Σελίδα 6 από 8

Ανακαλύπτοντας τον Χριστό μέσα σε ένα Ινδουιστικό Ασράμ

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 3:20 pm
από pilotos
Ανατράφηκα από οικογένεια μη θρησκευόμενη. Οι γονείς μου ήσαν αθεϊστές από τότε που ήμουν ακόμα παιδί, και επίσης πολύ δραστήριοι στον φιλελεύθερο-αριστερίζοντα πολιτικό χώρο. Το ενδεχόμενο να γίνω Χριστιανός δεν υπήρχε ούτε σαν σκέψη. Δεν γνώριζα κανένα Χριστιανό, και η Μητέρα μου ήταν μια πρώην Ρωμαιοκαθολική που είχε γυρίσει την πλάτη της στην Εκκλησία και τον Χριστιανισμό.

Οι παιδικές χαρές και οι δρόμοι της πόλης που μεγάλωσα – λίγο έξω από την Νέα Υόρκη – με έμαθαν να παίζω σκληρή μπάλλα. Η ζωή ήταν για να την «αποκτήσεις». Η ζωή ήταν για να την «αρπάξεις», αν δεν σου δινόταν. Δεν υπήρχε κανένας σκοπός στη ζωή, έτσι, τα μόνα υπαρκτά πράγματα ήταν το «έχειν», το «αποκτάν», το «αρπάζειν» και το «κρατείν». Όλοι έμοιαζαν να το πρεσβεύουν αυτό, και να ζουν κατ’ αυτόν τον τρόπο, έτσι και εγώ ποτέ δεν τον αμφισβήτησα. Το πρόβλημα ήταν πως ο εσωτερικός μου κόσμος ήταν γεμάτος από έντονη ανησυχία, ανασφάλεια, κατάθλιψη και απόγνωση. Είχα ήδη ξεκινήσει να καπνίζω, να πίνω και να κάνω χρήση μαριχουάνας. Στα 15 μου, έκανα χρήση LSD. Μέχρι να κλείσω τα 16, η «δημοφιλής» ψυχαγωγία ήταν η ηρωίνη. Πολλοί από τους φίλους μου έγιναν ηρωινομανείς πριν κλείσουν τα 18 τους.

Στα 16 μου, με συνέλαβαν για κατοχή και πώληση μαριχουάνας. Οι γονείς μου αντιμετώπισαν το περιστατικό αυτό με την στάση της «σκληρής αγάπης»….. πετώντας με έξω από το σπίτι. Ζούσα έκτοτε μέσα σε εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα και σε διαμερίσματα άλλων αλητόπαιδων που ήξερα. Αρκετοί από μας είχαμε λύσει τους δεσμούς μας με την οικογένεια και το σχολείο. Όταν κλήθηκα στο δικαστήριο, οι γονείς μου έλειπαν εκτός χώρας για τις διακοπές τους και ο δικαστής με άφησε ελεύθερο υπό όρους, με δική μου ευθύνη. Έπρεπε να εμφανιστώ στο δικαστήριο μετά από περίπου τέσσερις μήνες. Οι τέσσερις μήνες που ακολούθησαν ήταν εφιάλτης, και ένα ατέρμονο βύθισμα σε μια «μαύρη τρύπα» απόγνωσης.

Εν καιρώ, ξαναβρέθηκα με τους γονείς μου. Όταν επέστρεψα, διαπίστωσα πως τα πράγματα είχαν αλλάξει. Η Μητέρα μου είχε ενταχθεί στους Α.Α. (Ανώνυμους Αλκοολικούς) και είχε βιώσει ένα βαθύτατο πνευματικό «ξύπνημα» που άλλαξε την ζωή της. Διάβαζε τον Alan Watts και τον DT Suzuki και βιβλία όπως την Αιγυπτιακή Βίβλο των Νεκρών. Είχε αλλάξει η όψη της και η στάση της. Ήταν πιο ήρεμη, και πιο απαλή. Άρχισα να διαβάζω μερικά από τα βιβλία της, αφού τα τελείωνε η ίδια. Αμέσως ένοιωσα να με γοητεύει ο Βουδισμός Ζεν και ο Ινδουισμός, προπαντός η Βεντάντα. Αυτό που με «τραβούσε» στο Ζεν ήταν η εμπειρία «Σατόρι» όπου – αστραπιαία μεν, αλλά κατόπιν πολλής πνευματικής προεργασίας – κατορθώνει κανείς να «βλέπει», να «φωτίζεται», να «γνωρίζει την βαθύτερη ουσία των πραγμάτων». Όμως τελικά ελκύστηκα από τον Ινδουισμό, επειδή, ενώ προσέφερε παρόμοια εμπειρία «φωτισμού» (“Σαμαντι”), προσέφερε επίσης και μια προσωπική «θεότητα» (ή, για να είμαστε ακριβείς, πολλές θεότητες). Ο Βουδισμός Ζεν ήταν ένα πνευματικό μονοπάτι που θύμιζε κάτι σαν να εργαζόμαστε πάνω στον εαυτό μας μέσα σε ένα εύρυθμο, καθαρό εργαστήριο κλινικής. Ο Ινδουισμός ήταν πιο χαοτικός μεν, αλλά διέθετε ζεστασιά και χρώμα και – κάτι πολύ πιο σημαντικό για μένα – ένα προσωπικό θεό που μπορούσε κανείς να λατρέψει. Δεν ήμουν σίγουρος για ποιο λόγο αυτό είχε κάποια σημασία, πάντως είχε. Ήθελα να «φωτιστώ», αλλά είχα και την ανάγκη να γνωρίζω και να λατρεύω ένα Θείο Πρόσωπο, και ο Ινδουισμός μου προσέφερε και τα δύο. Τελικά, κατάλαβα πως φτιαχτήκαμε να λατρεύουμε τον Προσωπικό Θεό – τον Ιησού Χριστό – και πως η καρδιά μας δεν θα αναπαυθεί ποτέ, αν δεν το κάνουμε!

Η συγκινητική συνέχεια εδώ : ( http://www.oodegr.com/oode/ierapostoli/ ... istis1.htm )

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 5:16 pm
από juli
Σε ευχαριστούμε, πιλότε, για το έξοχο κείμενο που μας μεταφέρεις!

Μας δίδεις την ευκαιρία να θαυμάσουμε, για ακόμη μια φορά, τους ανεξιχνίαστους τρόπους που μεταχειρίζεται ο Κύριος προκειμένου να ελκύσει τον άνθρωπο, σεβόμενος πάντα την ελευθερία του ανθρώπου και ικανοποιώντας παράλληλα την επιθυμία του σε κάθε βήμα προσέγγισής Του.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 7:07 pm
από Misha
juli έγραψε: Μας δίδεις την ευκαιρία να θαυμάσουμε, για ακόμη μια φορά, τους ανεξιχνίαστους τρόπους που μεταχειρίζεται ο Κύριος προκειμένου να ελκύσει τον άνθρωπο, σεβόμενος πάντα την ελευθερία του ανθρώπου και ικανοποιώντας παράλληλα την επιθυμία του σε κάθε βήμα προσέγγισής Του.
ας δουμε και την λιγότερο αισιόδοξη μα ,κατ εμέ ,περισσότερο αληθινή όψη της πραγματικότητας.

ο π.Ανδρέας Φιλιπς αναφερει πως σε ορισμένες ενορίες της Αγγλίας ,μόλις 1 στους 20 προσηλύτους παραμένει ενεργό μέλος της Εκκλησίας.


http://www.oodegr.com/oode/orthod/genika/na_gineis1.htm

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 7:13 pm
από stratos
πω πω πω
σε φοβηθηκε το ματι μου 8O
μην μπει κατι αισιοδοξο για την Εκκλησια μας και αμεσως να το τουμπαρεις..

ΧΑΙΡΕ ΚΑΙΣΑΡ οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούνΕικόνα

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 7:38 pm
από juli
Misha έγραψε:
juli έγραψε: Μας δίδεις την ευκαιρία να θαυμάσουμε, για ακόμη μια φορά, τους ανεξιχνίαστους τρόπους που μεταχειρίζεται ο Κύριος προκειμένου να ελκύσει τον άνθρωπο, σεβόμενος πάντα την ελευθερία του ανθρώπου και ικανοποιώντας παράλληλα την επιθυμία του σε κάθε βήμα προσέγγισής Του.
ας δουμε και την λιγότερο αισιόδοξη μα ,κατ εμέ ,περισσότερο αληθινή όψη της πραγματικότητας.

ο π.Ανδρέας Φιλιπς αναφερει πως σε ορισμένες ενορίες της Αγγλίας ,μόλις 1 στους 20 προσηλύτους παραμένει ενεργό μέλος της Εκκλησίας.


http://www.oodegr.com/oode/orthod/genika/na_gineis1.htm
Χωρίς να έχω διαβάσει το κείμενο του Μισα, πιστεύω ότι κίνδυνος, να μην παραμείνει κάποιος ενεργό μέλος της Εκκλησίας, ελλοχεύει όχι μόνον μεταξύ των προσηλύτων αλλά και μεταξύ των πιστών. Ενεργό μέλος της Εκκλησίας σημαίνει οργανικό μέλος, ζωντανό και αναντικατάστατο, όπως είναι τα μέλη του σώματός μας.

Ο Θεός να μας ελεήσει και να μας φωτίσει για να αντιλαμβανόμαστε, σε κάθε στιγμή της ζωής μας, ποιό είναι το θέλημα Του.

Στο κείμενο του προσηλύτου, μου έκανε εντύπωση, η δύσκολη και επικίνδυνη πορεία του μέχρι να φτάσει το στόχο, με μόνη πυξίδα: τον πόθο να γνωρίσει τον Κύριο

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 7:49 pm
από Misha
Juli σκεφτομαι παράλληλα πόσο θα επικριναμε ορισμένοι από εμάς τον Κεβιν Αλλεν εαν τον γνωριζαμε προσωπικά και μαθαιναμε οτι "ψαχνεται" στο Ζεν η στον Ινδουισμό...

κι ομως αν προσερχοταν ακαιρα στην ορθοδοξη πιστη,διχως να εχει ολοκληρωσει την αναζητηση του ,ισως να μην έμενε.....

το ίδιο ισχυει και για τον π.Σεραφειμ Ροουζ και για τον Ματθαιο Γκαλαγκιν (τον συγγραφεα του "Τhirsting for God") και για πολλους ακομα ελληνες και ξενους...

και το κειμενο του π.Ανδρεα το βλεπω όπως εσυ (και γι αυτο το εβαλα) ,δλδ ως βήμα αυτογνωσίας και επανατοποθετησης δικης μας ....

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 8:04 pm
από juli
Μισα, το κείμενο των εξετάσεων του ΑΣΕΠ είναι συναφές , με αυτό που αναφέρεις, δηλαδή την αναζήτηση του Θεού μέσα απο διαφόρους ατραπούς. Βρήκα το εξαιρετικό κείμενο και σας το μεταφέρω.

«Kάποτε ο αββάς Mακάριος οδοιπορούσε με τον υποτακτικό του. Kαθώς έφθαναν
στον προορισμό τους, έστειλε το μαθητή μπροστά να ειδοποιήσει. O μαθητής
συναντήθηκε μʼ έναν εθνικό ιερέα και του φώναξε με όλη του τη δύναμη: "E, ε,
δαίμονα, πού τρέχεις;".
»O εθνικός ιερέας γύρισε κι άρχισε να τον κτυπάει, αφήνοντάς τον μισοπεθαμένο. Στη
συνέχεια πήρε τη μαγκούρα του και συνέχισε να τρέχει. Λίγο παρακάτω τον συναντά ο
αββάς Mακάριος και, βλέποντάς τον να τρέχει, του είπε: "Σε βλέπω που αγωνίζεσαι·
μακάρι να βρεις και συ τη σωτηρία, μακάρι να σωθείς”.
»O ιερέας κατάπληκτος πλησίασε και ρώτησε τον αββά: "Tι καλό μού βρήκες και
απευθύνθηκες σε μένα;". Tου απάντησε ο γέροντας: “Eπειδή σε είδα να μοχθείς χωρίς
να ξέρεις ότι άδικα κοπιάζεις”.
»O ιερέας τού είπε: "Πολύ συγκινήθηκα με το χαιρετισμό σου και αισθάνθηκα πως εσύ
είσαι με το μέρος του Θεού, ενώ λίγο πριν ένας άλλος μοναχός, κακός μοναχός, με
πρόσβαλε κι εγώ σχεδόν τον σκότωσα στο ξύλο”. O γέροντας κατάλαβε πως
επρόκειτο για τον υποτακτικό του.
»O ιερέας, εκείνη τη στιγμή, έπεσε στα πόδια του και τον παρακαλούσε, λέγοντας: “Δεν
θα σε αφήσω αν δεν με κάμεις τώρα μοναχό”. Kαι γύρισαν πίσω μαζί και πήραν και
μετέφεραν τον κτυπημένο υποτακτικό στην εκκλησία της Σκήτης (στο όρος της
Nιτρίας).
»Oι μοναχοί, βλέποντας μαζί με τον αββά να έρχεται κι ο εθνικός ιερέας, στην αρχή
παραξενεύτηκαν, σύντομα όμως συμφώνησαν και τον έκαμαν μοναχό και αδελφό
τους. Kαι χάρη σʼ αυτόν πολλοί εθνικοί έγιναν χριστιανοί.
»Mε αφορμή αυτό το γεγονός, έλεγε λοιπόν ο αββάς Mακάριος ότι “ο λόγος ο κακός
και τους καλούς κάνει κακούς, ενώ ο λόγος ο καλός και τους κακούς κάνει καλούς”».

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 8:10 pm
από juli
Μίσα, ποιός είναι ο Κέβιν Άλλεν;

Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 02, 2007 8:19 pm
από juli
Τι να πρωτοθαυμάσει κάποιος σε αυτό το διαμάντι της γεροντικής γραμματείας;Το γεροντικό κείμενο είναι μια έξοχη διδασκαλία για τη συγχωρητικότητα, την ανοχή, την διαφορετικότητα, την αυθεντικότητα και γνησιότητα του αληθινού χριστιανικού βιώματος, που κερδίζει ανθρώπους, τη συνύπαρξη του πληγωμένου πνευματικά (ιερέα) και του πληγωμένου σωματικά (υποτακτικού), την καθολικότητα του θρησκευτικού φαινομένου... και πολλά άλλα! Δόξα τω Θεώ, που υπάρχουν φωτισμένοι άνθρωποι που γνώρισαν την φιλανθρωπία του Θεού και μας την μεταφέρουν σε λέξεις!

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 15, 2007 1:00 pm
από NIKOSZ
Εικόνα

Η προσπάθεια του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνατίου για την ανέγερση του Ιερού Ναού του Αγίου Αχιλλίου στο Καμερούν αρχίζει με σταθερά βήματα να υλοποιείται. Την προηγούμενη εβδομάδα και μέσα σε μια συγκινιτική ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε η θεμελίωση του ναού, στην πόλη Μάρουα του Βορείου Καμερούν, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καμερούν κ. Γρηγόριο και τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μυτιλήνης κ. Ιάκωβο, ο οποίος βρισκόταν την ημέρα εκείνη στην έδρα του οικείου Ιεράρχου. Ο Μητροπολίτης Καμερούν κ. Γρηγόριος επικοινώνησε με τον Σεβασμιώτατο και του εξέφρασε την χαρά τη δική του, καθώς και όλου του κλήρου και του αφρικανικού λαού για αυτήν την προσφορά των πιστών ανθρώπων της Λαρίσης και τον ευχαρίστησε για την αγάπη που δείχνει στους Ορθοδόξους της εκεί Εκκλησίας και για την τόσο μεγάλη πρωτοβουλία που έχει αναλλάβει. Από την πλευρά του ο Ποιμενάρχης μας συγκινημένος από την τάχιστη και αποτελεσματική εξέλιξη των εργασιών ανεγέρσεως του Αγίου Αχιλλίου ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη κ. Γρηγόριο για τις σύντομες διαδικασίες και τον παρακάλεσε να τον ενημερώνει για τις περαιτέρω ενέργειες, έτσι ώστε να δίδει πληροφόρηση προς το ποίμνιο του.
Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι ο Ιερός Ναός του Αγίου Αχιλλίου θα ανεγερθεί στην πόλη Μάρουα του Βορείου Καμερούν, σ' ένα κεντρικό οικόπεδο το οποίο αγόρασε ο Μητροπολίτης Καμερούν με χρήματα που συγκεντρώθηκαν από τις φιλανθρωπικές ενέργειες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνατίου και της επιτροπής η οποία έχει συσταθεί προς επίτευξη του σκοπού αυτού.

http://www.imlarisis.gr/main.php?p=409&more=1#more409