Σελίδα 49 από 57
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 15, 2007 1:28 pm
από NIKOSZ
ΠΟΣΟ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ;
Όσο έχεις τόσο κάνει. Έχεις ένα οβολό μόνο να δώσεις στο φτωχό αγοράζεις τον ουρανό τον ίδιο.
Όχι γιατί είναι φτηνός ο ουρανός αλλά γιατί ο Θεός είναι φιλάνθρωπος. Δεν έχεις χρήματα; δώσε ένα ποτήρι κρύο νερό.
Όποιος δώσει ένα ποτήρι κρύο νερό για χάρη μου σʼ αυτούς τους καταφρονεμένους θα λάβει την αμοιβή του” μας λέει ο Kύριος. O ουρανός πουλιέται κι αγοράζεται κι εμείς αδιαφορούμε. Δώσε ψωμί και πάρε παράδεισο. Δώσε μικρά και πάρε μεγάλα. Δώσε θνητά και πάρε αθάνατα. Δώσε φθαρτά και πάρε άφθαρτα.
Ιωάννης Χρυσόστομος
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 15, 2007 1:32 pm
από NIKOSZ
Mε τη διάνοιά μας δεν μπορούμε να γνωρίσουμε ούτε πως έγινε ο ήλιος. Και όταν παρακαλούμε το Θεό «πες μου πώς έκανες τον ήλιο», τότε ακούμε με ευκρίνεια μες στην καρδιά μας την απάντηση:
«Tαπείνωσε τον εαυτό σου και θα γνωρίσεις όχι μόνο τον ήλιο αλλά και τον Δημιουργό του»… Στην ταπεινή ψυχή ο Kύριος αποκαλύπτει τα μυστήρια Tου.
Άγιος Σιλουανός ο Aθωνίτης
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 15, 2007 1:41 pm
από NIKOSZ
Aυτό είναι το βασικό καθήκον κάθε πνευματικού ηγέτη, το να παραβλέπει σε κάθε περίπτωση το δικό του συμφέρον για χάρη του συμφέροντος των άλλων.
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
Eκείνος που βρίσκεται σε αμαρτίες και θέλει να διδάσκει και να νουθετεί άλλους, είναι έτοιμος νεκρός και δεν χρειάζεται πλέον γιατρό.
Άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 15, 2007 5:48 pm
από nemesis123
Είναι καλύτερο και πιο συμφέρον να υπάρχουν διανοητικά αναπαρκείς και ολιγομαθείς, αλλά με την αγάπη να πλησιάσουν τον Θεό, παρά να υπάρχουν πολυμαθείς και να περνιούνται για σοφοί, αλλά να είναι βλάσφημοι εναντίον του Κυρίου τους.
Άγιος Ειρηναίος Λουγδούνου (Λυών)
Ο Θεός είναι σαν τα ραδιοφωνικά κύματα. Αν δεν έχεις ραδιόφωνο, νομίζεις ότι δεν υπάρχει. Αν έχεις ομως ραδιόφωνο, τον "πιάνεις" και τότε βλέπεις, και καταλαβαίνεις, και γνωρίζεις πλέον μετά λόγου γνώσεως ότι υπάρχει, διότι βλέπεις ότι η "κεραία" δεν έχει σύνδεση πουθενά και αυτά που το ραδιόφωνο "παίζει" έρχονται απ' έξω και όχι από μέσα.
Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης
Ο θάνατος είναι η λυδία λίθος της στάσης μας απέναντι στη ζωή. Οι άνθρωποι που φοβούνται τον θάνατο, φοβούνται και τη ζωή. Είναι αδύνατο να μη φοβάσαι τη ζωή, με όλη την περιπλοκότητα και τους κινδύνους που περικλείει, αν φοβάσαι τον θάνατο...
Αν φοβόμαστε το θάνατο δεν θα είμαστε ποτέ έτοιμοι νʼ αναλάβουμε να διακινδυνεύσουμε. Μόνο αν αντιμε-τωπίσουμε τον θάνατο, αν τον νιώσουμε και προσδιορίσουμε τη θέση του και τη θέση μας σε σχέση μʼ αυ-τόν, θα μπορέσουμε να ζήσουμε μʼ έναν άφοβο τρόπο και με την πληρότητα των δυνατοτήτων μας.
Μητροπολίτης Αντώνιος Μπλουμ του Σουρόζ
Δεν επιτρέπεται εμείς οι Χριστιανοί να ψάχνουμε να βρούμε στους άλλους (αιρετικούς και αντίχριστους) την αλήθεια που έχουμε στην Εκκλησία. Γιατί μέσα στην Εκκλησία, σαν σε θησαυροφυλάκιο, οι Απόστολοι κατέθεσαν πλήρη όλη την αλήθεια, που παρέλαβαν από τον Ιησού Χριστό. Έτσι, όποιος θέλει, μπορεί να βρει και να πάρει από την Εκκλησία την αλήθεια. Η Εκκλησία είναι η μάνα που τρέφει πνευματικά τους πιστούς και δίνει ζωή. Η Εκκλησία είναι η πόρτα που οδηγεί στην Ζωή, στον αληθινό και ζωντανό Θεό.
Άγιος Ειρηναίος
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
Άγιος Κλήμης ο Αλεξανδρεύς
Ο Θεός δεν έδωσε δύο Ευαγγέλια, ένα για τους εγγάμους και άλλο για τους μοναχούς. Το Ευαγγέλιο είναι το ίδιο για όλους. Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης σε μια από τις Κατηχήσεις του γράφει ότι οι μόνες διαφορές στον τρόπο ζωής του εγγάμου πιστού από εκείνον του μοναχού είναι η συζυγική σχέση και η κρεωφαγία.
Όλα τα άλλα, όπως η αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον, η πίστη και ελπίδα στον Θεό, η υπομονή στις θλίψεις, η ταπεινοφροσύνη, η ελεημοσύνη, η προσευχή, η ανεξικακία, η μετάνοια, η νηστεία, η εγκράτεια κτλ., είναι εντολές του Θεού για όλους ανεξαιρέτως, μοναχούς και λαϊκούς, που επιθυμούν τη σωτηρία τους.
Γέροντας Γερμανός Σταυροβουνιώτης
Nτροπή να νιώθεις όταν αμαρτάνεις, μη ντρέπεσαι όταν μετανοείς.
Kοίταξε τί σου έκανε ο διάβολος. Yπάρχουν δύο πράγματα- η αμαρτία και η μετάνοια. H αμαρτία είναι τραύμα- η μετάνοια φάρμακο. ʼΟπως ακριβώς για τά σώματα υπάρχουν φάρμακα και τραύματα, το ίδιο και γιά την ψυχή- υπάρχουν τα αμαρτήματα και η μετάνοια. H αμαρτία μέσα της έχει την ντροπή- η μετάνοια έχει το θάρρος και τήν παρρησία.
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Ποιος στολισμένος μπόρεσε να προσθέσει μια μέρα στη ζωή του; Ποιόν λυπήθηκε ο θάνατος για τα πλούτη του; Από ποιόν έμεινε μακριά η αρρώστια επειδή είχε χρήματα; Ως πότε ο χρυσός θα είναι η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε ο πλούτος θα είναι η αιτία του πολέμου για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη; Γι' αυτόν οι συγγενείς παραμερίζουν τη συγγένεια, αδέλφια βλέπονται με φονική διάθεση μεταξύ τους. Εξαιτίας του πλούτου οι ερημιές φιλοξενούν τους φονιάδες, η θάλασσα τους πειρατές, οι πόλεις τους συκοφάντες. Ποιος είναι ο πατέρας του ψεύδους; Ποιος ο δημιουργός της πλαστογραφίας; Ποιος γέννησε την ψευδορκία; Δεν είναι ο πλούτος; Δεν είναι ο αγώνας γι' αυτόν;
Μέγας Βασίλειος
Τίποτε εις τον κόσμον αυτόν δεν είναι τόσον ωφέλιμον όσον η θεία Μετάληψις.
Yπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι, οι οποίοι πρέπει να κοινωνούν συχνά. Οι τέλειοι δια να διατηρήσουν την τελειότητα και οι ατελείς δια να φθάσουν εις την τελειότητα.
Όταν κανείς είναι ασθενής, τόσο περισσότερο έχει ανάγκην των ιατρών. Έτσι και εδώ, δια την θεραπείαν της ψυχής μας, πρέπει να πλησιάζωμεν τον ιατρόν αυτής πολύ συχνά.
π. Γεράσιμος Μενάγιας
Αυτά που θέλετε να πείτε στα παιδιά σας, να τα λέτε με την προσευχή σας. Τα παιδιά δεν ακούν μόνο με τα αυτιά. Μόνον, όταν έρχεται η Θεία Χάρις που τα φωτίζει, τότε ακούνε αυτά που θέλουμε να τους πούμε. Όταν θέλετε να πείτε κάτι στα παιδιά σας, πέστε το στην Παναγία και αυτή θα ενεργήσει.
π. Πορφύριος
Η Εξομολόγησις είναι μία θεληματική διά στόματος φανέρωσις των πονηρών έργων, και λόγων, και λογισμών, κατανυκτική, κατηγορητική, ευθεία, χωρίς εντροπήν, αποφασιστική, προς νόμιμον πνευματικόν γινομένη.
Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης
Άπιστοι, δεν είσαστε δύσπιστοι, είσαστε οι πλέον εύπιστοι. Διότι δέχεστε τα πλέον παράλογα και ανόητα, για να μη δεχθείτε ένα, το θαύμα!
Ιερός Αυγουστίνος
Είναι αδύνατο για κάποιον που αγαπά τον κόσμο να μην θλίβεται. Αλλά εκείνος που μισεί τον κόσμο είναι πάντοτε χαρούμενος. Όπως η φωτιά καθαρίζει το χρυσάφι, έτσι η εν Χριστώ θλίψη - η μετάνοια - καθαρίζει την αμαρτωλή καρδιά.
Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ
Δεν επιτρέπεται στους χριστιανούς αναγκαστικά και με βία να πολεμούν την πλάνη, αλλά και με πειθώ και με το λόγο και με καλοσύνη να προσπαθούν για την σωτηρία των ανθρώπων.
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Μια μέρα ένας άπιστος έλεγε στον ιερό Αυγουστίνο:
Οι εντολές του Θεού είναι ένα φορτίο που περιορίζει την ανθρώπινη ελευθερία. Αληθινά ελεύθερος άνθρωπος είναι μόνο εκείνος που κάνει ό,τι θέλει ο ίδιος.
Ο ιερός Αυγουστίνος του απάντησε:
Τα φτερά του χελιδονιού είναι πρόσθετο βάρος στο σώμα του. όμως ακριβώς χάρις σʼ αυτό το πρόσθετο βάρος το σώμα του χελιδονιού δεν μένει χάμω στην γη, αλλά διασχίζει τους αιθέρες. Το ίδιο συμβαίνει και στον άνθρωπο. Οι εντολές του Θεού φαίνονται βαριές, αλλά μονάχα χάρη σʼ αυτές ο άνθρωπος υψώνεται από την λάσπη και τη δουλεία της αμαρτίας στους ουρανούς της θείας μακαριότητας κι ελευθερίας.
Η προς τον Θεό αγάπη άνευ της προς τον πλησίον ου δύναται υπάρχειν.
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Δεν πρέπει, σαν μικρά παιδιά, να ζητάμε συνέχεια από τον Θεό μικροπράγματα. Όταν κάτι που θέλουμε γίνεται μ' ανθρώπινες δυνάμεις, τότε πρέπει να το κάνουμε εμείς, όσο μπορούμε. Όταν όμως κάτι δε γίνεται ανθρωπίνως, τότε απευθυνόμαστε στο Θεό.
π. Παΐσιος Αγιορείτης
Ας θυμηθούμε τους διωγμούς. Οι διώκτες όρμησαν με μανία εναντίον των Χριστιανών, αλλά όλο τους το μίσος και η επιβουλή και η επίθεση εξαφανίστηκαν πιο εύκολα απ' ότι εξαφανίζεται ο ιστός της αράχνης, δαιλύθηκαν πιο γρήγορα απ' ότι διαλύεται ο καπνός, πέρασαν πιο γρήγορα απ' ότι περνά και φεύγει η σκόνη.
Και τί συνέβη; Το μίσος και η επιβουλή τους εναντίον των Χριστιανών είχε σαν αποτέλεσμα να αναδειχτεί ολόκληρη η χορεία από μάρτυρες. Είχε σαν αποτέλεσμα να αποκτήσει η Εκκλησία τους αθανάτους αυτούς θησαυρούς, τους αγίους μάρτυρες, οι οποίοι όχι μόνο στο διάστημα της ζωής τους, αλλά και μετά την τελευτή τους σκορπίζουνε σε όλους μας τόσες μεγάλες ωφέλειες...
Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 15, 2007 10:15 pm
από Ionas
Άγιος Ησύχιος «Προς Θεόδουλο –Αδιάλειπτη προσευχή»
Εκείνος πού δεν γνωρίζει την αλήθεια, δεν μπορεί και νά πιστεύει αληθινά. Γιατί η γνώση φυσικά προηγείται από την πίστη, κι αυτό επειδή εκείνα πού λέει η Γραφή, δεν τα λέει μόνο για νά τα μάθομε, αλλά για να τα πράξομε.
Ας αρχίσομε λοιπόν το έργο. Έτσι σιγά- σιγά προκόβοντας θα βρούμε ότι η ελπίδα στο Θεό και η βέβαιη πίστη και η βαθύτερη γνώση και απελευθέρωση από τους πειρασμούς και τα θεία χαρίσματα και η από την καρδιά εξομολόγηση και τα συνεχή δάκρυα, έρχονται στους πιστούς με την προσευχή. Και όχι αυτά μόνο άλλα και η υπομονή στις θλίψεις και ή ειλικρινής συγχώρηση του πλησίον και ή βαθιά γνώση του πνευματικού νόμου και η εύρεση της δικαιοσύνης του Θεού και η επιφοίτηση τού Αγίου Πνεύματος και η χορήγηση των πνευματικών θησαυρών και όλα όσα υποσχέθηκε ο Θεός νά δώσει στους πιστούς και στον παρόντα και στον μέλλοντα αιώνα. Και μ' ένα λόγο, είναι αδύνατο νά φανεί η ψυχή εικόνα Θεού, παρεκτός με χάρισμα του Θεού και πίστη του ανθρώπου, ο οποίος παραμένει με μεγάλη ταπεινοφροσύνη και αδιάσπαστη προσευχή στη διάνοια του.
Μεγάλο αγαθό πράγματι από την πείρα έχομε παραλάβει, το νά επικαλούμαστε συνεχώς τον Κύριο Ιησού εναντίον των νοητών εχθρών, όσοι θέλομε νά καθαρίσομε την καρδιά μας. Και παρατήρησε, πώς ο λόγος πού λέω είναι σύμφωνος με τις Άγιες Γραφές. Λέει κάπου: «Νά ετοιμάζεσαι Ισραήλ για νά επικαλείσαι το όνομα τού Κυρίου τού Θεού σου». Και ο Απόστολος λέει: «Νά προσεύχεστε αδιαλείπτως». Και ο Κύριος μας λέει: «Δεν μπορείτε νά κάνετε τίποτε δίχως εμένα. Όποιος μένει σʼ εμένα κι εγώ σ' αυτόν, αυτός κάνει πολύ καρπό. Αν δε μείνει σ' εμένα, θα πεταχτεί έξω όπως το ξερό κλήμα». Μέγα αγαθό είναι ή προσευχή, το όποιο περιέχει όλες τις αρετές, γιατί καθαρίζει την καρδιά, μέσα στην οποία ο Θεός φανερώνεται στους πιστούς.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 17, 2007 9:20 am
από NIKOSZ
Όποιος διδάσκει διαφορετικά από το ευαγγέλιο και δεν ακολουθεί τα σωστά λόγια, αυτά που είπε ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, και τη διδασκαλία της πίστεώς μας, αυτός έχει φουσκώσει από εγωισμό και δεν ξέρει τίποτε. Αντίθετα, καταγίνεται νοσηρά σε λεπτολογίες και λογομαχίες, από τις οποίες γεννιούνται φθόνος, φιλονικία, προσβολές, καχυποψίες, συνεχείς συγκρούσεις ανθρώπων με χαλασμένο μυαλό, που έχουν χάσει την αλήθεια και νομίζουν ότι η ευσέβεια είναι μέσο για να πλουτίσουν. Κρατήσου μακριά από τέτοιους ανθρώπους.
Και βέβαια, η ευσέβεια είναι μεγάλος πλούτος, μόνο όμως για όποιον ικανοποιείται με όσα έχει. Γιατί τίποτα δε φέραμε μαζί μας, όταν ήρθαμε στον κόσμο, κι είναι φανερό πως ούτε μπορούμε να βγάλουμε τίποτα φεύγοντας. Όταν έχουμε, λοιπόν, τροφές και ενδύματα, θα αρκεστούμε σ΄αυτά. Όσοι όμως θέλουν να πλουτίσουν πέφτουν σε πειρασμό, σε παγίδα του διαβόλου και σε πολλές επιθυμίες,ανόητες και βλαβερές που βυθίζουν τους ανθρώπους στην καταστροφή και στο χαμό. Γιατί η ρίζα όλων των κακών είναι η φιλαργυρία. Το χρήμα μερικοί το επιθύμησαν τόσο πολύ, ώστε πλανήθηκαν και απομακρύνθηκαν από την πίστη και πλήγωσαν τον εαυτό τους με βάσανα πολλά.
Απόστολος Παύλος
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 17, 2007 10:10 pm
από NIKOSZ
Οταν κάποτε πήγα στην Aγία Πόλη, (την Iερουσαλήμ), με πλησίασε κάποιος ευσεβής και μου λέει:
-Aββά μένω μαζί με τον αδελφό μου, και από δαιμονική ενέργεια δημιουργήθηκε ανάμεσα μας κάποια εχθρότητα. Εγώ τώρα έχω μετανοήσει, εκέινος όμως δεν θέλει να συμφιλιωθούμε. Σε παρακαλώ, λοιπόν για τον Kύριο, μίλησε του για να μονοιάσουμε. Μόλις τʼ άκουσα, κάλεσα χωρίς καθυστέρηση τον αδελφό του και του είπα όσα συντελούν στην αγάπη και την ομόνοια. Εκείνος στην αρχή φάνηκε να πείθεται. Υστερα όμως, αφού συλλογίστηκε, μου λέει:
-Δεν μπορώ να συμφιλιωθώ μʼ αυτόν, γιατί ορκίστηκα στο Σταυρό να μην τα φτιάξω ποτέ μαζί του!
Χαμογέλασα τότε συγκρατημένα και του είπα:
-Mεγάλη δύναμη έχει ο όρκος σου, αδελφέ! Σαν να είπες δηλαδή: Mα τον τίμιο Σταρό Σου, Xριστέ, δεν θα φυλάξω τις εντολές Σου, αλλά θα κάνω το θέλημα του εχθρού Σου, του διαβόλου!.
Και όμως, αδελφέ, όχι μόνο δεν έχεις υποχρέωση να τηρήσεις εκείνο, για το οποίο κακώς ορκίστηκες, αλλʼ απεναντίας, και να μετανοείς πρέπει και να λυπάσαι γιʼ αυτό και να καταδικάζεις τη θρασύτητα σου, για να μη σε παγιδέψει άλλη φορά. Γιατί κι ο Hρώδης, αν μετανοούσε και δεν τηρούσε τον όρκο του, δεν θα έκανε τον τόσο φοβερό εκείνο φόνο, αποκεφαλίζοντας τον Πρόδρομο του Xριστού (Mατθ. 14:1-12).
Mʼ αυτά τα λόγια ήρθε σε κατάνυξη κι έβαλε μετάνοια στον αδελφό του και σε μένα. Ετσι, με τη χάρη του Θεού, συμφιλιώθηκαν και πάλι.
Αββάς Zωσιμάς
Δημοσιεύτηκε: Τετ Σεπ 19, 2007 2:40 pm
από Iosif
Αγίου Μακαρίου τού Αιγυπτίου, Ομιλίες Πνευματικές, Ομιλία ΚΘ', Σειρά «Έλληνες πατέρες τής Εκκλησίας - Φιλοκαλία τών νηπτικών καί ασκητικών», έκδοση «Τό Βυζάντιον» Θεσσαλονίκη, 7, 471:
«Σε μερικούς ανθρώπους αν και με πολλή επιμονή προσεύχονται και νηστεύουν και φροντίζουν πνευματικά τον εαυτό τους και εφαρμόζουν τις άλλες αρετές, δεν προσφέρει αμέσως ο Θεός τη χάρη και την ανάπαυση και την αγαλλίαση τού Αγίου Πνεύματος, αλλά, βλέποντας τον αγώνα τους, περιμένει και δεν τους χαρίζει τη δωρεά Του. Και αυτό το κάνει ο Θεός όχι άσκοπα και τυχαία, αλλ' οφείλεται στην ανέκφραστη σοφία Του, για να δεί άν θεωρούν το Θεό αξιόπιστο και αληθινό, Αυτόν που υποσχέθηκε ότι θα δώσει σ' όσους τού ζητούν και θ' ανοίξει την πόρτα τής ζωής σ' όσους τη χτυπούν, για να διαπιστώσει άν πίστεψαν αληθινά στο λόγο τού Θεού, και παραμένουν μέχρι το τέλος με τη βεβαιότητα τής πίστεως».
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Σεπ 20, 2007 8:40 pm
από Ionas
Όσιος Μακάριος ο Αιγύπτιος «Ομιλία ΛΔ΄ 3»
Έτσι μέσα από πολλούς τρόπους και μέσα, από πολλές και ποικίλες θεϊκές φανερώσεις θα βλέπει ο ένας τον άλλο, και καθένας θα εκπλήσσεται και θα χαίρεται με μία ανέκφραστη χαρά, βλέποντας τη δόξα του άλλου. Βλέπεις πώς οι λαμπρότητες του Θεού είναι ανέκφραστες και ακατανόητες, και είναι γεμάτες από το ανεκλάλητο φως και τα αιώνια μυστήρια και τα αναρίθμητα αγαθά; Διότι όπως εδώ στον κόσμο τα φυτά της γης ή τα σπέρματα ή τα ποικίλα άνθη, είναι αδύνατο σε κάποιον να τα απαριθμήσει…….ή όπως το μέγεθος του ουρανού και τις θέσεις των άστρων και τις τροχιές τους είναι αδύνατο να γνωρίζει κάποιος, έτσι αδύνατο είναι να πεις ή να φανερώσεις τον απέραντο και ακατάληπτο πλούτο των Χριστιανών.
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 22, 2007 1:08 pm
από NIKOSZ
Οι κακες σκεψεις ρεουν μεσα μας σαν ορμητικο ποταμι,
ομως σταματανε οταν επικαλεσθουμε το ισχυροτατο
οπλο της προσευχης
"Κυριε Ιησου Χριστε Ελεησον με "
Λεγε με τα χειλη και την καρδια σου συνεχως την ευχη
γιατι φωτιζει το νου,γαληνευει την καρδια,
καιει την αμαρτια και εκδιωκει τους δαιμονες !