Σελίδα 3 από 31
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 4:43 am
από Thomas15n
Θα ήθελα να καταθέσω μία ιδέα που μου έχει γεννηθεί εξαιτίας κάποιων γεγονότων που δεν θέλω να αναφέρω αυτήν την στιγμή. Έχω την αίσθησι ότι τα υπόλοιπα ορθόδοξα έθνη δεν πολυσυμπαθούν τους έλληνες, μάλλον τους ανέχονται λόγω πατερικής και ιστορικής παραδόσεως. Από όσα έχω διαβάσει κατά καιρούς υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα επιθετικών ενεργειών απέναντι στους έλληνες ορθοδόξους, και από Ρώσσους, Βούλγαρους, Σέρβους, Ρουμάνους και τελευταίως και από τους Άραβες ορθόδοξους. Στις ανωτέρω περιπτώσεις τα πράγματα βέβαια είχαν και το υπόβαθρο της πολιτικής, πανσλαβισμός εκεί εντάσεται και το θέμα της Μακεδονίας, το θέμα σ'αυτήν την περίπτωσι εκκρεμεί μόνο διότι υπάρχει το θέμα του πατριαρχείου Βελιγραδίου ή στην περίπτωσι των Ρουμάνων με τους βλάχους της Ελλάδας και των Βαλκανίων γενικότερα. Οι Άραβες βλέπουμε όλοι ότι ουσιαστικά υποβλέπουν τους Έλληνες Αγιοταφίτες και επιθυμούν την Αραβοποίησι του πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Αντίθετα από την πλευρά των ελλήνων σκέφτομαι και την προσωπική μου αίσθησι, υπάρχει αγάπη προς όλους τους ορθοδόξους ανεξαρτήτως καταγωγής, και με όλα τα στραβά μας σαν έλληνες τους έχουμε βοηθήσει το κατά δύναμιν και ως άτομα και ως εκκλησία. Μετά την πτώσι του κομμουνισμού οι πιό πολλές από αυτές τις εκκλησίες στην Ελλάδα στράφηκαν γιά βοήθεια. Παρ'όλα αυτά με όσα λάθη και παρεκτροπές έχει κάνει το Οικ.Πατριαρχείο η Μόσχα επιμένει στην πολιτική της Τρίτης Ρώμης και δεν καταλαβαίνω τον λόγο, η Ρωσσία Δόξα τω Θεώ και πολύ περισότερο πληθυσμό έχει από την Ελλάδα και σημαντική επιρροή. Αν δηλαδή η Μόσχα έχει την πρωτοκαθεδρία μεταξύ των Ορθοδόξων τί θα κερδίσει; θα γίνουν καλύτεροι Ορθόδοξοι οι Ρώσσοι και ο Θεός θα τους αναδείξει σε εκλεκτό του έθνος; Ελικρινά δεν νομίζω να κερδίσει κάτι από αυτό μάλλον θα χάσει. Οι Άραβες αν φέρουν υπό τον έλεγχο τους το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων τί θα κερδίσουν μάλλον την περαιτέρω έχθρα των Ισραηλινών και ίσως τίποτε το πνευματικό, σκεφθήτε τον Πανάγιο Τάφο υπό των έλεγχο ουσιαστικά μέσω των Αράβων Ορθοδόξων σε Μουσουλμάνους, γιατί άν οι Άραβες ορθόδοξοι βρεθούν σε κατάστασι ανάγκης που θα στραφούν στην Ελλάδα και τις υπόλοιπες Ορθόδοξες χώρες ή στις Αραβικές μουσουλμανικές χώρες γιά βοήθεια; ήδη το κάνουν με την Ιορδανία που είναι Μουσουλμανική χώρα. Θέλω να πώ δηλαδή ότι οι Έλληνες με όλα τα στραβά τους, το επαναλαμβάνω, λειτουργούν ως δικλείδα ασφαλείας γιά όλους τους Ορθοδόξους γιατί είτε το θέλουμε είτε όχι η Ορθοδοξία μεγάλωσε και ανδρώθηκε κυρίως από το Ελληνικό Έθνος, το όποίο μπορεί να στραβοκοιτάει προς το Βατικανό αλλά σημαντικό ποσοστό παραμένει Ορθόδοξο.
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 5:30 am
από silver
O Thomas έγραψε :
Θα ήθελα να καταθέσω μία ιδέα που μου έχει γεννηθεί εξαιτίας κάποιων γεγονότων που δεν θέλω να αναφέρω αυτήν την στιγμή. Έχω την αίσθησι ότι τα υπόλοιπα ορθόδοξα έθνη δεν πολυσυμπαθούν τους έλληνες, μάλλον τους ανέχονται λόγω πατερικής και ιστορικής παραδόσεως. Από όσα έχω διαβάσει κατά καιρούς υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα επιθετικών ενεργειών απέναντι στους έλληνες ορθοδόξους, και από Ρώσσους, Βούλγαρους, Σέρβους, Ρουμάνους και τελευταίως και από τους Άραβες ορθόδοξους. Στις ανωτέρω περιπτώσεις τα πράγματα βέβαια είχαν και το υπόβαθρο της πολιτικής, πανσλαβισμός εκεί εντάσεται και το θέμα της Μακεδονίας, το θέμα σ'αυτήν την περίπτωσι εκκρεμεί μόνο διότι υπάρχει το θέμα του πατριαρχείου Βελιγραδίου ή στην περίπτωσι των Ρουμάνων με τους βλάχους της Ελλάδας και των Βαλκανίων γενικότερα. Οι Άραβες βλέπουμε όλοι ότι ουσιαστικά υποβλέπουν τους Έλληνες Αγιοταφίτες και επιθυμούν την Αραβοποίησι του πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Αντίθετα από την πλευρά των ελλήνων σκέφτομαι και την προσωπική μου αίσθησι, υπάρχει αγάπη προς όλους τους ορθοδόξους ανεξαρτήτως καταγωγής, και με όλα τα στραβά μας σαν έλληνες τους έχουμε βοηθήσει το κατά δύναμιν και ως άτομα και ως εκκλησία. Μετά την πτώσι του κομμουνισμού οι πιό πολλές από αυτές τις εκκλησίες στην Ελλάδα στράφηκαν γιά βοήθεια. Παρ'όλα αυτά με όσα λάθη και παρεκτροπές έχει κάνει το Οικ.Πατριαρχείο η Μόσχα επιμένει στην πολιτική της Τρίτης Ρώμης και δεν καταλαβαίνω τον λόγο, η Ρωσσία Δόξα τω Θεώ και πολύ περισότερο πληθυσμό έχει από την Ελλάδα και σημαντική επιρροή. Αν δηλαδή η Μόσχα έχει την πρωτοκαθεδρία μεταξύ των Ορθοδόξων τί θα κερδίσει; θα γίνουν καλύτεροι Ορθόδοξοι οι Ρώσσοι και ο Θεός θα τους αναδείξει σε εκλεκτό του έθνος; Ελικρινά δεν νομίζω να κερδίσει κάτι από αυτό μάλλον θα χάσει. Οι Άραβες αν φέρουν υπό τον έλεγχο τους το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων τί θα κερδίσουν μάλλον την περαιτέρω έχθρα των Ισραηλινών και ίσως τίποτε το πνευματικό, σκεφθήτε τον Πανάγιο Τάφο υπό των έλεγχο ουσιαστικά μέσω των Αράβων Ορθοδόξων σε Μουσουλμάνους, γιατί άν οι Άραβες ορθόδοξοι βρεθούν σε κατάστασι ανάγκης που θα στραφούν στην Ελλάδα και τις υπόλοιπες Ορθόδοξες χώρες ή στις Αραβικές μουσουλμανικές χώρες γιά βοήθεια; ήδη το κάνουν με την Ιορδανία που είναι Μουσουλμανική χώρα. Θέλω να πώ δηλαδή ότι οι Έλληνες με όλα τα στραβά τους, το επαναλαμβάνω, λειτουργούν ως δικλείδα ασφαλείας γιά όλους τους Ορθοδόξους γιατί είτε το θέλουμε είτε όχι η Ορθοδοξία μεγάλωσε και ανδρώθηκε κυρίως από το Ελληνικό Έθνος, το όποίο μπορεί να στραβοκοιτάει προς το Βατικανό αλλά σημαντικό ποσοστό παραμένει Ορθόδοξο.
Άριστα!!!!
Έτσι είναι, αυτή είναι η αλήθεια.
Re: Μεγάλες στιγμές για τη Ρωσική Εκκλησία
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 7:03 am
από nkope
Melpomeni έγραψε:
Η ROCOR ισως αποτελει το πνευματικοτερο κομματι της Ορθοδοξιας στις ΗΠΑ. Απο τα σπλάχνα της βγηκαν ο Αγ. Ιωαννης ο Μαξιμοβιτς ο θαυματουργος και ο π. Σεραφειμ Rose.
Τωρα που απο απακαταστήθηκε πληρως η κοινωνια της με την κανονικη Εκκλησια, ευχομαστε η πατερικοτητα της να επηρασει θετικα ολες τις Ορθοδοξες δικαιοδοσιες στις ΗΠΑ.
Συμφωνω με ολα τα παραπανω γραφομενα. Ας ειναι η ενωση αυτη παραδειγμα προς μιμηση.
Όμως Μελπομένη ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν που προέρχεται από την ίδια εκκλησία, αν δεν κάνω λάθος, από τη δεκαετία του '60 είχε επισημάνει τηη εκκοσμίκευση μεγάλου μέρους των Χριστιανών αλλά και της ίδιας της Εκκλησίας. Επίσης όπως επισημαίνουν κι άλλοι αδελφοί πιο πάνω, στη Ρωσική Εκκλησία σήμερα εμφανίζονται έντονα σημάδια εκκοσμίκευσης εξ αιτίας της μακράς μη Χριστιανικής παιδείας του Ρωσικού λαού. Αν και χαίρομαι για τη συμφιλίωση μεταξύ των δύο Ορθόδοξων Εκκλησιών, φοβάμαι ότι κι αυτή εντάσσεται σε παιχνίδια εξουσίας μέσα στη Ορθόδοξη Εκκλησία.
Πάντως η απώλεια ή η υποβάθμιση του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κνσταντινούπολης θα αποτελούσε εθνική καταστροφή και μεγάλη απώλεια για την Ορθόδοξη Εκκλησία ως σύνολο.
Re: Μεγάλες στιγμές για τη Ρωσική Εκκλησία
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 7:44 am
από Misha
nkope έγραψε:
Όμως Μελπομένη ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν που προέρχεται από την ίδια εκκλησία, αν δεν κάνω λάθος, από τη δεκαετία του '60 είχε επισημάνει τηη εκκοσμίκευση μεγάλου μέρους των Χριστιανών αλλά και της ίδιας της Εκκλησίας.
o π.Σμέμαν ,που κοιμηθηκε το 1983 ,υπαγοταν στο Πατριαρχειο Μοσχας και οχι στους Ρωσους της Διασπορας.το Πατριαρχειο Μοσχας πραγματι περασε απο πολλές τρικυμιες,κυριως λογω της συμπορευσης του με το κομμουνιστικο καθεστως της ΕΣΣΔ.Η εκκοσμίκευση δεν ειναι χαρακτηριστικο της Ρωσικης Εκκλησιας της Διασπορας.Αντιθετα θεωρουνται οι παραδοσιακότεροι ορθοδοξοι στην Αμερικη .
nkope έγραψε:
Πάντως η απώλεια ή η υποβάθμιση του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κνσταντινούπολης θα αποτελούσε εθνική καταστροφή και μεγάλη απώλεια για την Ορθόδοξη Εκκλησία ως σύνολο.
σε αυτο απαντά ο μακαριστος διακριτικός γεροντα π.Επιφανιος:
(http://www.athos.edo.gr/modules.php?nam ... pic&t=3553)
Μυριάκις προτιμότερον να εκριζωθή ο ιστορικός της Κωνσταντινουπόλεως Θρόνος και να μεταφυτευθή εις έρημον τινα νησίδα του πελάγους, ακόμη Δε και να καταποντισθή εις τα βάθη του Βοσπόρου, ή να επιχειρηθή έστω και η ελαχίστη παρέκλισις από της χρυσής των πατέρων γραμμής, ομοφώνως βοώντων: «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως».
Αι επτά λυχνίαι της αποκαλύψεως, διά τας αμαρτίας ημών, εσβέσθησαν προ πολλού. Αι επτά Εκκλησίαι αποστολικαί, Εκκλησίαι σχούσαι την υψίστην τιμήν να λάβωσιν, ειδικώς αύται, γράμματα εξ ουρανού μέσω του θεοπνεύστου της Πάτμου Οραματιστού, εξέλιπον εκ της επιφανείας της Γης και εκεί, ένθα άλλοτε ετελείτο η φρικωδεστάτη Θυσία και ο Τριαδικός ανεμέλπετο Ύμνος, σήμερον ίσως κρώζουσι νυκτικόρακες ή «ορχούνται ονοκένταυροι». Και όμως η Νύμφη του Κυρίου δεν απέθανεν. Η Εκκλησία του Χριστού δεν εξηφανίσθη. Συνεχίζει, τετραυματισμένη και καθημαγμένη ως ο Ιδρυτής αυτής, αλλʼ αείζωος και ακατάβλητος,την δια μέσω των αιώνων πορείαν αυτής, φωτίζουσα, θάλπουσα, ζωογονούσα, σώζουσα.
Δεν θα αποθάνη λοιπόν αύτη και άν μετακινηθή και άν αποθάνη ο Οικουμενικός Θρόνος. Ουδείς Ορθόδοξος εύχεται την μετακίνησην ή τον θάνατον του Οικουμενικού Θρόνου. Μη γένοιτο! Αλλά και ουδείς θα θυσιάση χάριν αυτού ιώτα έν ή μία κεραίαν εκ της Ορθοδόξου Πίστεως. Αγωνίσασθε υπέρ αυτού πάση δυνάμει. ¨οχι απλώς έχετε δικαίωμα, αλλά οφείλετε να στηρίξητε αυτόν, το καθʼ Υμάς. Θυσιάσατε χάριν αυτού οτιδήποτε: χρήματα, κτήματα, τιμάς, δόξας, πολύτιμα κειμήλια, Διακόνους, Πρεσβυτέρους, Επισκόπους, ακόμη και τον Πατριάρχη Αθηναγόραν! Έν μόνον κρατήσατε, έν φυλάξατε, ενός φείσασθε, έν μη θυσιάσητε: την Ορθόδοξον Πίστιν!
Ο Οικουμενικός Θρόνος έχει αξίαν και χρησιμότητα μόνον και μόνον όταν εκπέμπη παντού απανταχού της γης το γλυκύ και ανέσπερον της Ορθοδοξίας Φως. Οι φάροι είναι χρήσιμοι εάν και εφόσον φωτίζωσι τους ναυτιλλομένους, ίνα αποφεύγωσι τους σκόπελους. Όταν το φως αυτών σβεσθή, τότε δεν είναι μόνον άχρηστοι αλλά και επιβλαβείς, διότι μεταβάλλονατι και αυτοί εις σκόπελους.
Re: Μεγάλες στιγμές για τη Ρωσική Εκκλησία
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 7:55 am
από YiaVi
nkope έγραψε:Melpomeni έγραψε:
Η ROCOR ισως αποτελει το πνευματικοτερο κομματι της Ορθοδοξιας στις ΗΠΑ. Απο τα σπλάχνα της βγηκαν ο Αγ. Ιωαννης ο Μαξιμοβιτς ο θαυματουργος και ο π. Σεραφειμ Rose.
Τωρα που απο απακαταστήθηκε πληρως η κοινωνια της με την κανονικη Εκκλησια, ευχομαστε η πατερικοτητα της να επηρασει θετικα ολες τις Ορθοδοξες δικαιοδοσιες στις ΗΠΑ.
Συμφωνω με ολα τα παραπανω γραφομενα. Ας ειναι η ενωση αυτη παραδειγμα προς μιμηση.
Όμως Μελπομένη ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν που προέρχεται από την ίδια εκκλησία, αν δεν κάνω λάθος, από τη δεκαετία του '60 είχε επισημάνει τηη εκκοσμίκευση μεγάλου μέρους των Χριστιανών αλλά και της ίδιας της Εκκλησίας. Επίσης όπως επισημαίνουν κι άλλοι αδελφοί πιο πάνω, στη Ρωσική Εκκλησία σήμερα εμφανίζονται έντονα σημάδια εκκοσμίκευσης εξ αιτίας της μακράς μη Χριστιανικής παιδείας του Ρωσικού λαού. Αν και χαίρομαι για τη συμφιλίωση μεταξύ των δύο Ορθόδοξων Εκκλησιών, φοβάμαι ότι κι αυτή εντάσσεται σε παιχνίδια εξουσίας μέσα στη Ορθόδοξη Εκκλησία.
Πάντως η απώλεια ή η υποβάθμιση του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κνσταντινούπολης θα αποτελούσε εθνική καταστροφή και μεγάλη απώλεια για την Ορθόδοξη Εκκλησία ως σύνολο.
Καμία σχέση ο αείμνηστος π. Αλέξανδρος Σμέμαν με την Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς (ROCOR)!
Ο π. Αλέξανδρος ανήκε στη λεγόμενη Μετροπόλια, τη συνέχεια της προ-επαναστατικής ρωσικής αρχιεπισκοπής στην Αμερική, της οποίας το ποίμνιο αποτελείτο κυρίως από Ουκρανούς και πρώην Ουνίτες της Δυτικής Ουκρανίας (Καρπαθορρώσους). Η Μετροπόλια, με την υποστήριξη του π. Αλεξάνδρου, μετεξελίχθηκε στην Orthodox Church in America (OCA), της οποίας το Αυτοκέφαλο δόθηκε και αναγνωρίστηκε μονομερώς από το Πατριαρχείο Μόσχας. Πρωτεργάτης του Αυτοκεφάλου υπήρξε ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν. Σήμερα η OCA έχει κοινωνία με την Κωνσταντινούπολη και τις λοιπές Ορθόδοξες Εκκλησίες, οι οποίες ωστόσο δεν της αναγνωρίζουν το Αυτοκέφαλο, στην πλειονότητά τους. Η OCA είναι πολύ πιο εκκοσμικευμένη από τη Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς (ROCOR) και σε αυτήν αναφερόταν ο π. Αλέξανδρος. Άλλωστε, η σχέση του με την ROCOR ήταν κάκιστη και ο μακαριστός π. Σεραφείμ Ρόουζ, που ανήκε στην ROCOR, του είχε ασκήσει κριτική για τη "Λειτουργική Θεολογία" του, αυστηρή κριτική μάλιστα.
Σήμερα πάντως η OCA περιλαμβάνει και αρκετούς παραδοσιακούς ιερείς και επισκόπους (για παράδειγμα, ο επίσκοπος Οττάβα κ. Σεραφείμ, πρώην Ρ/καθολικός, είναι πολύ παραδοσιακός) και πολλούς προσήλυτους, τόσο κληρικούς όσο και λαϊκούς. Υπάρχουν πάντως δύο τάσεις στους κόλπους της, η παραδοσιακή και η νεωτερίστικη. Συνεργάζεται στενά με την Αρχιεπισκοπή του Πατριαρχείου Αντιοχείας στην Αμερική, η οποία έχει κηρυχθεί αυτόνομη από το αντίστοιχο Πατριαρχείο. Και οι Αντιοχειανοί έχουν στους κόλπους τους έναν πολύ μεγάλο αριθμό προσηλύτων, κληρικών και λαϊκών.
Να σημειώσω ότι η δική μας Αρχιεπισκοπή Αμερικής (του Οικουμενικού Πατριαρχείου) είναι η πιο εθνοκεντρική από όλες, και μάλιστα για δεκαετίες ήταν μάλλον αρνητική στην εισδοχή προσηλύτων στους κόλπους της, εκτός και αν αυτοί το έκαναν...για να παντρευτούν Έλληνα ή Ελληνίδα! Τη δεκαετία του 80 απέτρεψαν ουσιαστικά μεγάλο αριθμό προτεσταντών να ενταχθούν στην Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή, ύστερα από παρέμβαση του Φαναρίου και του Ελληνικού Υπ. Εξ., και οι οποίοι τελικά πήγαν στους Αντιοχειανούς. Πολλοί από αυτούς είναι σήμερα ορθόδοξοι κληρικοί.
Το ουσιαστικότερο ιεραποστολικό έργο που επιτελεί η Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή τα τελευταία χρόνια γίνεται αθόρυβα, μέσω των μοναστηριών του γέροντα Εφραίμ, τα οποία όμως οι ίδιοι οι επίσκοποι και μητροπολίτες της Αρχιεπισκοπής μάλλον βλέπουν με καχυποψία (οι πιο πολλοί τουλάχιστον).
Σε τελική ανάλυση, νομίζω ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο χρειάζεται πάνω από όλα να προστατευτεί από τον...εκκοσμικευμένο εαυτό του, ή μάλλον από τους επισκόπους και κληρικούς και τις συγκεκριμένες αντι-παραδοσιακές ιδεολογίες των οποίων αυτοί είναι φορείς, ενώ η ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση μπαίνει στην άκρη....
Re: Μεγάλες στιγμές για τη Ρωσική Εκκλησία
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 7:59 am
από YiaVi
Misha έγραψε:
o π.Σμέμαν ,που κοιμηθηκε το 1983 ,υπαγοταν στο Πατριαρχειο Μοσχας και
Όχι Μιχάλη, δες το ποστ μου. Υπαγόταν στην Μετροπόλια, την μετέπειτα OCA (Orthodox Church in America). Μάλιστα, ήταν βασικός στυλοβάτης της.
Re: Μεγάλες στιγμές για τη Ρωσική Εκκλησία
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 8:08 am
από eortologio_gr
nkope έγραψε:...Πάντως η απώλεια ή η υποβάθμιση του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κνσταντινούπολης θα αποτελούσε εθνική καταστροφή και μεγάλη απώλεια για την Ορθόδοξη Εκκλησία ως σύνολο...
Συμφωνώ απόλυτα με τον πάντα σαφή λόγο σου.
Ολοι αυτοί που υποβαθμίζουν και βάζουν φωτιά στα θεμέλια του Πατριαρχείου θα πρέπει για μια ακόμη φορά να σκεφτούν αν κάνουν καλό στην Ορθοδοξία.
Η αναφορά σε λεχθέντα τρίτων (οποιονδήποτε τρίτων θεολόγων και λοιπών άλλων) βοηθά τον γεμάτο σοφιστία λόγο των εχθρών του Πατριαρχείου και πρέπει να αντιμετωπίζεται με μεγάλο σκεπτικισμό.
Δεν έχω πλέον ουδεμία εμπιστοσύνη σε όλες αυτές τις γεμάτες λύσσα κραυγές και περιμένω επιτέλους να γλυκάνει ο λόγος τους προς όφελος των ψυχών όλων ημών.
Χρ.
Re: Μεγάλες στιγμές για τη Ρωσική Εκκλησία
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 8:19 am
από YiaVi
eortologio_gr έγραψε:nkope έγραψε:...Πάντως η απώλεια ή η υποβάθμιση του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κνσταντινούπολης θα αποτελούσε εθνική καταστροφή και μεγάλη απώλεια για την Ορθόδοξη Εκκλησία ως σύνολο...
Συμφωνώ απόλυτα με τον πάντα σαφή λόγο σου.
Ολοι αυτοί που υποβαθμίζουν και βάζουν φωτιά στα θεμέλια του Πατριαρχείου θα πρέπει για μια ακόμη φορά να σκεφτούν αν κάνουν καλό στην Ορθοδοξία.
Η αναφορά σε λεχθέντα τρίτων (οποιονδήποτε τρίτων θεολόγων και λοιπών άλλων) βοηθά τον γεμάτο σοφιστία λόγο των εχθρών του Πατριαρχείου και πρέπει να αντιμετωπίζεται με μεγάλο σκεπτικισμό.
Δεν έχω πλέον ουδεμία εμπιστοσύνη σε όλες αυτές τις γεμάτες λύσσα κραυγές και περιμένω επιτέλους να γλυκάνει ο λόγος τους προς όφελος των ψυχών όλων ημών.
Χρ.
Ποιοί είναι αυτοί οι "τρίτοι" (και τόσο μοχθηροί και κακόπιστοι και κακόβουλοι άνθρωποι) μέγα συνομωσιολόγε και στυλοβάτη του Οικουμενικού Πατριαρχείου; Πες μας να το μάθουμε και εμείς ο αδαείς...
Οσο για τις σοφιστείες, νομίζω ότι οι πατριαρχικοί σε αυτόν τον τομέα γίνονται και...επίτιμοι διδάκτορες. Εκεί (τουλάχιστον) διαπρέπουν!
Re: Μεγάλες στιγμές για τη Ρωσική Εκκλησία
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 8:22 am
από Misha
YiaVi έγραψε:Misha έγραψε:
o π.Σμέμαν ,που κοιμηθηκε το 1983 ,υπαγοταν στο Πατριαρχειο Μοσχας και
Όχι Μιχάλη, δες το ποστ μου. Υπαγόταν στην Μετροπόλια, την μετέπειτα OCA (Orthodox Church in America). Μάλιστα, ήταν βασικός στυλοβάτης της.
Γιαννη η OCA ελαβε την αυτοκεφαλία της απο το Πατριαρχείο Μοσχας το 1970...σε αυτη την κινηση πρωτοστάτησε ο π.Σμεμαν και στη σχεση αυτη αναφερόμουν,δίχως να επεκταθώσε λεπτομέρειες.
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 8:25 am
από nkope
Μιχάλη, σε καμιά περίπτωση δεν γκρεμίζουμε αυτό που έχουμε, έστω κι αν έχει προβλήματα, πριν αποκτήσουμε μια αξιόπιστη κι εξ ίσου αποδεκτή από όλους εναλλακτική λύση, γιατί αν το γκρεμίσουμε κινδυνεύουμε να μείνουμε με τα ερείπια.
Αυτό μου θυμίζει την ιστορία της παπαδιάς που έκαψε τη γούνα, πριν σιγουρέψει την καινούργια, κι έτσι βρέθηκε μεσ΄το κρυο χωρίς γούνα.
Καμιά αξιόπιστη εναλλακτική λύση δεν υπάρχει γαι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όλα τ΄άλλα προς το παρόν είναι φιλολογίες και παιχνίδια εξουσίας. Και μην ξεχνας ότι Έλληνες εκχριστιάνισαν τους Ρώσους, κι όχι το αντίθετο. Επίσης τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η ηγεσία της Μόσχας θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή απ΄όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες;. Μήπως στην περίπτωση αυτή Ορθόδοξη Εκκλησία γίνει σαράντα κομμάτια;
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο άντεξε ανά τους αιώνες, μέσα από πολέμους και κατοχή και πλανεμένους πατριάρχες, και θ΄αντέξει και πάλι, γιατί είναι ο μόνος υπαρκτός σήμερα φάρος της Ορθοδοξίας, έστω κι αν το φως του έχει λίγο θαμπώσει απ΄τη σκλαβιά και τα πολιτικά παιχνίδια.