Σελίδα 6 από 10
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 4:58 pm
από vic
Δηλαδή, υπάρχει ο λεγόμενος "τρίτος δρόμος" κατά την Ορθόδοξη Παράδοση;
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 5:03 pm
από vic
Misha έγραψε:parmenas έγραψε:
Αυτη την ποικιλια κλισεων την ασπαζεται (εχω προσωπικη μαρτυρια περι αυτου) και ο Αγιος Μεσογαιος, ενας μη τυχαιος εκκλησιαστικος ανηρ των καιρων μας, αλλα και κατα την ταπεινη μου γνωμη ενας απο τους πλεον "ησυχαστες" επισκοπους.
έτσι είναι..ο π.Νικόλαος είναι αδελφός του π.Αστερίου,προισταμένου της αδελφοτητος θεολόγων "Ο Σωτήρ".Επίσης οι αδελφές τους είναι αφιερωμένες στην αντίστοιχη για γυναίκες οργάνωση.
Από τον "Σωτηρα" προηλθαν ο μακαριστος επισκοπος Κονίτσης Σεβαστιανός,ο νυν επίσκοπος Ιγνάτιος Μαδενλίδης ,ιεραπόστολος στην Αφρική,ο εκ των πρωτων ιεραποστολων στην Αφρική μακαριστός π.Χαρίτων Πνευματικάκις κ.α
Πάντως, πιστεύω ότι η λεγόμενη ακολουθία της "αφιέρωσης" είναι εφεύρεση των οργανώσεων του αιώνα μας και μπορεί να χαρακτηριστεί ως παρέκκλιση της εκκλησιαστικής παράδοσης. Δεν υπήρχε ποτέ ακολουθία "αφιέρωσης" αλλά μοναχική κουρά. Δυστυχώς προ πολλού το πνεύμα των οργανώσεων έχει διαβρώσει ακόμα και επισκόπους και έχουν καταφέρει τελεταία να μπουν και στα δίπτυχα.
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 5:14 pm
από vic
Και πού δηλώνουν αφιέρωση; Στην Εκκλησία ή στην κάθε οργάνωση - σωματείο, διοικούενο από λαϊκούς "θεολόγους', της οποίας, μεταξύ άλλων, προωθούν τα έντυπα, διαφημίζουν τις ομιλίες, τους πνευματικούς των οποίων συστήνουν ως τους πλέον κατάλληλους και "καλούς";
Πιστεύω ότι όσα αναφέρει ο Όρθρος είναι μία σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου που τόσο έχει ταλαιπωρήσει την Εκκλησία της Ελλάδος και τόση παρεξήγηση έχει επιφέρει για την έννοια της ορθόδοξης αγωγής, ζωής και θεολογίας. Ίσως να είναι και ένας από τους λόγους που οι Έλληνες είναι μακριά από την Εκκλησία.
Θα έλεγα πως υπάρχει και ένα πνεύμα ανταγωνισμού προς την επίσημη εκκλησία - ενορίες.
http://www.orthros.org/Greek/EA/EA.htm#q16
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 5:32 pm
από vic
Εκτός του ότι καλλιεργούν και τον διαχωρισμό σε δικούς μας (οργανωσιακούς άρα "καλούς" και "πνευματικούς" και στους "άλλους" (δηλ. τους "ενοριακούς", που συνήθως είναι λιγότερο "μορφωμένοι" και έχουν ανάγκη "ιεραποστολής".
Θεωρούν τους ευτούς τους ως ελίτ και αρνούνται να συγχρωτισθούν και να ενταχθούν στην αγαπητική κοινωνία της ενορίας.
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 5:35 pm
από vic
Το πνεύμα των οργανώσεων εκφραζεται απόλυτα και από τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο Αλβανίας, πρόεδρο νομίζω του Παγκοσμίου Συμβουλίου "Εκκλησιών " (βλ. αιρέσεων και παραθρησκείας).
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 7:07 pm
από Yunan
Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος, είναι σήμερα ένας από τους πιο αξιόλογους ιεράρχες που έχει η Εκκλησία μας.
Το ιεραποστολικό του έργο στην Αφρική επί πολλά έτη, και η βοήθεια για την αναστήλωση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας από τις στάχτες της είναι έργο κυρίως δικό του, και ανεκτίμητο.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο τον τοποθέτησε στην Αλβανία τη στιγμή που κανείς δεν τον ήθελε στα της Εκκλησίας της Ελλάδος...
Το δε ήθος του, η πνευματικότητά του και η θεολογική του κατάρτιση, θα έπρεπε να μας προβληματίζει και να μας δείχνει ότι η συμμετοχή του στο Π.Σ.Ε. δεν κρύβει κανένα κίνδυνο για την Ορθόδοξη πίστη μας.
Ας προσπαθήσουμε όλοι μας, να μην σκανδαλιζόμαστε τόσο εύκολα.
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 7:31 pm
από Misha
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 8:59 pm
από vic
Misha έγραψε:μερικούς ακόμα θα βρείτε και στα λεγόμενα "ζωικά" μοναστήρια του Άθωνα,τα οποία απετέλεσαν τις πύλες εισόδου της εκκοσμίκευσης στο Άγιον Όρος.
[/size][/color]
Αν είναι έτσι τότε να προλάβουμε να πάμε ακόμα λίγες φορές στο Άγιο Όρος πριν και αυτό αλλάξει και αντί του μοναχικού πνεύματος βρίσκουμε το πνεύμα της εκκοσμίκευσης, της κακώς εννούμενης για μοναχούς "ιεραποστολής" και της κατασκήνωσης.
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 9:16 pm
από vic
"Ο ιδιωτικός χριστιανισμός των καλών έργων, ασκούμενος ως ευσέβεια (pietismus) επί μέρους ατόμων ή και ομάδων υπό την μορφήν Οργανώσεων, είναι φαινόμενο ξένον και αντίθετον προς το Ευαγγέλιον του Χριστού" (ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ, Μέγα Φαράντου, σελ. 171, Αθήναι 1973).
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 20, 2007 9:23 pm
από vic
Αιρέσεις - Οικουμενισμός
Οι διάλογοι χωρίς προσωπείον
του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δ. Μεταλληνού, Καθηγητού Πανεπιστημίου Αθηνών
http://www.orthodox.net.gr/modules.php? ... cle&sid=36
Το 1986 στην Ασσίζη της Ιταλίας άρχισαν επίσημα οι διαθρησκειακές συναντήσεις και συμπροσευχές. Δεν είναι, συνεπώς, επιστημονικά θρησκειολογικά συνέδρια, αλλά συνάξεις ομολογίας της ενότητος, με βάση τον ένα Θεό, που λαμβάνουν χώρα περί τον Παπα, ως κέντρο αυτής της ενότητος και ηγέτη πνευματικό, στην πράξη, όλου του κόσμου. Γι? αυτό ωνομάσθηκε στην Δύση ο Πάπας «πλανητάρχης Νο 2». Πρέπει να δηλωθή, ότι επί κεφαλής της πατριαρχικής μας αντιπροσωπείας το 1986 ήταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Πισιδίας (σήμερα) κ. Μεθόδιος (Φούγιας), στη δε « Ασσίζη Β´» το 1994 ο
Μακαρ. Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος (Γιαννουλάτος). Νέα Παν(δια)θρησκειακή συνάντηση υπό τον Παπα έγινε εφέτος (2002), πάλι στην Ασσίζη, με τη συμμετοχή 250 προσώπων, εκπροσωπούντων 12 θρησκεύματα. Δεν έλειψαν, φυσικά, οι Ορθόδοξοι υπό τον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη.
Yunan έγραψε:Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος, είναι σήμερα ένας από τους πιο αξιόλογους ιεράρχες που έχει η Εκκλησία μας.
............... Το δε ήθος του, η πνευματικότητά του και η θεολογική του κατάρτιση, θα έπρεπε να μας προβληματίζει και να μας δείχνει ότι η συμμετοχή του στο Π.Σ.Ε. δεν κρύβει κανένα κίνδυνο για την Ορθόδοξη πίστη μας.
Ας προσπαθήσουμε όλοι μας, να μην σκανδαλιζόμαστε τόσο εύκολα.