Σελίδα 4 από 10

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 16, 2007 8:54 am
από Misha
nkope έγραψε: Αδέλφια, αυτά που λέω είναι εμπειρία ζωής. Εξαιτίας του δυτικού πνεύματος που έπνεε στην οργάνωση, που βρισκόμουν στα νειάτα μου, δεν κατάλαβα το αληθινό νόημα της Ορθοδοξίας κι έτσι στην πορεία βρέθηκα για πολλά χρόνια μακριά από την Εκκλησία.


Αγαπητέ Νικόλαε,συνεβη να μιλήσω πολλές φορές επί του θέματος με τον μακαριστο γέροντα Παίσιο..ο παππούλης δεν ήταν ΠΟΤΕ απόλυτος,αν και γνωριζε πολύ καλά τα "περί ευσεβισμού" οπως σωστά τα αναφέρεις...

και τούτο γιατί είχε γνωρίσει πολλούς φιλότιμα αγωνιζόμενους από τους χωρους των οργανώσεων...


αντιθέτως -και το καταθέτω ,γνωρίζοντας πως θα προκύψει αναταραχή στο φόρουμ- έπνεε μένεα εναντίον των νεονικολαιτικών θεωριών του Χρήστου Γιανναρά....

μάλιστα,οταν ο γιος του Γιανναρά επισκέφτηκε τον γεροντα "τα ακουσε " από την καλή... :wink: :wink:

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 16, 2007 10:55 am
από justin
Misha έγραψε:


αντιθέτως -και το καταθέτω ,γνωρίζοντας πως θα προκύψει αναταραχή στο φόρουμ- έπνεε μένεα εναντίον των νεονικολαιτικών θεωριών του Χρήστου Γιανναρά....

μάλιστα,οταν ο γιος του Γιανναρά επισκέφτηκε τον γεροντα "τα ακουσε " από την καλή... :wink: :wink:[/color]
Μisha, όποιος τα άκουσε από τον Γέροντα, μονο με την Παναγία μπορεί να την βγάλει καθαρή...

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 16, 2007 12:49 pm
από ilaros
αντιθέτως -και το καταθέτω ,γνωρίζοντας πως θα προκύψει αναταραχή στο φόρουμ- έπνεε μένεα εναντίον των νεονικολαιτικών θεωριών του Χρήστου Γιανναρά....
Μπορείς να αναφέρεις με λίγα λόγια τις θεωρίες του, που χαρακτηρίζονται ως νεονικολαΐτικες, γιατί πρώτη φορά ακούω να τίθεται τέτοιο θέμα;

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 16, 2007 1:24 pm
από Misha

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 16, 2007 2:29 pm
από vasilis_m21
Misha:
αντιθέτως -και το καταθέτω ,γνωρίζοντας πως θα προκύψει αναταραχή στο φόρουμ- έπνεε μένεα εναντίον των νεονικολαιτικών θεωριών του Χρήστου Γιανναρά....
Ποια αναταραχή Misha? Εγώ δεν είχα καμμία αμφιβολία, ήμουν σίγουρος ότι το πνεύμα του π.Παϊσίου δεν θα μπορούσε να αποδεχθεί τον Γιανναρά.

Εγώ πάντως, γνωρίζοντας πως θα προκύψει αναταραχή στο φόρουμ, προτιμώ Χρίστο Γιανναρά!! 8)

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 16, 2007 8:37 pm
από nkope
vasilis_m21 έγραψε: Ποια αναταραχή Misha? Εγώ δεν είχα καμμία αμφιβολία, ήμουν σίγουρος ότι το πνεύμα του π.Παϊσίου δεν θα μπορούσε να αποδεχθεί τον Γιανναρά.

Εγώ πάντως, γνωρίζοντας πως θα προκύψει αναταραχή στο φόρουμ, προτιμώ Χρίστο Γιανναρά!! 8)
Ελπίζω Βασίλη μ΄αυτό που λες να μην θέλεις ν΄απαξιώσεις το μακαριστό Γέροντα Παΐσιο, γιατί τότε πράγματι θα προκύψει αναταραχή.

'Οσο για τον Γιανναρά, θα τον προτιμούσα κι εγώ αν σκοπός μου ήταν να περάσω καλά σ΄αυτή τη ζωή και να διατηρώ φρούδες ελπίδες και για την άλλη. Όμως φίλε δεν γίνεται και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Ή θα ζεις για τη δόξα και την Αγάπη του Κυρίου ή θα υποτάσσεσαι στις επιταγές της σάρκας. "Δεν μπορείτε να υποτάσσεστε συγγρόνως σε δύο κυρίους", είπε ο Κύριος.

Δεν είπε όμως τίποτε καινούργιο ο Γιανναράς. Απλώς εξέφρασε την άποψη όλων των εκκοσμικευμένων Χριστιανών, που ακολουθούν τη θεωρία ότι η θρησκεία είναι καλή και χρήσιμη, αλλά δεν αποτελεί σημείο αναφοράς για την ζωή μας, και μπορούμε να "θρησκευόμαστε", παράλληλα και ανεξάρτητα με άλλες δραστηριότητες, όχι απαραίτητα συμβατές μ΄ αυτή. Μια απ΄αυτές της μη συμβατές δραστηριότητες είναι και η ανεξέλεγκτη υποταγή στις επιταγές τις σάρκας.

Όμως Βασίλη για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς ο Κύριος είναι το κέντρο της ζωής τους, κι όλα φωτίζονται από το Φώς Του, κι όσα δεν αντέχουν σ΄αυτό εξαφανίζονται όπως οι σκιές.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 18, 2007 7:49 pm
από parmenas
Nkope,

Σέβομαι και ασπάζομαι το ζήλο και την έγνοια σου για τη διατήρηση του ορθόδοξου φρονήματος, το οποίο εκφράζεται και με τη δυσπιστία σου για το θέμα της εν τω κόσμω αφιέρωσης.

Ομολογώ όμως ότι η τελευταία σου απάντηση στην προηγούμενη τοποθέτησή μου, πραγμάτικα με εξεπληξε. Ήταν σαν να μη τη διάβασες ποτέ.

Ειναι εκ του πονηρου η μη μοναστική παρθενία που την ανέχτηκαν τόσοι άγιοι?

Είναι εκ του πονηρού κάτι που ήταν καθολική παράδοση της Εκκλησίας για 3 αιώνες?

Είναι εκ του πονηρού κάτι που είχε δώσει την ευλογία του ο π. Παισιος (σε κάποιον γνωστό μου)

Πως είσαι τόσο σίγουρος? Μήπως γνωρίζεις εκκλησιστική ιστορία ή εχεις μελετήσει αγιολογικά συγγράμτα τα οποία έχουν μελετήσει όσοι έχουν εκφράσει άποψη επί του θέματος?

Το Πνεύμα το Άγιο μπορεί να καλέσει το χριστιανό σε μια εν τω κόσμω παρθενία που να συνδυάζεται με ιεροποστολή ή φιλανθρωπία. Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης εξέφραζε το θαυμασμό του για τρία αδέφια που αντί να μονάσουν, επέλεξαν να ζήσουν εν παρθενία στον κόσμο και να μετατρέψουν το σπίτι τους σε ορφανοτροφείο.

Μπορείς να διαφωνήσεις με την πρακτική. Να επισημάνεις ενδεχόμενους κινδύνους. Όχι όμως και με τόση ευκολία να την χαρακτηρίσεις ως διαβολική.

Η μη μοναστική παρθενια περιλαμβάνεται και εγκρίνεται σε συγγράματα αγίων. Δεν λεω οτι ειναι το πλεον ενδεδειγμενο σχημα. Πιστεύω δε ότι έχει και κινδύνους. Αλλα υποστηρίζω οτι υπαρχει χώρος και για αυτο στη ζωή της Εκκλησίας, και ότι υπό προυποθέσεις είναι μια πρακτική κατά πάντα ευαγγελική.

Ξαναδιάβασε την προηγουμενη τοποθέτησή μου. Πραγματικά με εξέπληξε η απάντησή σου.

Αν θέλεις διάβασε το βιβλιο "εκκλησιαστικές αδελφότητες" (ή καπως έτσι), γραμμένο από εναν σπουδαίοτατο και πατερικότατο καθηγητή πανεπιστημίου, τον Τσάμη.

Υπάρχει και άλλο ένα από τον σπουδαίο Θεολόγο Στάυρο Μποζοβίτη, εκδόσεις "Σωτήρ". Δεν το έχω διαβάσει, άρα δεν έχω άποψη. Οι περγαμηνές του συγγραφέα του, όμως, προιδεάζουν στο ότι δεν θα είναι ένα τυχαίο βιβλίο.

Συγγνώμη για την όποια ένταση των γραφομένων μου.



nkope έγραψε:Φίλε Παρμενά, ποιος είναι ο λόγος της μη μοναστικής παρθενίας;

Αν είναι ο Θείος Έρωτας, τότε ποιος είναι ο λόγος που απορρίπτεται ο μοναχισμός;

Η όλη κατάσταση μου θυμίζει τα ζευγάρια που συζούν αλλά δεν παντρεύονται.

Όχι φίλε Παρμενά, οι δρόμοι της Εκκλησίας είναι δύο, ή παντρεμένος ή μοναχός. Τα άλλα είναι εκ του πονηρού.

(Για να μην παρεξηγούμεθα αναφέρομαι στην οριστική επίλογή του ανθρώπου κι όχι στο διάστημα της αναζήτησης).

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 23, 2007 9:19 am
από calandrensis
Σαν στοιχείο καταθέτω ένα άρθρο στην εξής διεύθυνση: http://www.xfd.gr/678721D9.el.aspx

Η διεύθυνση βέβαια (και το περιοδικό στο οποίο πρωτοδημοσιεύτηκε το άρθρο) δεν είναι ουδέτερα, αλλά έχω ισχυρούς λόγους να πιστεύω ότι το κείμενο είναι αναλλοίωτο του π. Νικολάου.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 23, 2007 9:53 am
από Misha
Ο π.Ευσέβιος ηταν καλος για την εποχή του...ισως....την ιδια εποχή ζουσε ο αγιος παπα Νικόλας ο Πλανας...κι ο Παπαδιαμαντης κι ο Μωραιτίδης....

πάντως το διασημο βιβλιο του "προορισμος του ανθρωπου" είναι κειμενο δυσπεπτο και προτεσταντικης νοοτροπίας..

καμμια σχέση με τα παρηγορητικά κειμενα των οσιων μας...

να πω πως οι πνευματικοι των οργανωσεων απαγορευαν στα πνευματικα τους παιδιά να διαβασουν Φιλοκαλία,Γεροντικό,Ευεργετινό,Κλίμακα και τους ασκητικους πατερες;;

ειναι γνωστο σε οσους παροικουν την Ιερουσαλήμ...


Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 23, 2007 10:17 am
από calandrensis
Μ' αρέσουν οι άνθρωποι που ξέρουν να χρησιμοποιούν σωστά τους χρόνους...