lovethink έγραψε:filtor έγραψε:Ο Θεός ξέρουμε ότι είναι ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα.
Εσείς πώς αντιλαμβάνεστε την τρισυπόστασή Του διάσταση;
Οι αριθμοί, έχουν νόημα μόνο στον υλικό κόσμο. Εδώ τα πάντα διαιρούνται σε αριθμούς. Ο Θεός όμως είναι έξω από τον χώρο και το χρόνο. Συνεπώς, ο αριθμός ένα και ο αριθμός τρία, «εκεί», δεν έχουν παρόμοια έννοια. Για παράδειγμα, εμείς οι δύο, μπορούμε να είμαστε, εγώ στη Ελλάδα και εσύ στην Ινδία. Δεν είμαστε παντού! Όμως ο Πατέρας, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα, δεν περιορίζονται από το χώρο. ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ! Όπου είναι ο Πατέρας, είναι και ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Και ενώ είναι τρεις κατά τα πρόσωπα, δεν μπορούν να διακριθούν κατά τον αριθμό! Γιατί οι αριθμοί δεν έχουν έννοια στην άκτιστη κατάστασή τους!
Θα σου δώσω ένα παράδειγμα ακόμα και από τον υλικό κόσμο. Όμως να θυμάσαι, ότι όλα αυτά είναι μόνο παραδείγματα. Ο Θεός δεν μοιάζει με τίποτα κτιστό:
Όταν κάνεις ηλιοθεραπεία στην παραλία, λές: «Με έκαψε ο ήλιος». Όμως δεν κατέβηκε ποτέ το ουράνιο σώμα που λέμε ήλιο να σε κάψει! Σε έκαψε το «φως» του ήλιου. Αυτό κατέβηκε, και όχι η ηλιακή σφαίρα! Και στην πραγματικότητα, το φως του ήλιου γεννιέται από το ουράνιο αυτό σώμα, όπως ο Υιός γεννιέται από τον Πατέρα «προαιωνίως» (δηλαδή εκτός χρόνου). Το φως αυτό, αν και είναι κάτι διαφορετικό από τον ήλιο, το λέμε και αυτό: «ήλιο»! Είναι ήλιος, γιατί ήλιος χωρίς φως, δεν είναι ήλιος! Ομοίως και Πατέρας χωρίς Υιό δεν είναι Πατέρας! Όμως στην πραγματικότητα, δεν σε έκαψε ούτε το φως του ήλιου. Σε έκαψε η θερμότητα του φωτός του ήλιου! (Ας το πούμε: Άγιο Πνεύμα). Και η θερμότητα αυτή, εκπορεύεται και αυτή από τον ήλιο, και δίνεται από το φως. Και είναι και αυτή η θερμότητα «ήλιος», γιατί «ήλιος» χωρίς θερμότητα δεν είναι «ήλιος». Παρ’ όλα αυτά, και ο ηλιακός δίσκος, και το φως, και η θερμότητα, είναι τρία διαφορετικά πράγματα, αν και είναι και τα τρία, ένα: «ο ήλιος»! Και όπως όταν λέμε «Ήλιος» εννοούμε κυρίως τον Ηλιακό δίσκο, έτσι όταν λέμε: «Θεός», εννοούμε κυρίως το πρόσωπο του Πατέρα, που είναι η αιτία του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, όπως ο Ήλιος του φωτός και της θερμότητας.
Πηγή
http://www.oodegr.com/oode/theos/ypost1.htm
ΠΕΡΙ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ =ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ Το πάρα πολύ σοβαρό θέμα της Αγίας Τριάδος που ΄όπως έτυχε μια φορά να διαβάσω ότι μερικοί εισχωρώντας που να βρουν την πραγματική έννοια του τρελάθηκαν. Εγώ δεν έχω αυτόν τον φόβο γιατί ότι ξέρω το ξέρω χοντρικά. Λοιπόν διαβάζοντας την ερμηνία που δίνει, ποιος την δίνει; Σύντομες μελέτες λέει. Έχει πολύ λεπτομέρεια μέσα, αλλά εγώ δεν θα μείνω στις λεπτομέρειες αυτές αλλά χονδρικά τον κύριο κορμό της κουβέντας κατά πόσο ο Χριστός ήταν ως άνθρωπος γνώστης των πραγμάτων ενώ ως Θεός έχει γνώση αλλά πάλι καταλαβαίνω σαν να υστερεί πολύ σαν Θεός από τον πατέρα αν είναι ετσι,
Το πρώτο που επισημάνω και ούτε που το δέχομαι με κανέναν τρόπο είναι ότι σαν άνθρωπος δεν ΄ήξερε για την Δευτέρα παρουσία., δεν είναι ανάγκη εσείς να ξέρετε μόνο ο Θεός πατέρας ξέρει την ημέρα και την ώρα. ¨Όμως θα σας δώσω μερικά σημεία. Δηλαδή ως άνθρωπος δεν ήξερε πότε αλλά ΄ήξερε τα σημεία; Με ένα εδάφιο της Γραφής θα βγάλω έξω αυτήν την φιλοσοφία. Κολασ.-΄Β-9-και μην ξεχνάτε μέσα εις το σώμα του κατοικεί όλη η Θεότης. Εδώ δεν καταρρίπτεται όλο το νόημα το προηγούμενο αλλά μας φανερώνει με τον τρόπο αυτόν και τις δύο φύσις Του. Και έχουμε αμέτρητα σημεία που ΄ήξερε με την αιμοραγούσα όταν τον ακούμπησε στο φόρεμα του από πίσω μέσα στο βαρύ στρωμοξίδη. Έχουμε που βλέπει τον Ναθαναήλ που πήγε να τον φωνάξει ο Φίληππας όταν ήταν κάτω από την συκιά, Στην ανάσταση του Λαζάρου. Υψώνει τα μάτια του στον ουρανό και λέει. Πατέρα ξέρω ότι με ακούς αλλά το λέω για να ακούσουν αυτός ο λαός για να πιστέψουν ότι συ με απέστειλες. ήξερε για την άρνηση του Πέτρου ότι θα με αρνηθείς τρεις φορές. τι να γράψω ολόκληρο βιβλίο; Και τον ανάστησε ο Πατέρας. Γιατί δεν μπορούσε να αναστηθεί μόνος του; Γίνετε ερώτηση στην ερώτηση;
Ιωάννου –Ι-17-18- γιαυτό ο Πατέρας μου με αγαπάει γιατί εγώ θυσιάζω τη ζωή μου για να την πάρω πάλι πίσω.
Κανείς δεν μου την παίρνει, αλλά εγώ τη θυσιάζω από μόνος μου. Έχω εξουσία να την πάρω πάλι. Αυτή την εντολή πήρα από τον Πατέρα μου.
Λουκά-ΚΒ-42-Πατέρα εάν θέλεις, απομάκρυνε αυτό το ποτήρι απ’ εμέ, πλην όμως ας μη γίνει το θέλημα μου, αλλά το δικό σου θέλημα
Ενώ είχε εξουσία να δώσει την ζωή του την (ανθρώπινη) όμως έχει υποταχτεί τελείως εις τον Πατέρα. Γιαυτό μας τονίζει ότι τον αγαπάει ο Πατέρας. Για το άγιο Πνεύμα;. Ιωάννου ΙΣΤ-14-Εκείνος θα με δοξάσει γιατί θα πάρει από ότι είναι δικό μου και θα σας το αναγγείλει. ¨όλα όσα έχει ο Πατέρας είναι δικά μου. Το πώς δουλεύει και πως εννοείται η Αγία Τριάδα; Καλώς ανάφερες τον Ήλιο. Ούτε ο Ήλιος εφάνη χωρίς Φως ούτε Φώς χωρίς Ήλιο. Ως ών απαύγασμα της δόξης Διάβασε Εβραίους Ά-3- για την ερμηνεία του. Ακτινοβολία=Λάμψη-Δια να μάθεις ότι ο Πατήρ και ο Υιός, είναι της αυτής Ουσίας και φύσεως, ήτοι πως ο Υιός γεννάται εκ του Πατρός καθώς το Φως γεννάται από το Φώς, Φώς γαρ είναι ο Πατήρ και Φώς ο Υιός. Και διότι συνεμφαίνεται ανάρχως και αϊ διως με τον Πατέρα, καθώς και το α-απαύγασμα (Λάμψη) του Ηλίου φαίνετε μαζί με τον απαυγάζοντας ¨Ηλιον και από αυτόν είναι αχώριστον. Επειδή ούτε ¨Ηλιος εφάνη χωρίς απαύγασμα, ούτε Πατήρ νοείται χωρίς Υιόν. ¨Όταν λοιπόν ακούσης να λέγουν οι αιρετικοί, ‘ότι ανίσως εκ του Πατρός γεννάται ο Υιός, λοιπόν ύστερος είναι του Πατρός, εσύ εναντιώσου εις αυτούς και είπε ότι και το απαύγασμα από τον ¨Ηλιο μεν προέρχεται, δεν είναι δε και υστερότερος του Ηλίου, διότι άμα ¨Ηλιος είναι και άμα Απαύγασμα
Μετά από αυτό το Απαύγασμα έχω εννοήσει και το λέω καθημερινός στην προσευχή μου για την Παναγία μας, ότι είναι το δεύτερο Απαύγασμα διότι άμα Παναγία, ¨Αμα χριστός. Δεν φαίνετε Χριστός χωρίς Παναγία. Είχα ζητήσει την συμβουλή από διαφόρους γύρω από το δεύτερο Απαύγασμα κατά πόσο το εννοούν ακόμη είχα ζητήσει και από το Άγιο Όρος από κάποιον που είχα μάθει ότι έχει διορατικό μάτι να μου πει την γνώμη του, και παρόλο κοντεύει χρόνος ακόμη περιμένω. Με την ευκαιρία αυτήν σήμερα το φανέρωσα και ο Θεός βοηθός.
Αυτά από έναν του φόρουμ μας και εύχομαι να έχουμε συζήτηση πάνω στο θέμα αυτό από τον ίδιο που έχει γράψει όλο αυτό το κείμενο
Με αγάπη Χριστού Χάρης