Σελίδα 8 από 19
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 4:39 pm
από vasilis_m21
Όπως ξέρουμε ο Χριστός όχι μόνο μίλησε με τη Σαμαρείτιδα αλλα και σε αυτήν είπε το περίφημο
" Πνεύμα ο Θεός" κλπ πράγμα σκανδαλώδες και γιατι υπήρχε η κόντρα με τους Σαμαρείτες αλλά και γιατί η Σαμαρείτιδα είχε 5 εραστές.
Άρα λοιπόν από που κι ως που είναι θετικό το ότι δεν τρώμε με τους ετερόδοξους; Απτη στιγμή που πιστεύουμε πώς κατέχουμε την αλήθεια, θα πρέπει να εχουμε κάποια καλώς εννοούμενη αυτοπεποίθηση και να μη φοβόμαστε το διάλογο και την συνύπαρξη μαζί τους.
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 4:50 pm
από vasilis_m21
Τέλος Misha επειδή πάλι πρέπει να φύγω, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ορθοδοξία σε κοινωνίες πολυ-πολιτισμικές και πολυ-θρησκειακες είναι ένα θέμα που σηκώνει πολλή συζήτηση επομένως ας μην τα φορτώνουμε όλα στον Βαρθολομαίο. Και επιθετική στάση να έδειχνε προς τον Πάπα δεν πάει να πει ότι το θέμα λύθηκε. Σε χώρες του εξωτερικού πολυ-πολιτισμικές και πολυ-θρησκειακές, πολλοί Ελληνες για λόγους επιβίωσης βάζουν νερό στο κρασί τους και κάνουν συμβιβασμους για να έχουν αρμονικές σχέσεις με όλους, αλλόδοξους και ετερόδοξους. ΕΠομένως δεν κρίνονται όλα πια απτον προκαθήμενο.
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 5:12 pm
από stratos
YiaVi έγραψε:stratos έγραψε:Yunan έγραψε:Προσωπικά έχω δει στο Αγ. Όρος σε μοναστήρια να υπάρχει κοινή τράπεζα με ετερόδοξους....
Το ιδιο γινεται και στο Εσσεξ οπου αλλοθρησκοι βρισκονται και στην τραπεζα και στο καθολικο
Ναι αλλά στο Έσσεξ ποτέ δεν συμπροσευχήθηκαν επίσημα με ετερόδοξους ούτε είπαν σε κανένα ρ/καθολικό ή αγγλικανό ιερέα "έλα, διάβασε το πάτερ ημών"
α τωρα εκει το παμε;
ειπαμε οτι η παρουσια και η προσευχη αλλοθρησκων σε τραπεζα και καθολικο ειναι συμπροσευχη;
ειπαμε.
Να που γινεται και γινοταν αυτο
στο αν ειναι παπας ο αλλοθρησκος ειναι το θεμα;
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 5:19 pm
από Misha
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 5:30 pm
από stratos
για εμενα ειναι το ιδιο.
εχουν γινει παλαιοτερα ποιο χειροτερα απο τα προχθεσινα
κανενας δεν προχωρισε σε σχισμα
αλλωστε κανεις δεν ειπε οτι θα γινει ενωση εαν δεν αποκηρυξουν τα αιρετικα τους δογματα οι παπικοι
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 5:35 pm
από Misha
stratos έγραψε:για εμενα ειναι το ιδιο.
εχουν γινει παλαιοτερα ποιο χειροτερα απο τα προχθεσινα
κανενας δεν προχωρισε σε σχισμα
αλλωστε κανεις δεν ειπε οτι θα γινει ενωση εαν δεν αποκηρυξουν τα αιρετικα τους δογματα οι παπικοι
τωρα σοβαρολογεις???πραγματικά απορώ....και θλίβομαι...
Η ΨΕΥΔΕΝΩΣΗ ΗΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.(αναλογη με της Φερραρας και της Λυων)
τον "αγιωτατο ποιμενα και προεδρο" του εψαλλαν!!!πότε εγινε ξανα αυτο??
αδελφες εκκλησιες λέει..ο αβαπτιστος Πάπας, εκκλησια..απο αιρεση σε αιρεση...
και δε μιλησαμε για σχισμα.
για εκπαραθυρωση των αιρετικων λατινοφρονων προκειται...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 5:53 pm
από stratos
Παρόμοιες άλλωστε κανονικές παραβάσεις και άμεσες η έμμεσες παρεκκλίσεις από την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία συνέβαιναν και παλαιότερα και ιδίως στις γεωγραφικές περιοχές που επλεόναζαν οι ετερόδοξοι, χωρίς όμως να γίνωνται σχίσματα στην Εκκλησία. Η διασπορά των Ορθοδόξων τον τελευταίο καιρό σε τέτοιες περιοχές επέφερε δυστυχώς την αύξηση των ανησυχητικών και απαράδεκτων αυτών φαινομένων.
Στην συνέχεια αναφέρουμε μερικές περιπτώσεις Οικονομιών, κανονικών παραβάσεων και ανεπισήμων (αμέσων η εμμέσων) εκκλησιολογικών παρεκκλίσεων, ένεκεν των οποίων όμως οι άγιοι Πατέρες δεν διέκοπταν την εκκλησιαστική κοινωνία με όσους είχαν την ευθύνη γι' αυτές. Οι περιπτώσεις αυτές εννοείται ήταν πολύ ηπιότερες από την επίσημη διακήρυξη του Φιλιόκβε στο Συμβολο της πίστεως, ή την τεράστια εξάπλωση της αιρέσεως του Μονοθελητισμού. Παρά ταύτα, ως προαναφέραμε, οι Πατέρες εφήρμοσαν και στις περιπτώσεις αυτές μακροχρονίως την ανεγνωρισμένη γραμμή της Οικονομίας.
α. Οι Πατέρες της Γ΄ Οικουμενικής συνόδου κατεδίκασαν τον Νεστόριο. Δεν ανεθεμάτισαν όμως τον «πατέρα» και διδάσκαλό του Θεόδωρο Μοψουεστίας, που είχε ήδη αποθάνει, «ίνα μη τινες τη υπολήψει του ανδρός προσεσχηκότες αποβάλωσιν εαυτούς των Εκκλησιών. Η δε εν τούτοις οικονομία άριστόν τι χρήμα και σοφόν» κατά τον άγιο Κυριλλο.
Αργότερα, όταν εκινήθη ζήτημα αναθεματισμού του αιρετικού Θεοδώρου, ο ιερός Κύριλλος έγραψε προς τον άγιο Πρόκλο Κωνσταντινουπόλεως και του συνιστούσε χάριν «οικονομίας» «ώστε μη συγχωρήσαι αναθεματισθήναι αυτόν, ως αίτιον τούτο ταραχής γινόμενον». Ως λέγει δε ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης «ο θείος Κυριλλος (ω)κονόμει μη αποσχίζεσθαι των της Εώας (κατ' οικονομία επικοινωνούσε μετά των) εν διπτύχοις αναφερόντων τον Θεόδωρον τον Μοψουεστίας αιρετικόν όντα».
β. Ο 95ος κανών της Πενθέκτης συνόδου ορίζει να γίνωνται δεκτοί κατ' οικονομία από την Ορθόδοξη Εκκλησία οι επί αιώνες αναθεματισμένοι Νεστοριανοί και Μονοφυσίτες με απλό λίβελλο. Τον ανωτέρω κανόνα εφήρμοζε ο όσιος Θεόδωρος και για τους Εικονομάχους. Οι Οικονομίες αυτές έγιναν αποδεκτές από την Ορθοδοξία χωρίς σχίσματα. Οι σημερινοί όμως "υπερστουδίτες" δέχονται τους νεοημερολογίτες με αναμύρωση. Λέγουν μάλιστα, ότι ενεργούν "κατ' άκραν Οικονομίαν" και ότι κανονικώς θα έπρεπε να τους αναβαπτίζουν (ωσάν να επρόκειτο περί Μανιχαίων!).
γ. Ο άγιος Φώτιος ανήχετο τα παράνομα έθιμα της Ρώμης, εφόσον ασφαλώς δεν τα επέβαλλαν και στην Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως. Εγνώριζε ότι «ουκ έστι πίστις το αθετούμενον» και συνεπώς δεν υπήρχε λόγος σχίσματος. Τέτοια ήταν η νηστεία των Σαββάτων, η κατάλυση αρτυσίμων κατά την α εβδομάδα της Μ. Τεσσαρακοστής, η απαγόρευση του γάμου των ιερέων, η τέλεση του Χρίσματος μόνο από τους επισκόπους, η κατάργηση της απαγορεύσεως του πνικτού και του αίματος. Έτσι, κατά την Η΄ Οικουμενική σύνοδο (879), η αποκατάσταση των σχέσεων του αγίου Φωτίου με την Ρώμη έγινε δια της αναγνώσεως του Συμβόλου της πίστεως άνευ της προσθήκης, και χωρίς ασφαλώς η Ρώμη να αποβάλη τα ανωτέρω έθιμά της.
δ. Οι άγιοι Πατέρες ανείχοντο την δυτική Εκκλησία του ι΄ αιώνος, η οποία διήρχετο την εποχή της «πορνοκρατίας».
ε. Την εποχή της Λατινοκρατίας ο ιερός Γερμανός Κωνσταντινουπόλεως ο νέος και η σύνοδός του επέτρεψαν κατ οικονομία στους Κυπρίους επισκόπους να αποδεχθούν τις, δι' αισχροκέρδεια, απαιτήσεις των Λατίνων. Συγκεκριμένως «να διορίζωνται οι διάδοχοι αυτών υπό του λατίνου αρχιεπισκόπου, έχοντος και το δικαίωμα να επιδικάζη (έκκλητο) και πάσαν εφεσιβαλλομένην αυτώ υπό ενός των διαδίκων επισκοπικήν απόφασιν».
στ. Μετά το σχίσμα του 1054 υπήρχε πάντοτε ο πόθος για την ένωση. Κατά καιρούς αντελλάγησαν πολλές επιστολές και έγιναν διάλογοι (1098, 1113, 1136, 1154, 1169, 1175, 1206, 1214, 1232, 1234, 1250, 1253, 1254, 1272, 1333, 1339, 1366, 1438). Το 1253 μάλιστα έγιναν και υποχωρήσεις,[59] ενώ το 1136, 1234, προετάθησαν συμβιβαστικές λύσεις από τους Ορθοδόξους, όπως η ρήτρα «το πνεύμα εκπορεύεται εκ πατρός δι' υιού». Σχίσματα όμως ένεκεν των διαλόγων δεν έγιναν, εκτός μόνο κατά τις ψευδενώσεις του 1274 και 1439. Άλλωστε τόσο οι σημερινοί αγιορείτες πατέρες όσο και οι ευσεβείς Χριστιανοί διακηρύττουν ότι ποτέ δεν θα αποδεχθούν ένωση με τους Λατίνους, Μονοφυσίτες η άλλους αιρετικούς, εάν δεν αποκηρύξουν τα αιρετικά τους δόγματα.
Αν τα πράγματα ήταν τόσο απλά η Ορθοδοξία θα είχε χαθή εδώ και αιώνες.
ζ. Ο άγιος Μάρκος διαλεγόμενος επί τη προοπτική της αληθούς ενώσεως με τους Λατίνους τους ωνόμασε όχι αδελφούς αλλά «πατέρες». Ο διδάσκαλός του και μέγας πολέμιος των Λατίνων, Ιωσήφ ο Βρυέννιος, είχε διαλεχθή παλαιότερα με Λατίνους για την ένωση Ορθοδόξων και Λατίνων. Έγραψε μάλιστα συμβουλευτικό λόγο για την μελετώμενη ένωση. Σ' αυτόν κατέκρινε με σφοδρότητα τους "Οικουμενιστές" της εποχής του, όσους δηλαδή ήθελαν -κατά την "θεωρία των κλάδων"- να ενωθούν με τον πάπα, και ενώ το Φιλιόκβε παρέμενε αδιόρθωτο! Συνιστούσε δε, χωρίς να χωρίζεται από τους υπευθύνους, ότι η ένωση πρέπει να γίνη με σωστό τρόπο. Να μη υποταχθή δηλαδή η Εκκλησία μας, για να μη «εκπέσωμεν της προθέσεως» (αληθούς εν Χριστώ ενώσεως).
η. Πολλές παρανομίες ή παρεκκλίσεις (άμεσες και έμμεσες) από το Ορθόδοξο φρόνημα -παρόμοιες με τις σημερινές- συνέβαιναν εκείνες τις εποχές και ιδίως στις περιοχές που επλεόναζαν οι Λατίνοι: Πλήθος μαρτυριών στον ιστ΄ και ιζ΄ αιώνα δεικνύουν ως συνηθισμένη τακτική, το να κοινωνούν οι Ορθόδοξοι στους Λατίνους και το αντίστροφο.
Αναφέρουμε επίσης: Μνημόνευση και αναγνώριση λατίνων επισκόπων, μεμονωμένα συλλείτουργα, μικτά μυστήρια, παροχή μυστηρίων σε αιρετικούς, κηδείες αιρετικών, σπουδές σε σχολές αιρετικών, χορηγήσεις αδείας εξομολογήσεως και διδασκαλίας στους παπικούς καπουτσίνους. Ακόμη και Μητροπολίτες η μοναχοί εξομολογούντο σε Λατίνους (λόγω των δυσχερών περιστάσεων που επικρατούσαν στις Τουρκοκρατούμενες και Λατινοκρατούμενες περιοχές), πράγμα που κατέκρινε με σφοδρότητα ο ιερός Μακάριος ο Πάτμιος -χωρίς όμως να κάνη σχίσματα.
Κατά δε τα μέσα του ιζ΄ αιώνος «τα μοναστήρια του Άθω επανειλημμένως εκάλεσαν τους Ιησουίτας, όπως ιδρύσουν εν τω Αγίω Όρει σχολήν δια την πνευματικήν κατάρτισιν των μοναχών»! Επίσης την ίδια περίοδο «εις πολλούς τόπους, εις Ιεροσόλυμα, εις Αλεξανδρειαν και άλλους τόπους, εις μίαν εκκλησίαν ψάλλουσιν εις εν μέρος ανατολικοί και εις άλλο δυτικοί»!Κατά τις ίδιες εποχές έγιναν διάλογοι και με τα διάφορα παρακλάδια των Μονοφυσιτών και Προτεσταντών, τους οποίους συμπαθούσε και υπερήσπιζε ισχυρή μερίδα. Παρά ταύτα δεν έγιναν σχίσματα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αν και οι Πατέρες ηγωνίζοντο κατά της ενώσεως με τους Λουθηροκαλβίνους.
θ. Ο όσιος Νικόδημος κατέκρινε τους «λατινόφρονες» της εποχής του ή «αμίσθους δεφένσορες του Λατινικού ψευδοβαπτίσματος», όπως τους ωνόμαζε. Το 1755 οι ανατολικοί πατριάρχες είχαν αποφασίσει συνοδικώς να αναβαπτίζωνται οι εκ των Λατίνων προσερχόμενοι στην Ορθοδοξία, διότι μέχρι τότε οι Λατίνοι εγίνοντο δεκτοί στην Ορθοδοξία κυρίως με αναμύρωση. Παρά ταύτα οι λατινόφρονες επολέμησαν την απόφαση αυτή και συνέχιζαν να δέχωνται τους έχοντες το παπικό ράντισμα Λατίνους με αναμύρωση.
Ο άγιος Νικόδημος εθλίβετο για την μέχρι τότε μεγάλη νοθεία, διαφθορά και παρερμηνεία των ιερών κανόνων και για τον «θανατηφόρον και παραίτιον ψυχικής απωλείας καρπόν» που ετίκτετο εξ αυτών. Απωδύρετο επίσης και για δεινές παραβάσεις ιερών κανόνων (στ τής Δ, ιδ, ιθ, κγ τής ΣΤ ) και ιδίως για τους Σιμωνιακούς, οι οποίοι κατά τον άγιο Ταράσιο είναι χειρότεροι των Πνευματομάχων. Έλεγε λοιπόν ο Όσιος, ότι η κατά τον άγιο Γεννάδιο θεοστυγής αυτή αίρεση έχει γίνει σήμερα αρετή και οι περισσότεροι χειροτονούνται δια χρημάτων.Συγχρόνως ήλεγχε με σύνεση και τους θεολόγους της εποχής του, για τα αιρετικά και βλάσφημα φρονήματά τους.
Ο Όσιος και οι λοιποί Κολλυβάδες της εποχής του ηγωνίσθησαν σθεναρώς υπέρ των ιερών Παραδόσεων, όμως δεν φαίνεται πουθενά να διέκοψαν την επικοινωνία με του
ς λατινόφρονες η τους λοιπούς κακοδόξους. Οι συνετοί αυτοί ζηλωτές, σε αντίθεση με τους σημερινούς, είχαν την ικανότητα να διακρίνουν την διαφορά μεταξύ των λατινοφρόνων της εποχής τους και των λατινοφρόνων που έκαναν τις ενώσεις του 1274 και του 1439.
Ο όσιος Νικόδημος εγνώριζε ότι υπάρχουν «δύο είδη κυβερνήσεως στην Εκκλησία» η Ακρίβεια και η Οικονομία. Αν και ήταν λάτρης της Ακριβείας, εφήρμοζε την Οικονομία όταν επρόκειτο περί σχισμάτων και εφόσον δεν υπήρχε επισήμως κηρυττομένη αίρεση. Εδίδασκε ότι όταν οι αρχιερείς ή οι ιερείς παρανομούν, πρέπει να αγωνιζώμεθα να τους πείσουμε να γίνεται το θέλημα του Θεού, χωρίς όμως να κάνουμε σχίσματα αφανιστικά των ψυχών μας.
ι. Η ιερά σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, με απόφασή της το 1834, επέτρεψε την τέλεση των (πρότερον ανεπισήμως τελουμένων) γάμων με αιρετικούς, πράγματα δηλαδή «παράνομα και ενάντια των ιερών κανόνων». Ο Κωνσταντίνος Οικονόμος διηγείται επίσης τις διαλύσεις τετρακοσίων και πλέον μονών, την έγκριση κεκωλυμένων γαμικών συζυγιών, την ίδρυση θεολογικής σχολής κατά τα προτεσταντικά πρότυπα και πολλά άλλα δεινά.
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΣΧΙΣΜΑ
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 5:57 pm
από stratos
ΚΑΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΤΟ ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Η ΧΑΡΑ ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙ
ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΣΑΙΤ ΤΟΥΣ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΟΚ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΝΑ ΠΑΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΚΡΗ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 6:08 pm
από Misha
πες μας και για την διακοπη μνημοσυνου την δεκαετια του 1970,απο πλεον των 20 επισκοπους και 13 απο τις 20 μονες του Αθωνα...(με γνωμοδοτηση του π.Επιφανιου Θεοδωροπουλου)
και οι κολλυβαδες εφευγαν απο την εκκλησια την Κυριακη οταν ετελουντο μνημοσυνα.Θα εμεναν αν αντιλαμβανονταν τον Πάπα???
τι ειναι αυτο αν οχι διακοπη κοινωνιας???
ειπαμε,οχι σε παραμαγαζα,οχι σε σχισματα.
αποπομπη των λατινοφρονων ειναι η λύση: να πανε μαζι με το Βησσαριωνα ,τον Ισιδωρο και τον Βέκκο να τους κανει ο Ράτζιγκερ καρδιναλιους όπως τον Βησσαριωνα,πρωην ορθοδοξο επίσκοπο Νικαιας.
γιατι δεν διακυβευονται κοσμικες εξουσιες αλλα η ψυχη μας όταν εχουμε αιρετικο επίσκοπο: (εσυ το εστειλες)
Ο άγιος Νικόδημος εθλίβετο για την μέχρι τότε μεγάλη νοθεία, διαφθορά και παρερμηνεία των ιερών κανόνων και για τον «θανατηφόρον και παραίτιον ψυχικής απωλείας καρπόν» που ετίκτετο εξ αυτών.
KI Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ,ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΠΛΗ ΑΙΡΕΣΗ ΑΛΛΑ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΙΟΥΣΤΙΝΟ ΠΟΠΟΒΙΤΣ
η χαρα των Παπικων εχουμε γινει..οι ζηλωτες ειναι ελληνες κι αδελφια μας ο Ρατζιγκερ ειναι αιρετικος και Γερμανος.
Μεταξυ των δυο διαλεγω τους Ελληνες.
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 07, 2006 6:22 pm
από Yunan
Καλησπέρα ξανά!
Έχω λίγο χρόνο και θα ήθελα να καταθέσω κάποιες προσωπικές μαρτυρίες που ενδεχομένως να είναι μία απάντηση για το εάν υπάρχει ή όχι ποίμνιο (λίγο ή πολύ θα φανεί στο μέλλον) για το Οικουμενικό Πατριαρχείο σήμερα στην Τουρκία. Δεν λογαριάζουμε το 1/3 των Τούρκων που θα βαπτισθούν στο μέλλον σύμφωνα με τις προφητείες χριστιανοί.
Προσωπική Εμπειρία 1η
Καλοκαίρι 2006 (φέτος) Κωνσταντινούπολη.
Κατά τη διάρκεια αγοράς κάποιων προιόντων ακούγοντάς μας να μιλούμε ελληνικά, με ρωτά ο ιδιοκτήτης του καταστήματος (νεότατος) στα αγγλικά με μία δόση χιούμορ:
- Α, εσείς πρέπει να μιλάτε πολύ καλά τα ελληνικά!
- Πώς το κατάλαβες;
- Η γιαγιά μου και η μάνα μου είναι από την Τραπεζούντα. Ακόμα τα μιλάνε τα εληνικά (ποντιακά εννοούσε). Εγώ ξέρω λίγα, μου αποκρίνεται, και μου δίνει την κάρτα του. Μου γράφει πάνω στην κάρτα κάτι, και έπειτα μου λέει: Το όνομά μου είναι "............" Αλλά όταν έρθω πίσω θα με λες Νίκο!!!!!!!!! (Τα υπόλοιπα δεν λέγονται)
Προσωπική Εμπειρία 2η
Επειτα από μόλις μία ώρα, επιστρέφω από ένα κατάστημα και βλέπω τη σύζυγό μου να μιλάει με μία κοπέλα 23 ετών στα ελληνικά. Αρχικά σκέφτηκα ότι είναι τουρίστρια. Λάθος! Πόντια, η οποία έμαθε και τα ελληνικά (Πώς άραγε;). Το όνομά της ήταν μουσουλμανικό. Το άλλο μάλλον δεν μπορούσε να μας το πει. Δεν ήθελε να μας αφήσει να φύγουμε.....
Προσωπική εμπειρία 3η
Από Τουρκικό site αλλά και με Ελληνική συμμετοχή, που έχει σχέση με τον Ποντιακό πολιτισμό και τα τραγούδια, μπορεί να βρει κανείς στο forum κάτι σαν το παρακάτω γραμμένο από κάποιον Τούρκο:
- (απάντηση στον προηγούμενο) keşke daha farklı olabilseydi herşey... Selam olsun o günlere.
(και υπογράφει με το παρακάτω)
so katoyi ta kosaras
ena dio ovazun,
si kemences tin mepa
ta kortsopa tromazun
Διαβάστε τις τελευταίες τέσσερις σειρές. Ποντιακή καταγωγή δεν έχω αλλά σχεδόν μπορώ να το διαβάσω ολόκληρο.....Τόπος κατοικίας; Άγκυρα!!!
Τις επόμενες ημέρες θα δείτε και θα ακούσετε με τα αυτιά σας κάτι ακόμη σημαντικότερο...
Ο Θεός μαζί μας