Απορία για τη συμβίωση πριν το γάμο

Ψυχολογικά Θέματα

Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές

Απάντηση
MHTSAKOS
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: Τρί Μαρ 20, 2007 5:00 am

Δημοσίευση από MHTSAKOS »

Φίλε aposal ευχαριστώ για την πληροφορία του Άγιου Ιωάννη του Χρυσόστομου.

Κατάρχήν δεν λέω πως είναι πρέπων να έχει κανείς προγαμιαία σχέση πρίν το γάμο αλλά πως είναι ελαφρότερο απο το να έχει πολλές, όπως γίνετε συνίθως και μόνιμα.

Ο πνευματικός σου πάντως φίλε δεν ξέρω πόσο σοφός είναι μιας και σε εκτίμηση έχω αυτούς που μιλάνε στο www.pantokrator.info και όχι τον οποιονδήποτε.
Και ένα πολύ ωραίο παράδειγμα για τους νόμους του Χριστού που θέλουν μερικοί να είναι αυστηροί κάνοντας εντύπωση.
Και με αυτό απαντώ και στη φίλη Melpomeni για την ερμινεία των νόμων που πρέπει πάντα να γίνεται υπο την καθοδήγηση σοφών Πατέρων και όχι απο τον οποιονδήποτε που ξέρει καλά τον νόμο χωρίς να ξέρει το μέτρο και δεν ξέρει να κάνει ούτε διάκριση.
Πάρα πολύ σημαντικό αυτό!!!

(η απάντηση και η διατύπωση είναι απο τον Αθανάσιο Λεμεσού)
- Λέει ο Κύριος ότι αν επιθυμήσουμε κάτι, εάν (........) για μια κοπέλα, λέει ή εμοιχεύσαμε όταν σκέφτομαι πονηρά για αυτήν.
- Βέβαια ο Κύριος εμίλησε για την τελειότητα και στο σύνολο του λογισμού ως αρχή της πράξεως.
Να σας πω ένα απλό παράδειγμα.
Λέγετε ότι στην εποχή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσόστομου υπήρχαν μερικοί χριστιανοί αυστηροί οι οποίοι λέγανε ότι και μόνο να επιθυμήσεις κάτι σημαίνει ότι το έκανες.
Και ο Άγιος Χρυσόστομος δεν μπορούσε να τους πείσει ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα, όχι έτσι αφού το λέει ο Χριστός, όποιος δει μια γυναίκα και τα λοιπά...
Ε τότε για να τους πείσει μιαν ημέρα ετοίμασε μια πολυτελή τράπεζα στην Αρχιεπισκοπή, στο σπίτι που έμενε και κάλεσε όλους αυτούς τους αυστηρούς χριστιανούς.
Τους είπε ότι θα σας κάνω τραπέζι αλλά θέλω να έρθετε νηστικοί για να έχετε όρεξη.
Θα κάνω πολύ ωραία φαγητά, πλούσια πολλά και μην μείνει τίποτα και να μείνετε νηστικοί.
Ήρθαν λοιπόν, πράγματι ήταν πολυτελέστατη τράπεζα, ήταν όλα τα φαγητά εκεί ας πούμε ζεστά, όμορφα, πάρα πολύ εκλεκτικά και προκλητικά.
Πήγε ο Άγιος και είπε στο Διάκονο να αναγνώσει το ψαλτήριο, λέει πες το ψαλτήριο.
Άρχισε τούτος το ψαλτήριο στους ψαλμούς.
Αυτοί έστεκαν, έστεκαν, έστεκαν, περίμεναν να τελειώσει αυτή η προσευχή να κάτσουν να φάνε, τίποτα.
Είπε, είπε κάμποσες, κάμποσες, κάμποσες ε λέει τώρα εντάξει, λέει, χορτάσαμε, μπορείτε να πάτε στο καλό.
Ε μα τι, έλεγε, δεν τα είδατε; Τα είδατε.
Δεν τα επιθυμήσατε; Τα επιθυμήσατε.
Δεν τα εμυρισθήκατε; Τα εμυρισθήκατε.
Ε χορτάσατε!!!
Αλίμονο αν το πιάσουμε έτσι...
Όσο απέχει ο ουρανός από την γη να απέχει ο λογισμός από την πράξη...
Και έλεγαν και οι Πατέρες στο Γεροντικό σε έναν μοναχό του είπε λέει.
Έυχου στον Θεόν να σε φυλάξει από την πράξη της αμαρτίας και τους λογισμούς άστους για αργότερα.
Το παράδειγμα δεν είναι για το θέμα μας αλλά είναι χαρακτηριστικό του τι μπορεί να γίνει αν ακούμε τους γνώστες και αυστιρούς και όχι τους θεοφώτιστους!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Πολύ ωραία τα λέει και ο Πάτερ Εφραίμ Ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου (θεοφώτιστος για μένα) σε λόγο του στον www.pantokrator.info (Περί Γάμου)
Έχω ξεκινίσει να τον απομαγνητοφωνώ τον λόγο για να τον δώσω να τον διαβάσετε μιας και όταν κανείς βλέπει link δεν του δείνει και τόση σημασία.
Λέει μεταξύ άλλων πως το σέξ γίνεται και για ψυχωλογικούς λόγους ακόμη και έχει δίκαιο.
Είναι απο τις πιο ωραίες ομιλίες που έχω ακούσει!
Όποιος θέλει την βάζει και την ακούει, θα εκνευριστεί πολύ που δεν την είχε ακούσει πιο πρίν...
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25439
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Δημοσίευση από aposal »

Σαφέστατα και το σεξ είναι απαραίτητο στο γάμο! Μάλιστα ο Απόστολος Παύλος στν Α΄ επιστολή τους προς Κορινθίους, στο Κεφάλαιο Η΄ περιγράφει πολύ καλά πώς πρέπει να είναι οι σχέσεις των παντρεμένων. Λέει μάλιστα ότι δεν πρέπει, οι παντρεμένοι, να στερούν την απόλαυση του έρωτα ο ένας από τον άλλον, γιατί αλλιώς ο πονηρός θα τους βάλει πολλά εμπόδια και αυτοί εφόσον είναι ανικανοποίητοι δεν θα μπορούν να συγκρατηθούν και θα αμαρτάνουν εύκολα και συνεχώς!
Μάλιστα και στις νηστείες, ο θείος Παύλος λέει ότι η αποχή από το σεξ (για τους παντρεμένους φυσικά), κατά την περίοδο της νηστείας, πρέπει να γίνεται ΜΟΝΟΝ εφόσον συμφωνούν και οι δύο σύζυγοι!
Και θεωρίες τύπου "Η Εκκλησία δεν αναγνωρίζει την ερωτική απόλαυση παρά μόνο όταν είναι για τεκνοποιία", ή "Η Εκκλησία αναγνωρίζει μία μόνο ερωτική στάση" είναι παραμύθια των αντίχριστων!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Domna
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6147
Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γερμανία
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Domna »

Παιδιά, εδώ έχω μια απορία όσον αφορά την σωματική επαφή στο γάμο κατά την περίοδο της νηστείας.
Πως θα αγωνισθεί πνευματικά ένα άτομο που είναι της εκκλησίας και είναι παντρεμένο με ένα άτομο που δεν έχει σχέση με την εκκλησία ;
Αυτό το άτομο που δεν έχει σχέση με την εκκλησία θα θέλει να έρθει σε σωματική επαφή σε περίοδο νηστείας αλλά τότε πως θα αγωνισθεί το άτομο που είναι της εκκλησίας και πως να έρθει σε σωματική επαφή αφού ξέρει ότι δεν επιτρέπεται η σωματική επαφή εκείνη την περίοδο γιατί μετά θα έχει τύψεις απέναντι στον Θεό. Δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό πως συμβιβάζονται αυτά τα δύο. Ελπίζω να καταλάβετε τι εννοώ. Μπορεί κανείς να μου το εξηγήσει ;;;
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4119
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από filotas »

Αγαπητή Domna ο Απόστολος Παύλος είναι σαφέστατος ως προς τη διακοπή της συνεύρεσης για λόγους νηστείας. Λέει:

"1 Περί δε ών εγράψατέ μοι, καλόν ανθρώπω γυναικός μη άπτεσθαι· 2 διά δε τας πορνείας έκαστος την εαυτού γυναίκα εχέτω, και εκάστη τον ίδιον άνδρα εχέτω. 3 τή γυναικί ο ανήρ την οφειλομένην εύνοιαν αποδιδότω, ομοίως δε και η γυνή τώ ανδρί. 4 η γυνή τού ιδίου σώματος ουκ εξουσιάζει, αλλ' ο ανήρ· ομοίως δε και ο ανήρ τού ιδίου σώματος ουκ εξουσιάζει, αλλ' η γυνή. 5 μη αποστερείτε αλλήλους, ει μη τι αν εκ συμφώνου προς καιρόν, ίνα σχολάζητε τή νηστεία και τή προσευχή και πάλιν επί το αυτό συνέρχησθε, ίνα μη πειράζη υμάς ο σατανάς διά την ακρασίαν υμών. 6 τούτο δε λέγω κατά συγγνώμην, ου κατ' επιταγήν. 7 θέλω γάρ πάντας ανθρώπους είναι ως και εμαυτόν· αλλ' έκαστος ίδιον χάρισμα έχει εκ Θεού, ός μέν ούτως, ός δε ούτως" (Κοριν. Α κεφ. ζ, 1-7)

Με λίγα λόγια κατόπιν συμφωνίας μεταξύ τους μπορούν οι σύζυγοι (μετά από συμβουλή του Πνευματικού τους λέω εγώ) να απέχουν από τη συνεύρεση για λόγους νηστείας και προσευχής, ύστερα όμως να επανέρχονται και πάλι για να μην πέφτουν σε πειρασμό.
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25439
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Δημοσίευση από aposal »

Domna έγραψε:Παιδιά, εδώ έχω μια απορία όσον αφορά την σωματική επαφή στο γάμο κατά την περίοδο της νηστείας.
Πως θα αγωνισθεί πνευματικά ένα άτομο που είναι της εκκλησίας και είναι παντρεμένο με ένα άτομο που δεν έχει σχέση με την εκκλησία ;
Αυτό το άτομο που δεν έχει σχέση με την εκκλησία θα θέλει να έρθει σε σωματική επαφή σε περίοδο νηστείας αλλά τότε πως θα αγωνισθεί το άτομο που είναι της εκκλησίας και πως να έρθει σε σωματική επαφή αφού ξέρει ότι δεν επιτρέπεται η σωματική επαφή εκείνη την περίοδο γιατί μετά θα έχει τύψεις απέναντι στον Θεό. Δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό πως συμβιβάζονται αυτά τα δύο. Ελπίζω να καταλάβετε τι εννοώ. Μπορεί κανείς να μου το εξηγήσει ;;;
Για το θέμα του σεξ κατά την διάρκεια της νηστείας, ισχύει αυτό που λέει ο filotas και που το αναφέρει και ο Απόστολος Παύλος.
Αλλά και σε όλα τα θέματα γενικά, όταν οι δύο σύζυγοι δεν έχουν τον ίδιο βαθμό πνευματικότητας και επομένως διαφωνούν, τότε, προκειμένου να ξεσπάσουν καυγάδες που μπορεί να επιφέρουν ρήγματα στον γάμο, υποχωρεί ο πιο προχωρημένος πνευματικά.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Άβαταρ μέλους
Harrys1934
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1041
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
Επικοινωνία:

Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ

Δημοσίευση από Harrys1934 »

Επειδή πολλά τρελά παίζονται και λέγονται όταν δεν τα βρούν και χωρίσουν πως θα χωριστούν τα παιδία;;; Ο ένας θα πάρει τα αγόρια και ο άλλος τα κορίτσια;;; Ά! είπαμε όχι σεξ ¨Επειδή με τον άσφαλτο και το τσιμέντο που έχουν γεμίσει τον τόπο πιο εύκολα είναι να βρείς κάτω ψάχνοντας ένα ευρώ γιαυτό επιτρέπεται να πετάξετε λάχανα κουνουπίδια και ότι ζαρζαβατικό υπάρχει Μην φοβόσαστε για μήνυση άμα κοιτάξετε το καταστατικό του παιχνιδιού όλλα επιτρέπονται και ας είναι τυχεροί να μην είναι ο καιρός που βγαίνουν τα πορτοκάλια Τώρα για να πω για αυγά,, Και αν έχει πουλάκι μέσα τι φταίει αυτό, να πληρώσει αλουνού φιλοσοφίες;;;
[Αλλά ;ώς ο ληστής ομολογώ Σοι,
Μνύσθητί μου, Κύριε,
Εν τη Βασιλεία Σου.
manosthess
Απλό Μέλος
Απλό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: Παρ Δεκ 12, 2008 9:10 am
Τοποθεσία: θεσ/νικη

Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ

Δημοσίευση από manosthess »

Συμβιωση πριν τον γαμο!Τα παλια τα χρονια πως γινοταν χωρις συμβιωση πριν τον γαμο?και τωρα να γινεται!Απλως θελουν τα ζευγαρια να ειναι μοντερνα μαλλον γι'αυτο και το κανουν αυτο!Προσπαθεις να μαθεις στην σχεση οταν ξεκιναει τα ελατωματα του αλλουνου!Και απο την αλλη,οτι,μα οτι ελατωμα και αν εχει το ετερον υμιση,αν τον/την αγαπας πραγματικα δεν σε ενοχλει τιποτα και οταν μετα το γαμο που θα μενουν μαζι!Η ΑΓΑΠΗ ειναι αυτη που ενωνει πραγματικα τα ζευγαρια,οταν υπαρχει εγωισμος και απο τις δυο μεριες,δυσκολα χτιζεται ενα σπιτι(τραβαει ο αντρας το σκοινι τραβαει και η γυναικα το σκοινι,στο τελος το σκοινι θα κοπει στα δυο,θα το κανεις κομπο αλλα θα λυθει καποια στιγμη σε αλλο προβλημα, και ολο θα υπαρχουν προβληματα και ολο θα λυνετε το σκοινι!)
"Τα αδύνατα παρ'ανθρώποις,δυνατά παρά το θεώ έστι"

"Ο γάρ ζυγός μου ο χριστός και το φορτίον μου ελαφρόν έστι"
dora gian
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 463
Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 23, 2008 1:56 pm

Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ

Δημοσίευση από dora gian »

Για τον ΒΙΛΧΕΜ ΡΑΙΧ η ερωτικη επαφη στα ορια μιας λειτουργιας κορπορατικης σωματικεντρικης υδραυλικης ειναι απολυτως φυσικη και ομαλη , αλλα ταυτοχρονα απολυτως τραγικη υπαρξιακα και για αυτο ανηθικη.Δεν ειναι ανηθικη επειδη δεν ειναι αναπαραγωγικη δεν ειναι ανιθικη επειδη στοχευει στην ηδονη ,δεν ειναι ανηθικη απειδη ειναι προγαμιαια εαν με το γαμο εννοουμε την τελετουργεια που επισημοποιει στα ματια του θεου την ενωση κενων ψυχων και σκληρυμενων καρδιων........... Ειναι ανηθικη επειδη ειναι ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ.Ο Αιστοτελης ειπε οτι ο ανθρωπος δεν συναπτει ερωτικες σχεσεις για το πληθεισθαι αλλα για το ηδεισθαι.Η ερωτικη επαφη ειναι μια φυσικη ορμη οχι ηθικος σκοπος, δηλ δεν στοχευει στην ενοποιηση του ανθρωπου ως οντος.Να μια αλλη αποψη αγαπητε που δεν περιεχει θεολογικα παραθεματα . νομιζω οτι αυτο ειναι ποιο σκληρο απο τα λογια των πατερων.
sokratism
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 10, 2008 5:00 am
Τοποθεσία: Σωκράτης@Βόλος

Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ

Δημοσίευση από sokratism »

Αδελφοί καλημέρα και χρόνια πολλά.
Θα μου επιτέψετε να σας παραθέσω ένα κείμενο που είχα γράψει σε άλλο forum ως απάντηση στους αδελφούς εκείνου του forum που θεωρούσαν και θεωρούν ακόμη ότι "η ανθρώπινη ευτυχία είναι ανθρώπινη κατάκτηση και δημιουργήται μόνο και μόνο από την ελικρινή επιθυμία και τον αλληλοσεβασμό δύο ανθρώπων μεταξύ τους.".
Τα πράγματα δεν είναι έτσι δυστηχώς. Όταν ο άνθρωπος χάσει τον προσανατολισμό του, χάσει τον πολικό του αστέρα, που είναι ο Χριστός τότε όση ευγένεια και να έχει αργά η γρήγορα όσο μορφωμένος και να είναι θα προδώσει τον συντροφό του ή τον εαυτό του και ποιός θα είναι εκεί για να τον συγχωρήσει, να τον καθαγιάσει, να τον αναμορφώσει όταν δε θα δέχεται Τον Χριστό;

Έγραφα λοιπόν στο blogthea στις 4/08/2008

Αγαπητή μου maralina ...εύγε. Μπράβο σου για το δεκάλογο που postares. Θα μου επιτρέψεις να ξεκινήσω από εκεί που σταμάτησες. Από το δέκατο λόγο.

Πράγματι ο γάμος αρχίζει μέσα στην εκκλησία Του Χριστού για όσους το επιθυμούν βέβαια. Για αυτούς που επιθυμούν να θέσουν εαυτό υπό κοινό ζυγό (συ-ζυγία) εντός της εκκλησίας Του Χριστού, ο γάμος τους ειδικά στις μέρες μας φαίνεται στα μάτια των άλλων (που δεν επιθυμούν το ζυγό Του Χριστού) κάτι το αναχρονιστικό, το οπισθοδρομικό, μη μοντέρνο και γενικότερα μη συμβατό προς την ανθρώπινη προσωπικότητα, αξιοπρέπεια και ελευθερία.Είναι έτσι όμως;

Απάντηση θα έχουμε αν αναρωτηθούμε για ποιο είδος γάμο μιλάμε. Μιλάμε για ένα γάμο που πραγματοποιείται μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής καταξίωσης, της σωματικής ολοκλήρωσης και ορμονικής αποκατάστασης; Μιλάμε για ένα γάμο με πρωταρχική θεώρηση στο πως θα ικανοποιηθούν νόμιμα (κατά τον νόμο των ανθρώπων), οι ακόρεστες επιθυμίες και οι εμμονές (ψυχολογικές και σωματικές) του ενός φύλλου προς το άλλο; Mήπως μιλάμε για έναν γάμο που γίνεται επειδή υπάρχουν ήδη κάποια χρόνια κοινής ολοκληρωμένης συμβίωσης επομένως ας πραγματοποιήσουμε και έναν γάμο στην εκκλησία δίχως ιδιαίτερο προβληματισμό;

Αν μιλάμε για μια τέτοια συζυγία θα συμφωνήσω και εγώ ότι ο γάμος εντός της εκκλησίας με τις προηγούμενες προϋποθέσεις δε γίνεται με σεβασμό στην ανθρώπινη προσωπικότητα αλλά μάλλον γίνεται με σεβασμό στην ανθρώπινη αυταρέσκεια, ικανοποιώντας έτσι εγωιστικά κριτήρια.

Ξεχάσαμε (γιατί τα media έχουν το δικό τους must και ότι είναι εναντίον των media είναι αναχρονιστικό) ότι τα στέφανα που τοποθετούνται στα κεφάλια των νεονύμφων συμβολίζουν την νίκη των νεονύμφων στον αγώνα τους κατά της ηδονής. Σήμερα πριν παντρευτούμε αν παντρευτούμε πρέπει να “δοκιμάσουμε”τη θα πάρουμε αν θα πάρουμε.

''Στέφανοι ταῖς κεφαλαῖς (τῶν νυμφίων) ἐπιτίθενται, σύμβολον τῆς νίκης, ὃτι ἀήττητοι γενόμενοι, οὓτω προσέρχονται τῇ εὐνῇ ὃτι μή κατηγωνίσθησαν ὑπό τῆς ἡδονῆς''
Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, Υπόμνημα εις την προς Τιμόθεον Επιστολή πρώτη, Ομιλία Θ', PG 62,546

Εδώ ορθά μπορεί και πρέπει να ακουστεί η ερώτηση:
“Από πότε η ηδονή θεωρείται κάτι κακό για τον άνθρωπο;”
Όχι η ηδονή δεν είναι κακή, όπως κακά δεν είναι και τόσο άλλα όμορφα πράγματα. Η χρήση τους είναι που τα κάνει να συμφέρουν ή όχι στην ανθρώπινη ψυχή.

Η χρήση της σωματικής ηδονής και η θεοποίηση του γυναικείου σώματος στις μέρες μας (σεξιστικά σύμβολα και μηνύματα) υπάρχουν, από την απλή διαφήμιση ενός αναψυκτικού, μέχρι τα λόγια μικρών παιδιών στο σχολείο. Διαπερνά όλη τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Έχουμε ανάγει την ηδονική μας ανάγκη και ευχαρίστηση, σε θεό. Ένα σύγχρονο-θεό που προσκυνούμε και μετά πάμε να τον επισημοποιήσουμε στην εκκλησία κάποιου άλλου Θεού.

Τι τραγικό αλήθεια για το ανθρώπινο γένος σε άλλο θεό να πιστεύει και σε άλλον να τελεί το μυστήριο του γάμου.

Ο γάμος που γίνεται με απώτερο σκοπό μόνο την ικανοποίηση των εσώτερων προσωπικών επιθυμιών μας δεν πρόκειται να πάει πολύ μακρυά. Γιατί πληγώνει, καταστρέφει, αλλοιώνει, το πρόσωπο του ανθρώπου. Δεν είμαστε ζώα. Το καταλαβαίνουμε αυτό σε κάθε ιδιαίτερη πνευματική μας στιγμή. Το μέσα μας πολλές φορές ζητά κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό. Επαναστατεί, φωνάζει, δεν συμβιβάζεται.

Εδώ προκύπτει πάλι η ερώτηση:
“Ποιος από εμάς (από το ανθρώπινο γένος) μπορεί να να εγγυηθεί αυτό το κάτι διαφορετικό; ”
ουδείς, διότι:

…πᾶς ἂνθρωπος ψεύστης
Ψαλμοί Δαυίδ. Ψαλμός 115
και
…οὐκ ἒστι δίκαιος, οὐδέ εἶς, ούκ ἒστιν ὁ συνιῶν, οὐκ ἒστιν ὁ ἐκζητών τῶν θεόν
πάντες ἐξέκλιναν, ἃμα ἡχρειώθησν οὑκ ἒστι ποιῶν χρηστότητα, οὐκ ἒστιν ἓως ἑνός.
Προς Ρωμαίους, Γ’ κεφ. Στιχ.11-12

Η ανθρώπινη ιστορία αδιάψευστος μάρτυρας των προαναφερθέντων. Πόλεμοι, σφαγές, εκμετάλλευση δυνατού προς αδύνατο, αδικίες, πόνος, κλάμα,εξευτελισμός. Είναι τόσες λίγες οι φωτεινές εξαιρέσεις που μας κάνουν να αναρωτιόμαστε:
Τι κόσμος είναι αυτός που ζούμε; Υπάρχει ελπίδα; Υπάρχει αύριο; Που πάμε;

Η απάντηση είναι μονολεκτική και ονομάζεται:
Χριστός

Ο γάμος μέσα στην εκκλησία με την προϋπόθεση ότι είναι Χριστοκεντρικός και όχι ανθρωποκεντρικός, δεν έχει τα προαναφερθέντα ελατήρια για να κινηθεί. Και δεν έχει τα προηγούμενα ελατήρια γιατί ο έτσι και αλλιώς υλιστής άνθρωπος δεν αρέσκεται στο να ευχαριστεί τον αλαζόνα εαυτό του αλλά κοιτά πως να ευχαριστήσει Τον Χριστό όπως πολύ σωστά αναφέρεις στο δέκατο λόγο maralina μέσα από τα μυστήρια που αναγεννούν και σε αναζωογονούν.

Όσοι από εσάς θα βγήκατε μετά από μια αληθινή εξομολόγηση στον πνευματικό σας ή όσοι κοινωνήσατε σώμα και αίμα Χριστού, θα καταλαβαίνεται ακριβώς τι εννοώ όπως καταλαβαίνει και η ελεεινότητα μου (και το δέχομαι απόλυτα στη βάση της ανθρώπινης ελευθερίας) πως όσοι από εμάς δε επιθυμούν να έχουν σχέση με την εκκλησία Του Χριστού όλα τα γραφόμενα φαντάζουν τρελά και ηλίθια αφού...

Ὁ λόγος γάρ ὁ τοῦ σταυροῦ τοῖς μέν ἀπολλυμένοις μωρία ἐστί, τοῖς δέ σῳζομένοις ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι.
Προς Κορινθίους Α΄κεφ. Α στ.18

Όλοι μας πιστεύουμε ότι οι γάμοι σήμερα ξεκινούν με τις καλύτερες προθέσεις του ενός προς τον άλλον. Θεωρούμε ότι έχουμε την καλύτερη πρόθεση αλλά στην πραγματικότητα η αλαζονική - υπεροπτική στάση μας να νομίζουμε ότι μπορούμε να τα βρούμε μόνοι μας με τον άνθρωπό μας ή με τον εαυτό μας, μας έχει οδηγήσει σε ποσοστά ρεκόρ διαζυγίων νέο συζευγμένων.

Δε νομίζω να ισχυριστεί κάποιος ότι φταίει η εκκλησία που οι άνθρωποι παντρεύονται και μετά από λίγο χωρίζουν. Μόνος σου δεν ήθελες να είσαι με τον άνθρωπό σου; γιατί δε τα βρήκες μαζί του; Δε νομίζω να ισχυριστεί κάποιος ότι φταίει η εκκλησία για όλα εκείνα τα παιδάκια με τις σκισμένες καρδούλες στα δύο, επειδή ο μπαμπάς δεν αγαπά τη μαμά.

Αν συμφωνούμε έστω τμηματικά ότι δε φταίει η εκκλησία τότε γιατί να μη δοκιμάσουμε και το τι λέει η εκκλησία. Μήπως αυτή έχει δίκιο; Μήπως μέσα από αυτή θα αποτραπούν κοινωνικές τραγωδίες και διαζύγια; Μήπως να ξεπεράσουμε το κόμπλεξ του να μας αποκαλέσουν ορθόδοξους πιστούς μπροστά σε άλλους και να δούμε τι κρύβεται από πίσω; Μήπως να ξεχάσουμε προς στιγμήν ότι μας ενοχλεί το παρουσιαστικό του ευτραφούς παπά της ενορίας και να δούμε τι λέει η εκκλησία για τον γάμο; Μήπως να αφήσουμε για λίγο στο πίσω μέρος του μυαλού μας τον ιερέα που έκλεβε χρήματα από το παγκάρι της εκκλησίας στην κάμερα του Τριανταφυλλόπουλου και να αναλογιστούμε τι είπαν για το γάμο σύγχρονοι Χριστοφόροι, όταν ζούσαν όπως ο Γέροντας Παϊσιος, ο Γέρων Πορφύριος και ο Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης.

Ας αναλογιστούμε αδελφοί μου αυτοί οι σύγχρονοι Έλληνες Άγιοι τίνος εκκλησίας ήταν ποιμένες; Δεν ήταν ποιμένες της εκκλησίας του Χριστού; Αυτής της εκκλησίας που εμείς σήμερα αρνούμαστε να δεχθούμε ως εγγυητή της συζυγικής μας ευτυχίας; Γιατί;


H maralina είναι η αδελφούλα maralin.
αδερφέ μου συγχώρα με γιατί στις συμβουλές είμαι πρώτος αλλά στην εφαρμογή τελευταίος
Άβαταρ μέλους
filotas
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 4119
Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
Επικοινωνία:

Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ

Δημοσίευση από filotas »

dora gian έγραψε:Για τον ΒΙΛΧΕΜ ΡΑΙΧ η ερωτικη επαφη στα ορια μιας λειτουργιας κορπορατικης σωματικεντρικης υδραυλικης ειναι απολυτως φυσικη και ομαλη , αλλα ταυτοχρονα απολυτως τραγικη υπαρξιακα και για αυτο ανηθικη.Δεν ειναι ανηθικη επειδη δεν ειναι αναπαραγωγικη δεν ειναι ανιθικη επειδη στοχευει στην ηδονη ,δεν ειναι ανηθικη απειδη ειναι προγαμιαια εαν με το γαμο εννοουμε την τελετουργεια που επισημοποιει στα ματια του θεου την ενωση κενων ψυχων και σκληρυμενων καρδιων........... Ειναι ανηθικη επειδη ειναι ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ.Ο Αιστοτελης ειπε οτι ο ανθρωπος δεν συναπτει ερωτικες σχεσεις για το πληθεισθαι αλλα για το ηδεισθαι.Η ερωτικη επαφη ειναι μια φυσικη ορμη οχι ηθικος σκοπος, δηλ δεν στοχευει στην ενοποιηση του ανθρωπου ως οντος.Να μια αλλη αποψη αγαπητε που δεν περιεχει θεολογικα παραθεματα . νομιζω οτι αυτο ειναι ποιο σκληρο απο τα λογια των πατερων.
Αγαπητή Δώρα, αυτή είναι μια ανάλυση βασισμένη σε λόγια ανθρώπων, που δεν είχαν καμιά σχέση με την Ορθόδοξη θεώρηση του ανθρώπου, και που παρ' όλα αυτά τόνισαν τα τραγικά αποτελέσματα, που έχει η λάθος χρησιμοποίηση του ερωτικού ενστίκτου.

Όπως έχουμε πει και άλλοτε το γενετήσιο ένστικτο και η σωματική συνεύρεση άνδρα και γυναίκας είναι κατάσταση μεταπτωτική, ο έρωτας όμως όχι. Ο έρωτας δηλαδή προϋπήρχε της πτώσης, αλλά δεν είχε σωματική έκφραση, γιατί δεν ήταν απαραίτητη. Οι πρωτόπλαστοι πριν την πτώση ήταν πλημμυρισμένοι από την αγάπη τους προς το Θεό την οποία πρόβαλαν και στη μεταξύ τους αγάπη. Η αγάπη αυτή τους δημιουργούσε τέτοια ευφορία, που δεν είχαν ανάγκη από κατώτερης αξίας υποκατάστατα, όπως η σαρκική επαφή, για να στηρίξουν τη σχέση τους.

Δυστυχώς μετά την πτώση η αγάπη τους για το Θεό ψυχράνθηκε και η έννοια των πραγμάτων διαστράφηκε μέσα στο μυαλό τους. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπεισέλθει ο εγωισμός και το προσωπικό συμφέρον στην μεταξύ τους σχέση. Προκειμένου να διατηρηθεί η μεταξύ τους σχέση, ώστε τα παιδιά τους να έχουν ένα σταθερό περιβάλλον, αλλά και για να μην απελπιστούν τελείως από την έλλειψη του Θείου Έρωτα, ο Θεός επέτρεψε να υπάρξει ανάμεσά τους μια ισχυρή έλξη, που είχε βάση το σώμα. Η έλξη αυτή είναι ισχυρή κατά τη νεανική ηλικία, όταν δηλαδή το ζευγάρι δεν έχει πολλά πράγματα να το συνδέουν, αλλά υπάρχει και ισχυρός πειρασμός διάσπασης, και μειώνεται σταδιακά με την ηλικία και αντικαθίσταται από τα πολλά κοινά που συνδέουν ποια το ζευγάρι, όπως απόγονοι, κοινά βιώματα, κοινή δημιουργία, συνήθεια.

Στην παράγραφο αυτή δεν ανέφερα πουθενά τη λέξη αγάπη. Δεν είναι η αγάπη που συνδέει τελικά ένα ζευγάρι; Η ύπαρξη της αγάπης έχει σαν προϋπόθεση το ζευγάρι να συνδέεται με την πηγή της Αγάπης, δηλαδή με το Θεό. Χωρίς τη σύνδεση αυτή η μεταξύ τους σχέση βασίζεται αποκλειστικά στην σαρκική έλξη και στην ασθενή εικόνα της αγάπης, που υπάρχει μέσα σε κάθε άνθρωπο. Η σχέση που στηρίζεται μόνο σ' αυτά είναι εξαιρετικά ασταθής, ειδικά στον σημερινό εγωκεντρικό κόσμο. Έτσι βλέπουμε τα ζευγάρια παντρεμένα ή ανύπαντρα να σμίγουν προσωρινά βασισμένα σε κάποια κοινά συμφέροντα και να χωρίζουν σύντομα, όταν βρεθεί κάτι πιο ενδιαφέρουν ή εκλείψουν οι λόγοι που δημιούργησαν την ένωση. Τέτοιου είδους ένωση όμως, που ικανοποιεί μόνο τις ανάγκες του σώματος, παραβλέπει ότι ο άνθρωπος αποτελεί ενιαίο ψυχοσωματικό σύνολο και ότι κάθε φορά που δύο άνθρωποι συνέρχονται άθελά τους δίνουν στο σύντροφό τους και ένα κομμάτι από την ψυχή τους. Το γεγονός αυτό είναι ισχυρότερο στις γυναίκες, που από τη φύση τους επενδύουν περισσότερο συναίσθημα στις σχέσεις αυτές. Μετά από μερικές αλλαγές συντρόφου, οι νέοι άνθρωποι αισθάνονται ένα ψυχικό και συναισθηματικό κενό, που μεγαλώνει μετά από κάθε καινούργια αποτυχημένη σχέση. Είναι το κενό που προέρχεται από την έλλειψη αγάπης, αλλά και το ασυναίσθητο βίωμα της αναντιστοιχίας των έργων τους με την εικόνα του Θεού, που υπάρχει μέσα τους.

Αντίθετα, όταν μια σχέση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας βασιστεί στην αγάπη, που προέρχεται από την κοινή τους αγάπη στο Θεό, συνεργούσης και της σαρκικής έλξης, μπορεί να γίνει τόσο ισχυρή και ανεπηρέαστη από εξωτερικούς παράγοντες, ώστε να επιβιώσει ακόμη και όταν η σαρκική έλξη αρχίσει να εξασθενεί. Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την ευλογία του Θεού μέσα από το Μυστήριο του Γάμου. Χωρίς αυτό, ακόμη κι αν υπάρχει αγάπη, η αγάπη αυτή δεν έχει την απαραίτητη για την επιβίωσή της βοήθεια της Θείας Χάριτος, με αποτέλεσμα να είναι ευάλωτη στους εσωτερικούς (πάθη) και τους εξωτερικούς εχθρούς.

Δεν είναι επομένως το Μυστήριο του Γάμου μια τελετουργία, που ενώνει τους ανθρώπους μπροστά στα μάτια Θεού και ανθρώπων, αλλά η ουσιαστική ένωση των δύο ανθρώπων ψυχή τε και σώματι μεταξύ τους και η ταυτόχρονη σύνδεση τους με τη Χάρη του Θεού, η οποία, στο εξής και όσο πορεύονται σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, προστατεύει και καθαγιάζει τη σχέση τους, ψυχική και σωματική.

Όλα αυτά δεν είναι λόγια, αλλά ουσία. Η εμπειρία μου από ζευγάρια, που πριν το Γάμο τους είχαν φυλάξει την παρθενία, δείχνει ότι τα ζευγάρια αυτά είναι ιδιαίτερα ευλογημένα και ότι οι Γάμοι αυτοί σπανιότατα διαλύονται. Ακόμη και τα ζευγάρια, που είχαν προγαμιαίες σχέσεις με ένα μόνο σύντροφο, με τον οποίο τελικά παντρεύτηκαν, είναι πολύ πιο σταθερά από τα ζευγάρια, που πριν παντρευτούν είχαν πολλές αποτυχημένες σχέσεις με άλλους συντρόφους.

Η κατάσταση αυτή δυστυχώς δεν ανατρέπεται ακόμη κι αν ένας άνθρωπος συνειδητοποιήσει το λάθος του και μετανοήσει. Η παρθενία είναι μια κατάσταση που δεν αποκαθίσταται με τη μετάνοια, γι αυτό και η Εκκλησία θεωρεί την έλλειψη παρθενίας πριν το Γάμο (και των δύο συζύγων) ιερατικό κώλυμα. Όποιος αναλώσει μέρος του εαυτού του σε εκτός Γάμου σχέσεις, θ' αναγκαστεί ν' αγωνιστεί πολύ περισσότερο στη συνέχεια για ν΄αντιμετωπίσει τις συνέπειες, που έχουν αυτές στην πνευματική του κατάσταση.

Με πόνο ψυχής, που προέρχεται από προσωπικά βιώματα, προτρέπω τους νέους ανθρώπους κι ειδικά τα αγόρια, που είναι περισσότερο επιρρεπή, να μην βιαστούν να χάσουν τον υπερπολύτιμο θησαυρό της παρθενίας πριν το Γάμο τους. Αυτό θα τους βοηθήσει να έχουν ένα στέρεο και ευτυχισμένο Γάμο. Επίσης θα βοηθήσει την Εκκλησία μας, επειδή "ο θερισμός είναι πολύς, αλλά οι εργάτες του αμπελώνος λίγοι" και η Εκκλησία μας υποφέρει από λειψανδρία, επειδή έμειναν ελάχιστοι πια νέοι, που έχουν το σθένος να κρατήσουν την παρθενία τους, για να την προσφέρουν στον μοναδικό σύντροφο της ζωής τους.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ψυχολογικά Θέματα”