Οι νηστείες του έτους
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Re: Οι νηστείες του έτους
Για μένα Διονύση το παρόν πρόβλημα και γενικότερα η αντιμετώπιση της νηστείας καταδεικνύει το μπάχαλο της Ελλαδικής Εκκλησίας. Τί θα πει "εγώ το έχω έτσι και εσύ αλλιώς"; Μια δεν είναι η νηστεία; Είναι δυνατόν να μην βγάζει εγκυκλίους η Εκκλησία που να ορίζει επίσημα μια και μόνη φόρμα νηστείας; Το αποτέλεσμα είναι ότι οι πιστοί ιδιωτεύουν σε ένα ακόμα θέμα και δίδεται χώρος για τον κάθε Κωνσταντίνο και τον κάθε Διονύση να λεν την άποψη τους μόνο που αυτοί δεν είναι υπεύθυνοι. Θα μιλήσει ποτέ κάποιος υπεύθυνα και γραπτώς και να τελειώσει αυτό το "εμείς έτσι το έχουμε", "εμείς αλλιώς" και εν τέλει ότι ορίσει του καθενός ο πνευματικός. ...Κάνει και ρήμα....τρομάρα μας.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25483
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Οι νηστείες του έτους
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα μπέρδεμα με την εισήγηση της Εκκλησίας, Κώστα. Όπως έγραψες:
Και, βέβαια, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως όταν μιλάμε για νηστεία εννοούμε την εγκράτεια ΟΛΩΝ των παθών και όχι μόνο τον τομέα της τροφής.
Αυτό είναι το επίσημο. Κάποιοι, αναφερόμενοι σε κάποια παράδοση που δεν την γνωρίζω, δεν καταλύουν το ψάρι, μέχρι τα εισόδια. Δεν είναι κακό. Άν θέλουμε βέβαια να είμαστε σωστοί Χριστιανοί θα πρέπει να έχουμε από κοντά τον πνευματικό μας και να την συμβουλευόμαστε στα πάντα. Δεν είναι το ίδιο δύσκολη η - διατροφική - νηστεία για όλους. Για μένα πχ είναι πιο εύκολη, γιατί ο Θεός μ΄εχει προικίσει με λίγο περισσότερη αντοχή στον τομέα αυτό, αλλά για κάποιον άλλον απαιτεί πολύ περισσότερο αγώνα.konstantinoupolitis έγραψε:Στο Δίπτυχο της Εκκλησίας της Ελλάδος λέει για νηστεία καταλύσεως ιχθύος έως την 17 Δεκεμβρίου. Άρα δεν εξαιρείται η πρώτη εβδομάδα.
Και, βέβαια, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως όταν μιλάμε για νηστεία εννοούμε την εγκράτεια ΟΛΩΝ των παθών και όχι μόνο τον τομέα της τροφής.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Οι νηστείες του έτους
Κωστα εχεις δικιο. Πρεπει καποια στιγμη η ποιμαινουσα Εκκλησια,
να καταστησει σαφες το διατεταγμενο πλαισιο του νηστευειν ορθοδοξως,
αλλα και να παροτρυνει τους οπου γης Πνευματικους και ποιμενες των πιστων,
να το ακολουθουν και να μην κανει ο καθενας το δικο του χωριο.
Γιατι αλλο ειναι να σε κανονιζει ο Πνευματικος, σε καποιες περιπτωσεις, αυτο ναι,
και αλλο να πηγαινεις απο ενορια σε ενορια, και απο επαρχια σε επαρχια,
και να ακους ενα σωρο τοπικες εκδοχες της νηστειας.
Αυτο και φαιδρο ειναι και προκαλει συγχυση, αλλα το θεμα σε τελικη αναλυση,
ειναι να νηστευουμε απο αγαπη προς τον Χριστο, και προσπαθεια μεταμορφωσεως των παθων μας,
και οχι για να την πεφτουμε στους αλλους, οτι ταχα μου, εμεις ναι και αυτοι οχι.. κλπ κλπ..
Αυτο ειναι το ζητουμενο. Αλλα και το Τυπικο βοηθα να ειναι το ιδιο παντου.
Οποτε θα συμφωνησω μαζι σου.
να καταστησει σαφες το διατεταγμενο πλαισιο του νηστευειν ορθοδοξως,
αλλα και να παροτρυνει τους οπου γης Πνευματικους και ποιμενες των πιστων,
να το ακολουθουν και να μην κανει ο καθενας το δικο του χωριο.
Γιατι αλλο ειναι να σε κανονιζει ο Πνευματικος, σε καποιες περιπτωσεις, αυτο ναι,
και αλλο να πηγαινεις απο ενορια σε ενορια, και απο επαρχια σε επαρχια,
και να ακους ενα σωρο τοπικες εκδοχες της νηστειας.
Αυτο και φαιδρο ειναι και προκαλει συγχυση, αλλα το θεμα σε τελικη αναλυση,
ειναι να νηστευουμε απο αγαπη προς τον Χριστο, και προσπαθεια μεταμορφωσεως των παθων μας,
και οχι για να την πεφτουμε στους αλλους, οτι ταχα μου, εμεις ναι και αυτοι οχι.. κλπ κλπ..
Αυτο ειναι το ζητουμενο. Αλλα και το Τυπικο βοηθα να ειναι το ιδιο παντου.
Οποτε θα συμφωνησω μαζι σου.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Re: Οι νηστείες του έτους
Απόστολε δεν είναι υπεύθυνη απάντηση η μνεία της χ νηστείας στα Δίπτυχα, ένα βιβλίο που έχουν πρόσβαση οι ιερείς και οι ψάλτες. Υπεύθυνη εκκλησιαστική απάντηση είναι να εκδοθεί εγκύκλιος προς το ποίμνιο και προς τους τυπογράφους που εκδίδουν ημερολόγια με μνείες σχετικές με τις νηστείες, ώστε και αν η χ ενορία ζητήσει να τυπωθεί το χ αυτομάτως να υπάρχει σχετική φραγή και να τυπώνεται μόνο μια φόρμα νηστείας.
Η υπάρξη πολλών φορμών / κανόνων νηστείας είναι κατακριτέα απο την Εκκλησία, εφόσον το ανάλογο πρόβλημα υπήρχε το 325 μ.Χ. σχετικά με τα διαφορετικά κανονολόγια νηστειών λόγω διαφόρων ημερολογίων με αποτέλεσμα ο καθορισμός του Πάσχα να αποτελέσει συστατικό λόγο της Α΄ εν Νικαία Οικουμενικής. Το βασικό πρόβλημα του ημερολογίου δεν ήταν ο χρόνος, αλλά το γεγονός ότι ο καθένας νήστευε με βάσει το τυπικό του. Έτσι σε μια τράπεζα ειδικά σε προσκυνηματικούς τόπους όπως οι Άγιοι τόποι, ο ένας προσκυνητής κατέλυε ο άλλος όχι.
Διονύση φυσικά και προέχει η ουσία της νηστείας αλλά αυτό δεν είναι ανασταλτικό της εφαρμογής μιας ενότητας όπως εμμέσως ορίζει η Α΄ Οικουμενική.
Η υπάρξη πολλών φορμών / κανόνων νηστείας είναι κατακριτέα απο την Εκκλησία, εφόσον το ανάλογο πρόβλημα υπήρχε το 325 μ.Χ. σχετικά με τα διαφορετικά κανονολόγια νηστειών λόγω διαφόρων ημερολογίων με αποτέλεσμα ο καθορισμός του Πάσχα να αποτελέσει συστατικό λόγο της Α΄ εν Νικαία Οικουμενικής. Το βασικό πρόβλημα του ημερολογίου δεν ήταν ο χρόνος, αλλά το γεγονός ότι ο καθένας νήστευε με βάσει το τυπικό του. Έτσι σε μια τράπεζα ειδικά σε προσκυνηματικούς τόπους όπως οι Άγιοι τόποι, ο ένας προσκυνητής κατέλυε ο άλλος όχι.
Διονύση φυσικά και προέχει η ουσία της νηστείας αλλά αυτό δεν είναι ανασταλτικό της εφαρμογής μιας ενότητας όπως εμμέσως ορίζει η Α΄ Οικουμενική.
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Οι νηστείες του έτους
Βεβαια, αυτο ειπα ακριβως και εγω παραπανω, Κωστα.
Το Τυπικο δεν ειναι για τους "τυπους" και το "φαινεσθαι", οπως πολλοι αμαθεις λαθεμενα θεωρουν,
ουτε το λατρευουμε απο καποια στειρα και αγονη τυπολατρεια,
αλλα εχει μεγαλη σημασια, για την Εκκλησια, η οποια φυσικα δεν ειναι σκορποχωρι,
ουτε μπορει να κανει ο καθενας οτι του κατεβει, με μονο κινητρο την λαϊκη ευσεβεια και την αγνοια και τις προσωπικες δοξασιες.
Υπαρχουν και πρεπει να υπαρχουν κανονες τοσο Πιστεως, οσο και πρακτικης, νηστειων, συμμετοχης στις ακολουθιες κλπ κλπ.
Και επειδη υπαρχουν οι κανονες αυτοι, εδω και αιωνες, θεσπισμενοι απο τους αγιους Πατερες μας,
δεν χρειαζεται να ανακαλυφθει εκ νεου ο τροχος, αλλα απλως να εφαρμοζονται.
Οποτε ειναι στο χερι της Εκκλησιας, αρμοδιως να βαλει μια ταξη, στα θεματα αυτα, τα ποιμαντικα.
Το Τυπικο δεν ειναι για τους "τυπους" και το "φαινεσθαι", οπως πολλοι αμαθεις λαθεμενα θεωρουν,
ουτε το λατρευουμε απο καποια στειρα και αγονη τυπολατρεια,
αλλα εχει μεγαλη σημασια, για την Εκκλησια, η οποια φυσικα δεν ειναι σκορποχωρι,
ουτε μπορει να κανει ο καθενας οτι του κατεβει, με μονο κινητρο την λαϊκη ευσεβεια και την αγνοια και τις προσωπικες δοξασιες.
Υπαρχουν και πρεπει να υπαρχουν κανονες τοσο Πιστεως, οσο και πρακτικης, νηστειων, συμμετοχης στις ακολουθιες κλπ κλπ.
Και επειδη υπαρχουν οι κανονες αυτοι, εδω και αιωνες, θεσπισμενοι απο τους αγιους Πατερες μας,
δεν χρειαζεται να ανακαλυφθει εκ νεου ο τροχος, αλλα απλως να εφαρμοζονται.
Οποτε ειναι στο χερι της Εκκλησιας, αρμοδιως να βαλει μια ταξη, στα θεματα αυτα, τα ποιμαντικα.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Re: Οι νηστείες του έτους
Είναι λίγο μπερδέμενα τα πράγματα όντως, το αγιορείτικο ημερολόγιο είναι εντελώς διαφορετικό(αυστηρό) καθώς έχει κατάλυση ιχθύος μόνο το Σαβ/κύριακο ως την 12η Δεκέμβρη. Τώρα στον κόσμο , άλλοι λένε κατάλυση ιχθύος μέχρι 12 και ο πνευματικός μου ως 17 Δεκέμβρη. Όποιαν οδό και αν ακολουθήσουμε τα όφελη της νηστείας είναι μεγάλα. Καλό αγώνα σε όλους και Άγια Χριστούγεννα .
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25483
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Οι νηστείες του έτους
Καλημέρα από το ηλιόλουστο Μεταξουργείο!
Έχουμε ήδη μπει στην 5η ημέρα της νηστείας και προχωράμε ακάθεκτοι (όσοι προχωράμε…)
Θέλω να υπενθυμίσω μερικά πραγματάκια όσον αφορά στη νηστεία:
Η εντολή της νηστείας δόθηκε πρώτη-πρώτη στους ανθρώπους και μάλιστα μέσα στον Παράδεισο. Τους έδωσε, ως γνωστόν, εντολή ο Θεός να μην τρώνε από ορισμένο καρπό. Δυστυχώς, ο άνθρωπος παραβίασε την εντολή της νηστείας και γι’ αυτό τιμωρήθηκε.
Η νηστεία και η εγκράτεια πλησιάζει τον άνθρωπο στο Θεό, ενώ αντίθετα η ευμάρεια και η καλοπέραση τον απομακρύνει. «Ελιπάνθη, επλατύνθη και απελάκτισεν Θεόν ο ηγαπημένος» λέγει η Αγία Γραφή. Η νηστεία δίνει υγεία στο σώμα, ενώ αντίθετα η κοιλιοδουλεία βλάπτει την υγεία. Η ανάκτηση της ζωτικότητας σε όλες τις περιπτώσεις γίνεται μόνο με τη νηστεία. Ανεξαιρέτως των συμπτωμάτων, όταν το σώμα πάσχει, εκείνο που χρειάζεται περισσότερο από κάθε άλλο είναι η φυσιολογική ανάπαυση, δηλαδή η νηστεία. Κατά τη νηστεία όλα τα όργανα ξεκουράζονται και ανανεώνουν τις δυνάμεις τους και έτσι μπορούν να αναλάβουν το καθάρισμά τους.
Αν δεν μπορεί κάποιος να νηστέψει, αμαρτάνει λοιπόν; Εξαρτάται. Αν δεν μπορεί να νηστέψει επειδή κακοσυνήθισε στο φαγοπότι, βεβαίως αμαρτάνει. Όταν όμως δεν μπορεί από ασθένεια και καχεξία ή ατονία, δικαιολογείται. Αλλά να μην καταστρατηγεί κανείς τη νηστεία με την παραμικρή αδιαθεσία, ή από υπερβολικό φόβο, όπως κάνουν πολλές μητέρες για τα παιδιά τους. Και αυτοί που δηλώνουν ότι είναι βαρύς ο ζυγός της νηστείας, θα τους φαινόταν το ίδιο φορτική η νηστεία αν επιβαλλόταν από άλλους λόγους, όπως η μόδα πχ;
Το Ι. Ευαγγέλιο μας λέγει για ένα δαιμονισμένο παιδί. Το πήγε ο πατέρας του στους αποστόλους να το κάνουν καλά. Αυτοί όμως δεν μπόρεσαν να το θεραπεύσουν και ερώτησαν τον Κύριον. «Διατί ημείς ουκ ηδυνήθημεν εκβαλείν αυτό;». Τους απάντησε ο Κύριος : «Τούτο το γένος ουκ εκπορεύεται ει μη εν προσευχή και νηστεία». Αυτό δηλαδή το γένος των δαιμόνων φεύγει μόνο με τη προσευχή και τη νηστεία.
Να λοιπόν γιατί πρέπει να νηστεύουμε. Γιατί είναι εντολή του Θεού και γιατί ωφελεί το σώμα και τη ψυχή. Οι υγιείς πρέπει απαραιτήτως να νηστεύουν, διαφορετικά αμαρτάνουν. Η νηστεία δεν πρέπει να είναι σωματοκτόνος, αλλά παθοκτόνος.
Οι νηστείες που όρισε η Εκκλησία είναι οι Τετάρτες και Παρασκευές και οι Τεσσαρακοστές. Βεβαίως, μπορεί ένας Χριστιανός να κάνει περισσότερη και αυστηρότερη νηστεία, αλλά κατόπιν εντολής του Πνευματικού του, γιατί ο διάβολος πολλούς με την υπερβολική νηστεία τους έσπρωξε στην απώλεια.
Η νηστεία δεν είναι σκοπός, αλλά μέσο για την επίτευξη του σκοπού. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι έκανα τόσες νηστείες, άρα θα δικαιωθώ απέναντι στο Θεό. Η νηστεία, όπως λέχθηκε, «κατευνάζει των παθών τα οιδήματα» και πρέπει συγχρόνως με τη νηστεία να αποφεύγεις την αδικία. Δεν μπορείς να νηστεύεις και συγχρόνως να αδικείς, να κλέβεις, να τσακώνεσαι, να βρίζεις.
Σε ένα τροπάριο που ψάλλεται την εβδομάδα της Τυρινής, η Εκκλησία μας προειδοποιεί ότι χαμένος θα είναι ο κόπος όσων νηστεύουν μόνο σωματικά και δεν απέχουν και από την αμαρτία. Παρομοιάζει μάλιστα αυτή τη νηστεία με εκείνη των δαιμόνων οι οποίοι δεν τρώνε τίποτα, αλλά και δεν ωφελούνται από τη νηστεία τους.
(τα παραπάνω αποσπάσματα είναι από το βιβλίο του †Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπου Βασιλόπουλου με τίτλο: «Γιατί δεν νηστεύεις;»)
Η νηστεία των Χριστουγέννων. Είναι διάρκειας 40 ημερών. Ξεκινάει στις 15 Νοεμβρίου και τελειώνει την 25ην Δεκεμβρίου ΜΕΤΑ τη λειτουργία των Χριστουγέννων. Το ψάρι καταλύεται μέχρι και του Αγίου Διονυσίου, στις 17 Δεκεμβρίου (σύμφωνα με έντυπο της Αποστολικής Διακονίας), εκτός φυσικά από τις Τετάρτες και τις Παρασκευές, που δεν επιτρέπεται η κατάλυσή του, όπως και του οίνου και του ελαίου. Την ημέρα των Εισοδίων της Θεοτόκου (21 Νοεμβρίου) καταλύεται ψάρι.
Έχουμε ήδη μπει στην 5η ημέρα της νηστείας και προχωράμε ακάθεκτοι (όσοι προχωράμε…)
Θέλω να υπενθυμίσω μερικά πραγματάκια όσον αφορά στη νηστεία:
Η εντολή της νηστείας δόθηκε πρώτη-πρώτη στους ανθρώπους και μάλιστα μέσα στον Παράδεισο. Τους έδωσε, ως γνωστόν, εντολή ο Θεός να μην τρώνε από ορισμένο καρπό. Δυστυχώς, ο άνθρωπος παραβίασε την εντολή της νηστείας και γι’ αυτό τιμωρήθηκε.
Η νηστεία και η εγκράτεια πλησιάζει τον άνθρωπο στο Θεό, ενώ αντίθετα η ευμάρεια και η καλοπέραση τον απομακρύνει. «Ελιπάνθη, επλατύνθη και απελάκτισεν Θεόν ο ηγαπημένος» λέγει η Αγία Γραφή. Η νηστεία δίνει υγεία στο σώμα, ενώ αντίθετα η κοιλιοδουλεία βλάπτει την υγεία. Η ανάκτηση της ζωτικότητας σε όλες τις περιπτώσεις γίνεται μόνο με τη νηστεία. Ανεξαιρέτως των συμπτωμάτων, όταν το σώμα πάσχει, εκείνο που χρειάζεται περισσότερο από κάθε άλλο είναι η φυσιολογική ανάπαυση, δηλαδή η νηστεία. Κατά τη νηστεία όλα τα όργανα ξεκουράζονται και ανανεώνουν τις δυνάμεις τους και έτσι μπορούν να αναλάβουν το καθάρισμά τους.
Αν δεν μπορεί κάποιος να νηστέψει, αμαρτάνει λοιπόν; Εξαρτάται. Αν δεν μπορεί να νηστέψει επειδή κακοσυνήθισε στο φαγοπότι, βεβαίως αμαρτάνει. Όταν όμως δεν μπορεί από ασθένεια και καχεξία ή ατονία, δικαιολογείται. Αλλά να μην καταστρατηγεί κανείς τη νηστεία με την παραμικρή αδιαθεσία, ή από υπερβολικό φόβο, όπως κάνουν πολλές μητέρες για τα παιδιά τους. Και αυτοί που δηλώνουν ότι είναι βαρύς ο ζυγός της νηστείας, θα τους φαινόταν το ίδιο φορτική η νηστεία αν επιβαλλόταν από άλλους λόγους, όπως η μόδα πχ;
Το Ι. Ευαγγέλιο μας λέγει για ένα δαιμονισμένο παιδί. Το πήγε ο πατέρας του στους αποστόλους να το κάνουν καλά. Αυτοί όμως δεν μπόρεσαν να το θεραπεύσουν και ερώτησαν τον Κύριον. «Διατί ημείς ουκ ηδυνήθημεν εκβαλείν αυτό;». Τους απάντησε ο Κύριος : «Τούτο το γένος ουκ εκπορεύεται ει μη εν προσευχή και νηστεία». Αυτό δηλαδή το γένος των δαιμόνων φεύγει μόνο με τη προσευχή και τη νηστεία.
Να λοιπόν γιατί πρέπει να νηστεύουμε. Γιατί είναι εντολή του Θεού και γιατί ωφελεί το σώμα και τη ψυχή. Οι υγιείς πρέπει απαραιτήτως να νηστεύουν, διαφορετικά αμαρτάνουν. Η νηστεία δεν πρέπει να είναι σωματοκτόνος, αλλά παθοκτόνος.
Οι νηστείες που όρισε η Εκκλησία είναι οι Τετάρτες και Παρασκευές και οι Τεσσαρακοστές. Βεβαίως, μπορεί ένας Χριστιανός να κάνει περισσότερη και αυστηρότερη νηστεία, αλλά κατόπιν εντολής του Πνευματικού του, γιατί ο διάβολος πολλούς με την υπερβολική νηστεία τους έσπρωξε στην απώλεια.
Η νηστεία δεν είναι σκοπός, αλλά μέσο για την επίτευξη του σκοπού. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι έκανα τόσες νηστείες, άρα θα δικαιωθώ απέναντι στο Θεό. Η νηστεία, όπως λέχθηκε, «κατευνάζει των παθών τα οιδήματα» και πρέπει συγχρόνως με τη νηστεία να αποφεύγεις την αδικία. Δεν μπορείς να νηστεύεις και συγχρόνως να αδικείς, να κλέβεις, να τσακώνεσαι, να βρίζεις.
Σε ένα τροπάριο που ψάλλεται την εβδομάδα της Τυρινής, η Εκκλησία μας προειδοποιεί ότι χαμένος θα είναι ο κόπος όσων νηστεύουν μόνο σωματικά και δεν απέχουν και από την αμαρτία. Παρομοιάζει μάλιστα αυτή τη νηστεία με εκείνη των δαιμόνων οι οποίοι δεν τρώνε τίποτα, αλλά και δεν ωφελούνται από τη νηστεία τους.
(τα παραπάνω αποσπάσματα είναι από το βιβλίο του †Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπου Βασιλόπουλου με τίτλο: «Γιατί δεν νηστεύεις;»)
Η νηστεία των Χριστουγέννων. Είναι διάρκειας 40 ημερών. Ξεκινάει στις 15 Νοεμβρίου και τελειώνει την 25ην Δεκεμβρίου ΜΕΤΑ τη λειτουργία των Χριστουγέννων. Το ψάρι καταλύεται μέχρι και του Αγίου Διονυσίου, στις 17 Δεκεμβρίου (σύμφωνα με έντυπο της Αποστολικής Διακονίας), εκτός φυσικά από τις Τετάρτες και τις Παρασκευές, που δεν επιτρέπεται η κατάλυσή του, όπως και του οίνου και του ελαίου. Την ημέρα των Εισοδίων της Θεοτόκου (21 Νοεμβρίου) καταλύεται ψάρι.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Re: Οι νηστείες του έτους
ευλογία
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
- Captain Yiannis
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3182
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 18, 2008 9:34 pm
Re: Οι νηστείες του έτους
Αν και λίγο καθυστερημένα (δύο χρόνια μετά) λέω ..
Η νηστεία μας μάρανε τώρα και ... αν θα φάμε ψάρι ή όχι .... ,
...ας είχαμε όλα τα άλλα καλά, και ας τρώγαμε και κρέας ...
...που θα μας έφτιαχνε ο Δημήτρης ο gr
...όχι πως δεν είναι ψυχωφελές να εγκρατευόμαστε .. αλλά,,
...μερικοί κάνουν τα αίσχη ...
και μετά κάνουν νηστεία και νομίζουν ότι όλα πάνε καλά,
γιά να μην πω ότι νομίζουν, ....ότι συγχωρούνται και οι αμαρτίες τους .
Κύριε ελέησον
Βέβαια αυτό δεν ισχύει γιά μας εδώ , ... έτσι δεν είναι;
Η νηστεία μας μάρανε τώρα και ... αν θα φάμε ψάρι ή όχι .... ,
...ας είχαμε όλα τα άλλα καλά, και ας τρώγαμε και κρέας ...
...που θα μας έφτιαχνε ο Δημήτρης ο gr
...όχι πως δεν είναι ψυχωφελές να εγκρατευόμαστε .. αλλά,,
...μερικοί κάνουν τα αίσχη ...
και μετά κάνουν νηστεία και νομίζουν ότι όλα πάνε καλά,
γιά να μην πω ότι νομίζουν, ....ότι συγχωρούνται και οι αμαρτίες τους .
Κύριε ελέησον
Βέβαια αυτό δεν ισχύει γιά μας εδώ , ... έτσι δεν είναι;
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 40250
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 11, 2009 7:29 am
- Τοποθεσία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (ΤΟΥΛΑ) - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΘΗΝΑ
Re: Οι νηστείες του έτους
Ένας ιερέας μας έλεγε σε μία ομιλία του σε έναν κύκλο ότι πάντα συστήνει στους ανθρώπους που εξομολογεί να φιλιώσουν με τους συγγενείς τους ή φίλους τους που δεν μιλάνε και έχουν παρεξηγηθεί για κάποιον λόγο. Κανένας δεν το ήθελε αυτό και όλοι του έλεγαν : πές μας παπά μου να νηστέψουμε και το λάδι 40 μέρες αλλά μην μας πεις να μιλήσουμε στον τάδε που έχουμε τσακωθεί.Του έκανε μεγάλη εντύπωση που κανείς δεν ήθελε να κάνει το πρώτο βήμα για να συμφιλιωθεί με τον συγγενή του που είχε τσακωθεί για διάφορους λόγους (πχ. κληρονομικά κλπ.)! Ο ιερέας λοιπόν τους έλεγε "πήγαινε να του μιλήσεις και να συμφιλιωθείς μαζί του και εγώ μετά θα σε μεταλάβω αν έχεις φάει και κρέας". Κανένας δεν το ήθελε αυτό..... κανένας δεν ήθελε να συμφιλιωθεί με τον συγγενή του.