Σελίδα 1 από 6

Η παλαβομάρα που σώζει ψυχές...

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 17, 2007 8:23 am
από Misha
Οι δια Χριστόν Σαλοί ως ιεραπόστολοι *

του Διονύση Σπεντζάρη


Αν επιχειρήσουμε να ρίξουμε μια ματιά στη βιογραφία ενός δια Χριστόν Σαλού, αυτό που θα τραβήξει ιδιαιτέρως την προσοχή μας και μάλιστα θα μας ξαφνιάσει, θα είναι μάλλον η παραδοξότητα, η υπερβολή και η «τρέλα» της συμπεριφοράς του Σαλού.
Ωστόσο, αν μετά το πρώτο μας ξάφνιασμα θελήσουμε η ματιά μας να γίνει περισσότερα απαιτητική, θʼ ανακαλύψουμε μια καταπληκτική ιεραποστολική θέαση της εκκλησιαστική μας ζωής η οποία φανερώνει τα βάθος της σχέσης Εκκλησίας και κόσμου. Γιʼ αυτό καλύτερα να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Δια Χριστόν Σαλοί, δηλαδή τρελοί για χάρη του Χριστού, καθιερώθηκε από τον 6ο αιώνα περίπου (με την εμφάνιση του αγίου Συμεών από την Έμεσα) να αποκαλούνται οι Χριστιανοί εκείνοι, συνήθως μοναχοί, που προσποιούνται τον τρελό προκειμένου να ανταποκριθούν, μέσα από περίεργους και ασυνήθιστους δρόμους τις εντολές του Χριστού. Όχι όμως για να σώσουν μονάχα την δική τους ψυχή αλλά και πλήθος άλλων συνανθρώπων. Η ζωή τους, δηλαδή, διαπνεόταν από κίνητρο ιεραποστολικό.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε στους «Βίους» τους είναι ότι ο χώρος δράσης τους είναι η κοινωνία, οι πόλεις. Όσοι από τους δια Χριστόν Σαλούς ήσαν μοναχοί, άφησαν το μοναστήρι ή το ασκητήριό τους και εισήλθαν στη κοινωνία. Οι κοινωνίες, όμως, στις οποίες εισήλθαν ήσαν πάντοτε χριστιανικές. Αυτές ήσαν το πεδίο της δράσης τους. Οι πράξεις που έκαναν ήσαν παράλογες και προκλητικές, πράξεις ενός τρελού, οι οποίες όμως είχαν ένα βαθύτερο περιεχόμενο. Οι Σαλοί σύχναζαν σε ταβέρνες, σε κακόφημες συνοικίες, έκαναν παρέα με τις πόρνες, συμμετείχαν σε όλες τις διαστάσεις του περιθωρίου πλην μίας: της αμαρτίας.
Ποιο ήταν αυτό το βαθύτερο περιεχόμενο; και γιατί οι Σαλοί έδρασαν στις χριστιανικές κοινωνίες;

Στους πρώτους αιώνες της χριστιανικής εποχής οι πιστοί βίωναν περισσότερο έντονα το γεγονός ότι ήσαν μέλη της ίδιας οικογένειας.
Όμως, όταν με το διάταγμα των Μεδιολάνων η Χριστιανική Εκκλησία γνώρισε την αναγνώριση, οι χριστιανοί άρχισαν να εφησυχάζουν μέσα στον ιστό της κοινωνικής τάξης και οι αδελφικές σχέσεις χαλάρωσαν.
Τώρα πια ο Χριστιανισμός έγινε κοινωνικά αποδεκτός, απέκτησε κρατική υποστήριξη και εδραιώθηκε με κοσμικό πνεύμα στις συνειδήσεις, ο θεσμός της ιδιοκτησίας.
Τώρα πια άρχισε να κυριαρχεί η διάκριση μεταξύ του «δικού μου» και του «δικού σου».
Κι αυτή ήταν, σύμφωνα με τη μαρτυρία του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, μία από τις αιτίες αλλοίωσης του χριστιανικού ήθους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τον 4ο αιώνα στην Κωνσταντινούπολη οι περισσότεροι άνθρωποι ζούσαν μέσα στη φτώχια, στην ταλαιπωρία και στους πόνους.
Σε αντίθεση μʼ αυτούς, η ζωή των πλουσίων ήταν ιδιαίτερα προκλητική. Δεν αφορούσε όμως μόνο τις κοινωνικές ανισότητες ο νέος άνεμος που έπνεε τον 4ο αιώνα.
Οι χριστιανοί απολάμβαναν τιμές, αξιώματα, θέσεις στην, χριστιανική πια, Αυτοκρατορία. Ξαφνικά η Εκκλησία κατακλύσθηκε από πλήθη που έφεραν χωρίς κόπο την ετικέτα «Χριστιανός».
Ο ιερός Χρυσόστομος ένοιωθε στεναχώρια για το μεγάλο αριθμό των κατʼ όνομα Χριστιανών, που τους θεωρούσε μάλιστα μια επιπλέον τροφή για το πυρ της γεένης. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η χριστιανική ταυτότητα έχανε τη βασική ιδιότητά της να λειτουργεί ως άλας της γης, ως η ζύμη που θα αναπλάσει το φύραμα, το ανθρώπινο φύραμα.
Εδώ ακριβώς φανερώνεται η ιεραποστολική συνείδηση και δραστηριότητα των δια Χριστόν Σαλών. Οι Σαλοί ήλθαν να εργαστούν για μια ουσιαστική μεταστροφή στο Χριστό και για την γέννηση της πραγματικά χριστιανικής κοινωνίας. Δεν διακήρυξαν μια άλλη θρησκεία ή μια άλλη Εκκλησία, αλλά κατέθεσαν το αίτημα της ανανέωσης, την ανάγκη μιας αναβάπτισης. Υπενθύμισαν το μήνυμα του Χριστού και κάλεσαν σε γνήσια αποδοχή του. Οι Σαλοί ήσαν μια γροθιά στο στομάχι της εφησυχασμένης μετά τους διωγμούς, χριστιανικής κοινωνίας, τάραξαν τα λιμνάζοντα ύδατα της ασφάλειας, της ευημερίας και της τυπολατρείας.
Αυτή την τυπολατρεία «τσαλάκωσε» ο Άγιος Συμεών όταν, Κυριακάτικα, γέμισε τις τσέπες του καρύδια, πήγε στην Εκκλησία, στην αρχή της θείας Λειτουργίας κι άρχισε να σβήνει τις καντήλες. Ακολούθησε πανικός. Άρχισαν να τον κυνηγούν για να τον βγάλουν έξω, αλλά αυτός ανέβηκε στον άμβωνα και εκεί χτυπούσε τις γυναίκες με τα καρύδια. Επιτέλους αυτές ξύπνησαν. Ναι! Όπως μαρτυρούν και τα κείμενα του ιερού Χρυσοστόμου, πολλές γυναίκες, μέσα στο πλαίσιο προφανώς της εξοικείωσης τους με τη λειτουργική ζωή, συνήθιζαν να παίρνουν έναν υπνάκο στη θεία Λειτουργία.
Οι άνδρες είχαν «σοβαρότερες» ασχολίες, αφού στηνόταν μεταξύ τους κανονικός διάλογος για «τόκους αριθμών, λογισμούς δανεισμάτων» ή «περί κερδών, περί εμπορίας, περί καπηλείας». Γιʼ αυτό ο Χρυσόστομος δεν δίσταζε να ομολογεί ότι οι πραγματικά καλοί χριστιανοί αποτελούσαν ένα μικρό κλάσμα από τον ολικό αριθμό των εκκλησιαζομένων. Οι περισσότεροι εκκλησιάζονταν από συνήθεια.
Αυτή δεν ήταν η μοναδική ενέργεια του Συμεών, από την οποία αναστατώθηκαν και προκλήθηκαν οι κάτοικοι της Έμεσας. Τον συναντούμε να εισβάλει στα γυναικεία λουτρά της πόλης, να επιχειρεί τάχα να βιάσει τη γυναίκα το ταβερνιάρη εργοδότη του.
Κίνητρό του; Να γκρεμίσει τη σιγουριά και το νομικίστικο πνεύμα, που κατατάσσει τους ανθρώπους με βάση τα εξωτερικά, επιδερμικά κριτήρια και παραβλέπει ότι η σωτηρία είναι ζήτημα βαθιάς μετάνοιας κι όχι απλώς τήρησης ενός κοσμικού καθωσπρεπισμού.
Ο βιογράφος του, Λεόντιος ο επίσκοπος Νεαπόλεως, ο οποίος ρητά μας διαβεβαιώνει ότι η είσοδός του ήταν προσχεδιασμένη, επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό μας. «Πώς αισθανόσουν Πάτερ, όταν μπήκες στα λουτρά των γυναικών;» τον ρώτησε ο διάκονος Ιωάννης, ο μόνος που γνώριζε την αληθινή πολιτεία του αγίου. «Πίστεψέ με, παιδί μου ήμουν σαν ξύλο ανάμεσα σε ξύλα» του είπε ο Συμεών.
Ο Άγιος Ανδρέας ο δια Χριστόν Σαλός έδρασε στην Κωνσταντινούπολη τον 9ο αιώνα. Κοντά στα άλλα του χαρίσματα φαίνεται ότι διέθετε και πολύ «βαρύ χέρι». Τα ευεργετικά του αποτελέσματα αισθάνθηκαν για τα καλά δυο κλέφτες, οι οποίοι απολάμβαναν τα «αγαθά» της λείας τους σε μια ταβέρνα. Ο τρόπος που μεταχειρίσθηκε ο Άγιος σίγουρα μας ξαφνιάζει. Αλλά αν έμπαινε στην ταβέρνα κι άρχιζε το κήρυγμα σε μια γλώσσα οικεία σε αξιοπρεπείς νοικοκυραίους, ποιος θα τον άκουγε; Ο πόνος από τα χαστούκια που δέχθηκαν οι δυο κλέφτες ήταν ένα είδος γλώσσας κατανοητό από τους ανθρώπους του υποκόσμου, και διαπέρασε το σώμα και την ψυχή τους. Περισσότερο αυτήν. Το φανέρωμα της «πληγής» μας, η συνειδητοποίηση των αμαρτιών μας είναι το πρώτο βήμα προς τη σωτηρία. Αυτό πέτυχε ο Άγιος.
Όταν, κατά την περίοδο της μεγάλης Τεσσαρακοστής, ο Ρώσσος Νικόλαος ο Σαλός (16ος αιώνας) διασταυρώθηκε με τον τσάρο Ιβάν τον Τρομερό ο οποίος είχε εγκαθιδρύσει μια βασιλεία του τρόμου, του προσέφερε να φάει ένα κομμάτι ωμό κρέας.
Ο Ιβάν οπισθοχώρησε αηδιασμένος, παίρνοντας το μήνυμα, ότι χειρότερο από το να φας κρέας τη Σαρακοστή είναι να «καταβροχθίζεις» ανθρώπινο κρέας με την τυραννική εξουσία σου. Ο Σαλός δεν επαναπαύθηκε στο ότι τυπικά η εξουσία ήταν χριστιανική, αλλά φανέρωσε τα ουσιαστικά κριτήρια χριστιανικότητας.
Πιστεύουμε, ότι με τη ζωή και τη δράση τους οι δια Χριστόν Σαλοί μιμήθηκαν την κένωση του ίδιου του Ιησού Χριστού, που κατέβηκε μέχρι τα κατώτατα του Άδη για να καλέσει κάθε άνθρωπο στο Σώμα του.
Οι Σαλοί απευθύνουν ένα διαρκές μήνυμα σε όλο το σώμα της Εκκλησίας, σε όλες τις εποχές και υπενθυμίζουν τη θεμελιώδη ιεραποστολική φυσιογνωμία της.
Μας καλούν, έτσι, σε αυτοκριτική, σε αναζήτηση γνήσιου εκκλησιαστικού τρόπου ζωής.
Συνεχώς μας υπενθυμίζουν ότι δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε, νομίζοντας ότι είμαστε Χριστιανοί επειδή γεννηθήκαμε σε ένα από τα λεγόμενα «χριστιανικά έθνη».

----------------
* Περιοδικό Πάντα τα έθνη, Ιούλιος - Σεπτέμβριος 2003

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 04, 2007 12:19 pm
από Misha
μερες που είναι...που η "σαλή",η εκστατική Αγάπη του καλού Θεού Τον ανέβασε πάνω στο Σταυρό...που μια σαλή γερόντισσα περιδιαβαινει στις ζωές μας και μας χαρίζει δώρα θεραπείας,ειρήνης και καταλλαγής...

οι σαλοι αγιοι ειναι δραματικά επίκαιροι και πιο αναγκαίοι παρά ποτε...

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 04, 2007 1:38 pm
από silver
O Micha έγραψε :
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε στους «Βίους» τους είναι ότι ο χώρος δράσης τους είναι η κοινωνία, οι πόλεις. Όσοι από τους δια Χριστόν Σαλούς ήσαν μοναχοί, άφησαν το μοναστήρι ή το ασκητήριό τους και εισήλθαν στη κοινωνία. Οι κοινωνίες, όμως, στις οποίες εισήλθαν ήσαν πάντοτε χριστιανικές. Αυτές ήσαν το πεδίο της δράσης τους. Οι πράξεις που έκαναν ήσαν παράλογες και προκλητικές, πράξεις ενός τρελού, οι οποίες όμως είχαν ένα βαθύτερο περιεχόμενο. Οι Σαλοί σύχναζαν σε ταβέρνες, σε κακόφημες συνοικίες, έκαναν παρέα με τις πόρνες, συμμετείχαν σε όλες τις διαστάσεις του περιθωρίου πλην μίας: της αμαρτίας.
Ποιο ήταν αυτό το βαθύτερο περιεχόμενο; και γιατί οι Σαλοί έδρασαν στις χριστιανικές κοινωνίες;
Αδελφέ, δεν αντιλαμβάνεσαι ότι αυτογελοιοποιείσαι, ότι σε παίζει μπάλλα ο Πονηρός; Παραθέτης ένα κείμενο για τους δια Χριστόν Σαλούς. Βλέπεις εσύ κάτι που να γράφει το κείμενο και να ανταποκρίνεται στην κεκοιμημένη Ταρσώ; Οι Σαλοί ήσαν μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας--γράφει το κείμενο που παρέθεσες ταλαίπωρε--η Ταρσώ και η οικογένειά της ήσαν αιρετικοί παλαιοημερολογίτες! Όσοι από τους δια Χριστόν Σαλούς ήσαν μοναχοί(αυτονόητο: και μοναχές), άφησαν το μοναστήρι ή το ασκητήριο τους και εισήλθαν στη κοινωνία--γράφει το κείμενο που παρέθεσες ταλαίπωρε--η Ταρσώ και αν προς στιγμή ξεχάσουμε ότι ήταν αιρετική των Ματθαιϊκών, άφησε μήπως το ασκητήριό της, ή το μοναστήριό της και εισήλθε στη κοινωνία, όπως γράφει το κείμενο που παράθεσες; Όλο το κείμενο είναι εναντίον σου αν με προσοχή το μελετήσεις!
Όχι όμως για να σώσουν μονάχα την δική τους ψυχή αλλά και πλήθος άλλων συνανθρώπων. Η ζωή τους, δηλαδή, διαπνεόταν από κίνητρο ιεραποστολικό.
Η εκτός Εκκλησίας ευρισκομένη Ταρσώ, να σώσει τους εντός Εκκλησίας (έστω και αμαρτωλούς), Ορθοδόξους!!!!! Τόσο πολύ σε έχει τυφλώσει αδελφέ ο αρχ. Όφις;

Εδώ ακριβώς φανερώνεται η ιεραποστολική συνείδηση και δραστηριότητα των δια Χριστόν Σαλών. Οι Σαλοί ήλθαν να εργαστούν για μια ουσιαστική μεταστροφή στο Χριστό και για την γέννηση της πραγματικά χριστιανικής κοινωνίας. Δεν διακήρυξαν μια άλλη θρησκεία ή μια άλλη Εκκλησία,
Η αιρετική Ταρσώ των Ματθαιϊκών ήλθε να εργαστεί----άκου και φρίξον!--για μιά ουσιαστική μεταστροφή στο Χριστό, αυτών που ευρίσκονται εντός της Εκκλησίας του Χριστού!!!!
Το κείμενο στη συνέχεια γράφει : Δεν διακήρυξαν μια άλλη Εκκλησία---ταλαίπωρε Micha, αυτό σε "χαντακώνει" τι ήθελες και άβαζες αυτό το κείμενο; Όλοι γνωρίζουμε η Ταρσώ ήτο μέλος αιρετικής "εκκλησίας" των Ματθαιϊκών!!

Οι Σαλοί απευθύνουν ένα διαρκές μήνυμα σε όλο το σώμα της Εκκλησίας, σε όλες τις εποχές και υπενθυμίζουν τη θεμελιώδη ιεραποστολική φυσιογνωμία της.
Μας καλούν, έτσι, σε αυτοκριτική, σε αναζήτηση γνήσιου εκκλησιαστικού τρόπου ζωής.
Εεε...εδώ είσαι για κλάματα, ταλαίπωρε.. η "σαλή" Ταρσώ μας καλεί για ....γνήσιο εκκλησιαστικό τρόπο ζωής!!!!!!!!!!!!!!!!
Δεν νομίζω να χρειάζονται περισσότερα σχόλια.

=======================
Εις τους καιρούς μας βλέπομεν ότι πολλά πιστά τέκνα της Εκκλησίας μας μοναχοί και λαϊκοί, έχουν, δυστυχώς, αποσχισθή από αυτήν, εξ αιτίας των φιλενωτικών. Έχω την γνώμην οτι δεν είναι καθόλου καλόν να αποχωριζώμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φοράν που θα πταίη ο Πατριάρχης. Αλλά από μέσα, κοντά στην Μητέρα Εκκλησία έχει καθήκον και υποχρέωσι ο καθένας νʼ αγωνίζεται με τον τρόπον του. Το να διακόψη το μνημόσυνον του Πατριάρχου, να αποσχισθή και να δημιουργήση ιδικήν του Εκκλησίαν και να εξακολουθή να ομιλή υβρίζοντας τον Πατριάρχην, αυτό νομίζω, είναι παράλογον.
Εάν δια την α ή την β λοξοδρόμησι των κατά καιρούς Πατριαρχών χωριζώμεθα και κάνωμε δικές μας Εκκλησίες - Θεός φυλάξει! - θα ξεπεράσωμε και τους Προτεστάντες ακόμη. Εύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει. Δυστυχώς, έχουμε πολλές « εκκλησίες » στην εποχή μας. (Γέροντας Παϊσιος).

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 04, 2007 1:45 pm
από Misha
Καλη Ανασταση Σιβερ!ο καλος Θεος με τις ευχες της οσιας γερόντισσας Ταρσως να ελεησει όλους μας και όλο τον κόσμο!Αμήν!

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 04, 2007 1:59 pm
από 123
Η ευλογία του Θεού δεν κάνει διακρίσεις.
Η σωτηρία μας δεν είναι προνόμιο κάποιων
Ο καθένας ας κάνει την αυτοκριτική του

Εγώ τώρα διαβάζω (και δεν τελείωσα ακόμα) το βιβλίο της γερεόντισας Ταρσώς και βλέπω πως πρόκειται για μια ευσεβή Σαλή δια Χριστόν.
Το αν ήταν με το παλιό ημερολόγιο ή το νέο δεν ξέρω ή τουλάχιστον δεν έχω δει μέχρι τώρα.

Πολλές φορές αναρωτήθηκα μήπως οι λάθος είμαστε εμείς με το νέο ημερολόγιο. Κάθε Μ. Βδομάδα το σκέφτομαι περιμένοντας την Ανάσταση κι επειδή ακολουθούμε το παλιό. Γιατί άραγε? Γιατί το φως βγαίνει με το παλιό? Δεν είμαι πάντως ικανή να κρίνω κανέναν για την Πίστη του.

Τη βοήθεια και ευλογία της γερόντισας Ταρσώς να έχουμε όλοι και μακάρι να της μοιάσουμε στο ελάχιστο.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 04, 2007 2:17 pm
από silver
Ο Μicha έγραψε :
Καλη Ανασταση Σιλβερ! ο καλος Θεος με τις ευχες της οσιας γερόντισσας Ταρσως να ελεησει όλους μας και όλο τον κόσμο! Αμήν!

Silver, να σωφρονίζης με πραότητα εκείνους, που έχουν εναντία φρονήματα. Ποίος ηξεύρει, μήπως καμιά φορά τους δώση ο Θεός μετάνοιαν και οδηγηθούν εις την πλήρη και ορθήν γνώσιν της αληθείας, και συνέλθουν από την μέθην, που τους έχει φέρει η παγίδα της πλάνης, εις την οποίαν τους έπιασεν ο διάβολος, τους συλλάβη δε τώρα ως αιχμαλώτους ο δούλος του Θεού, διά να πράττουν το θέλημα Εκείνου(=του Θεού), Β' Τιμ.β:25.

Ο δούλος σου Silver, αδελφέ Micha, θα προσεύχεται για σένα και για την κεκοιμημένη--εν αιρέσει----ταλαίπωρη Ταρσώ!!!

Καλη Ανάσταση, αδελφέ Micha!

========================

Εις λάκκον και ιλύν βυθού αισχρών εννοιών τε και πράξεων εμαυτόν ο άθλιος εναπέρριψα, κακεί κατελθών τοις εγκεκρυμμένοις εν τω σκοτεί περιέπεσον, εξ ων ουκ εμαυτόν εγώ μόνον, αλλ’ ουδέ ο σύμπας κόσμος εις εν αθροισθείς εκείθεν αναγαγείν με και των χειρών αυτών εξελέσθαι ηδύνατο ( Aγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος).

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Απρ 05, 2007 6:26 am
από g_aggelos
Επειδή εγώ ήμουν αυτός που έγραψε την βιογραφία της Ταρσώς, μετά από μια συζήτηση που είχαμε σε κάποια από τις συναντήσεις μας (και ευχαριστώ τον Misha που μου έδωσε την δυνατότητα να το κάνω), ήθελα να πω δύο λόγια.


Κατ' αρχήν το βιβλίο το πουλάνε στα Ορθόδοξα βιβλιοπωλεία και μπορεί να το βρει κάποιος σε βιβλιοθήκες διαφόρων Ενοριών.
΄Να πω όμως και την δική μου γνώμη, και θα με συγχωρέσει ο Silver, αλλά διαφωνώ μαζί του.
Όταν ακούμε ή διαβάζουμε κάτι, μπορούμε να αποκομίσουμε αρκετά οφέλη από αυτό. Ειδικά όταν διαβάζουμε την βιογραφία ενός ανθρώπου που προσφέρει αγάπη σε όλους τους υπολοίπους που συνομιλούν μαζί του.
Άλλωστε και στην ζωή μας, δεν έχουμε ποτέ συνομιλήσει με ανθρώπους που είτε είναι άθεοι, είτε είναι αδιάφοροι με την Ορθοδοξία μας?

Πιστεύω ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος μπορεί αν σου δώσει καλό, αρκεί να θέλεις να το δεις.
Εχθές ήμουν τόσο κουρασμένος από την δουλειά, που δεν το κρύβω ότι δεν είχα όραξη και κουράγιο να πάω στην Εκκλησία το απόγευμα.
Ο προϊστάμενός μου είναι αδιάφορος με την Εκκλησία. Και ξαφνικά μου λέει:
"Θέλω πολύ σήμερα να πάω στην Εκκλησία". Ένιωσα πολύ περίεργα, γιατί την ώρα που σκεφτόμουν ότι εγώ δεν έχω κουράγιο να το κάνω, ένας "αδιάφορος" για τον Κύριό μας, μου έβαλε ξαφνικά τα γυαλιά και μου είπε (στην ουσία) ότι δεν πρέπει να σκέφτομαι έτσι...

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΓΙΑΤΙ ΣΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΑΣ.... ΤΟ ΑΞΙΖΕΙ...

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 11, 2007 5:04 am
από silver
Ο g_aggelos έγραψε:
Επειδή εγώ ήμουν αυτός που έγραψε την βιογραφία της Ταρσώς
Αδελφέ έχεις τα ανάλογα προσόντα που απαιτεί μιά τέτοια εργασία; Έλαβες την άδεια από τον πνευματικό σου πατέρα; Πρωτίστως είσαι νεοημερολογίτης ή παλαιοημερολογίτης εκ των εν Ελλάδι; Πιστεύω να μη με ρωτήσεις αν έχει σημασία. Σκέψου να γράψω τον βίο ενός λατίνου "αγίου", οι Έλληνες θα νομίζουν ότι είμαι Ορθόδοξος και εγώ θα είμαι ουνίτης! Βλέπεις τη σημασία; Είναι ποτέ δυνατόν να είμαι Ορθόδοξος και να γράψω βίο λατίνου "αγίου"; Δεν το βλέπεις σχήμα οξύμωρο; Με το βίο της κεκοιμημένης Ταρσούς--αν είσαι μέλος της Εκκλησίας της Ελλάδος--προδίδεις την διδασκαλία της Εκκλησίας σου. Γνωρίζεις την αιρετική διδασκαλία των Ματθαιϊκών, για τα Μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος, και την διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, για τους αιρετικούς Ματθαιϊκούς. Λοιπόν για να κάνουμε διάλογο πρέπει να ανοίξεις τα χαρτιά σου αδελφέ.
Να πω όμως και την δική μου γνώμη, και θα με συγχωρέσει ο Silver, αλλά διαφωνώ μαζί του.
Όταν ακούμε ή διαβάζουμε κάτι, μπορούμε να αποκομίσουμε αρκετά οφέλη από αυτό
Αδελφέ παρουσιάζεις με το βίο της Ταρσούς συγκινητική ανθρώπινη ιστορία ή βίο αγίας-- σύμφωνα με την διήγηση σου--πλήρης χαρίτων;
Με απλά λόγια, με το βίο της Ταρσούς τινάζεις στον αέρα όλη την Εκκλησιολογία της Ορθοδόξου Εκκλησίας! Έχεις άραγε επίγνωση της πράξεώς σου, αν είσαι μέλος της Εκκλησίας της Ελλάδος; Βιογραφία έγραψες ή "συναξάρι οσιας Ταρσούς";
Πιστεύω ότι οποιοσδήποτε άνθρωπος μπορεί αν σου δώσει καλό, αρκεί να θέλεις να το δεις.
Αυτά λένε και οι οικουμενιστές, αλλά εμεις τους απορρίπτουμε ως προδότες της Πίστεώς μας, όπως και είναι! Η Πίστη της Εκκλησίας του Χριστού, έχει αγοραστεί με το αίμα του Αρχηγού Της, και δεν χωράνε συναισθηματισμοί. Το τι πιστεύεις εσύ, και εγώ, στην Εκκλησία του Χριστού, δεν περνούν αδελφέ!!

=====================
Ο άνθρωπος είναι, πολλές φορές, δέσμιος των παθών και των αδυναμιών του. Και στην πορεία της ζωής του αντιμετωπίζει την απελπισία, τα αδιέξοδα στα σοβαρά και καταθλιπτικά προβλήματά του και, κυρίως, εκείνα που έχουν σχέση με τον πνευματικό του αγώνα για τον καταρτισμό του. Πολλές φορές, δεν ημπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό του νικημένου και τότε νιώθει ολομόναχος και χωρίς στήριγμα στις προσπάθειές του. Όμως, ο θριαμβευτής Ιησούς μάς δίδει μια άλλη διάσταση και μάς βεβαιώνει ότι υπάρχει λύση στα προβλήματά μας, αφού Εκείνος μπορεί να νικήσει, ως νικητής, κάθε αντίθετο και αντιδραστικό, κάθε δύσκολο και ανθρωπίνως ακατόρθωτο. Στροφή, λοιπόν, στον Αναστάντα Χριστό. Να επανέλθουμε στο δρόμο που μάς καλεί ο Αναστημένος Χριστός.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 11, 2007 7:00 am
από anny
Αγαπητέ μου silver μήπως θα μπορούσες να μας διαφωτίσεις για την αιρετικότητα των παλαιοημερολογιτών?Ποιά είναι τα σημεία πίστης που αλλοίωσαν?Προς γνώσιν ημών.Επειδή για να τους μάχεσαι τόσο πολύ έχεις μελετήσει και εντρυφήσει επι του θέματος περισσότερο από τους υπολοίπους εδώ στον ιστοχώρο,που ίσως κινούνται από το συναίσθημα και μόνο.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 11, 2007 7:11 am
από Misha
silver έγραψε:Ο g_aggelos έγραψε:
Επειδή εγώ ήμουν αυτός που έγραψε την βιογραφία της Ταρσώς
Αδελφέ έχεις τα ανάλογα προσόντα που απαιτεί μιά τέτοια εργασία; Έλαβες την άδεια από τον πνευματικό σου πατέρα;
τον βίο της οσιας γερόντισσας Ταρσώς εχει συγγραψει ο ομότιμος καθηγητης της Θεολογικής Σχολης του Πανεπιστημίου Αθηνών Ιωάννης Κορναράκης,άνθρωπος βαθιάς πατερικής παιδείας και ορθόδοξης αυτοσυνειδησίας.

Η έκδοση του βίου έγινε απο αγιορειτες πατερες που δεν ειναι ζηλωτές και έχουν κοινωνία με όλες τις κατα τοπους Ορθοδοξες Εκκλησιες .


Shiver,ήδη έχεις πάρει ολισθηρό κατήφορο αγιομαχίας....γίνεσαι ιδιος και απαράλλαχτος με αυτους που κατηγορεις...ιδιος με τους φανατικούς ζηλωτές που αρνουνται την αγιότητα του π.Παισιου,του π.Πορφυριου ,του π.Σωφρονιου κλπ χρησιμοποιωντας δικανικές προφάσεις και "αντιαιρετικά " επιχειρήματα...

κριμα γι αλλη μια φορά.....