Σελίδα 3 από 4

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 8:41 am
από Ionas
Ανελήφθη ο προφήτης Ηλίας στον ουρανό;

Είναι αλήθεια, ότι κάποιοι από εμάς, δεν έχουν μελετήσει με προσοχή το εδάφιο αυτό της Π. Διαθήκης που αναφέρει την ανάληψη του Προφήτη Ηλία. Εάν το μελετήσουν όμως με προσοχή, θα ανακαλύψουν την εκ δύο γραμμάτων αποτελούμενη λέξη «ΩΣ» που θα τους διευκολύνη στον ορθολογισμό τους μια και απορρίπτουν το δογματικό μέρος του Απολυτίκιου του Αγίου που αναφέρει σαφώς• «Ο δεύτερος πρόδρομος της Παρουσίας Χριστού, Ηλίας ο ένδοξος» Oριστε και το κείμενο• «Και εγένετο αυτών πορευομένων, επορεύοντο και ελάλουν (Ηλίας και Ελισσαιέ)• και ιδού άρμα πυρός και ίπποι πυρός και διέστειλεν ανά μέσον αμφοτέρων και ανελήφθη Ηλιού εν συσσεισμώ ΩΣ εις τον ουρανόν» (Δ’ Βασ. Β’ 11).
Αυτό το «ΩΣ εις τον ουρανόν» μας μαρτυρεί, ότι δεν ανέβηκε στον ουρανό. Έχουν όμως παρασυρθεί πολλοί και ερμηνεύουν λανθασμένα, διότι διαβάζουν Παλαιά Διαθήκη παραφρασμένη και όχι το κείμενο. Η παράφραση λέει ότι• «Ανέβη ο Ηλίας με ανεμοστρόβιλον εις τον ουρανόν». Ώστε μόνο αυτό το «ΩΣ» είναι ικανό να λύση το ζήτημα, και να αποδείξει, ότι ο Ηλίας δεν ανέβηκε στον ουρανό.
Περί αυτού δε υπάρχει και λόγος του Μεγ. Αθανασίου, που καθαρίζει πιο καλά τα πράγματα, κατά τον οποίο•
«Συ δε μοι λοιπόν, αγαπητέ, της λέξεως την ακρίβειαν σκόπησον, της ΩΣ, και μη σε διαλάθη συλλαβής Γραφικής περιουσία κ α ι δύναμις (της μικρής συλλαβής «ΩΣ» δηλαδή) • μηδέ τη της λέξεως παραδρομή (το ανελήφθη δηλαδή) τω Δεσπότη τον οικέτην νομίσης ισότιμον• ΟΥ ΓΑΡ ΕΙΣ ΟΥΡΑΝΟΝ ΗΛΙΑΣ ΑΝΕΡΧΕΤΑΙ, ουδέ διαδραμών το στερέωμα, τοις εκείσε χωρίοις αυλίζεται• άλλ’ άκουσον τι φησίν ο αναγών• «Εν δε τω ανάγειν Κύριον τον Ηλίαν ΩΣ εις τον ουρανόν• ιδού μικρά λέξις (το ΩΣ) έστησε τον Ηλίαν προς τα άνω φερόμενον• αρκεί γαρ τω Προφήτη τιμηθήναι τω τύπω• προ γαρ του Δεσπότου τον οικέτην ουρανός ουχ υποδέχεται• ουδείς γαρ αναβέβηκεν εις τον Ουρανόν, ειμή ο Υιός του ανθρώπου ο ων εν τω Ουρανώ• ετηρείτο γαρ τη των ανθρώπων απαρχή δια τον των ανθρώπων Ποιητήν ο Ουρανός. Ούτω μεν ουν τοις περί τον Ενώχ και Ηλίαν ο Θεός αγαθή ελπίδι εύφρανε τους ανθρώπους, δι’ ων ανθρώποις ούσι τον του αέρος δρόμον ιππήλατον ήπλωσε» (Λογ. Β’ εις την Ανάληψιν).
Δηλαδή, μας προτρέπει ο στύλος της Ορθοδοξίας μας, ο Μέγας Αθανάσιος, να προσέξουμε (μη διαλάθη) τη μικρή συλλαβή ΩΣ, (συλλαβής Γραφικής περιουσίας και δύναμις) διότι αύτη μας μαρτυρεί, ότι ο Ηλίας δεν ανέβει στον Ουρανό. Ακόμη μας λέγει, ότι κανείς δεν ανέβει εις τον Ουρανόν παρά μόνο αυτός που και κατέβηκε, ως ο Κύριος είπε: «Ουδείς αναβέβηκεν εις τον ουρανόν ειμή ο εκ του ουρανού καταβάς, ο υιός του ανθρώπου ο ων εν τω ουρανώ» (Ιωάν. γ’ 13). Και ακόμη, ότι ο ουρανός τηρείτο για τον Κύριον, τον Δεσπότην και Ποιητήν και όχι για τον δούλο• (μηδέ τη της λέξεως ανελήφθη, παραδρομή, τω Δεσπότη τον οικέτην νομίσης ισότιμον). Η Ανάληψις λοιπόν του Ηλιού, και η μετάθεση του Ενώχ, δεν ήσαν τίποτε άλλο παρά ένας προάγγελος της Αναλήψεως του Κυρίου και εν συνεχεία της ιδικής μας.


Παραθέτω το παραπάνω απόσπασμα από το site της ΟΟΔΕ, για να συζητήσουμε και διερευνήσουμε αν και οι δύο προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης Ηλίας και Ενώχ αξιώθηκαν σώματα αναστημένα και επουράνια όπως η Υπεραγία Θεοτόκος και ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος. Υπάρχει η άποψη και φαίνεται να συμφωνούν πολλοί Πατέρες ότι ο Προφήτης Ηλίας ζει ακόμη στη γη. Το σώμα του είναι σίγουρο ότι έχει αλλαχθεί αλλά μπορεί να είναι το προπτωτικό του Αδάμ. Εννοείται ότι με σώμα σαν το δικό μας τώρα δεν θα μπορούσε να ζήση τόσα χρόνια.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 8:52 am
από spetzouras
Καλημέρα αδελφοί μου και ο Θεός μαζί μας!!

Πολύ ενδιαφέρον το θέμα αδελφέ μου...

Αν και δεν έχω ούτε τη γνώση αλλά ούτε και την απαραίτητη κατάρτηση να απαντήσω, η απορία μου είναι η εξής:

Μήπως άλλος ο Ουρανός στον οποίον είναι ο Κύριος και άλλος ο Ουρανος που είναι ο Προφήτης Ηλίας;
Και το λέω αυτό εννοώντας ότι ΜΕΣΑ στον Παράδεισο είναι ο Κύριος και ο ληστής (ο ένας ουρανός) όλοι οι άλλοι είναι κάπου έξω από τις Πύλες θα λέγαμε του Παραδείσου...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 9:20 am
από Ionas
spetzouras έγραψε:Καλημέρα αδελφοί μου και ο Θεός μαζί μας!!

Πολύ ενδιαφέρον το θέμα αδελφέ μου...

Αν και δεν έχω ούτε τη γνώση αλλά ούτε και την απαραίτητη κατάρτηση να απαντήσω, η απορία μου είναι η εξής:

Μήπως άλλος ο Ουρανός στον οποίον είναι ο Κύριος και άλλος ο Ουρανος που είναι ο Προφήτης Ηλίας;
Και το λέω αυτό εννοώντας ότι ΜΕΣΑ στον Παράδεισο είναι ο Κύριος και ο ληστής (ο ένας ουρανός) όλοι οι άλλοι είναι κάπου έξω από τις Πύλες θα λέγαμε του Παραδείσου...
Αγαπητέ Spetzoura

Όπως καταλαβαίνειςδ εν μπορεί να συμβαίνη το υπογραμμισμένο,όσον αφορά το ληστή, γιατί ο Προφήτης Ηλίας ήταν ο μεγαλύτερος Άγιος της Παλαιάς Οικονομίας μετά τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Είναι όμως αναμφισβήτητο ότι υπάρχει και στον παράδεισο διαφορετκή κατάσταση για τους Αγίους κατά τα έργα τους και το μέγεθος της πίστης και αγάπης. Το επιβεβαιώνει ο Απόστολος Παύλος και πολλοί άλλοι Άγιοι που είχαν εμπειρίες από τον Παράδεισο.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 9:22 am
από lovethink
Ionas έγραψε:

Παραθέτω το παραπάνω απόσπασμα από το site της ΟΟΔΕ, για να συζητήσουμε και διερευνήσουμε αν και οι δύο προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης Ηλίας και Ενώχ αξιόθηκαν σώματα αναστημένα και επουράνια όπως η Υπεραγία Θεοτόκος και ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος. Υπάρχει η άποψη΄και φαίνεται να συμφωνούν πολλοί Πατέρες ότι ο Προφήτης Ηλίας ζει ακόμη στη γη. Το σώματου είναι σίγουρο ότι έχει αλλαχθεί αλλά μπορεί να είναι το προπτωτικό του Αδάμ. Εννοείται ότι με σώμα σαν το δικό μας τώρα δεν θα μπορούσε να ζήση τόσα χρόνια.


Εγώ θα απαντήσω με αυτό που είπε ο Χριστός

Αν θέλει ο Χριστός να μη πεθάνει κάποιος μέχρι να ξανάρθει τι μας νοιάζει εμάς ? :wink:

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 9:41 am
από spetzouras
Ionas έγραψε:
spetzouras έγραψε:Καλημέρα αδελφοί μου και ο Θεός μαζί μας!!

Πολύ ενδιαφέρον το θέμα αδελφέ μου...

Αν και δεν έχω ούτε τη γνώση αλλά ούτε και την απαραίτητη κατάρτηση να απαντήσω, η απορία μου είναι η εξής:

Μήπως άλλος ο Ουρανός στον οποίον είναι ο Κύριος και άλλος ο Ουρανος που είναι ο Προφήτης Ηλίας;
Και το λέω αυτό εννοώντας ότι ΜΕΣΑ στον Παράδεισο είναι ο Κύριος και ο ληστής (ο ένας ουρανός) όλοι οι άλλοι είναι κάπου έξω από τις Πύλες θα λέγαμε του Παραδείσου...
Αγαπητέ Spetzoura

Όπως καταλαβαίνειςδ εν μπορεί να συμβαίνη το υπογραμμισμένο,όσον αφορά το ληστή, γιατί ο Προφήτης Ηλίας ήταν ο μεγαλύτερος Άγιος της Παλαιάς Οικονομίας μετά τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Είναι όμως αναμφισβήτητο ότι υπάρχει και στον παράδεισο διαφορετκή κατάσταση για τους Αγίους κατά τα έργα τους και το μέγεθος της πίστης και αγάπης. Το επιβεβαιώνει ο Απόστολος Παύλος και πολλοί άλλοι Άγιοι που είχαν εμπειρίες από τον Παράδεισο.
Αδελφέ μου, και τα λόγια του Κυρίου
Ιησούς Χριστός έγραψε:Αμήν λέγω σοι, σήμερον μετ' εμού έση εν τώ παραδείσω

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 9:55 am
από Ionas
Συζηταμε για δύο διαφορετικές έννοιες, Ουρανός και Παράδεισος. Ο Ουρανός εδώ έχει την έννοια "του τόπου" όπου είναι ο Θρόνος του Θεού ενώ Παράδεισος είναι το κατοικητήριο των Αγίων κοντά στο Θεό. Επίσης για τριών ειδών σώματα: Τα επουράνια, όπως του Αναστημένου Χριστού, τα χοϊκά όπως του Αδάμ μετά την πτώση και τα δικά μας σήμερα και τα προπτωτικά όπως του Αδάμ και της Εύας πριν από την πτώση.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 10:04 am
από Dirfys
[ Επίσης για τριών ειδών σώματα: Τα επουράνια, όπως του Αναστημένου Χριστού, τα χοϊκά όπως του Αδάμ μετά την πτώση και τα δικά μας σήμερα και τα προπτωτικά όπως του Αδάμ και της Εύας πριν από την πτώση.[/quote]

καλημερα Γιαννη
θα μου το εξηγησεις αν θελεις αλλα οχι με γραμματα απο κειμενα αγιων η μοναχων..αλλα με δικα σου λογια ..
να μου δωσεις να καταλαβω.....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 10:17 am
από Ionas
Πόπη μου χαίρε

Είναι υποχρεωτικό να ανατρέχουμε στα όσα έχουν βιώσει οι Άγιοι, διότι εμείς δεν τα γνωρίζουμε ούτε τα έχουμε βιώσει. Από όσα έχω διαβάσει και έχω καταλάβει. Στην εκκλησία μας υπάρχει η θεολογία των "δερμάτινων χειτώνων" δηλαδή το σώμα που φόρεσε ο άνθρωπος μετά την πτώση όταν είδαν όπως λέει στη Γένεση ότι ήσαν γυμνοί. Το σώμα αυτό ήταν το μεταπτωτικό, φθαρτό και σώμα που πεθαίνει. Το προπτωτικό ήταν σώμα πολύ ανώτερο από το δικό μας μάλλον άφθαρτο (δεν ξέρω με σιγουριά) δεν ήταν όμως της ποιότητας του επουράνιου σώματος του Χριστού, όπως έγινε δηλαδή το σώμα Του μετά την Ανάσταση. Τέτοιο σώμα θα αποκτήσουμε μετά την Κοινή Ανάσταση.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 10:23 am
από Dirfys
Ionas έγραψε:Πόπη μου χαίρε

Είναι υποχρεωτικό να ανατρέχουμε στα όσα έχουν βιώσει οι Άγιοι, διότι εμείς δεν τα γνωρίζουμε ούτε τα έχουμε βιώσει. Από όσα έχω διαβάσει και έχω καταλάβει. Στην εκκλησία μας υπάρχει η θεολογία των "δερμάτινων χειτώνων" δηλαδή το σώμα που φόρεσε ο άνθρωπος μετά την πτώση όταν είδαν όπως λέει στη Γένεση ότι ήσαν γυμνοί. Το σώμα αυτό ήταν το μεταπτωτικό, φθαρτό και σώμα που πεθαίνει. Το προπτωτικό ήταν σώμα πολύ ανώτερο από το δικό μας μάλλον άφθαρτο (δεν ξέρω με σιγουριά) δεν ήταν όμως της ποιότητας του επουράνιου σώματος του Χριστού, όπως έγινε δηλαδή το σώμα Του μετά την Ανάσταση. Τέτοιο σώμα θα αποκτήσουμε μετά την Κοινή Ανάσταση.
μαλλον δεν το εγραψα σωστα ..
ηθελα να πω να μου τα μεταφερεις με δικα σου λογια αυτα που εχουν βιωσει η γραψει οι γεροντες η οι Αγιοι...
(φοβηθηκα η κακομοιρα μην στειλεις κανενα κατεβατο και δεν βγαλω ακρη και αντε να πω τιποτα και να αρχισουμε παλι....)
τωρα καταλαβα τι λες....αλλα πως περιγραφετε το επουρανιο σωμα ?

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 19, 2007 10:37 am
από Ionas
:oops: :arrow: