π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
Συντονιστής: Συντονιστές
π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
π. Θεόδωρος Ζήσης -
Εορτή Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου -
Το Έπος του 40,
περί Corpus Christi
και διάφορα επίκαιρα σχόλια (mp3)
http://www.impantokratoros.gr/B4157B24.el.aspx
Εορτή Αγίας Σκέπης της Θεοτόκου -
Το Έπος του 40,
περί Corpus Christi
και διάφορα επίκαιρα σχόλια (mp3)
http://www.impantokratoros.gr/B4157B24.el.aspx
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
- xristianos.net
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 439
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 08, 2011 7:54 pm
- Επικοινωνία:
Re: π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
Θεωρείστε το ως συνέχεια του προηγουμένου
Π. Θεόδωρος Ζήσης - 1) Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου περί βλασφημίας 2) Περί Corpus Christi. (Video)
Πηγή: http://www.impantokratoros.gr/FED48F9C.el.aspx
Αναδημοσίευση από:
Simeron WordPress
Π. Θεόδωρος Ζήσης - 1) Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου περί βλασφημίας 2) Περί Corpus Christi. (Video)
Πηγή: http://www.impantokratoros.gr/FED48F9C.el.aspx
Αναδημοσίευση από:
Simeron WordPress
Τα πάντα δώσε για τον Χριστό, Τον Χριστό μη δώσεις για τίποτε. Άγ. Ιουστίνος Πόποβιτς
Re: π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
Ευχαριστώ! Δόξα τω Θεώ!
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
http://www.impantokratoros.gr/CB4969C2.el.aspx
π. Θεόδωρος Ζήσης - Ο άγιος Ευθύμιος ο Μέγας (2013 - mp3)
Κήρυγμα π. Θεοδώρου Ζήση, Εκφων. (20/1/2013) Ηχητικό αρχείο MP3 - Διάρκεια 00:29:09- Μέγεθος 26,7 MB (20/1/2013)
Ονομαστική αναφορά στους πολλούς αγίους που εορτάζουμε τον Ιανουάριο.
Το απολυτίκιο, λέει για ποιο λόγο η Εκκλησία μας ονόμασε τον άγιο Ευθήμιο, Μέγα. Τον ονομάζει Μέγα διότι γέμισε με μοναχούς την έρημο της Παλαιστίνης, γύρω από τον Ιορδάνη.
Στοιχεία από την υμνογραφία.
Από βρέφος ήταν ενάρετος. Είχε ηθικό βίο και Ορθόδοξη πίστη. Η μητέρα του, η Διονυσία, ήταν στείρα. Όμως αυτός γέμισε τέκνα την έρημο. Ήταν γεμάτος από ένθεα χαρίσματα. Αφιερώθηκε από νωρίς. Ήταν η αρχή της ευθυμίας της Εκκλησίας, διότι από την εποχή του σταμάτησαν οι μεγάλοι διωγμοί. Αλλά και επειδή και ο ίδιος απέκρουσε τις αιρέσεις και έφερε τους άπιστους στο Χριστό. Τον είδαν, όταν λειτουργούσε, μέσα σε πύρινη νεφέλη. Μετανάστης στα Ιεροσόλυμα, από τη Μελετηνή της Αρμενίας. Εξαιτίας της ορθότητάς του στα δόγματα, έγινε διαπρεπής και διδάσκαλος της ακριβής θεολογίας.
Ο βίος του από το συναξάρι.
Γεννήθηκε στη Μελετηνή της Αρμενίας. Ο πατέρας του κοιμήθηκε όταν ήταν τριών ετών και η μητέρα του τον πρόσφερε στον επίσκοπο. Διακρίθηκε και στη μάθηση και στην αρετή και έτσι έλαβε τη χειροτονία σε πρεσβύτερο και έγινε και αρχιμανδρίτης των ασκητηρίων και μοναστηρίων. Εικοσιενός ετών μετανάστευσε στα Ιεροσόλυμα. Εκεί σε ένα σπήλαιο, συναγωνίστηκε με τον όσιο Θεόκτιστο. Μια μέρα μαζεύτηκαν 400 άτομα για φιλοξενία χωρίς να έχει το μοναστήρι αρκετά τρόφιμα. Έγινε όμως θαύμα και γέμισε η αποθήκη με τρόφιμα. Ο άγιος έχει χάρισμα να λύνει την στειρότητα. Λειτουργούσε μέσα σε πύρινη στήλη. Είχε το χάρισμα να διαβλέπει τις διαθέσεις και την ηθική και πνευματική κατάσταση αυτών που πήγαιναν να κοινωνήσουνε. Γεννήθηκε το 377 και κοιμήθηκε το 473, 97 ετών. Κάποιος μοναχός, ο οποίος θα πέθαινε, είχε τη φήμη του αγίου, όμως δεν ήταν άγιος αλλά ακόλαστος. Ο άγιος είδε έναν άγγελο που του έπαιρνε την ψυχή και έλεγε τα αμαρτήματά του.
Οι γονείς του είδαν άγγελο που τους είπε να είναι εύθυμοι γιατί θα γεννήσουν τέκνο που θα φέρει χαρά στην Εκκλησία. Έφερε πολλούς απίστους στην Εκκλησία. Είχε ως πρότυπο τον άγιο Αρσένιο το Μέγα. Δεν έτρωγε ούτε συναντιόνταν με άλλους, χωρίς να είναι μεγάλη ανάγκη, εκτός από το Σάββατο και τη Κυριακή. Επίσης κοιμώταν λίγο, ή καθιστός ή όρθιος. Προσπαθούσε να μιμηθεί τον άγιο Αρσένιο, στην ησυχία, στην σιωπή, στην ταπεινοφροσύνη, στα ευτελή ρούχα, στη νηστεία, στο να μη ξεχνάει γιατί βγήκε από το κόσμο. Ήταν φιλέρημος, μισόδοξος και μισοσύντηχος.
Είχε μεγάλο ζήλο εναντίον των αιρέσεων. Μισούσε την αίρεση του Μανιχαίου, του Ωριγένη, του Αρείου, του Σαβελίου, του Νεστορίου και του μονοφυσιτισμού του Ευτυχούς. Ο μονοφυσίτης Πατριάρχης Ιεροσολύμων προσπάθησε να πάρει τον Ευθύμιο μαζί του.
Διδάγματα:
Ο Θεός δίνει χαρίσματα στους αγωνιστές. Μονοφυσίτες έχουμε και σήμερα. Τι έκαναν οι άγιοι απέναντι στους αιρετικούς και τι γίνετε σήμερα; Αναφορά στο τελευταίο στίχο του δοξαστικού του Όρθρου.
Τα υπόλοιπα στο αρχονταρίκι...
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 1278125000
==================================
viewtopic.php?f=12&t=3421&start=450
π. Θεόδωρος Ζήσης - Ο άγιος Ευθύμιος ο Μέγας (2013 - mp3)
Κήρυγμα π. Θεοδώρου Ζήση, Εκφων. (20/1/2013) Ηχητικό αρχείο MP3 - Διάρκεια 00:29:09- Μέγεθος 26,7 MB (20/1/2013)
Ονομαστική αναφορά στους πολλούς αγίους που εορτάζουμε τον Ιανουάριο.
Το απολυτίκιο, λέει για ποιο λόγο η Εκκλησία μας ονόμασε τον άγιο Ευθήμιο, Μέγα. Τον ονομάζει Μέγα διότι γέμισε με μοναχούς την έρημο της Παλαιστίνης, γύρω από τον Ιορδάνη.
Στοιχεία από την υμνογραφία.
Από βρέφος ήταν ενάρετος. Είχε ηθικό βίο και Ορθόδοξη πίστη. Η μητέρα του, η Διονυσία, ήταν στείρα. Όμως αυτός γέμισε τέκνα την έρημο. Ήταν γεμάτος από ένθεα χαρίσματα. Αφιερώθηκε από νωρίς. Ήταν η αρχή της ευθυμίας της Εκκλησίας, διότι από την εποχή του σταμάτησαν οι μεγάλοι διωγμοί. Αλλά και επειδή και ο ίδιος απέκρουσε τις αιρέσεις και έφερε τους άπιστους στο Χριστό. Τον είδαν, όταν λειτουργούσε, μέσα σε πύρινη νεφέλη. Μετανάστης στα Ιεροσόλυμα, από τη Μελετηνή της Αρμενίας. Εξαιτίας της ορθότητάς του στα δόγματα, έγινε διαπρεπής και διδάσκαλος της ακριβής θεολογίας.
Ο βίος του από το συναξάρι.
Γεννήθηκε στη Μελετηνή της Αρμενίας. Ο πατέρας του κοιμήθηκε όταν ήταν τριών ετών και η μητέρα του τον πρόσφερε στον επίσκοπο. Διακρίθηκε και στη μάθηση και στην αρετή και έτσι έλαβε τη χειροτονία σε πρεσβύτερο και έγινε και αρχιμανδρίτης των ασκητηρίων και μοναστηρίων. Εικοσιενός ετών μετανάστευσε στα Ιεροσόλυμα. Εκεί σε ένα σπήλαιο, συναγωνίστηκε με τον όσιο Θεόκτιστο. Μια μέρα μαζεύτηκαν 400 άτομα για φιλοξενία χωρίς να έχει το μοναστήρι αρκετά τρόφιμα. Έγινε όμως θαύμα και γέμισε η αποθήκη με τρόφιμα. Ο άγιος έχει χάρισμα να λύνει την στειρότητα. Λειτουργούσε μέσα σε πύρινη στήλη. Είχε το χάρισμα να διαβλέπει τις διαθέσεις και την ηθική και πνευματική κατάσταση αυτών που πήγαιναν να κοινωνήσουνε. Γεννήθηκε το 377 και κοιμήθηκε το 473, 97 ετών. Κάποιος μοναχός, ο οποίος θα πέθαινε, είχε τη φήμη του αγίου, όμως δεν ήταν άγιος αλλά ακόλαστος. Ο άγιος είδε έναν άγγελο που του έπαιρνε την ψυχή και έλεγε τα αμαρτήματά του.
Οι γονείς του είδαν άγγελο που τους είπε να είναι εύθυμοι γιατί θα γεννήσουν τέκνο που θα φέρει χαρά στην Εκκλησία. Έφερε πολλούς απίστους στην Εκκλησία. Είχε ως πρότυπο τον άγιο Αρσένιο το Μέγα. Δεν έτρωγε ούτε συναντιόνταν με άλλους, χωρίς να είναι μεγάλη ανάγκη, εκτός από το Σάββατο και τη Κυριακή. Επίσης κοιμώταν λίγο, ή καθιστός ή όρθιος. Προσπαθούσε να μιμηθεί τον άγιο Αρσένιο, στην ησυχία, στην σιωπή, στην ταπεινοφροσύνη, στα ευτελή ρούχα, στη νηστεία, στο να μη ξεχνάει γιατί βγήκε από το κόσμο. Ήταν φιλέρημος, μισόδοξος και μισοσύντηχος.
Είχε μεγάλο ζήλο εναντίον των αιρέσεων. Μισούσε την αίρεση του Μανιχαίου, του Ωριγένη, του Αρείου, του Σαβελίου, του Νεστορίου και του μονοφυσιτισμού του Ευτυχούς. Ο μονοφυσίτης Πατριάρχης Ιεροσολύμων προσπάθησε να πάρει τον Ευθύμιο μαζί του.
Διδάγματα:
Ο Θεός δίνει χαρίσματα στους αγωνιστές. Μονοφυσίτες έχουμε και σήμερα. Τι έκαναν οι άγιοι απέναντι στους αιρετικούς και τι γίνετε σήμερα; Αναφορά στο τελευταίο στίχο του δοξαστικού του Όρθρου.
Τα υπόλοιπα στο αρχονταρίκι...
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 1278125000
==================================
viewtopic.php?f=12&t=3421&start=450
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
http://www.impantokratoros.gr/2ACADE4A.el.aspx
π. Θεόδωρος Ζήσης - Η εορτή του θαύματος της Παναγίας Παραμυθίας της Βατοπαιδινής και άλλες θαυματουργές εικόνες Μονής Βατοπεδίου
Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου - Παναγίας Παραμυθίας στο Άνυδρο -Γιαννιτσών. Αρχείο mp3 - Εκφων. (21/1/2013) - Διάρκεια 00:34:29 - Μέγεθος 31,5MB [21/1/2013]
Η Παναγία και η σύνδεσή της με το Άγιον Όρος
Για ποιους λόγους συνδέθηκε η Παναγία με το Άγιον Όρος. 1) Η Παναγία ως παρθένος, αειπάρθενος, ως Υπέρ-αγία, είναι υπόδειγμα. Είναι η πρώτη ησυχάστρια και ασκήτρια, γι αυτό και οι μοναχοί (και οι μοναχές) την έχουν ως πρότυπο και ως βοηθό. 2) Επειδή οι μοναχοί έχουν αποκοπεί από τον κόσμο και από τους μητρικούς κόλπους, γι αυτό θεωρούν την Παναγία ως την κατ εξοχήν μητέρα τους. 3) Κατά μία αγιορείτικη παράδοση, όταν έβαλαν κλήρο οι Απόστολοι για το που θα πάει ο καθένας να κηρύξει το Ευαγγέλιο, τότε θέλησε και η Παναγία έναν τόπο. Εμφανίστηκε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ και της είπε ότι ο δικός της τόπος είναι η χερσόνησος του Όρους Άθω. Η Παναγία πήγε στον τότε ειδωλολατρικό Άθω μαζί με τον άγιο Λουκά και κήρυξαν. Εκεί προσευχήθηκε για το Άγιον Όρος και ο Χριστός της απάντησε.
Το μεγαλύτερο θαύμα στο Άγιον Όρος, είναι αυτό του Άξιον Εστί. Σε ένα κελί κοντά στις Καρυές, φεύγει ο γέροντας να πάει στην αγρυπνία και αφήνει τον υποτακτικό του μόνο. Στη συνέχεια πάει ένας άγγελος ως ξένος μοναχός και κατά την ακολουθία λέει την Τιμιωτέρα μαζί με το Άξιον εστί. Μετά γράφει τον ύμνο με το δάκτυλό του σε μια πέτρα. Αγγελοδίδακτος ύμνος.
Τα θαύματα των αγίων εικόνων της μονής Βατοπεδίου.
Η Βηματάρισα.
Κατά την επιδρομή των Αράβων ο βηματάρης την κρύβει σε ένα φρεάτιο, κάτω από την Αγία Τράπεζα, μαζί με μια λαμπάδα. Μετά από 70 χρόνια γύρισε από την αιχμαλωσία και την βρήκε εκεί με τη λαμπάδα αναμμένη.
Η Παραμυθία:
Ήρθαν πειρατές και η Παναγία προειδοποίησε τους μοναχούς, ενώ ο Χριστός δεν ήθελε λόγω της αμελείας τους. Γι αυτό και η εικόνα είναι αλλαγμένη, με το θείο βρέφος να έχει απλωμένο το χέρι του προς το στόμα της Παναγίας.
Η Εσφαγμένη
Πληγώθηκε από το μαχαίρι ενός εκκλησιάρχη. Ο Εκκλησιάρχης αργούσε συνεχώς στη τράπεζα και ο τραπεζάρης τελικά δεν του έδωσε φαγητό και εκείνος πήγε και μαχαίρωσε την εικόνα της Παναγίας. Πετάχτηκε αίμα από την εικόνα και ο μοναχός τυφλώθηκε και τρελάθηκε. Έμεινε έτσι για τρία χρόνια. Μετά τον έκανε καλά η Παναγία, όμως το χέρι του δεν έλιωσε για να είναι παράδειγμα προς αποφυγήν.
Η ελαιοβρυτησα. Αυτή που βγάζει λάδι.
Βρίσκεται στο Δοχειό, δηλαδή την αποθήκη των υγρών. Το λάδι τελείωνε, και ο δοχειάρης έλεγε να μη δίνουν στους μοναχούς, αλλά να το χρησιμοποιούν μόνο στην Εκκλησία. Ο ηγούμενος είπε να μη μεριμνάει. Όταν τελικά πήγε να βάλει το τελευταίο λάδι βρήκε τα πιθάρια τόσο γεμάτα που το λάδι έτρεχε μέχρι έξω στη πόρτα.
Η Πυροβολιθήσα
Επί τουρκοκρατίας ένας Τούρκος πυροβόλισε την εικόνα. Ο Τούρκος τρελάθηκε και πήγε και κρεμάστηκε. Ευτυχώς τον είδαν και κάποιοι άλλοι Τούρκοι και έτσι δεν διώχτηκε κανένας.
Αντιφωνήτρια
Η κόρη του αυτοκράτορα πήγε στο Άγιον Όρος. Μπαίνοντας στο Ναό της μονής άκουσε φωνή που της έλεγε να φύγει για να μη σκανδαλίζει τους μοναχούς. Έτσι καθιερώθηκε και το Άβατο του Αγίου Όρους.
Σε άλλη περίπτωση, επί τουρκοκρατίας θέλησαν οι Τούρκοι να πάρουν τις γυναίκες τους στο Άγιον Όρος. Όμως πριν να ξεκινήσουν, ο αρχηγός τους ήπιε το καφέ του και πέθανε. Μετά έπιασε και νεροποντή και πήγε το θαμμένο σώμα του απέναντι από το Άγιον Όρος. Το άβατο κατοχυρώνεται με αυτοκρατορικά χρυσόβουλα, πατριαρχικά σιγίλια, μουσουλμανικά φιρμάνια, άρθρα διεθνών κανονισμών, ελληνικά συντάγματα και νομοθετικά διατάγματα!
Πνευματικές σκέψεις:
Στην εικόνα της Παναγίας της Παραμυθίας ο Χριστός προσπάθησε να εμποδίσει την Παναγία στο να προειδοποιήσει τους μοναχούς, όμως η Παναγία απέτρεψε τη τιμωρία τους. Αυτό φανερώνει ότι η Παναγία έχει τόση δύναμη, θάρρος και παρρησία προς τον Χριστό, που μπορεί να παρέμβει και να μας σώσει.
Ακούγεται ότι θα καταργηθεί το άβατο του Αγίου Όρους και να γίνουν και ξενοδοχεία. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη καταστροφή από αυτό. Είδατε τι έπαθε ο Τούρκος αξιωματικός και πόσο ταπεινά η αυτοκρατόρισσα αναγνώρισε το λάθος της.
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 6611706250
π. Θεόδωρος Ζήσης - Η εορτή του θαύματος της Παναγίας Παραμυθίας της Βατοπαιδινής και άλλες θαυματουργές εικόνες Μονής Βατοπεδίου
Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου - Παναγίας Παραμυθίας στο Άνυδρο -Γιαννιτσών. Αρχείο mp3 - Εκφων. (21/1/2013) - Διάρκεια 00:34:29 - Μέγεθος 31,5MB [21/1/2013]
Η Παναγία και η σύνδεσή της με το Άγιον Όρος
Για ποιους λόγους συνδέθηκε η Παναγία με το Άγιον Όρος. 1) Η Παναγία ως παρθένος, αειπάρθενος, ως Υπέρ-αγία, είναι υπόδειγμα. Είναι η πρώτη ησυχάστρια και ασκήτρια, γι αυτό και οι μοναχοί (και οι μοναχές) την έχουν ως πρότυπο και ως βοηθό. 2) Επειδή οι μοναχοί έχουν αποκοπεί από τον κόσμο και από τους μητρικούς κόλπους, γι αυτό θεωρούν την Παναγία ως την κατ εξοχήν μητέρα τους. 3) Κατά μία αγιορείτικη παράδοση, όταν έβαλαν κλήρο οι Απόστολοι για το που θα πάει ο καθένας να κηρύξει το Ευαγγέλιο, τότε θέλησε και η Παναγία έναν τόπο. Εμφανίστηκε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ και της είπε ότι ο δικός της τόπος είναι η χερσόνησος του Όρους Άθω. Η Παναγία πήγε στον τότε ειδωλολατρικό Άθω μαζί με τον άγιο Λουκά και κήρυξαν. Εκεί προσευχήθηκε για το Άγιον Όρος και ο Χριστός της απάντησε.
Το μεγαλύτερο θαύμα στο Άγιον Όρος, είναι αυτό του Άξιον Εστί. Σε ένα κελί κοντά στις Καρυές, φεύγει ο γέροντας να πάει στην αγρυπνία και αφήνει τον υποτακτικό του μόνο. Στη συνέχεια πάει ένας άγγελος ως ξένος μοναχός και κατά την ακολουθία λέει την Τιμιωτέρα μαζί με το Άξιον εστί. Μετά γράφει τον ύμνο με το δάκτυλό του σε μια πέτρα. Αγγελοδίδακτος ύμνος.
Τα θαύματα των αγίων εικόνων της μονής Βατοπεδίου.
Η Βηματάρισα.
Κατά την επιδρομή των Αράβων ο βηματάρης την κρύβει σε ένα φρεάτιο, κάτω από την Αγία Τράπεζα, μαζί με μια λαμπάδα. Μετά από 70 χρόνια γύρισε από την αιχμαλωσία και την βρήκε εκεί με τη λαμπάδα αναμμένη.
Η Παραμυθία:
Ήρθαν πειρατές και η Παναγία προειδοποίησε τους μοναχούς, ενώ ο Χριστός δεν ήθελε λόγω της αμελείας τους. Γι αυτό και η εικόνα είναι αλλαγμένη, με το θείο βρέφος να έχει απλωμένο το χέρι του προς το στόμα της Παναγίας.
Η Εσφαγμένη
Πληγώθηκε από το μαχαίρι ενός εκκλησιάρχη. Ο Εκκλησιάρχης αργούσε συνεχώς στη τράπεζα και ο τραπεζάρης τελικά δεν του έδωσε φαγητό και εκείνος πήγε και μαχαίρωσε την εικόνα της Παναγίας. Πετάχτηκε αίμα από την εικόνα και ο μοναχός τυφλώθηκε και τρελάθηκε. Έμεινε έτσι για τρία χρόνια. Μετά τον έκανε καλά η Παναγία, όμως το χέρι του δεν έλιωσε για να είναι παράδειγμα προς αποφυγήν.
Η ελαιοβρυτησα. Αυτή που βγάζει λάδι.
Βρίσκεται στο Δοχειό, δηλαδή την αποθήκη των υγρών. Το λάδι τελείωνε, και ο δοχειάρης έλεγε να μη δίνουν στους μοναχούς, αλλά να το χρησιμοποιούν μόνο στην Εκκλησία. Ο ηγούμενος είπε να μη μεριμνάει. Όταν τελικά πήγε να βάλει το τελευταίο λάδι βρήκε τα πιθάρια τόσο γεμάτα που το λάδι έτρεχε μέχρι έξω στη πόρτα.
Η Πυροβολιθήσα
Επί τουρκοκρατίας ένας Τούρκος πυροβόλισε την εικόνα. Ο Τούρκος τρελάθηκε και πήγε και κρεμάστηκε. Ευτυχώς τον είδαν και κάποιοι άλλοι Τούρκοι και έτσι δεν διώχτηκε κανένας.
Αντιφωνήτρια
Η κόρη του αυτοκράτορα πήγε στο Άγιον Όρος. Μπαίνοντας στο Ναό της μονής άκουσε φωνή που της έλεγε να φύγει για να μη σκανδαλίζει τους μοναχούς. Έτσι καθιερώθηκε και το Άβατο του Αγίου Όρους.
Σε άλλη περίπτωση, επί τουρκοκρατίας θέλησαν οι Τούρκοι να πάρουν τις γυναίκες τους στο Άγιον Όρος. Όμως πριν να ξεκινήσουν, ο αρχηγός τους ήπιε το καφέ του και πέθανε. Μετά έπιασε και νεροποντή και πήγε το θαμμένο σώμα του απέναντι από το Άγιον Όρος. Το άβατο κατοχυρώνεται με αυτοκρατορικά χρυσόβουλα, πατριαρχικά σιγίλια, μουσουλμανικά φιρμάνια, άρθρα διεθνών κανονισμών, ελληνικά συντάγματα και νομοθετικά διατάγματα!
Πνευματικές σκέψεις:
Στην εικόνα της Παναγίας της Παραμυθίας ο Χριστός προσπάθησε να εμποδίσει την Παναγία στο να προειδοποιήσει τους μοναχούς, όμως η Παναγία απέτρεψε τη τιμωρία τους. Αυτό φανερώνει ότι η Παναγία έχει τόση δύναμη, θάρρος και παρρησία προς τον Χριστό, που μπορεί να παρέμβει και να μας σώσει.
Ακούγεται ότι θα καταργηθεί το άβατο του Αγίου Όρους και να γίνουν και ξενοδοχεία. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη καταστροφή από αυτό. Είδατε τι έπαθε ο Τούρκος αξιωματικός και πόσο ταπεινά η αυτοκρατόρισσα αναγνώρισε το λάθος της.
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 6611706250
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: Λόγοι καὶ ὁμιλίες γιὰ τὸ ἔτος 2013
π. Θεόδωρος Ζήσης - Κυριακή της Χαναναίας - Αγίων Μαρκιανού και Πουλχερίας (2013 - mp3)
http://www.impantokratoros.gr/FCD98F57.el.aspx
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 1034531250
Κήρυγμα
Ολίγα περί της Χαναναίας: Ο Χριστός την περιφρονεί και την προσβάλει. Εκείνη δέχεται την ταπείνωση και απαντάει έξυπνα. Τελικά ο Χριστός την μακαρίζει και γιατρεύει την κόρη της, εκ του μακρόθεν. Δίδαγμα: Να μην απογοητευόμαστε όταν ο Θεός δεν απαντάει άμεσα στις προσευχές μας και επιπλέον μας ταπεινώνει κιόλας. Επίσης σημαντικό είναι το ότι η Χαναναία έλεγε “ελεησόν με”, δηλαδή το πάθος της κόρης της, το έκαμνε δικό της.
Κυρίως θέμα: Οι άγιοι Μαρκιανός και Πουλχερία πλεονεκτήματα και προσφορά -με περισσότερη έμφαση στην αγία Πουλχερία. Η αγία Πουλχερία ήταν εκείνη που οργάνωσε την 3η Οικουμενική Σύνοδο εναντίον του Νεστορίου. Επίσης συνεκάλεσε την 4η Οικουμενική Σύνοδο, στην Χαλκηδόνα, που καταδίκασε την αίρεση του Μονοφυσιτισμού. Αναφορά στο θαύμα με την αγία Ευφημία. Σήμερα πολλοί (οικουμενιστές) θεωρούν του αιρετικούς μονοφυσίτες ως Ορθοδόξους. Επεξήγηση των αιρέσεων του Νεστοριανισμού και του Μονοφυσιτισμού. Αναφορά στις εξελίξεις των σχέσεων των οικουμενιστών με τους μονοφυσίτες. Ακολουθούν ολίγα βασικά βιογραφικά στοιχεία των αγίων Μαρκιανού και Πουλχερίας: Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος τυραννίσθηκε από τους γονείς της Πουλχερίας και του μικρού αδελφού της Θεοδοσίου, ο οποίος σε ηλικία επτά χρονών, υπό την κηδεμονία της ενδεκάχρονης αδελφής του, αναλαμβάνει την διοίκηση της αυτοκρατορίας. Αργότερα ο Θεοδόσιος, υπό την υπόδειξη της αδελφής του, παντρεύτηκε την Αθαναΐδα (η οποία βαπτίστηκε σε Ευδοκία). Η Ευδοκία ήρθε σε ρήξη με την Πουλχερία και πήγε στα Ιεροσόλυμα όπου ήρθε σε επαφή με μονοφυσίτες και παρασύρθηκε στον Μονοφυσιτισμό. Στη συνέχεια αναλαμβάνει αυτοκράτειρα η Πουλχερία αφού πρώτα παντρεύτηκε τον Μαρκιανό. Ο γάμος τους όμως ήταν “λευκός” διότι δεν είχαν συζυγικές σχέσεις.
Δίδαγμα: να μάθουμε τα δόγματα της Πίστεώς μας, για να μπορούμε να αναγνωρίζουμε τις αιρέσεις και να προφυλαγόμαστε.
http://www.impantokratoros.gr/FCD98F57.el.aspx
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 1034531250
Κήρυγμα
Ολίγα περί της Χαναναίας: Ο Χριστός την περιφρονεί και την προσβάλει. Εκείνη δέχεται την ταπείνωση και απαντάει έξυπνα. Τελικά ο Χριστός την μακαρίζει και γιατρεύει την κόρη της, εκ του μακρόθεν. Δίδαγμα: Να μην απογοητευόμαστε όταν ο Θεός δεν απαντάει άμεσα στις προσευχές μας και επιπλέον μας ταπεινώνει κιόλας. Επίσης σημαντικό είναι το ότι η Χαναναία έλεγε “ελεησόν με”, δηλαδή το πάθος της κόρης της, το έκαμνε δικό της.
Κυρίως θέμα: Οι άγιοι Μαρκιανός και Πουλχερία πλεονεκτήματα και προσφορά -με περισσότερη έμφαση στην αγία Πουλχερία. Η αγία Πουλχερία ήταν εκείνη που οργάνωσε την 3η Οικουμενική Σύνοδο εναντίον του Νεστορίου. Επίσης συνεκάλεσε την 4η Οικουμενική Σύνοδο, στην Χαλκηδόνα, που καταδίκασε την αίρεση του Μονοφυσιτισμού. Αναφορά στο θαύμα με την αγία Ευφημία. Σήμερα πολλοί (οικουμενιστές) θεωρούν του αιρετικούς μονοφυσίτες ως Ορθοδόξους. Επεξήγηση των αιρέσεων του Νεστοριανισμού και του Μονοφυσιτισμού. Αναφορά στις εξελίξεις των σχέσεων των οικουμενιστών με τους μονοφυσίτες. Ακολουθούν ολίγα βασικά βιογραφικά στοιχεία των αγίων Μαρκιανού και Πουλχερίας: Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος τυραννίσθηκε από τους γονείς της Πουλχερίας και του μικρού αδελφού της Θεοδοσίου, ο οποίος σε ηλικία επτά χρονών, υπό την κηδεμονία της ενδεκάχρονης αδελφής του, αναλαμβάνει την διοίκηση της αυτοκρατορίας. Αργότερα ο Θεοδόσιος, υπό την υπόδειξη της αδελφής του, παντρεύτηκε την Αθαναΐδα (η οποία βαπτίστηκε σε Ευδοκία). Η Ευδοκία ήρθε σε ρήξη με την Πουλχερία και πήγε στα Ιεροσόλυμα όπου ήρθε σε επαφή με μονοφυσίτες και παρασύρθηκε στον Μονοφυσιτισμό. Στη συνέχεια αναλαμβάνει αυτοκράτειρα η Πουλχερία αφού πρώτα παντρεύτηκε τον Μαρκιανό. Ο γάμος τους όμως ήταν “λευκός” διότι δεν είχαν συζυγικές σχέσεις.
Δίδαγμα: να μάθουμε τα δόγματα της Πίστεώς μας, για να μπορούμε να αναγνωρίζουμε τις αιρέσεις και να προφυλαγόμαστε.
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
π. Θεοδώρου Ζήση - Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου, (2013) - mp3
Κήρυγμα 24-02-2013 Περί τελώνου και Φαρισαίου, ολίγα. Θέμα κηρύγματος: Η ταπεινοφροσύνη κατά τον Μ. Βασίλειο.
Τη δόξα του Θεού που χάσαμε την κερδίζουμε με την ταπεινοφροσύνη. Ποιες είναι οι παγίδες του Διαβόλου για να χάσουμε την δόξα του Θεού. Βλ. χρήματα, αξιώματα κ.α. Η δύναμη και η ομορφιά των ανθρώπων είναι μάταια πράγματα διότι καταστρέφονται από την φθορά. Η σοφία χωρίς Θεό είναι επίσης μάταιη. Με τη σοφία του ο Διάβολος προσπάθησε να παγιδεύσει το Χριστό, αλλά πιάστηκε ο ίδιος. Και οι Ιουδαίοι το ίδιο έπαθαν. Το αληθινό καύχημα του ανθρώπου είναι το να γνωρίζει το μεγαλείο του Θεού. Τα πάντα είναι δώρα του Θεού. Αντιπαράθεση του Απ. Πέτρου με τον Φαρισαίο.Αφού γνωρίσουμε τα της ταπεινώσεως ας μιμηθούμε το Χριστό. Αναπαράσταση της ταπεινής ζωής του Χριστού. Συμβουλές για το πως μπορούμε να γίνουμε ταπεινόφρονες.
http://www.impantokratoros.gr/25A42A34.el.aspx
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 4045000000
Κήρυγμα 24-02-2013 Περί τελώνου και Φαρισαίου, ολίγα. Θέμα κηρύγματος: Η ταπεινοφροσύνη κατά τον Μ. Βασίλειο.
Τη δόξα του Θεού που χάσαμε την κερδίζουμε με την ταπεινοφροσύνη. Ποιες είναι οι παγίδες του Διαβόλου για να χάσουμε την δόξα του Θεού. Βλ. χρήματα, αξιώματα κ.α. Η δύναμη και η ομορφιά των ανθρώπων είναι μάταια πράγματα διότι καταστρέφονται από την φθορά. Η σοφία χωρίς Θεό είναι επίσης μάταιη. Με τη σοφία του ο Διάβολος προσπάθησε να παγιδεύσει το Χριστό, αλλά πιάστηκε ο ίδιος. Και οι Ιουδαίοι το ίδιο έπαθαν. Το αληθινό καύχημα του ανθρώπου είναι το να γνωρίζει το μεγαλείο του Θεού. Τα πάντα είναι δώρα του Θεού. Αντιπαράθεση του Απ. Πέτρου με τον Φαρισαίο.Αφού γνωρίσουμε τα της ταπεινώσεως ας μιμηθούμε το Χριστό. Αναπαράσταση της ταπεινής ζωής του Χριστού. Συμβουλές για το πως μπορούμε να γίνουμε ταπεινόφρονες.
http://www.impantokratoros.gr/25A42A34.el.aspx
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 4045000000
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
http://www.impantokratoros.gr/063A2B80.el.aspx
Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - Ομότιμος Καθηγητής θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ - Ι. Ν. Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης. Κυριακή 17-3-2013
Περιληπτική ερμηνεία της Ευαγγελικής Περικοπής. Αναφορά στη νηστεία. Αιτία της εξορίας του Αδάμ από τον Παράδεισο. Αναφορά στο Συναξάρι.
Θέμα: Η διδασκαλία της Εκκλησίας για την αρχέγονη κατάσταση του ανθρώπου, αυτή του Παραδείσου, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.
Περιγραφή της καταστάσεως του Αδάμ στον Παράδεισο. Η προφητική πρόρρηση του Αδάμ. Σχέση ανδρός και γυναικός. Αναφορά στις φυσικές ανάγκες του Αδάμ. Η σχέση των πρωτοπλάστων με τον Θεό. Τα πνευματικά εφόδια: η ελευθερία, η βούληση, η νοημοσύνη. Η ηθική διάκριση στον Αδάμ, πριν την πτώση. Η γνώση ως φυσικό ιδίωμα του ανθρώπου. Γιατί το δένδρο καλείται ως “δένδρο της γνώσεως του καλού και του κακού”; Η δύο τρόποι γνώσεως του καλού και του κακού. Παράδειγμα: οι δέκα εντολές και ο ρόλος της συνείδησης και του έμφυτου ηθικού νόμου. Τα ανθρώπινα προσόντα και η χάρη του Θεού. Ο λόγος της εξορίας του Αδάμ από τον Παράδεισο. Οι συνθήκες του Παραδείσου και η πνευματική εξέλιξη του ανθρώπου.
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 7581591250
Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - Ομότιμος Καθηγητής θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ - Ι. Ν. Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης. Κυριακή 17-3-2013
Περιληπτική ερμηνεία της Ευαγγελικής Περικοπής. Αναφορά στη νηστεία. Αιτία της εξορίας του Αδάμ από τον Παράδεισο. Αναφορά στο Συναξάρι.
Θέμα: Η διδασκαλία της Εκκλησίας για την αρχέγονη κατάσταση του ανθρώπου, αυτή του Παραδείσου, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.
Περιγραφή της καταστάσεως του Αδάμ στον Παράδεισο. Η προφητική πρόρρηση του Αδάμ. Σχέση ανδρός και γυναικός. Αναφορά στις φυσικές ανάγκες του Αδάμ. Η σχέση των πρωτοπλάστων με τον Θεό. Τα πνευματικά εφόδια: η ελευθερία, η βούληση, η νοημοσύνη. Η ηθική διάκριση στον Αδάμ, πριν την πτώση. Η γνώση ως φυσικό ιδίωμα του ανθρώπου. Γιατί το δένδρο καλείται ως “δένδρο της γνώσεως του καλού και του κακού”; Η δύο τρόποι γνώσεως του καλού και του κακού. Παράδειγμα: οι δέκα εντολές και ο ρόλος της συνείδησης και του έμφυτου ηθικού νόμου. Τα ανθρώπινα προσόντα και η χάρη του Θεού. Ο λόγος της εξορίας του Αδάμ από τον Παράδεισο. Οι συνθήκες του Παραδείσου και η πνευματική εξέλιξη του ανθρώπου.
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 7581591250
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
π. Θεόδωρος Ζήσης - Η Θεομητορική εορτή Ζωοδόχου Πηγής (mp3-2013)
Εκφων. (10/5/2013)
http://www.impantokratoros.gr/8CEC63EB.el.aspx
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 7989652500
Εκφων. (10/5/2013)
http://www.impantokratoros.gr/8CEC63EB.el.aspx
http://www.impantokratoros.gr/dat/stora ... 7989652500
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: π. Θεόδωρος Ζήσης (mp3) Επίκαιρα Σχόλια
Συμπληρωματικά σχόλια στο κήρυγμα της Κυριακής του Αντίπασχα
π. Θεόδωρος Ζήσης Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ - Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - (14/5/2013)
http://www.impantokratoros.gr/6D5B8976.el.aspx
=========================
Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ - Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - (15/5/2013)
Συμπληρωματικά σχόλια στο κήρυγμα της Κυριακής του Αντίπασχα Β'(video 2013)
http://www.impantokratoros.gr/6C0B2009.el.aspx
π. Θεόδωρος Ζήσης Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ - Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - (14/5/2013)
http://www.impantokratoros.gr/6D5B8976.el.aspx
=========================
Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ - Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - (15/5/2013)
Συμπληρωματικά σχόλια στο κήρυγμα της Κυριακής του Αντίπασχα Β'(video 2013)
http://www.impantokratoros.gr/6C0B2009.el.aspx
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.