Σελίδα 7 από 8
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 7:28 am
από Ioan
silver έγραψε: Άραγε είσαι προσεκτικός στά γραφόμενα των οικουμενιστών, των παλαιοημερολογιτών και των άλλων αιρετικών ή στον αγωνιστή π. Ευθύμιο Τρικαμηνά σε έπιασε η υπερευαισθησία σου;
Επειδή δικαιολογημένα δεν γνωρίζεις, σου απαντάω πως ναι, προσπαθώ να είμαι προσεκτικός με τα γραπτά όλων. Αν πρόσεξες καλά και αν ακόμα μπορώ να αποτυπώνω σωστά τη σκέψη μου, κατέγραψα ένα γεγονός και μόνο, χωρίς να το σχολιάσω. Αν ακόμα κι αυτό δεν είναι αποδεκτό, υποχωρώ. Μάλλον τα περί "υπερευαισθησίας" αλλού θα πρέπει να αποδωθούν. Θα πρόσθετα επίσης, ότι προτιμώ να είμαι υπερευαίσθητος και να αντιδρώ όταν ο Χριστός μας διώκεται και χλευάζεται με οποιονδήποτε τρόπο.
Ακόμη, σ'ευχαριστώ για το ευαγγελικό απόσπασμα, διότι δεν διεκδικώ δάφνες σε ό,τι αφορά την σε βάθος θεολογική και εκκλησιαστική θεώρηση των πραγμάτων.
Τα σέβη μου
Ιωάννης
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 8:34 am
από sakis_
Φίλε Ιωάννη παρακολουθώ το forum περίπου 6 μήνες και δε διαπίστωσα ποτέ κάποιον να μιλά τόσο απαξιωτικά για τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά. Θα μπορούσες να αρκεστείς να γράψεις οτι είναι αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, εσύ όμως έγραψες:
1ον) πρέπει να προσέχουμε όταν χρησιμοποιούμε τα γραφόμενά του.
Αν το πιστεύεις πραγματικά αυτό θα σου πρότεινα να στείλεις μια επιστολή διαμαρτυρίας στην εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος που φιλοξενεί συχνά επιστολές του. Εκτός αν δε διαβάζεις τέτοια έντυπα που δημοσιεύουν θέματα που έχουν σχέση με δογματικές αποκλίσεις, παραποιήσεις της αλήθειας, σύγχρονες πλάνες και αιρέσεις αλλά μόνο εύκολα και ευχάριστα πράγματα, δηλαδή διηγήσεις πατέρων, περιγραφές, βιογραφικές εξιστορήσεις κτλ.
Άραγε την ίδια άποψη έχεις και για το γραφόμενα του Σωτηρόπουλου, ο οποίος όπως θα γνωρίζεις έχει αφοριστεί;
2ον) Μερικές φορές ο εκ δεξιών πειρασμός μπορεί να φέρει τα χειρότερα αποτελέσματα
Εδώ υπονοείς εμμέσως πλην σαφώς οτι έχει κλαπεί εκ των δεξιών. (Αν κάνω λάθος εξήγησε τι εννοείς και μην προσπαθείς να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα)
Επι της ουσίας τώρα, επειδή το θέμα είναι αρκετά λεπτό και κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος, ακόμα κι αν είναι θεολόγος που έχει ασχοληθεί με το θέμα, δεν μπορούμε να εκφράζουμε απόλυτες θέσεις, εκτός αν κάποιος είναι Άγιος και έχει πληροφορία από το Θεό. Τίποτε ,όμως δεν μας εμποδίζει να μελετάμε και να ακούμε όλες τις απόψεις προσπαθώντας να έλθουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αλήθεια.
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 9:15 am
από Ioan
sakis_ έγραψε:Φίλε Ιωάννη παρακολουθώ το forum περίπου 6 μήνες και δε διαπίστωσα ποτέ κάποιον να μιλά τόσο απαξιωτικά για τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά. Θα μπορούσες να αρκεστείς να γράψεις οτι είναι αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, εσύ όμως έγραψες:
1ον) πρέπει να προσέχουμε όταν χρησιμοποιούμε τα γραφόμενά του.
Αν το πιστεύεις πραγματικά αυτό θα σου πρότεινα να στείλεις μια επιστολή διαμαρτυρίας στην εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος που φιλοξενεί συχνά επιστολές του. Εκτός αν δε διαβάζεις τέτοια έντυπα που δημοσιεύουν θέματα που έχουν σχέση με δογματικές αποκλίσεις, παραποιήσεις της αλήθειας, σύγχρονες πλάνες και αιρέσεις αλλά μόνο εύκολα και ευχάριστα πράγματα, δηλαδή διηγήσεις πατέρων, περιγραφές, βιογραφικές εξιστορήσεις κτλ.
Άραγε την ίδια άποψη έχεις και για το γραφόμενα του Σωτηρόπουλου, ο οποίος όπως θα γνωρίζεις έχει αφοριστεί;
2ον) Μερικές φορές ο εκ δεξιών πειρασμός μπορεί να φέρει τα χειρότερα αποτελέσματα
Εδώ υπονοείς εμμέσως πλην σαφώς οτι έχει κλαπεί εκ των δεξιών. (Αν κάνω λάθος εξήγησε τι εννοείς και μην προσπαθείς να δικαιολογήσεις τα αδικαιολόγητα)
Επι της ουσίας τώρα, επειδή το θέμα είναι αρκετά λεπτό και κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος, ακόμα κι αν είναι θεολόγος που έχει ασχοληθεί με το θέμα, δεν μπορούμε να εκφράζουμε απόλυτες θέσεις, εκτός αν κάποιος είναι Άγιος και έχει πληροφορία από το Θεό. Τίποτε ,όμως δεν μας εμποδίζει να μελετάμε και να ακούμε όλες τις απόψεις προσπαθώντας να έλθουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αλήθεια.
Επειδή δε μ'αρέσει η συνεχόμενη αντιπαράθεση για την αντιπαράθεση και για να βάλω τα πράγματα στη θέση τους:
Α. Εχεις δίκιο. Ας συμφωνήσω με τη δική σου διατύπωση περί αμφιλεγόμενης προσωπικότητας. Και κατά συνέπεια αποσύρω την προτροπή να προσέχουμε τα γραφόμενά του. Ή μήπως θα είναι αμφιλεγόμενα και τα γραπτά του τότε; Εσύ το έγραψες, όχι εγώ.
Β. Είμαι ο τελευταίος που θα μπορούσε να κρίνει αν κάποιος έχει "κλαπεί από δεξιά". Ισως η διατύπωση να ήταν ατυχής. Την αποσύρω και απολογούμαι γι'αυτό.
Γ. Δε γνωρίζω αν έχει αφοριστεί ο Σωτηρόπουλος. Οπότε δεν έχει νόημα να γράψω ούτε το γιατί ούτε το πώς.
Δ. Εχεις δίκιο. Δεν τα καταφέρνω τόσο καλά με τα δογματικά. Προτιμώ την Αγια Γραφή, τις βιογραφίες, τις διηγήσεις πατέρων και αγίων. Δεν υπερηφανεύομαι άλλωστε για το πνευματικό μου επίπεδο. Κι αυτός ήταν ένας λόγος να γίνω κι εγώ μέλος. Μπας και καταφέρω να αποκομίσω κάτι και κάνω καμιά πρόοδο.
Ε. Αν έχω διαφορετική άποψη για κάτι, επιτρέψατέ μου να τη γράφω. Δεν χρειάζεται να συμφωνούμε σε όλα και με όλους.
Ευχαριστώ για την υπομονή
Ιωάννης
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 11:11 am
από relis
Αγιε Χρυσόστομε πρέσβευε υπέρ ημων.
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 11:28 am
από silver
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Νομίζω, η Σύνοδος της Εκκλησίας θα πρέπει να ενεργεί ως εκφραστής του υγιούς φρονήματος του πληρώματος. Ένα τοπικό δηλαδή εκκλησιαστικό πλήρωμα, το οποίο συναποτελούν κλήρος και λαός, βιώνει την αγιότητα κάποιου και η Σύνοδος διακηρύσσει την βίωση αυτή, ή εκφράζει, όπως συνήθως λέγεται, την συνείδηση του πληρώματος για την αγιότητα του τάδε. Ο ιερός άνδρας, του οποίου την αγιότητα διακήρυξε με πρωτοβουλία της μία Σύνοδος, δεν είναι στη συνείδηση του πληρώματος άγιος, οι πιστοί δεν προσφεύγουν στις πρεσβείες του. Οπότε προς τι η διακήρυξη; Η εμφύτευση εξ υστέρων στο λαό της ιδέας της αγιότητος κάποιου είναι άγνωστη στην Παράδοση της Εκκλησίας μας. Την αγιότητα διαπιστώνουμε κυρίως από την χάρη και τα θαύματα, με τα οποία ο Θεός προικίζει έναν ιερό άνδρα με σκοπό την βοήθεια και την παραμυθία των μελών της στρατευομένης Εκκλησίας. Έτσι η Σύνοδος της Εκκλησίας διακηρύσσει την ήδη διαπιστωμένη αγιότητα, δηλαδή διακηρύσσει τελικά το θέλημα του Θεού. Η Συνοδική πράξη διακηρύξεως σημαίνει πανηγυρική διακοίνωση γεγονότος ήδη εμφανούς και αποδεκτού από μικρό ή μεγάλο αριθμό αξιοπίστων μελών της Εκκλησίας. Άραγε υπήρξαν αυτές οι προ-υποθέσεις στην περίπτωση του Χρυσοστόμου Σμύρνης ;
=============
Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...(Θ. Κολοκοτρώνης).
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 11:50 am
από sakis_
Ioan έγραψε:
Γ. Δε γνωρίζω αν έχει αφοριστεί ο Σωτηρόπουλος. Οπότε δεν έχει νόημα να γράψω ούτε το γιατί ούτε το πώς.
Για να θυμούνται οι παλαιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι παραθέτω τη δήλωση του θεολόγου Ν. Σωτηρόπουλου:
ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΑΦΟΡΙΣΑΝ
Οι Αρχιερείς της λεγόμενης Μείζονος και Υπερτελούς Συνόδου του Φαναρίου, ενώ δεν τόλμησαν να αφορίσουν μεγάλους αντιχρίστους του αιώνος μας, αφόρισαν εμένα, έναν Ορθόδοξο θεολόγο και πολέμιο των αιρετικών.Μάλιστα με αφόρισαν χωρίς να με καλέσουν σε απολογία.
Και γιατί με αφόρισαν;
Διότι υποστήριξα τους 12 τίμιους Μητροπολίτες τους οποίους ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Σεραφείμ με τη δύναμη της δικτατορίας εξεθρόνισε χωρίς αιτία, χωρίς δίκη και χωρίς απολογία.
Επίσης με αφόρισαν γιατί δεν αναγνώρισα τις καθαιρέσεις κληρικών του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, επειδή κατά τους ιερούς κανόνες μία εκκλησιαστική αρχή δεν έχει το δικαίωμα να καθαιρεί κληρικούς άλλης εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας, και μάλιστα χωρίς απολογία.
Κυρίως όμως με αφόρισαν, διότι ήλεγξα τις φρικτές αιρέσεις του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Στυλιανού, ο οποίος κήρυξε οτι ο Χριστός ήταν αμαρτωλός, οτι το περιβόητο έργο του Καζαντζάκη και του Σκορτσέζε "Ο τελευταίος πειρασμός", που παρουσιάζει το Χριστό ως πόρνο κλπ, δεν έχει καμιά βλασφημία, οτι Ορθοδοξία και παπισμός δεν έχουν καμία διαφορά αλλά είναι μία εκκλησία, οτι οι άνθρωποι κατάγονται από τους πιθήκους και οτι η Αγία Γραφή είναι ένα μεγάλο παραμύθι.
Θεωρώ τιμή και δόξα και χαίρω και αγάλλομαι διότι με αφόρισαν για τέτοιους λόγους. ο Κύριος μου, του οποίου το όνομα και την πίστη υπεράσπισα και υπερασπίζω είπε στους ειδικούς του: "Μακάριοι εστε όταν μισήσωσιν υμάς, και όταν
αφωρίσοσιν υμάς και ονειδίσωσι και εκβάλωσι το όνομα υμών ως πονηρόν ένεκα του υιού του ανθρώπου. Χάρητε εν εκείνη τη ημέρα και σκιρτήσατε. Ιδού γαρ ο μισθός υμών πολύς εν τω ουρανώ" (Λουκα στ 22-23)
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 12:19 pm
από Ioan
Εφόσον αυτοί είναι οι λόγοι αφορισμού του Σωτηρόπουλου, πως είναι να δυνατόν να μην έχει αφορισθεί ο Καζαντζάκης; Δυο μέτρα και δυο σταθμά;
Να ρωτήσω κάτι ακόμη. Ποιος πατριάρχης αφόρισε τον Σωτηρόπουλο;
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 1:33 pm
από sakis_
sakis_ έγραψε:
Οι Αρχιερείς της λεγόμενης Μείζονος και Υπερτελούς Συνόδου του Φαναρίου,
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 1:38 pm
από sakis_
Ο αφορισμός έγινε το Δεκέμβριο του 1993 επί Πατριάρχη Βαρθολομαίου
Δημοσιεύτηκε: Τετ Μαρ 21, 2007 2:43 pm
από sakis_
relis έγραψε:Αγιε Χρυσόστομε πρέσβευε υπέρ ημων.
Μακάρι να είχα τη σιγουριά σου.
Αν δημοσίευε στα μηνύματα αγίων ο ionas το παρακάτω πως θα αντιδρούσες;
Αλλ' όσον κακόν είναι η ακολασία, άλλο τόσον κακόν είναι και η αγαμία ως υφίσταται παρ' ημίν δι' ασκητισμόν. Ημείς οι χριστιανοί Ορθόδοξοι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, πρέπει να επανέλθουμε εις την αγάπη του κάλλους, όπως ήτο αύτη παρά τοις αρχαίοις ημών προγόνοις, και εις τον σεβασμόν της ανθρώπινης αξίας όπως τον διδάσκει ο Χριστιανισμός. Και τότε ούτε ακολασία ούτε αγαμία θα υπάρχει. Το σώμα ημών κατά τον Απόστολον Παύλον είναι ναός του Αγίου Πνεύματος. Ο αισχυνόμενος δια την αγάπη του σώματος και φεύγων αυτήν δια ασκητισμόν ομοιάζει προς τον αισχυνόμενον δια την αγάπη των ωραίων ανθέων, ων αποφεύγει και φοβείται την γλυκείαν ευωδία δια να μην αμαρτήση.