Σελίδα 3 από 7
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 02, 2007 8:51 pm
από archon
Αν δε με απατά η μνήμη μου έχω την εντύπωση ότι ο μεγάλος δάσκαλος Σίμων Καράς δεν δεχόταν στο Σύλλογο, στον οποίο δίδασκε Βυζαντινή (Εκκλησιαστική & Παραδοσιακή) Μουσική, κάποιο μαθητή όταν του ανέφερε ο μαθητής ότι έχει διδαχθεί έστω και ένα χρόνο πιάνο και γενικά Ευρωπαϊκή Μουσική.
Κι αυτό γιατί πίστευε ότι τα αυτιά του μαθητή είναι "κουρδισμένα" σύμφωνα με τη συγκερασμένη κλίμακα της ευρωπαϊκής μουσικής.
Όσον αφορά το θέμα της εκτέλεσης με το αρμόνιο του ελάσσονος τόνου (ήτοι 10 μόρια) πιστεύω πως αν στηριχτούμε στην ανθρώπινη φωνή δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ακριβή εκτέλεση των 10 μορίων (μπορεί να το λέει ένας 9,6 ο άλλος 9,9 και ο άλλος 10,3 ή 10,5).
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 02, 2007 9:09 pm
από Pris
archon έγραψε:Αν δε με απατά η μνήμη μου έχω την εντύπωση ότι ο μεγάλος δάσκαλος Σίμων Καράς δεν δεχόταν στο Σύλλογο, στον οποίο δίδασκε Βυζαντινή (Εκκλησιαστική & Παραδοσιακή) Μουσική, κάποιο μαθητή όταν του ανέφερε ο μαθητής ότι έχει διδαχθεί έστω και ένα χρόνο πιάνο και γενικά Ευρωπαϊκή Μουσική.
Κι αυτό γιατί πίστευε ότι τα αυτιά του μαθητή είναι "κουρδισμένα" σύμφωνα με τη συγκερασμένη κλίμακα της ευρωπαϊκής μουσικής.
Κάτι ήξερε ο μακαρίτης...
Τέλος πάντων δεν είμαι εγώ απόλυτος σε αυτό, αλλά σίγουρα τα ακούσματα απο την ευρωπαϊκή μουσική δεν βοηθούν έναν αρχάριο να προχωρήσει.
Όσον αφορά το θέμα της εκτέλεσης με το αρμόνιο του ελάσσονος τόνου (ήτοι 10 μόρια) πιστεύω πως αν στηριχτούμε στην ανθρώπινη φωνή δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ακριβή εκτέλεση των 10 μορίων (μπορεί να το λέει ένας 9,6 ο άλλος 9,9 και ο άλλος 10,3 ή 10,5).
Ναι όντως.
Αλλά αν θέλουμε ακρίβεια μπορούμε να ακούσουμε έναν υπολογιστή να τα αναπαραγάγει ακριβώς...
Για εμένα το θέμα δεν είναι η ακρίβεια αλλά η μη χρησιμοποίηση οργάνου (και δη συγκερασμένου) για εκμάθηση βυζαντινής μουσικής ή και για εκτέλεση (...εκτός και εννοούμε στα 8 βήματα!!!), διότι αυτό τότε θα ήταν καταστροφικό...
Ακόμα κι αν η ανθρώπινη φωνή δεν εκτελεί ακριβώς 12-10-8 ή ότι άλλο, εξακολουθεί να είναι το καταλληλότερο και αρμόδιο όργανο για την εκτέλεση και εκμάθηση της Β.Μουσικής.
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 4:01 pm
από kallitexniko
μπορείτε να μου πείτε σε τι κλίμακα ψέλνουν οι πατέρες του αγίου όρους . εάν δεν κάνω λάθοσ τα cd που έχω στα οποια και ψέλνουν είναι ακριβώς όπωσ οι κλίμακες του αρμονίου μου . Δεν μπορώ να κατλάβω την διαφορά . Τυγχάνω να έχω αρμόνιο το οποίο δεν έχει τόνους και ηνιτόνια απλώς το χωρίζω εγώ .
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 4:16 pm
από Pris
-kallitexniko έγραψε:μπορείτε να μου πείτε σε τι κλίμακα ψέλνουν οι πατέρες του αγίου όρους .
Κατ' αρχάς διευκρίνησέ μας σε ποια ηχογράφηση.
Και κατά δεύτερον, όποια ηχογράφηση και να είναι, αποκλείεται να είναι μόνο σε μία κλίμακα.
Ακόμα πιο σημαντικό από όλα αυτά είναι το να καταλάβουμε, πως η Β.Μουσική δεν χρησιμοποιεί κλίμακες αλλά ΗΧΟΥΣ.
Ο ήχος είναι ευρύτερη έννοια από την κλίμακα. (περιλαμβάνει όμως και την κλίμακα)
εάν δεν κάνω λάθοσ τα cd που έχω στα οποια και ψέλνουν είναι ακριβώς όπωσ οι κλίμακες του αρμονίου μου .Δεν μπορώ να κατλάβω την διαφορά .
Μπορεί να είναι οι ηχογραφήσεις κακές, (πες μας ποιές είναι όμως), πάντως αυτό το τελευταίο που είπες είναι πιο λογικό (το "Δεν μπορώ να καταλάβω την διαφορά"). Δηλαδή το πιο πιθανό είναι να μην μπορείς να το ξεχωρίσεις. Δεν είναι εύκολο και θέλει εξασκημένο αυτί.
Αν το αρμόνιό σου είναι ένα κλασσικό αρμόνιο ευρωπαϊκής μουσικής τότε δεν μπορεί να αποδώσει διαστήματα ανατολικών κλιμάκων.
Τυγχάνω να έχω αρμόνιο το οποίο δεν έχει τόνους και ηνιτόνια απλώς το χωρίζω εγώ .
???
Δηλαδή δεν έχει "άσπρα και μαύρα" πλήκτρα?
Κι όταν λες πως το χωρίζεις εσύ τι εννοείς?
Πως το χωρίζεις δηλαδή? Έχει κινητά "τάστα" (μπερντέδες) όπως η λάφτα και το σάζι?[/i]
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 4:20 pm
από lovethink
Pris έγραψε:archon έγραψε:Αν δε με απατά η μνήμη μου έχω την εντύπωση ότι ο μεγάλος δάσκαλος Σίμων Καράς δεν δεχόταν στο Σύλλογο, στον οποίο δίδασκε Βυζαντινή (Εκκλησιαστική & Παραδοσιακή) Μουσική, κάποιο μαθητή όταν του ανέφερε ο μαθητής ότι έχει διδαχθεί έστω και ένα χρόνο πιάνο και γενικά Ευρωπαϊκή Μουσική.
Κι αυτό γιατί πίστευε ότι τα αυτιά του μαθητή είναι "κουρδισμένα" σύμφωνα με τη συγκερασμένη κλίμακα της ευρωπαϊκής μουσικής.
.
7 νότες όμως ε ? ............ 7 μόνο νότες φτιάχνουν τρισεκατομμύρια μελωδίες
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 4:23 pm
από lovethink
-kallitexniko έγραψε:μπορείτε να μου πείτε σε τι κλίμακα ψέλνουν οι πατέρες του αγίου όρους . εάν δεν κάνω λάθοσ τα cd που έχω στα οποια και ψέλνουν είναι ακριβώς όπωσ οι κλίμακες του αρμονίου μου . Δεν μπορώ να κατλάβω την διαφορά . Τυγχάνω να έχω αρμόνιο το οποίο δεν έχει τόνους και ηνιτόνια απλώς το χωρίζω εγώ .
Το Αγνή Παρθένε Δέσποινα ναι είναι σε Ευρωπαική κλίμακα το παίζω και εγώ στο πιάνο και πολύ μου αρέσει που είναι σε τέτοια κλίμακα και μπορώ να το βιώσω πιο συναισθηματικά
Δεν φοβάμαι να παίξω με την συγκίνηση και τα συναισθήματα
Το βρίσκω ακραίο τόσο φόβο απέναντι στην Ευρωπαϊκή μουσική ή στην Βυζαντινή Αγιογραφία που έχει στοιχεία πιο γλυκά στην ζωγραφική και όχι αυστηρότητα
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 4:31 pm
από Pris
lovethink έγραψε:
7 νότες όμως ε ? ............ 7 μόνο νότες φτιάχνουν τρισεκατομμύρια μελωδίες
Ειλικρινά δεν κατάλαβα που κολλάει αυτό...
Είπε κανείς κάτι αντίθετο?
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 4:43 pm
από Pris
lovethink έγραψε:
Το Αγνή Παρθένε Δέσποινα ναι είναι σε Ευρωπαική κλίμακα
Το Αγνή Παρθένε (όπως το είπαν οι Σιμωνοπετρίτες) είναι ευρωπαϊκής αισθητικής και τα διαστήματά του όντως "φέρνουν" στα ευρωπαϊκά.
Δεν έχει όμως καμία απολύτως σχέση με την ορθόδοξη ανατολική αισθητική.
Αν σε κάποιον αρέσει, αυτό δεν είναι κακό, δεν το καθιστά όμως αυτό (αυτή η ευαρέσκεια κάποιου δηλαδή) και χαρακτηριστικό δείγμα βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής, όπως αυτή διαμορφώθηκε στην ορθόδοξη ανατολή.
το παίζω και εγώ στο πιάνο και πολύ μου αρέσει που είναι σε τέτοια κλίμακα και μπορώ να το βιώσω πιο συναισθηματικά
Χαίρομαι για 'σένα...
:)
Δεν φοβάμαι να παίξω με την συγκίνηση και τα συναισθήματα
Το βρίσκω ακραίο τόσο φόβο απέναντι στην Ευρωπαϊκή μουσική ή στην Βυζαντινή Αγιογραφία που έχει στοιχεία πιο γλυκά στην ζωγραφική και όχι αυστηρότητα
Αυτό είναι μια προσωπική σου τοποθέτηση!
Κανείς δεν φοβάται! Απλά υπάρχει μια παράδοση και κάποιοι κανόνες οι οποίοι οριοθετούν την τέχνη. (είτε μουσική είναι αυτή είτε αγιογραφία)
Το ίδιο και από την πλευρά της ευρωπαϊκής μουσικής υπάρχουν όρια για να χαρακτηριστεί κάτι ως κλασσικό ή ρομαντικό ή σύγχρονο ή μπαρόκ κ.τ.λ.
Αν λοιπόν θέλουμε να μάθουμε Β.Μουσική (γιατί ξεφύγαμε λιγάκι από το θέμα...) αυτό δεν μπορεί να γίνει με συγκερασμένα όργανα όπως το πιάνο και το αρμόνιο. Αν πάλι θέλουμε στο σπίτι μας (και όπου αλλού-εκτός εκκλησίας πάντα όμως) να ακούμε Β.Μουσική με πιάνο ή αρμόνιο ή και με ότι άλλο θέλουμε, μπορούμε πολύ άνετα και χωρίς να απολογηθούμε σε κανέναν να το κάνουμε. :D
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 7:10 pm
από agiooros
Diladi ego pou thelo na xekiniso tora gia na katalavo tis notes kai ta akousmata ti organo na xrisimopio?
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 03, 2007 8:06 pm
από Pris
agiooros έγραψε:Diladi ego pou thelo na xekiniso tora gia na katalavo tis notes kai ta akousmata ti organo na xrisimopio?
Το αυτί σου και τον λαιμό σου. Και σίγουρα όχι χωρίς δάσκαλο...
Η Β.Μουσική δεν έχει μέθοδο άνευ διδασκάλου. Κι ακόμα είναι απαραίτητη προϋπόθεση να ανέβεις στο ψαλτήρι (του δασκάλου σου κατά προτίμηση ώστε να ελέγχει και την πρόοδό σου), γιατί αλλιώς δεν υπάρχει περίπτωση να μάθεις (σωστά τουλάχιστον)!
Τώρα αν χρειάζεσαι βοήθεια με τα διαστήματα και το αυτί σου δεν σε βοηθάει και πολύ, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποια όργανα όπως η λάφτα (πολίτικο λαούτο) και το σάζι (ταμπουράς) τα οποία έχουν τα διαστήματα που χρησιμοποιεί η Β.Μουσική.
Αλλά αυτά είναι "δεκανίκια"! Αν θες να μάθεις σωστά μάθε να χρησιμοποιείς το αυτί σου!