Σελίδα 5 από 14

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 5:18 pm
από konstantinoupolitis
ΚΑΝΩΝ ΙΕ΄ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.

(Πρώτο τμήμα)
"Τα ορισθέντα περί Πρεσβυτέρων και Επισκόπων και Μητροπολιτών, πολλώ μάλλον επί Πατριαρχών αρμόζει. Ώστε ει τις Πρεσβύτερος, ή Επίσκοπος, ή Μητροπολίτης τολμήσοι αποστήναι της προς τον οικείον Πατριάρχην κοινωνίας, και μη αναφέροι το όνομα αυτού, κατά το ωρισμένον και τεταγμένον, εν τη θεία Μυσταγωγία, αλλά προ εμφανείας συνοδικής και τελείας αυτού κατακρίσεως, σχίσμα ποήσοι. Τούτον ώρισεν η αγία Σύνοδος πάσης ιερατείας παντελώς αλλότριον είναι, ει μόνον ελεγχθείη τούτο παρανομήσας. Και ταύτα μεν εσφράγισταί τε και ώρισται περί των προφάσει τινών εγκλημάτων των οικείων αφισταμένων προέδρων, και σχίσμα ποιούντων, και την ένωσιν της Εκκλησίας διασπώντων"



(Δεύτερο τμήμα)
"Οι γαρ δι’ αίρεσιν τινα παρά των αγίων Συνόδων, ή Πατέρων, κατεγνωσμένην, της προς τον πρόεδρον κοινωνίας εαυτούς διαστέλλοντες, εκείνου δηλονότι την αίρεσιν δημοσία κηρύττοντος, και γυμνή τη κεφαλή επ’ Εκκλησίας διδάσκοντος, οι τοιούτοι ου μόνον τη κανονική επιτιμήσει ουχ υπόκεινται προ συνοδικής διαγνώσεως εαυτούς της προς τον καλούμενον Επίσκοπον κοινωνίας αποτειχίζοντες, αλλά και της πρεπούσης τιμής τοις ορθοδόξοις αξιωθήσονται. Ου γαρ Επισκόπων, αλλά ψευδεπισκόπων και ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, και ου σχίσματι την ένωσιν της Εκκλησίας κατέτεμον, αλλά σχισμάτων και μερισμών την Εκκλησίαν εσπούδασαν ρύσασθαι".

Γενικά να πούμε πως η ΠρωτοΔευτέρα Σύνοδος δεν είναι Οικουμενική Σύνοδος, δεν εξαρτά τυπικά τουλάχιστον τα λοιπά της Κωνσταντινουπόλεως Πατριαρχεία ούσα Τοπική και το εαν θα λάβει κάποτε Οικουμενική Κύρος όπως άλλες Τοπικές, θα εξαρτηθεί απο το εάν θα αποφασίσει ανάλογα επόμενη Οικουμενική Σύνοδος.

Αυτό είναι όμως το τυπικό μέρος της υποθέσεως.

Ας πάμε λοιπόν και στο ουσιαστικό μέρος της υποθέσεως:

Οικουμενικό παράδειγμα το οποίο δεν επιδέχεται αμφισβητήσεως και αναμφίβολα συνιστά εκκλησιαστικό δεδικασμένο, είναι η περίπτωση του Ίβα Εδέσσης και του Θεοδωρήτου Κύρου. Χαρακτηριστικά και εγγράφως δηλώνοντες τις πεποιθήσεις τους σε καιρό έντονων Χριστολογικών Συζητήσεων και με αποφάσεις εν ενεργεία όπως της Γ΄ Οικουμενικής του 431(-3 στην πραγματικότητα), δεν έκρινε η Εκκλησία πως έπρεπε να τους παύσει το μνημόσυνο όντες επίσκοποι. Τους κάλεσε σε απολογία και τελικά δεν τους καταδίκασε.... Χωρίς απολογία και Συνοδισμό δεν μπορούμε να στήνουμε λαϊκά δικαστήρια.

Προσωπικά έχω τις αντιρρήσεις μου για τον εν λόγω ΙΕ΄ Κανόνα και κατα πόσο πρακτικά έρχεται σε συνάφεια με τις ισχύουσες έως και τον Θ΄ αιώνα στην Εκκλησία.

Αν θεωρήσουμε ότι είναι εφαρμόσιμη, φαντάζομαι ότι εννοεί πως μπορεί ιερέας να αρνηθεί μνημόνευση σε περίπτωση που ο επίσκοπος αρνηθεί Συνοδική απόφαση της Εκκλησίας. Και σε καμία περίπτωση δεν του δίνει το δικαίωμα να φύγει απο την Εκκλησία, όπως πολύ σωστά μου σχολίασε σε π.μ. αδελφός χρήστης.

Λέει σχετικά:

"ο 15ος Κανόνας κάνει λόγο για αποτείχιση

από τον ψευδεπίσκοπο, και όχι από την Εκκλησία του Χριστού,

την Οποίαν, εκτός του ψευδεπισκόπου, ποιμένουν πλήθος άλλων

Ορθοδόξων Επισκόπων
".

Στην περίπτωση αυτή βέβαια, η γυμνή τη κεφαλή επιλογή του, ισοδυναμεί με Συνοδική Καταδίκη αφού απορρίπτει εν δυνάμει Συνοδική απόφαση. Ωστόσο ο ΙΕ΄ πως μπορεί να βρεί εφαρμογή στην περίπτωση του Ημερολογίου και πως μπορεί να κατακριθεί επίσκοπος που ακόμα και αν έχει προφανές λάθος δηλώνει όχι άρνηση Συνοδικής απόφασης αλλά υιοθέτηση άποψης σε ένα κατα τη γνώμη του θεολογούμενο ζήτημα έστω και αν προφανώς δεν είναι; Στην περίπτωση αυτή, δεν μπορεί να πηγαίνει αναπολόγητος αλλά είναι δεδομένο το δικαίωμά του να θεολογήσει κλητευθείς σε απολογία.

Αυτός ο ΙΕ΄ Κανών πίστεψέ με έχει γίνει σημαία και πρόφασει κάθε πικραμένου μέσα στην Εκκλησία.

Θεωρώ πως εφαρμογή ο Κανών αυτός μπορεί να βρεί μόνο σε άμεσες αρνήσεις του Συνοδισμού της Εκκλησίας αλλιώς ανοίγει απλώς τον ασκό του Αιόλου για να μη πω κανενός άλλου.

Κωνσταντίνος

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 5:24 pm
από thomas25
Πού είναι οι "πλανεμένοι" Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, και Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, Άγιος Στέφανος ο Ομολογητής και οι Άγιοι Θεόδωρος και Θεοφάνης οι γραπτοί;Αστέρες πολύφωτοι του νοητού στερεώματος!
Όλους τους επισκίασε ο γ. Παίσιος;
Εχεις κανεναν να ειναι σαν και αυτους τους Αγιους? πες μου και εγω θα παω οπου και να ειναι! Αλλα να σηκώνει τα χερια του και να γινετε και αυτος φωτια... διαβασε τους βιους τους και θα δεις... δεν λεω πως αυτα που κανει ο πατριαρχης και κατι αλλοι οτι ειναι σωστα.... αλλα δεν εχετε ζήσει απο κοντα τους ζηλωτες γιαυτο μιλατε! Και αν θελετε σας λεω παρα πολλα...

????????????????

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 5:31 pm
από triantafillia
για ονομα του θεου.τι γινεται εδω περα τωρα?Λυπαμαι πολυ για αυτη την εικονα που παρουσιαζεται αδελφια.Τρωγεσται μεταξυ σας.Ο καθενας πιο εγωιστης απο τον αλλον.Συγνωμη.Δεν σας κρινω αυτη τη στιγμη αλλα μου προκαλει αναστατωση ολη αυτη η κατασταση και στενοχωριεμαι.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 22, 2008 6:17 pm
από PerlMaster
Όταν triantafillia σχίζεται ο άραφος χιτώνας του Χριστού μας , που η Παναγίτσα τον έραψε με τα χεράκια της , τί περιμένεις ?
Αναστάτωση , ταραχή , έριδες , μίσος , φθόνος , φόνος .

Re: ????????????????

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 22, 2008 6:47 pm
από Melpomeni
triantafillia έγραψε:για ονομα του θεου.τι γινεται εδω περα τωρα?Λυπαμαι πολυ για αυτη την εικονα που παρουσιαζεται αδελφια.Τρωγεσται μεταξυ σας.Ο καθενας πιο εγωιστης απο τον αλλον.Συγνωμη.Δεν σας κρινω αυτη τη στιγμη αλλα μου προκαλει αναστατωση ολη αυτη η κατασταση και στενοχωριεμαι.

Μη στενοχωριεσαι ! Θα συνηθισεις !
Αρκετοι στην παρεα μας ειναι ευφλεκτοι η ευθικτοι ,η και τα δυο, και ταχυτατοι στο πληκτρολογημα. Βασικα ομως,πιστευω οτι οι περισσοτεροι αν οχι ολοι, παιρνουν στα ζεστα το θεμα Ορθοδοξια, και Ορθοπραξια.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 22, 2008 7:31 pm
από pNektarios
Ως Ιερομόναχος αδελφέ αλλά και ως Αγιοταφίτης θα παρακαλούσα πολύ να δείξεις έστω λίγο σεβασμό για την Αγάπη του Κυρίου. Εμείς στα Ιεροσόλυμα αλλά και στο Θεοβάδιστον Όρος Σινά καθημερινώς βιώνουμε Χριστόν εν μέσω πολλών εχθρών και πολλών διεκδικητών. Το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων αγαπητέ είναι μαχόμενον Πατριαρχειόν καθημερινά και όπως λέγει και ο Μέγας Βασίλειος "Μή επιλάθη της Δεσποτικής εντολής και της των Αγίων Αποστόλων΄ Μή δότε, γαρ φησι τα άγια τοις κυσί και τους μαργαρίτας μη βάλετε έμπροσθεν των χοίρων", και όλοι οι πατέρες του Πατριαρχείου και τους Αποστολικούς Κανόνες ως κόρην οφθαλμού έχουμε και Υπακοή έχουμε όπως αρμόζει να κάνουμε στον Ποιμενάρχη μας αλλά και στον Οικουμενικόν Πατριάρχη, διότι σεβόμεθα τις παραδόσεις και όχι την ανάγκη να ικανοποιούμε προσωπικές φιλοδοξίες για να κατέχουμε θέσεις και αξιώματα. Οι 6. 7 ούτε εμείς πλέον γνωρίζουμε πόσες είναι οι ομάδες που έχετε εσείς οι παλαιοημερολογίτες στην Ελλάδα εκτός του ότι είστε Σχισματικοί είστε και Κενόδοξοι διότι κανέναν Κανόνα των Πατέρων της Εκκλησίας δεν εφαρμόζετε, παραπλανάτε τους αδαείς με κούφια λόγια και πράξεις, δεν σέβεστε αιώνων και αιώνων Αποστολικά ιδρυθείσες Εκκλησίες αλλά ούτε και το Πρώτο τη τάξη Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως. Επαναλαμβάνω αυτό που είχα πεί και παλιότερα, στο Πατριαρχείο δεν είναι κανένας σας ευπρόσδεκτος διότι είσθε Σχισματικοι.
Όσο για το Άγιο Φώς, άσε εμάς που καθημερινώς βρισκόμεθα στις επάλξεις να το γνωρίζουμε καλύτερα από εσένα. Και για τον Μπούς που ανέφερες, δυστυχώς είμαι Ελλάδα για προσωπικούς λόγους και δεν θα μπορέσω να σου απαντήσω για τον λόγο που ο Πατριάρχης μας τον υποδέχθηκε με επισημότητες, επιφυλάσομαι να σου απαντήσω παιδί μου όταν θα ενημερωθώ.
Επίσης για το θέμα της ακαμψίας των νεκρών, σε παρακαλώ μην ρίχνεις το εππίπεδο με την άγνοιά σου. Είναι γνωστό πως οι κληρικοί και οι μοναχοί δεν έχουν ακαμψία. Στην κηδεία του Γέροντος Ιακώβου Τσαλίκη π.χ. που αξιώθηκα να παρευρεθώ "ωσάν ζώντας" ήτο, και ο μακαριστός ανήκει στο Νέο ημερολόγιο. Πάμπολλα τα παραδείγματα και για το Νέο. Αυτά είναι τα επιχειρήματά σας; Έτσι υφαρπάζετε αγαθούς και αμαθείς; Να σε ελλεείση ο Πανάγαθος εσένα και τους ομοίους σου.Την ευχή μου να έχεις.

Ο Θεός μαζί σου.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 23, 2008 6:09 am
από filotas
Ιουστίνε με εκπλήσσεις. Πάντοτε είχα την εντύπωση ότι είσαι στο νέο ημερολόγιο ή τουλάχιστον δεν θυμάμαι να είχες πει ποτέ κάτι διαφορετικό. Τώρα εξηγούνται πολλά πράγματα από τη συμπεριφορά σου στο παρελθόν, που μου είχαν φανεί παράξενα, όπως η εμμονή σου με τους παπικούς.

Ελπίζω κάποια στιγμή όλοι οι αδελφοί του παλιού ημερολογίου να καταλάβουν ότι βρίσκονται εκτός Εκκλησίας κι ότι αυτοί που τους καθοδηγούν το ξέρουν και το αποκρύπτουν κάτω από πολυώνυμες δικαιολογίες.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 23, 2008 6:56 am
από stratos
Αλλος ειναι αυτος.
Εκείνος ειναι ο justin

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 23, 2008 9:14 am
από ROMFAIA
Και το αποτελεσμα είναι το αυτό. Το μελος jastin αποκλείστηκε των συζητησεων...
Πιθανα και ο john....Σαφως και ο antriyan για άλλη μια φορά.
Ακόμα και τον Harrys πήρε η μπάλα (εδω δεν εχω καταλάβει τον λόγο ακόμα)

Και ετσι τωρα μπορούμε να αυτοβαυκαλιζόμαστε χωρίς να μας ενοχλει κανείς στην μακαριότητά μας.

Ουαί !!!!


Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 23, 2008 9:33 am
από ROMFAIA
Επαναλαμβάνω αυτό που είχα πεί και παλιότερα, στο Πατριαρχείο δεν είναι κανένας σας ευπρόσδεκτος διότι είσθε Σχισματικοι.
Πατέρα Νεκτάριε, με όλο το σεβασμό που εμπνέει το σχήμα σας, αλλά και το ότι ειστε αγιοταφίτης θα μου επιτρέψετε να αμφισβητήσω τα λεγόμενά σας. Μέχρι το 1990 οι ΓΟΧ αποκαλούντο αδελφή εκκλησία από τον μακαριστό διόδωρο όπως θα δείτε παρακάτω...:


Εικόνα

Η επικοινωνία μεταξύ αμφοτέρων διακόπηκε με πρωτοβουλία των ΓΟΧ και όχι του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. και αυτό γιατί σημειώθηκαν οικουμενιστικά "παρατράγουδα".