H ισχύς των νόμων της Π. Διαθήκης (απορία για το Λευιτικόν)
Συντονιστής: Συντονιστές
H ισχύς των νόμων της Π. Διαθήκης (απορία για το Λευιτικόν)
Αυτες τις μερες διαβαζα ξανα το Λευιτικόν. Πολλες απο τις εντολες του Κυριου που παρατίθενται εκεί δεν ακολουθουνται πλεον. Ποτε σταματησε αυτο; στην πρωτοχριστιανικη κοινότητα; υπήρχε καποια νεα εντολη ανωθεν οπου διεκρινε οτι αυτες δε θα εφαρμοζονται για τους χριστιανους εθνικους;
«Όπου έρως θείος ήψατο καρδίας, εκεί φόβος ρημάτων ουκ ίσχυσε».
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Νομοι Π. Διαθήκης
Εχεις ηδη απαντησει στην ερωτηση σου, με την αναφορα του ονοματος των Χριστιανων, οι οποιοι πηραν βεβαια το ονομα αυτο, για πρωτη φορα στην ιστορια, στην πολη της Αντιοχειας.
Με την ελευση του Χριστου, περναμε απο την εποχη του Νομου, στην εποχη της Χαριτος.
Τα παντα αλλαζουν, και απο την Παλαια Διαθηκη-Συμφωνια, Θεου-ανθρωπων, περναμε στην Καινη Διαθηκη-Συμφωνια,
και εκ νεου Υιοθεσια και επανεισδοχη της ανθρωπινης φυσεως, στην Βασιλεια του Θεου, η των Ουρανων, η οποια οπως εξαγγελει ηδη λιγο πριν την εμφανιση του Μεσσια ο Τιμιος Προδρομος, που εορτασαμε χθες, "ηγγικε", πλησιασε, ειναι διπλα μας, κοντα μας, μεσα μας, την ψηλαφουμε, την κερδιζουμε, αρκει να πιστεψουμε και να βαπτισθουμε και να αγωνισθουμε για το Ονομα του Κυριου Ιησου Χριστου.
Συνεπως, η λατρεια αλλαζει, το τυπικο ανακαινιζεται, η Θεια Ευχαριστια ειναι πλεον το κεντρο της Εκκλησιολογικης, δομης της Πιστεως μας. Ολα περιστρεφονται γυρω απο το Ποτηριον της Ζωης. Συνεπως και η λατρεια.
Οι προτυπωσεις, η προπαρασκευη, και το σχεδιο της Οικονομιας, μεσω του Ισραηλιτικου λαου, και ειδικα της Ιερατικης φυλης Λεϋι, εκπληρωνονται, ολοκληρωνονται, και πληρουνται μεσα στο Θεανδρικο Προσωπο του Μεσσια και Υιου του Θεου.
Η Αποστολικη Εκκλησια, με την ιδρυση της, ηδη αμεσως μετα την Πεντηκοστη, θα αναπτυξει νεους τυπους, συμβολα, λατρεια, ευχες, τελετες, Ναους, ολα υπο την ευδοκια και επιστασια του Παναγιου Πνευματος αλλα και αυστηρως καθορισμενους απο την Χριστοκεντρικη και Σταυρο-αναστασιμη παρακαταθηκη, που αφησε με την αναληψη του στους ουρανους ο Κυριος.
Ετσι λοιπον, συμφωνα με το θειο και προαιωνιο σχεδιο της σωτηριας μας, η Παναγια και Ζωαρχικη Υπερουσιος Υπερθεεη και Υπερδεδοξασμενη Τριαδα, παρεχει ολα εκεινα που χρειαζονται στον ανθρωπο, πλεον, για να κληρονομησει την ετοιμασμενη προ καταβολης κοσμου, Βασιλειας της.
Και το κεντρικο σημειο σε ολα αυτα ειναι η θεια και ιερα λατρεια του Πατρος του Υιου και του Αγιου Πνευματος, οπως την ξερουμε και την παραλαβαμε, προ Χριστου υπο προτυπωσεων απο τον λαο του Θεου τον παλαιο Ισραηλ,
μετα δε Χριστον, υπο των Αποστολων και των διαδοχων αυτων Αγιων Πατερων μας, ως νεος Ισραηλ που περιλαμβανει πλεον τους βαπτισμενους οπου γης ανθρωπους στο ονομα του Τριαδικου Θεου μας.
Συνεπως η απαντηση ειναι ο Χριστος.
Με την ελευση του Χριστου, περναμε απο την εποχη του Νομου, στην εποχη της Χαριτος.
Τα παντα αλλαζουν, και απο την Παλαια Διαθηκη-Συμφωνια, Θεου-ανθρωπων, περναμε στην Καινη Διαθηκη-Συμφωνια,
και εκ νεου Υιοθεσια και επανεισδοχη της ανθρωπινης φυσεως, στην Βασιλεια του Θεου, η των Ουρανων, η οποια οπως εξαγγελει ηδη λιγο πριν την εμφανιση του Μεσσια ο Τιμιος Προδρομος, που εορτασαμε χθες, "ηγγικε", πλησιασε, ειναι διπλα μας, κοντα μας, μεσα μας, την ψηλαφουμε, την κερδιζουμε, αρκει να πιστεψουμε και να βαπτισθουμε και να αγωνισθουμε για το Ονομα του Κυριου Ιησου Χριστου.
Συνεπως, η λατρεια αλλαζει, το τυπικο ανακαινιζεται, η Θεια Ευχαριστια ειναι πλεον το κεντρο της Εκκλησιολογικης, δομης της Πιστεως μας. Ολα περιστρεφονται γυρω απο το Ποτηριον της Ζωης. Συνεπως και η λατρεια.
Οι προτυπωσεις, η προπαρασκευη, και το σχεδιο της Οικονομιας, μεσω του Ισραηλιτικου λαου, και ειδικα της Ιερατικης φυλης Λεϋι, εκπληρωνονται, ολοκληρωνονται, και πληρουνται μεσα στο Θεανδρικο Προσωπο του Μεσσια και Υιου του Θεου.
Η Αποστολικη Εκκλησια, με την ιδρυση της, ηδη αμεσως μετα την Πεντηκοστη, θα αναπτυξει νεους τυπους, συμβολα, λατρεια, ευχες, τελετες, Ναους, ολα υπο την ευδοκια και επιστασια του Παναγιου Πνευματος αλλα και αυστηρως καθορισμενους απο την Χριστοκεντρικη και Σταυρο-αναστασιμη παρακαταθηκη, που αφησε με την αναληψη του στους ουρανους ο Κυριος.
Ετσι λοιπον, συμφωνα με το θειο και προαιωνιο σχεδιο της σωτηριας μας, η Παναγια και Ζωαρχικη Υπερουσιος Υπερθεεη και Υπερδεδοξασμενη Τριαδα, παρεχει ολα εκεινα που χρειαζονται στον ανθρωπο, πλεον, για να κληρονομησει την ετοιμασμενη προ καταβολης κοσμου, Βασιλειας της.
Και το κεντρικο σημειο σε ολα αυτα ειναι η θεια και ιερα λατρεια του Πατρος του Υιου και του Αγιου Πνευματος, οπως την ξερουμε και την παραλαβαμε, προ Χριστου υπο προτυπωσεων απο τον λαο του Θεου τον παλαιο Ισραηλ,
μετα δε Χριστον, υπο των Αποστολων και των διαδοχων αυτων Αγιων Πατερων μας, ως νεος Ισραηλ που περιλαμβανει πλεον τους βαπτισμενους οπου γης ανθρωπους στο ονομα του Τριαδικου Θεου μας.
Συνεπως η απαντηση ειναι ο Χριστος.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."