Σελίδα 9 από 10

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 5:43 am
από kotsos
Γράφτηκε

Σε κάθε περίπτωση αν σπαταλάμε τον πνευματικό μας χρόνο αυτό είναι επιλογή μας. Και στο δάσος να μέναμε μάλλον πεταλούδες θα κυνηγούσαμε. Αν είναι να κάνουμε προσευχή π.χ. μόνο και μόνο για να μην σκοτώσουμε την ώρα μας στην τηλεόραση μάλλον δεν πετυχαίνουμε πολλά νομίζω. Το θέμα είναι να κάνεις κάτι οικειοθελώς και με όρεξη ακόμα κι αν αυτο είναι η προσευχη ή η αγρυπνία. Γιατι αν το κάνεις γιατί "πρέπει" είναι μάλλον σαν να μην το κάνεις. Πιστευω οτι είναι καλύτερο να πεις μέσα στη μέρα μια προσευχή από την καρδιά σου έστω και 30 δεύτερα, επειδή ένιωσες την ανάγκη να μιλήσεις στο Θεό και να του πεις "ευχαριστώ", "σε παρακαλώ...", "συγνώμη" παρά να ξημεροβραδιάζεσαι με ένα προσευχητάρι στο χέρι. Δεν θέλω να υποβαθμίσω αγίους ανθρώπους που μπορεί να ασκήτεψαν στερούμενοι ευκολίες που έχουμε ολοι μας. Αλλά δεν είμαστε ολοι για τον ίδιο τρόπο προς την αγιοσύνη. Ετσι νομίζω. Δεν είμαι Άγιος φυσικα. Ο Θεός μας αγαπά και θέλει να είμαστε κοντά του. Και τον ληστή συγχώρεσε στο τσακ και τον ανθρωπο που πάλεψε στη ζωή του θα τον αμοίψει.

Είναι ή δεν είναι μια βολική θεώρηση της Ορθοδοξίας αυτή; Είναι ή δεν είναι επηρεασμένοι οι σύχγρονοι χριστιανοί από την έποψη της ευδαινομικής επίγειας βιωτής; Που είναι η άσκηση όταν κάποιος αφιερώνει μόνο 30 δεύτερα της ζωής του στον ζωοδότη Χριστό ενώ τα υπόλοιπα έχουν την σφραγίδα της κοσμικής αντιμετώπισης; Το ζήτημα είναι τι προτεραιότητες θέτουμε στην ζωής μας. Σίγουρα η χρήση της τεχνολογίας δεν είναι δαιμονοποιημένη. Συμφωνώ και επαυξάνω. Κάποιος όμως που ζει εν Χριστό έχει όρια και αποφεύγει ότι μπορεί να μολύνει την ψυχή του. Οι Άγιοι δεν ήταν εξωγήϊνοι...ήταν άνθρωποι που μας έδωσαν το παράδειγμα. Μας παράδωσαν εμπειρία Θεού και σύμφωνα μ' αυτούς πρέεπι να κινούμαστε εάν επιθυμούμε την Σωτηρία της ψυχής. Στους βίους τους είναι κρυμμένη η συνταγή και όχι στις κοσμικές δραπετεύσεις των σύγχρονων εποχών. Η διαμαρτυρία απέναντι στον Οικουμενισμό και στον συγχρωτισμό με τα συστήματα του Δυτικού κόσμου εκεί στηρίζετε: στην εισαγωγή του ατομικισμού, της ορθολογιστικής εξήγησης και στην αποβολή της άσκησης από την ζωή μας. Αυτός ο σχολαστικισμός και οι ανέσεις διάβρωσαν την νοοτροπία μας η οποία σκοπό έχει να "νομιμοποιήσει" θεολογικά την Νέα Θρησκεία. Εκεί κάπου υπάρχει και η παγίδα για την χρήση της Τεχνολογίας. Εαν δεν έχουμε ως προτεραιότητα το επιμελείσθαι δε ψυχής πράγματος αθανάτου χάνουμε το νόημα και μπλεκόμαστε στα γρανάζια της Δυτικής Σκέψης και της Δυτικής νοοτροπίας. Η ζωή μας θα πρέπει σε κάθε της κίνηση να αντικρύζει τα επουράνια και να αναπέμει ευχαριστήριο αίνο. Η αφιέρωση ένός μόνο λεπτού από κάποιον που επιθυμεί να είναι χριστιανός φανερώνει όχι μόνο αδυναμία θεώρησης του Θείου αλλά και φανερή άρνηση αφιέρωσης σ' Εκείνον που έδωσε την Ζωή και το Αίμα Του !
Οι Άγιοι μας παρέδωσαν την υγιαινούση διδασκαλία
Επεφάνη γαρ η χάρις του Θεού η σωτήριος πάσιν ανθρώποις παιδεύουσα ημάς ίνα αρνησάμενοι την ασέβεια και τα κοσμικάς επιθυμίας σωφρόνως και δικαίως και ευσεβώς ζήσωμεν εν τω νυν αιώνι (Προς Τίτο κεφ.2)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 6:42 am
από cghera
kotsos έγραψε:Γράφτηκε

Είναι ή δεν είναι μια βολική θεώρηση της Ορθοδοξίας αυτή; Είναι ή δεν είναι επηρεασμένοι οι σύχγρονοι χριστιανοί από την έποψη της ευδαινομικής επίγειας βιωτής; Που είναι η άσκηση όταν κάποιος αφιερώνει μόνο 30 δεύτερα της ζωής του στον ζωοδότη Χριστό ενώ τα υπόλοιπα έχουν την σφραγίδα της κοσμικής αντιμετώπισης; Το ζήτημα είναι τι προτεραιότητες θέτουμε στην ζωής μας. Σίγουρα η χρήση της τεχνολογίας δεν είναι δαιμονοποιημένη. Συμφωνώ και επαυξάνω. Κάποιος όμως που ζει εν Χριστό έχει όρια και αποφεύγει ότι μπορεί να μολύνει την ψυχή του. Οι Άγιοι δεν ήταν εξωγήϊνοι...ήταν άνθρωποι που μας έδωσαν το παράδειγμα. Μας παράδωσαν εμπειρία Θεού και σύμφωνα μ' αυτούς πρέεπι να κινούμαστε εάν επιθυμούμε την Σωτηρία της ψυχής. Στους βίους τους είναι κρυμμένη η συνταγή και όχι στις κοσμικές δραπετεύσεις των σύγχρονων εποχών. Η διαμαρτυρία απέναντι στον Οικουμενισμό και στον συγχρωτισμό με τα συστήματα του Δυτικού κόσμου εκεί στηρίζεται: στην εισαγωγή του ατομικισμού, της ορθολογιστικής εξήγησης και στην αποβολή της άσκησης από την ζωή μας. Αυτός ο σχολαστικισμός και οι ανέσεις διάβρωσαν την νοοτροπία μας η οποία σκοπό έχει να "νομιμοποιήσει" θεολογικά την Νέα Θρησκεία. Εκεί κάπου υπάρχει και η παγίδα για την χρήση της Τεχνολογίας. Εαν δεν έχουμε ως προτεραιότητα το επιμελείσθαι δε ψυχής πράγματος αθανάτου χάνουμε το νόημα και μπλεκόμαστε στα γρανάζια της Δυτικής Σκέψης και της Δυτικής νοοτροπίας. Η ζωή μας θα πρέπει σε κάθε της κίνηση να αντικρύζει τα επουράνια και να αναπέμει ευχαριστήριο αίνο. Η αφιέρωση ένός μόνο λεπτού από κάποιον που επιθυμεί να είναι χριστιανός φανερώνει όχι μόνο αδυναμία θεώρησης του Θείου αλλά και φανερή άρνηση αφιέρωσης σ' Εκείνον που έδωσε την Ζωή και το Αίμα Του !
Οι Άγιοι μας παρέδωσαν την υγιαινούση διδασκαλία
Επεφάνη γαρ η χάρις του Θεού η σωτήριος πάσιν ανθρώποις παιδεύουσα ημάς ίνα αρνησάμενοι την ασέβεια και τα κοσμικάς επιθυμίας σωφρόνως και δικαίως και ευσεβώς ζήσωμεν εν τω νυν αιώνι (Προς Τίτο κεφ.2)
Φιλε μου δεν είπα οτι κάποιος πρέπει να προσευχεται 30 δεύτερα την ημέρα. Απλά οτι πρέπει να το κάνει με την καρδιά του. Αυτό λέω.Οι άγιοι ήταν άνθρωποι σαν εμάς δεν τους θεωρώ υπερδύναμους. Αλλά δεν νομίζεις οτι είναι δύσκολο να μεταβείς από την κοσμική ζωή σε μία απόλυτα πνευματική; Σιγά σιγά δεν γίνεται αυτό; Μπορεί να κάνεις για ένα διάστημα μια προσευχη μικρή μετά κάτι μεγαλύτερο, ένα απόδειπνο, μετά κάτι παραπάνω. Μπορει και στο διάστημα να πέσεις να σταματήσεις και να το πας από την αρχή. Αν προσπαθήσω να κάνω 3 ώρες προσευχή κάθε μέρα δεν θα κουραστώ σχεδόν αμέσως και θα τα παρατήσω; Αν βιάσω τον εαυτό μου να προσεύχεται είναι σωστό;Μακάρι να ήταν τοσο απλό το αδιαλείπτως προσεύχεστε. Για μένα συγχωρέστε με δεν είναι. Πειρασμικό; Πειρασμικό.Πιθανώς εσύ να ζεις πνευματικά την κάθε σου μέρα και όλη τη μέρα. Εγώ για την ώρα δεν το έχω καταφέρει στο βαθμό που θα ήθελα. Ισως με παρασύρει η βιωτική μέριμνα. Αλλά όχι οτι φταίει η τεχνολογία για αυτό. Αυτό προσπαθώ να πω σε όλες τις καταχωρήσεις μου. Οι μέριμνες πάντα υπήρχαν είτε υπήρχε τεχνολογία είτε όχι.
Εδώ και χρόνια κάνω βήμα βήμα αγώνα για να καταφέρω να νηστεύω σωστά και όπως ορίζεται από την Εκκλησία μας. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και με την προσευχή και με τον εκκλησίασμό κλπ.
Τώρα αν το θεωρείς βολική θεώρηση αυτό, εγώ το λέω αγώνα έστω και μικρό, αν μη τι άλλο όχι υποκριτικό.Για τους λόγους μου δεν επέλεξα να γίνω μοναχός, και έχω και όλους τους πειρασμούς του κόσμου και το εγώ μου για αντίπαλο.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 6:43 am
από anny
Κατατίθενται απόψεις ενδιαφέρουσες.... Αλλες υπέρμαχες της τεχνολογίας, άλλες αφοριστικές, και άλλες πιό μετριοπαθείς. Εχω την θεώρηση, ότι η τεχνολογία είναι μια πραγματικότητα που αγγίζει όλους μας, αλλά διαφοροποιείται ο βαθμός εμπλοκής μας μ' αυτήν, ανάλογα με την διακριτική χρήση της από μέρους μας. Αν αφεθούμε ηδονικά στην αγκαλιά της, τότε θα δώσουμε και το κατάλληλο αντίτιμο....την ανεξαρτησία του νού και της καρδιάς μας. Δώσαμε στην τεχνολογία το δικαίωμα να μπεί στο σπίτι μας,στις σχέσεις της οικογενείας μας,να επηρεάσει την σκέψη μας,να διαπλάσει το καθημερινό μας "γιγνεσθαι".Της δώσαμε με την ανοχή μας την δυνατότητα να ξέρει για μας ό,τι χρειάζεται, για να μας αλώσει.Κατευθύνει τις διαμάχες μας σε ψεύτικες τεχνητές αντιθέσεις,ώστε να διατηρούμε την εντύπωση οτι είμαστε ελεύθεροι, αφού έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε επιλογές, ανάμεσα σε τόσα δήθεν.Εγινε πια ομοιόμορφη η νοοτροπία των ανθρώπων, η ζωή τους, η εμφάνισή τους , η προσδοκία τους.Αυτή η ομοιομορφία, που φθάνει ακόμη και μέχρι κοινή παγκόσμια γλώσσα, είναι η ραχοκοκαλιά της υποταγής μας στο ενιαίο παγκόσμιο μηχανισμό,που μας περιβάλλει όπως το δίχτυ. Μας οδηγούν σε λεπτές ψυχολογικές μεθόδους, να θέλουμε να πιστεύουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε, αυτό που θα δεχτούμε έτσι κι αλλιώς.Οι ριγωτές στολές που θα φοράμε στο παγκόσμιο κάτεργο είναι πια...ραμμένες. Η ομαδοποίηση ,η αγελοποίηση της ανθρωπότητας έχει ουσιαστικά συντελεστεί.Το μυστήριο της ανομίας φθάνει γοργά στο τελικό του στάδιο, γιατί οι άνθρωποι"την αγάπη της αλήθειας ουκ εδέξαντο εις το σωθήναι αυτούς". Διακριτική χρήση λοιπόν της τεχνολογίας στα απολύτως απαραίτητα.Και στροφή προς τον φυσικό τρόπο ζωής και όχι τον "παρά φύσιν",που μας απομακρύνει από τον πνευματικό μας προορισμό.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 6:46 am
από JOHNNYWALKER
Παιδιά πιστεύω πως στην ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και επομένως θα πρέπει να μάθουμε να προσαρμόσουμε την ζωή μας με αυτή και σε οποιονδήποτε τομέα της ζωής μας .

Τώρα το θέμα είναι η τεχνολογία να μην μας γίνει πάθος και τρόπος εξάρτησης γιατί εκεί το χάσαμε το παιχνίδι και δεν θα μας μένει χρόνος για την πνευματική μας αναζήτηση , την προσευχή , την οικογένεια κ.α.
Πιστεύω πως εκεί πρέπει να προσέξουμε την ζυγαριά και να κρατήσουμε τις ισσοροπίες .


:walk:

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 7:16 am
από lovethink
Θα μπορούσανε οι πολέμιοι της τεχνολογίας να βάλουν και μια θεματολογία με τίτλο "ΦΟΡΟΥΜ με Σήματα Καπνού"
Θα επιβαρύνουμε λίγο το κλίμα βέβαια αλλά άμα είναι να αποφύγουμε τη τεχνολογία χαλάλι

Αχ βρε Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπέλ ήταν ανάγκη να κατασκευάσεις το τηλέφωνο ?

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 8:02 am
από kotsos
Καθένας έχει το δικαίωμα να πιστέψει ότι θέλει και όπως το θέλει. Δεν μπορεί να παραποιείτε όμως η δογματική που μας παρέδωσαν οι Πατέρες. Για άλλη μια φορά καταγράφω και ελπίζω να γίνει αντιληπτό. Δεν διαμονοποίησα την τεχνολογία. Άπλώς καθένας πρέπει να χρησιμοποιεί τα μέσα που διαθέτει σύμφωνα με τηνθέωρηση που του επιτρέπει η δογματική που πιστεύει. Υπάρχουν τα όρια στην χρήση της. όλα εξαρτώνται από τις προτεραιότητες που θέτει ο καθένας στην ζωή του. Από την ερμηνεία που δίνει στο Ευαγγέλι. Για άλλους προτεύουν οι βιωτικές μέριμνες. Δικαίωμα του. Το Ευαγγέλιο αποκαλύπτει μια διαφορετική θεώρηση καλό είναι να διαβάσει κανείς την Παραβολή του Σπορέως. . Το γεγονός ότι κάποιος δεν γίνεται μοναχός δεν σημαίνει ότι πρωτεύουν γι' αυτόν οι βιωτικές μέριμνες. Ο στόχος παραμένει ίδιος : η επίτευξη της ουράνιας βασιλείας. Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν
Ήδη παρεθεσα χωρία από την Καινή Διαθήκη όπου αυτά δικαιολογούνται. Βέβαια χρειάζεται και διάθεση αλλά και την τρέλλα που δίδει το άρωμα της Ορθοδοξίας. Δεν είναι ακραίο ούτε εθνικιστικό όπως αναθεματίζουν κάποιοι. Είναι ζωοποιό και προσθέτει μια διαφορετική θεώρηση από εκείνη των βιωτικών μεριμνών. Το κοσμικό πνεύμα δεν μπορεί να διασκεδάσει με την τρέλλα αυτή βρίσκει άλλες εξόδους. Επειδή γαρ εν τη σοφία του Θεού ουκ έγνω ο κόσμος δια της σοφίας τον Θεόν, ευδόκησεν ο Θεός δια της μωρίας του κηρύγματος σώσαι ρους πιστεύοντες (Προς Κορινθίους Α' κεφ. 1)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 8:09 am
από lovethink
Ε πέτα άνθρωπέ μου το PC να αγιάσεις τότε
Τι το θες ?
Και άμα αγιάσεις πετώντας το τότε μπες σε ένα ίντερνετ καφέ μόνο για ένα λεπτό να μας το πεις να το κάνουμε και εμείς οι αμαρτωλοί που έχουμε σπίτι μας μίξερ για το φραπέ :wink:

Εγώ δεν κατανοώ το "διαφορετική δογματική" γιατί απλά δεν είμαι "δογματικός" αλλά "καρδιακός και συναισθηματικός"
Ο καθένας από το δικό του μελτερίζει παλεύει στη ζωή του
Εφόσον εσύ αποφάσισες να αποφεύγεις τη τεχνολογία βλέποντάς την σαν "κακό" αν το καταφέρνεις μπράβο για την δύναμή σου ή τις αντοχές σου
Αλλά δεν κάνει πιο πνευματικό έναν άνθρωπο η έλειψη μίξερ από τη κουζίνα του

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 8:24 am
από kotsos
lovethink έγραψε:Ε πέτα άνθρωπέ μου το PC να αγιάσεις τότε
Τι το θες ?
Και άμα αγιάσεις πετώντας το τότε μπες σε ένα ίντερνετ καφέ μόνο για ένα λεπτό να μας το πεις να το κάνουμε και εμείς οι αμαρτωλοί που έχουμε σπίτι μας μίξερ για το φραπέ :wink:

Εγώ δεν κατανοώ το "διαφορετική δογματική" γιατί απλά δεν είμαι "δογματικός" αλλά "καρδιακός και συναισθηματικός"
Ο καθένας από το δικό του μελτερίζει παλεύει στη ζωή του
Εφόσον εσύ αποφάσισες να αποφεύγεις τη τεχνολογία βλέποντάς την σαν "κακό" αν το καταφέρνεις μπράβο για την δύναμή σου ή τις αντοχές σου
Αλλά δεν κάνει πιο πνευματικό έναν άνθρωπο η έλειψη μίξερ από τη κουζίνα του
Βρε ευλογημένε γιατί δεν μπορείς να με καταλάβεις; Ή δεν θέλεις ή δεν μπορείς ! Πότε είπα εγώ ότι διανοποιείται η τεχνολογία. Το έλλογο από το άλογο απέχει. Η οδγματική τωνπατέρων δεν έχει να κάνει τίποτα με το επίθετο δογματικός που χρησιμοποειτάι στην καθομιλουμένη. Είναι η κατεγραμμένη εμπειρία των πατέρων. Απλώς πρέπει να τίθενται όρι γιατί για να ξέρεις και η ατομική βόμαβα στα πλαίσια της τεχνολογικής εξέλιξης και έρευνας εκείνης της εποχής ανακαλύφτηκε. Ο καθημερινός συγχρωτισμός του ανθρώπου με την κοσμιή νατιμετώπιση της ζωής του αποφαίρει τον πνευματικό θάνατο. Ξαναδιάβασε την τοποθέτηση μου και απάντησε μου σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα και όχι με την Παραποίση και την διαστρέβλωση.
Καθένας έχει το δικαίωμα να πιστέψει ότι θέλει και όπως το θέλει. Δεν μπορεί να παραποιείτε όμως η δογματική που μας παρέδωσαν οι Πατέρες. Για άλλη μια φορά καταγράφω και ελπίζω να γίνει αντιληπτό. Δεν διαμονοποίησα την τεχνολογία. Άπλώς καθένας πρέπει να χρησιμοποιεί τα μέσα που διαθέτει σύμφωνα με τηνθέωρηση που του επιτρέπει η δογματική που πιστεύει. Υπάρχουν τα όρια στην χρήση της. όλα εξαρτώνται από τις προτεραιότητες που θέτει ο καθένας στην ζωή του. Από την ερμηνεία που δίνει στο Ευαγγέλι. Για άλλους προτεύουν οι βιωτικές μέριμνες. Δικαίωμα του. Το Ευαγγέλιο αποκαλύπτει μια διαφορετική θεώρηση καλό είναι να διαβάσει κανείς την Παραβολή του Σπορέως. . Το γεγονός ότι κάποιος δεν γίνεται μοναχός δεν σημαίνει ότι πρωτεύουν γι' αυτόν οι βιωτικές μέριμνες. Ο στόχος παραμένει ίδιος : η επίτευξη της ουράνιας βασιλείας. Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν
Ήδη παρεθεσα χωρία από την Καινή Διαθήκη όπου αυτά δικαιολογούνται. Βέβαια χρειάζεται και διάθεση αλλά και την τρέλλα που δίδει το άρωμα της Ορθοδοξίας. Δεν είναι ακραίο ούτε εθνικιστικό όπως αναθεματίζουν κάποιοι. Είναι ζωοποιό και προσθέτει μια διαφορετική θεώρηση από εκείνη των βιωτικών μεριμνών. Το κοσμικό πνεύμα δεν μπορεί να διασκεδάσει με την τρέλλα αυτή βρίσκει άλλες εξόδους. Επειδή γαρ εν τη σοφία του Θεού ουκ έγνω ο κόσμος δια της σοφίας τον Θεόν, ευδόκησεν ο Θεός δια της μωρίας του κηρύγματος σώσαι ρους πιστεύοντες (Προς Κορινθίους Α' κεφ. 1)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 8:24 am
από aposal
kotsos έγραψε:Καθένας έχει το δικαίωμα να πιστέψει ότι θέλει και όπως το θέλει. Δεν μπορεί να παραποιείτε όμως η δογματική που μας παρέδωσαν οι Πατέρες. Για άλλη μια φορά καταγράφω και ελπίζω να γίνει αντιληπτό. Δεν διαμονοποίησα την τεχνολογία. Άπλώς καθένας πρέπει να χρησιμοποιεί τα μέσα που διαθέτει σύμφωνα με τηνθέωρηση που του επιτρέπει η δογματική που πιστεύει. Υπάρχουν τα όρια στην χρήση της. όλα εξαρτώνται από τις προτεραιότητες που θέτει ο καθένας στην ζωή του. Από την ερμηνεία που δίνει στο Ευαγγέλι. Για άλλους προτεύουν οι βιωτικές μέριμνες. Δικαίωμα του. Το Ευαγγέλιο αποκαλύπτει μια διαφορετική θεώρηση καλό είναι να διαβάσει κανείς την Παραβολή του Σπορέως. . Το γεγονός ότι κάποιος δεν γίνεται μοναχός δεν σημαίνει ότι πρωτεύουν γι' αυτόν οι βιωτικές μέριμνες. Ο στόχος παραμένει ίδιος : η επίτευξη της ουράνιας βασιλείας. Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν
Ήδη παρεθεσα χωρία από την Καινή Διαθήκη όπου αυτά δικαιολογούνται. Βέβαια χρειάζεται και διάθεση αλλά και την τρέλλα που δίδει το άρωμα της Ορθοδοξίας. Δεν είναι ακραίο ούτε εθνικιστικό όπως αναθεματίζουν κάποιοι. Είναι ζωοποιό και προσθέτει μια διαφορετική θεώρηση από εκείνη των βιωτικών μεριμνών. Το κοσμικό πνεύμα δεν μπορεί να διασκεδάσει με την τρέλλα αυτή βρίσκει άλλες εξόδους. Επειδή γαρ εν τη σοφία του Θεού ουκ έγνω ο κόσμος δια της σοφίας τον Θεόν, ευδόκησεν ο Θεός δια της μωρίας του κηρύγματος σώσαι ρους πιστεύοντες (Προς Κορινθίους Α' κεφ. 1)
Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι η χρήση της τεχνολογίας δεν έχει τίποτε το κακό. Τα άσχημα αρχίζουν όταν εμείς χρησιμοποιούμε την τεχνολογία, την οποία ο Θεός επιτρέπει ή υποβοηθεί, για σκοπούς που δεν είναι Χριστιανικοί!
Κάποιος ευφυής επιστήμονας μπορεί να ανακαλύψει ένα φάρμακο που να σώσει χιλιάδες ζωές, ή ένα επιστημονικό όργανο που να ανακαλύπτει το πού υπάρχει νερό και να ξεδιψάνε εκατομμύρια - φτωχοί - άνθρωποι και κάποιος άλλος μπορεί να ανακαλύπτει έξυπνες βόμβες που να τσακίζουν κάθε ανθρώπινη ύπαρξη!
Ο πρώτος κάνει σωστή χρήση του χαρίσματός του, το οποίο ο Ίδιος ο Θεός του το έδωσε, ενώ ο δεύτερος κάνει κακή χρήση και θα λογοδοτήσει γι' αυτό (παραβολή των ταλάντων).
Τώρα οι ανέσεις είναι ένα διαφορετικό πράγμα. Στην περίπτωση αυτή γινόμαστε δούλοι των υλικών αγαθών. Όταν δεν μας αρκεί το ένα σπίτι, αλλά θέλουμε και ένα εξοχικό στη θάλασσα και μετά ένα στο βουνό και μετά δεύτερο και τρίτο αυτοκίνητο και βέβαια και σκάφος (αρχικά μικρότερο των δέκα μέτρων, στη συνέχεια μεγαλύτερο), χωρίς όμως να κοιτάμε τις ανάγκες που έχει ο διπλάνός μας, τότε μπαίνουμε σε έναν φαύλο κύκλο που οδηγεί στην πνευματική και ψυχική μας καταστροφή! Και να μην ξεχνάμε ότι οι σωματικές ανέσεις, οδηγούν στη σωματική χαλάρωση και εν συνεχεία στην πνευματική χαλάρωση! Και τότε γινόμαστε πολύ πιο ευάλωτοι στον πονηρό και αυτό μας απομακρύνει ακόμη περισσότερο από τον προορισμό μας!

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 24, 2007 8:36 am
από kotsos
Οι ανέσεις, η πολυτέλεια, τα πολλά σπίτια, οι πολλές ανακαλύψεις, η έρευνα δεν είναι δαιμονοκίνητες. Όλα αυτά έχουν να κάνουν με την ύλη. Εμέις τι προτεραιότητες θέτουμε και που κινούμαστε. Επιμελείσθε δε ψυχής πράγματος αθανάτου. Πολλοί έχουν εκλάβει την άσκηση που πολλές φορές παραθέτω ως μέσο μόνο των μοναχών. Δεν είναι έτσι. Η Άσκηση πρέπει να στολίζει της ζωή όλων μας και όσο του επιτρέπουν οι δυνάμεις του.