Harrys1934 έγραψε:Misha έγραψε:αχ...
οποιος δεν εχει ζωντανο,ενεργό και αισθητή την Χάρη του Αγιου Πνευματος είναι κινουμενο πτώμα λέει ο αγιος Συμεων ο Ν.Θεολόγος...
κι οσοι γευθηκαν την Χάρη του Θεού λενε πως η ζωή τους μετά τον ερχομό Της δεν είχε καμμία σχέση με τα όσα βίωναν πριν...
εκείνη της φρικτής θυσίας, των φρικτών μυστηρίων..
398- Εδώ πρεπει να σημειώσωμεν ότι το καθάυτό μνημόσυνον είναι η μνημόνευσις υπό του Ιερέως των κεκοιμημένων κατά την θείαν Λειτουργίαν, ευθύς μετά τον καθαγιασμόν των Τιμίων Δώρων. Τούτο όμως το αγνοούν πολλοί, νομίζουν ότι το καθαυτό μνημόσυνον είναι η σύντομος Ακολουθία, που τελείται μετά την Θ. Λειτουργίαν.Διαυτό και προσέρχονται δυστυχώς εις αυτήν χωρίς να έχουν εκκλησιασή καθόλου!
399-Ετονίσαμεν ότι κάθε φορά που προσευχόμεθα υπέρ αλλήλων, κάμνομεν έργον ¨Αγιον, ευάρεστον εις τον Θεόν. Πράγματι μετά θάνατον δεν υπάρχει τρόπος μετανοίας...
400-ο Ιερός Χρυσόστομος αναφερόμενος εις τις ευχές με τις οποίες δέεται ο Ιερεύς και ο λαός υπέρ των κεκοιμημένων ευθύς μετά την καθαγίασιν των Τιμίων Δώρων παρατηρεί. Είναι μεγάλη τιμή το να μνημονευθεί το όνομα σου κατά την ώραν εκείνη
406-Διότι με τις προσευχές και τις ελεημοσύνες σου ωφελείται εκείνος (ο μεταστάς) διά σού <<408>>, είναι περίοδος αναμονής και διά τους Αγίους, τους Μάρτυρες και τους Οσίους, διότι και αυτοί προσδοκούν Ανάστασιν νεκρών γ’) την ανάστασιν των σωμάτων, δ) την καθολικήν κρίσιν και ε) την <<ζωήν του μέλλοντος αιώνος>>, το Μυστήριον της ογδόης ημέρας. Η Προσωπικότης λοιπόν του καθενός μας...
414-Μετά θάνατον, μετά τον χωρισμόν του σώματος από την ψυχήν, η ψυχή συνεχίζει να ζεί αναμένουσα την γενικήν εξανάστασιν των νεκρών. Επομένως, όταν ομιλούμεν περί αναστάσεως νεκρών σωμάτων. Αυτά είναι εκείνα, τα οποία θα αναστηθούν, διά να ενωθούν και πάλιν με την σύντροφον των, την αθάνατον ψυχήν.
415-Επειδή ανάστασης είναι η Δευτέρα ανόρθωσης αυτού που έχει πέσει, διότι πως θα αναστηθούν οι ψυχές, που είναι αθάνατες; Την αλήθειαν αυτήν μας απεκάλυψεν ο Θεός, όπως αναφέραμεν ήδη από τους χρόνους της Π. Διαθήκης. Ο προφήτης Ιεζεκιήλ εις το 37ον κεφάλαιον των προφητειών του καλεί, εν ονόματι του Κυρίου τα <<ξηρά οστά>>να συναρμολογηθούν, να λάβουν σάρκες, να ενδυθούν σώμα να ανακτήσουν πάλιν την ζωτικότητα των και αφού λάβουν πνεύμα, να ζήσουν και να σταθούν εις τα πόδια των..
420-Εάν μεν η ψυχή μόνη ηγωνίσθη και επέτυχε την αρετή, τότε άς στεφανωθεί μόνη της, εάν όμως είχε μερίδιον εις τους άθλους της αρετής και το σώμα τότε <<μετ’αυτού στεφανούσθω.
421-Η αθάνατος ψυχή αναμένει την ανάστασιν του σώματος, διότι χωρίς αυτό δεν πρόκειται να λάβει τα <<απόρρητα αγαθά>> της Βασιλείας, όπως επίσης και δεν πρόκειται να τιμωρηθεί χωρίς το σώμα..
429-όπως ο Θεός ώρισεν, ώστε από το εν και απλούν σπέρμα, από μίαν μικρή σταγόνα <<ανθρωπείου σπέρματος>> να δημιουργούνται οστά και νεύρα και σάρκες και να γίνεται ολόκληρος και άρτιος άνθρωπος, κατά παρόμοιον τρόπον δύναται ο Θεός να ενώσει <<το διαλελυμένον>> σώμα και να αναστήσει το νεκρόν.
434-Εν πρώτοις παρατηρούν ότι το σώμα εκείνο θα είναι το αυτό όπως σημειώνει ο θείος Χρυσόστομος. Δηλαδή θα είναι αυτό τούτο το σώμα, που υπήρξεν επί της γής, αλλά με Ιδιότητες διαφορετικές. Κάτι παρόμοιον θα συμβεί και με το σώμα, το οποίον θα αναστηθεί. <<8217>>. Ο Πέτρος θα είναι Πέτρος, ο Παύλος, Παύλος και ο Φίλιππος, Φίλιππος. Τούτο φαίνεται και από της παραβολής του πλουσίου και του Λαζάρου.
435-Το σώμα που υπομένει πειρασμούς και βάσανα, αυτό και θα αναστηθεί διά να απολαύσει με την ψυχήν την δόξαν της αιωνιότητος. Διότι δεν είναι δίκαιον<<άλλο μεν πάσχει>> άλλο δε να ανίσταται.
4389-¨Οταν έλθει ο καιρός, τον οποίον όρισε διά της προσκυνητής σοφίας του ο Θεός, θα μας αναστήσει με άλλο σχήμα, το οποίον αυτός γνωρίζει, και θα μας εισάγει εις άλλην κατάστασιν. Όλλα δε αυτά τα ελπ’ιζομεν όχι μόνον εμείς οι άνθρωποι, αλλά και οι άγιοι ¨Αγγελοι,,,επειδή χάριν ημών εμποδίζονται να εισέλθουν εις την τελειότητα.-443—Ο θείος Χρυσόστομος γεμάτος έκπληξιν από τον λόγον του αποστόλου Παύλου, ο οποίος είπεν ότι ο Κύριος θα δώσει νέαν μορφήν εις το σώμα και θα το μεταμορφώσει, ώστε να γίνει όμοιον προς το δοξασμένον σώμα του και να αποκτήσει την ιδίαν ένδοξον και άφθαρτον μορφήν προς εκείνο (Φιλιπ,γ’-21) αναφωνεί.Πώ πώ! (Θεέ μου!) το σώμα αυτό γίνεται όμοιον προς το σώμα εκείνο, που κάθεται εις τα δεξιά του θεού Πατέρα, προς εκείνο, που προσκυνούν οι ¨Αγγελοι, προς εκείνο, που παραστέκουν οι ασώματοι δυνάμεις, προς εκείνο που είναι πολύ υψηλότερα από τα αγγελικά τάγματα, παραπάνω από κάθε αρχήν και εξουσίαν και δύναμιν, προς εκείνο γίνεται όμοιον ! Ποία και πόση περίπου θα είναι η δόξα, με την οποίαν θα περιβληθεί το σώμα που θα αναστηθεί. Το αντιλαμβανόμεθα κάπως από την λαμπρότητα και την δόξαν, που περιέβαλαν τον Κύριον όταν μετεμορφώθη, και από το φώς, που περιήστραψεν από τον Ουρανόν..
444-Ενώ όμως τα σώματα όλων των δικαίων θα λάμπουν από εκείνην την ανείκαστον δόξαν εν τούτοις θα υπάρχει διαφορά, αναλόγως του βαθμού της αγιότητος<<αστήρ αστέρος διαφέρει εν δόξη>>Α’-κορινθ-ΙΕ’-41-Αλλά και ο Ιερός Χρυσόστομος, ερμηνεύων τον ανωτέρω Αποστολικό λόγον, παρατηρεί: <<πολλή τη δόξης τότε η διαφορά, αν και η ανάστασης θα είναι μία, τα σώματα θα αναστηθούν μεν ένδοξα, δεν θα έχουν όλα την ιδίαν δόξαν και λαμπρότητα. Θα υπάρχουν πολλαί μοναί παρά τω Πατρί---457—Το σάλπισμα της υπερφυσικής σάλπιγγος, που θα αντηχήσει κατά την ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας, συμβολίζεται εις την Μονήν με τα σήμαντρα, το <<τάλαντον>> τις καμπάνες.. –461—Κατά την ημέραν όμως της κρίσεως σώμα και ψυχή θα παρασταθούν μαζί ενώπιον του φοβερού κριτηρίου..
470-Την ανάστασιν των νεκρών, την κρίσιν και την κόλασιν αρνούνται άνθρωποι, οι οποίοι ζουν ζωήν υλιστικήν, διότι δεν υποφέρουν τον έλεγχον της συνειδήσεως. Προσπαθούν να πείσουν τον εαυτό τους ότι τούτο δεν είναι τίποτα κακόν..
495-Κάθε ένας από εμάς εις όποιον αμάρτημα και αν πέση, ας μη κατηγορεί τον Αδάμ, αλλά ας μέμφεται τον εαυτόν του, και ας δείχνει μετάνοιαν αληθηνήν και αξία
501-Είναι όμως άξιον προσοχής ότι την λέξιν <<Παράδεισος>> την οποίαν εμείς τόσον πολύ χρησιμοποιούμεν, η Κ.Διαθήκη την αναφέρει τρείς μόνον φορές
519-Καθ’.ενας απολαμβάνει την χάριν και την ευφροσύνην κατά την αξίαν της αρετής του. Μη νομίσει όμως κανείς ότι από την διαφοράν αυτήν είναι δυνατόν να υπάρξει αντιζηλία μεταξύ των δικαίων. Διότι ένα από τα αγαθά της μακαριότητος του Ουρανού είναι ότι <<ουδείς κατώτερος του άλλου θα φθονεί τον τασσόμενον υπεράνω αυτού>> όπως ακριβώς οι άγιοι <<άγγελοι δεν ζηλεύουν τους αρχαγγέλους
520-Η μακαριότης της Ουρανίου και παμποθήτου ζωής του Παραδείσου θα αυξάνει ακόμη περισσότερο, διότι εκεί θα συναντήσωμεν και θα αναγνωρίσωμεν τους συγγενείς και φίλους μας οι οποίοι εκοιμήθησαν εν μετανοίαν. Το ερώτημα, το οποίον εδώ μας αφαιρεί συχνά την χαράν και επαυξάνει την θλιψιν μας, <<άραγε θα ιδώ και πάλιν τους προσφιλείς μου; Θα συναντήσω και π’αλιν αυτούς, με τους οποίους έζησα και εμοιράσθηκα την χαράν και την λύπην, την αγωνίαν και την θλίψιν <<εκεί θα λάβει την απάντησιν του. Εκεί θα πραγματοποιηθεί η ευφρόσυνος συνάντησις, την οποίαν επιθυμεί η ψυχή μας. Εκεί θα συναντηθούν οι πιστοί σύζυγοι, εκεί θα ανθίσει και πάλιν το γλυκύ μειδίαμα εκεί θα λάβει χώραν ο στοργικός εναγκαλισμός της ευσεβούς μητέρας με τα θεοφιλή τέκνα της και αντιστρόφως! Διότι όπως παρατηρεί ο ¨Αγιος Γρηγόριος Νύσσης, <<η ζωή της άνω φυσεως αγάπη εστίν>> βεβαίως η αγάπη η οποία θα μας συνδέει εκεί θα είναι αγάπη αγία, κρυσταλίνη, απαλλαγμένη από νοσηρούς συναισθηματισμούς.
521-Η αγάπη εκείνη δεν θα στηρίζεται εις σαρκικούς συγγενικούς δεσμούς, όπως οι δεσμοί μεταξύ συζύγων ή μεταξύ γονέων και τέκνων, θα είναι αγάπη ανωτέρα, καθαρώς πνευματική αγάπη, δ
εν θα αμαυρώνει το γεγονός, ότι από τους γνωστούς μας μερικοί δεν βρίσκονται στον Παράδεισον.
522-Ναι πράγματι καθένας θα αναγνωρίζει τον πλησίον του όχι από το σχήμα του σώματος αλλά δια του διορατικού βλέμματος της ψυχής. Εκεί δεν θα γνωρίσουμε μόνον τους εδώ γνωστούς μας, αλλά και εκείνους, τους οποίους δεν είδαμε ποτέ....
ο φίλος σας ο χάρης από το Greenacre Sydney Με αγάπη Του γλυκύτατου Χριστού
αυτό το ντοκουμέντο βγαλμένο μέσα από την σοφία των Αγίων Πατέρων
Ένας φίλος από τα παλιά …..Χάρης..
Μία απορία: που βρίσκεται όλον αυτόν τον καιρό η Τίγρης, δηλαδή μας άναψε φωτιές και εξαφανίστηκε; Σαν να λέμε βγάλτε τα μόνοι σας πέρα. Από φιλικό ενδιαφέρον
Χάρης