οι επικριτές τών ιερέων τού Θεού
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
οι επικριτές τών ιερέων τού Θεού
΄΄Δέχεται ο Θεός τη λατρεία ενός ακατάλληλου πρεσβυτέρου; Μπορεί να έχει αξία η λειτουργία του;΄΄
Ας δούμε για μία ακόμα φορά, τι λέει γι’ αυτό η Αγία Γραφή, την οποία οι ευσεβιστές υποστηρίζουν ότι ακολουθούν.
Το πρώτο παράδειγμα που θα αναφέρουμε (από τα πολλά που υπάρχουν), είναι από το βιβλίο Α΄ Σαμουήλ, 2/β΄ 22-25. Εκεί μιλάει για τους δύο γιους τού Ηλεί, τού αρχιερέα τού Ισραήλ, τους μελλοντικούς αρχιερείς τού λαού. Αυτοί, με την ανοχή τού πατέρα τους, πόρνευαν με τις γυναίκες που έρχονταν στο ναό τού Θεού, και σύμφωνα με το 2/β΄ 12-17, έτρωγαν από το λίπος τών θυσιών, πράγμα το οποίο ο Θεός απαγόρευε στο νόμο του, και μάλιστα το έπαιρναν και με τη βία από τους πιστούς. Έτσι, σκανδάλιζαν τον κόσμο, και οι άνθρωποι απέφευγαν να θυσιάζουν στο Θεό.
Όμως, παρέμεναν και αυτοί, και ο αρχιερέας πατέρας τους στο ναό, ως ιερείς τού Θεού. Δεχόταν άραγε ο Θεός τις θυσίες αυτών τών αναξίων ιερέων;
Και βέβαια τις δεχόταν! Και αυτό φαίνεται στο κεφάλαιο 1/α΄ εδάφια 3-5, όπου ο Θεός δέχθηκε τη θυσία τών γονέων τού προφήτη Σαμουήλ, και σύμφωνα με το εδάφιο 19, τους απάντησε χαρίζοντάς τους ένα γιό προφήτη! Μάλιστα, η Άννα η μητέρα τού Σαμουήλ, πήρε, και δέχτηκε την ευλογία τού αναξίου αρχιερέως Ηλεί! (1/α΄ 17,18).
Βεβαίως, ο Θεός τελικά απέσυρε την προστασία του από τους αναξίους ιερείς, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους, σύμφωνα με τη συνέχεια τής αφήγησης. (2/β΄ 31-36). Εκείνος όμως ήταν που εκτέλεσε κρίση, και όχι οι άνθρωποι. Ο Θεός ούτε τον Ισραήλ απέρριψε εξ’ αιτίας τών αναξίων αρχιεραίων, ούτε τους δικαίους Λευίτες. Ούτε έπαψε να δέχεται τις θυσίες τών πιστών Ισραηλιτών, από τα χέρια τών αναξίων ιερέων. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα. Ακόμα και όταν κάποια ασέβεια γίνεται ανεκτή από τους υπευθύνους και σκανδαλίζει τους πιστούς, ο Θεός έχει τον τελευταίο λόγο. Δεν απορρίπτει την Ορθόδοξη Εκκλησία του, ούτε τους δικαίους και αξίους πρεσβυτέρους. Ακόμα συνεχίζει να δέχεται την ιερουργία από τα χέρια τών αναξίων, ώσπου Εκείνος να αποδώσει δικαιοσύνη. Έτσι, οι κατήγοροι σκανδαλοθήρες ευσεβιστές, μένουν αδικαιολόγητοι, μια και όπως είπαμε στην αρχή, ό,τι συνέβει στον Ισραήλ τότε, θα συνέβαινε και στη Χριστιανική Εκκλησία, κατά τον απόστολο Πέτρο, στη Β΄ Πέτρου 2/β΄ 1-3 κλπ
Ας δούμε ένα δεύτερο παράδειγμα, που δείχνει πως ο Θεός δέχεται ως λειτουργό του ακόμα κι έναν ακάθαρτο.
Είναι γνωστό πως η σταύρωση τού Κυρίου έγινε κατά την επιβολή τών τότε αρχιερέων τού τότε λαού τού Θεού, τού Ισραήλ. Ο ευαγγελιστής Ιωάννης στο ευαγγέλιό του, στο 11/ια΄ κεφάλαιο και εδάφια 47-53, μας αποκαλύπτει το εξής γεγονός: Ο Καϊάφας, ο αρχιερέας εκείνης τής χρονιάς, σε μία συνάντηση που είχε με άλλους ιερείς και με τους Φαρισσαίους, συνωμότησε να δολοφονήσουν τον Ιησού Χριστό, επειδή έκανε πολλά θαύματα και έπειθε το λαό. Είπαν λοιπόν:
΄΄Εάν αφήσουμε αυτόν τον άνθρωπο, θα τον πιστέψουν όλοι, και τότε θα έλθουν οι Ρωμαίοι να αφανίσουν τον λαό και το έθνος μας΄΄. Είπε λοιπόν και ο αρχιερέας Καϊάφας: ΄΄Μας συμφέρει να πεθάνει ένας άνθρωπος υπέρ τού λαού, και να μη απολεσθεί όλο το έθνος΄΄.
Στο σημείο αυτό, ο ευαγγελιστής Ιωάννης μας πληροφορεί ότι αυτό δεν το είπε ο Καϊάφας από μόνος του, αλλά προφήτευσε ότι έμελλε ο Ιησούς να πεθάνει υπέρ τού έθνους, επειδή ήταν αρχιερέας τής χρονιάς εκείνης΄΄.
Σκεφθήτε! Ο Θεός έδωσε προφητεία σ’ έναν άνθρωπο, τη στιγμή που σχεδίαζε τη δολοφονία τού Ιησού Χριστού, μόνο και μόνο επειδή ήταν αρχιερέας τής χρονιάς εκείνης! Τι δείχνει αυτό;
Ότι: Μπορεί ο Θεός να αποδοκιμάζει έναν ασεβή λειτουργό του, μα τον αποδοκιμάζει ως άνθρωπο. Ως ιερέα όμως τον δέχεται, και ευλογεί τη θεόδοτη λειτουργία του.
Πώς όμως φέρονταν οι απόστολοι απέναντι σε τέτοιους αναξίους ιερείς; Ακολούθησαν την τακτική τών συγχρόνων ευσεβοφανών κατηγόρων; Ας δούμε:
Στις Πράξεις 23/κγ΄ 1-5, αναφέρει ο Ευαγγελιστής Λουκάς, μία ιστορία με τον απόστολο Παύλο. Είχαν φέρει τον απόστολο στο συνέδριο ως κατηγορούμενο, και την ώρα που τους μιλούσε, ο αρχιερέας Ανανίας, πρόσταξε τους παρισταμένους να τον χτυπήσουν στο στόμα. Τότε ο Παύλος τού είπε: ΄΄Ο Θεός μέλλει να σε χτυπήσει τοίχε ασβεστωμένε. Και συ κάθεσαι να με κρίνεις κατά το νόμο, και παρανομώντας διατάζεις να με χτυπούν;΄΄
Τότε οι παριστάμενοι τού είπαν: ΄΄Τον αρχιερέα τού Θεού βρίζεις;΄΄
Ο απόστολος ζήτησε αμμέσως συγνώμη:
΄΄Δεν ήξερα αδελφοί ότι είναι αρχιερέας! Επειδή είναι γραμμένο: <<Αρχοντα τού λαού σου δεν θέλεις κακολογήσει>>΄΄.
Τι έχουν να πουν γι’ αυτό οι επικριτές τών ιερέων τού Θεού; Έχουν τον ίδιο σεβασμό για τους πρεσβυτέρους τής Εκκλησίας όπως ο απόστολος Παύλος; Ή μήπως τους κατηγορούν και τους κακολογούν με αισχρότητα; Μήπως κρίνουν ότι ο Θεός άλλαξε Εκκλησία εξ’ αιτίας αυτών τών πρεσβυτέρων; Για μία ακόμα φορά, φαίνεται η αντιχριστιανική τους πορεία. Όχι μόνο δεν αναγνωρίζουν τους πρεσβυτέρους και επισκόπους τού Υψίστου, αλλά ούτε και τους σέβονται κιόλας. Άκρα αντίθεση με τη συμπεριφορά τών αποστόλων, απέναντι στους διώκτες τής Εκκλησίας ιερείς τού Υψίστου.
Ο απόστολος Ιωάννης, γράφοντας την επιστολή του Γ΄ Ιωάννου προς τον Χριστιανό Γάιο, του γράφει στα εδάφια 9,10: ΄΄ ΄Εγραψα κάτι στην Εκκλησία. Αλλά ο φιλοπρωτεύων (φίλος τής αρχηγίας) Διοτρεφής, δεν μας δέχεται. Γι’ αυτό όταν έρθω, θα τού θυμίσω τα έργα που κάνει, φλυαρώντας με λόγια πονηρά για εμάς, και μη αρκούμενος σ’ αυτά, ούτε τους αδελφούς δέχεται, και τους... εμποδίζει, και διώχνει από την Εκκλησία΄΄.
Σκεφθήτε! Ο πρεσβύτερος τής Εκκλησίας αυτής, δεν δεχόταν τον απόστολο Ιωάννη και άλλους Χριστιανούς στην Εκκλησία! Και παρ’ όλα αυτά, ήταν Εκκλησία τού Χριστού, και ας είχε ανάξιο και διώκτη τών αποστόλων πρεσβύτερο. Και μάλιστα, ούτε ο Γάιος ή κάποιος άλλος, ούτε ο ίδιος ο Ιωάννης, ζήτησαν την καθαίρεσή του, και ούτε τον αρνήθηκαν σαν πρεσβύτερο!
Ας δούμε και ένα τελευταίο παράδειγμα για το ότι στην Εκκλησία τής εποχής τών αποστόλων, υπήρχαν και ανάξιοι ποιμένες, και ας δούμε ταυτόχρονα, αν τους δεχόταν ως επισκόπους ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, και πώς τους συμπεριφερόταν.
Ο απόστολος Ιωάννης, στην Αποκάλυψη 3/γ΄ 1-4, κατέγραψε τα λόγια τού Ιησού Χριστού, στην επιστολη Του προς την Εκκλησία τών Σάρδεων. Η επιστολή απευθύνεται προς τον ΄΄άγγελο΄΄ τής Εκκλησίας αυτής, δηλαδή τον ΄΄αγγλιοφόρο΄΄ τών βουλών τού Θεού προς αυτούς, τον Επίσκοπό τους. Το ότι δεν πρόκειται για πνεύμα αλλά για άνθρωπο, μπορούμε να το καταλάβουμε, από το χωρίο 3/γ΄ 7,10, όπου ο Ιησούς Χριστός απευθύνεται επίσης προς τον ΄΄άγγελο τής Εκκλησίας τής Φιλαδελφείας΄΄, και στο εδάφιο 10, τον συμπεριλαμβάνει μεταξύ τών ΄΄κατοικούντων επί τής γης΄΄. Εάν λοιπόν κατοικεί στη γη, δεν είναι άγγελος με την έννοια τού πνεύματος, αλλά τού ΄΄αγγελιαφόρου΄΄, και συνεπώς οι ΄΄άγγελοι΄΄ τών 7 εκκλησιών προς τους οποίους απευθύνονται αυτές οι 7 επιστολές τού Κυρίου, είναι οι υπεύθυνοι ποιμένες τής κάθε Εκκλησίας. Όπως λοιπόν ο άγγελος τής Εκκλησίας τής Φιλαδελφείας είναι ο επίσκοπός της, κατά τον ίδιο τρόπο και ο άγγελος τής Εκκλησίας τών Σάρδεων, είναι ο Επίσκοπος, ο υπεύθυνος ποιμένας της.
Στην Αποκάλυψη 3/γ΄ 1-4 λοιπόν, ο Κύριος Ιησούς Χριστός, παραγγέλλει προς τον επίσκοπο αυτής τής Εκκλησίας, ΄΄να ξυπνήσει, επειδή μόνο το όνομα έχει ότι ζει, ενώ είναι (πνευματικά) νεκρός΄΄. Του λέει πως ΄΄γνωρίζει τα έργα του΄΄, και πως ΄΄πρέπει να συνέλθει, και να στηρίξει ό,τι άλλο μέλλει να πεθάνει εξ’ αιτίας του, επειδή τα έργα του δεν είναι τέλεια ενώπιον τού Θεού΄΄. Τον προειδοποιεί, πως ΄΄θα τον πιάσει στον ύπνο αν δεν αγρυπνήσει, σαν κλέφτης΄΄. Του λέει επίσης, πως ΄΄έχει μερικούς στην Εκκλησία του, που είναι ακόμα καθαροί, και πως θα πάρουν άξιο μισθό, επειδή είναι άξιοι΄΄.
Τι λέει εδώ; Πως στην Χριστιανική Εκκλησία τής εποχής τών αποστόλων, υπήρχαν Επίσκοποι (που όπως είδαμε και στα προηγούμενα παραδείγματα), ήταν πνευματικά νεκροί! Είχαν κακά έργα, σκανδάλιζαν τους Χριστιανούς, και γίνονταν αιτία πνευματικού θανάτου για πολλούς. Στην Εκκλησία τών Σάρδεων μά
λιστα, μόνο μερικοί είχαν μείνει καθαροί Χριστιανοί, πράγμα που σημαίνει ότι η πλειονότητα τής Εκκλησίας ήταν ακάθαρτοι. Υπήρχε εκεί μία ακάθαρτη κατά την πλειονότητα Εκκλησία, με έναν πνευματικά νεκρό Επίσκοπο!
Κατά τις ευσεβοφανείς λοιπόν αυτές ομάδες, μία τέτοια διεφθαρμένη Εκκλησία, δεν είναι τού Χριστού.
Όμως, σύμφωνα με αυτά τα λόγια τού Κυρίου, συνέχιζε να την αποδέχεται, έτσι ακάθαρτη, όσο λίγοι κι αν ήταν άξιοι! Ακόμα δεν αρνήθηκε την ιδιότητα τού Επισκόπου του ως ΄΄αγγέλου΄΄ του, και μάλιστα τον καλεί να σταθεί στο ύψος τής αποστολής του, και δεν τον ΄΄καθαιρεί ΄΄ ούτε ο ίδιος, ούτε ο Ιωάννης επειδή αμάρτησε.
Ακόμα, παρατηρούμε ότι η Εκκλησία αυτή συμπεριλαμβάνεται μεταξύ τών 7 Εκκλησιών που είχαν ως έλαιο το Άγια Πνεύμα, σαν λυχνίες τού Θεού που ήταν. (Αποκάλυψις 1/α΄ 20). Αυτό δείχνει, ότι η Εκκλησία παραμένει ταμειούχος τής χάριτος, έστω κι αν ο ποιμένας της και η πλειονότητα τού εκκλησιάσματος, είναι ΄΄πνευματικά νεκροί΄΄. Άλλωστε, το ότι η αξία τής προσωπικότητας τού Επισκόπου είναι κάτι διαφορετικό από την αξία τής ποιμαντικής του λειτουργίας, φαίνεται από τα λόγια τού Κυρίου Ιησού, στο Ματθαίος ζ’ 22,23: ΄΄Πολλοί θα πουν προς εμένα εκείνη την ημέρα: <<Κύριε, Κύριε, δεν προφητέψαμε στο όνομά σου, και στο όνομά σου εκβάλαμε δαιμόνια, και στο όνομά σου κάναμε θαύματα πολλά; Και τότε θα ομολογήσω προς αυτούς, ότι <<Ποτέ δεν σας αναγνώρισα. Φεύγετε από μένα οι εργαζόμενοι την ανομία>>΄΄. Ο Κύριος με αυτά τα λόγια, δεν αρνείται πως πράγματι οι άνθρωποι αυτοί προφήτευαν (όπως ο αρχιερέας που συνομότησε το θάνατο τού Κυρίου), ή εξέβαλαν δαιμόνια κι έκαναν θαύματα, (όπως ο κλέφτης και προδότης Ιούδας), στο όνομά του. Όμως, αν και χάριν τής Εκκλησίας σεβόταν το λειτούργημά τους, ως πρόσωπα δεν τους αναγνώρισε ποτέ ως αξίους.
Για άλλη μία φορά λοιπόν, καλούμε τους ανθρώπους αυτούς που χάριν σκανδάλων απεχώρησαν τους εαυτούς τους από την Εκκλησία, να είναι συνεπείς προς τη διδασκαλία τους. Εάν κατηγορούν την Ορθόδοξη Εκκλησία και τους ποιμένες της στην εποχή μας, τότε ας την κατηγορήσουν και ας την απορρίψουν και στον καιρό τών αποστόλων. - ή τουλάχιστον ας αλλάξουν απόψεις.
http://www.oodegr.com/oode/biblia/efsev1/kef10.htm
Ας δούμε για μία ακόμα φορά, τι λέει γι’ αυτό η Αγία Γραφή, την οποία οι ευσεβιστές υποστηρίζουν ότι ακολουθούν.
Το πρώτο παράδειγμα που θα αναφέρουμε (από τα πολλά που υπάρχουν), είναι από το βιβλίο Α΄ Σαμουήλ, 2/β΄ 22-25. Εκεί μιλάει για τους δύο γιους τού Ηλεί, τού αρχιερέα τού Ισραήλ, τους μελλοντικούς αρχιερείς τού λαού. Αυτοί, με την ανοχή τού πατέρα τους, πόρνευαν με τις γυναίκες που έρχονταν στο ναό τού Θεού, και σύμφωνα με το 2/β΄ 12-17, έτρωγαν από το λίπος τών θυσιών, πράγμα το οποίο ο Θεός απαγόρευε στο νόμο του, και μάλιστα το έπαιρναν και με τη βία από τους πιστούς. Έτσι, σκανδάλιζαν τον κόσμο, και οι άνθρωποι απέφευγαν να θυσιάζουν στο Θεό.
Όμως, παρέμεναν και αυτοί, και ο αρχιερέας πατέρας τους στο ναό, ως ιερείς τού Θεού. Δεχόταν άραγε ο Θεός τις θυσίες αυτών τών αναξίων ιερέων;
Και βέβαια τις δεχόταν! Και αυτό φαίνεται στο κεφάλαιο 1/α΄ εδάφια 3-5, όπου ο Θεός δέχθηκε τη θυσία τών γονέων τού προφήτη Σαμουήλ, και σύμφωνα με το εδάφιο 19, τους απάντησε χαρίζοντάς τους ένα γιό προφήτη! Μάλιστα, η Άννα η μητέρα τού Σαμουήλ, πήρε, και δέχτηκε την ευλογία τού αναξίου αρχιερέως Ηλεί! (1/α΄ 17,18).
Βεβαίως, ο Θεός τελικά απέσυρε την προστασία του από τους αναξίους ιερείς, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους, σύμφωνα με τη συνέχεια τής αφήγησης. (2/β΄ 31-36). Εκείνος όμως ήταν που εκτέλεσε κρίση, και όχι οι άνθρωποι. Ο Θεός ούτε τον Ισραήλ απέρριψε εξ’ αιτίας τών αναξίων αρχιεραίων, ούτε τους δικαίους Λευίτες. Ούτε έπαψε να δέχεται τις θυσίες τών πιστών Ισραηλιτών, από τα χέρια τών αναξίων ιερέων. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα. Ακόμα και όταν κάποια ασέβεια γίνεται ανεκτή από τους υπευθύνους και σκανδαλίζει τους πιστούς, ο Θεός έχει τον τελευταίο λόγο. Δεν απορρίπτει την Ορθόδοξη Εκκλησία του, ούτε τους δικαίους και αξίους πρεσβυτέρους. Ακόμα συνεχίζει να δέχεται την ιερουργία από τα χέρια τών αναξίων, ώσπου Εκείνος να αποδώσει δικαιοσύνη. Έτσι, οι κατήγοροι σκανδαλοθήρες ευσεβιστές, μένουν αδικαιολόγητοι, μια και όπως είπαμε στην αρχή, ό,τι συνέβει στον Ισραήλ τότε, θα συνέβαινε και στη Χριστιανική Εκκλησία, κατά τον απόστολο Πέτρο, στη Β΄ Πέτρου 2/β΄ 1-3 κλπ
Ας δούμε ένα δεύτερο παράδειγμα, που δείχνει πως ο Θεός δέχεται ως λειτουργό του ακόμα κι έναν ακάθαρτο.
Είναι γνωστό πως η σταύρωση τού Κυρίου έγινε κατά την επιβολή τών τότε αρχιερέων τού τότε λαού τού Θεού, τού Ισραήλ. Ο ευαγγελιστής Ιωάννης στο ευαγγέλιό του, στο 11/ια΄ κεφάλαιο και εδάφια 47-53, μας αποκαλύπτει το εξής γεγονός: Ο Καϊάφας, ο αρχιερέας εκείνης τής χρονιάς, σε μία συνάντηση που είχε με άλλους ιερείς και με τους Φαρισσαίους, συνωμότησε να δολοφονήσουν τον Ιησού Χριστό, επειδή έκανε πολλά θαύματα και έπειθε το λαό. Είπαν λοιπόν:
΄΄Εάν αφήσουμε αυτόν τον άνθρωπο, θα τον πιστέψουν όλοι, και τότε θα έλθουν οι Ρωμαίοι να αφανίσουν τον λαό και το έθνος μας΄΄. Είπε λοιπόν και ο αρχιερέας Καϊάφας: ΄΄Μας συμφέρει να πεθάνει ένας άνθρωπος υπέρ τού λαού, και να μη απολεσθεί όλο το έθνος΄΄.
Στο σημείο αυτό, ο ευαγγελιστής Ιωάννης μας πληροφορεί ότι αυτό δεν το είπε ο Καϊάφας από μόνος του, αλλά προφήτευσε ότι έμελλε ο Ιησούς να πεθάνει υπέρ τού έθνους, επειδή ήταν αρχιερέας τής χρονιάς εκείνης΄΄.
Σκεφθήτε! Ο Θεός έδωσε προφητεία σ’ έναν άνθρωπο, τη στιγμή που σχεδίαζε τη δολοφονία τού Ιησού Χριστού, μόνο και μόνο επειδή ήταν αρχιερέας τής χρονιάς εκείνης! Τι δείχνει αυτό;
Ότι: Μπορεί ο Θεός να αποδοκιμάζει έναν ασεβή λειτουργό του, μα τον αποδοκιμάζει ως άνθρωπο. Ως ιερέα όμως τον δέχεται, και ευλογεί τη θεόδοτη λειτουργία του.
Πώς όμως φέρονταν οι απόστολοι απέναντι σε τέτοιους αναξίους ιερείς; Ακολούθησαν την τακτική τών συγχρόνων ευσεβοφανών κατηγόρων; Ας δούμε:
Στις Πράξεις 23/κγ΄ 1-5, αναφέρει ο Ευαγγελιστής Λουκάς, μία ιστορία με τον απόστολο Παύλο. Είχαν φέρει τον απόστολο στο συνέδριο ως κατηγορούμενο, και την ώρα που τους μιλούσε, ο αρχιερέας Ανανίας, πρόσταξε τους παρισταμένους να τον χτυπήσουν στο στόμα. Τότε ο Παύλος τού είπε: ΄΄Ο Θεός μέλλει να σε χτυπήσει τοίχε ασβεστωμένε. Και συ κάθεσαι να με κρίνεις κατά το νόμο, και παρανομώντας διατάζεις να με χτυπούν;΄΄
Τότε οι παριστάμενοι τού είπαν: ΄΄Τον αρχιερέα τού Θεού βρίζεις;΄΄
Ο απόστολος ζήτησε αμμέσως συγνώμη:
΄΄Δεν ήξερα αδελφοί ότι είναι αρχιερέας! Επειδή είναι γραμμένο: <<Αρχοντα τού λαού σου δεν θέλεις κακολογήσει>>΄΄.
Τι έχουν να πουν γι’ αυτό οι επικριτές τών ιερέων τού Θεού; Έχουν τον ίδιο σεβασμό για τους πρεσβυτέρους τής Εκκλησίας όπως ο απόστολος Παύλος; Ή μήπως τους κατηγορούν και τους κακολογούν με αισχρότητα; Μήπως κρίνουν ότι ο Θεός άλλαξε Εκκλησία εξ’ αιτίας αυτών τών πρεσβυτέρων; Για μία ακόμα φορά, φαίνεται η αντιχριστιανική τους πορεία. Όχι μόνο δεν αναγνωρίζουν τους πρεσβυτέρους και επισκόπους τού Υψίστου, αλλά ούτε και τους σέβονται κιόλας. Άκρα αντίθεση με τη συμπεριφορά τών αποστόλων, απέναντι στους διώκτες τής Εκκλησίας ιερείς τού Υψίστου.
Ο απόστολος Ιωάννης, γράφοντας την επιστολή του Γ΄ Ιωάννου προς τον Χριστιανό Γάιο, του γράφει στα εδάφια 9,10: ΄΄ ΄Εγραψα κάτι στην Εκκλησία. Αλλά ο φιλοπρωτεύων (φίλος τής αρχηγίας) Διοτρεφής, δεν μας δέχεται. Γι’ αυτό όταν έρθω, θα τού θυμίσω τα έργα που κάνει, φλυαρώντας με λόγια πονηρά για εμάς, και μη αρκούμενος σ’ αυτά, ούτε τους αδελφούς δέχεται, και τους... εμποδίζει, και διώχνει από την Εκκλησία΄΄.
Σκεφθήτε! Ο πρεσβύτερος τής Εκκλησίας αυτής, δεν δεχόταν τον απόστολο Ιωάννη και άλλους Χριστιανούς στην Εκκλησία! Και παρ’ όλα αυτά, ήταν Εκκλησία τού Χριστού, και ας είχε ανάξιο και διώκτη τών αποστόλων πρεσβύτερο. Και μάλιστα, ούτε ο Γάιος ή κάποιος άλλος, ούτε ο ίδιος ο Ιωάννης, ζήτησαν την καθαίρεσή του, και ούτε τον αρνήθηκαν σαν πρεσβύτερο!
Ας δούμε και ένα τελευταίο παράδειγμα για το ότι στην Εκκλησία τής εποχής τών αποστόλων, υπήρχαν και ανάξιοι ποιμένες, και ας δούμε ταυτόχρονα, αν τους δεχόταν ως επισκόπους ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, και πώς τους συμπεριφερόταν.
Ο απόστολος Ιωάννης, στην Αποκάλυψη 3/γ΄ 1-4, κατέγραψε τα λόγια τού Ιησού Χριστού, στην επιστολη Του προς την Εκκλησία τών Σάρδεων. Η επιστολή απευθύνεται προς τον ΄΄άγγελο΄΄ τής Εκκλησίας αυτής, δηλαδή τον ΄΄αγγλιοφόρο΄΄ τών βουλών τού Θεού προς αυτούς, τον Επίσκοπό τους. Το ότι δεν πρόκειται για πνεύμα αλλά για άνθρωπο, μπορούμε να το καταλάβουμε, από το χωρίο 3/γ΄ 7,10, όπου ο Ιησούς Χριστός απευθύνεται επίσης προς τον ΄΄άγγελο τής Εκκλησίας τής Φιλαδελφείας΄΄, και στο εδάφιο 10, τον συμπεριλαμβάνει μεταξύ τών ΄΄κατοικούντων επί τής γης΄΄. Εάν λοιπόν κατοικεί στη γη, δεν είναι άγγελος με την έννοια τού πνεύματος, αλλά τού ΄΄αγγελιαφόρου΄΄, και συνεπώς οι ΄΄άγγελοι΄΄ τών 7 εκκλησιών προς τους οποίους απευθύνονται αυτές οι 7 επιστολές τού Κυρίου, είναι οι υπεύθυνοι ποιμένες τής κάθε Εκκλησίας. Όπως λοιπόν ο άγγελος τής Εκκλησίας τής Φιλαδελφείας είναι ο επίσκοπός της, κατά τον ίδιο τρόπο και ο άγγελος τής Εκκλησίας τών Σάρδεων, είναι ο Επίσκοπος, ο υπεύθυνος ποιμένας της.
Στην Αποκάλυψη 3/γ΄ 1-4 λοιπόν, ο Κύριος Ιησούς Χριστός, παραγγέλλει προς τον επίσκοπο αυτής τής Εκκλησίας, ΄΄να ξυπνήσει, επειδή μόνο το όνομα έχει ότι ζει, ενώ είναι (πνευματικά) νεκρός΄΄. Του λέει πως ΄΄γνωρίζει τα έργα του΄΄, και πως ΄΄πρέπει να συνέλθει, και να στηρίξει ό,τι άλλο μέλλει να πεθάνει εξ’ αιτίας του, επειδή τα έργα του δεν είναι τέλεια ενώπιον τού Θεού΄΄. Τον προειδοποιεί, πως ΄΄θα τον πιάσει στον ύπνο αν δεν αγρυπνήσει, σαν κλέφτης΄΄. Του λέει επίσης, πως ΄΄έχει μερικούς στην Εκκλησία του, που είναι ακόμα καθαροί, και πως θα πάρουν άξιο μισθό, επειδή είναι άξιοι΄΄.
Τι λέει εδώ; Πως στην Χριστιανική Εκκλησία τής εποχής τών αποστόλων, υπήρχαν Επίσκοποι (που όπως είδαμε και στα προηγούμενα παραδείγματα), ήταν πνευματικά νεκροί! Είχαν κακά έργα, σκανδάλιζαν τους Χριστιανούς, και γίνονταν αιτία πνευματικού θανάτου για πολλούς. Στην Εκκλησία τών Σάρδεων μά
λιστα, μόνο μερικοί είχαν μείνει καθαροί Χριστιανοί, πράγμα που σημαίνει ότι η πλειονότητα τής Εκκλησίας ήταν ακάθαρτοι. Υπήρχε εκεί μία ακάθαρτη κατά την πλειονότητα Εκκλησία, με έναν πνευματικά νεκρό Επίσκοπο!
Κατά τις ευσεβοφανείς λοιπόν αυτές ομάδες, μία τέτοια διεφθαρμένη Εκκλησία, δεν είναι τού Χριστού.
Όμως, σύμφωνα με αυτά τα λόγια τού Κυρίου, συνέχιζε να την αποδέχεται, έτσι ακάθαρτη, όσο λίγοι κι αν ήταν άξιοι! Ακόμα δεν αρνήθηκε την ιδιότητα τού Επισκόπου του ως ΄΄αγγέλου΄΄ του, και μάλιστα τον καλεί να σταθεί στο ύψος τής αποστολής του, και δεν τον ΄΄καθαιρεί ΄΄ ούτε ο ίδιος, ούτε ο Ιωάννης επειδή αμάρτησε.
Ακόμα, παρατηρούμε ότι η Εκκλησία αυτή συμπεριλαμβάνεται μεταξύ τών 7 Εκκλησιών που είχαν ως έλαιο το Άγια Πνεύμα, σαν λυχνίες τού Θεού που ήταν. (Αποκάλυψις 1/α΄ 20). Αυτό δείχνει, ότι η Εκκλησία παραμένει ταμειούχος τής χάριτος, έστω κι αν ο ποιμένας της και η πλειονότητα τού εκκλησιάσματος, είναι ΄΄πνευματικά νεκροί΄΄. Άλλωστε, το ότι η αξία τής προσωπικότητας τού Επισκόπου είναι κάτι διαφορετικό από την αξία τής ποιμαντικής του λειτουργίας, φαίνεται από τα λόγια τού Κυρίου Ιησού, στο Ματθαίος ζ’ 22,23: ΄΄Πολλοί θα πουν προς εμένα εκείνη την ημέρα: <<Κύριε, Κύριε, δεν προφητέψαμε στο όνομά σου, και στο όνομά σου εκβάλαμε δαιμόνια, και στο όνομά σου κάναμε θαύματα πολλά; Και τότε θα ομολογήσω προς αυτούς, ότι <<Ποτέ δεν σας αναγνώρισα. Φεύγετε από μένα οι εργαζόμενοι την ανομία>>΄΄. Ο Κύριος με αυτά τα λόγια, δεν αρνείται πως πράγματι οι άνθρωποι αυτοί προφήτευαν (όπως ο αρχιερέας που συνομότησε το θάνατο τού Κυρίου), ή εξέβαλαν δαιμόνια κι έκαναν θαύματα, (όπως ο κλέφτης και προδότης Ιούδας), στο όνομά του. Όμως, αν και χάριν τής Εκκλησίας σεβόταν το λειτούργημά τους, ως πρόσωπα δεν τους αναγνώρισε ποτέ ως αξίους.
Για άλλη μία φορά λοιπόν, καλούμε τους ανθρώπους αυτούς που χάριν σκανδάλων απεχώρησαν τους εαυτούς τους από την Εκκλησία, να είναι συνεπείς προς τη διδασκαλία τους. Εάν κατηγορούν την Ορθόδοξη Εκκλησία και τους ποιμένες της στην εποχή μας, τότε ας την κατηγορήσουν και ας την απορρίψουν και στον καιρό τών αποστόλων. - ή τουλάχιστον ας αλλάξουν απόψεις.
http://www.oodegr.com/oode/biblia/efsev1/kef10.htm
Re: οι επικριτές τών ιερέων τού Θεού
Αγαπητή Elpida σε παρακαλώ πολύ δώσε λίγο προσοχή σ'αυτό που θα σου γράψω. Άλλο πράγμα τα όποια σκάνδαλα ή λάθη των ιερέων, και αυτοί άνθρωποι είναι και σφάλλουν φυσικότατο και εν μέρει αποδεκτό κανείς δεν ζητάει αναμαρτησία όσο ζούμε παλεύουμε όλοι. Όμως άλλο τελείως είναι η Αίρεσι ή η επαφή με αιρετικούς εκεί υπάρχει μεγάλος κίνδυνος, εισχωρεί το ψέμμα στην αλήθεια σχετικοποιείται ο Θεός γίνεται και αυτός κατά κάποιον τρόπο "άνθρωπος" που σφάλλει. Είναι δυνατόν ο Θεός να κάνει λάθος και να διορθώνεται από ανθρώπους; αν ναι τότε γιατί Θεό μιλάμε; Ο ίδιος ο Κύριος μας γιά παράδειγμα λέει ότι το Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα και έρχεται μετά ο άνθρωπος και λέει όχι μόνο από τον Πατέρα αλλά και από τον Υιό, δηλαδή λέει εμμέσως ότι ξέρεις Κύριε κάνεις λάθος εσύ που είσαι Θεός και σε διορθώνω εγώ που είμαι άνθρωπος, έχουμε δηλαδή εγωϊσμό άνευ προηγουμένου του πλάσματος προς τον κτίστη του, το ίδιο έκανε και ο Αδάμ και έπεσε πόσο μάλλον αυτό. Εδώ είναι η ουσία γιατί είμαστε κατά των ανοιγμάτων με τους ετεροδόξους εφ'όσον δεν έχουν αναθεωρήσει τις κακοδοξίες τους, αν τις αναθεωρήσουν τότε και να συναντηθούμε και να διαλεχθούμε μαζί και να ενωθούμε εν αληθεία, ποιός θα πεί τότε όχι;Elpida έγραψε:Για άλλη μία φορά λοιπόν, καλούμε τους ανθρώπους αυτούς που χάριν σκανδάλων απεχώρησαν τους εαυτούς τους από την Εκκλησία, να είναι συνεπείς προς τη διδασκαλία τους. Εάν κατηγορούν την Ορθόδοξη Εκκλησία και τους ποιμένες της στην εποχή μας, τότε ας την κατηγορήσουν και ας την απορρίψουν και στον καιρό τών αποστόλων. - ή τουλάχιστον ας αλλάξουν απόψεις.
Δεν είμαι Υπέρ των παγκοσμίων συμβουλίων κτλπ
Αλλά ούτε είμαι υπέρ του το να ξεφτυλίζω δημόσια με ποστ και φωτογραφίες και να στήνω λαϊκό δικαστήριο σε ένα φόρουμ που θα έπρεπε να ξεκουράζει ψυχές και όχι να ταράζει
Η θεία κοινωνία στα χέρια του Πατριάρχη δεν έχει λιγότερη δύναμη από τα χέρια του Χριστόδουλου
Το Αγιο Φως της Αναστάσεως δεν σβύνει στις εκκλησίες που μνημονεύουν τον Πατριάρχη
Και μη βιαστείς να πεις ότι είμαι με το Πατριάρχη ή με το Χριστόδουλο
Με κανέναν δεν είμαι
Αλλά ούτε είμαι υπέρ του το να ξεφτυλίζω δημόσια με ποστ και φωτογραφίες και να στήνω λαϊκό δικαστήριο σε ένα φόρουμ που θα έπρεπε να ξεκουράζει ψυχές και όχι να ταράζει
Η θεία κοινωνία στα χέρια του Πατριάρχη δεν έχει λιγότερη δύναμη από τα χέρια του Χριστόδουλου
Το Αγιο Φως της Αναστάσεως δεν σβύνει στις εκκλησίες που μνημονεύουν τον Πατριάρχη
Και μη βιαστείς να πεις ότι είμαι με το Πατριάρχη ή με το Χριστόδουλο
Με κανέναν δεν είμαι
Οποιος θέλει ψυχική ξεκούραση, υπάρχουν και άλλα θέματα στο φόρουμ, πιο πνευματικά. Υπάρχει και η κατά μόνας προσευχή και ανάγνωση, ακόμη καλύτερο, δεν κάνω πλάκα.Elpida έγραψε:Δεν είμαι Υπέρ των παγκοσμίων συμβουλίων κτλπ
Αλλά ούτε είμαι υπέρ του το να ξεφτυλίζω δημόσια με ποστ και φωτογραφίες και να στήνω λαϊκό δικαστήριο σε ένα φόρουμ που θα έπρεπε να ξεκουράζει ψυχές και όχι να ταράζει
Οποιος όμως "θρησκευάμενος" ή "θρησκευάμενη" μπαίνει σε θέματα που κάνουν "τζιζ" και μετά γκρινιάζει σαν ξινισμένη γεροντοκόρη ότι δήθεν ταράζεται και σκανδαλίζεται και δεν είναι πνευματικό το φόρουμ, μάλλον "ι ντο μπίθα ατίχ" (και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε, πάντως με οπίσθια έχει σχέση ).
Δηλαδή, σαν να βάλω δορυφορική σπίτι μου και έχει και μερικά τσοντοκάναλα και εγώ κάθομαι και τα βλέπω κάργα και μετά διαμαρτύρομαι για το πόσο ανήθικη είναι η δορυφορική. Ενώ έχει δεκάδες δεκάδων άλλα κανάλια......
Οπότε, να προσέχει ο καλός "θρησκευάμενος" και να μη μπαίνει σε θέματα του φόρουμ που κάνουν "τζιζ", γιατί η περιέργεια σκότωσε τη γάτα...
YiaVi έγραψε:Οποιος θέλει ψυχική ξεκούραση, υπάρχουν και άλλα θέματα στο φόρουμ, πιο πνευματικά. Υπάρχει και η κατά μόνας προσευχή και ανάγνωση, ακόμη καλύτερο, δεν κάνω πλάκα.Elpida έγραψε:Δεν είμαι Υπέρ των παγκοσμίων συμβουλίων κτλπ
Αλλά ούτε είμαι υπέρ του το να ξεφτυλίζω δημόσια με ποστ και φωτογραφίες και να στήνω λαϊκό δικαστήριο σε ένα φόρουμ που θα έπρεπε να ξεκουράζει ψυχές και όχι να ταράζει
Οποιος όμως "θρησκευάμενος" ή "θρησκευάμενη" μπαίνει σε θέματα που κάνουν "τζιζ" και μετά γκρινιάζει σαν ξινισμένη γεροντοκόρη ότι δήθεν ταράζεται και σκανδαλίζεται και δεν είναι πνευματικό το φόρουμ, μάλλον "ι ντο μπίθα ατίχ" (και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε, πάντως με οπίσθια έχει σχέση ).
Δηλαδή, σαν να βάλω δορυφορική σπίτι μου και έχει και μερικά τσοντοκάναλα και εγώ κάθομαι και τα βλέπω κάργα και μετά διαμαρτύρομαι για το πόσο ανήθικη είναι η δορυφορική. Ενώ έχει δεκάδες δεκάδων άλλα κανάλια......
Οπότε, να προσέχει ο καλός "θρησκευάμενος" και να μη μπαίνει σε θέματα του φόρουμ που κάνουν "τζιζ", γιατί η περιέργεια σκότωσε τη γάτα...
XA XA XA XA Να ζήσεις !Γιαννη!
Δεν είμαι γεροντοκόρηYiaVi έγραψε:και μετά γκρινιάζει σαν ξινισμένη γεροντοκόρη ότι δήθεν ταράζεται και σκανδαλίζεται και δεν είναι πνευματικό το φόρουμ, μάλλον "ι ντο μπίθα ατίχ" (και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε, πάντως με οπίσθια έχει σχέση ).
:
Χαίρομαι τον έρωτα όσο δε φαντάζεσε και νόμιμα μάλιστα οπότε θα σε παρακαλέσω να προσέχεις τι γράφεις
Δεύτερον τα αρβανίτικα δεν μου αρέσουν σαν γλώσσα αλλά μπορώ και εγώ να σου πω λέξεις που ξέρω όπως "//////////////// " και άλλα όμορφα που λένε εκεί πάνω
Δεν είπα ότι ΣΥΜΦΩΝΩ με τα παγκόσμια συμβούλια και τα χίλια δυό
Είπε ότι είναι άσχημο για όποιον είναι κακόβουλος με την Ορθοδοξία να μπει εδώ και να δει χρήστες να βάζουν φωτογραφία από ιερέα και από κάτω να τον βρίζουν και τα θέματα της πρώτης σελίδας να σου δίνουν την αίσθηση μόνιμα μιας επίθεσης
Αυτό είπα
Re: οι επικριτές τών ιερέων τού Θεού
Elpida έγραψε:
Τότε οι παριστάμενοι τού είπαν: ΄΄Τον αρχιερέα τού Θεού βρίζεις;΄΄
Ο απόστολος ζήτησε αμμέσως συγνώμη:
΄΄Δεν ήξερα αδελφοί ότι είναι αρχιερέας! Επειδή είναι γραμμένο: <<Αρχοντα τού λαού σου δεν θέλεις κακολογήσει>>΄΄.
Τι έχουν να πουν γι’ αυτό οι επικριτές τών ιερέων τού Θεού; Έχουν τον ίδιο σεβασμό για τους πρεσβυτέρους τής Εκκλησίας όπως ο απόστολος Παύλος; Ή μήπως τους κατηγορούν και τους κακολογούν με αισχρότητα;
Aπαντά εκ του τάφου ο Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος
Ορθοδοξία και Αίρεση
ΠΕΡΙ ΕΝΩΣΕΩΣ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ)
…Εγέρθητε Χρυσόστομοι, Γρηγόριοι, Γερμανοί, Ταράσιοι, Νικηφόροι, Φώτιοι και λοιποί, παλαιοί και νεώτεροι Άγιοι Πατριάρχαι Κων/πόλεως, οι θυσιασθέντες υπέρ των προβάτων υμών, να ίδητε ποίοι κατέχουν τον Θρόνον υμών! Υμείς μεν ως καλοί Ποιμένες εθύσατε τας ψυχάς υμών υπέρ των ιδίων προβάτων υμών, οι δε σημερινοί θύουσι τα πρόβατα υπέρ εαυτών και ανοίγουν τας θύρας και καλούν τους λύκους διά να εισέλθουν και κατασπαράξουν τα πρόβατα…
Πόθεν ο πατριάρχης εκπέπτωκεν εις τοιούτον όλισθον, ώστε εκουσίως ν αγωνίζεται να παραδώση το ποίμιόν του εις τους λύκους να το κατασπαράξουν; Η αιτία είναι η υπερηφάνεια, η ρίζα και η αιτία όλων των αμαρτιών, όλων των κακών, όλων των αιρέσεων, των συμφορών και των θλίψεων, και περισσότερον από όλους τας συμφοράς και δυστυχίας η στέρησις της χάριτος του Θεού… Τους λυκοποιμένας, ψευδοδιδασκάλους, ψευδοπροφήτας και ψευδοχρίστους αιρετικούς οι Άγιοι Πατέρες, οι μιμηταί του Αρχιποίμενος Χριστού και διάδοχοι των μαθητών Αυτού, οι καλοί, οι αληθείς και θείοι ποιμένες, οι συγκροτήσαντες τας σεπτάς και αγίας επτά Οικουμ. Συνόδους, απεδίωξαν μακράν της ποίμνης του Χριστού και, ως αμετανοήτους, εις το αιώνιον ανάθεμα παρέδωκαν…
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ
…Η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν συνηθίζει να κάμνη καινοτομίας, ως η των Δυτικών και Διαμαρτυρομένων, αι οποίαι αφ’ ότου απεσχίσθησαν έργον ακατάπαυστον έχουν να ποιούν καινοτομίας και μεταρρυθμίσεις, αφού και εις τοιαύτην ασέβειαν και παραφροσύνην έφθασαν να μεταρρυθμίσουν και καινοτομήσουν πάντα τα μυστήρια και τας ιεράς παραδόσεις και πολλά να καταργήσουν…
Δύο είναι τα αίτια διά τα οποία πολλοί εκ των σημερινών Αρχιερέων τολμούν να ποιούν καινοτομίας ή μεταρρυθμίσεις εις τα της Εκκλησίας, η υπερηφάνεια, με το να νομίζουν οι πλείστοι των Ιεραρχών, εκτός ολίγων εξαιρέσεων, ότι είναι σοφώτεροι και ανώτεροι των Αγίων Πατέρων, και δεύτερον η κοιλιοδουλεία και η φιλαυτία. Με το να έγιναν οι πλείστοι εξ αυτών σαρκολάτραι τους
εγκατέλειπεν η χάρις του Αγίου Πνεύματος…
Εάν ο πατριάρχης, τας συστάσεις της Κυβερνήσεως και της Ιεράς Συνόδου και Ορθοδόξων Αρχιερέων, Ιερέων και λαϊκών, δεν τας δεχθή, τας απορρίψη και επιμείνη εις την ένωσιν, τότε να τον αποκηρύξουν. Διότι εν ή περιπτώσει δεν αντιπούν, αλλ’ υποχωρήσουν και είπουν ότι ημείς θα ακολουθήσωμεν τον πατριάρχην, τότε θα επανέλθη αυθωρεί η καταστροφή. Τότε ουκ έχω τι άλλο ειπείν, ειμί ουαί τη Ορθοδόξω Εκκλησία της Ελλάδος! Ουαί και τω Ελληνικώ Έθνει! Διότι η υποδούλωσις της Εκκλησίας της Ελλάδος εις τον Παπισμόν θα είναι υποδούλωσις και του Έθνους. Θα είναι δε ασυγκρίτως χειροτέρα της υποδουλώσεως εις τον Μωαμεθανισμόν και τον ψευδοπροφήτην Μωάμεθ…
Εάν ο Πάπας θέλη ένωσιν να αναγνωρίση και ομολογήση όλας τας πλάνας, αιρέσεις και καινοτομίας τας οποίας έκαμον, απ’ αρχής οι κατά καιρούς Πάπαι, αποσχισθέντες από την Ορθόδοξον Εκκλησίαν, να μετανοήση, να κλαύση πικρώς, να ταπεινωθή και τότε είναι δεκτός.
…Εάν δεν αποβάλλουν την υπερηφάνεια και ο Πατριάρχης και ο Πάπας και εάν δεν ταπεινωθούν, μιμούμενοι τον Κύριον, όχι μόνον δεν θα επιτύχουν έναν αλλά θα αυξήσουν την διαίρεσιν και θα προξενήσουν μεγάλα σκάνδαλα, ταραχάς, συγχύσεις, μεγάλην βλάβην και ζημίαν εις τα εαυτών ποίμνια. Εάν μιμηθούν τον Κύριον και ταπεινωθούν, θα επιτύχουν την ένωσιν, θα ωφελήσουν εαυτούς και τα εαυτών ποίμνια και θα δοξασθή και δι΄αυτών, ως εδοξάσθη και υπό των Αγίων Αποστόλων το Όνομα του Ουρανίου μας Πατρός, επειδή «Κύριος υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν», και «πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται, ο δε ταπεινών εαυτό υψωθήσεται»
(Λουκ.18, 14).
Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ
…Την Ορθοδοξίαν εστερέωσαν οι Άγιοι Απόστολοι και οι θεσπέσιοι πατέρες δια των Ζ’ (7) Οικουμενικών Συνόδων, φωτισθέντες από το Άγιον Πνεύμα.
Ο παπισμός είναι πρόδρομος του Αντιχρίστου, διότι κυριευθείς ο πάπας υπό αλαζονείας και επάρσεως και θέλων να γίνη ανώτερος εξουσιαστής της Εκκλησίας και πολιτείας έσχισε την Εκκλησίαν του Χριστού…
Οι παπολάτραι υπέπεσαν εις πολλάς κακοδοξίας και αιρέσεις μεταστρέψαντες όλα τα μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας. αντί του βαπτίσματος μεταχειρίζονται το ράντισμα, αντί του μυστηρίου της μεταλήψεως μεταχειρίζονται εβραϊκά άζυμα. Ανέτρεψαν τας νηστείας, ούτε ευχέλαιον , ούτε αγιασμόν δύνανται να ποιήσουν, διότι είναι αφορισμένοι, δι’ αυτό και ο αγιασμός των δεν διατηρείται…
Δεν παραλείπω δε να αναφέρω και εκείνο το οποίον είδον ιδίοις όμμασιν ότε μετέβην εις Άγιον Όρος χάριν προσκυνήσεως. Ότε ο αυτοκράτωρ Κων/πόλεως Μιχαήλ και πατριάρχης Βέκκος παπολάτραι μετέβησαν κατά το έτος 1170-1200 εις το Άγιον Όρος εβίαζαν τους μοναχούς να δεχθούν τον παπισμόν και να συλλειτουργήσουν με τους παπιστάς. Όσοι εδέχθησαν και συλλειτούργησαν τα σώματά των μένουν άλυτα ως αφορισμένα πνέοντα δυσωδίαν. όσοι δε δεν εδέχθησαν και εθανατώθησαν υπό των παπιστών, τούτων τα σώματα πνέουν άρρητον ευωδίαν. Εύχομαι όπως η χάρις του Παναγίου Πνεύματος να φωτίση τον νουν σας, σας ενισχύση και αποτινάξητε τον ύπνον της πλάνης και ραθυμίας και προσέλθετε εις τας αγκάλας της Εκκλησίας.
…»Εάν οι σημερινοί Αρχιερείς, δεν σεβασθούν τας αποφάσεις, τους κανόνας και τας παραδόσεις των θείων Αποστόλων και Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας, αλλά τας καταφρονούν, ποίος που καλώς φρονεί θα σεβασθή τας ιδικάς των;» «…Και η Εκκλησία και η Πολιτεία και οι τούτων άρχοντες εις τας παρούσας πονηράς ημέρας κοιμώνται τον βαρύτατον ύπνον της αμελείας και της ραθυμίας, και εάν δεν εξυπνήσουν, εξυπνήσουν δε και τον κλήρον και τον λαόν εις μετάνοιαν, εις εργασίαν των εντολών του Θεού, των αρετών και των καλών έργων, θα δώσουν λόγον εν ημέρα κρίσεως και θα τιμωρηθούν».
ΚΡΑΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ ΣΤΕΡΕΑΝ
« Κρατείτε, αδελφοί μου, την πίστιν στερεάν και μένετε ασάλευτοι εις τας παραδόσεις των θείων Πατέρων, διότι εφθάσαμεν εις εποχήν κατά τη οποίαν και οι δυνατοί θα σαλευθούν. Αγωνιστείτε με κάθε σπουδή διότι τα καλά με κόπο και πόνο κατωρθώνονται. Δεν θα αισθανόμεθα δε τους κόπους της αρετής όταν αποβλέπωμεν εις το νέφος των μαρτύρων και οσίων και εις την μέλλουσαν να μας αποκαλυφθή δόξαν.
Πόσον ευτυχείς και μακάριοι θα είμεθα, εάν δι’ ολίγον κόπον αξιωθούμε να κατασκηνώσωμεν εις τα αγαπητά σκηνώματα του Παραδείσου και κληρονομήσουμε τα αγαθά της ουρανίου Βασιλείας του Θεού. Αμήν.
Ο Απόστολος Παύλος, το στόμα του Χριστού παραγγέλλει: Μη συγκοινωνήτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε. Εις περιστάσεις κατά τας οποίας περιφρονείται και υβρίζεται η Αγία Ορθόδοξος Πίστις ημών επιτρέπεται έλεγχος ακόμη και θυμός δίκαιος δικαιώτατος, απαγορεύεται δε η σιωπή. Αλλά και ο έλεγχος να γίνεται με διάκρισιν και σύνεσιν, όχι, με ταραχήν και θυμόν υπερβολικόν, να γίνεται με θυμόν θεϊκόν…
Ο Θεός δεν εγκαταλείπει την Εκκλησίαν Του, και εκείνους που την πολεμούν θα τους ταπεινώση και θα τους συντρίψη ως σκεύη κεραμέως, και μακάριοι εκείνοι οι οποίοι μέχρι θανάτου θα μείνουν πιστοί εις την Ορθόδοξον πίστιν, εις την ορθόδοξον ομολογίαν.
ΟΥΔΕΝ ΤΙΜΙΩΤΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
…Σας εύχομαι από καρδίας ποτέ να μην δειλιάτε αγωνιζόμενος, έστω
και αν ίδητε τους εχθρούς της Εκκλησίας ενίοτε ισχύοντας…Ο αγωνιζόμενος υπέρ της αληθούς και ορθοδόξου πίστεως και της Αγίας ημών Εκκλησίας έχει σύμμαχον το παντοδύναμον Θεόν, ο δε αγωνιζόμενος υπέρ της πλάνης έχει σύμμαχον τον παμπόνηρον διάβολον, αλλά ανίσχυρον άρχοντα του σκότους, του ψεύδους και πάσης αιρέσεως, πλάνης και κακίας. Δεν είναι άλλο τιμιώτερον, σεμνότερον, αγιώτερον από το να αγωνίζεται κανείς υπέρ της πίστεως, ο τοιούτος εάν αγωνιζόμενος θανατωθή σωματικώς υπό των εχθρών, χωρίς να καμφθή είναι ο λαμπρότατος νικητής, και θα λάβη το βραβείον της άνω κλήσεως και τον αμάραντον εν ουρανοίς στέφανον. Λοιπόν μάχου υπέρ πίστεως και αγώνισαι άχρι θανάτου δια να αξιωθής να γίνης κληρονόμος της Βασιλείας των ουρανών…
…Εις την σημερινήν εποχήν, κατά την οποίαν η Εκκλησία πολυειδώς και πολυτρόπως πολεμείται υπό πολλών και διαφόρων πολεμίων, η προσπάθειά σας, αντιπαρατασσόμενη και αντιπολεμούσα, θα δυνηθή, Θεού βοηθούντος, να διασώση μερικούς εκ του σημερινού κατακλυσμού της αμαρτίας …
Σας συγχαίρω δια τον ζήλον σας προς διάδοσιν των χριστιανικών αληθειών και ωφέλειαν των χριστιανών. Πρέπει να γνωρίζομεν, ότι, αναλόγως του κόπου και της προθυμίας που ο καθένας εργάζεται, θα δοθούν και αι αμοιβαί παρά του μισθαποδότου Χριστού. Έως υπάρχει καιρός, ας εργασθώμεν πνευματικώς, ας σπείρωμεν με κόπον, δια να θερίσωμεν εν αγαλλιάσει…
Μετά πατρικής αγάπης και ευχών εγκαρδίων
ο πνευματικός σας Πατήρ
Αρχιμ. Φιλόθεος Ζερβάκος.
Τι να σας πω ρε παιδάκια
Κάντε ότι θέλετε
Εγώ προτιμώ να φορτωθώ την "αμαρτία" της σιωπής από την αμαρτία της "κατάκρισης"
και όταν λέω "σιωπής" δεν εννοώ κάλυψης γεγονότων
Νιώθω πως εδώ μέσα αναγκαστικά πρέπει να είσαι ή ΥΠΕΡ του πατριάρχη ή ΚΑΤΑ του πατριάρχη
Τη περίπτωση ας πούμε να θεωρεί κάποιος πως ο δημόσιος διασυρμός ιερέων ενέχει τέραστιο κίνδυνο συκοφαντίας και αμαρτίας δεν παίζει
Κάντε ότι θέλετε
Εγώ προτιμώ να φορτωθώ την "αμαρτία" της σιωπής από την αμαρτία της "κατάκρισης"
και όταν λέω "σιωπής" δεν εννοώ κάλυψης γεγονότων
Νιώθω πως εδώ μέσα αναγκαστικά πρέπει να είσαι ή ΥΠΕΡ του πατριάρχη ή ΚΑΤΑ του πατριάρχη
Τη περίπτωση ας πούμε να θεωρεί κάποιος πως ο δημόσιος διασυρμός ιερέων ενέχει τέραστιο κίνδυνο συκοφαντίας και αμαρτίας δεν παίζει
Δεν το είπα για σένα το "ξινισμένη γεροντοκόρη", γενικά μίλησα, ειδικά για υστερικές αντιδράσεις άλλων. Η δική σου αντίδραση δεν ήταν υστερική, άλλων όμως είναι και μπορείς να τις βρεις εύκολα.Elpida έγραψε:Δεν είμαι γεροντοκόρηYiaVi έγραψε:και μετά γκρινιάζει σαν ξινισμένη γεροντοκόρη ότι δήθεν ταράζεται και σκανδαλίζεται και δεν είναι πνευματικό το φόρουμ, μάλλον "ι ντο μπίθα ατίχ" (και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε, πάντως με οπίσθια έχει σχέση ).
:
Χαίρομαι τον έρωτα όσο δε φαντάζεσε και νόμιμα μάλιστα οπότε θα σε παρακαλέσω να προσέχεις τι γράφεις
Δεύτερον τα αρβανίτικα δεν μου αρέσουν σαν γλώσσα αλλά μπορώ και εγώ να σου πω λέξεις που ξέρω όπως "μούτι χαπγκον του διες " και άλλα όμορφα που λένε εκεί πάνω
Δεν είπα ότι ΣΥΜΦΩΝΩ με τα παγκόσμια συμβούλια και τα χίλια δυό
Είπε ότι είναι άσχημο για όποιον είναι κακόβουλος με την Ορθοδοξία να μπει εδώ και να δει χρήστες να βάζουν φωτογραφία από ιερέα και από κάτω να τον βρίζουν και τα θέματα της πρώτης σελίδας να σου δίνουν την αίσθηση μόνιμα μιας επίθεσης
Αυτό είπα
Εντάξει, υπάρχουν θέματα που κάνουν "τζιζ", αλλά ένα φόρουμ έχει κακοτοπιές. Και οι γράφοντες κρίνονται. Αλλά στο κάτω κάτω δεν ευθύνομαι για τις απρέπειες του silver, που έγραφε "σατανάδες" και από πάνω τη φωτογραφία του μητροπολίτη Λαύρου. Βέβαια, δεν είδα τον γνωστό σχολιαστή τύπου Μάπετ Σόοου (αλλά σε πιο ξινισμένη έκδοση) stratos να αντιδράσει, ενώ υποτίθεται ότι θίγεται γενικά πολύ με προσβολές ιεραρχών. Τουλάχιστον, έτσι δηλώνει
Την αρβανίτικη βρισιά αυτή που έγραψες, την κατάλαβα, αν και δεν την είχα ξανακούσει, στο χωριό του πατέρα μου ίσως δεν την λένε. Αλλά αυτό που έγραψα εγώ δεν ήταν βρισιά, μία έντονη φράση ήταν! :D