O Xριστός Αναστήθηκε 3 μέρες μετά τον εκούσιο θανατό Του πάνω στο σταυρό
Δηλαδή Σάββατο 12 το μεσημέρι στον Πανάγιο Τάφο
Τρεις μέρες πριν έχουμε Τετάρτη 12 το μεσημέρι
Ο Μυστικός δείπνος έγινε Μεγάλη Πέμπτη βράδυ
Σαν να μπερδεύτηκα λιγάκι
Πως ακριβώς είναι η σειρά η πραγματική και πως κανονίστηκε στο θέμα της λειτουργίας ?
Νομίζω είναι ένα θέμα ενδιαφέρον
Από Μεγάλη Δευτέρα εώς την Ανάσταση
Συντονιστής: Συντονιστές
βασικα ενταξει χρονικα προφανως δνε ταυτιζονται οι μερες.( ο Χριστος στον σταυρο λιγες ωρες δεν ηταν?) και η ανασταση εγινε απ οσο ξερω μιαμιση μερα μετα την ταφη...δηλαδη ναι μεν ημερολογικα παει πεμπτη παρασκευη σαββατο,αλλα χρονολογικα ειναι λιγο παραπανω απο το 24ωρο...αν δεν κανω λαθος...
εγω αλλη απορια εχω μεγαλη δευτερα και μεγαλη τριτη(και μεγαλη τεταρτη) τι αντιπροσωπευουν?
εγω αλλη απορια εχω μεγαλη δευτερα και μεγαλη τριτη(και μεγαλη τεταρτη) τι αντιπροσωπευουν?
Είναι όλα πολύ απλά. Ας διαβάζουμε λίγο περισσότερο (και προσεκτικότερα) την Καινή Διαθήκη.
Μ.Πέμπτη απόγευμα έγινε ο Μυστικός Δείπνος (γι' αυτό και η Θ.Λειτουργία της μέρας αυτής είναι Εσπερινή). Στη συνέχεια ο Χριστός πήγε με τους μαθητές Του στη Γεθσημανή (Κήπος Ελαιών) όπου προσευχήθηκε ολονύκτια και κατόπιν έφτασε ο Ιούδας με το απόσπασμα και Τον συνέλαβαν. Ανακρίθηκε το βράδυ από τους Αρχιερείς Καϊάφα (εν ενεργεία) και Άννα (πεθερό του, πρώην Αρχιερέα) με τους υπολοίπους καταχθόνιους εχθρούς του Κυρίου. Το πρωϊ έγινε το επίσημο Μέγα Συμβούλιο. Κατόπιν δίκη στο Πραιτώριο. Στις 12 το μεσημέρι Σταυρώθηκε. Στις 3 μμ παρέδωσε το πνεύμα. Στις 5 μμ περίπου κατατέθηκε στο Μνημείο.
Αναστήθηκε "την τρίτη μέρα" (όχι μετά από 3 εικοσιτετράωρα). Δηλαδή. Άπνους νεκρός: Παρασκευή 3-6 μμ Σάββατο ολόκληρο. Μιά των Σαββάτων (δική μας Κυριακή) 6μμ - 2 πμ περίπου.
Τις προηγούμενες μέρες ο Χριστός διέτριβε στα Ιεροσόλυμα εν όψει της εορτής του Πάσχα των Εβραίων, που θα γινόταν το Σάββατο (άρχιζε από την Παρασκευή 6 μμ). Διανυκτέρευε είτε στη Βηθανία (τις πρώτες μέρες) φιλοξενούμενος των αδελφών Μάρθα-Μαρία-Λάζαρος είτε στο όρος των ελαιών, στο ύπαιθρο. Τα Ευαγγέλια που διαβάζονται αυτές τις μέρες αναφέρονται σε γεγονότα ή διδασκαλίες Του αυτών των ημερών τότε.
Μ.Τετάρτη έγινε η προδοσία Του από τον Ιούδα. Συγκεκριμένα η συμφωνία του Ιούδα με τους Φαρισαίους, να μπορέσουν να Τον ξεμοναχιάσουν, γιά να Τον συλλάβουν, έτσι ώστε να μην ξεσηκωθεί ο λαός. Ο Ιούδας Τον αγκάλιασε, κυρίως γιά να μην τυχόν τους ξεφύγει μέσα στο σκοτάδι..
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι την Μ.Πέμπτη ο Κύριος και οι μαθητές Του δεν έφαγαν το Εβραϊκό Πάσχα, αφού δεν υπήρχε και αμνός ψητός στο τραπέζι τους. Και επι πλέον στο Εβραϊκό Πάσχα (που θα γιορταζόταν ακριβώς 24 ώρες μετά) δεν κάθονταν, αλλά ήταν όρθιοι, όπως τότε στην Αίγυπτο, που ξεκινούσαν γιά την Έξοδο.
Τέλος, αξίζει να γνωρίζουμε μιά "ανακρίβεια" των ύμνων. Το πλύσιμο των ποδών του Κυρίου από την αμαρτωλή γυναίκα δεν έγινε τις μέρες εκείνες, αλλά πολύ νωρίτερα στην Καπερναούμ. Μας το υπενθυμίζει η Εκκλησία γιά να δείξει την αντίθεση με τον Ιούδα. Εκείνη από πόρνη μεταστράφηκε και συνδέθηκε με το Λυτρωτή των ψυχών μας, και ο Ιούδας από Απόστολος κατέληξε στην αγχόνη.
Μ.Πέμπτη απόγευμα έγινε ο Μυστικός Δείπνος (γι' αυτό και η Θ.Λειτουργία της μέρας αυτής είναι Εσπερινή). Στη συνέχεια ο Χριστός πήγε με τους μαθητές Του στη Γεθσημανή (Κήπος Ελαιών) όπου προσευχήθηκε ολονύκτια και κατόπιν έφτασε ο Ιούδας με το απόσπασμα και Τον συνέλαβαν. Ανακρίθηκε το βράδυ από τους Αρχιερείς Καϊάφα (εν ενεργεία) και Άννα (πεθερό του, πρώην Αρχιερέα) με τους υπολοίπους καταχθόνιους εχθρούς του Κυρίου. Το πρωϊ έγινε το επίσημο Μέγα Συμβούλιο. Κατόπιν δίκη στο Πραιτώριο. Στις 12 το μεσημέρι Σταυρώθηκε. Στις 3 μμ παρέδωσε το πνεύμα. Στις 5 μμ περίπου κατατέθηκε στο Μνημείο.
Αναστήθηκε "την τρίτη μέρα" (όχι μετά από 3 εικοσιτετράωρα). Δηλαδή. Άπνους νεκρός: Παρασκευή 3-6 μμ Σάββατο ολόκληρο. Μιά των Σαββάτων (δική μας Κυριακή) 6μμ - 2 πμ περίπου.
Τις προηγούμενες μέρες ο Χριστός διέτριβε στα Ιεροσόλυμα εν όψει της εορτής του Πάσχα των Εβραίων, που θα γινόταν το Σάββατο (άρχιζε από την Παρασκευή 6 μμ). Διανυκτέρευε είτε στη Βηθανία (τις πρώτες μέρες) φιλοξενούμενος των αδελφών Μάρθα-Μαρία-Λάζαρος είτε στο όρος των ελαιών, στο ύπαιθρο. Τα Ευαγγέλια που διαβάζονται αυτές τις μέρες αναφέρονται σε γεγονότα ή διδασκαλίες Του αυτών των ημερών τότε.
Μ.Τετάρτη έγινε η προδοσία Του από τον Ιούδα. Συγκεκριμένα η συμφωνία του Ιούδα με τους Φαρισαίους, να μπορέσουν να Τον ξεμοναχιάσουν, γιά να Τον συλλάβουν, έτσι ώστε να μην ξεσηκωθεί ο λαός. Ο Ιούδας Τον αγκάλιασε, κυρίως γιά να μην τυχόν τους ξεφύγει μέσα στο σκοτάδι..
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι την Μ.Πέμπτη ο Κύριος και οι μαθητές Του δεν έφαγαν το Εβραϊκό Πάσχα, αφού δεν υπήρχε και αμνός ψητός στο τραπέζι τους. Και επι πλέον στο Εβραϊκό Πάσχα (που θα γιορταζόταν ακριβώς 24 ώρες μετά) δεν κάθονταν, αλλά ήταν όρθιοι, όπως τότε στην Αίγυπτο, που ξεκινούσαν γιά την Έξοδο.
Τέλος, αξίζει να γνωρίζουμε μιά "ανακρίβεια" των ύμνων. Το πλύσιμο των ποδών του Κυρίου από την αμαρτωλή γυναίκα δεν έγινε τις μέρες εκείνες, αλλά πολύ νωρίτερα στην Καπερναούμ. Μας το υπενθυμίζει η Εκκλησία γιά να δείξει την αντίθεση με τον Ιούδα. Εκείνη από πόρνη μεταστράφηκε και συνδέθηκε με το Λυτρωτή των ψυχών μας, και ο Ιούδας από Απόστολος κατέληξε στην αγχόνη.
Δεν ξέρω αν κάνω λάθος, αλλά την εποχή εκείνη μετρούσαν την ημέρα όπως στο βυζαντινό τυπικό. Δηλ. η καινούργια ημέρα άρχιζε από το από γευμα της προηγουμένης. Επίσης στα Πνευματικά Γυμνάσματα ο άγιος Νικόδημοε ο Αγιορείτης, λέει να προσθέσουμε ως μία ημέρα και το σκοτάδι που έπεσε στη γη κατα την Σταύρωση.