Γιατί λέγονται τα Θεοφάνεια και Φώτα ;;;
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιαν 02, 2010 12:43 pm
Γιατί λέγονται τα Θεοφάνεια και Φώτα ;;;
Καλώς ήλθατε στην σελίδα για το Αγιο Ορος
https://xristianos.net/forum/
viewtopic.php?f=18&t=7971&p=96924&hilitefraim21 έγραψε:Tα φώτα σύμφωνα με τους ιστορικούς της Εκκλησίας μας ονομάστηκαν έτσι γιατί γιά τους πρώτους Χριστιανούς κατά την διάρκεια τους γίνονταν οι βαπτίσεις των νεοφώτιστων που λέγονταν και φωτισμοί.Έτσι σ' εμάς παρέμειναν οι δύο αγιασμοί την παραμονή που ήταν η μέρα παρασκευής και η μέρα της βαπτίσεως τους δηλαδή του φωτισμού.Αυτά με την επικράτηση του Χριστιανισμού άλλαξαν και τελούνταν οι δύο μεγάλοι αγιασμοί οι οποίοι έχουν πολύ μεγάλη σημασία μιά και σύμφωνα με τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο το νερό
μετασχηματίζεται σε νερό του Ιορδάνη την ώρα που βαπτίστηκε ο Ιησούς!Τέτοια αγιαστική δύναμη έχει βέβαια ποτέ περισσότερη από την Θεία Κοινωνία.Σε εμάς μάλιστα η μέρα των Θεοφανείων μέχρι τα τέλη του 4ου αιώνα γιορτάζονταν μαζί με τα Χριστούγεννα στις 6 ΙΑΝΟΥΑΡ., ο εορτασμός 25ΔΕΚ των Χριστουγέννων καθιερώθηκε κατά τα τέλη του 4ου με αρχές του 5ου και μας ήλθε από την Ρώμη.Οι Αρμένιοι μόνο συνέχισαν να γιορτάζουν τα Θεοφάνεια όπως παλιά.
βλέπε καὶ ἐδῶ viewtopic.php?f=76&t=11926&p=138491#p138491Domna έγραψε:Γιατί λέγονται τα Θεοφάνεια και Φώτα ;;;
᾿Ασφαλῶς καὶ ἔχει. μόνον νὰ μὴν μπερδεύουμε ποιός εἶναι ὁ μικρὸς καὶ ποιός ὁ μέγας ἁγιασμός.lefte έγραψε:Έχει διαφορετική αξία ο μεγάλος από το μικρό Αγιασμό;
Ρίξε μια ματιά εδώ:lefte έγραψε:Έχει διαφορετική αξία ο μεγάλος από το μικρό Αγιασμό;
Δὲν ἔχω διαβάσει τὰ θέματα στὰ ὁποῖα παρέπεμψε ἡ συντονίστρια, διότι δὲν ἔχω προλάβει. ἂν ὅμως τὰ ὅσα γράφονται ἐκεῖ ὁδηγοῦν στὸ παραπάνω συμπέρασμα τοῦ ἀγαπητοῦ μέλους lefte, τότε λυποῦμαι πολύ. δὲν ξέρω ποιοί ἔχουν συμμετάσχει καὶ τί ἔχουν γράψει. θέλω νὰ πιστεύω ὅτι πρόκειται γιὰ κάποια παρεξήγησι ἐννοιῶν καὶ τελετῶν. καὶ θέλω ἐπίσης νὰ πιστεύω ὅτι οἱ περισσότεροι (τοὐλάχιστον, ἂν ὄχι ὅλοι) οἱ κληρικοί, οἱ ὁποῖοι τελοῦν καὶ τὸν μικρὸ καὶ τὸν μέγα ἁγιασμό, γνωρίζουν πολὺ καλὰ ἢ ἔστω ἀντιλαμβάνονται τὶς μεγάλες καὶ σημαντικὲς διαφορὲς μεταξὺ τῶν δύο. ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα γιὰ ἄλλη μία φορὰ διαπιστώνει κανεὶς μὲ λύπη πόσο πολὺ ἔχομε ἀπομακρυνθῆ ἀπὸ τὴν λειτουργική μας παράδοσι. ἔχομε ἀποξενωθῆ ἀπὸ τὸ ἐκκλησιαστικὸ βίωμα καὶ ἀδυνατοῦμε νὰ κατανοήσωμε ἁπλὰ πράγματα. ἔχομε χάσει τὰ ἀντικειμενικὰ κριτήρια (ἁγία γραφή, πατερικὴ διδασκαλία, λειτουργικὲς μαρτυρίες κ.λπ.), καὶ ὁ καθένας μας μπορεῖ νὰ λέῃ ὅ,τι θέλει καὶ ὅ,τι νομίζει καὶ νὰ ὑποστηρίζῃ πεισμόνως τὴν γνώμη του, διότι ἀγνοοῦμε τὴν πραγματικὴ διδασκαλία τῆς ἐκκλησίας. ζοῦμε σὲ μία ἐποχὴ συγχύσεως. ὁ Κύριος ἂς μᾶς φωτίσῃ.lefte έγραψε:Σας ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση. Αυτό που κατάλαβα είναι "Οι αγιασμοί, είτε είναι μικρός, είτε μεγάλος, δεν διαφέρουν ως προς την αγιαστική χάρη, αλλά είναι ίσοι. Είτε τελείται την παραμονή των Θεοφανείων, είτε ανήμερα, είτε άλλη ημέρα, πρόκειται για αγιασμένο νερό. Λέγεται μεγάλος, ο αγιασμός των Θεοφανείων, γιατί γίνεται με μεγάλη επισημότητα και τελετουργικότητα, λόγω της εορτής. Ο μικρός γίνεται ταπεινότερα. Αλλά είναι ίσοι μεταξύ τους. Και φυσικά δεν τίθεται θέμα συγκρίσεως με τη Θεία Κοινωνία η οποία είναι το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.