Re: Το Φανάρι, απειλεί και υπαγορεύει.
Δημοσιεύτηκε: Παρ Απρ 20, 2012 4:27 pm
Φίλτατε Κωνσταντινουπολίτη...
Θα επιχειρήσω να θέσω το θέμα «πρωτεία του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως».
Εντέλει ίσως θα πρέπει να καταλήξουμε ότι μεταξύ παραδόσεως και Ιερών κανόνων, όπου αυτά συγκρούονται … θα πρέπει να υπερισχύουν οι Ιεροί κανόνες, τι λες;
Και εν προκειμένω εδώ είναι σαφέστατος και άριστα διατυπωμένος
(αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που ο Πάπας Ρώμης Λέων Α’ τότε, … δεν μπορούσε να αντιδράσει σε αυτόν)
ο 28ος κανόνας της Δ (4ης) Οικουμενικής Συνόδου .
Το πρωτείο ή το δευτερείο δεν έχουν καμία σημασία μεταξύ αυτών των δύο Πατριαρχείων, διότι πολύ απλά με τον κανόνα δίδονται τα ίδια προνόμια και αρμοδιότητες και στα δύο.
Περνώντας από σαράντα κύματα ο κανόνας και μάλιστα κάποιες φορές δύσκολα κύματα, όπως δεν συμπεριελήφθη στη συλλογή του Ιωάννη Σχολαστικού,… ενώ την ίδια στιγμή οι αυτοκράτορες και οι πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, … έκαναν ουσιαστική χρήση των δικαιωμάτων που τους παρείχε ο κανόνας.
Τελικά στην εν Τρούλλω Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος το 692 όπου εις τον λστ΄ κανόνα της , …. επισήμως εισήγαγε τον κη΄ κανόνα στο Βυζαντινό Κανονικό Δίκαιο εν τέλει τον ανεγνώρισαν βέβαια το 1215 οπότε και όρισαν δικό τους επίσκοπο ….
Άρα λοιπόν …. όσον παραμένουν (κατ’ εμένα και όχι μόνον ) σε αίρεση ή (κατ’ άλλους) σε σχίσμα ξέχνα τους, δεν υπάρχει πρωτείο και δευτερείο…..
άμα θέλουν ας γυρίσουν στις ρίζες τους τότε το ξαναβλέπουμε .... και τω Θεώ η Δόξα.
Όσον αφορά τα άλλα
…. Κύριε Ελέησον και φώτισε και ‘μας κι αυτούς, και όπως λέει και ο Διονύσης ας είμαστε σε εγρήγορση.
Θα επιχειρήσω να θέσω το θέμα «πρωτεία του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως».
Εντέλει ίσως θα πρέπει να καταλήξουμε ότι μεταξύ παραδόσεως και Ιερών κανόνων, όπου αυτά συγκρούονται … θα πρέπει να υπερισχύουν οι Ιεροί κανόνες, τι λες;
Και εν προκειμένω εδώ είναι σαφέστατος και άριστα διατυπωμένος
(αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που ο Πάπας Ρώμης Λέων Α’ τότε, … δεν μπορούσε να αντιδράσει σε αυτόν)
ο 28ος κανόνας της Δ (4ης) Οικουμενικής Συνόδου .
Το πρωτείο ή το δευτερείο δεν έχουν καμία σημασία μεταξύ αυτών των δύο Πατριαρχείων, διότι πολύ απλά με τον κανόνα δίδονται τα ίδια προνόμια και αρμοδιότητες και στα δύο.
Περνώντας από σαράντα κύματα ο κανόνας και μάλιστα κάποιες φορές δύσκολα κύματα, όπως δεν συμπεριελήφθη στη συλλογή του Ιωάννη Σχολαστικού,… ενώ την ίδια στιγμή οι αυτοκράτορες και οι πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, … έκαναν ουσιαστική χρήση των δικαιωμάτων που τους παρείχε ο κανόνας.
Τελικά στην εν Τρούλλω Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος το 692 όπου εις τον λστ΄ κανόνα της , …. επισήμως εισήγαγε τον κη΄ κανόνα στο Βυζαντινό Κανονικό Δίκαιο εν τέλει τον ανεγνώρισαν βέβαια το 1215 οπότε και όρισαν δικό τους επίσκοπο ….
Άρα λοιπόν …. όσον παραμένουν (κατ’ εμένα και όχι μόνον ) σε αίρεση ή (κατ’ άλλους) σε σχίσμα ξέχνα τους, δεν υπάρχει πρωτείο και δευτερείο…..
άμα θέλουν ας γυρίσουν στις ρίζες τους τότε το ξαναβλέπουμε .... και τω Θεώ η Δόξα.
Όσον αφορά τα άλλα
…. Κύριε Ελέησον και φώτισε και ‘μας κι αυτούς, και όπως λέει και ο Διονύσης ας είμαστε σε εγρήγορση.