Σελίδα 5 από 5

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 15, 2007 9:11 pm
από michail
Η ΑΛΥΣΙΔΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 15, 2007 11:41 pm
από Nikolaos490
Εύγε αδελφοί (Ηλία και Μιχάλη).
Πολεμώντας ο καθένας μας τον εγωισμό του, θα προσελκύσουμε τη Χάρη Του και εύκολα, πιο εύκολα από ότι μπορούμε να φανταστούμε θα λυθούν προβλήματα και προβλήματα... (και σχίσματα, αιρέσεις και τόσα άλλα...).
Ο Θεός έδωσε, κι όσο λυπήσατε πολλούς από μας με τα σκληρά λόγια που ανταλλάσσατε, άλλο τόσο μας χαροποιήσατε απόψε, δείχνοντάς μας και τον δικό Του τρόπο να επιλύει προβλήματα.
Μακάρι να τον υιοθετήσουν κι άλλοι πολλοί (κι όσο πιο μεγαλόσχημοι, τόσο πιο καλά... όχι γιατί αυτοί είναι πιο σημαντικοί, αλλά γιατί αυτοί φαίνονται κι επηρεάζουν -είτε θετικά είτε αρνητικά- περισσότερο κόσμο με τη συμπεριφορά τους).

Συμφωνώντας με την αρχική τοποθέτηση (άλλωστε για την κατά περίπτωση χρήση του κλειστού Forum, τα 'χαμε ξαναπεί πολύ παλιότερα -βλ. http://www.athos.edo.gr/modules.php?nam ... pic&t=1955 - )πιστεύω ότι υπάρχει διάθεση αλλά και δυνατότητα συνέχισης ενός διαλόγου με αρχές, χωρίς την ανάγκη να ανοίγουν συνέχεια νέα παρόμοια θέματα, με σεβασμό σε όλες τις απόψεις και χωρίς αφορισμούς...

Χαίρετε εν Κυρίω

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 15, 2007 11:54 pm
από YiaVi
Μήπως και εγώ στενοχώρησα προσωπικά τον Ηλία (stratos); Αν ναι συγγνώμη αδελφέ. :)

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 16, 2007 7:52 am
από stratos
YiaVi έγραψε:Μήπως και εγώ στενοχώρησα προσωπικά τον Ηλία (stratos); Αν ναι συγγνώμη αδελφέ. :)
οχι καθολου ...ολα καλα Εικόνα

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 16, 2007 2:01 pm
από sotirio
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς

Το θέμα μας είναι πως θα απαλλαγούμε από την εμμονή του οικουμενισμού
Όντως ο οικουμενισμός είναι αίρεση και μας χωρίζει από τον Θεό ...
Και το να δείχνουμε εμμονή οικουμενιστικη είναι στην ουσια εμμονή στο να μένουμε χωρισμένοι από τον Θεό ....
Σίγουρα θα πρέπει να απαλλαγούμε από αυτή την εμμονή ....αν εχουμε και να βρούμε την υγεία μας ... είναι ασθένεια και η Ορθοδοξία είναι το φάρμακο της ... και ο Ιησούς Χριστός ο Θεράπων Ιατρός ...

Να αποταθούμε στον Ιησού Χριστό τον Θεράποντα Ιατρό για να μας σώσει ...
Γιατι αν δεν βαλει το Χερι του .... θεραπεια δεν εχει ...
Όμως μπορουμε να βοηθησουμε και μεις ενεργα τον εαυτο μας ....

Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς

Να μελετησουμε την Ορθοδοξια να μαθουμε για την Πίστη μας ...
και η Ορθοδοξία είναι το φάρμακο κάθε αιρεσης κάθε κακοδοξιας ...

Και Να μελετησουμε καθε αιρεση για να μπορουμε να την αναγνωριζουμε ... στην πραξη
Πχ
Τι έκανε όμως ο Πάπας ?
Έκανε τους επίσκοπους υπάλληλους του
όποιον θέλει "διορίζει " όπου θέλει τον διορίζει , άμα θέλει τον μεταθέτει στην τάδε επισκοπή ,άμα θέλει τον έχει "τίτλο" μόνο ,χωρίς επισκοπή επίσκοπο , άμα θέλει τον απελάσει των καθηκόντων του για λίγο καιρό και μετά τον στέλνει σε άλλη η ακόμα και στην ιδία επισκοπή ...
Δεν τον νοιάζει αν ο λαός φωνάζει Άξιος η ανάξιος ...
Και φυσικά η θέση του Πάπα απέναντι στην σύνοδο είναι θέση μονάρχη απέναντι στο συμβούλιο του στέμματος και όχι προέδρου απέναντι σε σώμα Επισκόπων ...

Ο πάπας διορίζει το κάθε μέλος της συνόδου , άμα κάποιος συνοδικός πχ διαφωνεί τον καθαιρεί και βάζει άλλο
Η σύνοδος δεν έχει δικαίωμα η να διαφωνήσει με τον Πάπα που έχει το ΑΛΑΝΘΑΣΤΟ και τον καθαιρέσει ....

ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΠΙΚΗ ΕΝΟΡΙΑ ΑΠΟ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΤΟΠΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ( μητροπολίτη η ΑΡΧΗ - ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ )

Όλα αυτά είναι αντίθετα στους Ιερούς κανόνες και αιρετικών έργα ...

ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΟΜΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ... ΣΑΝ ΑΥΤΟΝ
Οι οικουμενιστες κανουν τα ομοια ... και οχι οσα η ορθοδοξη συνειδηση λεει

Σημείωση από g_aggelos : Είναι "έξυπνο" να κάνουμε ένα copy τα μηνύματά μας και να τα ξαναγράφουμε προσθέτοντας μία προτασούλα όταν θέλουμε να ξανα-ανεβάσουμε ένα θέμα στην κορυφή της αρχικής σελίδας, αλλά είναι και κουραστικό για όσους διαβάζουν τα ίδια και τα ίδια... Σε παρακαλώ να μην επαναληφθεί γιατί θα διαγράφονται άμεσα...
Ευχαριστώ...


Φιλε μου αν δεις τα δημοσιευματα μου παντα προσθετω και διορθωνω κατα το νοημα και μαλλον δεν ειναι μια φρασουλα για να ξανα-ανεβάσουμε ένα θέμα στην κορυφή της αρχικής σελίδας κατι για το οποιο παντελως αδιαφορω ...

Κατι που κανω και εδω ... ειναι μια δευτερη οπτικη γωνια

Η πρωτη οπτικη ειναι η προσευχη
η δευτερη η γνωση του Ορθοδοξου και του Αιρετικου

Θα χαρω αν βρειται εκτος Θεματος δημοσιευσεις δικες μου η αντιπαραθεσεις οχι σε ιδεες και θεσεις αλλα σε προσωπα ...
μα δεν λυπαμαι ουτε διαμαρτυρωμαι αν και οποτε σβυνεται
καντε την εργασια σας και ασκειστε την αρμοδιοτητα σας
Συγνωμη και για τις αδυναμειες μου στον γραπτο λογο ... απο δω και μπρος καθε λεξη μου θα ειναι καινουργια και οποια παραπομπη μου σε παραθεση για να διακρινεται ... οταν απαιτηται ...

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 22, 2007 8:53 am
από Ionas
Καλημέρα σε όλους και καλή Βδομάδα

Μετά την ανακοίνωση των Αγιορειτών Γερόντων καθώς και τις τοποθετήσεις του Πατρός Αντωνίου, που ευθυγραμίστηκαν λίγο-πολύ με το φίλο μας το Μιχάλη (Misha), ο τίτλος αυτής της συζήτησης φαντάζει λίγο παράταιρος. Οπωσδήποτε ουδέποτε εγώ, και δεν είδα και κανένα άλλο μέλος να κάνει κάτι τέτοιο, είπαμε ότι θα πρέπει παραχωρήσουμε κάτι από την ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, αλλά η συνεχής τριβή με τα θέματα αυτά, φοβάμαι δεν κάνει καλό.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 22, 2007 10:00 am
από Sfakianos
Και τώρα η σειρά των Καθολικών να επιδαψιλεύσουν με τιμές...τον Πατριάρχη..

Σημερινή δημοσίευση στον τύπο.

+++
Στην Ολομέλεια της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης θα απευθυνθεί αργότερα σήμερα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, που επισκέπτεται το Στρασβούργο, προσκεκλημένος του προέδρου του Συμβουλίου της Ευρώπης, Ρενέ Βαν Ντερ Λίντεν.

Μεγαλοπρεπή υποδοχή στον ιστορικό καθεδρικό ναό του Στρασβούργου επεφύλαξαν στον Οικουμενικό Πατριάρχη ο Ρωμαιοκαθολικός επίσκοπος του Στρασβούργου, ο εκπρόσωπος της Αγίας Εδρας στο Συμβούλιο της Ευρώπης και όλοι οι επίσκοποι των χριστιανικών εκκλησιών του Στρασβούργου, καθώς και χιλιάδες πιστοί που γέμισαν το μεγάλο ναό του 13ου αιώνα.

Η παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στο Συμβούλιο της Ευρώπης συμπίπτει με σημαντικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τις οποίες αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που είχαν χριστιανικές μειονότητες στην Τουρκία.

Ο κ.Βαρθολομαίος αναμένεται να συναντηθεί με τον εκπρόσωπο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης, Τόμας Χαμαρμπέργκ, και τους μονίμους αντιπροσώπους της Ελλάδος Κωνσταντίνο Γεροκωστόπουλο και της Τουρκίας Νταλιάλ Μπατιμπάι.

Πηγή ΑΠΕ
+++

http://www.naftemporiki.gr/news/static/ ... 291650.htm

Και μετά απορούν κάποιοι , ευτυχώς όχι όλοι οι Ιεράρχες , γιατί σκανδαλίζεται το πλήρωμα της Εκκλησίας . Μάλλον γιατί δεν τρώει κουτόχορτο..

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 22, 2007 3:27 pm
από justin
[quote="Sfakianos"]Και τώρα η σειρά των Καθολικών να επιδαψιλεύσουν μ +++

http://www.naftemporiki.gr/news/static/ ... 291650.htm

quote]

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 18, 2007 10:47 am
από michail
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος για την Ένωση της Ευρώπης

Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου



Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος προσκλήθηκε από τον Πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου να ομιλήση στο Ευρωκοινοβούλιο και αυτό πραγματοποιήθηκε την 19η Απριλίου 1994. Η Ομιλία του Οικουμενικού Πατριάρχου έκανε τεράστια εντύπωση στους Ευρωβουλευτάς και γενικά σε όλους τους παράγοντας της Ευρώπης.

Είναι πολύ δύσκολο να παρουσιάση κανείς και να αναλύση όλα τα νοήματα αυτής της ομιλίας, λόγω της πυκνότητος των νοημάτων, αλλά θα περιορισθώ στον τονισμό μερικών από αυτά τα οποία κατά την γνώμη μου είναι και τα βασικότερα.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης τόνισε ότι στην εποχή μας με την συνδρομή των υπευθύνων για την ενότητα της Ευρώπης αναπτύχθηκε η μεγάλη και ιστορική αποστολή να οργανωθή η ενότητα των λαών της Ευρώπης « εν ειρήνη και δικαιοσύνη και δημοκρατία, όπερ εν τέλει σημαίνει εν αλληλεγγύη και εν αγάπη» . Όμως η ενότητα αυτή δεν πρέπει να είναι απλώς οικονομική, ούτε πολιτική, αλλά και πολιτιστική, διότι η πολιτική ενότητα που χωρίζεται από τον πολιτισμό, που είναι το θεμέλιο νόημα « των ανθρωπίνων σχέσεων, είναι αδύνατον να οδηγήση εις το κατόρθωμα της ενιαίας Ευρώπης» . Πρόκειται για ενότητα « εν τη κοινωνία κοινού νοήματος βίου, ενοειδούς στόχου των ανθρωπίνων σχέσεων» . Έκανε λόγο για το θεμέλιο νόημα και όχι για την ιδεολογική αλλοτρίωση του νοήματος σε θρησκευτικά και πολιτικά δόγματα, η οποία όμως οδηγεί στην απολυτοποίηση των εθνικιστικών και φυλετικών ιδιαιτεροτήτων.

Αυτό σημαίνει, όπως υπογράμμισε ιδιαιτέρως, ότι η Ενωμένη Ευρώπη δεν μπορεί να είναι σχεδιασμός μιας ενιαίας οικονομικής αναπτύξεως και ένας προγραμματισμός μιας ενιαίας αμυντικής πολιτικής, αλλά πρέπει να είναι όραμα που απαιτεί « ενιαίαν κοινωνικήν πολιτικήν, ειρηνικής και γονίμου συνεργασίας των ευρωπαϊκών λαών» . Και βέβαια « τό αίτημα είναι πολιτισμικόν. Αίτημα νοήματος των διανθρωπίνων σχέσεων, των σχέσεων αλληλοπεριχωρήσεως των εθνικών παραδόσεων» .

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως τόνισε, ως Πρωτόθρονη Εκκλησία διακονεί την ενότητα της Ευρώπης δεκαεπτά αιώνες, με μέριμνες και αγώνες « διά την σωτηρίαν και την ενότητα του πολιτισμού της Ευρώπης» . Την ενότητα αυτήν υπηρέτησαν και διακόνησαν μεγάλες μορφές όπως ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Μ. Φώτιος. Και εξέφρασε την βαθυτάτη θλίψη του διότι δεν έγινε δυνατόν να καταστή ορατή αυτή η ενότητα του κόσμου.

Όμως, η Ορθόδοξη Εκκλησία, με το Πρωτόθρονο Πατριαρχείο μπορεί να συντελέση στην ενότητα της Ευρώπης πάνω σε σταθερά θεμέλια. Ανέφερε δε μερικές πτυχές αυτού του θέματος.

Κατ’ αρχάς τόνισε ότι η δημοκρατική οργάνωση της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον συνδυασμό μεταξύ της διοικητικής αυτονομίας των κατά τόπους Εκκλησιών και με την ευχαριστιακή ενότητα στην πίστη είναι ένα είδος προτύπου για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Έτσι, η εκκλησιαστική οργάνωση προηγείται αιώνες από την αρχή της επικουρικότητας που εφαρμόζει τώρα η Ευρωπαϊκή Ένωση. Δηλαδή, ο τρόπος με τον οποίο είναι διοργανωμένη η Ορθόδοξη Εκκλησία μπορεί να βοηθήση στην ενότητα μεταξύ των λαών.

Αυτό συνδέεται και με το γεγονός ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει ποίμνιο σε όλη την Ευρώπη, στις εκατοντάδες Ενορίες που υπάρχουν και λειτουργούν στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, που αποτελούνται από μετανάστες και γηγενείς. Αυτά τα ποίμνια αποτελούν στοιχεία ενότητος της Ευρώπης.

Έπειτα υπογράμμισε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία σέβεται τις κατά τόπους εθνικές παραδόσεις, καταδικάζοντας ταυτοχρόνως τον φανατισμό, την παρανομία και την άσκηση βίας από οπουδήποτε και αν αυτή προέρχεται. Βασική αρχή της είναι η εμμονή στην ανάγκη της ελεύθερης και ειρηνικής επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων, του αμοιβαίου σεβασμού και της ειρηνικής συμβιώσεως των λαών.

Στην συνέχεια ανέφερε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία νοηματοδοτεί τον βίο του ανθρώπου. Ανέφερε δε δύο συγεκριμένα παραδείγματα. Το ένα είναι η τραγωδία της ανεργίας που βασανίζει την Ευρώπη και το άλλο είναι το οικολογικό πρόβλημα. Η ανεργία έχει σχέση με την αύξηση της παραγωγής και κατά συνέπεια με την τελειοποίηση των παραγωγικών μέσων, με ταυτόχρονο περιορισμό των παραγωγικών δυνάμεων, δηλαδή του ανθρώπινου δυναμικού. Αυτό το θέμα λύεται με την ριζική θεολογική αναθεώρηση, η οποία θα νοηματοδοτήση την εργασία και θα περιορίση τον άκρατο καταναλωτισμό και την άμετρη παραγωγικότητα. Επίσης το οικολογικό πρόβλημα λύεται με την ριζική αναθεώρηση της κοσμολογίας, να δώσουν, δηλαδή, οι άνθρωποι άλλη ερμηνεία « τής ύλης και του κόσμου, άλλην στάσιν των ανθρώπων έναντι της φύσεως, διαφορετικήν νοηματοδότησιν της προσλήψεως και χρήσεως των υλικών αγαθών» .

Ακόμη είπε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανέλαβε διάφορες πρωτοβουλίες για την ενότητα των Χριστιανών, αλλά και για την ειρήνη του κόσμου. Ανέφερε τέτοιες περιπτώσεις, όπως τους θεολογικούς διαλόγους μεταξύ των ομολογιών, διαθρησκειακά Συνέδρια, ήτοι την « Διακήρυξιν του Βοσπόρου» , το Συνέδριο περί « Ειρήνης και Ανοχής» , πολλές οικολογικές συναντήσεις κλπ.

Γενικά, ο Οικουμενικός Πατριάρχης τόνισε στο Ευρωκοινοβούλιο ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία αποτελεί πρότυπο ενότητος της Ευρώπης, αλλά και θετικό στοιχείο της ενότητος αυτής, τόσο για τον τρόπο της διοικήσεώς της, αφού συνδυάζει την αυτονομία με την ενότητα, που μπορεί να είναι πρότυπο ενότητος και συνεργασίας των λαών, όσο και για την νοηματοδότηση του ανθρώπινου βίου που προσφέρει στον άνθρωπο. Με πολύ δε έξυπνο τρόπο έθεσε το θέμα ότι οι θεολογικές επιλογές των Χριστιανών της Δύσεως δημιούργησαν διάφορα προβλήματα στην Ευρώπη, γι’ αυτό χρειάζεται θεολογική αναθεώρηση αυτών των θεμάτων, μέσα από το πνεύμα και την θεολογία της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Και προς το τέλος της ομιλίας του υπογράμμισε: « Αι ιστορικαί συγκυρίαι έχουν κοσμογονικώς μεταβληθή. Δεχθήτε παρακαλούμεν, την ενταύθα ημετέραν παρουσίαν μόνον ως υπενθύμισιν: Υπενθύμισιν ότι υπάρχομεν. Και συνεχίζομεν την διακονίαν και μαρτυρίαν εν τω κοινώ αγώνι της μερίμνης δια την προσφοράν νοήματος και ελπίδος πανανθρωπίνης» .

Από τις θέσεις του Οικουμενικού Πατριάρχου φαίνεται ότι οι Ορθόδοξοι έχουμε σημαντικό ρόλο να παίξουμε στην Ευρώπη και η Ορθόδοξη Εκκλησία μπορεί να προσφέρη πολλά στην ενότητα των λαών της Ευρώπης.



ΜΑΪΟΣ 2003

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Φεβ 18, 2007 11:00 am
από michail
Ανακοίνωση Συνεδρίου της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμα

“ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ”

(Αθήνα 4-6 Μαΐου 2003)



Εκπρόσωποι Εκκλησιών και εκκλησιαστικές προσωπικότητες, γυναίκες και άνδρες πολιτικοί και ακαδημαϊκοί δάσκαλοι συγκεντρώθηκαν στην Αθήνα για τρεις μέρες στα πλαίσια Συνεδρίου πού οργάνωσε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμα “Αξίες και Αρχές για την οικοδόμηση της Ευρωπης”. Το Συνέδριο παρακολούθησαν ανώτατοι εκπρόσωποι της Ελληνικής Πολιτείας, πρέσβεις ευρωπαϊκών χωρών και πλήθος κόσμου. Τα Πρακτικά του Συνεδρίου θα εκδοθούν σε δυο γλώσσες: Ελληνικά και Αγγλικά. Στη χαραυγή της Ευρωπαϊκής Ενώσεως των 25 κρατών-μελών 455 εκατομμύρια Ευρωπαίοι στέκονται σήμερα και ατενίζουν με ελπίδα ένα πολιτικό και ανθρώπινο εγχείρημα χωρίς προηγούμενο στην ιστορία σε ολόκληρο τον πλανήτη, δηλαδή το άκρως ιδιόμορφο εγχείρημα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Είναι ευτυχής συγκυρία ότι το Συνέδριο διεξάγεται στο πνεύμα της λειτουργικής περιόδου της Αναστάσεως του Χριστού, όταν οι Χριστιανοί ομολογούμε ότι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός επέλεξε να κυβερνά αναστημένος από τους νεκρούς, αφού έζησε ως άνθρωπος την εμπειρία του σταυρού. Η Ευρώπη χρειάζεται σήμερα περισσότερο από κάθε φορά βιώματα πνευματικής ανάστασης, μια καρδιά και μια ψυχή. Την στιγμή αυτή οι χριστιανικές Εκκλησίες της Ευρώπης δηλώνουν απερίφραστα την απόφασή τους να συνεργασθούν μεταξύ τους και με κάθε άνθρωπο καλής θελήσεως, για να ανταποκριθούν στα σημεία των καιρών αντλώντας από τα αποθέματα δυνάμεως πού εξασφαλίζει η χάρη του Θεού και καταθέτοντας μαρτυρία ανάλογη με τις προσδοκίες των Ευρωπαίων. Γι αυτό είναι αδιανόητο η Ευρωπαϊκή Ένωση να μη θεσπίσει στη Συνταγματική Συνθήκη πού ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Συνέλευση ένα τακτικό διάλογο με τις χριστιανικές Εκκλησίες.

Ο διάλογος αυτός θα είναι εργαλείο συνεργασίας και προόδου προς όφελος όλων. Θα είναι διάλογος, ο οποίος θα αποβλέπει μεταξύ άλλων στη στήριξη της αρχής της ισότητας, η οποία αποκλείει κάθε μορφή διάκρισης λόγω φύλου, φυλετικής ή εθνικής καταγωγής, αναπηρίας, θρησκείας ή πεποιθήσεων. Θα είναι διάλογος ο οποίος θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της απειλής της οικολογικής καταστροφής πού παρουσιάζεται ολοένα με αυξανόμενη ένταση. Θα είναι διάλογος για τα προβλήματα πού θέτει η βιοηθική. Θα είναι διάλογος για την αντιμετώπιση του προβλήματος της φτώχιας παντού πάνω στη γη.

Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η ελευθερία, η δημοκρατία, ο σεβασμός του κράτους δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η ειρήνη, η αδελφοσύνη και η αλληλεγγύη αναγνωρίζονται από όλους ως θεμελιώδεις αξίες. Το πραγματικό και βαθύτερο νόημά τους όμως –ιδίως στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πραγματικότητας– δεν κατανοείται ανεξάρτητα από το Ευαγγέλιο του Χριστού, ο ρόλος του οποίου υπήρξε όχι μόνον σημαντικός, αλλά και καθοριστικός. Το Ευαγγέλιο ασφαλώς δεν είναι μόνο ευρωπαϊκό, αλλά η Ευρωπη είναι διαποτισμένη από το Ευαγγέλιο και τα βιώματα πού αυτό ενέπνευσε, χωρίς ποτέ να ισοπεδώνει, αλλά εμπλουτίζοντας σταθερά την πολιτισμική ποικιλομορφία της Ευρώπης. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι είναι αδιανόητο η Ευρωπαϊκή Συνέλευση στο Σύνταγμα πού θα καθορίσει το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ενώσεως κατά τα χρόνια πού έρχονται να μη κάνει σαφή αναφορά στις χριστιανικές ρίζες της Ευρώπης. Αυτό θα δώσει στο Ευρωπαϊκό Σύνταγμα το αναγκαίο ιστορικό του βάθος.

Οι χριστιανικές Εκκλησίες της Ευρώπης έχουν από κοινού συνείδηση του γεγονότος ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια μοναδική ευκαιρία να προχωρήσουμε προς μια Ευρώπη, την συνοχή της οποίας εξασφαλίζουν αξίες και αρχές και όχι οργανωμένα συμφέροντα. Για την εξασφάλιση της συνοχής αυτής πιστεύουμε ότι είναι αναγκαία η συνεργασία όλων για την ανάπτυξη μιας αυθεντικής ευρωπαϊκής παιδείας, η οποία θα αποθαρρύνει τις ιδεολογικές ακρότητες και θα ενθαρρύνει τον επαναπροσανατολισμό του συστήματος πού αρχίζει με την παραγωγή και καταλήγει στην κατανάλωση.

Θεωρούμε χρήσιμη την εισδοχή στο υπό διαμόρφωση Σύνταγμα της Ε.Ε. ρήτρας ρητής επιφύλαξης των κρατικών αρμοδιοτήτων στον τομέα του πολιτισμού και κατοχύρωσης με πανηγυρικό τρόπο της γλωσσικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής πολυμορφίας της Ε.Ε.



ΜΑΪΟΣ 2003