Σελίδα 27 από 38
Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 12, 2007 8:57 pm
από silver
Μου επιτρέπετε αδελφοί ένα μικρό διάλειμα :
A Jewish businessman in Chicago sent his son to Israel for a year to absorb the culture. When the son returned, he said, "Papa, I had a great time in Israel. By the way, I converted to Christianity."
"Oy vey," said the father. "What have I done?"
He took his problem to his best friend. "Ike," he said, "I sent my son to Israel, and he came home a Christian. What can I do?"
"Funny you should ask," said Ike. "I too, sent my son to Israel, and he also came home a Christian. Perhaps we should go see the rabbi." So they did, and they explained their problem to the rabbi.
"Funny you should ask," said the rabbi.. "I, too, sent my son to Israel, and he also came home a Christian. What is happening to our young people?"
And so they all prayed, telling the Lord about their sons. As they finished their prayer, a voice came from the heavens:
"Funny you should ask," said the voice. "I, too, sent my son to Israel...."
===============
Είναι δύσκολο αν όχι αδύνατον να δαμάσει κάποιος τον Ελληνικό λαό. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να χτυπήσουμε βαθιά μέσα στις πολιτισμικές του ρίζες, μπορεί τότε να τον αναγκάσουμε να συμβιβαστεί. Εννοώ βέβαια να χτυπήσουμε τη γλώσσα του, τη θρησκεία του, τα πολιτιστικά και ιστορικά του αποθέματα, έτσι ώστε να ουδετεροποιήσουμε τη δυνατότητά του να αναπτύσσεται, να διακρίνει τον εαυτό του, ή να αποδεικνύει ότι μπορεί να νικά, τοιουτοτρόπως να ξεπεράσουμε τα εμπόδια στα στρατηγικά απαραίτητα σχέδιά μας στα Βαλκάνια, τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.
(Χένρι Κίσιγκερ τ. υπ. εξ Η.Π.Α.).
Re: Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου
Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 12, 2007 9:20 pm
από nkope
Melpomeni έγραψε:
Gi ayto lew na pame oloi me to palaio .
Το να πάμε όλοι με το παλιό Μελπομένη θα ήταν μια λύση, αλλά σίγουρα αποτελεί αναχρονισμό και δημιουργεί περισσότερα πρακτικά προβλήματα απ' όσα πάει να λύσει.
Για φαντάσου ότι φέτος με το παλιό το Πάσχα πέφτει μια μέρα μετά τον Ευαγγελισμό, κι αν δεν αλλάξει κάτι σε μερικά χρόνια θα πέφτει και πριν τον Ευαγγελισμό.
Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Φεβ 12, 2007 11:28 pm
από silver
Ο PATIENT έγραψε:
Eσύ έχεις μελετήσει ποτέ το κείμενο που συνυπέγραψε ο πατριάρχης Αθηναγόρας εκ μέρους του πατριαρχείου ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ με τον πάπα Ρώμης Παύλο τον 6ο;
Θα επαναλάβω μερικά πράγματα από τη ζωή μου, ίσως σου δώσουν να καταλάβεις τον αδελφό σου τον Silver. Γιά είκοσι πέντε χρόνια έως τώρα, δεν χάνω τον χρόνο μου με τηλεόραση, γήπεδα, διασκεδάσεις κ.λ.π. Θέλω να ακολουθώ τον Αρχηγό της πίστεώς μας, εντός της Εκκλησίας Του. Εκτός της εργασίας μου, ο χρόνος μου είναι αφιερωμένος γιά μελέτη, και αγώνα εναντίον των οικουμενιστών Κληρικών που συμπροσεύχονται ή συλλειτουργούν με τους αιρετικούς παπικούς ή προτεστάντες. Γνωρίζω όσο είναι δυνατόν, τα κείμενα και τα πρακτικά που υπογράφουν οι Ορθόδοξοι με λατίνους και λοιπούς προτεστάντες. ¨Όλα προδοσία! Επίσης τα κείμενα και τις συμφωνίες που κάνουν οι παπικοί με προτεστάντες με Εβραίους και με άλλες θρησκείες. Παρακολουθώ όσο μου είναι δυνατόν γιά μένα, διότι μερικές ενέργειες, των θρησκευτικών αρχηγών, βοηθούν να βγούν συμπεράσματα πολύ βοηθητικά. Ένα παράδειγμα : Με σκοπό να υποτάξει ο Πάπας τους πάντες, δύο χρόνια πρίν στις Η. Π. Α. υπέγραψε κείμενο με τους Εβραίους, το οποίο δηλώνει ότι οι Εβραίοι προκειμένου να εισέλθουν στον Παράδεισο, δεν χρειάζεται να δεχθούν τον Χριστιανισμό, διότι τους καλύπτει η ειδική παλαιοδιαθηκή σχέση τους, ως εκλεκτός λαός του Θεού! Χαρίζεται ο Πάπας σε όλους αρκεί να προσκυνήσουν την εμβάδα του. Τα πράγματα όπως καταλαβαίνεις εξελίσσονται όπως τα περιγράφει η Αγία Γραφή και όπως θεόπνευστα τα ερμηνεύουν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας. Δεν θα συνεχίσω για τώρα άλλο, διότι μερικοί αδελφοί ενοχλούνται με τα μεγάλα κείμενά μου.
===================
Το Βυζάντιον διέσχισε τα ιστορικά ορόσημα και εισήλθεν εις την αιωνιότητα, διότι συνεκροτείτο από πληθύν υπερκοσμίων οραματισμών και η πίστις του, η αδαμαντίνη ορθοδοξία του και αι πνευματικαί ενατενίσεις του, εξώθουν την ψυχικήν του ευγένειαν εις αιθερίους και α-ύλους κόσμους..
Re: Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 13, 2007 1:30 am
από Melpomeni
nkope έγραψε:Melpomeni έγραψε:
Gi ayto lew na pame oloi me to palaio .
Το να πάμε όλοι με το παλιό Μελπομένη θα ήταν μια λύση, αλλά σίγουρα αποτελεί αναχρονισμό και δημιουργεί περισσότερα πρακτικά προβλήματα απ' όσα πάει να λύσει.
Για φαντάσου ότι φέτος με το παλιό το Πάσχα πέφτει μια μέρα μετά τον Ευαγγελισμό, κι αν δεν αλλάξει κάτι σε μερικά χρόνια θα πέφτει και πριν τον Ευαγγελισμό.
Και λοιπον ? ειναι σωστοτεροι οι διχασμοι? ας ενωθουμε ολοι οι Ορθοδοξοι πρωτα,ας κρατησουμε ενωμενοι την Πιστη μας ατοφια απο αιρεσεις,και αν σε μερικα χρονια μπερδευτουν οι ημερομηνιες ,ολοι ενωμενοι ,με μια Παν-Ορθοδοξη Συνοδο θα βρουμε τη λυση.
Διχασμενοι ειμαστε ευκολη λεια για τον λυκο των ψυχων.
Re: Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 13, 2007 7:55 am
από nkope
Melpomeni έγραψε:
Και λοιπον ? ειναι σωστοτεροι οι διχασμοι? ας ενωθουμε ολοι οι Ορθοδοξοι πρωτα,ας κρατησουμε ενωμενοι την Πιστη μας ατοφια απο αιρεσεις,και αν σε μερικα χρονια μπερδευτουν οι ημερομηνιες ,ολοι ενωμενοι ,με μια Παν-Ορθοδοξη Συνοδο θα βρουμε τη λυση.
Διχασμενοι ειμαστε ευκολη λεια για τον λυκο των ψυχων.
Μπορούμε να ενωθούμε και με το νέο εορτολόγιο, που άλλωστε ασπάζεται εδώ και 80 χρόνια η πλειοψηφία των Ελλήνων Ορθόδοξων.
Επίσης, Μελπομένη, το πρόβλημα δεν αποτελεί θέμα Πανορθόδοξης Συνόδου, όπως είπαμε, γιατί αφορά μόνο μια μερίδα των Ορθόδοξων. Υπάρχουν τοπικές Εκκλησίες που είναι με το παλιό κι άλλες που είναι με το νέο αλλά δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα εσωτερικού διχασμού, ενώ άλλες όπως η Εκκλησία της Ελλάδος και η Ρώσικη Εκκλησία (αλλά όχι με την ίδια ακριβώς μορφή) αντιμετωπίζουν τέτοιο πρόβλημα. Εγώ εντοπίζω το πρόβλημα στα πρόσωπα και στο φανατισμό κι όχι στο ημερολόγιο ή τον οικουμενισμό που προβάλονται σαν δικαιολογία. Πιστεύω ότι μετά από κατάλληλη πίεση των πιστών θα μπορούσε να λυθεί κι από τις τοπικές Συνόδους.
Re: Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου.
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 13, 2007 8:16 am
από YiaVi
PATIENT έγραψε:
«ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ, ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΙ, ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΙ, ΚΟΠΤΟΑΡΜΕΝΙΟΙ ΚΑΙ ΑΙΘΙΟΠΕΣ, ΛΟΥΘΗΡΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΙ ΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ»
«ΟΛΟΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟΝ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΕΓΙΝΑΜΕΝ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ»...
«ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΔΙΔΟΥΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ, ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΙ, ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΙ, ΚΟΠΤΟΑΡΜΕΝΙΟΙ ΚΑΙ ΑΙΘΙΟΠΕΣ, ΛΟΥΘΗΡΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΑΙ»
(Aθηναγόρα Κοκκινάκη Αρχιεπισκόπου Θυειατείρων, Η πίστις και η προσευχή του λαού του Θεού «Η Ομολογία των Θυειατείρων» 1975)
«Ελήφθη εν καιρώ και εν συνεδρία της Άγιας και Ίερας Συνόδου ασμένως άνεγνώσθη το άπό ζ' Φεβρουαρίου του παριππεύσαντος έτους γράμμα της υμετέρας αγαπητής Ίερότητος, δι' ου υπέβαλλε μελέτην αυτής υπό τον τίτλον «Ή πίστις και ή προσευχή του λαού του Θεού», αιτουμένη τήν εύλογίαν τής Εκκλησίας προς έκδοσιν αυτής δια τας ανάγκας του χριστωνύμου πληρώματος τής κατ' αυτήν Ιεράς Αρχιεπισκοπής Θυατείρων και Μεγάλης Βρεταννίας.
Τής μελέτης ταύτης εξετασθεί σης υπό τής εν τοις Πατριαρχείοις οικείας Συνοδικής Επιτροπής και ευρεθείσης καταλλήλου εις θεραπείαν τών πνευματικών αναγκών του τη συνέσει τής υμετέρας Ίερότητος πεπιστευμένου λογικού ποιμνίου, ιδιαιτέρως δε κριθείσης και ως δοκίμου βοηθήματος διά τε τους ημετέρους Κατηχητάς και δια τους εκ τών ετερόδοξων εφιεμένους πληροφορηθήναι εν γενικαίς γραμμαίς περί τής καθ' ημάς ‘Ορθοδόξου Εκκλησίας, ασμένως δια του παρόντος παρέχομεν, εξ αποφάσεως Συνοδικής, την άφ' ημών ευλογίαν προς έκδοσιν τύποις του εκλεκτού τούτου πονήματος της ποιμαντορικής φιλοτιμίας και πευματικής φερεπονίας της υμετέρας Ίερότητος, εγκαρδίως συγχαίροντες αύτη έπι τη συγγραφή αυτού και τα κράτιστα αιτούμενοι παρά Θεού, Ού ή χάρις και το άπειρον έλεος είη μετ' αυτής.»
Ο Κων/πολεως Δημήτριος 1975
Η μελέτη του αλήστου μνήμης Αθηναγόρα Κοκκινάκη, αρχιεπισκόπου Θυατείρων, γνωστή ως "Ομολογία των Θυατείρων" είναι ένα απαράδεκτο από ορθόδοξη σκοπιά κείμενο, ένα υποπροϊόν οικουμενιστικής "θεολογίας" που η θέση του, αν το δούμε με μία προοπτική ετών, είναι στον σκουπιδοτενεκέ της εκκλησιαστικής γραμματείας, όπως τόσα και τόσα άλλα. Άλλωστε και τον Κοκκινάκη σε μερικά χρόνια δεν θα τον θυμάται κανείς πια, ένας κοσμικός θεολόγος του συρμού ήταν και παραγιός του άλλου Αθηναγόρα. Νομίζω ότι το σπουδαιοφανές πόνημά του, μετά την τεκμηριωμένη κριτική που έχει δεχτεί, έχει ήδη μπει στον σκουπιδοτενεκέ και ανασύρεται από εκεί από καιρό σε καιρό ως παράδειγμα προς αποφυγή.
Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου που - κακώς, κάκιστα - το ενέκρινε (φαντάζομαι θα είχε βάλει το χεράκι του και ο επίσης αλήστου μνήμης Μελίτων Χατζής, μητροπολίτης Χαλκηδόνος), δεν είναι παρά μία απόφαση Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. Άρα και αυτή, ελάχιστη ή και καθόλου σημασία δεν έχει για το πλήρωμα της Εκκλησίας. Θέλω να πω, δεν είναι καθόλου δεσμευτική για την Ορθοδοξία, αφού μάλιστα στην πράξη η "Ομολογία των Θυατείρων" δεν έγινε αποδεκτή από το σύνολο των Ορθοδόξων Εκκλησιών, ούτε καν από το μεγαλύτερο μέρος του κλήρου και του λαού που υπάγονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο (συμπεριλαμβανομένου του Αγίου Όρους και άλλων μονών).
Πάμπολλες τέτοιες αποφάσεις βρίσκονται και αυτές μέσα στον σκουπιδοτενεκέ της εκκλησιαστικής ιστορίας και σίγουρα και την παραπάνω απόφαση της Ι. Συνόδου του Πατριαρχείου κάπου εκεί μέσα πρέπει να την αναζητήσει κανείς.
Οπωσδήποτε όμως η απόφαση αυτή ήταν λάθος, σοβαρότατο λάθος με ποιμαντικές συνέπειες. Και όσοι την υπέγραψαν έχουν ευθύνη απέναντι στον Θεό. Τα κίνητρα της απόφασης αυτής ασφαλώς είχαν πιο πολλή σχέση με εκκλησιαστική πολιτική και με προσωπικές εύνοιες (προς το πρόσωπο του Αθηναγόρα Κοκκινάκη) παρά με θεολογία.
Θα έλεγα όμως ότι όσο με σκανδαλίζει μία τέτοια απόφαση, άλλο τόσο με σκανδαλίζει να μαθαίνω ότι οι Εσφιγμενίτες κατηγορούν τον γέροντα Πορφύριο - και μάλιστα γραπτώς - για μύριες όσες πλάνες. Νομίζω ότι είναι ντροπή, για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Σε τελική ανάλυση, βλέπω πως ο αντιοικουμενισμός δεν αρκεί καθόλου μα καθόλου για να σε κάνει Ορθόδοξο.
Και μία τελευταία παρατήρηση (αν και δεν είναι απόλυτα ορθό να μιλάμε υποθετικά): Ποιός πιστεύει ότι αν η Εκκλησία της Ελλάδος γυρίσει με το παλαιό ημερολόγιο θα λήξει το σχίσμα; Αν ήταν έτσι, και οι Παλαιοημερολογίτες πρώτα από όλα θα ήταν ενωμένοι μεταξύ τους...
Re: Το πρόβλημα αλλαγής του ημερολογίου.
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 13, 2007 11:47 am
από justin
silver έγραψε:
Πόσες φορές οι "άνδρες" της ενοριακής επιτροπής με έχουν πετάξει έξω από την Θεία Λειτουργία επειδή διακόπτω του ομιλούντος Μητροπολίτου τα οικουμενιστικά κηρύγματα. Λυπηρόν να σου αναφέρω ότι από ένα εκκλησίασμα, συνήθως 600-700 ατόμων-εκτός μιάς φοράς, ενός μόνο αδελφού που κοινωνεί και με Παλαιοημερολογίτες- ουδείς μου συμπαρίσταται! Αθλία η κατάσταση των νεοημερολογιτών στα θέματα Πίστεως, και αγωνιστηκότητος-εκτός ολίγων.[/b]
.[/b]
1 η αγ. Ταρσώ, ως κατά Χριστόν σαλή, επιστρατεύτηκε στον αγώνα από την Κυρία Θεοτόκο και τοποθετήθηκε δίπλα σε παλαιοημερολογίτικο μοναστήρι. Η συμμετοχή της στα μυστήρια ήταν πάντοτε σαλή. Μήπως λοιπόν με τoν τρόπο της ήθελε να δείξει κάτι ως προς την εγκυρότητα των μυστηρίων των παλαιοημερολογητών; Ταυτόγχρονα με τον αγώνα της προστάτευε τον χώρο αυτόν από πνευματικές επιθέσεις. Άρα ήταν πρόνοια της ιδίας της Υπεραγίας Θεοτόκου για τον χώρο αυτόν των παλαιοημερολογητών, που θέλει να επιστρέψουν εν μετανοία όλοι στην μία ,αγία καθολική εκκλησία.
2. Η εν κοινωνία παραμονή των πιστών στην μία ,αγία και καθολική εκκλησία, ακόμη και αν ο Πατριάρχης και η ιερά σύνοδος είναι αιρετική, είναι απαραίτητη, διότι σε αντίθετη περίπτωση δημιουργούνται σχίσματα και εθνικοί κίνδυνοι. Βέβαια η παραβίαση των Αποστολικών κανόνων από τον Πατριάρχη και τους λοιπούς ιεράρχες ενεργοποιεί τον πνευματικό νόμο, επειδή η ιεραρχία παύει να είναι , ως πρός την σωτηρία της, όχι ως πρός τα μυστήριά της, Αποστολική και Αγία. Δεν μπορούμε όμως να πούμε ότι συμβαίνει το ίδιο για την υπόλοιπη εκκλησία του Χριστού, που δεν είναι μόνον η ιεραρχία της. Παράδειγμα , η Αγία Θεοδώρα η αυγούστα, που έζησε κοντά στον εικονομάχο Θεόφιλο. Δεν κοινωνούσαν από το ίδιο Ιερό Ποτήριο; Και έκανε μαζί του πέντε θυγατέρες και παρ’ όλα αυτά αγίασε και μάλιστα έβγαλε τον άνδρα της από την κόλαση με τα μνημόσυνα και τις προσευχές της. Το δε σκήνωμά της είναι άφθαρτο χίλια διακόσια χρόνια τώρα, στην πόλη της Κέρκυρας. Εμείς οι ορθόδοξοι χριστιανοί οφείλομε να μαχώμαστε για την Αλήθεια, που δεν υπακούει σε πολιτικές σκοπιμότητες, όπως κάνει για παράδειγμα η παναίρεση του οικουμενισμού. Όμως η τελική λύση ανήκει στον ίδιο τον Θεόν, όχι σε εμάς. Ας προσευχώμαστε όλοι μας να στείλει ο Κύριος κάποιο ανάστημα σαν του Μεγάλου Φωτίου , που ένωσε εικονομάχους με εικονολάτρες, παρά την αντικανονική καθαίρεση του Ιγνατίου, και αφώρισε τους Φρακολατίνους ( άρα και τους σημερινούς διαδόχους τους) για να επανέλθει η ειρήνη .
3. Η δημιουργία νέας εκκλησίας με το πρόσχημα της κανονικότητας των μυστηρίων της , της αντιαιρετικής της διαθέσεως και της πατερικής ψευδοπροεκτάσεώς της , είναι κάτι παραπάνω από λάθος. Ειναι αμαρτία υπερηφανείας.
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 13, 2007 12:35 pm
από nkope
Sorry λάθος.
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 13, 2007 12:37 pm
από Misha
nkope έγραψε:Χαίρομαι Justin που παρέλαβες εσύ τη σκυτάλη της υποστήριξης των θέσεων των οπαδών του παλιού ημερολογίου, διότι προς στιγμήν αναρωτήθηκα μήπως ο PATIENT τα παράτησε.
Λαθος κατάλαβες αγαπητέ Νικόλαε...ξαναδιαβασε προσεκτικοτερα τα οσα εγραψε ο Ιουστινος.
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 13, 2007 1:48 pm
από NIKOSZ
Αγαπη αδελφια και ειρηνη υμιν...
Μην ξεχνιομαστε!
Ευχαριστω