Σελίδα 1 από 8
Χρυσόστομος Σμύρνης Άγιος ή όχι
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 8:57 am
από amos
Αγιος Χρυσόστομος Σμύρνης. Υπάρχουν διάφοροι που αμφισβητούν την αγιότητά του. Τελικά τι απο τα δύο ισχύει?
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 9:32 am
από Iosif
Δεν θα αναφερθώ ΚΑΘΟΛΟΥ σε αυτό τον συγκεκριμένο άνθρωπο, διότι ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΧΕΤΙΚΑ.
Θα πώ όμως ό,τι είπε ο Χαρισματούχος Ηγούμενος Ιάκωβος Τσαλίκης στην Εύβοια :
«Η Εκκλησία έχει κατατάξει μέσα στούς αγίους, κάποιους ανθρώπους, που ΔΕΝ έπρεπε να καταταγούν μέσα στούς Αγίους».
ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ, ποιούς ακριβώς ανθρώπους εννοούσε ο Χαρισματούχος Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης.
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 10:38 am
από gol
νομίζω οτι δεν τον έχει η Εκκλησία ως Άγιο άλλα ώς Μάρτυρα ( δεν είμαι σίγουρη)
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 11:21 am
από paroikos
Η αγιότητα προϋποθέτει ύπαρξη:
α) ορθού δόγματος
β) ορθού ήθους
γ) ύπαρξη θαυμάτων.
Ο Σμύρνης Χρυσόστομος ήταν Εθνομάρτυρας. Ο Νουρεντίν τον έδωσε στον όχλο εξαιτίας εθνικών-πολιτικών επιλογών του. Η στάση του ήταν ηρωϊκή, αλλά δείγματα αγιότητος δεν έχει δείξει. Προσωπικά πιστεύω, δεν ξέρω πάλι, ότι ο Χρυσόστομος Σμύρνης ήταν μια ηρωϊκή προσωπικότητα, ένας πραγματικός ποιμένας, αλλά όχι άγιος.
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 11:28 am
από YiaVi
Υπάρχει ένας προβληματισμός για τον Χρυσόστομο Σμύρνης και τον αναγνωρίζω.
Όμως ο Χρυσόστομος μπορούσε να φύγει από την Σμύρνη, του το είχε προτείνει και ο Λατίνος επίσκοπος, και αυτός αρνήθηκε. Επέλεξε να μείνει με το ποίμνιό του ενώ ήξερε τί τον περίμενε. Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο και εκεί βασίστηκε και η αγιοκατάταξή του. Δεν τον συνέλαβαν οι Τούρκοι ενώ προσπαθούσε να διαφύγει, οπότε και δεν θα είχε άλλη επιλογή.
Είναι εθνομάρτυς, αλλά είναι και ιερομάρτυς, εφ'όσον διάλεξε συνειδητά το μαρτύριο μαζί με το ποίμνιό του.
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 11:33 am
από elenas
Εχω την εντύπωση ότι έχει ανακηρυχθεί εθνοϊερομάρτυρας
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 11:48 am
από paroikos
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 11:53 am
από YiaVi
Θα έλεγα ότι η περίπτωση του Χρυσοστόμου Σμύρνης μοιάζει κάπως με αυτήν των Ρώσων αγίων και πριγκήπων (γιων του αγίου Βλαδιμήρου) Βόριδος και Γκλεμπ. Ενώ γνώριζαν ότι ο ετεροθαλής αδελφός τους ήθελε να τους δολοφονήσει, αρνήθηκαν να αμυνθούν για να μην χυθεί αδελφικό αίμα. Και εσφάγησαν. Δεν μαρτύρησαν μεν για την πίστη τους, αλλά το μαρτύριό τους ήταν η επιβεβαίωση, η σφραγίδα της πίστης τους. Οι Ρώσοι τους ευλαβούνται πολύ και θεωρούνται θαυματουργοί.
Οι άγιοι Βόρις και Γκλεμπ απεικονίζονταν σε φορητή εικόνα στην Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης τον 14ο ή 15ο αιώνα (αναφέρεται από περιηγητές της εποχής). Η αγιοκατάταξή τους είχε γίνει από το Οικουμενικό Πατριαρχείο στο οποίο τότε υπαγόταν η Ρωσική Εκκλησία. Αυτό σημαίνει ότι η εμβέλειά τους ξεπερνούσε τα όρια της τοπικής Εκκλησίας.
Κάπως παρόμοια περίπτωση είναι αυτή του αγίου Ιωάννη Βλαδιμήρου, γαμπρού του Βούλγαρου Τσάρου Σαμουήλ (11ος αι.), που δολοφονήθηκε από συγγενή του και τα λείψανά του βρίσκονται στην Αλβανία. Είναι από τους περισσότερο τιμώμενους αγίους στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας και θαυματουργός.
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 12:13 pm
από Misha
ο Μπορις και Γκλεμπ πραγματι κατασσονται σε μια ιδιαιτερη κατηγορια αγιων στην οποια ενεταχθησαν και τα μελη της αυτοκρατορικης οικογενειας των Ρομανωφ που εκτελεσθηκαν απο τους μπολσεβίκους και ενεταχθησαν προσφατα στο αγιολόγιο της Ρωσικής Εκκλησίας.
υπαρχει ενας ιδιαιτερος ορος στο ρωσικο αγιολόγιο γι αυτους ,που πανω κατω σημαινει:"αυτοι που υπεφεραν και βασανιστηκαν " ,γαιτι οπως ειπε ο Γιαννης παραπάνω, δεν μαρτυρησαν για την πιστη τους αλλα υπεφεραν μαρτυρικο θανατο για να μη οδηγησουν σε αλληλοσφαγη και εμφυλιο τον λαο τους.
Δημοσιεύτηκε: Παρ Μαρ 09, 2007 12:39 pm
από PATIENT
Yπάρχει ολόκληρο βιβλίο του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά που αναφέρεται στην περίπτωση Χρυσόστομου Σμύρνης.
Βρείτε το , διαβάστε το και μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.
Το ρεζουμέ εκεί μέσα είναι ότι ο Χρυσόστομος Σμύρνης είχε σχέσεις που έφταναν σε συμπροσευχές αλλά υπάρχουν και κείμενα του που αποδεικνύουν ότι ήταν ένας εκ των πρώτων Οικουμενιστών Ιεραρχών.
Στο γράψιμό του μάλιστα διακρίνεται η φιλοπατρία του σε υπερθετικό βαθμό , εις βάρος θα λέγαμε της ποιμαντικής του ιδιότητας.
Η ανακύρηξή του ως αγίου είναι δεδομένη και υπάρχει φυσικά και η ακολουθία του.