Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
Συντονιστής: Συντονιστές
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
Ενα ωραιο πανηγυρακι ηταν και τελειωσε και αυτο.
Και τι μενει; Τιποτα ουσιαστικο. Μονο εντυπωσεις.
Και μια δημοσιοτητα κενη περιεχομενου. Ενα ακομα γεγονος.
Και ισως καποιες καταγραφες στα πλουσια βιογραφικα των καθηγητων θεολογιας.
Ενα ακομα συνεδριο.. Μια "επιτυχια". Αυξανουν ομως οι περγαμηνες επιδοξων σοφων επι τα θεια και ιερα.
Ο καθενας εχει την γνωμη του. Ατελης και αυτη οπως ο ιδιος ο ανθρωπος, και πεπερασμενη.
Κανεις δεν εχει το αλαθητο, ουτε κανενας εχει ολο το δικιο με το μερος του.
Αυτα ισχυουν οταν εκφραζει δικη του γνωμη. Δικη του δοξασια και φιλοσοφια.
Απο εκει και περα, καποιες τελευταιες παρατηρησεις, και νομιζω οτι απο εμενα κλεινει το θεμα εδω.
Η εικονα που εβγαλε το συνεδριο ειναι η εικονα ανθρωπων της Εκκλησιας, ακαδημαϊκων και μη,
(οχι της ιδιας, -αλλοιμονο- της Εκκλησιας ως Σωμα Χριστου και συναξη πιστων επι το αυτο),
που ειναι πληρως εκκοσμικευμενοι οσον αφορα την θεωρηση τους, περι της Ορθοδοξου πιστεως και ζωης μας.
Θεωρουν και δεν το κρυβουν οτι η Εκκλησια εχει να κανει με το εδω και το τωρα. Να διαλεχθει λεει με τον κοσμο.
Κανεις δεν λεει οτι δεν πρεπει να γινει και αυτο.
Η Εκκλησια διαλεγεται με ολους αλλα προς τι, προς ποιο σκοπο;
Μηπως για να διατηρησει τα "κεκτημενα";
Μηπως γιατι φοβαται τους αρχοντες, η τους επιδοξους αρχοντες;
Μηπως για να την θεωρουν καλη και χρησιμη;
Μηπως για να την εχουν μεσα στα σχεδια τους;
Αν ναι, τοτε δεν ειναι πια Εκκλησια,
αλλα κατι ανθρωπινο και παντως αποστερημενο απο την Δοξα του Σταυρου,
και με επιδιωξεις παρομοιες με καθε ανθρωπινο κινημα και φιλοσοφια.
Ποιες ειναι οι επιδιωξεις αυτες; Το ευ ζειν; Η επι γης ειρηνη; Η κοινωνικη δικαιωσυνη;
Και εαν δεν πετυχαν αυτα να γινουν επι τη παρουσια του Ιδιου του Θεανθρωπου εδω,
αλλα και με το ακαταπαυστο κυρηγμα του Λογου Του, επι 20 και πλεον αιωνες,
γιατι για καποιο παραδοξο μεταφυσικο λογο πρεπει να γινουν τωρα και μαλιστα μεσα απο διαλογο και συνεδρια;
Δυο παγκοσμιοι πολεμοι γινανε, με 100.000.000 θυματα, και αντι να βαλει μυαλο ο κοσμος,
εγινε πιο επιθετικος, πιο αιμοδιψης, πιο ατομικιστικος, πιο αλαζονας..
Το θεμα επισης ειναι κατα ποσο ο κοσμος θελει να διαλεχθει με την Εκκλησια. Σε τι;
Δεν το δειχνει, και εαν το δειχνει ειναι προς την δικη του,
κατευθυνση αυτην της αναχωνευσης της μεσα το χαος του.
Στην πραγματικοτητα ο "κοσμος", με την πατερικη του εννοια,
ως δηλαδη η απολυτη προσκολληση στα γηϊνα πραγματα,
και η παντελη ελλειψη καθε υπαρξιακης αναφορας προς την κοινωνια μετα του Θεου,
και το επεκεινα της ζωης του ανθρωπου, ως αιωνια συμβασιλεια μετα Αυτου,
εχει απορριψει καθε συνδεσμο με την Εκκλησια του Ζωντος και θυσιαζομενου Αμνου, του Ζωοδοτη Χριστου.
Η επαφη του με την Εκκλησια, γινεται καθηκοντολογικα, ως θρησκευτικο "καθηκον" και "υποχρεωση".
Ε, υπαρχει και ενας Θεος, τι μας ζαλιζει τωρα, να του κανουμε το χατηρια να ασχολουμαστε που και που μαζι Του.
Αυτο ειναι το νοερο κλισε, στο νου πολλων ακομα και εκκλησιαζομενων ανθρωπων, εστω και εαν δεν το ομολογουν δημοσια.
Η εποχη μας, ολοτελα εσχατολογικη, και προφητευμενη ως εμβαθυνση και γενικευση της αποστασιας απο τον Θεο,
απο τους ορωντες και "βλεποντες" φωτισμενους ανθρωπους παλαιων εποχων, δηλαδη αυτους που αποκαλουμε Πατερες,
δειχνει να αναμενει πλεον ξεκαθαρα αυτο που φωτισμενα απεκαλεσε ως "Δαιμονικη πεντηκοστη", ο οσιος π.Σεραφειμ Ροουζ, ηδη πριν 40 περιπου χρονια.
Η ανθρωποτητα στην συντριπτικη της πλειοψηφια, δειχνει λογω και εργω να εχει απορριψει πλεον συνειδητα τον Εσταυρωμενο και Αναστημενο Χριστο, τον Μεγαλομαρτυρα του Γολγοθα, δειχνει να εχει προσπερασει αδιαφορη και ψυχρη το Μνημα το Κενον, και να αναμενει εναν αλλον "μεσσια", που θα την λυτρωσει απο αυτην την "ενοχλητικη"
και συναμα "πιεστικη" σωζουσα αγαπη του Πρωτου Αυτου "αγαπησαντας ημας" Υιου του Ανθρωπου.
Απο την κοσμοκρατειρα προτεσταντικη Αμερικη,
που εχει τον "Θεο", οπως τον εννοει αυτη,
προχειρο παιγνιο στην τσεπη της, κομμενο και ραμμενο σε καλπικα διαγγελματα, για το συμφερον της,
δηλαδη μονο στα λογια, και σφαζει κατα το δοκουν και δυναστευει το μεγαλυτερο μερος του πλανητη,
μεχρι την παλαι ποτε Χριστιανικη και νυν ταχα μετα-χριστιανικη Ευρωπη,
που απεμπολει ακομα και με νομους, στο ονομα ταχα των "ανθρωπινων δικαιωματων" το Ονομα του Κυριου,
και ετοιμαζεται να υποδεχτει μετα βαϊων και κλαδων το "πολυπολιτισμικο" Ισλαμ, με μια εκουσια αυτοκτονικη υστερια,
σε λιγες δεκαετιες, ως κυριαρχη θρησκειο-ιδεολογικο-κοινωνικη αναφορα, απολυτα τετυφλωμενη απο την αθεϊα της,
και γοητευμενη απο το φολκλορ και το εντονο αρωμα της Ανατολης,
εως και την Απω Ανατολη που ζει και κινειται αιωνες τωρα μακρα του αληθινου Θεου,
ο κοσμος, δειχνει να πορευεται εναν δικο του αυτοκαταστροφικο δρομο, αποκομμενος ολοτελα,
απο την Αγαπη και την Κοινωνια του Τριαδικου Θεου.
Και εαν αυτα φαινονται ως αφορισμοι, και γενικολογες αναφορες, δεν ειναι ασχετα με το εν λογω Συνεδριο που μας αφορα.
Στα πλαισια αυτα, εντασσονται πολλοι της ακαδημαϊκης θεολογιας, της αποστερημενης και απομακρης απο την οντως χαρισματικη θεολογια των Πατερων, παλαιων και νυν, της ευσεβειας, και της ασκητικης, της λειτουργικης και ενοριακης ζωης,
αποστειρωμενη και περικλειστη μεσα στον στοχασμο της και την αναθεωρητικη της μανια.
Ανθρωποι επηρεασμενοι απο τασεις, ιδεολογιες, δοξασιες, ρευματα, ξενα προς την Ορθοδοξια ως βιωμα, ως ζωη εν Χριστω,
ως αρνηση συμπορευσης μετα του αιωνος αυτου, του απατεωνος, παγιδευονται σε μια στενοψυχη προοπτικη της συνδιαλλαγης και της διαπραγματευσης με τον κοσμο.
Ειτε αυτο λεγεται "αριστερα" ειτε γενικα θολουρα και συγχυση, ειτε κοσμικη-τεχνολογικη-νεο-ουμανιστικη φιλοσοφια,
ειναι ετοιμοι να διαλεχθουν ως αυτοκλητοι εκπροσωποι των Πατερων και της Πιστης εν γενει, αγνοωντας το Λαο του Θεου,
και προτασσοντας την δικη τους φιλοσοφικο-θεολογικη γνωσιολογια, μια εργαστηριακη δηλαδη θεολογια, Plug & Play,
ευκολο-εφαρμοστη σε καθε στροφη και διαστροφη του αποννενοημενου κοσμου.
Ετσι μιλανε για θεολογια της απελευθερωσης, της διανοησης, του στοχασμου, των "συγχρονων" προβληματων,
των νεων κοινωνικων τασεων και σχεσεων, λες και ο ανθρωπος εχει μεταβληθει σε αλλο ον,
απο αυτο που επλασε ο Θεος, η μηπως ειναι πια ετσι;
Και ερωταται κανεις;
Ποιος διαλεχθηκε με τον αιωνα ετουτο;
Μηπως ο Κυριος;
Δεν Σταυρωθηκε για τον Ανθρωπο; Δεν αναστηθηκε για τον Ανθρωπο;
Μηπως οι Αποστολοι;
Δεν ακολουθησαν τον Κυριο τους, ενας προς ενας σε ολα;
Μηπως οι διαδοχοι Πατερες τους;
Μηπως δεν φωτισαν το κοσμο, και δεν τον οδηγησαν στο να σωθει εαν θελει;
Μηπως οι Αγιοι Μαρτυρες και Ασκητες;
Mηπως δεν παραδειγματισαν τον καθενα πως να ζει εν Χριστω, και να θυσιαζει μονο τον εαυτο του, και οχι τον αλλον;
Ποιος μπορει να τους κατηγορησει οτι δεν εδωσαν Αγαπη, δεν βαστασαν τας ασθενειας, δεν ενουθετησαν,
δεν παρηγορησαν, δεν εδιδαξαν, δεν εδωσαν το αιμα τους και την ζωη τους για τον ανθρωπο;
Και μονο να το σκεφθει καποιος ειναι η μεγιστη βλασφημια.
Αλλα υπαρχει μια αβυσσαλεα και ειδοποιος διαφορα.
Δεν διαλεχθηκαν και δεν συνδιαλεχθηκαν εν ειδει διαπραγματευσεων, και ανταλλαγης ιδεων και πραγματων.
Κυρηξαν την Αληθεια με καθε κοστος, τιμημα, καταβολη φορου αιματος και ζωης εν τελει.
Η Εσταυρωμενη και Αναστημενη Αληθεια δεν μπαινει στο τραπεζι, επι ισοις οροις με κανεναν.
Γιατι εαν μπει, θα μπει μονο ξαπλωμενη και νεκρη, στο τραπεζι του σοφου ιατροδικαστη ανθρωποθεου,
που οραματιζονται πολλοι εν τη διανοια τους, και εν τη αυταρκη αλαζονεια τους.
Και νεκρη αληθεια, μπορει να προβαλλεται ως ιδεολογια και να διαλεγεται σε καθε συνεδριο,
και να παζαρευεται σε καθε διεθνες φορουμ, αλλα δεν ζωοποιει και δεν σωζει..
Και εαν ο χ, η ο ψ, ειναι ετοιμος να δωσει Αυτον που ειναι τα παντα, για να παρει ενα πινακιο φακης,
δηλαδη μια ζωη βολεμενη και τακτοποιημενη χωρις πολλα πολλα με τους "αλλους", τοτε να ξερει,
οτι ηδη εχει χασει τα παντα, και το μονο που του μενει να διαπραγματευθει ειναι η νεκροτητα του.
Ας αναλαβει ο καθενας τις ευθυνες του, απεναντι σε αυτους που περασαν πριν απο εμας,
και εδωσαν αιμα για να λαβουν Πνευμα, εδωσαν τα παντα και πηραν τον Χριστο αιωνια.
Δεν ειμαστε υπολογοι μονο στο Αιμα του Χριστου που χυθηκε για να ζησουμε,
αλλα και σε αυτους που μας ανοιξαν τα ματια, για να ειμαστε σε θεση να μιλαμε,
γιαυτα τα πραγματα, οντες αναξιοι και ακαθαρτοι, αλλα παντως μελη της Εκκλησιας Του,
και μενοντες εν Αυτω, καθως και Αυτος μενει εν ημιν, εως συντελειας και περαν αυτης.
Και τι μενει; Τιποτα ουσιαστικο. Μονο εντυπωσεις.
Και μια δημοσιοτητα κενη περιεχομενου. Ενα ακομα γεγονος.
Και ισως καποιες καταγραφες στα πλουσια βιογραφικα των καθηγητων θεολογιας.
Ενα ακομα συνεδριο.. Μια "επιτυχια". Αυξανουν ομως οι περγαμηνες επιδοξων σοφων επι τα θεια και ιερα.
Ο καθενας εχει την γνωμη του. Ατελης και αυτη οπως ο ιδιος ο ανθρωπος, και πεπερασμενη.
Κανεις δεν εχει το αλαθητο, ουτε κανενας εχει ολο το δικιο με το μερος του.
Αυτα ισχυουν οταν εκφραζει δικη του γνωμη. Δικη του δοξασια και φιλοσοφια.
Απο εκει και περα, καποιες τελευταιες παρατηρησεις, και νομιζω οτι απο εμενα κλεινει το θεμα εδω.
Η εικονα που εβγαλε το συνεδριο ειναι η εικονα ανθρωπων της Εκκλησιας, ακαδημαϊκων και μη,
(οχι της ιδιας, -αλλοιμονο- της Εκκλησιας ως Σωμα Χριστου και συναξη πιστων επι το αυτο),
που ειναι πληρως εκκοσμικευμενοι οσον αφορα την θεωρηση τους, περι της Ορθοδοξου πιστεως και ζωης μας.
Θεωρουν και δεν το κρυβουν οτι η Εκκλησια εχει να κανει με το εδω και το τωρα. Να διαλεχθει λεει με τον κοσμο.
Κανεις δεν λεει οτι δεν πρεπει να γινει και αυτο.
Η Εκκλησια διαλεγεται με ολους αλλα προς τι, προς ποιο σκοπο;
Μηπως για να διατηρησει τα "κεκτημενα";
Μηπως γιατι φοβαται τους αρχοντες, η τους επιδοξους αρχοντες;
Μηπως για να την θεωρουν καλη και χρησιμη;
Μηπως για να την εχουν μεσα στα σχεδια τους;
Αν ναι, τοτε δεν ειναι πια Εκκλησια,
αλλα κατι ανθρωπινο και παντως αποστερημενο απο την Δοξα του Σταυρου,
και με επιδιωξεις παρομοιες με καθε ανθρωπινο κινημα και φιλοσοφια.
Ποιες ειναι οι επιδιωξεις αυτες; Το ευ ζειν; Η επι γης ειρηνη; Η κοινωνικη δικαιωσυνη;
Και εαν δεν πετυχαν αυτα να γινουν επι τη παρουσια του Ιδιου του Θεανθρωπου εδω,
αλλα και με το ακαταπαυστο κυρηγμα του Λογου Του, επι 20 και πλεον αιωνες,
γιατι για καποιο παραδοξο μεταφυσικο λογο πρεπει να γινουν τωρα και μαλιστα μεσα απο διαλογο και συνεδρια;
Δυο παγκοσμιοι πολεμοι γινανε, με 100.000.000 θυματα, και αντι να βαλει μυαλο ο κοσμος,
εγινε πιο επιθετικος, πιο αιμοδιψης, πιο ατομικιστικος, πιο αλαζονας..
Το θεμα επισης ειναι κατα ποσο ο κοσμος θελει να διαλεχθει με την Εκκλησια. Σε τι;
Δεν το δειχνει, και εαν το δειχνει ειναι προς την δικη του,
κατευθυνση αυτην της αναχωνευσης της μεσα το χαος του.
Στην πραγματικοτητα ο "κοσμος", με την πατερικη του εννοια,
ως δηλαδη η απολυτη προσκολληση στα γηϊνα πραγματα,
και η παντελη ελλειψη καθε υπαρξιακης αναφορας προς την κοινωνια μετα του Θεου,
και το επεκεινα της ζωης του ανθρωπου, ως αιωνια συμβασιλεια μετα Αυτου,
εχει απορριψει καθε συνδεσμο με την Εκκλησια του Ζωντος και θυσιαζομενου Αμνου, του Ζωοδοτη Χριστου.
Η επαφη του με την Εκκλησια, γινεται καθηκοντολογικα, ως θρησκευτικο "καθηκον" και "υποχρεωση".
Ε, υπαρχει και ενας Θεος, τι μας ζαλιζει τωρα, να του κανουμε το χατηρια να ασχολουμαστε που και που μαζι Του.
Αυτο ειναι το νοερο κλισε, στο νου πολλων ακομα και εκκλησιαζομενων ανθρωπων, εστω και εαν δεν το ομολογουν δημοσια.
Η εποχη μας, ολοτελα εσχατολογικη, και προφητευμενη ως εμβαθυνση και γενικευση της αποστασιας απο τον Θεο,
απο τους ορωντες και "βλεποντες" φωτισμενους ανθρωπους παλαιων εποχων, δηλαδη αυτους που αποκαλουμε Πατερες,
δειχνει να αναμενει πλεον ξεκαθαρα αυτο που φωτισμενα απεκαλεσε ως "Δαιμονικη πεντηκοστη", ο οσιος π.Σεραφειμ Ροουζ, ηδη πριν 40 περιπου χρονια.
Η ανθρωποτητα στην συντριπτικη της πλειοψηφια, δειχνει λογω και εργω να εχει απορριψει πλεον συνειδητα τον Εσταυρωμενο και Αναστημενο Χριστο, τον Μεγαλομαρτυρα του Γολγοθα, δειχνει να εχει προσπερασει αδιαφορη και ψυχρη το Μνημα το Κενον, και να αναμενει εναν αλλον "μεσσια", που θα την λυτρωσει απο αυτην την "ενοχλητικη"
και συναμα "πιεστικη" σωζουσα αγαπη του Πρωτου Αυτου "αγαπησαντας ημας" Υιου του Ανθρωπου.
Απο την κοσμοκρατειρα προτεσταντικη Αμερικη,
που εχει τον "Θεο", οπως τον εννοει αυτη,
προχειρο παιγνιο στην τσεπη της, κομμενο και ραμμενο σε καλπικα διαγγελματα, για το συμφερον της,
δηλαδη μονο στα λογια, και σφαζει κατα το δοκουν και δυναστευει το μεγαλυτερο μερος του πλανητη,
μεχρι την παλαι ποτε Χριστιανικη και νυν ταχα μετα-χριστιανικη Ευρωπη,
που απεμπολει ακομα και με νομους, στο ονομα ταχα των "ανθρωπινων δικαιωματων" το Ονομα του Κυριου,
και ετοιμαζεται να υποδεχτει μετα βαϊων και κλαδων το "πολυπολιτισμικο" Ισλαμ, με μια εκουσια αυτοκτονικη υστερια,
σε λιγες δεκαετιες, ως κυριαρχη θρησκειο-ιδεολογικο-κοινωνικη αναφορα, απολυτα τετυφλωμενη απο την αθεϊα της,
και γοητευμενη απο το φολκλορ και το εντονο αρωμα της Ανατολης,
εως και την Απω Ανατολη που ζει και κινειται αιωνες τωρα μακρα του αληθινου Θεου,
ο κοσμος, δειχνει να πορευεται εναν δικο του αυτοκαταστροφικο δρομο, αποκομμενος ολοτελα,
απο την Αγαπη και την Κοινωνια του Τριαδικου Θεου.
Και εαν αυτα φαινονται ως αφορισμοι, και γενικολογες αναφορες, δεν ειναι ασχετα με το εν λογω Συνεδριο που μας αφορα.
Στα πλαισια αυτα, εντασσονται πολλοι της ακαδημαϊκης θεολογιας, της αποστερημενης και απομακρης απο την οντως χαρισματικη θεολογια των Πατερων, παλαιων και νυν, της ευσεβειας, και της ασκητικης, της λειτουργικης και ενοριακης ζωης,
αποστειρωμενη και περικλειστη μεσα στον στοχασμο της και την αναθεωρητικη της μανια.
Ανθρωποι επηρεασμενοι απο τασεις, ιδεολογιες, δοξασιες, ρευματα, ξενα προς την Ορθοδοξια ως βιωμα, ως ζωη εν Χριστω,
ως αρνηση συμπορευσης μετα του αιωνος αυτου, του απατεωνος, παγιδευονται σε μια στενοψυχη προοπτικη της συνδιαλλαγης και της διαπραγματευσης με τον κοσμο.
Ειτε αυτο λεγεται "αριστερα" ειτε γενικα θολουρα και συγχυση, ειτε κοσμικη-τεχνολογικη-νεο-ουμανιστικη φιλοσοφια,
ειναι ετοιμοι να διαλεχθουν ως αυτοκλητοι εκπροσωποι των Πατερων και της Πιστης εν γενει, αγνοωντας το Λαο του Θεου,
και προτασσοντας την δικη τους φιλοσοφικο-θεολογικη γνωσιολογια, μια εργαστηριακη δηλαδη θεολογια, Plug & Play,
ευκολο-εφαρμοστη σε καθε στροφη και διαστροφη του αποννενοημενου κοσμου.
Ετσι μιλανε για θεολογια της απελευθερωσης, της διανοησης, του στοχασμου, των "συγχρονων" προβληματων,
των νεων κοινωνικων τασεων και σχεσεων, λες και ο ανθρωπος εχει μεταβληθει σε αλλο ον,
απο αυτο που επλασε ο Θεος, η μηπως ειναι πια ετσι;
Και ερωταται κανεις;
Ποιος διαλεχθηκε με τον αιωνα ετουτο;
Μηπως ο Κυριος;
Δεν Σταυρωθηκε για τον Ανθρωπο; Δεν αναστηθηκε για τον Ανθρωπο;
Μηπως οι Αποστολοι;
Δεν ακολουθησαν τον Κυριο τους, ενας προς ενας σε ολα;
Μηπως οι διαδοχοι Πατερες τους;
Μηπως δεν φωτισαν το κοσμο, και δεν τον οδηγησαν στο να σωθει εαν θελει;
Μηπως οι Αγιοι Μαρτυρες και Ασκητες;
Mηπως δεν παραδειγματισαν τον καθενα πως να ζει εν Χριστω, και να θυσιαζει μονο τον εαυτο του, και οχι τον αλλον;
Ποιος μπορει να τους κατηγορησει οτι δεν εδωσαν Αγαπη, δεν βαστασαν τας ασθενειας, δεν ενουθετησαν,
δεν παρηγορησαν, δεν εδιδαξαν, δεν εδωσαν το αιμα τους και την ζωη τους για τον ανθρωπο;
Και μονο να το σκεφθει καποιος ειναι η μεγιστη βλασφημια.
Αλλα υπαρχει μια αβυσσαλεα και ειδοποιος διαφορα.
Δεν διαλεχθηκαν και δεν συνδιαλεχθηκαν εν ειδει διαπραγματευσεων, και ανταλλαγης ιδεων και πραγματων.
Κυρηξαν την Αληθεια με καθε κοστος, τιμημα, καταβολη φορου αιματος και ζωης εν τελει.
Η Εσταυρωμενη και Αναστημενη Αληθεια δεν μπαινει στο τραπεζι, επι ισοις οροις με κανεναν.
Γιατι εαν μπει, θα μπει μονο ξαπλωμενη και νεκρη, στο τραπεζι του σοφου ιατροδικαστη ανθρωποθεου,
που οραματιζονται πολλοι εν τη διανοια τους, και εν τη αυταρκη αλαζονεια τους.
Και νεκρη αληθεια, μπορει να προβαλλεται ως ιδεολογια και να διαλεγεται σε καθε συνεδριο,
και να παζαρευεται σε καθε διεθνες φορουμ, αλλα δεν ζωοποιει και δεν σωζει..
Και εαν ο χ, η ο ψ, ειναι ετοιμος να δωσει Αυτον που ειναι τα παντα, για να παρει ενα πινακιο φακης,
δηλαδη μια ζωη βολεμενη και τακτοποιημενη χωρις πολλα πολλα με τους "αλλους", τοτε να ξερει,
οτι ηδη εχει χασει τα παντα, και το μονο που του μενει να διαπραγματευθει ειναι η νεκροτητα του.
Ας αναλαβει ο καθενας τις ευθυνες του, απεναντι σε αυτους που περασαν πριν απο εμας,
και εδωσαν αιμα για να λαβουν Πνευμα, εδωσαν τα παντα και πηραν τον Χριστο αιωνια.
Δεν ειμαστε υπολογοι μονο στο Αιμα του Χριστου που χυθηκε για να ζησουμε,
αλλα και σε αυτους που μας ανοιξαν τα ματια, για να ειμαστε σε θεση να μιλαμε,
γιαυτα τα πραγματα, οντες αναξιοι και ακαθαρτοι, αλλα παντως μελη της Εκκλησιας Του,
και μενοντες εν Αυτω, καθως και Αυτος μενει εν ημιν, εως συντελειας και περαν αυτης.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
ΜΙΧΣ έγραψε:Την κατάργηση της μισθοδοσίας των ιερέων από το κράτος,όπως και την επιβολή φόρου υπέρ της Εκκλησίας που θα επιβάλλεται μόνο στους πολίτες που οικειοθελώς θα δηλώνουν Χριστιανοί Ορθόδοξοι, πρότεινε σε δηλώσεις του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τάσος Κουράκης,
Ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης υποστήριξε τα παραπάνω κατά τη διάρκεια του συνεδρίου με θέμα: «Εκκλησία και Αριστερά» που έγινε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη.
«Ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε αναφέρει και στο πρόγραμμά μας ότι είναι αναγκαίος ο διαχωρισμός της εκκλησίας με το κράτος και σε θεσμικό επίπεδο», ξεκίνησε την ομιλία του ο κ. Κουράκης και συνέχισε κάνοντας αναδρομή σε ευνοϊκά φορολογικά προνόμια που διατηρεί η Εκκλησία με αποφάσεις επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μέχρι σήμερα.
«Το ερώτημα είναι πόσα έσοδα χάνονται από το Δημόσιο από τη διατήρηση αυτών των σκανδαλωδών και καταφανώς άδικων προνομίων», σημείωσε σχετικά, ενώ στη συνέχεια παρουσίασε αναλυτικά προτάσεις για διάλογο αναφορικά με την Εκκλησία και την αντιμετώπισή της από το κράτος.
Δύο από τις προτάσεις είναι οι εκκλησίες και οι ενορίες να μετατραπούν σε πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, αλλά και να καταργηθεί η μισθοδοσία των ιερέων από το κράτος.
«Είναι προφανές ότι αυτό προκύπτει με τον διαχωρισμό της Εκκλησίας από το κράτος. Εάν αυτό είναι δύσκολο να γίνει, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε, την επιβολή ειδικού φόρου σε όσους πολίτες δηλώνουν στη φορολογική τους δήλωση ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι και ο οποίος θα αποδίδεται στην Εκκλησία», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κουράκης.
http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=253145
http://www.romfea.gr/diafora-ekklisiastika/15380-t-k
--------------------------- Πειραιώς Σεραφείμ: ''Θέλουν να αποχριστιανοποιήσουν το έθνος'' Δευτέρα, 28 Ιανουάριος 2013
Το θέμα που άνοιξε χθες με τις δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη περί της… προικοδότησης των ιερέων από όσους Έλληνες δηλώνουν Χριστιανοί, συνεχίζει και σήμερα να απασχολεί την επικαιρότητα.
Έτσι, ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ μίλησε στο ραδιόφωνο του “Alpha 9.89, και παρουσίασε τη δική του άποψη επί του θέματος.
“Αυτές οι απόψεις είναι το λιγότερο αφελείς και ασταθείς. Η Αριστερά κατά βάση έχει δανειστεί τις αντιλήψεις της Εκκλησίας, όσα διακηρρύσει είναι δάνεια από το ευαγγελικό μήνυμα. Έχουν απομονωθεί όμως οι ιδέες αυτές από την πραγματική έννοιά τους.
Θέλουν να αποχριστιανοποιήσουν το έθνος. Μπορεί όμως αυτό να συμβεί με το γένος των Ελλήνων;
Ο ΣΥΡΙΖΑ, η Δημοκρατική Αριστερά και το ΚΚΕ δεν θέλουν τη συμπόρευση του Έθνους και της Εκκλησίας.
Ενώ, η Χρυσή Αυγή είναι ένα κόμμα που προβάλλει τον εθνικισμό, αλλά πρέπει να διορθώσει πολλά που καταμαρτυρούνται εις βάρος της”, υποστήριξε μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
http://www.romfea.gr/epikairotita/15409 ... 8-10-16-26
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
http://www.romfea.gr/diafora-ekklisiast ... 8-12-07-37
Από το Γραφείο Τύπου του ΠΑΣΟΚ για το θέμα της μισθοδοσίας του κλήρου και των σχέσεων Κράτους-Εκκλησίας, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Το πρώτο και βασικό μήνυμα που στέλνει το ΠΑΣΟΚ είναι ότι ο εφημεριακός κλήρος δεν πρέπει να έχει καμία απολύτως ανησυχία για τη μισθοδοσία του. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει εντάξει τη μισθοδοσία του κλήρου στην ενιαία αρχή πληρωμών και το ενιαίο μισθολόγιο. Είναι επίσης γνωστοί οι κανόνες που ισχύουν για την πλήρωση των κενούμενων εφημεριακών θέσεων σύμφωνα με το πρόγραμμα
προσαρμογής.
Μετά από τη μεγάλη προσπάθεια που έγινε για να μη διαχωρίζονται και να μην καταχωρίζονται οι πολίτες με βάση τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις είναι μεγάλο θεσμικό λάθος (συντηρητικού βεβαίως χαρακτήρα) να ξαναγυρίζουμε σε πρακτικές καταγραφής και διλλήματα δήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων, ιδίως όταν αυτό συνοδεύεται από φορολογικό κόστος!
Στο πλαίσιο των διακριτών θεσμικών ρόλων κράτους και εκκλησίας και με σεβασμό στη θρησκευτική ελευθερία όλων των πολιτών, το ΠΑΣΟΚ στηρίζει τον διαρκή διάλογο Πολιτείας και Εκκλησίας για όλα τα θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
Αυτός είναι ο διάλογος που έχει σημασία και όχι ο διάλογος με επιμέρους πολιτικές δυνάμεις που μπορεί να δημιουργήσει την παρεξήγηση είτε προνομιακών σχέσεων είτε επίδειξης προσέγγισης για τη δημιουργία φευγαλέων -όπως αποδεικνύεται- εντυπώσεων.
Από το Γραφείο Τύπου του ΠΑΣΟΚ για το θέμα της μισθοδοσίας του κλήρου και των σχέσεων Κράτους-Εκκλησίας, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Το πρώτο και βασικό μήνυμα που στέλνει το ΠΑΣΟΚ είναι ότι ο εφημεριακός κλήρος δεν πρέπει να έχει καμία απολύτως ανησυχία για τη μισθοδοσία του. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει εντάξει τη μισθοδοσία του κλήρου στην ενιαία αρχή πληρωμών και το ενιαίο μισθολόγιο. Είναι επίσης γνωστοί οι κανόνες που ισχύουν για την πλήρωση των κενούμενων εφημεριακών θέσεων σύμφωνα με το πρόγραμμα
προσαρμογής.
Μετά από τη μεγάλη προσπάθεια που έγινε για να μη διαχωρίζονται και να μην καταχωρίζονται οι πολίτες με βάση τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις είναι μεγάλο θεσμικό λάθος (συντηρητικού βεβαίως χαρακτήρα) να ξαναγυρίζουμε σε πρακτικές καταγραφής και διλλήματα δήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων, ιδίως όταν αυτό συνοδεύεται από φορολογικό κόστος!
Στο πλαίσιο των διακριτών θεσμικών ρόλων κράτους και εκκλησίας και με σεβασμό στη θρησκευτική ελευθερία όλων των πολιτών, το ΠΑΣΟΚ στηρίζει τον διαρκή διάλογο Πολιτείας και Εκκλησίας για όλα τα θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
Αυτός είναι ο διάλογος που έχει σημασία και όχι ο διάλογος με επιμέρους πολιτικές δυνάμεις που μπορεί να δημιουργήσει την παρεξήγηση είτε προνομιακών σχέσεων είτε επίδειξης προσέγγισης για τη δημιουργία φευγαλέων -όπως αποδεικνύεται- εντυπώσεων.
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25439
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
Οι κληρικοί ΔΕΝ εχουν ενταχθεί στην Ε.Α.Π. εξ όσων γνωρίζω.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
- Captain Yiannis
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3182
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
Μετα λόγου γνώσεως ... και πείρας...
"Όσοι τελικά ,... δεν μπορούν να σκεφτούν ... συσκέπτονται "
(όχι πως κι αυτό είναι σωστό... αλλά, ... η λαϊκή ρύση )
Κύριε ελέησον
"Όσοι τελικά ,... δεν μπορούν να σκεφτούν ... συσκέπτονται "
(όχι πως κι αυτό είναι σωστό... αλλά, ... η λαϊκή ρύση )
Κύριε ελέησον
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
κ πάλι επανερχομαι κ ελπιζω να μην ενοχλησω για άλλη μια φορά με τις ελλειψεις μου
κ τα λαθη μου.(οσα νοω κ οσα δεν κατανοω..)
Καλά τα λετε αδελφοι, αλλα νομιζω οτι πολλες φορές ο χριστιανος μπορει να εχει δίκια,
αλλά στην πραξη συμπεριφερεται σαν να μην εχει 100% δικιο. θυσιαζει λιγο κατ οικονομια.
και μαλιστα ρισκάρει αρκετά για τους άλλους.
Τι να πει ο Θεός που απο την πρώτη στιγμη που εφτιαχνε Τον Αδάμ ήξερε όλες τις πίκρες και το τιμημα
που θα υποστεί απο τα πλάσματά Του. και όμως, 7000+ χρονια μεχρι σήμερα κραταει αρκετή (όχι τελεία) σιωπή,
αλλα σιγουρα δεν παραβιάζει την ελευθερία ενος τόσο μικροσκοπικου κτίσματος.
άρα κ εμεις οι αμαρτωλοι νομιζω οτι εχουμε μερικες ευλογίες όχι να πεταμε τα άγια στους χοίρους,
αλλα να συνδιαλεγόμαστε και να συζητάμε με τους αδελφους μας -σε κοινωνικό επιπεδο τουλαχιστον, ακομη κ αν εχουν αδικο.
τώρα δεν ξέρω, ο καθενας ας κανει ο,τι διακρινει πιο καρποφόρο κ με καλό αποτελεσμα.
θα δημιουργηθουν αντικρουομενοι πόλοι με θεμα αυτο το συνεδριο. μακάρι να μην διασπώμαστε.
απο την άλλη μερια νομιζω οτι ουδεν κακό αμιγες καλου, κάτι καλό και νέο θα βγει απο ολην την ταλαιπωρία.
επειτα τοσους αγίους ανδρες έχουμε, κάτι θα κάνουν.
καμια φορά ο Θεός επικεντρωνεται στο ένα καλό και παραβλέπει τα εκατό κακά.
μακάρι να γίνεται ετσι και σε αυτήν την κατασταση.
κ στην τελική εμας μας νοιαζει να γινεται η Θ.Λειτουργία και τα μυστήρια καλώς.
αν μερικοι πηγαινουν και οργανωνουν συζητήσεις μεταξυ τους κ αναπαυονται καπως ή συζητάνε
και άλλα διάφορα εν μέσω δεξιωσεων, γνωριμιών κλπ, δεν νομιζω οτι για την πίστη αλλαζουν πάρα πολλά..
με ενα και δυο και πενηντα συνεδρια δεν νομιζω οτι αλλοιωνεται κάτι.
αν ηταν κάθε Κυριακή κ υποχρεωτικό, οκ, εκει αλλάζει. αλλα η εξαίρεση νομιζω δεν μπορει να γινει θεσμος.
γιατι με πεντε δεκα συνεδρια τί το καταστροφικό μπορει να επελθει?
αισιοδοξω οτι τελικα ουδεις επηρεαζεται εντονα. αλλα οτι ισως ειναι κατι το επιφανειακο.
μακαρι να μην λέω πάλι βλακειες κ να μην εκνευριζω τους άλλους..
όποιος εξοργιζεται με αυτα που λεω να μου στειλει πμ..παρά να με κηνυγαει στα ξαφνικά...
κ τα λαθη μου.(οσα νοω κ οσα δεν κατανοω..)
Καλά τα λετε αδελφοι, αλλα νομιζω οτι πολλες φορές ο χριστιανος μπορει να εχει δίκια,
αλλά στην πραξη συμπεριφερεται σαν να μην εχει 100% δικιο. θυσιαζει λιγο κατ οικονομια.
και μαλιστα ρισκάρει αρκετά για τους άλλους.
Τι να πει ο Θεός που απο την πρώτη στιγμη που εφτιαχνε Τον Αδάμ ήξερε όλες τις πίκρες και το τιμημα
που θα υποστεί απο τα πλάσματά Του. και όμως, 7000+ χρονια μεχρι σήμερα κραταει αρκετή (όχι τελεία) σιωπή,
αλλα σιγουρα δεν παραβιάζει την ελευθερία ενος τόσο μικροσκοπικου κτίσματος.
άρα κ εμεις οι αμαρτωλοι νομιζω οτι εχουμε μερικες ευλογίες όχι να πεταμε τα άγια στους χοίρους,
αλλα να συνδιαλεγόμαστε και να συζητάμε με τους αδελφους μας -σε κοινωνικό επιπεδο τουλαχιστον, ακομη κ αν εχουν αδικο.
τώρα δεν ξέρω, ο καθενας ας κανει ο,τι διακρινει πιο καρποφόρο κ με καλό αποτελεσμα.
θα δημιουργηθουν αντικρουομενοι πόλοι με θεμα αυτο το συνεδριο. μακάρι να μην διασπώμαστε.
απο την άλλη μερια νομιζω οτι ουδεν κακό αμιγες καλου, κάτι καλό και νέο θα βγει απο ολην την ταλαιπωρία.
επειτα τοσους αγίους ανδρες έχουμε, κάτι θα κάνουν.
καμια φορά ο Θεός επικεντρωνεται στο ένα καλό και παραβλέπει τα εκατό κακά.
μακάρι να γίνεται ετσι και σε αυτήν την κατασταση.
κ στην τελική εμας μας νοιαζει να γινεται η Θ.Λειτουργία και τα μυστήρια καλώς.
αν μερικοι πηγαινουν και οργανωνουν συζητήσεις μεταξυ τους κ αναπαυονται καπως ή συζητάνε
και άλλα διάφορα εν μέσω δεξιωσεων, γνωριμιών κλπ, δεν νομιζω οτι για την πίστη αλλαζουν πάρα πολλά..
με ενα και δυο και πενηντα συνεδρια δεν νομιζω οτι αλλοιωνεται κάτι.
αν ηταν κάθε Κυριακή κ υποχρεωτικό, οκ, εκει αλλάζει. αλλα η εξαίρεση νομιζω δεν μπορει να γινει θεσμος.
γιατι με πεντε δεκα συνεδρια τί το καταστροφικό μπορει να επελθει?
αισιοδοξω οτι τελικα ουδεις επηρεαζεται εντονα. αλλα οτι ισως ειναι κατι το επιφανειακο.
μακαρι να μην λέω πάλι βλακειες κ να μην εκνευριζω τους άλλους..
όποιος εξοργιζεται με αυτα που λεω να μου στειλει πμ..παρά να με κηνυγαει στα ξαφνικά...
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι ότι δεν προσπαθούν αυτό που νομίζουμε ή ελπίζουμε. Το πρόβλημα είναι ότι πάνε να καλύψουν ότι προβλήματα υφίσταντε, ότι έχει γίνει με ένα είδος... "συνωστισμού στη Σμύρνη" και μπλέκονται και όσοι με αγαθή προέλευση και αντί να κοιτάμε πως να αποκατασταθούμε στα μάτια του Κυρίου και Θεού μας, ασχολούμαστε με μισθούς και τζαμιά. Αυτό είναι το ξεπούλημα. Πριονίζουμε το κλαδί πάνω στο οποίο καν δεν στεκόμαστε πιά... αλλά κρεμόμαστε από αυτό. Δεν είμαστε παιδιά του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού. Είμαστε παιδιά του βολέματος... Και χάσαμε και τον στόχο...
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
Μαρία και πάλι σωστα μιλάς αλλά ελπίζω ότι δεκα τετοια συνεδρια σε πέντε χρονια
δεν ειναι κατι το ανησυχητικο ούτε το ιδιαίτερο.
νομιζω ο κόσμος ειναι πάντα τοσο ..κοσμικός ώστε το περιεργο θα ηταν να μπορουσαν
να μην συμμετασχουν ποιμενες σε τετοια συνεδρια.
οταν τα παιδια διαβασουν τα μαθηματα τους, θα τα αφησουμε να πανε στα φλιπεράκια ,
και να φανε κ μια σοκολάτα λαθραία μέσα στην εκκλησία για να κατσουν κ φρονιμα..
δυστυχως νομιζω η πικρη πειρα κατι τετοιο δειχνει. αλλιως στο γεροντικό και αλλιως στην ενορία.
πολύ περισσότερο φοβαμαι τα πάμπολλα διαζυγια, τις αμβλωσεις, τον δυτικό τροπο σκέψης,
το ιντερνετ, την κακία και τον ατομισμο που εχουν κατακλύσει τη ζωή μας κλπ κλπ
παρά μερικά παραδοξα συνεδρια.
εξαλλου μην ξεχναμε οτι οταν εγραψαν για το "συνωστισμο" και με τα τουρκικά σηριαλ και τα λοιπά
γραφικά, το ενεργό μερος της ελλ.κοινωνίας οχι μονο δεν ακολουθησε,
αλλα ακόμη και ψυχροί κ αδιάφοροι δηλώνουν εθνικιστες...
με τους λαθρομετανάστες θυμηθήκαμε την αγάπη και την τάξη στην πατρίδα..
και τώρα με τις δηλωσεις του αδελφού μας κ.Κουρακη νομίζεις οτι θα αλλαξουν καποιες
ισορροπίες? δεν νομιζω οτι η ιστορία θα ανοιξει τώρα δρομο για τετοιους ηγετες. απεναντίας.
άρα γιατί σκοτωνομαστε τελικά?( ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗ ΓΡΑΦΩ ...ΒΛΑΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΦΤΩ ΕΞΩ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ..!!)
κ παλι να με συγχωρειτε..
δεν ειναι κατι το ανησυχητικο ούτε το ιδιαίτερο.
νομιζω ο κόσμος ειναι πάντα τοσο ..κοσμικός ώστε το περιεργο θα ηταν να μπορουσαν
να μην συμμετασχουν ποιμενες σε τετοια συνεδρια.
οταν τα παιδια διαβασουν τα μαθηματα τους, θα τα αφησουμε να πανε στα φλιπεράκια ,
και να φανε κ μια σοκολάτα λαθραία μέσα στην εκκλησία για να κατσουν κ φρονιμα..
δυστυχως νομιζω η πικρη πειρα κατι τετοιο δειχνει. αλλιως στο γεροντικό και αλλιως στην ενορία.
πολύ περισσότερο φοβαμαι τα πάμπολλα διαζυγια, τις αμβλωσεις, τον δυτικό τροπο σκέψης,
το ιντερνετ, την κακία και τον ατομισμο που εχουν κατακλύσει τη ζωή μας κλπ κλπ
παρά μερικά παραδοξα συνεδρια.
εξαλλου μην ξεχναμε οτι οταν εγραψαν για το "συνωστισμο" και με τα τουρκικά σηριαλ και τα λοιπά
γραφικά, το ενεργό μερος της ελλ.κοινωνίας οχι μονο δεν ακολουθησε,
αλλα ακόμη και ψυχροί κ αδιάφοροι δηλώνουν εθνικιστες...
με τους λαθρομετανάστες θυμηθήκαμε την αγάπη και την τάξη στην πατρίδα..
και τώρα με τις δηλωσεις του αδελφού μας κ.Κουρακη νομίζεις οτι θα αλλαξουν καποιες
ισορροπίες? δεν νομιζω οτι η ιστορία θα ανοιξει τώρα δρομο για τετοιους ηγετες. απεναντίας.
άρα γιατί σκοτωνομαστε τελικά?( ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗ ΓΡΑΦΩ ...ΒΛΑΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΦΤΩ ΕΞΩ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ..!!)
κ παλι να με συγχωρειτε..
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
Σαν τίτλο το συνέδριο προμηνύονταν εξαιρετικά ενδιαφέρον. Κάποτε θα έπρεπε να γίνει και αυτό. Με τους σωστούς όμως όρους. Το τονίζω... Δεν συμφωνώ με τους εξ αρχής αφορισμούς. Είθισται όμως τα συνέδρια στην Ελλάδα να γίνονται για το θεαθήναι και με ομιλητές πανεπιστημιακούς που μεταξύ τους είναι ομοϊδεάτες.
Γνωρίζω προσωπικά τον Πρόεδρο της Θεολογικής Σχολής Χρυσόστομο Σταμούλη. Είναι άνθρωπος ευρείας παιδείας και ουχί μόνο θεολογικής. Παρα την γνωριμία μας οφείλω να πω πως η Θεολογική Σχολή και δη το Θεολογικό Τμήμα ( υπάρχει και το Ποιμαντικό ), πάντα ήταν λίγο πιο "αριστερόστροφο", λίγο πιο της συμπροσευχής, λίγο πιο "ρισζοσπαστικό" υιοθετώντας κατα καιρούς απόψεις που αγγίζαν ευαίσθητα χριστιανικά θέματα.
Μέσα στο 2012 το Θεολογικό Τμήμα του ΑΠΘ εκδήλωσε και την πρωτοβουλία να λάβει επίσημη απόφαση εναντίον της κίνησης του Πειραιώς να εντάξει στους Αφορισμούς της Κυριακής της Ορθοδοξίας και τους μετέχοντες στον Οικουμενισμό. Δεν κρύβω τα λόγια μου...
Τον τελευταίο καιρό η Θεολογική Σχολή κινείται στο να αναγάγει σε νέο σούπερ σταρ της Θεολογίας των Προύσης Ελπιδοφόρο, άτομο που λέγεται οτι προηγείται στις προτιμήσεις (προαλείφεται είναι το ορθό) για νέος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Καθηγητής της Σχολής και ο ίδιος έχει ως αντικείμενό του την Συμπροσευχή μετα των Ετεροδόξων. Τα συμπεράσματα δικά σας...
Και επανέρχομαι στο Συνέδριο.
Για να γίνει ευδόκιμα ένα τέτοιο συνέδριο είναι αναγκαίο να ειπωθούν σκληρές αλήθειες και όχι η Εκκλησία να χαριεντίζεται την Ελληνική αριστερίζουσα νομεκλατούρα, στο στυλ "εκσυγχρονίστηκα θα με παίξετε και εμένα εσείς οι πεφωτισμένοι της πολιτικής;"
Για να μιλήσουμε για διαφορές και ομοιότητες, θα πρέπει να μας πουν και οι ίδιοι οι αριστεροί τί εννοούν με τον όρο αριστερά.... Εδώ με πρόλαβε ο filotas... Γιατί πολλοί εννοούν τελείως αφηρημένα και συγκεγχυμένα πράγματα και γενικά τον προοδευτικό. Η εποχή αυτών των αποκλειστικών συμβολαίων έχει παρέλθει προ πολλού...
Θαυμάζω αρκετές αριστερές προσωπικότητες, όμως απο την άλλη φέρω μια στοιχειώδη γνώση ιστορίας και θεμελιωδών αρχών της εν γένει Μαρξιστικής Ιδεολογίας. Θα αναφερθούν οι θεολόγοι μας στα μαύρα επίσημα δογματικά θέσφατα της κομμουνιστικής ιδεολογίας ή θα επικεντρώσει στσ θετικά της σημεία για να λέμε άλλα λόγια; Θα κληθούν οι επαγγελόμενοι την Αριστερά να αποκηρύξουν εθνικές μειοδοσίες (με πρώτο το Μακεδονικό ήδη απο το 1924), εθνικές γενοκτονίες, αρνήσεις στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως το θρησκεύειν;
Αυτό εγώ θεωρώ σωστούς όρους. Γιατί αλλιώς κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας για να κάνουμε δημόσιες σχέσεις και να πετύχουμε προσωπική προβολή, με ένα τέτοιο πιασάρικο τίτλο....
Υ.Γ.: Αν και μου φέρνει αηδία ο Κουράκης, οφείλω να πω πως η πρότασή του για φορολόγηση των Χριστιανών, ζήτημα που αγγίζει τα όρια της Αντισυνταγματικότητας, οφείλεται σε μοντέλο που υπάρχει σε ξένες χώρες ήδη. Οι γονείς μου στην Γερμανία έπαιρναν απαλλαγή ήδη τον καιρό της Χούντας ως Ορθόδοξοι απο τον σχετικό Παπικό νομίζω φόρο...
Γνωρίζω προσωπικά τον Πρόεδρο της Θεολογικής Σχολής Χρυσόστομο Σταμούλη. Είναι άνθρωπος ευρείας παιδείας και ουχί μόνο θεολογικής. Παρα την γνωριμία μας οφείλω να πω πως η Θεολογική Σχολή και δη το Θεολογικό Τμήμα ( υπάρχει και το Ποιμαντικό ), πάντα ήταν λίγο πιο "αριστερόστροφο", λίγο πιο της συμπροσευχής, λίγο πιο "ρισζοσπαστικό" υιοθετώντας κατα καιρούς απόψεις που αγγίζαν ευαίσθητα χριστιανικά θέματα.
Μέσα στο 2012 το Θεολογικό Τμήμα του ΑΠΘ εκδήλωσε και την πρωτοβουλία να λάβει επίσημη απόφαση εναντίον της κίνησης του Πειραιώς να εντάξει στους Αφορισμούς της Κυριακής της Ορθοδοξίας και τους μετέχοντες στον Οικουμενισμό. Δεν κρύβω τα λόγια μου...
Τον τελευταίο καιρό η Θεολογική Σχολή κινείται στο να αναγάγει σε νέο σούπερ σταρ της Θεολογίας των Προύσης Ελπιδοφόρο, άτομο που λέγεται οτι προηγείται στις προτιμήσεις (προαλείφεται είναι το ορθό) για νέος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Καθηγητής της Σχολής και ο ίδιος έχει ως αντικείμενό του την Συμπροσευχή μετα των Ετεροδόξων. Τα συμπεράσματα δικά σας...
Και επανέρχομαι στο Συνέδριο.
Για να γίνει ευδόκιμα ένα τέτοιο συνέδριο είναι αναγκαίο να ειπωθούν σκληρές αλήθειες και όχι η Εκκλησία να χαριεντίζεται την Ελληνική αριστερίζουσα νομεκλατούρα, στο στυλ "εκσυγχρονίστηκα θα με παίξετε και εμένα εσείς οι πεφωτισμένοι της πολιτικής;"
Για να μιλήσουμε για διαφορές και ομοιότητες, θα πρέπει να μας πουν και οι ίδιοι οι αριστεροί τί εννοούν με τον όρο αριστερά.... Εδώ με πρόλαβε ο filotas... Γιατί πολλοί εννοούν τελείως αφηρημένα και συγκεγχυμένα πράγματα και γενικά τον προοδευτικό. Η εποχή αυτών των αποκλειστικών συμβολαίων έχει παρέλθει προ πολλού...
Θαυμάζω αρκετές αριστερές προσωπικότητες, όμως απο την άλλη φέρω μια στοιχειώδη γνώση ιστορίας και θεμελιωδών αρχών της εν γένει Μαρξιστικής Ιδεολογίας. Θα αναφερθούν οι θεολόγοι μας στα μαύρα επίσημα δογματικά θέσφατα της κομμουνιστικής ιδεολογίας ή θα επικεντρώσει στσ θετικά της σημεία για να λέμε άλλα λόγια; Θα κληθούν οι επαγγελόμενοι την Αριστερά να αποκηρύξουν εθνικές μειοδοσίες (με πρώτο το Μακεδονικό ήδη απο το 1924), εθνικές γενοκτονίες, αρνήσεις στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως το θρησκεύειν;
Αυτό εγώ θεωρώ σωστούς όρους. Γιατί αλλιώς κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας για να κάνουμε δημόσιες σχέσεις και να πετύχουμε προσωπική προβολή, με ένα τέτοιο πιασάρικο τίτλο....
Υ.Γ.: Αν και μου φέρνει αηδία ο Κουράκης, οφείλω να πω πως η πρότασή του για φορολόγηση των Χριστιανών, ζήτημα που αγγίζει τα όρια της Αντισυνταγματικότητας, οφείλεται σε μοντέλο που υπάρχει σε ξένες χώρες ήδη. Οι γονείς μου στην Γερμανία έπαιρναν απαλλαγή ήδη τον καιρό της Χούντας ως Ορθόδοξοι απο τον σχετικό Παπικό νομίζω φόρο...
Re: Το Συνέδριο 'Εκκλησία και αριστερά' ως ατυχής έμπνευση.
αγαπητέ Κων.πολίτη, βρισκω αρκετα ενδιαφεροντα κ ενημερωτικα αυτα που γραφεις.
γενικα ειμαι κατά της ευκολης κριτικής ειδικα οταν μιλαμε για αρχιερεις.
διοτι απαιτειται η διακριση. και επισης οτι αυτα τα θεματα ειναι πολύ πολύ μακρινα μου.
ενω πασχω και δεν εχω βρει ακομη τα πολυ κοντινά μου.
βεβαια μπορει να ταπεινολογω κιολας τοση ωρα.
γιαυτο θα θεσω 1-2 δυσκολα σημεια..
εχω την εντυπωση οτι ο σημερινος πιστος ξερει πολυ καλά οτι άλλο Πάπας με όστια
και άλλο άγιος Παίσιος και δισκοπότηρο με λαβίδα.
αρα ακομη και να τελουν κοινά μυστήρια(!!), το πλήθος δεν θα ακολουθήσει,
παρα μονο οι εντελως συγχισμενοι, με αρκετα βαθια άγνοια.
οι οποίοι Ο Κύριος έχει τη δύναμη να τους οικονομήσει και στις τελευταίες ανάσες τους.
(ας πουν τουλαχιστον ενα Κύριε ελέησον κ οι ίδιοι)..
επαναλαμβανω δηλαδή ότι πλέον αφού ο Πάπας λεει για αλαθητο και λοιπά, ΔΕΝ
ακολουθει το ποιμνιο, σχεδον ο,τι και να κανουν καποιοι αρχιερεις.
Ο κόσμος δεν μπερδευεται τοσο ευκολα και με τερτιπια...
παλια που ηθελες 1 εβδομαδα για να επικοινωνησεις, ισως. τωρα..ΟΧΙ!(ΝΟΜΙΖΩ δηλαδή!)
δηλαδή πώς θα γίνει η ενωση πρακτικά?! με τους ξυρισμενους κ κουρεμενους καρδιναλιους?
η δε ουνία νομίζω δεν ανθει τόσα χρονια, περα απο ελαχιστους ασχετους.
τώρα απο την αλλη μερια, εχω την εντυπωση (και ελπιζω να μην λεω πάλι ηλιθιοτητα κλπ),
ότι οι ιεραρχες ειναι υποχρεωμενοι να εχουν παρε-δωσε με Πάπα κ ετεροδοξους.
και μαλιστα να εχουν ειρηνικές ή ουδέτερες σχεσεις, ανθρωπινες σχεσεις.-δεν λεω ταυτιση σε ζητηματα πιστεως ή λατρειας κλπ!
ανθρωπινες σχεσεις νομιζω οτι πρεπει να εχουν ΟΤΑΝ υπαρχουν κοινα πρακτικα σημεία.
πχ απεναντι σε κυβερνήσεις ή σε ζητήματα συννενόησης. πχ 1 μοναστήρι ορθοδοξο και ενα παπικό,
αντι να τρωγονται μεταξυ τους και να κερδιζουν οι μουσουλμανοι, καλυτερα να εχουν ειρήνη ή ουδετερότητα παρά καχυποψία.
νομίζω καλύτερα να επιδιωκουμε την ειρήνη μέσα απο την οποία θα κάνουμε το έργο το ορθοδοξο,
παρά μέσα απο συγκρουσιακή πολεμική τακτική, η οποία θα εχει ως αποτελεσμα να στρεψει τις κοσμικες κυβερνησεις
και ετεροδοξες πίστεις ενωμένες μεταξύ τους
εναντιον της ορθοδοξίας και τελικά να μεινουν 5-10 ανθρωποι σε ενα καθεστως πολύ πιεστικό (διωγμός).
τώρα αν καποιοι ξεφευγουν και το παρακάνουν, νομιζω ο πιστος λαός δεν θα τους ακολουθησει,
και ουτε θα βλαπτει το ποιμνιο σοβαρα. Και αυτοι που θα παρασυρθουν, αν εχουν καλη προαιρεση ο Θεός θα τους οικονομήσει.(αισιοδοξω).
νομιζω οτι αντι να εστιαζουμε σε σκληρους ελεγχους κατά της αθειας κλπ, μεσα απο τους οποιους θα σηκωθουν διωγμοι
και θα αντέξουν μόνο λίγοι να ακολουθησουν, κ σιγουρα θα γίνουν λάθη,
νομίζω οτι με ορθοδοξο φρόνημα (προσευχή κλπ), κυρήγματα των αγίων Πατέρων και των καλών της ορθοδοξίας μπορει να γινει καλύτερο αποτελεσμα.
θα γινουν και ελεγχοι μεν, αλλά ισως να μην αποδώσουν αυτα που νομίζουμε.
οι αγιορειτες και οι άγιοι απ οσο νομίζω αστραφτουν με τις αρετες τους κ οχι με την μαχητικοτητα τους τοσο πολύ.
προτιμουν ειρηνη κ σιωπη περισσότερο.
Τωρα δεν ξερω, ελπιζω άλλη μια φορά να μην πεφτω εξω..(γιατι δεν το αποκλειω).
ειναι δύσκολη συζητηση για εμένα..κ υπερ των οριων μου.. εξαλλου δεν ειμαι κ ιεραρχης!! για να εχω εντρυφήσει επι των
πολυπλοκων θεματων αυτων!! γιαυτο ισως να κανω πολλα λαθη..
γενικα ειμαι κατά της ευκολης κριτικής ειδικα οταν μιλαμε για αρχιερεις.
διοτι απαιτειται η διακριση. και επισης οτι αυτα τα θεματα ειναι πολύ πολύ μακρινα μου.
ενω πασχω και δεν εχω βρει ακομη τα πολυ κοντινά μου.
βεβαια μπορει να ταπεινολογω κιολας τοση ωρα.
γιαυτο θα θεσω 1-2 δυσκολα σημεια..
εχω την εντυπωση οτι ο σημερινος πιστος ξερει πολυ καλά οτι άλλο Πάπας με όστια
και άλλο άγιος Παίσιος και δισκοπότηρο με λαβίδα.
αρα ακομη και να τελουν κοινά μυστήρια(!!), το πλήθος δεν θα ακολουθήσει,
παρα μονο οι εντελως συγχισμενοι, με αρκετα βαθια άγνοια.
οι οποίοι Ο Κύριος έχει τη δύναμη να τους οικονομήσει και στις τελευταίες ανάσες τους.
(ας πουν τουλαχιστον ενα Κύριε ελέησον κ οι ίδιοι)..
επαναλαμβανω δηλαδή ότι πλέον αφού ο Πάπας λεει για αλαθητο και λοιπά, ΔΕΝ
ακολουθει το ποιμνιο, σχεδον ο,τι και να κανουν καποιοι αρχιερεις.
Ο κόσμος δεν μπερδευεται τοσο ευκολα και με τερτιπια...
παλια που ηθελες 1 εβδομαδα για να επικοινωνησεις, ισως. τωρα..ΟΧΙ!(ΝΟΜΙΖΩ δηλαδή!)
δηλαδή πώς θα γίνει η ενωση πρακτικά?! με τους ξυρισμενους κ κουρεμενους καρδιναλιους?
η δε ουνία νομίζω δεν ανθει τόσα χρονια, περα απο ελαχιστους ασχετους.
τώρα απο την αλλη μερια, εχω την εντυπωση (και ελπιζω να μην λεω πάλι ηλιθιοτητα κλπ),
ότι οι ιεραρχες ειναι υποχρεωμενοι να εχουν παρε-δωσε με Πάπα κ ετεροδοξους.
και μαλιστα να εχουν ειρηνικές ή ουδέτερες σχεσεις, ανθρωπινες σχεσεις.-δεν λεω ταυτιση σε ζητηματα πιστεως ή λατρειας κλπ!
ανθρωπινες σχεσεις νομιζω οτι πρεπει να εχουν ΟΤΑΝ υπαρχουν κοινα πρακτικα σημεία.
πχ απεναντι σε κυβερνήσεις ή σε ζητήματα συννενόησης. πχ 1 μοναστήρι ορθοδοξο και ενα παπικό,
αντι να τρωγονται μεταξυ τους και να κερδιζουν οι μουσουλμανοι, καλυτερα να εχουν ειρήνη ή ουδετερότητα παρά καχυποψία.
νομίζω καλύτερα να επιδιωκουμε την ειρήνη μέσα απο την οποία θα κάνουμε το έργο το ορθοδοξο,
παρά μέσα απο συγκρουσιακή πολεμική τακτική, η οποία θα εχει ως αποτελεσμα να στρεψει τις κοσμικες κυβερνησεις
και ετεροδοξες πίστεις ενωμένες μεταξύ τους
εναντιον της ορθοδοξίας και τελικά να μεινουν 5-10 ανθρωποι σε ενα καθεστως πολύ πιεστικό (διωγμός).
τώρα αν καποιοι ξεφευγουν και το παρακάνουν, νομιζω ο πιστος λαός δεν θα τους ακολουθησει,
και ουτε θα βλαπτει το ποιμνιο σοβαρα. Και αυτοι που θα παρασυρθουν, αν εχουν καλη προαιρεση ο Θεός θα τους οικονομήσει.(αισιοδοξω).
νομιζω οτι αντι να εστιαζουμε σε σκληρους ελεγχους κατά της αθειας κλπ, μεσα απο τους οποιους θα σηκωθουν διωγμοι
και θα αντέξουν μόνο λίγοι να ακολουθησουν, κ σιγουρα θα γίνουν λάθη,
νομίζω οτι με ορθοδοξο φρόνημα (προσευχή κλπ), κυρήγματα των αγίων Πατέρων και των καλών της ορθοδοξίας μπορει να γινει καλύτερο αποτελεσμα.
θα γινουν και ελεγχοι μεν, αλλά ισως να μην αποδώσουν αυτα που νομίζουμε.
οι αγιορειτες και οι άγιοι απ οσο νομίζω αστραφτουν με τις αρετες τους κ οχι με την μαχητικοτητα τους τοσο πολύ.
προτιμουν ειρηνη κ σιωπη περισσότερο.
Τωρα δεν ξερω, ελπιζω άλλη μια φορά να μην πεφτω εξω..(γιατι δεν το αποκλειω).
ειναι δύσκολη συζητηση για εμένα..κ υπερ των οριων μου.. εξαλλου δεν ειμαι κ ιεραρχης!! για να εχω εντρυφήσει επι των
πολυπλοκων θεματων αυτων!! γιαυτο ισως να κανω πολλα λαθη..