Σελίδα 12 από 31

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 8:25 pm
από YiaVi
Yunan έγραψε:ΙΔΕΑ! :idea: :idea: :idea:

Λοιπόν , δεν κανονίζουμε για τον επόμενο μήνα μία συνάντηση-προσκύνημα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, στην Κωνσταντινούπολη, και όποιος έχει απορίες ας τις θέσει ανοικτά στον Παναγιώτατο...

Αϊντε, ίσως να είναι και ένας καλός λόγος συνάντησης των Νοτίων με τους Βορείους στην Πόλη. :)

Να μετρήσουμε και τα παλικάρια... :wink: :lol:

Οσον αφορά τα εδέσματα;

Ανεπιφύλακτα προτείνω Ιskeder Kebap (Κεμπάπ του Μ.Αλεξάνδρου)


Tα ερωτήματα τα έχουν θέσει και άλλοι πριν από εμάς, και έχουν πάρει απάντηση από τον Παναγιώτατο. Τη γνωστή απάντηση, "εμείς απλώς διαλεγόμεθα εν αγάπη...κλπ, κλπ". Για συγχοροστασίες φυσικά κουβέντα. Σε συνέντευξή του στην Καθημερινή πέρυσι τον Νοέμβριο είχε πει ότι ο όρος "αδελφές Εκκλησίες" είναι σωστός, εφόσον τον χρησιμοποίησε τον 13ο αι. (νομίζω) ένας πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (μου διαφεύγει το όνομα) στην αλληλογραφία του με τον πάπα. Αν επειδή τον χρησιμοποίησε τον όρο ένας πατριάρχης τον 13ο αιώνα (όταν ακόμη οι διαφορές με τους Λατίνους ήταν οι μισές από όσες σήμερα), ο όρος αυτός εκκλησιολογικά είναι σωστός, ε τί να πω...
Κάιποια πρόσφατη απάντηση που μου μετέφερε κάποιος (και θεωρώ την πληροφορία αξιόπιστη) ήταν "κάντε εσείς αυτό που πρέπει να κάνετε, και αφήστε εμάς". Τώρα, ειπώθηκε έτσι, δεν ειπώθηκε, τί να σας πω....
Κάποια απάντηση του Παναγιωτάτου σε σχετικές ενστάσεις προσκυνητών είχε δημοσιευτεί και στην ιστοσελίδα του Αγίου Θεράποντος Μυτιλήνης, αλλά την έχουν κατεβάσει. Νομίζω όμως ότι μπορεί κανείς, αν το ζητήσει, να του τη στείλουν.
http://www.aegean.gr/agios-therapontas/


Όσο για το Βόρειοι και Νότιοι, δεν μου πολυαρέσει ο διαχωρισμός, ενίοτε μάλιστα μου μυρίζει λίγο...
Υπάρχουν και πάμπολλοι Βόρειοι που έγιναν έξαλλοι στις 30/11/2006, να είστε σίγουροι, το ξέρω από πρώτο χέρι.
Το αίμα τους για να ελευθερωθεί η Βόρεια Ελλάδα, οι Νότιοι το έχυσαν, οι ενίοτε και υποτιμητικά αντιμετωπιζόμενοι από το πατριαρχικό περιβάλλον (έχω ιδίαν πείρα από μπηχτή ανθρώπου του περιβάλλοντος αυτού στο Φανάρι, όταν του είπα ότι είμαι Αθηναίος....).

Φαντάζομαι ότι η πρόταση αυτή του Yunan να ταξιδέψουμε στην Πόλη να είναι η απάντησή του σε ερώτημα που είχα υποβάλει στους άγαν πατριαρχικούς του φόρουμ (και νομίζω ότι αυτόν τον τίτλο τον δικαιούται πάνω από όλα ο ίδιος). Δηλαδή, είχα ρωτήσει αν θεωρούν ότι έχει ποιμαντική ευθύνη ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης έναντι των ευάριθμων Ορθοδόξων Χριστιανών ανά τον κόσμο - που πολλοί είναι και ποίμνιό του - οι οποίοι σκανδαλίζονται, όχι τόσο με τον διάλογο, αλλά με τις λειτουργικές συμπροσευχές και με κινήσεις όπως η αμοιβαία αναγνώριση του Βαπτίσματος με τους Λουθηρανούς της Γερμανίας.

Επ' αυτού να πω ότι, για μένα τουλάχιστον, πέρα από την οικονομική πλευρά του ζητήματος (δεν έχουμε τη δυνατότητα τόσο εύκολα να κάνουμε ταξιδάκια για να κάνουμε ερωτησούλες δίκην αφελών και "μαζεμένων" παιδίων του κατηχητικού, εμάς δεν μας τα πληρώνει κανένα Υπ.Εξ. τα έξοδα :wink: , εδώ και για κανένα μεγάλο επιστημονικό συμπόσιο όπου συμμετέχουμε με ανακοίνωση τρομάζουμε να πάρουμε λίγα λεφτά), φέτος ο Ιούνιος είναι όλος μήνας νηστείας. Των Αγίων Αποστόλων γαρ και το Πάσχα νωρίς. Να σκάσω τόσα λεφτά, έστω (που δεν τά' χω) να πάω στην Πόλη και να νηστεύω και από πάνω, ε κρίμα δεν είναι;;; :cry:

Άρα, δεν είναι θέμα παλληκαριάς, όπως το θέτει ο Yunan. Το λέω γιατί δήλωσε ότι έτσι θα "μετρήσει τα παλικάρια", υπονοώντας προφανώς ότι ενώπιον του Πατριάρχη δεν θα κάναμε "κιχ" οι εδώ αντιδρώντες. Προσωπικά, έχω τον τρόπο και την παιδεία να πω αυτό που πιστεύω στον άλλο, διπλωματικά, κόσμια και ευγενικά και χωρίς να τον θίξω. Άρα, όσον αφορά εμένα τουλάχιστον, δεν μπορεί να μετρήσει την παληκαριά μου από το αν θα αποδεχτώ την πρόσκληση-πρόκλησή του να πάω στην Πόλη. Εκτός και αν γνωρίζει τον τρόπο, με τις γνωριμίες του, ώστε το Πατριαρχείο να μου καλύψει τα έξοδα (έστω, μόνο σε εμένα, η γυναίκα μου δεν μπορεί) :wink:

Λες να μου κλείσουν και το στόμα έτσι, με τα δωράκια και τα κεράσματα;;;
Είναι αποδεδειγμένα αποτελεσματικός τρόπος πάντως.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 8:55 pm
από YiaVi
silver έγραψε:Εικόνα

ΑΙΣΧΟΣ!!!

Εξαπατήσατε εκατομμύρια ανθρώπινες υπάρξεις τόσες δεκαετίες.
Δημιουργήσατε σκοτωμούς, ξυλοδαρμούς, χωρισμούς, δράματα, μέσα στις
δυστυχισμένες ορθόδοξες οικογένειες που σας πίστεψαν.
Πίστευαν στις διδασκαλίες σας για τους οικουμενιστάς, για την παναίρεση του οικουμενισμού, για τα αναθέματά σας εναντίον του οικουμενισμού και των οικουμενιστών, και τώρα βρώμικα και σατανικά τους προδώσατε, και πανηγυρίζετε! Μόνο Σατανάδες κάνουν τέτοιες προδοσίες, και τέτοιους πανηγυρισμούς!!!!
Πω πω! να και ο μητροπολίτης Λαύρος και όσοι είναι υπέρ της κοινωνίας της Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς με τη Μάσχα και τις λοιπές Ορθόδοξες εκκλησίες...σατανάδες (κατά σίλβερ).8O

Σε είχα ρωτήσει κάτι φίλτατε silver και δεν μου απήντησες:
Στον Καναδά, σε εκκλησίες ποιάς δικαιοδοσίας εκκλησιάζεσαι και κοινωνάς;
Προσωπικά, όταν πηγαίνω Καναδά, στο Μόντρεαλ, εκκλησιάζομαι και κοινωνώ είτε στους ναούς της Ι. Μητροπόλεως Τορόντο του Οικουμενικού Πατριαρχείου (συνήθως Ευαγγελισμό, Παναγίτσα, Αγία Μαρκέλλα, ενίοτε και Άγιο Γεώργιο), είτε, σπανιότερα, στους ναούς της Orthodox Church in America, δηλ. στην αγγλόφωνη (The Sign of Theotokos), ή στη γαλλόφωνη (St Benoit).
Μην μου πεις ενορία, πες απλά τη δικαιοδοσία. :wink:

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 9:04 pm
από silver
Ο parmenas έγραψε:
Απλα ρωτησε τον εαυτο σου αν εχεις μια φορα εστω διαβασεις την Π. Διαθηκη. Και αν δεν το εχεις κανει, να σκεφτεις οτι πρεπει να εισαι πιο συγκρατημενος οταν να μιλας.
Άρα υποθέτω ότι όσα γράφεις για τον Σίλβερ δεν ισχύουν, αφου μου θέτεις σαν προυπόθεση την έστω μια φορά ανάγνωση της Π. Διαθήκης.
Σε ευχαριστώ γιά το κείμενό σου, διότι αναπαύεις το πνεύμα μου. Και με αναπαύεις, αφού άφησες να καταλάβω, πιο πνεύμα οδηγούσε την γραφίδα σου (πληκτρολόγιο). Εάν ήταν το Αγαθό, δεν θα επέτρεπε να αστοχήσεις τόσο τρομερά και να γράψεις αυτά που έγραψες σε ένα άνθρωπο που μέρα και νύχτα μελετά την Κ. και Π. Διαθήκη.

Πως ειναι δυνατον να εισαι τοσο σιγουρος!

Εάν δεν είσαι εσύ σίγουρος για την πίστη σου, και δεν είσαι εις θέση να κρίνεις διδασκαλίες τοπικών Εκκλησιών, δεν σημαίνει ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει να είναι του δικού σου νοητικού επιπέδου.

Ξερεις εσυ τι παιζεται στο παρασκηνιο?

Δεν έχω ενταχθεί σε πολιτικά κόμματα. Είμαι πιστός στην Εκκλησία του Κυρίου μου Ιησού Χριστού, και η Εκκλησία Του δεν είναι θέατρο με παρασκήνια!

Ή μηπως γνωριζεις θεολογια και εκκλησιαστικη ιστορια και εκφραζεις αποψη με τετοια βεβαιοτητα!
Από που πέρνεις την πληροφορία, ότι δεν γνωρίζω θεολογία και εκκλησιαστική ιστορία; Άλλαξε τις πηγές, σε πλανούν.
Η Πίστης μου εκφράζει την βεβαιότητα. Εσύ που πιστεύεις, την Ανάσταση του Χριστού, μήπως η βεβαιότητά σου αυτή, είναι αποτέλεσμα της προσωπικής σου εμπειρίας;
Και αν η ενωση αυτη ειναι εργο του Παρακλητου, τοτε φιλε μου εισαι βαθια χρεωστης με αυτα που γραφεις.
Εσύ που μιλάς με τέτοια αυθεντία δεν γνωρίζεις αν η ένωση αυτή είναι έργο του Παρακλήτου;
Και ενώ δεν γνωρίζεις, γιατί δεν έχεις την απαιτούμενη ταπείνωση να αφήσεις το λόγο σε αυτούς που γνωρίζουν, και τους μέμφεσαι;
Τελος ακουσε και αυτο: Απο τη μια παρουσιαζεσαι ως μεγας πολεμιος του σχισματικού παλαιοημερολογητισμου
Εάν ο οφθαλμός σου είναι πονηρός, δεν φταίω εγώ. Δεν παρουσιάστηκα ως μέγας πολέμιος του παλαιοημερολογητισμού. Την διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας μου μεταφέρω μήπως και κάνω καλό σε καμιά ψυχούλα, ή είναι λάθος η πατερική διδασκαλία, την οποία παραθέτω;

===========
Άθλιοι Ρωμαίοι εις τι επλανήθητε και απεμακρύνατε εκ της ελπίδος του Θεού, και ελπίσατε εις την δύναμιν των Φράγκων, και συν τη πόλει εν η μέλλει φθαρήναι, εχάσατε και την ευσέβειάν σας; Ίλεώς μοι Κύριε. Μαρτύρομαι ενώπιόν σου, ότι αθώός ειμι του τοιούτου πταίσματος. Γινώσκετε άθλιοι πολίται, τι ποιείτε; και συν τω αιχμαλωτισμώ, ός μέλλει γενέσθαι εις υμάς, εχάσατε και το πατροπαράδοτον, και ωμολογήσατε την ασέβειαν; ουαί υμίν εν τω κρίνασθαι! (Γεννάδιος Β’ ο Σχολάριος).

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 11:19 pm
από parmenas
Υιαvi,

Απο τη στιγμη που η Ορθοδοξος Εκκλησια δεν εχει στειλει Ορθοδοξο επισκοπο στο θρονο της Ρωμης και απο τη στιγμη που ο παπας δεν εχει κληθει να απολογηθει και να καταδικαστει απο οικουμενικη συνοδο, το πενταρχικο συστημα της Εκκλησιας παραμενει με την πρωτη εδρα κενη (αιρετικη). Επειδη ομως δεν εχει ακομα η εδρα αυτη φιλοξενησει ορθοδοξο επισκοπο, για λογους οικονομιας θα μπορουσαμε να χρησιμοποιησουμε τον ορο αδελφες εκκλησιες με την εννοια οτι επειδη ο πρωτος θρονος της εκκλησιας κατεχεται απο αιρετικο, αναγνωριζουμε κατα καποιο τροπο μια δυνάμει εκκλησιαστικοτητα στη Ρωμη, προσδοκώντας την επιστροφη της στη Ορθοδοξια.

Δυναμει εκκλησιαστικοτητα δεν μπορουμε να αναγνωρισουμε στους Κοπτες, γιατι στο θρονο της Αλεξανδρειας σταλθηκε Ορθοδοξος επισκοπος μετα το σχισμα. Αυτο δεν εχει γινει με τη Ρωμη.

Σε αυτο το πλαισο μια συνοδος δεν μπορει να αποκληθει Οικουμενικη αν δεν υπαρξει ορθοδοξη συμμετοχη απο το θρονο της Ρωμης. Σε περιπτωση δηλαδη που οι Ορθοδοξοι θα θελησουν να ονομασουν μια πανορθοδοξο συνοδο οικουμενικη, θα πρεπει να προσκαλεσουν τον παπα, και αν αυτος δεν εμφανιστει ή δεν αποκυρηξει τις πλανες του, να καταδικαστει και να τοποθετηθει ορθοδοξος επισκοπος στο θρονο της Ρωμης.

Ολα αυτα βασει του πενταρχικου συστηματος της Εκκλησιας. Πρεπει ολοι οι θρονοι να εκπροσωπηθουν σε μια οικουμενικη συνοδο, ασχετως αν ειναι σε αιρεση ή οχι, οπως εγινε στην Δ' Οικουμενικη με τον Διοσκορο.

Αν και σε αιρεση, επειδη δεν εχει στείλει η Ορθοδοξία ορθόξο επίσκοπο στη Ρώμη, μπορούμε καταχρηστικά να ονμάζουμε τους Λατίνους αδελφή "εκκλησία". Για αυτό άλλωστε η Εκκλησία του Χριστού μετα το σχίσμα αποκαλούνταν Ορθόδοξος Ανατολική και οχι σκέτο Ορθόδοξη. Για το λόγο ότι ο πρώτος θρόνος της Εκκλησίας, που βρισκονταν στη Δύση, ήταν κενός-αιρετικός, χωρίς ορθόδοξη εκπροσώπηση.

Για αυτό μια πανορθόδοξη σύνοδος που θα θέλει να ονομάζεται οικουμενικη, θα πρέπει να καλεσει τον πάπα να συμμετασχει (εφόσον δεν υπαρχει ορθοδοξος επισκοπος Ρώμης) και αν ο παπας αρνηθει να αποκυρήξει τις πλανες του ή δεν εμφανιστει, τότε θα αναθεματιστεί, αμεσως μετα θα τοποθετηθει Ορθοδοξος επισκοπος Ρωμης, ο οποιος και θα προεδρεύσει στην Οικουμενική Σύνοδο.

Ολα αυτα αν θέλουμε να ακολουθησουμε κατα γράμμα το "πενταρχικόν κράτος της Εκκλησίας". Και επειδή ο πρώτος θρόνος της Εκκλησίας κατέχεται απο αιρετικό (ο ιδιος και το ποιμνιό του ειναι εκτός εκκλησίας) καταχρηστικά μπορούμε να θεωρήσουμε τους Λατίνους ως "αδελφή" "εκκλησία".



YiaVi έγραψε:
Yunan έγραψε:ΙΔΕΑ! :idea: :idea: :idea:

Λοιπόν , δεν κανονίζουμε για τον επόμενο μήνα μία συνάντηση-προσκύνημα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, στην Κωνσταντινούπολη, και όποιος έχει απορίες ας τις θέσει ανοικτά στον Παναγιώτατο...

Αϊντε, ίσως να είναι και ένας καλός λόγος συνάντησης των Νοτίων με τους Βορείους στην Πόλη. :)

Να μετρήσουμε και τα παλικάρια... :wink: :lol:

Οσον αφορά τα εδέσματα;

Ανεπιφύλακτα προτείνω Ιskeder Kebap (Κεμπάπ του Μ.Αλεξάνδρου)


Tα ερωτήματα τα έχουν θέσει και άλλοι πριν από εμάς, και έχουν πάρει απάντηση από τον Παναγιώτατο. Τη γνωστή απάντηση, "εμείς απλώς διαλεγόμεθα εν αγάπη...κλπ, κλπ". Για συγχοροστασίες φυσικά κουβέντα. Σε συνέντευξή του στην Καθημερινή πέρυσι τον Νοέμβριο είχε πει ότι ο όρος "αδελφές Εκκλησίες" είναι σωστός, εφόσον τον χρησιμοποίησε τον 13ο αι. (νομίζω) ένας πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (μου διαφεύγει το όνομα) στην αλληλογραφία του με τον πάπα. Αν επειδή τον χρησιμοποίησε τον όρο ένας πατριάρχης τον 13ο αιώνα (όταν ακόμη οι διαφορές με τους Λατίνους ήταν οι μισές από όσες σήμερα), ο όρος αυτός εκκλησιολογικά είναι σωστός, ε τί να πω...
Κάιποια πρόσφατη απάντηση που μου μετέφερε κάποιος (και θεωρώ την πληροφορία αξιόπιστη) ήταν "κάντε εσείς αυτό που πρέπει να κάνετε, και αφήστε εμάς". Τώρα, ειπώθηκε έτσι, δεν ειπώθηκε, τί να σας πω....
Κάποια απάντηση του Παναγιωτάτου σε σχετικές ενστάσεις προσκυνητών είχε δημοσιευτεί και στην ιστοσελίδα του Αγίου Θεράποντος Μυτιλήνης, αλλά την έχουν κατεβάσει. Νομίζω όμως ότι μπορεί κανείς, αν το ζητήσει, να του τη στείλουν.
http://www.aegean.gr/agios-therapontas/


Όσο για το Βόρειοι και Νότιοι, δεν μου πολυαρέσει ο διαχωρισμός, ενίοτε μάλιστα μου μυρίζει λίγο...
Υπάρχουν και πάμπολλοι Βόρειοι που έγιναν έξαλλοι στις 30/11/2006, να είστε σίγουροι, το ξέρω από πρώτο χέρι.
Το αίμα τους για να ελευθερωθεί η Βόρεια Ελλάδα, οι Νότιοι το έχυσαν, οι ενίοτε και υποτιμητικά αντιμετωπιζόμενοι από το πατριαρχικό περιβάλλον (έχω ιδίαν πείρα από μπηχτή ανθρώπου του περιβάλλοντος αυτού στο Φανάρι, όταν του είπα ότι είμαι Αθηναίος....).

Φαντάζομαι ότι η πρόταση αυτή του Yunan να ταξιδέψουμε στην Πόλη να είναι η απάντησή του σε ερώτημα που είχα υποβάλει στους άγαν πατριαρχικούς του φόρουμ (και νομίζω ότι αυτόν τον τίτλο τον δικαιούται πάνω από όλα ο ίδιος). Δηλαδή, είχα ρωτήσει αν θεωρούν ότι έχει ποιμαντική ευθύνη ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης έναντι των ευάριθμων Ορθοδόξων Χριστιανών ανά τον κόσμο - που πολλοί είναι και ποίμνιό του - οι οποίοι σκανδαλίζονται, όχι τόσο με τον διάλογο, αλλά με τις λειτουργικές συμπροσευχές και με κινήσεις όπως η αμοιβαία αναγνώριση του Βαπτίσματος με τους Λουθηρανούς της Γερμανίας.

Επ' αυτού να πω ότι, για μένα τουλάχιστον, πέρα από την οικονομική πλευρά του ζητήματος (δεν έχουμε τη δυνατότητα τόσο εύκολα να κάνουμε ταξιδάκια για να κάνουμε ερωτησούλες δίκην αφελών και "μαζεμένων" παιδίων του κατηχητικού, εμάς δεν μας τα πληρώνει κανένα Υπ.Εξ. τα έξοδα :wink: , εδώ και για κανένα μεγάλο επιστημονικό συμπόσιο όπου συμμετέχουμε με ανακοίνωση τρομάζουμε να πάρουμε λίγα λεφτά), φέτος ο Ιούνιος είναι όλος μήνας νηστείας. Των Αγίων Αποστόλων γαρ και το Πάσχα νωρίς. Να σκάσω τόσα λεφτά, έστω (που δεν τά' χω) να πάω στην Πόλη και να νηστεύω και από πάνω, ε κρίμα δεν είναι;;; :cry:

Άρα, δεν είναι θέμα παλληκαριάς, όπως το θέτει ο Yunan. Το λέω γιατί δήλωσε ότι έτσι θα "μετρήσει τα παλικάρια", υπονοώντας προφανώς ότι ενώπιον του Πατριάρχη δεν θα κάναμε "κιχ" οι εδώ αντιδρώντες. Προσωπικά, έχω τον τρόπο και την παιδεία να πω αυτό που πιστεύω στον άλλο, διπλωματικά, κόσμια και ευγενικά και χωρίς να τον θίξω. Άρα, όσον αφορά εμένα τουλάχιστον, δεν μπορεί να μετρήσει την παληκαριά μου από το αν θα αποδεχτώ την πρόσκληση-πρόκλησή του να πάω στην Πόλη. Εκτός και αν γνωρίζει τον τρόπο, με τις γνωριμίες του, ώστε το Πατριαρχείο να μου καλύψει τα έξοδα (έστω, μόνο σε εμένα, η γυναίκα μου δεν μπορεί) :wink:

Λες να μου κλείσουν και το στόμα έτσι, με τα δωράκια και τα κεράσματα;;;
Είναι αποδεδειγμένα αποτελεσματικός τρόπος πάντως.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 11:31 pm
από parmenas
Αν δεν κανω λαθος εχεις θεωρησει οτι οι σχισματικοι παλαιημερολογιτες ειναι εκτος εκκλησιας. (Αυτο δεν το ασπαζομαι απολυτα εγω) Απο την αλλη η ROCOR ειχε για δεκαετιες επαφη με παλαιημερολογητες. Ηταν εντος ή εκτός Εκκλησίας η RΟCOR, λοιπόν?

Με το σκεπτικό σου ηταν εκτός, αφου κοινωνουσαν με τους σχισματικους παλαιοημερολογιτες. Γιατί λοιπον εκθειάζεις το παρελθόν τους?

Δεν θα επρεπε με αυτή τη λογική να χαρείς που μπήκαν εντός τώρα?

Νομιζω οτι αθελα σου αντιφασκεις.

Είναι πολύ απλό αυτό που λέω.

Ο Yiavi ή όποιος αλλος ας με επιβεβαιώσει.

Συγγνώμη για τον εγωισμο και τα προηγουμεν σχολιά μου.
silver έγραψε:Ο parmenas έγραψε:
Απλα ρωτησε τον εαυτο σου αν εχεις μια φορα εστω διαβασεις την Π. Διαθηκη. Και αν δεν το εχεις κανει, να σκεφτεις οτι πρεπει να εισαι πιο συγκρατημενος οταν να μιλας.
Άρα υποθέτω ότι όσα γράφεις για τον Σίλβερ δεν ισχύουν, αφου μου θέτεις σαν προυπόθεση την έστω μια φορά ανάγνωση της Π. Διαθήκης.
Σε ευχαριστώ γιά το κείμενό σου, διότι αναπαύεις το πνεύμα μου. Και με αναπαύεις, αφού άφησες να καταλάβω, πιο πνεύμα οδηγούσε την γραφίδα σου (πληκτρολόγιο). Εάν ήταν το Αγαθό, δεν θα επέτρεπε να αστοχήσεις τόσο τρομερά και να γράψεις αυτά που έγραψες σε ένα άνθρωπο που μέρα και νύχτα μελετά την Κ. και Π. Διαθήκη.

Πως ειναι δυνατον να εισαι τοσο σιγουρος!

Εάν δεν είσαι εσύ σίγουρος για την πίστη σου, και δεν είσαι εις θέση να κρίνεις διδασκαλίες τοπικών Εκκλησιών, δεν σημαίνει ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει να είναι του δικού σου νοητικού επιπέδου.

Ξερεις εσυ τι παιζεται στο παρασκηνιο?

Δεν έχω ενταχθεί σε πολιτικά κόμματα. Είμαι πιστός στην Εκκλησία του Κυρίου μου Ιησού Χριστού, και η Εκκλησία Του δεν είναι θέατρο με παρασκήνια!

Ή μηπως γνωριζεις θεολογια και εκκλησιαστικη ιστορια και εκφραζεις αποψη με τετοια βεβαιοτητα!
Από που πέρνεις την πληροφορία, ότι δεν γνωρίζω θεολογία και εκκλησιαστική ιστορία; Άλλαξε τις πηγές, σε πλανούν.
Η Πίστης μου εκφράζει την βεβαιότητα. Εσύ που πιστεύεις, την Ανάσταση του Χριστού, μήπως η βεβαιότητά σου αυτή, είναι αποτέλεσμα της προσωπικής σου εμπειρίας;
Και αν η ενωση αυτη ειναι εργο του Παρακλητου, τοτε φιλε μου εισαι βαθια χρεωστης με αυτα που γραφεις.
Εσύ που μιλάς με τέτοια αυθεντία δεν γνωρίζεις αν η ένωση αυτή είναι έργο του Παρακλήτου;
Και ενώ δεν γνωρίζεις, γιατί δεν έχεις την απαιτούμενη ταπείνωση να αφήσεις το λόγο σε αυτούς που γνωρίζουν, και τους μέμφεσαι;
Τελος ακουσε και αυτο: Απο τη μια παρουσιαζεσαι ως μεγας πολεμιος του σχισματικού παλαιοημερολογητισμου
Εάν ο οφθαλμός σου είναι πονηρός, δεν φταίω εγώ. Δεν παρουσιάστηκα ως μέγας πολέμιος του παλαιοημερολογητισμού. Την διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας μου μεταφέρω μήπως και κάνω καλό σε καμιά ψυχούλα, ή είναι λάθος η πατερική διδασκαλία, την οποία παραθέτω;

===========
Άθλιοι Ρωμαίοι εις τι επλανήθητε και απεμακρύνατε εκ της ελπίδος του Θεού, και ελπίσατε εις την δύναμιν των Φράγκων, και συν τη πόλει εν η μέλλει φθαρήναι, εχάσατε και την ευσέβειάν σας; Ίλεώς μοι Κύριε. Μαρτύρομαι ενώπιόν σου, ότι αθώός ειμι του τοιούτου πταίσματος. Γινώσκετε άθλιοι πολίται, τι ποιείτε; και συν τω αιχμαλωτισμώ, ός μέλλει γενέσθαι εις υμάς, εχάσατε και το πατροπαράδοτον, και ωμολογήσατε την ασέβειαν; ουαί υμίν εν τω κρίνασθαι! (Γεννάδιος Βʼ ο Σχολάριος).

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 16, 2007 12:37 am
από NIKOSZ
Elpida έγραψε:Πολύ τρομαχτικές φωτογραφίες ρε παιδιά
Εικόνα

=)) =)) =)) =))

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 16, 2007 1:45 am
από silver
Ο Parmenas έγραψε :
Αν δεν κανω λαθος εχεις θεωρησει οτι οι σχισματικοι παλαιημερολογιτες ειναι εκτος εκκλησιας.
Δεν έχω θεωρήσει. Αυτό διδάσκει σύμπασα η χορεία των Αγίων Πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
(Αυτο δεν το ασπαζομαι απολυτα εγω)
Δικαίωμά σου να μην ασπάζεσαι απόλυτα ό,τι πανταχού, πάντοτε και υπό πάντων επιστεύθη (Άγ, Βικέντιος Λειρίνου, 450μ.Χ), και για την Ορθόδοξη Εκκλησία, δικαίωμά Της να σε έχει στο κατάλογο των αιρετικών.
Απο την αλλη η ROCOR ειχε για δεκαετιες επαφη με παλαιημερολογητες.
Συνοδικώς η ROCOR δεν είχε ποτέ αναγνωρίσει τους εν Ελλάδι παλαιοημερολογίτες. Καταπατήσεις των Κανόνων από Κληρικούς όλων των τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, εγίνοντο, γίνονται, και θα γίνονται.
Ηταν εντος ή εκτός Εκκλησίας η RΟCOR, λοιπόν?

Μία τοπική Εκκλησία, εάν παύσει να έχει κοινωνία με την ανά την οικουμένη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, τότε και μόνον τότε, είναι εκτός Εκκλησίας, και όχι ένεκα παραβάσεων των Κληρικών Της.
Με το σκεπτικό σου ηταν εκτός, αφου κοινωνουσαν με τους σχισματικους παλαιοημερολογιτες. Γιατί λοιπον εκθειάζεις το παρελθόν τους?
Δεν γνώριζα ότι έχεις και διορατικό χάρισμα. Άλλως, πως γνωρίζεις το σκεπτικό μου; Ολόκληρη τοπική ορθόδοξη Εκκλησία της Αντιοχείας έχει-δυστυχώς-κοινωνία με τους Μονοφυσίτες, είναι εκτός Εκκλησίας ;
Δεν θα επρεπε με αυτή τη λογική να χαρείς που μπήκαν εντός τώρα?
Να χαρώ που για τόσες δεκαετίες κράτησαν εκατομμύρια Ορθοδόξων μακριά απο την παναίρεση του οικουμενισμού, μάλιστα αναθεματίζοντες τον οικουμενισμό και τους οικουμενιστάς, και τώρα προδίδοντας τα ίερά και όσια της Ορθοδοξίας, ενώνονται με τον οικουμενισμό της Μόσχας;;;;;;
Νομιζω οτι αθελα σου αντιφασκεις.
Εγώ νομίζω ότι άθελά σου ακολουθείς τις αντιθέσεις της ψευδωνύμου
γνώσεως, ην τίνες επαγγελόμενοι περί την πίστιν ηστόχησαν
(Α΄ Τιμ. στ:21).
Είναι πολύ απλό αυτό που λέω.
Πολύ απλό είνα αυτό που σου λέει ο μπάρμπας σου ο Σίλβερ : Μια τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία οδήγησε ένα κομμάτι του λαού του Κυρίου στο σατανικό ΠΣΕ. Αν δεν έχεις φωτισμό, να χύσεις δάκρια για μια ακόμη νίκη του αντίχριστου εις βάρος της Ορθοδόξου Εκκλησίας, είσαι και συ για κλάματα...........

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 16, 2007 5:06 am
από YiaVi
parmenas έγραψε:Υιαvi,

Απο τη στιγμη που η Ορθοδοξος Εκκλησια δεν εχει στειλει Ορθοδοξο επισκοπο στο θρονο της Ρωμης και απο τη στιγμη που ο παπας δεν εχει κληθει να απολογηθει και να καταδικαστει απο οικουμενικη συνοδο, το πενταρχικο συστημα της Εκκλησιας παραμενει με την πρωτη εδρα κενη (αιρετικη). Επειδη ομως δεν εχει ακομα η εδρα αυτη φιλοξενησει ορθοδοξο επισκοπο, για λογους οικονομιας θα μπορουσαμε να χρησιμοποιησουμε τον ορο αδελφες εκκλησιες με την εννοια οτι επειδη ο πρωτος θρονος της εκκλησιας κατεχεται απο αιρετικο, αναγνωριζουμε κατα καποιο τροπο μια δυνάμει εκκλησιαστικοτητα στη Ρωμη, προσδοκώντας την επιστροφη της στη Ορθοδοξια.

Δυναμει εκκλησιαστικοτητα δεν μπορουμε να αναγνωρισουμε στους Κοπτες, γιατι στο θρονο της Αλεξανδρειας σταλθηκε Ορθοδοξος επισκοπος μετα το σχισμα. Αυτο δεν εχει γινει με τη Ρωμη.

Σε αυτο το πλαισο μια συνοδος δεν μπορει να αποκληθει Οικουμενικη αν δεν υπαρξει ορθοδοξη συμμετοχη απο το θρονο της Ρωμης. Σε περιπτωση δηλαδη που οι Ορθοδοξοι θα θελησουν να ονομασουν μια πανορθοδοξο συνοδο οικουμενικη, θα πρεπει να προσκαλεσουν τον παπα, και αν αυτος δεν εμφανιστει ή δεν αποκυρηξει τις πλανες του, να καταδικαστει και να τοποθετηθει ορθοδοξος επισκοπος στο θρονο της Ρωμης.

Ολα αυτα βασει του πενταρχικου συστηματος της Εκκλησιας. Πρεπει ολοι οι θρονοι να εκπροσωπηθουν σε μια οικουμενικη συνοδο, ασχετως αν ειναι σε αιρεση ή οχι, οπως εγινε στην Δ' Οικουμενικη με τον Διοσκορο.

Αν και σε αιρεση, επειδη δεν εχει στείλει η Ορθοδοξία ορθόξο επίσκοπο στη Ρώμη, μπορούμε καταχρηστικά να ονμάζουμε τους Λατίνους αδελφή "εκκλησία". Για αυτό άλλωστε η Εκκλησία του Χριστού μετα το σχίσμα αποκαλούνταν Ορθόδοξος Ανατολική και οχι σκέτο Ορθόδοξη. Για το λόγο ότι ο πρώτος θρόνος της Εκκλησίας, που βρισκονταν στη Δύση, ήταν κενός-αιρετικός, χωρίς ορθόδοξη εκπροσώπηση.

Για αυτό μια πανορθόδοξη σύνοδος που θα θέλει να ονομάζεται οικουμενικη, θα πρέπει να καλεσει τον πάπα να συμμετασχει (εφόσον δεν υπαρχει ορθοδοξος επισκοπος Ρώμης) και αν ο παπας αρνηθει να αποκυρήξει τις πλανες του ή δεν εμφανιστει, τότε θα αναθεματιστεί, αμεσως μετα θα τοποθετηθει Ορθοδοξος επισκοπος Ρωμης, ο οποιος και θα προεδρεύσει στην Οικουμενική Σύνοδο.

Ολα αυτα αν θέλουμε να ακολουθησουμε κατα γράμμα το "πενταρχικόν κράτος της Εκκλησίας". Και επειδή ο πρώτος θρόνος της Εκκλησίας κατέχεται απο αιρετικό (ο ιδιος και το ποιμνιό του ειναι εκτός εκκλησίας) καταχρηστικά μπορούμε να θεωρήσουμε τους Λατίνους ως "αδελφή" "εκκλησία".
Αυτό το ιδεολόγημα (περί ιδεολογήματος πρόκειται) της πενταρχίας το γνωρίζω και πολύ καλά μάλιστα, γνωρίζω μάλιστα προσωπικά και αρχιμανδρίτη κανονολόγο (του Οικ. Πατριαρχείου) ο οποίος το υποστηρίζει σε συγγράμματά του. Απλά όμως διαφωνώ, γιατί, με το μυαλό του αρχαιολόγου και τον κοινό νου, το βλέπω (και είναι) ως σύστημα πεπερασμένο, υφιστάμενο μέσα σε ειδικές συνθήκες και όχι ως θεόθεν δοθέντα θεσμό, περιβεβλημένο με μανδύα μεταφυσικό. Νομίζω ότι και αυτοί που τον βλέπουν έτσι (οι άνθρωποι πέριξ του Φαναρίου), το κάνουν λόγω εκκλησιαστικο-πολιτικών σκοπιμοτήτων, οι οποίες δύσκολα κρύβονται.

Το "πενταρχικό σύστημα" δεν είναι όρος καθιερωμένος και απαράβατος στην Εκκλησία. Αν δεν κάνω λάθος, αλλά μπορώ να το ψάξω, αυτός ο όρος δεν είναι παλιότερος από τον 6ο αιώνα και μάλλον άρχισε να χρησιμοποιείται επειδή στον αριθμό 5 προσδόθηκε συμβολική χρειά (τα 5 πατριαρχεία παραλληλιζόμενα με τις 5 αισθήσεις). Οι Βυζαντινοί αρέσκονταν σε κάτι τέτοια. Ρόλο ιδιαίτερο έπαιξε στην καθιέρωση - άτυπη πάντα - του θεσμού το γεγονός ότι η αυτοκέφαλη ουσιαστικά Εκκλησία της Βόρειας Αφρικής, με έδρα την Καρχηδόνα, παρήκμασε όταν η Βόρεια Αφρική καταλήφθηκε από τους αρειανούς Βανδάλους και στη συνέχεια βέβαια από τους Άραβες.

Την εποχή αυτή όντως υπήρχαν 5 μόνο πατριαρχεία. Ο θεσμός της πενταρχίας όμως δεν μπορεί να είναι άλλοθι για σήμερα, όταν υφίστανται τόσα άλλα πατριαρχεία και μάλιστα όταν η συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων ζει εκτός των 4 αρχαίων πατριαρχείων που παρέμειναν Ορθόδοξα. Είναι προσβολή στην κοινή λογική, αλλά και στην εκκλησιολογία, έναν άτυπο θεσμό που ίσχυσε για μερικούς αιώνες, μεταξύ 6ου και αρχών 11ου αι., να τον αναγάγουμε σε θεμελιώδες άρθρο της εκκλησιολογίας.

Απαξ και στην Πρωτοδευτέρα Σύνοδο (την λεγόμενη και Η΄ Οικουμενική), το 879, όπου συμμετείχαν και εκπρόσωποι του πάπα, καταδικάστηκε κάθε προσθήκη στο Σύμβολο της Πϊστεως και άπαξ και στο Συνοδικό της Ορθοδοξίας συμπεριελήφθηκε ο Τόμος της Συνόδου του 1347, με τον οποίο επικυρώνεται η διδασκαλία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά σχετικά με τις άκτιστες ενέργειες, και την οποία διδασκαλία απορρίπτουν οι Λατίνοι, το θέμα έχει λήξει. Δηλαδή, ΚΑΙ επίσημα, η Ρ/καθολική εκκλησία είναι σε αίρεση. Τώρα, αν θα επιστρέψει ποτέ, αυτό μόνο ο Θεός το γνωρίζει. Η Εκκλησία πάντοτε εύχεται "τους πεπλανημένους επανάγαγε" (λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου. Το "υπέρ της των πάντων ενώσεως" έχει άλλη έννοια). Μέχρι όμως να επιτρέψει, όχι, ΔΕΝ μπορεί να ονομάζεται "αδελφή Εκκλησία", ούτε καν καταχρηστικά. Στο κάτω-κάτω, τόσους αιώνες δεν ονομαζόταν, τώρα, δηλ. επί Αθηναγόρα, θυμηθήκαμε τον όρο αυτό και ξαναθυμηθήκαμε την πενταρχία; Είναι φαιδρό.

Δεν είναι δυνατό όμως να μην ορίζεται ορθόδοξος επίσκοπος Ρώμης μόνο και μόνο για τον λόγο αυτό, λόγω του "φαντάσματος" της πενταρχίας, το οποίο, όπως προείπα, ούτε συνοδικά είναι κατοχυρωμένο, και επιπλέον αναφέρεται σε μία συγκεκριμένη πραγματικότητα, που έχει προ πολλού, εδώ και 1000 χρόνια (!) παρέλθει. Στην πραγματικότητα, το "φάντασμα" της πενταρχίας χρησιμοποιείται από τους κανονολόγους που πρόσκεινται στο Φανάρι για να μην θιγεί η Ρ/καθολική εκκλησία, αυτό είναι σαφές, απλώς η πολιτικού περιεχομένου απόφαση περιβάλλεται με έναν διάτρητο μανδύα "κανονικότητας", κοπής Φαναρίου.....
Εδώ είναι κοινό μυστικό ότι στην Ιταλία αποτρέπονταν Ορθόδοξοι από το να προσέλθουν στην Ορθοδοξία, αποτρέπονταν εκ μέρους των κληρικών του Οικουμενικού Πατριαρχείου (αλλά είπαμε, το πατριαρχείο να μείνει στην Πόλη, με 1000 Ρωμιούς, και ας πάνε όλα...κατά γκ'μόν - στο βρόντο δηλ.-, που λένε και στα αρβανίτικα στο χωριό του πατέρα μου:lol: ).

Η ίδια απαράδεκτη τακτική, δηλαδή να μην παίρνει ο ορθόδοξος επίσκοπος το όνομα της πόλης στην οποία εδρεύει, ισχύει και στις λοιπές πόλεις της Δυτικής Ευρώπης. Στις πόλεις αυτές πλέον υπάρχουν πάμπολλοι γηγενείς Ορθόδοξοι, και όχι μόνο μετανάστες, και οι οποίοι θεωρούν υποτιμητικό να τους ποιμαίνουν επίσκοποι που δεν φέρουν τον τίτλο της πόλης στην οποία εδρεύουν. Αυτή την αντίδραση πολλών ξένων Ορθοδόξων, επιτρέψτε μου να πω, τη γνωρίζω από πρώτο χέρι.
Την ίδια στάση κρατούν οι άνθρωποι αυτοί, και δικαιολογημένα, όταν τους αποκαλούν οι διάφοροι μεγαλόσχημοι εκκλησιαστικοί παράγοντες "Διασπορά". Διασπορά που; Στην ίδια τους την πατρίδα; Είναι ντροπή αυτό και να λέγεται και δηλώνει την έλλειψη ιεραποστολικού φρονήματος εκ μέρους των τοπικών Αυτοκέφαλων Ορθοδόξων Εκκλησιών της Ανατολικής Ευρώπης.

Παρεμπιπτόντως: Είναι όντως αντιπαραδοσιακό να ονομάζεται ο επίσκοπος Φωκίδος ή Αργολίδος ή Φθιώτιδος. Το σωστό είναι να λαβαίνει το όνομα της έδρας του, Αμφίσσης, Ναυπλίου, Λαμίας, κ.λπ.

Θα ήθελα και τη γνώμη του konstantinoupolitis πάνω στα παραπάνω. Μϊλησα με βάση της γνώσεις που έχω πάνω στη βυζαντινή και εκκλησιαστική ιστορία.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 16, 2007 6:25 am
από Thomas15n
Ο οικουμενισμός έχει πιάσει τους πάντες, μην γελιώμαστε και ο Μόσχας ως Εκκλησία αναφέρει τον παπισμό πουθενά δεν μιλάει γιά αίρεσι, απλά υπάρχει το θέμα της Ουνίας που και αυτοί και οι δικοί μας το βλέπουν σαν "κύτταξε ρε συ μην μπαίνεις στα δικά μου τα χωράφια, ώπα κάτσε στα δικά σου να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι" Αν βρεθεί λύσι γιά την Ουνία μην έχει κανείς ουδεμία ψευδαίσθησι θα τα βρούνε 100%.
justin έγραψε:

Μήπως έχει και λίγο σπληνάντερο ...Βέκκου ; Λίγο παστουρμά ...βενεδικτισιέν;
ΚΑΛΟΟ!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 16, 2007 6:46 am
από Elpida
(Ανεξαρτήτως αν είναι αλήθεια αυτά που λέγονται εδώ ή όχι και ανεξαρτήτως αν πρέπει να γίνουν ή όχι , κάτι που δε με αφορά αφού εγώ στην ίδια εκκλησία θα πηγαίνω τις Κυριακές και τις γιορτές και δεν με αφορούν οι απόψεις του κάθε ιερέα προσωπικά) πρέπει να πω πως απλά σαν θεατή σαν απλή αναγνώστρια που δεν κατέχει από Θεολογικές γνώσεις μου χτυπάει πολύ άσχημα στο μάτι να βλέπω φωτογραφίες από ιερείς (δεν εννοώ το Πάπα) και από κάτω να γράφονται με μεγάλα γράμματα κατηγορίες
Οποιος έχει πρόβλημα με κάποιον ιερέα γιατί δεν στέλνει ένα Mail στην ανάλογή του αρχιεπισκοπή (δε ξέρω αν τα λέω σωστά ) ;
Μπορεί να λέει τη γνώμη του όποιος θέλει αλλά χωρίς ειρωνίες και αστειάκια και κοροιδευτικά σχόλια απέναντι στους ιερείς που δεν γνωρίζει προσωπικά ;
Οταν οι εκτός Ορθοδοξίας βρίζουν τους ιερείς μας και τους λένε υποτιμητικά "παπάδες" και λένε τα χίλια μύρια γελώντας εμάς μας ενοχλεί
Εδώ γιατί γίνονται τα ίδια ;
Δεν ξέρω ποιός το είχε πει αλλά αν συναντήσεις λέει στο δρόμο έναν Ιερέα και έναν Αγγελο πρώτα πρέπει να φιλήσεις το χέρι του ιερέα και μετά να απευθυνθείς στον Αγγελο