Οι "λειτουργικές" παρενέργειες της ιερατικής ακηδί
Συντονιστής: Συντονιστές
Οι "λειτουργικές" παρενέργειες της ιερατικής ακηδί
Πώς να διώχνεις τους πιστούς από την Εκκλησία.
Οι "λειτουργικές" παρενέργειες της ιερατικής ακηδίας.
Η τραγωδία του να είσαι παπάς
χωρίς Χάρη.
- Η προσωπική σχέση του ανθρώπου με το Θεό δεν είναι δεδομένη και δεν υπάρχει καμιά εγγύηση για σταθερότητα, πρόοδο ή διάρκεια. Ό ιερέας μπορεί να ξεκινήσει με πνευματικό ενθουσιασμό το ιερατικό του λειτούργημα αλλά μετά από λίγα χρόνια να αδειάσει ολοκληρωτικά από τη Χάρη του Θεού.
Οι αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης, οι δυσκολίες του έγγαμου βίου και οι αντιξοότητες της καθημερινότητας μπορούν να συντρίψουν ακόμη και τον πιο καλοπροαίρετο πιστό. Η μόνη δυνατότητα πνευματικής επιβίωσης είναι να αποδεχτεί κανείς ταπεινά την αναξιότητά του και να προσφέρει τον συντετριμμένο του εαυτό στο Χριστό.
Αν ο ιερέας δεν μπορέσει να αναφέρει την οδύνη και την αποτυχία του στο Χριστό θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Για τον ιερέα η πορεία πνευματικής ωρίμανσης είναι υπαρξιακός μονόδρομος. Αν δεν προχωρήσει πνευματικά θα καταρακωθεί υπαρξιακά. Για να ξεφύγει από την θλίψη της απουσίας του Θεού θα εκκοσμικευθεί. Από ιερουργός θα καταντήσει ηθοποιός.
- Ο ιερέας ο οποίος είναι βεβαρημένος από το σκοτάδι της υπαρξιακής του παρακμής δεν έχει το κέφι και το μεράκι να ασχολείται με τις "λεπτομέρειες" της Εκκλησιαστικής-λειτουργικής ζωής. Σε πολλούς ορθόδοξους Ναούς τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές η σύναξη των πιστών θυμίζει κακόγουστη, θεατρική παράσταση. Κατά την διάρκεια των Ιερών Ακολουθιών ο πιστός αντί να ησυχάζει και να γεμίζει τις πνευματικές του μπαταρίες δοκιμάζει τις ψυχοσωματικές του αντοχές, βασανίζει τα αισθητικά του κριτήρια και βάζει σε πειρασμό τις πνευματικές του δυνατότητες. (Σημ. 1)
Στις παραγράφους που ακολουθούν επιχειρώ να σχολιάσω έμμεσα
ορισμένες συμπεριφορές και τακτικές
του ταλαίπωρου εφημέριου ιερέα οι οποίες ενοχλούν και απωθούν
τους ευαίσθητους και καλλιεργημένους πιστούς.
Δεκαπέντε τακτικές σύγχρονου διωγμού.
Οι Λειτουργικές παρενέργειες
της ιερατικής αδιαφορίας.
Ακουστική.
Βάλε τα μεγάφωνα στη διαπασών ώστε να μην μπορεί κανείς να ησυχάσει, να συγκεντρωθεί ή να νιώσει κατάνυξη. Τοποθέτησε μεγάφωνα και έξω από το ναό ώστε να αγανακτούν οι γείτονες και να μην βρίσκουν ησυχία οι εκκλησιαζόμενοι ούτε στον περίβολο του ναού. Μην αναθέσεις σε ειδικούς την ακουστική μελέτη του ναού. Φρόντισε το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα να θυμίζει γύφτο που γυρνά στις γειτονιές με το φορτηγάκι του για να πουλήσει πατάτες ή χαλιά.
Φωτισμός.
Έχε αναμμένους τους πολυελέους της εκκλησίας σε κάθε Ακολουθία. Σε περίπτωση που δεν ανάψεις τον πολυέλαιο άναψε ένα δυνατό ηλεκτρικό φως σε κάποιο σημείο του ναού που να θυμίζει προβολέα αστυνομικής ανάκρισης. Επέτρεψε στους ιεροψάλτες να βάλουν προβολείς πάνω από τα κεφάλια τους για να διαβάζουν με μεγαλύτερη ευκολία τα ιερά βιβλία.
Κήρυγμα.
Βγάλε λόγο ακριβώς πριν από τη Θεία Μετάληψη (πριν από το "Μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε"). Φρόντισε ο λόγος σου να έχει μεγάλη διάρκεια και να ξεφεύγει από την εμπειρική νηπτική βίωση της καθημερινής ζωής. Άσκησε θεωρητική κριτική σε κοινωνικά, εθνικά και πολιτικά θέματα και υπογράμμισε την παρακμή και την αμαρτωλότητα του σύγχρονου κόσμου. Δώσε με νευρικό τρόπο συμβουλές ηθικής συμπεριφοράς στο εκκλησίασμα. Φρόντισε να δείχνεις αγανακτισμένος από την επικράτηση της αμαρτίας στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Υπογράμμισε την εγωκεντρική τάση για καλοπέραση του μέσου ανθρώπου συγκρίνοντας την άμεσα με την ασκητική ζωή των πατέρων της ερήμου. Προσπάθησε να πείσεις τους πιστούς ότι ο λόγος που δεν προχωρούν πνευματικά είναι το ότι δεν προσπαθούν όσο θα έπρεπε. Να μιλάς με βροντερή-απειλητική φωνή ώστε να γίνεις περισσότερο πιστευτός.
Τυπικό.
Αδιαφόρησε για το τυπικό των ιερών Ακολουθιών. Το τυπικό δεν είναι ουσιαστικό. Κόψε και ράψε τις Ακολουθίες στα μέτρα σου. Μη διαβάζεις ψαλτήρι και αναγνώσματα της Παλαιάς Διαθήκης διότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει την αρχαία γλώσσα. Δώσε εντολή στους ψάλτες να μην λένε όλο το "Κύριε εκέκραξα" στον εσπερινό και να παραλείπουν τις περισσότερες ωδές στον όρθρο. Να κάνεις τα πάντα με τον γρήγορο και εύκολο τρόπο.
Συμπεριφορά. Κατά τη διάρκεια των ιερών Ακολουθιών φρόντιζε να κάνεις άγαρμπες, βιαστικές και νευρικές κινήσεις. Κάνε ότι κάνεις με αδιαφορία και χωρίς βιωματική συμμετοχή. Όταν βγαίνεις στην Ωραία Πύλη ή όταν λιβανίζεις, να παρατηρείς εξεταστικά τους πιστούς ή να αφήνεις το βλέμμα σου να πλανάται με αδιαφορία δεξιά και αριστερά.
Άμφια. Στη Θεία Λειτουργία να φοράς άμφια με χτυπητά χρώματα και πολλά ψεύτικα στολίδια. Προσπάθησε να φαίνεσαι φανταχτερός. Νιώσε ανωτερότητα και καμάρι για την εμφάνισή σου.
Παρατηρήσεις. Στα σημαντικά σημεία της Θείας Λειτουργίας όπως στο Χερουβικό ύμνο ή στον καθαγιασμό των τιμίων δώρων ή πριν από τη Θεία Μετάληψη δώσε με αυστηρό τόνο συστάσεις ευπρέπειας και καλής συμπεριφοράς στο εκκλησίασμα. Αν κάποιο παιδάκι κλάψει, τρέξει ή φωνάξει σύστησε με αυστηρό τρόπο στη μητέρα του να το βγάλει έξω ή να το ησυχάσει.
Καθαριότητα εικόνων.
Μην φροντίσεις για τον συνεχή καθαρισμό των εικόνων τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές. Άφησε να συσσωρεύεται σάλιο και κραγιόν στο προστατευτικό τζάμι των εικόνων ώστε οι πιστοί να νιώθουν περισσότερο αηδία ενώ προσκυνούν παρά κατάνυξη.
Κεριά και λιβάνι.
Βάλε στο παγκάρι το φτηνό, άοσμο και αλύγιστο κερί που θυμίζει σαπούνι. Βάλε τιμές ανάλογα με το μέγεθος του κεριού.
Χρησιμοποίησε φτηνό λιβάνι.
Τοποθέτησε το λιβάνι στο καρβουνάκι λίγα λεπτά πριν αρχίζεις να θυμιατίζεις ώστε όταν φτάσεις στους πιστούς να βγαίνει από το θυμιατό μόνο κάπνα και καθόλου άρωμα. Μην προσθέτεις συμπληρωματικό λιβάνι στο καρβουνάκι όση ώρα και αν χρειαστεί να θυμιατίσεις.
Εκφωνήσεις.
Να εκφωνείς τις ευχές σαν να βγάζεις άναρθρες κραυγές ώστε κανείς να μην καταλαβαίνει αυτό που λες. Να ψέλνεις επιτηδευμένα και επιδεικτικά σα να τραγουδάς σε κέντρο διασκέδασης. Ξέχνα ότι απευθύνεσαι στο Θεό και φρόντισε να αρέσεις στους ακροατές και στον εαυτό σου. Όταν διαβάζεις χύμα να τρως τα λόγια σου από κεκτημένη ταχύτητα. Να διαβάζεις μόνο τα φωνήεντα των λέξεων και να παραλείπεις τα σύμφωνα. Σημασία έχει αυτό που λες και όχι ο τρόπος που το εκφράζεις. Να σκέπτεσαι ότι κανείς δεν νοιάζεται και δεν καταλαβαίνει τα δρώμενα. Φόρτωσε τη φωνή σου με ασύστολη ένταση και πίστεψε ότι με αυτό τον τρόπο θα προκαλέσεις κατάνυξη.
Στη Θεία Μετάληψη χρησιμοποίησε οίνο μέτριας ποιότητας και ρίξε στο Άγιο Δισκοπότηρο μεγάλη ποσότητα ζέοντος ώστε να χάνεται η γεύση του κρασιού. Την ώρα της Θείας Μετάληψης βάλε στη λαβίδα ελάχιστο οίνο-αίμα και καθόλου άρτο-σώμα. Μη προσφωνήσεις το όνομα του πιστού που μεταλαμβάνει. Αδιαφόρησε για το ότι κρατάς στα χέρια σου τον ίδιο το Θεό. Κάνε βιαστικές και απρόσεχτες κινήσεις. Να προσφέρεις το σώμα και το αίμα του Κυρίου σου με προχειρότητα σαν να κερνάς κάποιο γλυκό. Φρόντισε να συνεχιστεί η ροή της Ακολουθίας ενώ οι πιστοί μεταλαμβάνουν ώστε να ακούνε το "είδομεν το φως το αληθινό" πριν μεταλάβουν. Μοίραζε το αντίδωρο βιαστικά με τα δύο σου χέρια σε δυο-δυο πιστούς για να ξεμπερδεύεις. Φρόντισε την ώρα που θα μοιράζεις το αντίδωρο να έχουν σταματήσει οι ψάλτες ώστε να ακούγεται στο ναό μόνο οχλαγωγία. Απόφυγε να διαβαστεί η Ευχαριστία μετά τη Θεία Μετάληψη με το πρόσχημα ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται.
Ζητιάνοι.
Τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές επέτρεψε στους ζητιάνους να ζητιανεύουν ακριβώς έξω από την πόρτα της Εκκλησίας ώστε όποιος μπαίνει στο ναό να παίρνει μια γερή δόση μιζέριας, φρίκης, ψευτιάς και αγανάκτησης. Με αυτό τον τρόπο οι πιστοί που σπάνια εκκλησιάζονται και έχουν μια επιφανειακή σχέση με το Θεό θα μπορέσουν συνδέσουν βιωματικά τον Εκκλησιασμό με αρνητικά συναισθήματα.
Αργύρια.
Με κάθε ευκαιρία να ζητάς χρήματα από το Εκκλησίασμα. Τοποθέτησε μεγάλα κουτιά πάνω στο παγκάρι με επιγραφές που να εξηγούν για ποιο σκοπό μαζεύονται τα χρήματα. Στη Θεία Λειτουργία κάνε περιφο
ρά δίσκων. Βγάλε τους δίσκους στην πιο κατανυκτική στιγμή της Ακολουθίας ώστε οι πιστοί συγκινημένοι να δώσουν περισσότερα. Βάλε ταρίφες στα μυστήρια του γάμου και της βάπτισης. Όταν πηγαίνεις στα σπίτια για ευχέλαιο ή αγιασμό να παίρνεις χωρίς συστολή τα χρήματα που σου προσφέρουν. Πίστεψε ότι δικαιούσαι να αμείβεσαι για τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Μη ξεχνάς ότι στη συνείδηση της πλειοψηφίας των πιστών δεν υπάρχει η υποψία ότι οι παπάδες είναι φιλοχρήματοι.
Προβληματικοί συνεργάτες. Φρόντισε να επιλέξεις εγωκεντρικούς, πικρόχολους και οξύθυμους συνεργάτες-επιτρόπους. Βοήθησέ τους να αισθάνονται αρχηγοί στο χώρο της Εκκλησίας και πείσε τους να συμπεριφέρονται ως εξουσίαν έχοντες. Ανάθεσέ τους το ρόλο της αστυνόμευσης των πιστών μέσα στο Ναό. Που και που να τσακώνεσαι μαζί τους μπροστά στους πιστούς.
Συναντήσεις.
Μην οργανώνεις ποτέ ομαδικές δραστηριότητες (εκδρομές, καφέ, κοινωνική διακονία, ομιλίες κλπ) ώστε να μην έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν οι ενορίτες μεταξύ τους ούτε να καλλιεργήσουν μια προσωπική σχέση μαζί σου.
Όταν θα έχεις εφαρμόσει όλες τις παραπάνω τακτικές και θα έχεις πετύχει να έρχονται στις Κυριακάτικες Θείες Λειτουργίες μόνο 2-3 άγιες γιαγιάδες τότε να πιστεύεις και να διαδίδεις ότι ο κόσμος δεν πατάει στην Εκκλησία για τους τρεις παρακάτω λόγους:
H κοινωνία έχει "χαλάσει".
Το μόνο που ενδιαφέρει το σύγχρονο άνθρωπο είναι το χρήμα, η κατανάλωση και η καλοπέραση.
Η τηλεόραση και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης διαστρέφουν και αποπροσανατολίζουν. Σημ. 2
--------------------------------------------------------------------------------
Σημ. 1. Θυμήθηκα γράφοντας αυτές τις γραμμές ένα Αγιορείτικο ανέκδοτο:
"Παιδί μου, να Εκκλησιάζεσαι στην ενορία σου"
Σημ. 2. Για την αποχή των νέων παιδιών από το Ναό μπορείς να χρησιμοποιήσεις τρία επιπλέον επιχειρήματα ώστε να αποποιηθείς την ευθύνη, να απωθήσεις την ενοχή και να αναπαύσεις τη συνείδησή σου:
Φταίνε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το Ίντερνετ.
Φταίνε οι γονείς και οι δάσκαλοι που δεν δίνουν σωστή αγωγή.
Φταίει ο Χάρυ Πότερ.
Περισσότερες ιδέες διωγμού
Αυτοκίνητο:
Αγόρασε ένα πανάκριβο αυτοκίνητο ώστε όσοι το βλέπουν να σκανδαλίζονται. Στήριξε την επιλογή σου με το επιχείρημα ότι "ούτε ο Χριστός βάδιζε πεζός αλλά καβάλα σε ένα πανέμορφο γαϊδουράκι". Με το αυτοκίνητό αυτό βοηθάς τους ενορίτες σου να θυμούνται την εορτή των Βαΐων και συνεπώς να έχουν μνήμη Χριστού.
Αγιογραφία:
Αν σε κάποιο σημείο του Ναού έχει μείνει κενός χώρος πάρε προσφορές από Αγιογράφους για τον γεμίσεις με φτηνές βυζαντινές αγιογραφίες. Φρόντισε οι εικόνες να μην έχουν ίχνος δημιουργικής πρωτοτυπίας αλλά να είναι συνηθισμένα αντίγραφα.
Αντίδωρο:
Βάλε έξω από το Ναό πανέρια με μεγάλα κομμάτια αντίδωρου από το ψωμί πολυτελείας που παρήγγειλαν οι πιστοί στο φούρνο της γειτονιάς τους. Έτσι θα κουραστείς λιγότερο να μοιράζεις αντίδωρα και θα αποφύγεις να έρθεις σε προσωπική επαφή με τους ενορίτες σου.
Πηγη: www.psyche.gr
Οι "λειτουργικές" παρενέργειες της ιερατικής ακηδίας.
Η τραγωδία του να είσαι παπάς
χωρίς Χάρη.
- Η προσωπική σχέση του ανθρώπου με το Θεό δεν είναι δεδομένη και δεν υπάρχει καμιά εγγύηση για σταθερότητα, πρόοδο ή διάρκεια. Ό ιερέας μπορεί να ξεκινήσει με πνευματικό ενθουσιασμό το ιερατικό του λειτούργημα αλλά μετά από λίγα χρόνια να αδειάσει ολοκληρωτικά από τη Χάρη του Θεού.
Οι αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης, οι δυσκολίες του έγγαμου βίου και οι αντιξοότητες της καθημερινότητας μπορούν να συντρίψουν ακόμη και τον πιο καλοπροαίρετο πιστό. Η μόνη δυνατότητα πνευματικής επιβίωσης είναι να αποδεχτεί κανείς ταπεινά την αναξιότητά του και να προσφέρει τον συντετριμμένο του εαυτό στο Χριστό.
Αν ο ιερέας δεν μπορέσει να αναφέρει την οδύνη και την αποτυχία του στο Χριστό θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Για τον ιερέα η πορεία πνευματικής ωρίμανσης είναι υπαρξιακός μονόδρομος. Αν δεν προχωρήσει πνευματικά θα καταρακωθεί υπαρξιακά. Για να ξεφύγει από την θλίψη της απουσίας του Θεού θα εκκοσμικευθεί. Από ιερουργός θα καταντήσει ηθοποιός.
- Ο ιερέας ο οποίος είναι βεβαρημένος από το σκοτάδι της υπαρξιακής του παρακμής δεν έχει το κέφι και το μεράκι να ασχολείται με τις "λεπτομέρειες" της Εκκλησιαστικής-λειτουργικής ζωής. Σε πολλούς ορθόδοξους Ναούς τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές η σύναξη των πιστών θυμίζει κακόγουστη, θεατρική παράσταση. Κατά την διάρκεια των Ιερών Ακολουθιών ο πιστός αντί να ησυχάζει και να γεμίζει τις πνευματικές του μπαταρίες δοκιμάζει τις ψυχοσωματικές του αντοχές, βασανίζει τα αισθητικά του κριτήρια και βάζει σε πειρασμό τις πνευματικές του δυνατότητες. (Σημ. 1)
Στις παραγράφους που ακολουθούν επιχειρώ να σχολιάσω έμμεσα
ορισμένες συμπεριφορές και τακτικές
του ταλαίπωρου εφημέριου ιερέα οι οποίες ενοχλούν και απωθούν
τους ευαίσθητους και καλλιεργημένους πιστούς.
Δεκαπέντε τακτικές σύγχρονου διωγμού.
Οι Λειτουργικές παρενέργειες
της ιερατικής αδιαφορίας.
Ακουστική.
Βάλε τα μεγάφωνα στη διαπασών ώστε να μην μπορεί κανείς να ησυχάσει, να συγκεντρωθεί ή να νιώσει κατάνυξη. Τοποθέτησε μεγάφωνα και έξω από το ναό ώστε να αγανακτούν οι γείτονες και να μην βρίσκουν ησυχία οι εκκλησιαζόμενοι ούτε στον περίβολο του ναού. Μην αναθέσεις σε ειδικούς την ακουστική μελέτη του ναού. Φρόντισε το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα να θυμίζει γύφτο που γυρνά στις γειτονιές με το φορτηγάκι του για να πουλήσει πατάτες ή χαλιά.
Φωτισμός.
Έχε αναμμένους τους πολυελέους της εκκλησίας σε κάθε Ακολουθία. Σε περίπτωση που δεν ανάψεις τον πολυέλαιο άναψε ένα δυνατό ηλεκτρικό φως σε κάποιο σημείο του ναού που να θυμίζει προβολέα αστυνομικής ανάκρισης. Επέτρεψε στους ιεροψάλτες να βάλουν προβολείς πάνω από τα κεφάλια τους για να διαβάζουν με μεγαλύτερη ευκολία τα ιερά βιβλία.
Κήρυγμα.
Βγάλε λόγο ακριβώς πριν από τη Θεία Μετάληψη (πριν από το "Μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε"). Φρόντισε ο λόγος σου να έχει μεγάλη διάρκεια και να ξεφεύγει από την εμπειρική νηπτική βίωση της καθημερινής ζωής. Άσκησε θεωρητική κριτική σε κοινωνικά, εθνικά και πολιτικά θέματα και υπογράμμισε την παρακμή και την αμαρτωλότητα του σύγχρονου κόσμου. Δώσε με νευρικό τρόπο συμβουλές ηθικής συμπεριφοράς στο εκκλησίασμα. Φρόντισε να δείχνεις αγανακτισμένος από την επικράτηση της αμαρτίας στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Υπογράμμισε την εγωκεντρική τάση για καλοπέραση του μέσου ανθρώπου συγκρίνοντας την άμεσα με την ασκητική ζωή των πατέρων της ερήμου. Προσπάθησε να πείσεις τους πιστούς ότι ο λόγος που δεν προχωρούν πνευματικά είναι το ότι δεν προσπαθούν όσο θα έπρεπε. Να μιλάς με βροντερή-απειλητική φωνή ώστε να γίνεις περισσότερο πιστευτός.
Τυπικό.
Αδιαφόρησε για το τυπικό των ιερών Ακολουθιών. Το τυπικό δεν είναι ουσιαστικό. Κόψε και ράψε τις Ακολουθίες στα μέτρα σου. Μη διαβάζεις ψαλτήρι και αναγνώσματα της Παλαιάς Διαθήκης διότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει την αρχαία γλώσσα. Δώσε εντολή στους ψάλτες να μην λένε όλο το "Κύριε εκέκραξα" στον εσπερινό και να παραλείπουν τις περισσότερες ωδές στον όρθρο. Να κάνεις τα πάντα με τον γρήγορο και εύκολο τρόπο.
Συμπεριφορά. Κατά τη διάρκεια των ιερών Ακολουθιών φρόντιζε να κάνεις άγαρμπες, βιαστικές και νευρικές κινήσεις. Κάνε ότι κάνεις με αδιαφορία και χωρίς βιωματική συμμετοχή. Όταν βγαίνεις στην Ωραία Πύλη ή όταν λιβανίζεις, να παρατηρείς εξεταστικά τους πιστούς ή να αφήνεις το βλέμμα σου να πλανάται με αδιαφορία δεξιά και αριστερά.
Άμφια. Στη Θεία Λειτουργία να φοράς άμφια με χτυπητά χρώματα και πολλά ψεύτικα στολίδια. Προσπάθησε να φαίνεσαι φανταχτερός. Νιώσε ανωτερότητα και καμάρι για την εμφάνισή σου.
Παρατηρήσεις. Στα σημαντικά σημεία της Θείας Λειτουργίας όπως στο Χερουβικό ύμνο ή στον καθαγιασμό των τιμίων δώρων ή πριν από τη Θεία Μετάληψη δώσε με αυστηρό τόνο συστάσεις ευπρέπειας και καλής συμπεριφοράς στο εκκλησίασμα. Αν κάποιο παιδάκι κλάψει, τρέξει ή φωνάξει σύστησε με αυστηρό τρόπο στη μητέρα του να το βγάλει έξω ή να το ησυχάσει.
Καθαριότητα εικόνων.
Μην φροντίσεις για τον συνεχή καθαρισμό των εικόνων τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές. Άφησε να συσσωρεύεται σάλιο και κραγιόν στο προστατευτικό τζάμι των εικόνων ώστε οι πιστοί να νιώθουν περισσότερο αηδία ενώ προσκυνούν παρά κατάνυξη.
Κεριά και λιβάνι.
Βάλε στο παγκάρι το φτηνό, άοσμο και αλύγιστο κερί που θυμίζει σαπούνι. Βάλε τιμές ανάλογα με το μέγεθος του κεριού.
Χρησιμοποίησε φτηνό λιβάνι.
Τοποθέτησε το λιβάνι στο καρβουνάκι λίγα λεπτά πριν αρχίζεις να θυμιατίζεις ώστε όταν φτάσεις στους πιστούς να βγαίνει από το θυμιατό μόνο κάπνα και καθόλου άρωμα. Μην προσθέτεις συμπληρωματικό λιβάνι στο καρβουνάκι όση ώρα και αν χρειαστεί να θυμιατίσεις.
Εκφωνήσεις.
Να εκφωνείς τις ευχές σαν να βγάζεις άναρθρες κραυγές ώστε κανείς να μην καταλαβαίνει αυτό που λες. Να ψέλνεις επιτηδευμένα και επιδεικτικά σα να τραγουδάς σε κέντρο διασκέδασης. Ξέχνα ότι απευθύνεσαι στο Θεό και φρόντισε να αρέσεις στους ακροατές και στον εαυτό σου. Όταν διαβάζεις χύμα να τρως τα λόγια σου από κεκτημένη ταχύτητα. Να διαβάζεις μόνο τα φωνήεντα των λέξεων και να παραλείπεις τα σύμφωνα. Σημασία έχει αυτό που λες και όχι ο τρόπος που το εκφράζεις. Να σκέπτεσαι ότι κανείς δεν νοιάζεται και δεν καταλαβαίνει τα δρώμενα. Φόρτωσε τη φωνή σου με ασύστολη ένταση και πίστεψε ότι με αυτό τον τρόπο θα προκαλέσεις κατάνυξη.
Στη Θεία Μετάληψη χρησιμοποίησε οίνο μέτριας ποιότητας και ρίξε στο Άγιο Δισκοπότηρο μεγάλη ποσότητα ζέοντος ώστε να χάνεται η γεύση του κρασιού. Την ώρα της Θείας Μετάληψης βάλε στη λαβίδα ελάχιστο οίνο-αίμα και καθόλου άρτο-σώμα. Μη προσφωνήσεις το όνομα του πιστού που μεταλαμβάνει. Αδιαφόρησε για το ότι κρατάς στα χέρια σου τον ίδιο το Θεό. Κάνε βιαστικές και απρόσεχτες κινήσεις. Να προσφέρεις το σώμα και το αίμα του Κυρίου σου με προχειρότητα σαν να κερνάς κάποιο γλυκό. Φρόντισε να συνεχιστεί η ροή της Ακολουθίας ενώ οι πιστοί μεταλαμβάνουν ώστε να ακούνε το "είδομεν το φως το αληθινό" πριν μεταλάβουν. Μοίραζε το αντίδωρο βιαστικά με τα δύο σου χέρια σε δυο-δυο πιστούς για να ξεμπερδεύεις. Φρόντισε την ώρα που θα μοιράζεις το αντίδωρο να έχουν σταματήσει οι ψάλτες ώστε να ακούγεται στο ναό μόνο οχλαγωγία. Απόφυγε να διαβαστεί η Ευχαριστία μετά τη Θεία Μετάληψη με το πρόσχημα ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται.
Ζητιάνοι.
Τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές επέτρεψε στους ζητιάνους να ζητιανεύουν ακριβώς έξω από την πόρτα της Εκκλησίας ώστε όποιος μπαίνει στο ναό να παίρνει μια γερή δόση μιζέριας, φρίκης, ψευτιάς και αγανάκτησης. Με αυτό τον τρόπο οι πιστοί που σπάνια εκκλησιάζονται και έχουν μια επιφανειακή σχέση με το Θεό θα μπορέσουν συνδέσουν βιωματικά τον Εκκλησιασμό με αρνητικά συναισθήματα.
Αργύρια.
Με κάθε ευκαιρία να ζητάς χρήματα από το Εκκλησίασμα. Τοποθέτησε μεγάλα κουτιά πάνω στο παγκάρι με επιγραφές που να εξηγούν για ποιο σκοπό μαζεύονται τα χρήματα. Στη Θεία Λειτουργία κάνε περιφο
ρά δίσκων. Βγάλε τους δίσκους στην πιο κατανυκτική στιγμή της Ακολουθίας ώστε οι πιστοί συγκινημένοι να δώσουν περισσότερα. Βάλε ταρίφες στα μυστήρια του γάμου και της βάπτισης. Όταν πηγαίνεις στα σπίτια για ευχέλαιο ή αγιασμό να παίρνεις χωρίς συστολή τα χρήματα που σου προσφέρουν. Πίστεψε ότι δικαιούσαι να αμείβεσαι για τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Μη ξεχνάς ότι στη συνείδηση της πλειοψηφίας των πιστών δεν υπάρχει η υποψία ότι οι παπάδες είναι φιλοχρήματοι.
Προβληματικοί συνεργάτες. Φρόντισε να επιλέξεις εγωκεντρικούς, πικρόχολους και οξύθυμους συνεργάτες-επιτρόπους. Βοήθησέ τους να αισθάνονται αρχηγοί στο χώρο της Εκκλησίας και πείσε τους να συμπεριφέρονται ως εξουσίαν έχοντες. Ανάθεσέ τους το ρόλο της αστυνόμευσης των πιστών μέσα στο Ναό. Που και που να τσακώνεσαι μαζί τους μπροστά στους πιστούς.
Συναντήσεις.
Μην οργανώνεις ποτέ ομαδικές δραστηριότητες (εκδρομές, καφέ, κοινωνική διακονία, ομιλίες κλπ) ώστε να μην έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν οι ενορίτες μεταξύ τους ούτε να καλλιεργήσουν μια προσωπική σχέση μαζί σου.
Όταν θα έχεις εφαρμόσει όλες τις παραπάνω τακτικές και θα έχεις πετύχει να έρχονται στις Κυριακάτικες Θείες Λειτουργίες μόνο 2-3 άγιες γιαγιάδες τότε να πιστεύεις και να διαδίδεις ότι ο κόσμος δεν πατάει στην Εκκλησία για τους τρεις παρακάτω λόγους:
H κοινωνία έχει "χαλάσει".
Το μόνο που ενδιαφέρει το σύγχρονο άνθρωπο είναι το χρήμα, η κατανάλωση και η καλοπέραση.
Η τηλεόραση και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης διαστρέφουν και αποπροσανατολίζουν. Σημ. 2
--------------------------------------------------------------------------------
Σημ. 1. Θυμήθηκα γράφοντας αυτές τις γραμμές ένα Αγιορείτικο ανέκδοτο:
"Παιδί μου, να Εκκλησιάζεσαι στην ενορία σου"
Σημ. 2. Για την αποχή των νέων παιδιών από το Ναό μπορείς να χρησιμοποιήσεις τρία επιπλέον επιχειρήματα ώστε να αποποιηθείς την ευθύνη, να απωθήσεις την ενοχή και να αναπαύσεις τη συνείδησή σου:
Φταίνε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το Ίντερνετ.
Φταίνε οι γονείς και οι δάσκαλοι που δεν δίνουν σωστή αγωγή.
Φταίει ο Χάρυ Πότερ.
Περισσότερες ιδέες διωγμού
Αυτοκίνητο:
Αγόρασε ένα πανάκριβο αυτοκίνητο ώστε όσοι το βλέπουν να σκανδαλίζονται. Στήριξε την επιλογή σου με το επιχείρημα ότι "ούτε ο Χριστός βάδιζε πεζός αλλά καβάλα σε ένα πανέμορφο γαϊδουράκι". Με το αυτοκίνητό αυτό βοηθάς τους ενορίτες σου να θυμούνται την εορτή των Βαΐων και συνεπώς να έχουν μνήμη Χριστού.
Αγιογραφία:
Αν σε κάποιο σημείο του Ναού έχει μείνει κενός χώρος πάρε προσφορές από Αγιογράφους για τον γεμίσεις με φτηνές βυζαντινές αγιογραφίες. Φρόντισε οι εικόνες να μην έχουν ίχνος δημιουργικής πρωτοτυπίας αλλά να είναι συνηθισμένα αντίγραφα.
Αντίδωρο:
Βάλε έξω από το Ναό πανέρια με μεγάλα κομμάτια αντίδωρου από το ψωμί πολυτελείας που παρήγγειλαν οι πιστοί στο φούρνο της γειτονιάς τους. Έτσι θα κουραστείς λιγότερο να μοιράζεις αντίδωρα και θα αποφύγεις να έρθεις σε προσωπική επαφή με τους ενορίτες σου.
Πηγη: www.psyche.gr
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1347
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 08, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Εγώ αντίθετα νομίζω ότι αρέσκεται σε αφ΄υψηλού κριτική. Έξω απ΄το χορό πολλά τραγούδια ξέρει.
Το ίδιο κείμενο θια μπορούσε να ήταν για τον διεφθαρμένο αστυνομικό, για τον τεμπέλη δημόσιο υπάλληλο, για τον ακατάλληλο στρατιωτικό κλπ.
Λοιπόν τι θέλει να μας πει, ότι ο κόσμος αποτελείται από τέλειους ανθρώπους και μόνο οι κληρικοί ξεφεύγουν απ΄την τελειότητα;
Έγώ θα πω όποιος νομίζει ότι μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από τους υπάρχοντες κληρικούς, ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Αλλά όλοι χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία τις όποιες αδυναμίες των κληρικών για ν΄αποφεύγουν τις απαιτήσεις της πνευματικής ζωής και να παρηγορούνται για τα χάλια τους.
Όσο για το συγκεκριμένο site μου ανάβει τα λαμπάκια, ειδικά όταν το αναφέρετε σαν υψηλού επιπεδου πηγή πληροφόρησης.
Το ίδιο κείμενο θια μπορούσε να ήταν για τον διεφθαρμένο αστυνομικό, για τον τεμπέλη δημόσιο υπάλληλο, για τον ακατάλληλο στρατιωτικό κλπ.
Λοιπόν τι θέλει να μας πει, ότι ο κόσμος αποτελείται από τέλειους ανθρώπους και μόνο οι κληρικοί ξεφεύγουν απ΄την τελειότητα;
Έγώ θα πω όποιος νομίζει ότι μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από τους υπάρχοντες κληρικούς, ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Αλλά όλοι χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία τις όποιες αδυναμίες των κληρικών για ν΄αποφεύγουν τις απαιτήσεις της πνευματικής ζωής και να παρηγορούνται για τα χάλια τους.
Όσο για το συγκεκριμένο site μου ανάβει τα λαμπάκια, ειδικά όταν το αναφέρετε σαν υψηλού επιπεδου πηγή πληροφόρησης.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος nkope την Παρ Ιουν 29, 2007 6:33 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άψογο κείμενο.... απόλυτα πραγματικό. Αν παρακολουθήσει κανείς τα κείμενα του π. Βασιλείου Θερμού στον "Εφημέριο" (υπάρχει και on-line για τους μη Ιερείς) θα διαπιστώσει ότι θίγει ακριβώς τα ίδια (και πολλά περισσότερα) προβλήματα με αναλυτικό και εμπεριστατωμένο τρόπο. Εκεί να δείτε πως πέσανε να τον φάνε πολλοί Ιερείς με επιστολές διαμαρτυρίας διότι τάχα τους έθιξε. Δεν έγραφε τίποτα άλλο από την πραγματικότητα.
Το γεγονός ότι αυτή ακριβώς είναι η κατάσταση στις περισσότερες ενορίες δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλοί κληρικοί και σπουδαίες ενορίες. Αλλά το να λέμε ότι δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά ή αν ισχύει θα πρέπει να τα κουκουλώνουμε αυτό δεν λύνει το πρόβλημα.
Το επιχείρημα επίσης ότι αυτά ισχύουν και για τους κακούς αστυνομικούς, γιατρούς κτλ με βρίσκει σύμφωνο με την έννοια ότι κι αυτοί θα πρέπει να σταματήσουν τις κακές πρακτικές. Διαφορετικά, κι ένας γιατρός που κάνει λάθος σε ένα ασθενη από αμέλεια ή ανικανότητα θα μπορούσε να πει σε αυτούς που τον κατηγορούν "να γινόσασταν εσείς γιατροί να τον κάνατε καλά"!
Το γεγονός ότι αυτή ακριβώς είναι η κατάσταση στις περισσότερες ενορίες δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλοί κληρικοί και σπουδαίες ενορίες. Αλλά το να λέμε ότι δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά ή αν ισχύει θα πρέπει να τα κουκουλώνουμε αυτό δεν λύνει το πρόβλημα.
Το επιχείρημα επίσης ότι αυτά ισχύουν και για τους κακούς αστυνομικούς, γιατρούς κτλ με βρίσκει σύμφωνο με την έννοια ότι κι αυτοί θα πρέπει να σταματήσουν τις κακές πρακτικές. Διαφορετικά, κι ένας γιατρός που κάνει λάθος σε ένα ασθενη από αμέλεια ή ανικανότητα θα μπορούσε να πει σε αυτούς που τον κατηγορούν "να γινόσασταν εσείς γιατροί να τον κάνατε καλά"!
-
- Απλό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 18
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 18, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Colonia augusta achaica Patrensis διαφερόντως ευανδρεί
Προτείνω ένα σχετικό άρθρο του π. Κυρίλλου Κωστόπουλου
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΣΜΟΣ
Πολλοί είναι εκείνοι, οι οποίοι πιστεύουν και δεν είναι δυστυχώς ουτοπία, ότι με βραδύ ρυθμό, αλλά σταθερό, η Ορθόδοξος Ελλαδική Εκκλησία (κλήρος και λαός) τις τελευταίες δεκαετίες πορεύεται προς την καρκινογόνο εκκοσμίκευση, προς τον θρησκευτικό αδιαφορισμό.
Δηλαδή, με απλούστερα λόγια, πορευόμαστε σε μια στάση μεταξύ αθεϊσμού και θρησκευτικότητος. Δεν είναι αθεϊσμός γιατί δεν συνοδεύεται από απροκάλυπτη άρνηση της υπάρξεως του Θεού. Ούτε, όμως, μπορεί κανείς να ισχυρισθή ότι έχουμε συνειδητή θρησκευτικότητα. Ό Tillich γράφει: «Θρησκεία είναι αυτό που με ενδιαφέρει και με άφορά απόλυτα». Ο δε Επίσκοπος Διοκλείας Κάλλιστος Ware επισημαίνει: « πίστη... είναι το να γνωρίσεις τον Θεό, όχι σαν θεωρία ή σαν μία αφηρημένη αρχή, άλλά σαν ένα πρόσωπο» (Καλλίστου Ware, Ο ορθόδοξος δρόμος, Έκδ. Επτάλοφος, Αθήναι 1984, σελ. 21).
Περνάμε, και ας μη στρουθοκαμηλίζουμε, κρίση αξιοπιστίας των θρησκευτικών και ηθικών θεσμών και συμβόλων. Τί άλλο αποδεικνύει ο Θρησκευτικός αποχρωματισμός του λαού του Θεού και οι διώξεις των Ορθοδόξων Παραδοσιακών Ποιμένων της Εκκλησίας μας;
Η Ορθόδοξος χώρα μας μαστίζεται ήδη από την αντικειμενική και υποκειμενική εκκοσμίκευση. Δηλαδή μεταβαίνουμε, μέσω της θρησκευτικής χειραφετήσεως, από την ορθόδοξη θέσμιση της Ορθοδόξου Ελληνικής κοινωνίας μας, στην αυτοθέσμισή της.
Και ακόμη, ο Ορθόδοξος πιστός Έλληνας σιγά-σιγά εκκοσμικεύεται συνειδησιακά και χάνει το «συνειδέναι» του φρονείν και του φρονήματος, αποξενούμενος από την θρησκευτική πίστη, τους θρησκευτικούς θεσμούς και τα θρησκευτικά σύμβολα.
Τοιουτοτρόπως η ζωή πλέον απορθοδοξοποιείται (άλλωστε ποια έννοια έχει η μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες) και γίνεται ζωή αντιευαγγελική.
Ήδη παρατηρούμε καθημερινώς ότι αυτός ο θρησκευτικός αδιαφορισμός άρχισε να επιδρά στον αγιαστικό, λειτουργικό και ποιμαντικό χώρο τής Εκκλησίας μας. Αρχίσαμε να «συσχηματιζώμαστε», να συμπορευώμαστε με τα σχήματα του δαιμονοκρατούμενου κόσμου, με τις άθεες ιδέες - φιλοσοφίες και αμαρτωλές επιθυμίες του. Ο Απόστολος βροντοφωνεί: «... και μη συσχηματίζεσθε τω αιώνι τούτω άλλά μεταμορφούσθε τη ανακαινώσει του νοός...» (Ρωμ. ΙΒ΄, 2).
Ο Ίδιος, όμως, ο Θεάνθρωπος Κύριος, ή κεφαλή τής Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και η όλη Αποκαλυφθείσα Αλήθεια δεν έχουν καμμιά σχέση με αυτόν τον Κόσμο, τον κόσμο πού φέρει η εκκοσμίκευση: «...εγώ δέδωκα αυτοίς τον λόγον σον και ο κόσμος εμίσησεν αυτούς, ότι ουκ εισί εκ του κόσμου, καθώς εγώ ουκ ειμί εκ του κόσμου. Ουκ ερωτώ ίνα άρης αυτούς εκ του κόσμου, άλλ’ ίνα τηρήσης αυτούς εκ του πονηρού…» (Ιωάν. ΙΖ΄, 14 και εξ.).
Πώς θα ισχυρισθή ο λειτουργός ποιμήν ότι δεν έχει σχέση με τον κόσμο αυτό, όταν αδιακρίτως κατατομή τις ευχές της Λατρείας και των Μυστηρίων; Όταν η βιασύνη και η μη τήρηση της Πατερικής διδασκαλίας και των Ιερών Κανόνων κατά το Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως καταντά τούς ποιμένες αυτούς ανίκανους θεραπευτές των ψυχών; Όταν ή ενδυμασία, η συμπεριφορά και η εν γένει ζωή των κληρικών και λαϊκών είναι σύμφωνη με την αντίστοιχη του κόσμου του αιώνος τούτου;Αναφερθήκαμε σε λίγα αντιπροσωπευτικά παραδείγματα, για να τονίσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι και η Ορθόδοξος Ελλαδική Εκκλησία εισήλθε ήδη στο αποπνικτικό νέφος τής εκκοσμικεύσεως.
Στώμεν καλώς! Στώμεν μετά φόβου! Ορθόδοξοι κληρικοί και λαϊκοί μην επιτρέψωμε στον κοσμικό «πολιτισμό» της αφελούς και συμπλεγματικής καυχήσεως για το «κενό» ή την κοσμική πρόοδο του «τίποτε» να εισβάλη στον Ορθόδοξο χώρο τής αιωνιότητος και της οντολογικής υπάρξεως.
Αρχ. Κυρίλλου Κωστόπουλου, Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Πατρών,
Είσοδος στην Οντολογική Αλήθεια, Πάτρα, 2002, σελ. 109.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΣΜΟΣ
Πολλοί είναι εκείνοι, οι οποίοι πιστεύουν και δεν είναι δυστυχώς ουτοπία, ότι με βραδύ ρυθμό, αλλά σταθερό, η Ορθόδοξος Ελλαδική Εκκλησία (κλήρος και λαός) τις τελευταίες δεκαετίες πορεύεται προς την καρκινογόνο εκκοσμίκευση, προς τον θρησκευτικό αδιαφορισμό.
Δηλαδή, με απλούστερα λόγια, πορευόμαστε σε μια στάση μεταξύ αθεϊσμού και θρησκευτικότητος. Δεν είναι αθεϊσμός γιατί δεν συνοδεύεται από απροκάλυπτη άρνηση της υπάρξεως του Θεού. Ούτε, όμως, μπορεί κανείς να ισχυρισθή ότι έχουμε συνειδητή θρησκευτικότητα. Ό Tillich γράφει: «Θρησκεία είναι αυτό που με ενδιαφέρει και με άφορά απόλυτα». Ο δε Επίσκοπος Διοκλείας Κάλλιστος Ware επισημαίνει: « πίστη... είναι το να γνωρίσεις τον Θεό, όχι σαν θεωρία ή σαν μία αφηρημένη αρχή, άλλά σαν ένα πρόσωπο» (Καλλίστου Ware, Ο ορθόδοξος δρόμος, Έκδ. Επτάλοφος, Αθήναι 1984, σελ. 21).
Περνάμε, και ας μη στρουθοκαμηλίζουμε, κρίση αξιοπιστίας των θρησκευτικών και ηθικών θεσμών και συμβόλων. Τί άλλο αποδεικνύει ο Θρησκευτικός αποχρωματισμός του λαού του Θεού και οι διώξεις των Ορθοδόξων Παραδοσιακών Ποιμένων της Εκκλησίας μας;
Η Ορθόδοξος χώρα μας μαστίζεται ήδη από την αντικειμενική και υποκειμενική εκκοσμίκευση. Δηλαδή μεταβαίνουμε, μέσω της θρησκευτικής χειραφετήσεως, από την ορθόδοξη θέσμιση της Ορθοδόξου Ελληνικής κοινωνίας μας, στην αυτοθέσμισή της.
Και ακόμη, ο Ορθόδοξος πιστός Έλληνας σιγά-σιγά εκκοσμικεύεται συνειδησιακά και χάνει το «συνειδέναι» του φρονείν και του φρονήματος, αποξενούμενος από την θρησκευτική πίστη, τους θρησκευτικούς θεσμούς και τα θρησκευτικά σύμβολα.
Τοιουτοτρόπως η ζωή πλέον απορθοδοξοποιείται (άλλωστε ποια έννοια έχει η μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες) και γίνεται ζωή αντιευαγγελική.
Ήδη παρατηρούμε καθημερινώς ότι αυτός ο θρησκευτικός αδιαφορισμός άρχισε να επιδρά στον αγιαστικό, λειτουργικό και ποιμαντικό χώρο τής Εκκλησίας μας. Αρχίσαμε να «συσχηματιζώμαστε», να συμπορευώμαστε με τα σχήματα του δαιμονοκρατούμενου κόσμου, με τις άθεες ιδέες - φιλοσοφίες και αμαρτωλές επιθυμίες του. Ο Απόστολος βροντοφωνεί: «... και μη συσχηματίζεσθε τω αιώνι τούτω άλλά μεταμορφούσθε τη ανακαινώσει του νοός...» (Ρωμ. ΙΒ΄, 2).
Ο Ίδιος, όμως, ο Θεάνθρωπος Κύριος, ή κεφαλή τής Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και η όλη Αποκαλυφθείσα Αλήθεια δεν έχουν καμμιά σχέση με αυτόν τον Κόσμο, τον κόσμο πού φέρει η εκκοσμίκευση: «...εγώ δέδωκα αυτοίς τον λόγον σον και ο κόσμος εμίσησεν αυτούς, ότι ουκ εισί εκ του κόσμου, καθώς εγώ ουκ ειμί εκ του κόσμου. Ουκ ερωτώ ίνα άρης αυτούς εκ του κόσμου, άλλ’ ίνα τηρήσης αυτούς εκ του πονηρού…» (Ιωάν. ΙΖ΄, 14 και εξ.).
Πώς θα ισχυρισθή ο λειτουργός ποιμήν ότι δεν έχει σχέση με τον κόσμο αυτό, όταν αδιακρίτως κατατομή τις ευχές της Λατρείας και των Μυστηρίων; Όταν η βιασύνη και η μη τήρηση της Πατερικής διδασκαλίας και των Ιερών Κανόνων κατά το Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως καταντά τούς ποιμένες αυτούς ανίκανους θεραπευτές των ψυχών; Όταν ή ενδυμασία, η συμπεριφορά και η εν γένει ζωή των κληρικών και λαϊκών είναι σύμφωνη με την αντίστοιχη του κόσμου του αιώνος τούτου;Αναφερθήκαμε σε λίγα αντιπροσωπευτικά παραδείγματα, για να τονίσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι και η Ορθόδοξος Ελλαδική Εκκλησία εισήλθε ήδη στο αποπνικτικό νέφος τής εκκοσμικεύσεως.
Στώμεν καλώς! Στώμεν μετά φόβου! Ορθόδοξοι κληρικοί και λαϊκοί μην επιτρέψωμε στον κοσμικό «πολιτισμό» της αφελούς και συμπλεγματικής καυχήσεως για το «κενό» ή την κοσμική πρόοδο του «τίποτε» να εισβάλη στον Ορθόδοξο χώρο τής αιωνιότητος και της οντολογικής υπάρξεως.
Αρχ. Κυρίλλου Κωστόπουλου, Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Πατρών,
Είσοδος στην Οντολογική Αλήθεια, Πάτρα, 2002, σελ. 109.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1347
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 08, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Όχι Μάνο δεν σημαίνει, ότι εσύ δεν ξέρεις, σημαίνει μόνο εγώ το έχω ψάξει και διαφωνώ με το περιεχόμενο και την κατεύθυνση του συγκεκριμένου site. Φιλοσοφία, Ψυχολογία και Ορθοδοξία δεν πάνε παρέα. Η Εκκλησία θεραπεύει με τα Μυστήρια και τη πνευματική καθοδοδήγηση, και τα ψυχολογικά προβλήματα που στην πλειοψηφία τους είναι πνευματικά προβλήματα. Ο αληθινός Χριστιανός, που αγωνίζεται να ζήσει στα βήματα του Κυρίου, δια του παραδείγματος των Αγίων της Εκκλησίας μας, αν είναι ειλικρινής στην προσπάθεια του, δεν πρόκειται ποτέ ν΄αντιμετωπίσει ψυχολογικά προβλήματα.lovethink έγραψε:Oταν λες "το'χω ψάξει" σημαίνει ότι λες "εγώ ξέρω εσύ όχι"nkope έγραψε:Άστο Μάνο, τό ΄χω ψάξει. Άλλωστε υπάρχουν τόσα άλλα στα οποία συμφωνούμε, ας υπάρχει κάτι στο οποίο διαφωνούμε.
Αν θέλετε ανοίγουμε ένα άλλο topic, που νά ΄χει σχέση με τα "ψυχολογικά" προβλήματα και τα συζητάμε.