Αμαρτία και σωτηρία

Ότι έχει σχέση με την Ορθοδοξία γενικότερα.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

NIKOSZ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6135
Εγγραφή: Τετ Οκτ 04, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Αθηνα

Αμαρτία και σωτηρία

Δημοσίευση από NIKOSZ »

Η δειλία είναι νηπιακή συμπεριφoρά μιας ψυχής που γέρασε στην κενοδοξία. Η δειλία είναι απομάκρυνση της πίστης με την ιδέα ότι αναμένονται απροσδόκητα κακά.

Ο φόβος είναι κίνδυνος που προμελετάται. Ή διαφορετικά, ο φόβος είναι μία έντρομη καρδιακή αίσθηση, που συγκλονίζεται και αγωνιά από αναμονή απρόβλεπτων συμφορών…

Όταν όλα τα δυσάρεστα και απροσδόκητα τα δεχόμαστε πρόθυμα, με συντετριμμένη την καρδιά, τότε ελευθερωθήκαμε πραγματικά από τη δειλία.

Αγ. Ιωάννης της Κλίμακος. Κʼ, 2, 3, 8
______________________________________________________________
Η ανθρώπινη αίσθηση είναι αληθινή και γνήσια αίσθηση μόνο με το Θεό, με το Χριστό, δηλαδή με την Θεο-αίσθηση, τη Χριστο-αίσθηση. Χωρίς το Θεό Λόγο αυτή τρελαίνεται, σπαράσσεται και τελικά νεκρώνεται μέσα στα πάθη, στην αμαρτία, στο παράλογο και το ανόητο, στη λύσσα και την απελπισία, στην ιδιοτέλεια, στο αιωνίως γίγνεσθαι, αλλά όχι στο «εγένετο».

Αρχ. Ιουστίνου Πόποβιτς. Άνθρωπος και Θεάνθρωπος. Εʼ Εκδ. Αστήρ, Αθήνα. 1987. σελ. 33-34
_______________________________________________________________
Θα ήθελα όμως να αναφερθώ σε μερικές αξιοπρόσεκτες διαπιστώσεις που έχει επισημάνει σε μια προφορική του ομιλία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας.

Σε κάποιο σημείο της εισηγήσεώς του έκανε λόγο για την ασθένεια και την θεραπεία της. Προσδιόρισε το θέμα σε τέσσερα βασικά σημεία.

Το πρώτο, ότι η ασθένεια είναι αποτέλεσμα της αμαρτίας του Αδάμ και όχι φυσική κατάσταση του ανθρώπου από την δημιουργία του. Ο άνθρωπος έπρεπε να αξιοποιήσει την ελευθερία του και να την κινήσει προς την ένωση με τον Θεό, ώστε να υπερβεί την τρεπτότητα της κτιστότητός του. Δεν το έκανε αυτό και έτσι η ασθένεια έγινε φαινόμενο φυσικό και αποτέλεσμα της κακής χρήσεως της ελευθερίας του.

Το δεύτερο είναι ότι τόσο η αμαρτία όσο και η ασθένεια έγιναν μια παγκόσμια πραγματικότητα που δεν μπορεί πια να τα άρη η ανθρώπινη ελευθερία. Και αυτό συμβαίνει γιατί με την αμαρτία εισήλθε μέσα στον άνθρωπο ο θάνατος που είναι κάτι το φοβερό για την ανθρώπινη ύπαρξη. Γιʼ αυτό μετά την πτώση όλοι πεθαίνουν, αμαρτωλοί και άγιοι.

Το τρίτο είναι ότι η τελική θεραπεία δεν επιτυγχάνεται από τον άνθρωπο, αφού η θνητότητα, η φθορά και η νόσος κληρονομούνται με την βιολογική γέννηση. Ο μόνος υγιής είναι ο Χριστός, όχι μόνο γιατί είναι Θεός, αλλά γιατί ένωσε την θεία με την ανθρώπινη φύση στην υπόστασή Του και νίκησε τον θάνατο και την φθορά. Γιʼ αυτό υγιής άνθρωπος είναι εκείνος που συνδέεται με τον Χριστό. Καμιά θεραπεία δεν είναι αληθινή έξω από τον Χριστό.

Το τέταρτο σημείο είναι ότι η ελευθερία του ανθρώπου παίζει σπουδαίο ρόλο στην θεραπεία. Αφού δια της ελευθερίας πέρασε η ασθένεια στην ύπαρξη του ανθρώπου, δια της ελευθερίας θα γίνει και η υπέρβασή της. Γιʼ αυτό, όταν ο άνθρωπος κάνοντας ελεύθερη επιλογή, ενωθεί με τον Χριστό, τότε μπορεί να θεραπευθεί. Σε αυτό το σημείο πρέπει να δούμε την αξία της ασκήσεως, της απελευθερώσεως από τα πάθη, που γίνεται με την άσκηση της ανθρώπινης ελευθερίας.

Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιερόθεου. Υπαρξιακή ψυχολογία και Ορθόδοξη ψυχοθεραπεία.

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, Λεβαδειά

Ανάκτηση αποσπάσματος του βιβλίου. 27/12/01, από

http://www.pelagia.org/htm/b25.e.iparxi ... pia.00.htm
__________________________________________________________________________
Όλες οι ανοησίες αρχίζουν από ΑΝ.

Γαβριηλίας Μοναχής. 1996. Γερόντισσα Γαβριηλία. Εκδ. Επτάλοφος. Σελ. 380
______________________________________________________________
Σε όποιους τόπους συνηθίζεις να φοβάσαι, μη διστάζεις να πηγαίνεις πριν ξημερώσει. Εάν δείξεις κάποια χαλαρότητα σʼ αυτό τότε θα γεράσει μαζί σου το νηπιακό και αξιογέλαστο αυτό πάθος.

Αγ. Ιωάννης της Κλίμακος. Κʼ, 6
____________________________________________________________
Μην περιμένεις ποτέ να σε καταλάβει κανένας. Μόνο ο Θεός.

Γαβριηλίας Μοναχής. 1996. Γερόντισσα Γαβριηλία. Εκδ. Επτάλοφος. Σελ. 381
__________________________________________________________
Χωρίς το Θεό είμαστε φτωχοί, όλο ανάγκες, τυφλοί και γυμνοί. Γιατί ο Θεός είναι το παν για μας. Αυτός είναι ο πλούτος μας, η δικαίωσή μας, ο αγιασμός μας, η ζωή μας η αληθινή και μακάρια. …

Ο Ιησούς Χριστός είναι η παρηγοριά, η χαρά, η ζωή, η ειρήνη των καρδιών μας.

Αγ. Ιωάννου της Κροστάνδης. Η εν Χριστώ ζωή μου. Εκδ, Αστήρ, Αθήνα. 1974. σελ. 79, 26
______________________________________________________________
Ακόμη κιʼ αν δεν βλαστήσει η συκιά,

και το αμπέλι δεν δώσει τους καρπούς του.

Αν το μάζωμα της ελιάς ματαιωθεί,

κιʼ οι κάμποι δεν δώσουνε τροφή.

Το ποίμνιο στη μάνδρα αν εξολοθρευτεί

Και δεν υπάρχουν πια στους στάβλους βόδια.

Πάλι εγώ θα ευφραίνομαι με τον Κύριο,

Θα χαίρομαι με τον Θεό της σωτηρίας μου

Ο Κύριος ο Θεός, είναι η δύναμή μου.

Προφήτης Αβακούμ. Γ' 17-19
________________________________________________________
Παραφροσύνη σημαίνει να χάσει κανείς κάποιο σταθερό προσανατολισμό και να ζαλίζεται στριφογυρίζοντας μέσα στον εγωκεντρισμό του. Το αντίδοτο είναι η προσευχή, ο Θεός, η αγάπη, η αίσθηση του αντικειμενικού κόσμου.

Πρεσβ. Αλεξάνδρου Ελτσιανίνωφ. Πνευματικά Κεφάλαια: Σημειώματα φιλοκαλικής αυτογνωσίας. Εκδ. Τήνος. 1992. σελ. 224
___________________________________________________________
Πίσω από κάθε αρρώστια, είναι ο ψυχικός πόνος. Χωρίς να πάθει το μυαλό και η ψυχή, το σώμα δεν αρρωσταίνει. Πρώτα έρχεται μια στενοχώρια … Από το κεφάλι αρχίζει η αρρώστια.

Γαβριηλίας Μοναχής. 1996. Γερόντισσα Γαβριηλία. Εκδ. Επτάλοφος. σελ. 337
______________________________________________________________
Ο θεός δεν θέλει να ταλαιπωρείται το πλάσμα του. Δίνονται όμως οι πειρασμοί για την τελειοποίησή του. Όταν τελειοποιηθεί ο άνθρωπος, τότε παύουν και οι πειρασμοί. σελ. 176

Οι λογισμοί είναι σαν τα αεροπλάνα, που πετούν στον αέρα. Αν δεν τους δώσεις σημασία, δεν υπάρχει πρόβλημα. Εμείς πρέπει να προσέχουμε να μην δημιουργούμε μέσα μας αεροδρόμια και προσγειώνονται! σελ. 95

Πρέπει να προσέχουμε γιατί η στενοχώρια βλάπτει την πνευματική ζωή, επειδή αναγκάζει πολλούς να ψάχνουν για υλικές ανθρώπινες παρηγοριές και ηδονές. σελ. 249

Π. Παϊσιος.

π. Χριστοδούλου Αγιορείτου. Ο Γέρων Παϊσιος. Άγιο Όρος. (1994). Σελ. 176.
___________________________________________________________
Αμαρτωλων σωτηρια

http://athos.edo.gr/modules.php?name=Fo ... sc&start=0
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
silver
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3145
Εγγραφή: Παρ Δεκ 29, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Κων/νος@Μόντρεαλ-Καναδά.
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από silver »

Όλες οι ανοησίες αρχίζουν από ΑΝ.

Γαβριηλίας Μοναχής. 1996. Γερόντισσα Γαβριηλία. Εκδ. Επτάλοφος. Σελ. 380
Μία ερώτηση: Άραγε να ελπίζω στη προσθήκη της λέξεως Οσίας, λίαν συντόμως;


==============
Γίνονται τρομερές προδοσίες τής Πίστεως στίς ήμέρες μας. Άλλοτε οί αίρερικοί άρνούνταν μερικές άλήθειες τής Πίστεως. Οί Οίκουμενισταί ύποτιμούν, περιφρονούν, άπορρίπτουν συλλήβδην όλο τό Χριστιανισμό καί θέλουν νά μάς ένώσουν όχι μόνο μέ όλους τούς αίρετικούς άλλά καί μέ όλες τίς ψευδοθρησκείες τού κόσμου. (Νικόλαος Σωτηρόπουλος, θεολόγος-φιλόλογος καί ίεροκήρυξ, άπό τό βιβλίο: Αρχιμ, Σωφρόνιος Βαζούρας σελ. 22).
NIKOSZ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6135
Εγγραφή: Τετ Οκτ 04, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευση από NIKOSZ »

Αυτά που λες εγώ τʼ ακούω βερεσέ
Τα παραμύθια σου τʼ ανθίστηκα πια τώρα
Και το κατάλαβα πως ήμουνα για σε
Ο πασατέμπος σου για να περνά η ώρα

Κάθε σου φίλημα το βρίσκω πια πικρό
Και τον καημό μου δεν μπορείς να τον γλυκάνεις
Μαζί μου έρχεσαι μπαμπέσικο μικρό
Γιατί γυρεύεις κόγξες σʼ άλλονε να κάνεις
NIKOSZ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6135
Εγγραφή: Τετ Οκτ 04, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευση από NIKOSZ »

Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
silver
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3145
Εγγραφή: Παρ Δεκ 29, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Κων/νος@Μόντρεαλ-Καναδά.
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από silver »

Κάθε σου φίλημα το βρίσκω πια πικρό

Πρόσεχε τι γράφεις μη γίνει καμιά παραξήγηση......

Πάντως, για καλό και για κακό, τόχω δηλώσει, το θυμάται και ο YiaVi,
είμαι άνδρας 100/100 και ολίγον θερμός, Δόξα τω Θεώ! Στην εποχή μας, όπως καταντήσαμε, πρέπει να τα δηλώνουμε προς
αποφυγή παρεξηγήσεων....

==================
Άφ' ού ό Πάπας έπαυσε τού νά είναι Άρχιερεύς τής ρωμαικής "Εκκλησίας", άνηγόρευσε δ' αύτός έαυτόν αύτοκράτορα καί βασιλέα πάντων τών έπί γής βασιλέων καί ήγεμόνων, άφ' ού άφήκε κατά μέρος τήν είρηνικήν βασιλείαν τού Εύαγγελίου καί ύποστηρίζει τήν βασιλείαν τού ξίφους καί τών αίμάτων, άποκατέστη λίαν δικαίως ύποπτος καί κινδυνώδης. Άνευ άντιλογίας δέ τά φρικώδη κακά τά τήν Εύρώπην καταμαστίζοντα έπί πολλά κατά συνέχειαν έτη έχουσι τήν άρχήν αύτών είς τήν τοιαύτην άντευαγγελικήν διαγωγήν τού Πάπα, όν ούδόλως τις άμαρτάνει, έάν, άποκαλέση άρχηγόν ούχί τής χριστιανικής θρησκείας, άλλ' αίμάτων καί σφαγών καί μάρτυς ή Ίστορία, άποδεικνύουσα δυστυχώς τρανότατα ότι πλείους έθανάτωσε τό τού Πάπα φάσγανον, ή οί διώκται τού χριστιανισμού Νέρωνες, Διοκλητιανοί καί λοιποί. Ώστε άρκεί μόνος ό λόγος ούτος ίνα άποδείξη, ότι ή δυτική "Έκκλησία" πρό πολλού έπαυσεν έχουσα τόν άληθή αύτής χαρακτήρα, καί είναι πλέον ούχί Έκκλησία τού Χριστού, άλλ' "Εκκλησία" τού Πάπα, διότι άφ' ότου ούτος ένεδύθη τήν έωσφορικήν χλαμύδα τού άναμαρτήτου, καί έθετο ώς άρχήν τής κυβερνήσεως τής Έκκλησίας τήν ίδίαν έαυτού θέλησιν, ού μόνον ώφέλιμος τή χριστιανική Έκκλησία καί κοινωνία δέν ήτο πλέον δυνατόν νά φανή, άλλά τούναντίον έπιβλαβέστατος. (Νεοφύτου Μητροπ. Δέρκων 1865-1875).
NIKOSZ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6135
Εγγραφή: Τετ Οκτ 04, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευση από NIKOSZ »

silver έγραψε:
Κάθε σου φίλημα το βρίσκω πια πικρό

Πρόσεχε τι γράφεις μη γίνει καμιά παραξήγηση......

Πάντως, για καλό και για κακό, τόχω δηλώσει, το θυμάται και ο YiaVi,
είμαι άνδρας 100/100 και ολίγον θερμός, Δόξα τω Θεώ! Στην εποχή μας, όπως καταντήσαμε, πρέπει να τα δηλώνουμε προς
αποφυγή παρεξηγήσεων....
12 ωρες περασαν για να μας απαντησει
ο σιλβερ ο εκ καναδα και να μας εξηγησει

οτι αυτα δεν κανουνε θαρθουν παρεξηγησεις
και αντε παλι και ξανα ανοστες αντεγκλησεις

τραγουδι ηταν μοναχα τιποτα παραπανω
ο νους σου ειναι υποπτος τη χαρη δε στην κανω

Σε βλεπω παλι χωνεσαι και δεν μπορω να βηξω
μα ελα που δεν σε θωρω και θα σου καταληξω

ανοιξα το συρταρι μου με τα παλια δευτερια
κι απ'τα πολλα τα χρεη σου μου καηκαν τα χερια


Aφιερωμενο σ'ολους τους Ελληνες εκ Καναδα,Αμερικης
και απανταχου του πλανητη μας

http://www.youtube.com/watch?v=DKzjm95Y ... ed&search=

Εικόνα
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
NIKOSZ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6135
Εγγραφή: Τετ Οκτ 04, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευση από NIKOSZ »

Kαι κατι αλλο,εχω καταλαβει οτι εισαι πονηρουλης
και παρατηρεις ποτε θα παμε για υπνο για να μας απαντησεις !!

Μαζί μου έρχεσαι μπαμπέσικο μικρό
Γιατί γυρεύεις κόγξες σʼ άλλονε να κάνεις

Αυτο δεν το σχολιασες...γιατι αραγε... ;;;

Σε ποιον αληθεια θελεις να κανεις κογξες ?

Εγω ξερω...αλλα αστο

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και παλι σιλβερ

Εχει περασει καιρος και ακομα να μας το πεις

Δεν κανουν ετσι οι ορθοδοξοι η μηπως οχι ;;

Kαλο απογευμα
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
silver
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3145
Εγγραφή: Παρ Δεκ 29, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Κων/νος@Μόντρεαλ-Καναδά.
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από silver »

Ο NIKOSZ έγραψε :
Κάθε σου φίλημα το βρίσκω πια πικρό
Σου απαντώ :
Πρόσεχε τι γράφεις μη γίνει καμιά παραξήγηση......
Και μου γράφεις :
ο νους σου ειναι υποπτος
αλλά συγχρόνως μου στέλνεις ένα τραγουδάκι που λέει :

άνοιξα το συρτάρι μου με τα παλιά δευτέρια...
άνοιξα και την πόρτα μου, σαν άνοιγα σε σένα..
τα χρόνια μου τα βρίκανε σαν πεταμένα ζάρια...
εκεί ήσουν εσύ που μέπαιξες και μέχασες δυο βράδυα...

αν κάποιος κοιτάξει την μεταξύ μας ανταλαγή τέτοιων στοίχων, καιρός
είναι τώρα να μου βγάλουν ότι έχω και ... "κουσούρι"....

Εγώ πάντως πίστευα ότι ο νεοφανής άγιος της Καλλιθέας, δεν θα γνώριζε και δεν θα άφηνε τον εαυτόν του να "μιανθεί " με τέτοια ακούσματα....


===============
Ό χωρισμός τών Έκκλησιών συνετελέσθη έπί Φωτίου τά μάλα καλώς, άφού ή Έκκλησία διέτρεχε κίνδυνον νά άποβή έκ Μιάς Καθολικής καί Άποστολικής Έκκλησίας, Έκκλησία Ρωμαική ή μάλλον παπική, κηρύττουσα ούχί πλέον τά τών Άγίων Άποστόλων, άλλά τά τών Παπών δόγματα. ( Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως).
NIKOSZ
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 6135
Εγγραφή: Τετ Οκτ 04, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευση από NIKOSZ »

ΕικόναΕικόνα
Melpomeni
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1750
Εγγραφή: Τετ Σεπ 28, 2005 5:00 am
Τοποθεσία: USA

Δημοσίευση από Melpomeni »

Παιδια ! αυτη η συζητηση ειναι ακρως διασκεδαστικη !
Χρειαζομαστε και το γελιο ποτε - ποτε.
Νικο ωραια τα τραγουδακια σου ! για τους απανταχου Ελληνες !
...ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΕΓΩ ΜΕΘ`ΥΜΩΝ ΕΙΜΙ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ. ΑΜΗΝ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”