Σελίδα 3 από 3

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 7:53 am
από aposal
Evi_J έγραψε:Aposal, όπως είπες και εσύ είναι ή εκ του πονηρού ή εκ του Θεού. Είτε από την μία, είτε από την άλλη όμως δεν θα γίνοταν χωρίς την έγκριση Του. Άρα από σένα εξαρτάται να βρεις τα κατάλληλα λόγια να της εξηγήσεις τώρα που έχει και η ίδια μια κάποια αντίληψη επί του θέματος.
Ο πατήρ Μ.Χ. μου το ξεκαθάρισε ότι ΔΕΝ είναι εκ Θεού.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 8:04 am
από Evi_J
aposal έγραψε:Ο πατήρ Μ.Χ. μου το ξεκαθάρισε ότι ΔΕΝ είναι εκ Θεού.
Και για να είμαι ειλικρινής συμφωνώ. Μην ξεχνάμε ότι ο πονηρός μεταμορφώνεται ακόμα και σε άγγελο φωτός. Παρόλα αυτά όμως ουσιαστικά δεν ξέρουμε τι και πως. Γι' αυτό είπα ότι είτε στην μία περίτπωση, είτε στην άλλη δεν πρέπει να αφήσεις το πράγμα στην τύχη του. Έχουμε την ευκαιρία να μετατρέψουμε το -πιθανόν κακό- σε καλό!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 8:09 am
από Teri
aposal έγραψε:Είναι σε μια σχετικά καλή πνευματική κατάσταση. Έχει εξομολογηθεί και κοινωνήσει στο παρελθόν. Δεν κατέχει βέβαια όσες γνώσεις χρειάζονται και σαν έφηβη είναι κομάτι επαναστάτρια, αλλά νομίζω ότι έχει ένα υπόβαθρο ικανό.

Θα πρότεινα να το ξανακάνει άμεσα! Αλλά επειδή με τους εφήβους είναι λίγο σαν να ισορροπείς σε τεντωμένο σχοινί, θέλει να τις το φέρεις γύρω γύρω και τελικά να το αποφασίσει μόνη της χωρίς να της το έχεις καν προτείνει.
Ξέρω ότι είναι δύσκολο, αλλά εσύ το ξέρεις το παιδί και μπορείς να το χειριστείς το θέμα! Είμαι σίγουρη!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 8:23 am
από dionysisgr
Εχει δικιο ο filotas, και ο γραφων, στο μετρο που ο π.Σεραφειμ Ροουζ δεν υιοθετει ο ιδιος τις αποψεις αυτες aposal, παρα τις εκθετει εν ειδη συγκριτικης μελετης στην περι θανατου πραγματεια του.

Δηλαδη εαν τις υιοθετει, εχουμε να κανουμε με εναν, μαλλον κατα Θεον υπερβαλλοντα ζηλον, ο οποιος χαρακτηρισε την Ρωσικη Θεολογια, ιδιως στο πρωτο μισο του 20ου αιωνα, και οχι μια προσωπικη πλανη στα θεματα της Ιερας Παραδοσεως.

Η οποια Ρωσικη Θεολογια, κινουμενη αφετηριακα απο την Ορθοδοξη αρχαια-βυζαντινη-υστεροβυζαντινη παραδοση και διδασκαλια, θελησε να προχωρησει τροπον τινα την σκεψη των Πατερων, απο ζηλο καλοπιστο μεν, πεφτοντας ομως σε θεολογικα ατοπηματα, που περασε καιρος για να τα κατανοησει και να τα αποβαλει, επιστρεφοντας ετσι στην γνησια και ανοθευτη Πατερικη διδασκαλι, με κυριο εκπροσωπο τον π.Σωφρονιο Σαχαρωφ τον μεγα ησυχαστη και θεολογο του καιρου μας, αλλα και αλλους.

Αρα κινουμενος απο αγαθο λογισμο ο π.Σεραφειμ, δεν εχει παρα να τυχει της αγαπης μας, και του θαυμασμου μας, που μεσα απο τετοια αφετηρια, στην πανθειστικη αμερικη, περασε απο τοσες αναζητησεις και εφτασε εν τελει, συμφωνα παντα με οσα εχουμε υπόψιν μας, στην κατα μετοχη δεκτικοτητα της θεωσεως των ακτιστων ενεργειων του ζωντος Θεου.

Αρα εχει νοημα και ωφελεια το να διαβαζουμε τα εργα του.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 8:29 am
από Cordelia
Evi_J έγραψε: ...δεν πρέπει να αφήσεις το πράγμα στην τύχη του. Έχουμε την ευκαιρία να μετατρέψουμε το -πιθανόν κακό- σε καλό!
και
Teri έγραψε: ... εσύ το ξέρεις το παιδί και μπορείς να το χειριστείς το θέμα! Είμαι σίγουρη!
Συμφωνώ απόλυτα με την Evi J και την Teri.

Έχεις και ευθύνη σαν νονός aposal 8O . Δεν πρέπει να το αφήσεις έτσι, αλλά θέλει λεπτούς χειρισμούς...

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 9:05 am
από frouteboras
Επειδη λετε για το βιβλιο του π.Σεραφειμ Ροουζ προτεινω να διαβασετε και το βιβλιο του Σεβασμιωτατου Ναυπακτου κ.Ιεροθεου <<Η ζωη μετα τον θανατο>>
Πραγματευεται ευστοχα το ιδιο θεμα και στο τελος κανει και καποιες παρατηρησεις κι επισημανσεις για καποια λαθη στα οσα λεει ο π. Σεραφειμ Ροουζ στο <<Η ψυχη μετα το θανατο>>.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 9:30 am
από aposal
Οι προτάσεις λοιπόν για βιβλία αντίστοιχα αυτού του πατρός Σ. Ρόουζ είναι:

1.«ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ» του πατρός Β. Μπακογιάννη, προτείνεται από τον Ηλία (iliasgr)
2.«ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ» του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης, από τις εκδόσεις Ζήτρος, Θεσσαλονίκη, προτείνεται από τον Διονύση (dionysisgr)
3.«Η ζωή μετά τον θάνατο» του Σεβασμιωτάτου Μητρ. Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου προτείνεται από τον Ηλία (frouteboras)