Σελίδα 1 από 4

Πώς γλύτωσαν από την παναίρεση του οικουμενισμού

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 09, 2006 9:14 pm
από Misha
Δυο επιστολές παραιτησης απο το Παγκοσμιο Συμβουλιο "Εκκλησιων" ,οι οποιες πρεκυψαν μετα απο σφοδρες αντιδρασεις των απλων κληρικων και λαικων στις ομοδοξες μας Εκκλησιες της Γεωργιας και της Βουλγαριας.

Τα μαθηματα που παιρνουμε πολλα και σημαντικά για τους σχετικά απλους τροπους απαλλαγης μας απο την παναιρεση του οικουμενισμού.

3 December 1998

BULGARIAN ORTHODOX CHURCH
WCC Eighth Assembly - Press Release No. 47

The Bulgarian Orthodox Church has informed the World Council of Churches (WCC) that it has decided to discontinue its membership of the WCC.

The news was given in a letter dated 27 November 1988 from His Holiness Patriarch Maxim of Bulgaria addressed to WCC General Secretary, Rev. Dr Konrad Raiser.

Below is an English translation, supplied by the Bulgarian Orthodox Church, of the original Bulgarian text:

"Dear Mr General Secretary,

The Holy Synod of the Bulgarian Orthodox Church at their session on the 9th of April 1998, Protocol No.9, having taken into consideration that the hopes from its membership in the World Council of Churches have not been fully justified, as well as the confusion of the Orthodox Christians in this country with that membership (of our Church in the WCC), with a view to safeguard the fullness of our holy Church, have decided to discontinue its membership in it.

The Holy Synod express their thanks to the WCC for the mutual contacts and the respective mutual aid so far.

< We notify you that from now on the Bulgarian Orthodox Church cannot be represented at the WCC by any organization, foundation or private persons from Bulgaria or from outside its confines.

Respectfully yours

Signed
President of the Holy Synod
(s) + MAXIM
Patriarch of Bulgaria"

Η Ορθοδοξη Εκκλησια της Βουλγαριας αποφασισε να αποχωρησει απο το Παγκοσμιο Συμβουλιο Εκκλησιων,γιατι δεν εκπληρωθηκαν οι ελπιδες απο την συμμετοχή της και διότι με την συμμετοχη αυτη διακυβευεται η ενοτητα της Αγιας Εκκλησιας της Βουλγαριας.



"May 20, 1997: Following intense pressure from some groups in the Church, the Holy Synod of the Georgian Orthodox Church takes decision to withdraw from the WCC. Simultaneously, the Orthodox Church also withdraws from the Conference of European Churches.

In related developments, some of the leaders of the opposition groups, in close contact with Old Calendarist circles in Greece, call upon the church to break communion also with those Orthodox churches continuing to participate in ecumenical organizations.

May 22, 1997: Patriarch Ilia informs WCC of Holy Synodʼs decision to leave. His letter states: "during the past years a negative attitude towards the ecumenical movement has grown in our Church. The above-mentioned has developed into such a serious problem that an actual danger of separation and contradiction between the clergy and the people has appeared. … Since the interests of the Orthodox are not often taken into consideration at the WCC, and since during the past years there are certain attempts to confer the WCC with an ecclesiological character, the Georgian Orthodox Church should leave the WCC."


Πάλι με πιεσεις του πληρωματος της Εκκλησιας της Γεωργιας και για την αποφυγη σχισματος μεταξυ των κληρικων και του πληρωματος η Γεωργιανη Εκκλησια με επιστολή του Πατριάρχη της Ηλία αποσυρεται από το Παγκοσμιο Συμβουλιο Εκκλησιων τον Μαιο του 1997



Όχι συζήτηση για επίσκεψη ή να συμπροσευχηθούν με τον Πάπα ,ούτε καν συμμετοχή στον αχταρμά του Π.Σ.Ε . δε θελουν οι ομοδοξοι μας Βουλγαροι και Γεωργιανοι.Και δεν εγινε αυτο με πρωτοβουλια των ηγεσιων αλλα λογω των ισχυρότατων πιεσεων που δεχτηκαν οι σύνοδοι τους από τον απλό πιστό κλήρο και λαό !!!!

Αυτά για όσους νομίζουν πως δεν επηρεάζουμε καταστάσεις με την αντίδραση μας.


Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 09, 2006 9:50 pm
από PATIENT
Αγαπητέ misha, πολύ καλά κάνεις που υπενθυμίζεις τις συγκεκριμένες αποχωρήσεις απο το ΠΣΕ ,των εκκλησιών Βουλγαρίας και Γεωργίας.
Τα είχα αναφέρει κι εγώ αυτά παλιότερα αλλά τώρα καθίστανται επίκαιρα και πάλι...
Να συμπληρώσω μόνο ότι στην περίπτωση της Γεωργίας που γνωρίζω πρισσότερες λεπτομέρειες , δεν είχαμε απλές διαμαρτυρίες από τους πιστούς αλλά ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ απο τα μισά περίπου μοναστήρια.
Διαμαρτυρίες υπήρχαν και απο παλιά με τη μορφή επιστολών κλπ. αλλά μονο η διακοπή μνημοσύνου "τσούζει" τους οικουμενιστές και γι αυτό βγήκαν απο το ΠΣΕ σχεδόν αυτομάτως!!
Είναι πολύ σοφό το δικαίωμα που παρέχει η Εκκλησία με ορισμένους κανόνες Της ώστε να προστατεύεται απο τους κληρικούς που κηρύσσουν λόγω και έργω αίρεση.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 09, 2006 9:54 pm
από Misha
ΝΑ ΠΩΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟ Π.Σ.Ε Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ!!!

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΤΙΦΛΙΔΑΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΗΛΙΑ!!!

ΜΟΝΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΣΤΟ Π.Σ.Ε



ακολουθει αυτουσια η επιστολη των ηγουμενων και κληρικων στην Αγγλικη
(θα προσπαθησω να την μεταφρασω εντος της ημερα γιατι ειναι πολυ μεγαλης σημασιας)

An Open Letter to Patriarch Ilia II of Georgia




"Christ the Lord called that Church the Catholic Church which maintains the true and saving confession of the Faith. It was for this confession that He called Peter blessed when He declared ʽ...upon this rock [i.e., of right faith] I will build my church; and the gates of hell shall not prevail against itʼ (Matt. 16:18)ʼ." —Saint Maximus the Confessor (Migne PG 90, 132A)

"We are orphans and fatherless..." —Lamentations of Jeremiah 5:3.

"Whoso readeth, let him understand." —Matt. 24:15

In ancient Sodom there lived the righteous Lot and his family. Our long-suffering God awaiting the conversion the change of heart of the Sodomites bestowed upon them all that they needed: air water food... life itself. Lot was for them a certain example of righteousness, a model for their correction. But in vain. The measure of lawlessness and sin overflowed; the Lord brought out the family of Lot and destroyed the city of Sodom by fire thus taking away that life which He Himself had granted.

Like unto Sodom becomes that church in which the abomination of heretical doctrines finds itself a lodging place. Long-suffering and merciful is the Lord and just as the destruction of Sodom was delayed for the sake of righteous Lot; so too for the sake of His righteous servants for the time being He shall not withdraw the grace of the Holy Spirit from that church which is deviating into the heretical gloom so offensive to Him. But for how long? Where is that boundary beyond which lawlessness exceeds His long-suffering and mercy? If the time for an exodus like Lot's is come then such a time is the termination of the period [allowed for repentance], it is the time for the execution of the judgments of God, the time of righteous anger, the time for the taking away of the very Spirit of Life. The going forth from the midst of sin by the true children of the Church serves as an indication of the spiritual death of the hierarchy of a Local Church. And only then when the Lord shall have led forth all of them, all those faithful to Him—His true Church—will the grace of His Holy Spirit completely abandon the assembly of those who have remained behind.

Lot forewarned his sons-in-law of the approaching judgment but was mocked by them. And his sons-in-law were burned together with all the Sodomites.

We also have the example of Nineveh. The Ninevites repented and the judgment of God was suspended. But what of Sodom? Was Sodom capable of changing? Sodom, in which there was not even a consciousness of the need for amendment?

1. Ecumenism is heresy! That is quite clear. Moreover, it is the heresy of heresies.
2. Of all the errors which the so-called "Ecumenism" comprises, the most fundamental and profound is its error concerning the very nature of the Church itself. This is an ecclesiological heresy. It is contrary to the Nicean-Constantinopolitan confession of faith, for it asserts that there is no "One, Holy, Catholic, and Apostolic Church".
3. The so-called "World Council of Churches" already in its very name contains this contradiction of the Orthodox Christian doctrine concerning the Church. And in its "Branch Theory" it totally rejects this dogma. And the "Council" endeavors to accomplish this fundamental rejection by its militant practice of "religious pluralism".
4. The Orthodox Church, by participating in the activities of the aforementioned "World Council of Churches", declares her agreement with all its [the WCC's] teachings and activities. By this very means she becomes a party to all the falsehood and errors of the Council. She becomes heretical to the degree that the Council itself is heretical.
5. This heresy is introduced even more deeply into the body of the Church by the participation of her hierarchy in the various forms of liturgical concelebrations conducted by the institutions of the Council in the course of its routine activities.
6. The Georgian Orthodox Church (GOC) has been an active member of the WCC for a considerable time (since 1962). This lively participation, manifested in the activities of her senior hierarchs, is the path of falling away into heresy, or rather, it is essentially already heresy.
7. Both in their numerous public appearances, and also ex cathedra, the senior hierarchs of the GOC have shown themselves to be apologists and preachers of the heresy of Ecumenism. At the Local Council in 1995 participation in this movement was recorded in the official documents and confirmed by the ecclesiastical authority. By this means this heresy was definitively implanted into the body of the Local Georgian Church.
8. When the Church begins in any degree to accept heretical teachings, then saving grace wanes in her. Once the Church as a whole accepts a heresy, then saving grace departs from this community, since salvation for its members has become impossible, even if they were to lay down their lives for their convictions.
9. There are only two routes of escape from the situation which has arisen in the GOC: either the Church renounces its error, or else those seeking salvation quit the assembly of the unfaithful.
10. The Church's rejection of the heresy of Ecumenism must be expressed by its departure from the WCC. There is no other way.
11. This can be done only by the senior hierarchs of the GOC—this is their prerogative. But the hierarchs refuse to do this.
12. Some of the hierarchs consider such a step inconsistent with the contemporary processes of global integration. Subordinating, in their own conceptions, the life of the Church to the mere laws by which society functions, they threaten the Christians with economic difficulties, political, religious, and cultural isolation, and a like multitude of imagined horrors.
13. Such a way of thinking is based on a lack of faith in the providential care for the Church by her Creator and Founder. This is unbelief, this is real atheism which captivates the mind and conscience. They do not realize that the Lord does not abandon His true servants. His eye slumbereth not; and mighty is His right hand.
14. Other of the hierarchs, not possessing a true Christian consciousness and not wishing to comprehend the very essence of the dogmas of the Church of Christ, consider that membership in the WCC is not so very significant a sin. Such as these seek by means of various compromises to deceive both God and themselves.
15. So what then remains for an Orthodox Christian seeking salvation to do, who is certain that this very salvation is not possible without a true faith free of heretical abomination?
16. "...and they departed from the presence of the council, rejoicing that they were counted worthy to suffer shame for His name." Acts 5:41.

"...But as for those who...severe themselves from communion with their president, that is, because he publicly preaches heresy and with bared head teaches it in the Church, such persons are not only not subject to canonical penalty..., but are worthy of due honor among the Orthodox. For not bishops, but false bishops and false teachers have they condemned, and they have not fragmented the Church's unity with schism, but from schisms and divisions have they earne
stly sought to deliver the Church." (Canon XV of the First-Second Council of Constantinople)

In his commentary on Canon XIV of the Fourth Ecumenical Council, Zonar writes: "Those are also heretics who even partly disagree with the teaching of the Church or who only slightly distort it."

The Monastery of our Righteous Father Shio of Mghvime (the Cave-dweller) severs eucharistic communion with Catholicos-Patriarch Ilia II because of his heresy of Ecumenism.

Archimandrite George, Abbot of the monastery
Archimandrite John
Hieromonk Nicholas
Monk Kyrion
Novice Bessarion
Novice Guram

April 14/27 1997

The Abbot of the Lavra of the Righteous David of Garedzhe, Archimandrite Gregory, severs eucharistic communion with Catholicos-Patriarch Ilia II because of his heresy of Ecumenism, and resigns from the office of abbot.

Archimandrite Gregory

April 17/30, 1997

Betania Monastery severs liturgical communion with Catholicos-Patriarch Ilia II because of his heresy of Ecumenism.

Abbot of the Monastery, Hieromonk Haggai
Monk Eutyches
Monk Gabriel

April 18 / May 1, 1997

The Abbot of the Zarzma Monastery, Archimandrite George, severs eucharistic communion with Catholicos-Patriarch Ilia II and Bishop Sergius of Akhaltsikhe on account of their having fallen into the heresy of ecumenism.

Archimandrite George May 2/15, 1997
To the Catholicos-Patriarch of All Georgia, Ilia II,
And to the Holy Synod of Bishops of the Georgian Orthodox Church

Your Holiness; Most-reverend Bishops:

We humbly wish to inform you that with the blessing of the ruling bishop of the Shemokmedi diocese, Kyr Joseph, a meeting of the clergy of the Guria region was held on May 6/19 of this year. At this meeting we considered the situation which has arisen in the bosom of the Mother Church, in particular, the declarations of the brotherhoods of the St. Shio of Mghvime, Betania, and St. David of Garedzhe monasteries. We most humbly beg you not to rend the robe of the Church of Christ by schism.

For love's sake, resolve to leave the World Council of Churches.

Otherwise we shall subscribe to the decision of the aforementioned brotherhoods and shall sever eucharistic communion with you.

1 ) Abbot of the Shemokmedi Monastery of St. Nicholas, Archimandrite Nicholas
2) Spiritual Father of the Dzhikheti Convent, Archimandrite Andrew
3) Rector of the Shemokmedi Cathedral, Protopriest Basil
4) Rector of the Church of SS. Julitta and Cyriacus, Priest Matthew
5) Rector of the Church of St. George in Dvabchu, Priest Constantine
6) Deacon of the Shemokmedi Cathedral, Fr. Cyriacus

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 09, 2006 10:31 pm
από PATIENT
Misha έγραψε:ΝΑ ΠΩΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟ Π.Σ.Ε Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ!!!

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΤΙΦΛΙΔΑΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΗΛΙΑ!!!

ΜΟΝΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΣΤΟ Π.Σ.Ε



ακολουθει αυτουσια η επιστολη των ηγουμενων και κληρικων στην Αγγλικη
(θα προσπαθησω να την μεταφρασω εντος της ημερα γιατι ειναι πολυ μεγαλης σημασιας)

An Open Letter to Patriarch Ilia II of Georgia

"Christ the Lord called that Church the Catholic Church which maintains the true and saving confession of the Faith. It was for this confession that He called Peter blessed when He declared ʽ...upon this rock [i.e., of right faith] I will build my church; and the gates of hell shall not prevail against itʼ (Matt. 16:18)ʼ." —Saint Maximus the Confessor (Migne PG 90, 132A)



Μπράβο για το κείμενο που βρήκες.
Πρώτη πρώτη όπως φαίνεται προτάσουν την φράση του Αγίου Μάξιμου του Ομολογητή : " Καθολική Εκκλησία είπε ο Χριστός ότι είναι η ορθή και σωτήρια ομολογία της πίστεως"...
Αυτό το έγραψαν γιατί γνώριζαν ότι το πρώτο πρώτο που θα τους κατηγορούσαν οι οικουμενιστές είναι το ότι με την διακοπή μνημοσύνου θα ετίθεντο εκτός Εκκλησίας. Ομως σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου γνώρισμα της Καθολικής Εκκλησίας είναι η ΟΡΘΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ.
Όλα τα υπόλοιπα είναι για εκφοβισμό προς τους αδύνατους και αμαθείς.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 09, 2006 10:56 pm
από Misha
AIΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ

επισκοπος Ραζκας και Πριζρεν π.Αρτεμιος (πατρ.Σερβιας)


Ακολουθει απόσπασμα της ομιλίας του στο συνεδριο για τον οικουμενισμό που έγινε στην Θεσ/νίκη το 1998:



"During this entire period of the decline and ruin of the Church of Saint Sava in every respect, the only voice that could be heard was that of Father Justin of Chelije, who was and remains the vigilant and unchanging conscience of the Serbian Orthodox Church. Deeply feeling and liturgically experiencing the spirit of Apostolic and Patristic Truth, he wrote, regarding the ecumenical "labor" of Patriarch Athenagoras: "And the Patriarch of Constantinople? By his neo- Papist behavior, his words and deeds, he has scandalized Orthodox consciences for decades, renouncing the unique and all-saving Truth of the Orthodox Church and Faith, acknowledging the Roman Pontifex Maximus with demonic pride..."

These words clearly express a mature, sincere and patristic position toward a heretical Patriarch and a precise diagnosis of the basic intentions of Constantinople, which the successors of Patriarch Athenagoras are carrying out to this day under the eyes and with the silent acquiescence of officials from the other Orthodox Churches. And what would Father Justin say today?
"


"Κατα την διαρκεια της καταστροφής της Εκκλησιας του Αγιου Σάββα (εννοει την σερβικη εκκλησια) η μονη φωνη που μπορουσε να ακουστει ηταν του π.Ιουστινου Πόποβιτς ,ηγουμένου του Τσελιε,ο οποιος παραμενει η αγρυπνη και αμετάβλητη συνειδηση της Σερβικης Ορθοδοξου Εκκλησιας.

Αισθανομενος βαθια και βιωνοντας λειτουργικά το πνευμα της Αποστολικης και Πατερικης Αληθείας ο π.Ιουστίνος έγραψε σχετικά με τις οικουμενιστικές "ωδίνες" του Πατρ.Αθηναγόρα:

"Και ο Πατριαρχης Κων/πολεως?Με την νεο-παπικη του συμπεριφορά,τα λογια και τα έργα του,σκανδαλισε Ορθοδοξες συνειδησεις επί δεκαετιες εγκαταλειποντας την Μόνη και παν-σωστικη Αλήθεια,αναγνωρίζοντας τον Πάπα με δαιμονική υπερηφάνεια..."

Αυτες οι λέξεις ξεκαθαρα εκφραζουν μια ωριμη,ειλικρινή και πατερική τοποθετηση προς εναν ΑΙΡΕΤΙΚΟ Πατριαρχη και ειναι μια ακριβης διαγνωση των βασικών προθέσεων της Κων/πολεως τις οποιες οι διάδοχοι του Πατρ.Αθηναγόρα εκπληρωνουν εως σήμερα κατω από τα μάτια και με την σιωπηλη συγκαταθεση επισημων από τις αλλες Ορθοδοξες Εκκλησιες.

Τι θα έλεγε ο π.Ιουστίνος σημερα????"



Σ.Σ .Όλα οσα λεει ο π.Αρτεμιος Ραντοσαβλιεβιτς,πνευματικο παιδι του π.Ιουστίνου, ειναι σα να φωτογραφιζουν το σημερα ,το τωρα....απλώς αλλάξτε τα ονοματα των αιρετικών...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 10, 2006 9:37 am
από stratos
PATIENT έγραψε:ετίθεντο εκτός Εκκλησίας. Ομως σύμφωνα με τα λόγια του Κυρίου γνώρισμα της Καθολικής Εκκλησίας είναι η ΟΡΘΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ.
Όλα τα υπόλοιπα είναι για εκφοβισμό προς τους αδύνατους και αμαθείς.
θα ηθελες πολυ να ειναι ετσι
αλλα για σενα δεν ειναι ετσι..
τι ειπε ο κυριος στον Νικοδημο; [ΑΛΗΘΩΣ ΑΛΗΘΩΣ ΣΟΙ ΛΕΓΩ ΕΑΝ ΤΙΣ ΔΕΝ ΓΕΝΝΗΘΗ ΕΞ ΥΔΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ]
εσυ ποιος εισαι και βαπτιζεις; η εκκλησια;
εχεις εξουσια,Αποστολικη διαδοχη;
αλλα ξεχασα εσυ ξεβαπτιζεις κοσμο

παμε παρακατω
[Εάν δεν φάγητε την σάρκα του υιού του ανθρώπου, και πίητε το αίμα αυτού, δεν έχετε ζωήν εν εαυτοίς. Οστις τρώγει την σάρκα μου, και πίνει το αίμα μου, έχει ζωήν αιώνιον, και εγώ θέλω αναστήσει αυτόν εν τη εσχάτη ημέρα]

μπορει καποιος να μετουσιωσει οινο και αρτο εκτος εκκλησιας;
ΟΧΙ
ουτε σωζεται καποιος οπως λεει ο Κυριος

ουτε εξομολόγηση εκτος εκκλησιας
ουτε τιποτα

αυτα που λες τα λενε οι προτεσταντες που αποριπτουν την σωτηρια μεσω των μυστηριων και φυσικα αποριπτουν και την ιερωσυνη

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 10, 2006 10:12 am
από stratos
Αλλα θα ηθελα να πω και κατι αλλο γιατι με τρωει

δεν εχει σημασια που εγω δεν θα ηθελα να ειναι ετσι [για τους λογους μου] αλλα θα το πω

Πρωτη μερα της νηστειας στο Ορος και ειμαι εκει
δινω τα ονοματα της οικογεν για το 40λειτουργο στον πνευματικο μου
την ωρα που σημειωνε οτι ειναι δικα μου βλεπει και 2 ονοματα [μοναχων] και με ρωταει
τι ειναι αυτα ; ειχες μοναχους στο σοι σου; [κοιμηθηκαν πριν πολλα χρονια]

ναι του λεω γεροντα ισα ισα που τους προλαβα και τους θυμαμαι
τους δινω και αυτους καθε Κυριακη στην προσκομιδη λεω αλλα ηταν ζηλωτες...
πειραζει τον ρωταω;
οχι οχι μου λεει...
να τους βαζεις να τους βαζεις δεν πειραζει....

οποτε θελω να ζητησω και ενα ΣΥΓΝΩΜΗ απο καποιους εδω μεσα γιατι οπως θα θυμουνται τους ειχα πει αιρετικους και οτι τους βλεπω με χειροτερο ματι απο τους παπικους...

ολα τα αλλα ειναι οπως τα ελεγα
εκτος εκκλησιας αλλα ΟΧΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ

αυτα.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 10, 2006 11:34 am
από vasilis_m21
Παιδιά μία είναι η λύση: να μιμηθούμε the one and only Λουκά.. Όποιοι βαδίσουν στα χνάρια της θα είναι σύγχρονοι ομολογητές και απολογητές, εις δόξαν Θεού και ορθοδοξίας.
θα γραφτεί σύγχρονη εποποιία...ένα σύγχρονο κατά "Λουκά" ευαγγέλιον!

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 10, 2006 12:58 pm
από Harrys1934
vasilis_m21 έγραψε:Παιδιά μία είναι η λύση: να μιμηθούμε the one and only Λουκά.. Όποιοι βαδίσουν στα χνάρια της θα είναι σύγχρονοι ομολογητές και απολογητές, εις δόξαν Θεού και ορθοδοξίας.
θα γραφτεί σύγχρονη εποποιία...ένα σύγχρονο κατά "Λουκά" ευαγγέλιον!



βασίλη επειδή δεν απάντησες στην ερώτηση που σου έκανα σε ξανά ρωτάω, Εάν ε΄χεις μεταλάβει και πριν πόσο καιρό από κανονικό ιερέα, μετά εξομολογήσεως από κανονικό ιερέα ορθοδοξο. Αυτά που λέσ για σύχρονο Λουκά και Ευαγγέλιο είναι έξω από την Γραφή, γιατι στο Εβραίους ΙΓ-8,9 μας λέει ο Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος και χθές και σήμερα και δεν αλάζει πότε με κοντά και πότε με μακριά και το τέλειο δεν παίρνει εξελήξεις. Να μη παρασύρεστε από διδασκαλίες, που είναι διάφορες και ξένες προς την αληθηνή διδασκαλία του Χριστού
Βλέπεις η Ορθοδοξία στηρίζεται στην Γραφή και στην διδασκαλί α των πατέρων και όχι από περιοδικά που πουλούν τα περίπτερα με τους άθεους σοφούς. Και η σοφία αυτού του κόσμου είναι κουταμάρα εωώπιον του χριστού του Θεού. Μας έχεις ταλεπορίσει πολύ και έχεις φέρει σε δύσκολη θεση τον Μιχάλη. Είπες την άλλη φορά ότι δεν φεύγεις εάν δεν σου πει ο΄ίδιος ο Θεός να φύγεις σε πόσα σημεία να σου μετρίσω που σου λέει ο Θεός να φύγεις από την μέση θα στα μετρήσω την άλλη φορά εάν δεν τα βρείς μόνος σου. ¨ομως μη ξεχνάς οφείλεις α=να απαντίσεις στην ερώτηση μου. Το όλο αυτό παιχνίδι δεν μυρίζει καλά

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 10, 2006 2:20 pm
από PATIENT
stratos έγραψε:Αλλα θα ηθελα να πω και κατι αλλο γιατι με τρωει

δεν εχει σημασια που εγω δεν θα ηθελα να ειναι ετσι [για τους λογους μου] αλλα θα το πω

Πρωτη μερα της νηστειας στο Ορος και ειμαι εκει
δινω τα ονοματα της οικογεν για το 40λειτουργο στον πνευματικο μου
την ωρα που σημειωνε οτι ειναι δικα μου βλεπει και 2 ονοματα [μοναχων] και με ρωταει
τι ειναι αυτα ; ειχες μοναχους στο σοι σου; [κοιμηθηκαν πριν πολλα χρονια]

ναι του λεω γεροντα ισα ισα που τους προλαβα και τους θυμαμαι
τους δινω και αυτους καθε Κυριακη στην προσκομιδη λεω αλλα ηταν ζηλωτες...
πειραζει τον ρωταω;
οχι οχι μου λεει...
να τους βαζεις να τους βαζεις δεν πειραζει....

οποτε θελω να ζητησω και ενα ΣΥΓΝΩΜΗ απο καποιους εδω μεσα γιατι οπως θα θυμουνται τους ειχα πει αιρετικους και οτι τους βλεπω με χειροτερο ματι απο τους παπικους...

ολα τα αλλα ειναι οπως τα ελεγα
εκτος εκκλησιας αλλα ΟΧΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ

αυτα.
Δεκτή η συγνώμη.
Αυτό που συμπεραίνω είναι ότι χωρίς να το ψάξεις και να ρωτήσεις λίγο παραπέρα μας έβγαλες την ταμπελα του αιρετικού.
Εκρινες και κατέκρινες χωρίς να έχεις ρωτήσει καν τον πνευματικό σου !!!
Μήπως και για πολλές άλλες απόψεις σου τελικά ισχύει κάτι παρόμοιο;
Δηλαδή ότι βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα , αβασάνιστα;

Mε αγάπη Χριστού,
ένας ζηλωτής