Σελίδα 3 από 3

Re: Το Φανάρι, απειλεί και υπαγορεύει.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Απρ 20, 2012 4:27 pm
από Captain Yiannis
Φίλτατε Κωνσταντινουπολίτη...
Θα επιχειρήσω να θέσω το θέμα «πρωτεία του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως».
Εντέλει ίσως θα πρέπει να καταλήξουμε ότι μεταξύ παραδόσεως και Ιερών κανόνων, όπου αυτά συγκρούονται … θα πρέπει να υπερισχύουν οι Ιεροί κανόνες, τι λες;
Και εν προκειμένω εδώ είναι σαφέστατος και άριστα διατυπωμένος
(αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που ο Πάπας Ρώμης Λέων Α’ τότε, … δεν μπορούσε να αντιδράσει σε αυτόν)
ο 28ος κανόνας της Δ (4ης) Οικουμενικής Συνόδου .
Το πρωτείο ή το δευτερείο δεν έχουν καμία σημασία μεταξύ αυτών των δύο Πατριαρχείων, διότι πολύ απλά με τον κανόνα δίδονται τα ίδια προνόμια και αρμοδιότητες και στα δύο.
Περνώντας από σαράντα κύματα ο κανόνας και μάλιστα κάποιες φορές δύσκολα κύματα, όπως δεν συμπεριελήφθη στη συλλογή του Ιωάννη Σχολαστικού,… ενώ την ίδια στιγμή οι αυτοκράτορες και οι πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, … έκαναν ουσιαστική χρήση των δικαιωμάτων που τους παρείχε ο κανόνας.
Τελικά στην εν Τρούλλω Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος το 692 όπου εις τον λστ΄ κανόνα της , …. επισήμως εισήγαγε τον κη΄ κανόνα στο Βυζαντινό Κανονικό Δίκαιο εν τέλει τον ανεγνώρισαν βέβαια το 1215 οπότε και όρισαν δικό τους επίσκοπο ….
Άρα λοιπόν …. όσον παραμένουν (κατ’ εμένα και όχι μόνον ) σε αίρεση ή (κατ’ άλλους) σε σχίσμα ξέχνα τους, δεν υπάρχει πρωτείο και δευτερείο…..
άμα θέλουν ας γυρίσουν στις ρίζες τους τότε το ξαναβλέπουμε .... και τω Θεώ η Δόξα
.

Όσον αφορά τα άλλα
…. Κύριε Ελέησον και φώτισε και ‘μας κι αυτούς, και όπως λέει και ο Διονύσης ας είμαστε σε εγρήγορση.

Re: Το Φανάρι, απειλεί και υπαγορεύει.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Απρ 20, 2012 5:27 pm
από konstantinoupolitis
Δεν τίθεται θέμα επί του προκειμένου περί παραδόσεως αφού σαφώς ο 28ος της Δ΄ Οικουμενικής και θεσπίστηκε και αναγνωρίστηκε από το πλήρωμα της Εκκλησίας.
Σαφώς και ο Κανών αυτός εξυπηρετεί προς διευθέτηση τυπικών ποιμαντικών ζητημάτων και δη Συνοδικών, σε καμία περίπτωση όμως δεν υιοθετεί γιγάντωση ή συγκέντρωση υπερεξουσιών στο πρόσωπο ενός Πατριάρχη. Ο Πατριάρχης δεν είναι βασιλιάς απλός ρυθμίζει ως πρώτος μεταξύ ίσων, τυπικά βέβαια, γιατί στην ουσία άλλα γίνονται.
Καπετάνιε δεν διαφωνώ με αυτά που λες, όπως καταλαβαίνεις.
Όσο για την θεολογική μου ιδιότητα, δεν νομίζω πως μέσα στην Εκκλησία, την Διοικητική εννοώ, μας έχει δώσει κανείς ουσιαστική σημασία. Σχεδόν εγώ κοντεύω να ξεχάσω πως κάποτε με αγάπη σπούδασα το λειτούργημα αυτό.
Εν προκειμένω, μπορεί να μην συμφωνώ με τον υπερζηλωτικό χαρακτήρα πολλών σχετικών κινήσεων και δη του Πειραιώς, άποψη προσωπική, ωστόσο δέχομαι την βάση και την ουσία αυτών των αντιδράσεων που είναι πραγματική. Προσωπικά το ξαναλέω νιώθω αποίμαντος.

Re: Το Φανάρι, απειλεί και υπαγορεύει.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Απρ 20, 2012 5:47 pm
από ΜΙΧΣ
Προσωπικά το ξαναλέω νιώθω αποίμαντος
Πραγματικά αυτό είναι το κομμάτι που μας πονάει σαν ποίμνιο φαντάζομαι... κι εγώ το ίδιο νιώθω γι αυτό περνάω ώρες ακούγοντας εκκλησιαστικό ρ/σ ή διαβάζοντας εδώ μπας και μέσω οσμοτικής ενέργειας καταλάβω τι πρέπει να κάνω... προσεύχομαι. Σε αυτό πράγματι σε νιώθω αδελφέ μου. Νομίζω ευλογημένοι είναι όσοι αυτές τις "μέρες" έχουν καλό πνευματικό.

Re: Το Φανάρι, απειλεί και υπαγορεύει.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Απρ 26, 2012 4:08 pm
από filotas
Ατυχής ενέργεια του Πατριαρχείου η καθαίρεση του π. Νείλου Βατοπαιδινού
Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Εικόνα

Στην Μητρόπολη Ιταλίας κοινοποιήθηκε η καθαίρεση, μετά από ενέργειες του Μητροπολίτη, του διαπρεπούς Βατοπαιδινού Μοναχού και καθηγητού Πανεπιστημίου π. Νείλου Βατοπαιδινού (Giorgio Barone-Adesi). Αυτή είναι η αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησιαστικής αρχής της Ιταλίας για τις 5ετείς προσπάθειες του π. Νείλου για την αναβίωση της Ορθοδοξίας στην Κάτω Ιταλία (Μεγάλη Ελλάδα).

Ο π. Νείλος εδώ και πολύ καιρό έχει απομακρυνθεί για λόγους υγείας και αυξημένων διδακτικών υποχρεώσεων τόσο από την Ι. Μ. Ιταλίας όσο και από την Ι.Μ. Δημητριάδος στην οποία είχε μεταβεί για ένα χρονικό διάστημα και από την οποία πήρε κανονικό απολυτήριο για να επιστρέψει στην Ι. Μονή Βατοπαιδίου.

Οι ενέργειες του Μητροπολίτη Ιταλίας εναντίον του δεν κοινοποιήθηκαν ποτέ στον π. Νείλο ούτε του δόθηκε ποτέ η δυνατότητα ν΄απολογηθεί.

Μήπως για όλ' αυτά φταίει η εκφρασμένη αντίθεσή του π. Νείλου στον Οικουμενισμό;

(πληροφορίες από το romfea.gr, amen.gr, impantokratoros.gr και greeknation.blogspot.com)

Anargyros Filotas