Δεν επιμένω, Νίκο, ίσως να έχεις δίκιο. Η εντύπωσή μου είναι ότι κάποιος πρέπει να βαπτιστεί για να εισέλθει στην εκκλησία του Χριστού.
Σ.
«τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν»
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: «τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν»
Το βάπτισμα είναι η αποδοχή της υιοθεσίας και βεβαίως η είσοδος στην Εκκλησία. Δεν είναι όμως μόνο οι εντός Εκκλησίας αδελφοί.
Re: «τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν»
filotas έγραψε:Σπύρο κάνεις λάθος, αδελφοί είμαστε μόνο με τους εξ αίματος αδελφούς μας, εν Χριστώ αδελφοί είμαστε με όλους τους ανθρώπους απ' αιώνος και έως του αιώνος. Ο Χριστός σταυρώθηκε και ανέστη για όλη την ανθρωπότητα και αυτή είναι η πράξη της υιοθεσίας κάθε ανθρώπου από το Θεό, που μας καθιστά αδελφούς. Όσοι άνθρωποι αναγνωρίζουν την υιοθεσία αυτοί καθίστανται και στην πράξη αδελφοί, όσοι όχι παραμένουν αδελφοί, αλλά η σχέση τους είναι ανενεργή. Το ότι πολλοί αδελφοί μας δεν έχουν ακόμη αναγνωρίσει την υιοθεσία τους από το Θεό, δεν μας απαλλάσσει από την υποχρέωση, εμάς που την αναγνωρίζουμε, να τους αγαπούμε και να ευχόμαστε τη σωτηρία τους.
Κατά σάρκα αδελφοί είμαστε με όλους τους ανθρώπους ως απόγονοι του Αδάμ.
Εν Χριστώ αδελφοί (δηλαδή πνευματικοί αδελφοί) αυτό το νόημα έχει το εν Χριστώ. Είμαστε με όλους τους ορθοδόξους Χριστιανούς ανά τον κόσμο, που μας συνδέει η εις Χριστόν Πίστις.
Re: «τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν»
Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιος δεν είναι αδελφός μου εν Χριστώ αν δεν έχει αποδεχτεί το Χριστό- θα ήταν σχήμα οξύμωρο. Αν δεν κάνω λάθος, μάλιστα, η προσφώνηση του Πάππα "αδελφέ εν Χριστώ" από τον μακαριστό Χριστόδουλο ή τον οικ. Πατριάρχη μας, αν δεν απατώμαι, είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.
Σ.
Σ.