"Μη κρίνετε ίνα μη κριθείτε"
Συντονιστής: Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2298
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη
απορω πως τοσο ευκολα και γρηγορα μερικοι αλλαζουν ρολους εδω μεσα ;
το Ευαγγελιο στα μετρα μας
απο φασιστας ταπεινολογος εγινα :)
..............................................................................................................
η πλακα ειναι οτι οι κριτες των παντων που εχουν κρινει ολο τον κοσμο
οταν τους πεις οτι ισως εχουν και λαθος [υποψια κριτικης] θα πεσουν να σε φανε
ΕΕΕΕΕΕΓΩ ΛΑΘΟΣ;;;;;
ΤΙ ΕΙΠΕΣ ΡΕ ;;;;
..................................................................................................................
Πλακα δεν εχει;
το Ευαγγελιο στα μετρα μας
απο φασιστας ταπεινολογος εγινα :)
..............................................................................................................
η πλακα ειναι οτι οι κριτες των παντων που εχουν κρινει ολο τον κοσμο
οταν τους πεις οτι ισως εχουν και λαθος [υποψια κριτικης] θα πεσουν να σε φανε
ΕΕΕΕΕΕΓΩ ΛΑΘΟΣ;;;;;
ΤΙ ΕΙΠΕΣ ΡΕ ;;;;
..................................................................................................................
Πλακα δεν εχει;
Να σου θυμίσω ότι στην περίπτωση σχολίου μου για τον πρώην μητροπολίτη Κοζάνης Αμβρόσιο, λίγες μέρες πριν, ζήτησα συγγνώμη δημοσία. Και αυτή υπάρχει καταχωρημένη στο αντίστοιχο θέμα.stratos έγραψε:εχεις αδικο καμια φορα ηθελα να ξερα; :D
και το [Ταπεινοί και ταπεινολόγοι] ειναι αντιγραφη απο ομοιδεατη σου
πες πες πες θα το παρουν ολοι
Ειλικρινά δεν ήξερα ότι το "Ταπεινοί και ταπεινολόγοι" το έχει πει και άλλος εδώ μέσα. Τα μεγάλα πνεύματα, που λενε...(αυτοσαρκασμό κάνω, ελπίζω να μην το πάρεις στραβά πάλι).
Πάντως το ύφος σου stratos υποδηλώνει ήθος όχι απόλυτα συμβατό με αυτό θεωρείς ότι είναι το αρμόζον σε χριστιανούς (τουλάχιστον, έτσι μου φαίνεται). Και ξέρεις, διδάσκει κανείς περισσότερο με το ύφος και το ήθος παρά με τα λόγια.
Δεν υπάρχει καμία αντίφαση μεταξύ των λόγων και των έργων του Χριστού και των Αποστόλων, αντίθετα υπάρχει απόλυτη αρμονία και ισχύει αυτό που μας λέει ο Άγιος Μάρκος ο Ασκητής στα «Τα 226 κεφάλαιά» του:
Εκείνος που με φόβο Θεού συμβουλεύει ή τιμωρεί όποιον αμαρτάνει, προξενεί στον εαυτό του την αντίθετη από το σφάλμα αρετή. Εκείνος όμως που μνησικακεί και από κακία επιπλήττει και υβρίζει, περιπίπτει στο ίδιο πάθος σύμφωνα με τον πνευματικό νόμο.
Για Strato, με αυτό παραπάνω το έγχρωμο κειμενάκι, συμφωνείτε ή διαφωνείτε;
Να βρούμε επιτέλους έναν κώδικα συνενόησης :!:
Εκείνος που με φόβο Θεού συμβουλεύει ή τιμωρεί όποιον αμαρτάνει, προξενεί στον εαυτό του την αντίθετη από το σφάλμα αρετή. Εκείνος όμως που μνησικακεί και από κακία επιπλήττει και υβρίζει, περιπίπτει στο ίδιο πάθος σύμφωνα με τον πνευματικό νόμο.
Για Strato, με αυτό παραπάνω το έγχρωμο κειμενάκι, συμφωνείτε ή διαφωνείτε;
Να βρούμε επιτέλους έναν κώδικα συνενόησης :!:
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2298
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη
εχεις απολυτο δικαιο ποτε δεν εκρυψα ομως τι ρολο παιζω [επαιζα]YiaVi έγραψε:
Πάντως το ύφος σου stratos υποδηλώνει ήθος όχι απόλυτα συμβατό με αυτό θεωρείς ότι είναι το αρμόζον σε χριστιανούς (τουλάχιστον, έτσι μου φαίνεται).
αυτος ειναι ο τροπος μου τι να κανω;
αγωνα κανω και δυσκολο
αγωνα ανισο θα ελεγα μιας και η Π.Χ ζωη μου ηταν δυσκολη
αλλα μπορω να γνωριζω και να παραθετω ποιες ειναι οι Ορθοδοξες θεσεις και τι ειναι σωστο στα Ματια του Θεου
Και ξερεις κατι;
σιχαινομαι αυτους που προσπαθουν να περασουν στον κοσμο οτι ειναι μεσα στην αγαπη και μεσα στην Ορθοπραξια [ενω ειναι το αντιθετο]
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2298
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη
καλα και τα 100 περιπου αποσπασματα που εβαλα ειναι αορατα;Ionas έγραψε:Δεν υπάρχει καμία αντίφαση μεταξύ των λόγων και των έργων του Χριστού και των Αποστόλων, αντίθετα υπάρχει απόλυτη αρμονία και ισχύει αυτό που μας λέει ο Άγιος Μάρκος ο Ασκητής στα «Τα 226 κεφάλαιά» του:
Εκείνος που με φόβο Θεού συμβουλεύει ή τιμωρεί όποιον αμαρτάνει, προξενεί στον εαυτό του την αντίθετη από το σφάλμα αρετή. Εκείνος όμως που μνησικακεί και από κακία επιπλήττει και υβρίζει, περιπίπτει στο ίδιο πάθος σύμφωνα με τον πνευματικό νόμο.
Για Strato, με αυτό παραπάνω το έγχρωμο κειμενάκι, συμφωνείτε ή διαφωνείτε;
Να βρούμε επιτέλους έναν κώδικα συνενόησης :!:
σε ενα εμεινες;
αλλα οκ θα ερθω στη θεση σου και θα βαλω και εγω ενα παρομοιο με το δικο σου
Κάποιος αμαρτωλός έκανε μια ερώτηση σʼέναν άγιο Γέροντα για να έχει μια βάση, ώστε να μην αμαρτάνει με τον λογισμό.
«Ας υποθέσουμε―είπε―ότι βλέπω κάποιον να κάνει κάτι και το λέω αυτό σε κάποιον άλλο και βλέπω ότι δεν τον κατακρίνω, αλλά απλώς το συζητούμε. Αυτό παύει να είναι κατάκριση;» Ο Γέροντας είπε: «Εάν μιλάς με εμπάθεια έχοντας κάτι εναντίον του, είναι κατάκριση, αν όμως είσαι ελεύθερος από πάθος, δεν είναι κατάκριση. Αλλά για να μη μεγαλώσει το κακό, η σιωπή είναι προτιμότερη»
και τωρα με το χερι στην καρδια φιλε μου
απο εμπαθεια η απο αγαπη ελευθερη του παθους γινονται ολες οι [επιθεσεις για εμενα] κρισεις ;
Για εμας του φορουμ λεω
γιατι οπως σωστα ειπε ο YiaVi απο το υφος του καθε ενος μπορεις να βγαλεις συμπερασματα
Φίλε stratos, ο καθένας τί αγώνα κάνει ο Θεός το ξέρει. Και εσύ σίγουρα κάνεις τον αγώνα σου και έχεις τις δυσκολίες σου, και εγώ και ο άλλος και ο άλλος.stratos έγραψε:εχεις απολυτο δικαιο ποτε δεν εκρυψα ομως τι ρολο παιζω [επαιζα]YiaVi έγραψε:
Πάντως το ύφος σου stratos υποδηλώνει ήθος όχι απόλυτα συμβατό με αυτό θεωρείς ότι είναι το αρμόζον σε χριστιανούς (τουλάχιστον, έτσι μου φαίνεται).
αυτος ειναι ο τροπος μου τι να κανω;
αγωνα κανω και δυσκολο
αγωνα ανισο θα ελεγα μιας και η Π.Χ ζωη μου ηταν δυσκολη
αλλα μπορω να γνωριζω και να παραθετω ποιες ειναι οι Ορθοδοξες θεσεις και τι ειναι σωστο στα Ματια του Θεου
Και ξερεις κατι;
σιχαινομαι αυτους που προσπαθουν να περασουν στον κοσμο οτι ειναι μεσα στην αγαπη και μεσα στην Ορθοπραξια [ενω ειναι το αντιθετο]
Δεν έχω τίποτα προσωπικό απέναντί σου αδελφέ. Δεν προσπαθώ να πείσω κανένα ότι είμαι μέσα στην αγάπη του Χριστού και την ορθοπραξία, γιατί δεν θα μπορούσα ούτε τον εαυτό μου να ξεγελάσω. Και η συνείδησή μου θα ήταν ο μεγαλύτερος έλεγχος στην περίπτωση αυτή.
Αν προσέξεις τα μηνύματά μου, άσκησα κριτική σε πρόσωπα εκκλησιαστικά για δημόσιες πράξεις και έργα που συνιστούν σοβαρή έκπτωση από την Ορθόδοξη εκκλησιολογία και τάξη. Και δεν είναι μόνο δική μου η γνώμη αυτή (επίτρεψέ μου να επικαλεστώ τον Γιανναρά και τον Κορναράκη).
Δεν είπα ότι ο αρχιεπίσκοπος ή ο πατριάρχης ή ο δείνα μητροπολίτης είναι πόρνος, κακός, εμπαθής, κλέφτης, ή και γω δεν ξέρω τι. Δεν τους έκρινα σε σχέση με την ιδιωτική τους ζωή. Μπορεί στην ιδιωτική τους ζωή να είναι οι εναρετότεροι των ανθρώπων. Αλλά και να μην ήταν, δεν με αφορά, ο Θεός θα τους κρίνει και εγώ δεν θα κριθώ από τις δικές τους αμαρτίες. Μίλησα όμως, ως μέλος του πληρώματος της Εκκλησίας, για τον δημόσια εκφερόμενο λόγο τους, και ΄μάλιστα τον λόγο που έχει σχέση με το δόγμα της Εκκλησίας (και η εκκλησιολογία είναι μέσα στο δόγμα). Και, δυστυχώς, και για πράξεις που συμφωνούν με τους λόγους τους. Αυτή η κριτική δεν συνιστά κατάκριση. Είμαι μέλος της Εκκλησίας, όχι φαν του τάδε ή του τάδε επισκόπου ή πατριάρχη.
Και επί της ουσίας, δεν πήρα καμία μα καμία απάντηση ούτε από εσένα, ούτε από τους δύο ή τρεις άλλους που διαφώνησαν μαζί μου. Παρά μόνο ατεκμηρίωτες επιθέσεις με εμπάθεια που δύσκολα κρυβόταν. Πάνω στην ουσία της κριτικής μου - που, το επαναλαμβάνω για χιλιοστή φορά - ΔΕΝ ήταν προσωπική, δεν μπόρεσαν να αντιλέξουν απολύτως τίποτα. Εκτός και αν ο αντίλογος επί της ουσίας είναι "για να το κάνει ο πατριάρχης έτσι, ξέρει". Ε, με τέτοιο αντίλογο, μίλησα και εγώ για πατριαρχολάτρες.
Και στην περίπτωση των παιδεραστών κληρικών, ως χριστιανός αλλά και ως πατέρας, κατέκρινα την απάθεια του μέγιστου μέρους της διοικούσας Εκκλησίας. Ε λοιπόν, όχι, σε αυτά που είπα δεν αναιρώ τίποτα. Τον κληρικό που έχει ένα σοβαρό πάθος και θέλει να το πολεμήσει, να πέσω να του φιλήσω τα πόδια. Κυριολεκτώ. Τον αγώνα του, ειλικρινά, τον νιώθω. Αλλά θα πρέπει να κρεμάσει το πετραχήλι του. Αν όμως εξακολουθεί και λειτουργεί, σημαίνει ότι έχει περάσει οδοστρωτήρας πάνω από τη συνείδησή του και σημαίνει ότι ο παπάς αυτός είναι επικίνδυνος και για τα παιδιά μου και για τα παιδιά του γείτονα και για τα παιδιά του κάθε αφελούς Χριστιανού - μήπως τους αφελείς να τους στειρώσουμε να μην κάνουν παιδιά; - και για τον κάθε αδύναμο πνευματικά Χριστιανό που θα σκανδαλιστεί με τον εν λόγω αμετανόητο ιερέα και θα φοβηθεί ή θα συχαθεί να ξαναπατήσει στην ενορία του.
Δεν είναι δυνατό νεαρούλης αρχιμανδρίτης σε μητρόπολη της Κεντρικής Ελλάδας να κάνει καμάκι σε φαντάρο που ήταν στο τιμητικό άγημα στην περιφορά του πολιούχου (την ώρα της περιφοράς και ο αρχιμανδρίτης με τα άμφια) και να λέμε "μην βλέπεις, μην ακούς, είναι κατάκριση, άς τον να μείνει εκεί που είναι, εμείς είμαστε χειρότεροι". Γιατί από τη συγκεκριμένη μητρόπολη φεύγουν καλοί ιερείς για τους συγκεκριμένους λόγους και όλος ο κόσμος βοά. Και μπορεί να είμαι χειρότερος από τον παπά αυτό, αλλά δεν λειτουργώ, δεν είμαι ποιμένας. Ας κρεμάσουν οι εν λόγω ιερείς τα πετραχήλια οικειοθελώς και θα τους φιλήσω τα πόδια. Το άρθρο του Σταύρου Ζουμπουλάκη, διευθυντή της Νέας Εστίας, στην Καθημερινή "Ο αρχιμανδριτισμός ασθένεια της ελλαδικής Εκκλησίας" δεν συγκίνησε κανέναν; Να του ρίξουμε τον λίθο του αναθέματος οι ταπεινολογούντες επειδή τάχα κατακρίνει; Μήπως έχουμε δει την Εκκλησία ως κόμμα κομμουνιστικού τύπου με κάποιους ηγέτες, τους οποίους οφείλουμε τυφλά να υπακούουμε στο κάθε τι; Μήπως το ήθος του παπισμού έχει περάσει και σε εμάς τα τελευταία χρόνια, με τη βοήθεια και των κοσμικών ΜΜΕ, και μάλιστα έχει περάσει ως δήθεν "ορθόδοξο ήθος";
Πολύ φοβάμαι ότι υπάρχει μία προσπάθεια φίμωσης του λαϊκού στοιχείου στην Εκκλησία με όπλο μία επίπλαστη ταπεινολογία και αυτό πάντως δεν εξυπηρετεί, πρώτα από όλα, τους ενάρετους κληρικούς. Οι οποίοι, σε πολλές περιπτώσεις, υποφέρουν τα πάνδεινα από τους σκανδαλοποιούς συλλειτουργούς τους.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος YiaVi την Τρί Ιαν 23, 2007 9:12 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εγώ δεν μπαίνω στη διαδικασία να εξετάσω την πρόθεση καθενός μας διότι μόνο αυτός την γνωρίζει και ο Θεός . εγώ κάνω 3 απλές σκέψεις με την υπόθεση ότι όλοι μας είμαστε απλοί λαικοί (όχι κληρικοί) :
1)αν την ώρα που αφιερώνω να σχολιάσω τον επίσκοπο ή τον αδελφό μου έκανα κομποσχοίνι δεν ήταν προτιμότερο για εμένα ?
2) όλοι μας εφόσον λεγόμαστε ορθόδοξοι υπακούμε σε ένα πνευματικό .
Αν εκείνος μας υποδείξει ότι πρέπει να σταματήσουμε να κρίνουμε τον τάδε επίσκοπο εμείς έχουμε το θάρρος να το συνεχίσουμε . Και αν ναί που θα το στηρίξουμε ?
3) Με τη κοσμική λογική μπορούμε να έχουμε δίκιο . Πράγματι έχουμε δίκιο κ έχουμε το δικαίωμα να το κάνουμε διότι θα διαφυλάξουμε την πίστη μας , θα προστατεύσουμε τους συνανθρώπους μας κτλ. Με βάση όμως την ορθόδοξη πίστη μας όταν σιωπούμε έχουμε κατορθώσει να εκμηδενίσουμε το εγώ μας κ να μην ασχολούμαστε με τους άλλους παρά μόνο με τον κακό εαυτό μας .
Θα μου πείτε, μα γινόμαστε "σχεδόν ζώα" ή ωχαδερφιστές όπου δεν έχουμε κανένα θέλημα κ καμία γνώμη ή γινόμαστε εκνευριστικά απαθείς . Με την κοσμική λογική ναι έτσι πρέπει να φαινόμαστε .
Χριστιανικώς όμως βιώνουμε κάτι διαφορετικό . σχηματίζουμε μια γνώμη την οποία δεν την εξωτερικεύουμε ποτέ , παρά μόνο όταν χρειαστεί να το δηλώσουμε είτε μέσω μιας υπογραφής είτε μέσω μιας ψηφοφορίας είτε μέσω μιας ομολογίας .
εν τέλει η στάση μας οδηγείτε και από τα βιώματα μας . Πότε νιώθεις καλύτερα όταν κατακρίνεις ή όταν σιωπάς ? Νομίζω ότι πρέπει να προβληματιστούμε όταν δεν νιώθουμε καλύτερα όταν σιωπούμε ...
Βέβαια τα πράγματα αλλάζουν κατά πολύ όταν είσαι κληρικός όπου φύση κ θέση πρέπει να ελέγχεις κάτωθεν κ άνωθεν . είναι σα να είσαι εκπαιδευτικός και να λές ότι εγώ δεν βαθμολογώ για να μην αδικήσω !
1)αν την ώρα που αφιερώνω να σχολιάσω τον επίσκοπο ή τον αδελφό μου έκανα κομποσχοίνι δεν ήταν προτιμότερο για εμένα ?
2) όλοι μας εφόσον λεγόμαστε ορθόδοξοι υπακούμε σε ένα πνευματικό .
Αν εκείνος μας υποδείξει ότι πρέπει να σταματήσουμε να κρίνουμε τον τάδε επίσκοπο εμείς έχουμε το θάρρος να το συνεχίσουμε . Και αν ναί που θα το στηρίξουμε ?
3) Με τη κοσμική λογική μπορούμε να έχουμε δίκιο . Πράγματι έχουμε δίκιο κ έχουμε το δικαίωμα να το κάνουμε διότι θα διαφυλάξουμε την πίστη μας , θα προστατεύσουμε τους συνανθρώπους μας κτλ. Με βάση όμως την ορθόδοξη πίστη μας όταν σιωπούμε έχουμε κατορθώσει να εκμηδενίσουμε το εγώ μας κ να μην ασχολούμαστε με τους άλλους παρά μόνο με τον κακό εαυτό μας .
Θα μου πείτε, μα γινόμαστε "σχεδόν ζώα" ή ωχαδερφιστές όπου δεν έχουμε κανένα θέλημα κ καμία γνώμη ή γινόμαστε εκνευριστικά απαθείς . Με την κοσμική λογική ναι έτσι πρέπει να φαινόμαστε .
Χριστιανικώς όμως βιώνουμε κάτι διαφορετικό . σχηματίζουμε μια γνώμη την οποία δεν την εξωτερικεύουμε ποτέ , παρά μόνο όταν χρειαστεί να το δηλώσουμε είτε μέσω μιας υπογραφής είτε μέσω μιας ψηφοφορίας είτε μέσω μιας ομολογίας .
εν τέλει η στάση μας οδηγείτε και από τα βιώματα μας . Πότε νιώθεις καλύτερα όταν κατακρίνεις ή όταν σιωπάς ? Νομίζω ότι πρέπει να προβληματιστούμε όταν δεν νιώθουμε καλύτερα όταν σιωπούμε ...
Βέβαια τα πράγματα αλλάζουν κατά πολύ όταν είσαι κληρικός όπου φύση κ θέση πρέπει να ελέγχεις κάτωθεν κ άνωθεν . είναι σα να είσαι εκπαιδευτικός και να λές ότι εγώ δεν βαθμολογώ για να μην αδικήσω !