Σελίδα 5 από 7

ΓΙΑ ΤΗΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 15, 2007 11:54 am
από Harrys1934
THANA έγραψε:Harrys 1934 έγραψε:

[¨Είναι τόσο ωραίο αυτό που έγραψες κανούρια φίλη της παρέας και από ότι φαίνετε θα έχουμε και συνέχιες από τα πνευματικά θέματα. Μόνο θα είθελα να πω, ότι αφού αφίνεις στην πρόνοια του Θεού γιατί όμως το να αγωνιστείς για παράδεισο είναι εγωιστηκό; Ο Θεός εκείνο που μετράει είναι η προσπάθεια και χωρίς αγώνα δεν στεφανώνετε ο αγωνιστής. Διάβασε μαζί με άλλα που διαβάζεις και Ησαία Ά!-18-και στην Κ. Διαθήκη ο ένας τα πέντε τάλαντα τα έκανε δέκα ενώ ο τεμπέλης το έκρυψε στο έδαφος. Ματθαίου-κε-14 -έως 30-Εκτός και δεν κατάλαβα καλά Πάντως είνα ωραίο και με πολύ βάθος αγάπης Μάνας προς παιδί Εύγε]



Αγαπητέ Χάρη σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και την πρόταση να διαβάσω τα συγκεκριμένα κείμενα.
Μακάρι, η αγάπη όλων των γονιών για τα παιδιά μας και ο φόβος μας να μην πάθουν κακό, να μας κρατά σε εγρήγορση και να φέρνει όλη την οικογένεια πιο κοντά στον Θεό.


ΑΜΗΝ

Re: ΓΙΑ ΤΗΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 4:21 am
από Harrys1934
Harrys1934 έγραψε:
THANA έγραψε:Harrys 1934 έγραψε:

[¨Είναι τόσο ωραίο αυτό που έγραψες κανούρια φίλη της παρέας και από ότι φαίνετε θα έχουμε και συνέχιες από τα πνευματικά θέματα. Μόνο θα είθελα να πω, ότι αφού αφίνεις στην πρόνοια του Θεού γιατί όμως το να αγωνιστείς για παράδεισο είναι εγωιστηκό; Ο Θεός εκείνο που μετράει είναι η προσπάθεια και χωρίς αγώνα δεν στεφανώνετε ο αγωνιστής. Διάβασε μαζί με άλλα που διαβάζεις και Ησαία Ά!-18-και στην Κ. Διαθήκη ο ένας τα πέντε τάλαντα τα έκανε δέκα ενώ ο τεμπέλης το έκρυψε στο έδαφος. Ματθαίου-κε-14 -έως 30-Εκτός και δεν κατάλαβα καλά Πάντως είνα ωραίο και με πολύ βάθος αγάπης Μάνας προς παιδί Εύγε]



Αγαπητέ Χάρη σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και την πρόταση να διαβάσω τα συγκεκριμένα κείμενα.
Μακάρι, η αγάπη όλων των γονιών για τα παιδιά μας και ο φόβος μας να μην πάθουν κακό, να μας κρατά σε εγρήγορση και να φέρνει όλη την οικογένεια πιο κοντά στον Θεό.


ΑΜΗΝ


Το χέρι που κουνάει την κούνια του παιδιού είναι το ίδιο χέρι που κουνάει τον κόσμο όλον
ο άνθρωπος γερναέι την ημέρα που χάνει τη μητέρα του

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 22, 2007 1:32 pm
από NIKOSZ
Μάνα μανούλα μου

Με τη γριά την μάνα μου
να μην τα βάζεις βρε
κολύμπησε τον Βόσπορο
και είχε στην πλάτη εμέ
σαράντα μέρες πέλαγο
δεν είχε ούτε νερό
γοργόνα γαλανόλευκη
την έφερε ως εδώ
μπας και έχει τούρκο το αίμα σου
και την ε τυραννάς
με τα σπασμένα γκέμια σου
παίρνεις και την χτυπάς

Μάνα μανούλα μου
ψυχή ψυχούλα μου
στα βράχια θα τη σπρώξω
να πάει να γκρεμιστεί
Μάνα μανούλα μου
ψυχή ψυχούλα μου



Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης
Πρώτη εκτέλεση: Νότης Σφακιανάκης

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 22, 2007 1:55 pm
από aposal
Παραθέτω μερικές από τις συμβουλές που έδωσε ο μακαριστός Γέροντας Πορφύριος :

1. Σε μια παντρεμένη, ο γέροντας της είπε : «Να μην μιλάς καθόλου όταν ο άντρας σου βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση. Κάνε την προσευχή σου και ζήτα και από άλλους να προσεύχονται. Διαφορετικά, του δημιουργείται άσχημη κατάσταση, δεν βρίσκει χαρά και ζεστασιά κοντά σου και τότε αρχίζει να κοιτάει δεξιά και αριστερά».

2. Τα παιδιά που είχαν ψυχολογικά προβλήματα τα ονόμαζε μπερδεμένα. Μάλιστα, για διάφορα παιδιά που είχαν προβλήματα και που έτυχε εγώ ο ίδιος να πάω τους γονείς τους στον γέροντα, έλεγε, ότι ήδη από την κοιλιά της μητέρας του είχαν αυτό το πρόβλημα, γιατί, όταν η μητέρα τους ήταν έγκυος, δεν φρόντιζε να είναι τακτοποιημένη η ζωή της, να έχει ηρεμία, γαλήνη, να προσεύχεται και να συμμετέχει στα μυστήρια της Εκκλησίας.

3. Στο μοναχό Νικόδημο Μπιλάλη είπε : «Θα τους λες να μην αποφεύγουν τα παιδιά. Μέγα αμάρτημα το να αποφεύγουν να κάνουν παιδιά. Πολύ καλά κάνεις που ασχολείσαι με το έργο αυτό. Να συνεχίσεις να τους λες ότι δεν επιτρέπεται η αποφυγή τεκνοποιίας, γιατί είναι μέγα αμάρτημα».

4. -Τι να κάνουμε με το παιδί μας Γέροντα που είναι γεμάτο ανασφάλεια και φοβίες;
-Εσείς φέρετε εξ ολοκλήρου την ευθύνη γι’ αυτό. Εκ κοιλίας μητρός του δημιουργήσατε με τις κακές μεταξύ σας σχέσεις, όλα αυτά τα ψυχικά τραύματα που θα κουβαλά σ’ όλη του τη ζωή.

5. -Η κόρη μου Γέροντα ζει αμαρτωλή ζωή. Πως θα τη σώσω;
-Μόνο με τη δική σου αγιότητα. Η αγιότητα των γονιών σώζει τα παιδιά τους.

6. -Ούτε μια φορά δεν πρέπει να σας ακούσουν τα παιδιά σας να τσακώνεστε, ή έστω, να υψώνετε τον τόνο της φωνής σας ο ένας στον άλλον.
-Μα, είναι δυνατό αυτό Γέροντα;
-Και βέβαια είναι. Και μάλιστα έτσι, όπως σας το λέω. Ούτε μια φορά.

7. -Όλοι μου λένε τώρα που είμαι στην αρχή της εγκυμοσύνης, να κάνω την προγεννητική εξέταση για να είμαι σίγουρη ότι δεν θα φέρω στον κόσμο ένα μογγολικό παιδί, ή με οποιαδήποτε άλλη αναπηρία.
-Κι ύστερα τι θα κάνεις; Έκτρωση; Άμα κάνεις τέτοιο πράγμα να μην μου ξαναζητήσεις συμβουλή, γιατί δεν θα έχω τίποτα πια να σου πω.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 4:33 am
από Harrys1934
aposal έγραψε:Παραθέτω μερικές από τις συμβουλές που έδωσε ο μακαριστός Γέροντας Πορφύριος :

1. Σε μια παντρεμένη, ο γέροντας της είπε : «Να μην μιλάς καθόλου όταν ο άντρας σου βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση. Κάνε την προσευχή σου και ζήτα και από άλλους να προσεύχονται. Διαφορετικά, του δημιουργείται άσχημη κατάσταση, δεν βρίσκει χαρά και ζεστασιά κοντά σου και τότε αρχίζει να κοιτάει δεξιά και αριστερά».

2. Τα παιδιά που είχαν ψυχολογικά προβλήματα τα ονόμαζε μπερδεμένα. Μάλιστα, για διάφορα παιδιά που είχαν προβλήματα και που έτυχε εγώ ο ίδιος να πάω τους γονείς τους στον γέροντα, έλεγε, ότι ήδη από την κοιλιά της μητέρας του είχαν αυτό το πρόβλημα, γιατί, όταν η μητέρα τους ήταν έγκυος, δεν φρόντιζε να είναι τακτοποιημένη η ζωή της, να έχει ηρεμία, γαλήνη, να προσεύχεται και να συμμετέχει στα μυστήρια της Εκκλησίας.

3. Στο μοναχό Νικόδημο Μπιλάλη είπε : «Θα τους λες να μην αποφεύγουν τα παιδιά. Μέγα αμάρτημα το να αποφεύγουν να κάνουν παιδιά. Πολύ καλά κάνεις που ασχολείσαι με το έργο αυτό. Να συνεχίσεις να τους λες ότι δεν επιτρέπεται η αποφυγή τεκνοποιίας, γιατί είναι μέγα αμάρτημα».

4. -Τι να κάνουμε με το παιδί μας Γέροντα που είναι γεμάτο ανασφάλεια και φοβίες;
-Εσείς φέρετε εξ ολοκλήρου την ευθύνη γι’ αυτό. Εκ κοιλίας μητρός του δημιουργήσατε με τις κακές μεταξύ σας σχέσεις, όλα αυτά τα ψυχικά τραύματα που θα κουβαλά σ’ όλη του τη ζωή.

5. -Η κόρη μου Γέροντα ζει αμαρτωλή ζωή. Πως θα τη σώσω;
-Μόνο με τη δική σου αγιότητα. Η αγιότητα των γονιών σώζει τα παιδιά τους.

6. -Ούτε μια φορά δεν πρέπει να σας ακούσουν τα παιδιά σας να τσακώνεστε, ή έστω, να υψώνετε τον τόνο της φωνής σας ο ένας στον άλλον.
-Μα, είναι δυνατό αυτό Γέροντα;
-Και βέβαια είναι. Και μάλιστα έτσι, όπως σας το λέω. Ούτε μια φορά.

7. -Όλοι μου λένε τώρα που είμαι στην αρχή της εγκυμοσύνης, να κάνω την προγεννητική εξέταση για να είμαι σίγουρη ότι δεν θα φέρω στον κόσμο ένα μογγολικό παιδί, ή με οποιαδήποτε άλλη αναπηρία.
-Κι ύστερα τι θα κάνεις; Έκτρωση; Άμα κάνεις τέτοιο πράγμα να μην μου ξαναζητήσεις συμβουλή, γιατί δεν θα έχω τίποτα πια να σου πω.



Όλες οι παρατηρίσεις είναι κατά της γυναίκας ό άντρας που είναι;, και αν έρθει από το καφενείο θυμομένος γιατί τα έχασε όλα να μην του μιλήσει η γυναίκα γιατί του δημιουργεί ψυχηκά τραλαλά. Έτσι να κοιτάτε τον κάθε γέροντα στο στόμα τι θα πει να το αρπάξετε. Δεν λέω ήταν με πνεύμα Θεού ο γέροντας αλλά ποιος μας είπε ότι αυτά τα λόγια ήταν δικά του;
Και αν ναι΄γιατί η γυναίκα να μην έχει τον ίδιο φόβο να πάθει κατάθληψη και από την γκρίνια γιατί δεν έχει την απετούμενη αγάπη καο προσοχή να κοιτάξει και αυτή να βρεί κάτι απέξω. Σε ένα σημείο έχω διαβάσει ένα κομματάκι από τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και ψάχνω στις σημειώσεις μου να το βρώ αλλα τζιφος΄Και τι λέει; ¨οτι τους νόμους τους εύτιαξαν άνδρες γιαυτό μιλάνε κατά της γυναίκας Αυτά φίλε Για

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 6:36 am
από aposal
Harrys1934 έγραψε:

Όλες οι παρατηρίσεις είναι κατά της γυναίκας ό άντρας που είναι;, και αν έρθει από το καφενείο θυμομένος γιατί τα έχασε όλα να μην του μιλήσει η γυναίκα γιατί του δημιουργεί ψυχηκά τραλαλά. Έτσι να κοιτάτε τον κάθε γέροντα στο στόμα τι θα πει να το αρπάξετε. Δεν λέω ήταν με πνεύμα Θεού ο γέροντας αλλά ποιος μας είπε ότι αυτά τα λόγια ήταν δικά του;
Και αν ναι΄γιατί η γυναίκα να μην έχει τον ίδιο φόβο να πάθει κατάθληψη και από την γκρίνια γιατί δεν έχει την απετούμενη αγάπη καο προσοχή να κοιτάξει και αυτή να βρεί κάτι απέξω. Σε ένα σημείο έχω διαβάσει ένα κομματάκι από τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και ψάχνω στις σημειώσεις μου να το βρώ αλλα τζιφος΄Και τι λέει; ¨οτι τους νόμους τους εύτιαξαν άνδρες γιαυτό μιλάνε κατά της γυναίκας Αυτά φίλε Για
Να με συγχωρείς αφελφέ! Μάλλον ο τρόπος που τα έγραψα φταίει! Ο Γέροντας σίγουρα δεν είχε κανένα λόγο να θίξει κάποιον από τα δύο ίσα μέλη της οικογένειας! Ούτε και μπορώ να τον ερμηνεύσω, εγώ ο ανάξιος! Τώρα, αν ο Κλείτος Ιωαννίδης δεν μεταφέρει επακριβώς τα λόγια του Γέροντα, δεν μπορώ να το ξέρω!
Παραθέτω όμως και άλλες απόψεις του Πορφυρίου και του Παϊσίου επί του θέματος, μήπως και καταλάβουμε καλύτερα το πνεύμα τους :

Αποσπάσματα από το βιβλίο : Βίος και Λόγοι Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου (έκδοση Ιερά Μονή Χρυσοπηγής, Χανιά, 2003).

Η συμπεριφορά των γονιών μέσα στο σπίτι
Εκείνο που σώζει και φτιάχνει καλά παιδιά είναι η ζωή των γονιών μέσα στο σπίτι. Οι γονείς πρέπει να δοθούνε στην αγάπη του Θεού. Πρέπει να γίνουν άγιοι κοντά στα παιδιά, με την πραότητα και την υπομονή τους, την αγάπη τους. Να βάζουνε κάθε μέρα νέα σειρά, νέα διάθεση, ενθουσιασμό και αγάπη στα παιδιά. Και η χαρά που θα τους έλθει, η αγιοσύνη που θα τους έχει επισκεφθεί, θα εξακοντίσει στα παιδιά τη χάρη.
Για την κακή συμπεριφορά των παιδιών, φταίνε γενικά οι γονείς. Δεν τα σώζουν ούτε οι συμβουλές, ούτε η πειθαρχία, ούτε η αυστηρότητα. Αν δεν αγιάζονται οι γονείς, αν δεν αγωνίζονται, κάνουν μεγάλα λάθη και μεταδίδουν το κακό που έχουν μέσα τους. Αν οι γονείς δεν ζουν μια ζωή αγία, αν δεν μιλούν με αγάπη, ο διάβολος ταλαιπωρεί τους γονείς με τις αντιδράσεις των παιδιών. Η αγάπη, η ομοψυχία, η καλή συνεννόηση των γονέων είναι ό,τι πρέπει για τα παιδιά. Μεγάλη ασφάλεια και σιγουριά.
Να προσεύχεστε οι γονείς σιωπηλά και με τα χέρια ψηλά προς τον Χριστό και να αγκαλιάζετε τα παιδιά σας μυστικά. Κι όταν κάνουν αταξίες, να παίρνετε κάποια παιδαγωγικά μέτρα, αλλά να μην τα πιέζετε. Κυρίως να προσεύχεστε.
Μια μητέρα με ρώτησε πώς να φέρεται στα παιδιά της. Της είπα :
Να προσεύχεσαι και μετά να μιλάς. Έτσι να κάνεις στα παιδιά σου. Αν τους δίνεις διαρκώς συμβουλές, θα γίνεις βαρετή και όταν θα μεγαλώσουν θα αισθάνονται ένα είδος καταπίεσης. Να προτιμάς λοιπόν την προσευχή. Να τα λες στον Θεό και ο Θεός θα τα λέει μέσα τους. Δηλαδή, δεν πρέπει να συμβουλεύεις τα παιδιά σου έτσι, με φωνή που να την ακούν τα αυτιά τους. Μπορείς να το κάνεις και αυτό, αλλά προπάντων να μιλάς για τα παιδιά σου στο Θεό. Να λες : «Κύριε Ιησού Χριστέ, φώτισε τα παιδάκια μου. Εγώ, σ’ Εσένα τα αναθέτω. Εσύ μου τα έδωσες, μα κι εγώ είμαι αδύναμη, δεν μπορώ να τα κατατοπίσω. Γι’ αυτό Σε παρακαλώ φώτισέ τα». Κι ο Θεός θα τους μιλάει και θα λένε : «Ωχ, δεν έπρεπε να στενοχωρήσω τη μαμά»! κι αυτό θα βγαίνει από μέσα τους, με τη Χάρη του Θεού.


ΣΤ. Αποσπάσματα από το βιβλίο «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, ΛΟΓΟΙ Δ΄, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ»

Η ισότητα άνδρα και γυναίκας (41-43)
«Ο ανήρ» λέει η Γραφή, «εστί κεφαλή της γυναικός» (Εφ. 5,23). Δηλαδή ο Θεός κανόνισε, ώστε ο άνδρας να αφεντεύει στην γυναίκα. Να αφεντεύει η γυναίκα στον άνδρα είναι ύβρις προς τον Θεό. Ο Θεός έπλασε πρώτα τον Αδάμ και ο Αδάμ είπε για τη γυναίκα : «Τούτο νυν οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου» (Γεν. 2,23). Η γυναίκα, λέει το Ευαγγέλιο πρέπει να φοβάται τον άνδρα, δηλαδή να τον σέβεται και ο άνδρας να αγαπάει την γυναίκα (Εφ. 5,33). Μέσα στην αγάπη είναι ο σεβασμός. Μέσα στον σεβασμό είναι η αγάπη. Αυτό το οποίο αγαπώ, το σέβομαι κιόλας. Και αυτό που σέβομαι, το αγαπώ. Δηλαδή δεν είναι άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Ένα πράγμα είναι και τα δυο.
Η ισότητα που ζητούν οι γυναίκες με τους άνδρες μόνον ως ένα σημείο μπορεί να ισχύσει. Σήμερα στις γυναίκες, επειδή εργάζονται και ψηφίζουν, μπήκε ένα αρρωστημένο πνεύμα και νομίζουν ότι είναι ίσες με τους άνδρες. Φυσικά οι ψυχές ίδιες είναι. Αλλά, όταν ο άνδρας δεν αγαπά τη γυναίκα και η γυναίκα δεν σέβεται τον άνδρα δημιουργούνται σκηνές στην οικογένεια. Παλιά, το να αντιμιλήσει η γυναίκα στον άνδρα το θεωρούσαν πολύ βαρύ. Τώρα μπήκε ένα αλήτικο πνεύμα. Τότε τι όμορφα που ήταν! Είχα γνωρίσει ένα ανδρόγυνο που ο άνδρας ήταν πολύ κοντός και η γυναίκα, μια ανδρογυναίκα, ψηλή μέχρι εκεί πάνω. Αφού εκατόν ογδόντα οκάδες σιτάρι το ξεφόρτωνε από το κάρο μόνη της! Μια φορά ένας εργάτης – ψηλός κι εκείνος – πήγε να την πειράξει και εκείνη τον άρπαξε και τον πέταξε πέρα σαν σπιρτόξυλο! Αλλά να βλέπατε τι υπακοή έκανε στον άνδρα της, πώς τον σεβόταν! Έτσι κρατιέται η οικογένεια, αλλιώς δεν γίνεται.

Οι ρόλοι άνδρα και γυναίκας (43)

Με ρώτησε κάποιος : «Γέροντα τι ενώνει περισσότερο τον άνδρα με τη γυναίκα»; «Η ευγνωμοσύνη» του λέω. Ο ένας αγαπάει τον άλλον γι’ αυτό που του χαρίζει. Η γυναίκα δίνει στον άνδρα την εμπιστοσύνη, την αφοσίωση, την υπακοή. Ο άνδρας δίνει στην γυναίκα τη σιγουριά ότι μπορεί να την προστατέψει. Η γυναίκα είναι η αρχόντισσα του σπιτιού, αλλά και η μεγάλη υπηρέτρια. Ο άνδρας είναι ο κυβερνήτης του σπιτιού, αλλά και ο χαμάλης.

Η/Ο σύζυγος να κάνει υπομονή στον/στην άπιστο σύζυγο Ι (51)

-Γέροντα, μια γυναίκα την εγκατάλειψε ο άνδρας της, ο οποίος πήρε το παιδί και έχει σχέσεις με δύο άλλες γυναίκες. Με ρώτησε τι μπορεί να κάνει.
-Να της πεις, όσο μπορεί να κάνει υπομονή, προσευχή, και να φέρεται με καλοσύνη. Να περιμένει. Να μην διαλύσει τον γάμο η ίδια.

Η/Ο σύζυγος να κάνει υπομονή στον/στην άπιστο σύζυγο ΙΙΙ (57)
Κάποτε, μου είπε μια γυναίκα : «Ο άνδρας μου πίνει, γυρίζει στο σπίτι αργά, βρίζει». «Κοίταξε, της λέω, όταν γυρίζει στο σπίτι τη νύχτα, μεθυσμένος, να του φέρεσαι με καλοσύνη. Αν αρχίζεις και συ και γκρινιάζεις : «Γιατί άργησες; Τι ώρα είναι αυτή που ήρθες; Δεν θα αλλάξεις επιτέλους; Τι κατάσταση είναι αυτή; Δεν είναι μια μέρα, δεν είναι δυο, πόσο θα κάνω υπομονή»; και κατεβάζεις τα μούτρα, ο διάβολος θα του πει : «Βρε, χαμένος είσαι που κάθεσαι με αυτή τη χαζή! Δεν πας να γλεντήσεις με καμιά άλλη»; Μπορεί να έχεις δίκαιο, αλλά ο διάβολος θα τον μπλέξει άλλού. Ενώ, αν του φερθείς με καλοσύνη, και κάνεις και λίγο υπομονή και προσευχή, θα προβληματιστεί και θα διορθωθεί.

Έχει μεγαλύτερη ευθύνη ο σύζυγος που ζει πνευματικά (58)
Αν ένας από τους δύο συζύγους ζει πνευματικά, τότε και δίκαιο να έχει, έχει άδικο! Γιατί σαν πνευματικός άνθρωπος που είναι, πρέπει να αντιμετωπίζει μια αδικία πνευματικά. Να τα αντιμετωπίζει δηλαδή όλα με τη Θεία δικαιοσύνη, να βλέπει τι αναπαύει τον άλλον. Γιατί αν μια ψυχή είναι αδύνατη και σφάλλει, έχει κατά κάποιο τρόπο ελαφρυντικά. Ο άλλος όμως που είναι σε καλύτερη πνευματική κατάσταση και δεν δείχνει κατανόηση, σφάλλει πολύ περισσότερο. Όταν και οι πνευματικοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν τα πράγματα κοσμικά, με την κοσμική, ανθρώπινη δικαιοσύνη, τι γίνεται μετά; Πρέπει να πηγαίνουν συνέχεια στα κοσμικά δικαστήρια. Γι’ αυτό και βασανίζονται οι άνθρωποι.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΚΛΗΡΟΝΌΜΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 10:33 am
από Harrys1934
aposal έγραψε:
Harrys1934 έγραψε:

Όλες οι παρατηρίσεις είναι κατά της γυναίκας ό άντρας που είναι;, και αν έρθει από το καφενείο θυμομένος γιατί τα έχασε όλα να μην του μιλήσει η γυναίκα γιατί του δημιουργεί ψυχηκά τραλαλά. Έτσι να κοιτάτε τον κάθε γέροντα στο στόμα τι θα πει να το αρπάξετε. Δεν λέω ήταν με πνεύμα Θεού ο γέροντας αλλά ποιος μας είπε ότι αυτά τα λόγια ήταν δικά του;
Και αν ναι΄γιατί η γυναίκα να μην έχει τον ίδιο φόβο να πάθει κατάθληψη και από την γκρίνια γιατί δεν έχει την απετούμενη αγάπη καο προσοχή να κοιτάξει και αυτή να βρεί κάτι απέξω. Σε ένα σημείο έχω διαβάσει ένα κομματάκι από τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και ψάχνω στις σημειώσεις μου να το βρώ αλλα τζιφος΄Και τι λέει; ¨οτι τους νόμους τους εύτιαξαν άνδρες γιαυτό μιλάνε κατά της γυναίκας Αυτά φίλε Για
Να με συγχωρείς αφελφέ! Μάλλον ο τρόπος που τα έγραψα φταίει! Ο Γέροντας σίγουρα δεν είχε κανένα λόγο να θίξει κάποιον από τα δύο ίσα μέλη της οικογένειας! Ούτε και μπορώ να τον ερμηνεύσω, εγώ ο ανάξιος! Τώρα, αν ο Κλείτος Ιωαννίδης δεν μεταφέρει επακριβώς τα λόγια του Γέροντα, δεν μπορώ να το ξέρω!
Παραθέτω όμως και άλλες απόψεις του Πορφυρίου και του Παϊσίου επί του θέματος, μήπως και καταλάβουμε καλύτερα το πνεύμα τους :

Αποσπάσματα από το βιβλίο : Βίος και Λόγοι Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου (έκδοση Ιερά Μονή Χρυσοπηγής, Χανιά, 2003).

Η συμπεριφορά των γονιών μέσα στο σπίτι
Εκείνο που σώζει και φτιάχνει καλά παιδιά είναι η ζωή των γονιών μέσα στο σπίτι. Οι γονείς πρέπει να δοθούνε στην αγάπη του Θεού. Πρέπει να γίνουν άγιοι κοντά στα παιδιά, με την πραότητα και την υπομονή τους, την αγάπη τους. Να βάζουνε κάθε μέρα νέα σειρά, νέα διάθεση, ενθουσιασμό και αγάπη στα παιδιά. Και η χαρά που θα τους έλθει, η αγιοσύνη που θα τους έχει επισκεφθεί, θα εξακοντίσει στα παιδιά τη χάρη.
Για την κακή συμπεριφορά των παιδιών, φταίνε γενικά οι γονείς. Δεν τα σώζουν ούτε οι συμβουλές, ούτε η πειθαρχία, ούτε η αυστηρότητα. Αν δεν αγιάζονται οι γονείς, αν δεν αγωνίζονται, κάνουν μεγάλα λάθη και μεταδίδουν το κακό που έχουν μέσα τους. Αν οι γονείς δεν ζουν μια ζωή αγία, αν δεν μιλούν με αγάπη, ο διάβολος ταλαιπωρεί τους γονείς με τις αντιδράσεις των παιδιών. Η αγάπη, η ομοψυχία, η καλή συνεννόηση των γονέων είναι ό,τι πρέπει για τα παιδιά. Μεγάλη ασφάλεια και σιγουριά.
Να προσεύχεστε οι γονείς σιωπηλά και με τα χέρια ψηλά προς τον Χριστό και να αγκαλιάζετε τα παιδιά σας μυστικά. Κι όταν κάνουν αταξίες, να παίρνετε κάποια παιδαγωγικά μέτρα, αλλά να μην τα πιέζετε. Κυρίως να προσεύχεστε.
Μια μητέρα με ρώτησε πώς να φέρεται στα παιδιά της. Της είπα :
Να προσεύχεσαι και μετά να μιλάς. Έτσι να κάνεις στα παιδιά σου. Αν τους δίνεις διαρκώς συμβουλές, θα γίνεις βαρετή και όταν θα μεγαλώσουν θα αισθάνονται ένα είδος καταπίεσης. Να προτιμάς λοιπόν την προσευχή. Να τα λες στον Θεό και ο Θεός θα τα λέει μέσα τους. Δηλαδή, δεν πρέπει να συμβουλεύεις τα παιδιά σου έτσι, με φωνή που να την ακούν τα αυτιά τους. Μπορείς να το κάνεις και αυτό, αλλά προπάντων να μιλάς για τα παιδιά σου στο Θεό. Να λες : «Κύριε Ιησού Χριστέ, φώτισε τα παιδάκια μου. Εγώ, σ’ Εσένα τα αναθέτω. Εσύ μου τα έδωσες, μα κι εγώ είμαι αδύναμη, δεν μπορώ να τα κατατοπίσω. Γι’ αυτό Σε παρακαλώ φώτισέ τα». Κι ο Θεός θα τους μιλάει και θα λένε : «Ωχ, δεν έπρεπε να στενοχωρήσω τη μαμά»! κι αυτό θα βγαίνει από μέσα τους, με τη Χάρη του Θεού.


ΣΤ. Αποσπάσματα από το βιβλίο «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, ΛΟΓΟΙ Δ΄, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ»

Η ισότητα άνδρα και γυναίκας (41-43)
«Ο ανήρ» λέει η Γραφή, «εστί κεφαλή της γυναικός» (Εφ. 5,23). Δηλαδή ο Θεός κανόνισε, ώστε ο άνδρας να αφεντεύει στην γυναίκα. Να αφεντεύει η γυναίκα στον άνδρα είναι ύβρις προς τον Θεό. Ο Θεός έπλασε πρώτα τον Αδάμ και ο Αδάμ είπε για τη γυναίκα : «Τούτο νυν οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου» (Γεν. 2,23). Η γυναίκα, λέει το Ευαγγέλιο πρέπει να φοβάται τον άνδρα, δηλαδή να τον σέβεται και ο άνδρας να αγαπάει την γυναίκα (Εφ. 5,33). Μέσα στην αγάπη είναι ο σεβασμός. Μέσα στον σεβασμό είναι η αγάπη. Αυτό το οποίο αγαπώ, το σέβομαι κιόλας. Και αυτό που σέβομαι, το αγαπώ. Δηλαδή δεν είναι άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Ένα πράγμα είναι και τα δυο.
Η ισότητα που ζητούν οι γυναίκες με τους άνδρες μόνον ως ένα σημείο μπορεί να ισχύσει. Σήμερα στις γυναίκες, επειδή εργάζονται και ψηφίζουν, μπήκε ένα αρρωστημένο πνεύμα και νομίζουν ότι είναι ίσες με τους άνδρες. Φυσικά οι ψυχές ίδιες είναι. Αλλά, όταν ο άνδρας δεν αγαπά τη γυναίκα και η γυναίκα δεν σέβεται τον άνδρα δημιουργούνται σκηνές στην οικογένεια. Παλιά, το να αντιμιλήσει η γυναίκα στον άνδρα το θεωρούσαν πολύ βαρύ. Τώρα μπήκε ένα αλήτικο πνεύμα. Τότε τι όμορφα που ήταν! Είχα γνωρίσει ένα ανδρόγυνο που ο άνδρας ήταν πολύ κοντός και η γυναίκα, μια ανδρογυναίκα, ψηλή μέχρι εκεί πάνω. Αφού εκατόν ογδόντα οκάδες σιτάρι το ξεφόρτωνε από το κάρο μόνη της! Μια φορά ένας εργάτης – ψηλός κι εκείνος – πήγε να την πειράξει και εκείνη τον άρπαξε και τον πέταξε πέρα σαν σπιρτόξυλο! Αλλά να βλέπατε τι υπακοή έκανε στον άνδρα της, πώς τον σεβόταν! Έτσι κρατιέται η οικογένεια, αλλιώς δεν γίνεται.

Οι ρόλοι άνδρα και γυναίκας (43)

Με ρώτησε κάποιος : «Γέροντα τι ενώνει περισσότερο τον άνδρα με τη γυναίκα»; «Η ευγνωμοσύνη» του λέω. Ο ένας αγαπάει τον άλλον γι’ αυτό που του χαρίζει. Η γυναίκα δίνει στον άνδρα την εμπιστοσύνη, την αφοσίωση, την υπακοή. Ο άνδρας δίνει στην γυναίκα τη σιγουριά ότι μπορεί να την προστατέψει. Η γυναίκα είναι η αρχόντισσα του σπιτιού, αλλά και η μεγάλη υπηρέτρια. Ο άνδρας είναι ο κυβερνήτης του σπιτιού, αλλά και ο χαμάλης.

Η/Ο σύζυγος να κάνει υπομονή στον/στην άπιστο σύζυγο Ι (51)

-Γέροντα, μια γυναίκα την εγκατάλειψε ο άνδρας της, ο οποίος πήρε το παιδί και έχει σχέσεις με δύο άλλες γυναίκες. Με ρώτησε τι μπορεί να κάνει.
-Να της πεις, όσο μπορεί να κάνει υπομονή, προσευχή, και να φέρεται με καλοσύνη. Να περιμένει. Να μην διαλύσει τον γάμο η ίδια.

Η/Ο σύζυγος να κάνει υπομονή στον/στην άπιστο σύζυγο ΙΙΙ (57)
Κάποτε, μου είπε μια γυναίκα : «Ο άνδρας μου πίνει, γυρίζει στο σπίτι αργά, βρίζει». «Κοίταξε, της λέω, όταν γυρίζει στο σπίτι τη νύχτα, μεθυσμένος, να του φέρεσαι με καλοσύνη. Αν αρχίζεις και συ και γκρινιάζεις : «Γιατί άργησες; Τι ώρα είναι αυτή που ήρθες; Δεν θα αλλάξεις επιτέλους; Τι κατάσταση είναι αυτή; Δεν είναι μια μέρα, δεν είναι δυο, πόσο θα κάνω υπομονή»; και κατεβάζεις τα μούτρα, ο διάβολος θα του πει : «Βρε, χαμένος είσαι που κάθεσαι με αυτή τη χαζή! Δεν πας να γλεντήσεις με καμιά άλλη»; Μπορεί να έχεις δίκαιο, αλλά ο διάβολος θα τον μπλέξει άλλού. Ενώ, αν του φερθείς με καλοσύνη, και κάνεις και λίγο υπομονή και προσευχή, θα προβληματιστεί και θα διορθωθεί.



Και εδώ βλέπουμε την ίδια διαφορά .Πάνω ο άνδρας κάτω η γυναίκα ξεχνώντας ότι και αυτή είναι κληρονόμος της βασιλείας του Θεού. ¨ΑΝ μπορείς εσύ και με δική σου σκέψη, δεν κατηγορώ εσένα σε τίποτα γιατί εσύ τα μεταφέρεις όπως τα βρήκες. Θέλω σε μια περίπτωση αν η γυναίκα έχει πέσει στα ίδια παραπτώματα δίδονται οι ίδιες συμβουλές και στον άντρα; Κάποιος φίλος ,μου είπε κάποια μέρα, αλλά απόφυγα να το κάνω συζήτηση για να μην βρώ τον μπελά μου από τους πολύ θαυμαστές του. Εγώ λέει δεν πιστευω ότι είναι γραμμένο στο βιβλίο του π, Παϊσιου. Ξαφνιάστηκα γιατί τι σου ήρθε τώρα και λες χαζομάρες; Γιατί λέει δεν το έχει γράψει ο ίδιος ο π. Παϊσιος αλλα΄κάποιος άλλος. Και έχουμε δει κάποιες περιπτώσεις του ίδους ότι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Από κει και πέρα δεν μπορούσα να ισχιριστώ τίποτα παράπανω Συνέχησε πες μας ότι έχεις, αλλά δεν πιάνω με την πρώτη κάτι που θα υποθεί αν δεν το ανμασίσω σαν το πρόβατο. Και είμαι υπερ της γυναίκας την μεριά γιατί βλέπω ότι αδικήτε. Εδώ είμαστε πάλι..


Έχει
μεγαλύτερη ευθύνη ο σύζυγος που ζει πνευματικά (58)

Αν ένας από τους δύο συζύγους ζει πνευματικά, τότε και δίκαιο να έχει, έχει άδικο! Γιατί σαν πνευματικός άνθρωπος που είναι, πρέπει να αντιμετωπίζει μια αδικία πνευματικά. Να τα αντιμετωπίζει δηλαδή όλα με τη Θεία δικαιοσύνη, να βλέπει τι αναπαύει τον άλλον. Γιατί αν μια ψυχή είναι αδύνατη και σφάλλει, έχει κατά κάποιο τρόπο ελαφρυντικά. Ο άλλος όμως που είναι σε καλύτερη πνευματική κατάσταση και δεν δείχνει κατανόηση, σφάλλει πολύ περισσότερο. Όταν και οι πνευματικοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν τα πράγματα κοσμικά, με την κοσμική, ανθρώπινη δικαιοσύνη, τι γίνεται μετά; Πρέπει να πηγαίνουν συνέχεια στα κοσμικά δικαστήρια. Γι’ αυτό και βασανίζονται οι άνθρωποι.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 11:06 am
από lovethink
Η γυναίκα είναι η αρχόντισσα του σπιτιού, αλλά και η μεγάλη υπηρέτρια. Ο άνδρας είναι ο κυβερνήτης του σπιτιού, αλλά και ο χαμάλης.
Παλιά, το να αντιμιλήσει η γυναίκα στον άνδρα το θεωρούσαν πολύ βαρύ. Τώρα μπήκε ένα αλήτικο πνεύμα. Τότε τι όμορφα που ήταν! Είχα γνωρίσει ένα ανδρόγυνο που ο άνδρας ήταν πολύ κοντός και η γυναίκα, μια ανδρογυναίκα, ψηλή μέχρι εκεί πάνω. Αφού εκατόν ογδόντα οκάδες σιτάρι το ξεφόρτωνε από το κάρο μόνη της!

Για να δούμε πως κάποιοι έχουν αντιληφθεί τη σχέση γυναικός αντρός στο κόσμο ... :D

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα[/img]

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 11:23 am
από 123
Εικόνα

Εικόνα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 23, 2007 12:15 pm
από Dirfys
αν μας κυβερνουσαν οι γυναικες....123..
μια απεραντη τρικυμια σε ολη την γη....
χα χα χα χα χα


Εικόνα