Σελίδα 1 από 4

Απορίες για την Παλαιά Διαθήκη

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 12:19 pm
από anideos
Γειά σας
Καλώς σας βρήκα
Διάβαζα σε ένα site που κατηγορούσαν τον Χριστιανισμό και την Παλαιά Διαθήκη πλήθος κατηγοριών βασισμένα σε στίχους από την Παλαιά Διαθήκη
Ενιωσα ότι έχουν δίκιο αν είναι αυτό το νόημά τους
Επειδή όμως έχω πιο πολύ εμπιστοσύνη στην πίστη μας και στο Θεό και επειδή και ο ίδιος ο Χριστός συκοφαντήθηκε από τους Εβραίους θα ήθελα αν κάποιος γνωρίζει να μου εξηγήσει τον παρακάτω ψαλμό
Είναι δυνατόν να υπάρχει φράση που να λέει "Μακάριος όποιος λιώσει τα μωρά πάνω σε πέτρες" ; είναι πραγματικά τρομαχτική απαράδεκτη από κάθε σκέψη εικόνα που δεν αρμόζει σε έναν Θεό της Απειρης αγάπης

Μήπως το "εδαφιεί προς τη πέτραν" δεν σημαίνει ότι θα λιώσει τα μωρά πάνω στις πέτρες αλλά είναι κάτι μεταφορικό ;
Αν είναι και είναι κάτι μεταφορικό να το γράψω σε εκείνο το blogspot γιατί επιρρεάζει κόσμο και κάνει κακό αυτό
Ευχαριστώ παιδιά

Ψαλμός ΡΛΣΤ΄. 136

Επί των ποταμών Βαβυλώνος, εκεί εκαθίσαμεν και εκλαύσαμεν εν τω μνησθήναι ημάς της Σιών. Επί ταις ιτέαις εν μέσω αυτής εκρεμάσαμεν τα όργανα ημών· ότι εκεί επηρώτησαν ημάς οι αιχμαλωτεύσαντες ημάς λόγους ωδών και οι απαγαγόντες ημάς, ύμνον· ΄Ασατε ημίν εκ των ωδών Σιών. Πώς άσωμεν την ωδήν Κυρίου επί γης αλλοτρίας; Εάν επιλάθωμαι σου, Ιερουσαλήμ, επιλησθείη η δεξιά μου· κολληθείη η γλώσσα μου τω λάρυγγί μου, εάν μη σου μνησθώ, εάν μη προανατάξωμαι την Ιερουσαλήμ, ως εν αρχή της ευφροσύνης μου. Μνήσθητι, Κύριε, των υιών Εδώμ, την ημέραν Ιερουσαλήμ, των λεγόντων· Εκκενούτε, εκκενούτε, έως των θεμελίων αυτής. Θυγάτηρ Βαβυλώνος η ταλαίπωρος, μακάριος, ός ανταποδώσει σοι το ανταπόδομα σου, ό ανταπέδωκας ημίν. Μακάριος, ός κρατήσει και εδαφιεί τα νήπια σου προς την πέτραν

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 12:36 pm
από yparxei
δεν περνας απο www.apologitis.com η απο www.oodegr.com
ψαξε κατι θα βρεις εκει σχετικα... εχουμε βεβαια και καλους θεολογους εδω μεσα αν θελουν θα σου δωσουν απαντηση :D

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 12:40 pm
από anideos
yparxei έγραψε:δεν περνας απο www.apologitis.com η απο www.oodegr.com
ψαξε κατι θα βρεις εκει σχετικα... εχουμε βεβαια και καλους θεολογους εδω μεσα αν θελουν θα σου δωσουν απαντηση :D
Ευχαριστώ. Πέρασα από το oode αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό για αυτό το σημείο του ψαλμού αυτού

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 12:59 pm
από Evi_J
anideos έγραψε:
yparxei έγραψε:δεν περνας απο www.apologitis.com η απο www.oodegr.com
Ευχαριστώ. Πέρασα από το oode αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό για αυτό το σημείο του ψαλμού αυτού
Δυστυχώς εγώ δεν την ξέρω την απάντηση αλλά άμα την βρεις πες την και σε μας. Και προτείνω όταν απαντήσεις σε εκείνο το blog αντί να πεις "δείτε αυτό το url" που θα οδηγεί στο oode (ή σε οποιοδήποτε oode) να βάλεις εσύ ο ίδιος μερικά αποσπάσματα στο ποστ σου από το/α άρθρο/α που θα βρεις γιατί κανείς δεν πρόκειται να πάει να τα διαβάσει και να χαλάσει την ζαχαρένια του για κάτι που αντιπαθεί. Αν όμως τα βάλεις εκεί μπροστά τους τότε θα έχεις ποιο πολλές δυνατότητες να τα διαβάσουν και οι τωρινοί και οι μελλοντικοί.

Και επίσης προτείνω να μην πεις ότι το πήρες από άλλο site γιατί αυτοί έχουν την συνήθεια να πηγαίνουν να χακεύουν ότι δεν τους αρέσει (συνήθως οι νεοπαγανιστές το κάνουν αυτό). Καλύτερα να νομίζουν ότι είναι η δικιά σου απάντηση (εκ μέρους της Α.Γ βέβαια) παρά να καταστρέψουν το site. Το oode δέχτηκε επίθεση 2 φορές μέχρι στιγμής....

Και τέλος σου προτείνω, αντί να κάθεσε να ψάχνεις με τις ώρες στο ίντερνετ για μια απάντηση, να αγοράσεις κάποια επεξήγηση της Αγίας Γραφής π.χ του Τρεμπέλα ή του Κολιτσάρα. Θα σε βοηθήσει περισσότερο...

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 1:10 pm
από Iosif
Υπάρχει ένα πολύτομο έργο ( νομίζω τρείς τόμοι, εάν θυμάμαι καλά ), τού Αγίου Νικοδήμου τού Αγιορείτου, που ερμηνεύει και σχολιάζει όλους τούς ψαλμούς.
Εκδόσεις «Ορθόδοξος Κυψέλη», Θεσσαλονίκη.
Αυτό το συγκεκριμένο έργο είναι πολύ γνωστό και έγκυρο, για την ανάλυση και ερμηνεία τών ψαλμών.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 1:42 pm
από pilotos
To πρόβλημα, αγαπητέ φίλε, ξεκινάει από την έννοια της Θεοπνευστίας της Αγίας Γραφής.

Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η Παλιά Διαθήκη είναι ένα βιβλίο,στο οποίο μιλά ο Θεός στους ανθρώπους, αλλά έχει μέσα και ιστορίες ανθρώπων πραγματικές, τις οποίες δεν προσπαθεί να εξωραϊσει. Ο Θεός , στη Παλιά Διαθήκη, μιλάει στον άνθρωπο μετά την πτώση, που δεν έχει τα μέσα της < θέωσης > . Οι < τιμωρίες > στη Παλιά Διαθήκη είναι αυτό που βιώνει ο άνθρωπος ως < τιμωρία >, στην πραγματικότητα είναι απομάκρυνση του Θεού από τον άνθρωπο, όταν ο άνθρωπος ( πρώτα και ελεύθερα ) επιλέγει να απομακρυνθεί από το Θεό. Οι άνθρωποι το βιώνουν σαν < τιμωρία > του Θεού, αλλά ουσιαστικά είναι αυτοτιμωρία. Ο Θεός δίνει πλούσιες ευλογίες σε όσους ελεύθερα Τον ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ και Τον Αγαπούν,ενώ απομακρύνεται Αυτός και η χάρη Του, όταν τον διώχνουμε εμείς με τη συμπεριφορά μας, την αδιαφορία μας...

Η Παλιά Διαθήκη είναι θεόπνευστη σε ότι αφορά το σχέδιο του Θεού για τη ΣΩΤΗΡΙΑ της ανθρωπότητας. Οι άνθρωποι όμως που πρωταγωνιστούν εκεί μέσα, όσο δίκαιοι κι αν είναι, έχουν ανθρώπινα ελαττώματα ή περίεργες συμπεριφορές ανάλογες με την εποχή τους, που είναι εποχή αγριότητας και βαρβαρότητας. Μέσα σε αυτό το ιστορικό πλαίσιο, προσαρμοσμένες είναι και οι εντολές του Θεού, αλλά και η σκέψη των ανθρώπων,ακόμα και των Δικαίων προ Χριστού. Δεν είναι ακόμα έτοιμη η ανθρωπότητα για την Καινή Διαθήκη, για τη απέραντη Αγάπη, ακόμα και προς τον εχθρό σου.Ισχύει το < οφθαλμόν αντί οφθαλμού >...

Υπάρχει λοιπόν, εκτός από τη θεοπνευστία της Παλιάς Διαθήκης, όσον αφορά τον Θεό, το σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία του Κόσμου και τις προφητείες για τον αναμενόμενο Μεσσία,υπάρχει και η ανθρώπινη αδυναμία των βασιλέων και Δικαίων της Παλιάς Διαθήκης, υπάρχει -προ Χριστού -η έννοια της εκδίκησης. Στα πλαίσια αυτά είναι και ο 136 ( 137 ) ψαλμός του Δαβίδ, που αναφέρεται στην βαβυλώνια αιχμαλωσία. Προσπαθεί να τονώσει το συναίσθημα του λαού Του και χρησιμοποιεί ακραίες εκφράσεις πρώτα για τους ίδιους τους Ιουδαίους (!!) αλλά και για τους εχθρούς τους Βαβυλωνίους .Και φυσικά εδώ δεν μιλάει ο Θεός, αλλά ο βασιλιάς Δαβίδ. Είναι ποίημα, προσευχή του Δαβίδ.Η Εκκλησία μας χρησιμοποιεί στη Λειτουργία και στις Ακολουθίες εκείνα τα αποσπάσματα της Παλιάς Διαθήκης που φανερώνουν το σχέδιο και την Αγάπη του Θεού και όχι ολόκληρη τη Παλιά Διαθήκη. Αν όμως κάποιος δεν τα γνωρίζει αυτά, θεωρεί ότι ο Κύριος είναι < τιμωρός > και < σκληρός >. Ο Θεός μιλάει στους ανθρώπους ( στη Παλιά Διαθήκη )στη γλώσσα που καταλαβαίνουν, στη γλώσσα της πορωμένης καρδιά τους.

Το ότι πρόκειται για προσωπική άποψη του Δαβίδ( και δεν μιλάει μέσω αυτού ο Θεός ) , φαίνεται και από την συνάφεια που λέει :
< Αν σε ξεχάσω, Ιερουσαλήμ, να παραλύσει το δεξί μου χέρι.Η γλώσσα μου να κολλήσει στο λαρύγγι μου αν δεν σε θυμηθώ > και συνεχίζει , < Θυμήσου, Κύριε, τους Εδωμίτες , που λέγανε, τη μέρα που έπεσε η Ιερουσαλήμ :γκρεμίστε την , γκρεμίστε την από τα θεμέλια της > και τελειώνει με τη Βαβυλώνα :< Μα κι εσύ, Βαβυλώνα, γρήγορα θα καταστραφείς, μακάριος όποιος σου ανταποδώσει όσα ΜΑΣ ΕΚΑΝΕΣ > Δηλαδή η ευχή του Δαβίδ ( στο πλαίσιο της εκδίκησης της Παλιάς Διαθήκης ) είναι να πάθουν οι Βαβυλώνιοι όσα έκαναν εκείνοι, δηλαδή όπως οι Βαβυλώνιοι εξόντωσαν τα βρέφη, τα μωρά των Ισραηλιτών πάνω στα βράχια, με τον ίδιο φρικτό θάνατο κάποιος να θανατώσει τα δικά τους μωρά, για να συναισθανθούν όσα έκαναν.

Άσκοπη , λοιπόν, η προσπάθεια τους να τους εξηγήσεις. Αλλά και μεγάλη η ευθύνη της Εκκλησίας μας και των Θεολογικών Σχολών που δεν αναλύουν το πλαίσιο της Παλιάς Διαθήκης, ώστε να μην το εκμεταλλεύονται οι νεο-εποχίτες παγανιστές.

Να σημειώσουμε , επίσης, ότι η Παλιά Διαθήκη περιέχει ιστορικά στοιχεία ανθρώπων και όλα τα ελαττώματα, τα εγκλήματα, τα αμαρτήματα αφορούν ανθρώπους, σε αντίθεση με το δωδεκάθεο, όπου όλα τα εγκλήματα και οι ακολασίες αφορούν τους < θεούς > και τους < ημίθεους > . Έτσι η προσπάθεια να συγκριθεί η Παλιά Διαθήκη με την ελληνική μυθολογία ή να εξομοιωθούν οι ακολασίες των < θεών > του Ολύμπου με αμαρτήματα ανθρώπων της Παλιάς Διαθήκης, εκτός από ατυχέστατη, δείχνει και την ιστορική, θεολογική αμάθεια των παγανιστών...

Φυσικά, πίσω από όλα αυτά, υπάρχουν τεράστια οικονομικά -εκδοτικά συμφέροντα που πλουτίζουν με τους αφελείς που που παρασύρονται στην δήθεν αρχαιολατρεία και τη δήθεν ανάλυση, πότε της Παλιάς Διαθήκης ή πότε αποσπασμάτων των Πατέρων της Εκκλησίας...Κάποιοι γίνονται πλούσιοι , πουλώντας βιβλία και περιοδικά κατά του Χριστιανισμού και της Εκκλησίας...Αλλά οι < πελάτες > άρχισαν σιγά σιγά να λιγοστεύουν και αρκετοί ξύπνησαν και είδαν τις απάτες των επιτηδείων με δήθεν ιστορικά και θρησκευτικά βιβλία.Όλο και λιγότεροι ( περίεργοι )συμμετέχουν στις τελετές τους, όπου ξεσκεπάζονται οι προθέσεις .Γιατί ο Χριστός είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ και η ΖΩΗ...

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 1:49 pm
από tim0z
Όσων αφορά το θέμα της Π. Διαθήκης με προβληματίζει και μένα ειδιαίτερα, οι πολλές παραστάσεις βίας - "Θεός τιμωρός" κτλ κτλ. για αυτό και αποφεύγω να την διαβάσω για να μην σκανδαλιστώ, αφού δεν θα μπορώ να ερμηνεύσω ορθώς τα λεγόμενα.
Όσων αφορά τους "πλανεμμένους" πιστεύω οτι καλό είναι να είμαστε ειδιαίτερα προσεκτικοί όταν ερχόμαστε σε επαφή προκειμένου να μην "μολυνθούμε" και εμείς με το "σαράκι της αμφιβολίας" και εαν δεν έχουμε τις απαραίτητες γνώσεις να μην ερχόμαστε σε αντιπαράθεση.
Όσο για το θέμα "hack και καλά"... αν τολμήσουν ας ζυγώσουν! :p

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 1:54 pm
από yparxei
πιλοτε ωραια τα λες ε :D εδω που τα λεμε και αυτο που αναφερουν παμπολλοι θεολογοι ειναι και το εξης...και σκοτεινα σημεια να υπαρχουν(αν) μιλαμε για τον προχριστιανικο ανθρωπο...δεν μπορουμε να τα παρουμε ολα με μετρα 2007...Ειναι σαν ενα μωρο εκεινος ο ανθρωπος(περιγραφουν ωραια),στο μωρο δεν δινεις κρεας κατευθειαν...σιγα σιγα θα πας στο κρεας...Φανταστειτε να ακουγονταν οι μακαρισμοι εκεινα τα χρονια..."Αγαπα και τον εχθρο σου"
Τελος παντων ετσι κι αλλιως και καποια σημεια οπου φαινεται ο Θεος να τιμωρει,δεν ειναι και τοσο σκοτεινα πια...Αφου μιλαμε για Θεο...Ο Θεος θα σβησει ολη την φυση καποτε..Αυτος την δημιουργησε,δεν μπορουμε να ζηταμε απολογια εμεις τα πλασματα!!

δνε ξερω παρικε αν εκανα κοπυ πειστ σωστα οσα διαβασα η αν καποια που προσθεσα ειναι λαθος...εσεις τα μαθατε τα διαβασατε τα σπουδασατε εγω και που γραφω αυτο το ποστ φανερωνω καμποσο εγωισμο κακα τα ψεμματα...

απλα να αυτο που λενε οι γεροντες...καλη προαιρεση αυτο ζηταει ο Θεος...Αμα εχεις κακη προαιρεση,ολα στραβα τα παιρνεις...σωστα τα λενε οι αγιοι...τι φωτισμενοι ανθρωποι !!εμεις πνιγομαστε σε μια κουταλια νερο!

Φιλε μην με παρεξηγεις δεν γραφω για σενα που ειχες την απορια...εγω να δεις τι αποριες ειχα!!την τριχα τριχια!!να δεις κακη προαιρεση!!!εσυ τπτ δνε ρωτησες και καλα εκανες που ρωτησες μην μενει και τπτ...
Εδω ομως βρισκει απαντηση παλι λογος αγιου...που λεει γινετε αγιοι και πλεον ολα θα σας φανερωθουν,θα βιωνετε τον Θεο δεν θα τον διαβαζετε μεσο τριτων!!αυτο!μεγαλη κουβεντα!!

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 2:40 pm
από anideos
Δεν εξέφρασα την απορία μου με σκοπό να φανεί ότι κατηγορώ
Το λέω δημόσια και ευθέως ότι βρίσκω απαράδεκτα κάποια σημεία της Παλαιάς Διαθήκης
Ξέρω όμως και ελπίζω πως η σωτηρία ενός ανθρώπου δεν έχει να κάνει με το αν συμφωνεί ή όχι για τα όσα βλέπει στην παλαιά διαθήκη
Πχ το παρακάτω δεν μπορώ να το διαβάσω και να πω "Ο Θεός της Αγάπης που είναι ΑΓΑΠΗ και ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ζητάει να γίνετε τέτοιο πράγμα"

Δευτερονόμιο 22 (13,20-21): "Eάν δέ τις λάβη γυναίκα ... και μη ευρεθή παρθένια ... εξάξουσι την νεάνιν επί τας θύρας του οίκου του πατρός αυτής, και λιθοβολήσουσιν αυτήν εν λίθοις, και αποθανείται".

Re: Απορίες για την Παλαιά Διαθήκη

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 08, 2007 2:59 pm
από Melpomeni
anideos έγραψε:Γειά σας
Καλώς σας βρήκα
Διάβαζα σε ένα site που κατηγορούσαν τον Χριστιανισμό και την Παλαιά Διαθήκη πλήθος κατηγοριών βασισμένα σε στίχους από την Παλαιά Διαθήκη
Ενιωσα ότι έχουν δίκιο αν είναι αυτό το νόημά τους
Επειδή όμως έχω πιο πολύ εμπιστοσύνη στην πίστη μας και στο Θεό και επειδή και ο ίδιος ο Χριστός συκοφαντήθηκε από τους Εβραίους θα ήθελα αν κάποιος γνωρίζει να μου εξηγήσει τον παρακάτω ψαλμό
Είναι δυνατόν να υπάρχει φράση που να λέει "Μακάριος όποιος λιώσει τα μωρά πάνω σε πέτρες" ; είναι πραγματικά τρομαχτική απαράδεκτη από κάθε σκέψη εικόνα που δεν αρμόζει σε έναν Θεό της Απειρης αγάπης

Μήπως το "εδαφιεί προς τη πέτραν" δεν σημαίνει ότι θα λιώσει τα μωρά πάνω στις πέτρες αλλά είναι κάτι μεταφορικό ;
Αν είναι και είναι κάτι μεταφορικό να το γράψω σε εκείνο το blogspot γιατί επιρρεάζει κόσμο και κάνει κακό αυτό
Ευχαριστώ παιδιά

Ψαλμός ΡΛΣΤ΄. 136

Επί των ποταμών Βαβυλώνος, εκεί εκαθίσαμεν και εκλαύσαμεν εν τω μνησθήναι ημάς της Σιών. Επί ταις ιτέαις εν μέσω αυτής εκρεμάσαμεν τα όργανα ημών· ότι εκεί επηρώτησαν ημάς οι αιχμαλωτεύσαντες ημάς λόγους ωδών και οι απαγαγόντες ημάς, ύμνον· ΄Ασατε ημίν εκ των ωδών Σιών. Πώς άσωμεν την ωδήν Κυρίου επί γης αλλοτρίας; Εάν επιλάθωμαι σου, Ιερουσαλήμ, επιλησθείη η δεξιά μου· κολληθείη η γλώσσα μου τω λάρυγγί μου, εάν μη σου μνησθώ, εάν μη προανατάξωμαι την Ιερουσαλήμ, ως εν αρχή της ευφροσύνης μου. Μνήσθητι, Κύριε, των υιών Εδώμ, την ημέραν Ιερουσαλήμ, των λεγόντων· Εκκενούτε, εκκενούτε, έως των θεμελίων αυτής. Θυγάτηρ Βαβυλώνος η ταλαίπωρος, μακάριος, ός ανταποδώσει σοι το ανταπόδομα σου, ό ανταπέδωκας ημίν. Μακάριος, ός κρατήσει και εδαφιεί τα νήπια σου προς την πέτραν



Την Παλαια Διαθηκη την διαβαζουμε και ερμηνευουμε κατω απο το φως της Νεας Διαθηκης,του Ευαγγελιου. Του Νομου που εκπληρωθηκε δια του
Χριστου.
Η Βαβυλων,ηταν μεν μια ιστορικη πολις,αλλα συμβολικα εχει το νοημα της
Αμαρτιας και της παρεκκλισης απο του Θεληματος του Θεου και ανταρσιας κατ` Αυτου. Με αυτη την εννοια τα μωρα της Βαβυλωνας που πετιουνται στους βραχους,δεν ειναι τιποτα αλλο απο τις αμαρτιες μας και τα παθη μας.