Σελίδα 1 από 4

Ανορθόδοξες «Θεραπείες» της Νέας Εποχής

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 8:42 am
από filotas
Ανορθόδοξες «Θεραπείες» της Νέας Εποχής

Aura Soma - Ayurveda


Πρωτ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος Δρ. Θ.

περιοδικό ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ - ΙΟΥΛΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007



Ο ανθρώπινος πόνος και η ασθένεια υπήρξε πάντα ένα φαινόμενο στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους πού έτυχε πολυμερούς προσέγγισης και ερμηνείας με κύριο παράγοντα φυσικά αντιμετώπισής του την ιατρική επιστήμη. Το πλήθος των παραμέτρων με τις οποίες συσχετίζεται το πρόβλημα της ασθένειας, υπήρξε η αφορμή τις τελευταίες δεκαετίες, πλήθος αποκρυφιστικών, εσωτεριστικών, γκουρουιστικών κ.ά. ομάδων, κομμάτια του παγκόσμιου αντιχριστιανικού μωσαϊκού της “Νέας Εποχής”, να χρησιμοποιούν μέσα στις διδασκαλίες τους θέματα πού σχετίζονται με την υγεία.

Επικρίνοντας εν πολλοίς τον τρόπο κατανόησης της ασθένειας και του ανθρώπου από τη σύγχρονη ιατρική επιστήμη, αντιτείνουν μία άλλη θεώρηση των πραγμάτων «ολιστική» όπως τη χαρακτηρίζουν, σύμφωνη με τις αντίστοιχες αντιλήψεις της «Νέας Εποχής». Στα πλαίσια αυτά διαφημίζονται και προωθούνται από τις ομάδες αυτές διάφορες ανορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι. Μέθοδοι πού δεν έχουν καμμία απολύτως επιστημονική βάση. Αντιθέτως, αφετηρία εκκίνησης και υπόβαθρο πάνω στο οποίο θεμελιώνονται αυτές οι ανορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι είναι οι δοξασίες θρησκευμάτων της Ανατολής ή και αποκρυφιστικές αντιλήψεις.
Οι ανορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι προϋποθέτουν και θεμελιώνονται σε εξωχριστιανικές περί Θεού, κόσμου και ανθρώπου αντιλήψεις τις οποίες, συνήθως εν αγνοία τους, οικειοποιούνται οι άνθρωποι πού τις χρησιμοποιούν. Αυτές, λοιπόν, οι περί Θεού, Κόσμου και άνθρωπου αντιλήψεις - θεμέλιο των ανορθόδοξων «θεραπειών» είναι:

α) απολύτως ασυμβίβαστες με την ορθόδοξη πίστη,
β) δημιουργούν σύγχυση, και
γ) συνιστούν, ταυτοχρόνως, και μία μορφή πνευματικής απειλής και κίνδυνο διάβρωσης του ορθοδόξου φρονήματος.

Για να φανεί η σχέση και η αλληλεξάρτηση όλων αυτών των αντιχριστιανικών και εξωχριστιανικών αντιλήψεων τις οποίες προϋποθέτουν οι ανορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι, θα παραθέσουμε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από ένα ελληνικό έντυπο διαφημιστικό αυτών των μεθόδων. Το απόσπασμα αυτό, αναφέρεται σʼ έναν κοινό και θεμελιώδη όρο της ανθρωπολογίας, τόσο των ποικίλων ανορθόδοξων «θεραπευτικών» μεθόδων, όσο και των διαφόρων Ινδουιστικών, αποκρυφιστικών και Νεοεποχίτικων ομάδων. Πρόκειται για τον όρο «τσάκρας».

Αναφέρεται, λοιπόν, στο εν λόγω έντυπο: «Στον Ινδουισμό και τα πνευματικά συστήματα της γιόγκα καθώς και σε κάποιους ανάλογους ανατολικούς πολιτισμούς, όπως και σε κάποια τμήματα του Κινήματος της Νέας Εποχής και ως ένα βαθμό το τελείως διαφορετικό κίνημα της Νέας Σκέψεως, το τσάκρα θεωρείται ως ένα ενεργειακό κομβικό σημείο στο ανθρώπινο σώμα».

Στο παραπάνω απόσπασμα μαρτυρείται με εξαιρετική σαφήνεια ότι ανορθόδοξες «θεραπευτικές» μέθοδοι θεμελιώνονται όχι σε επιστημονικά δεδομένα αλλά σε εξωχριστιανικές θρησκευτικές δοξασίες πού έχουν παράλληλη παρουσία σε αποκρυφιστικούς χώρους και αντιχριστιανικές κινήσεις. Λαμβάνοντας υπόψη αυτήν την πραγματικότητα, τον κίνδυνο διάβρωσης του ορθοδόξου φρονήματος, όπως και το έλλειμμα ενημέρωσης πού υπάρχει στους ορθόδοξους χριστιανούς μας για το πραγματικό χαρακτήρα και τους πνευματικούς κινδύνους πού ελλοχεύουν από αυτές τις πρακτικές, θα προσπαθήσουμε στη συνέχεια να αναφερθούμε σε ορισμένες ανορθόδοξες «θεραπείες», στοχεύοντας μόνο στην ενημέρωση και στην οριοθέτηση της ορθόδοξης πίστης από αντιλήψεις και πρακτικές πού δεν έχουν θέση στη ζωή του ορθόδοξου χριστιανού.


____Aura Soma____


Το Aura Soma πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας τού 1980 από τη φαρμακοποιό Βίκυ Γουόλ διαδόθηκε τάχιστα και διαφημίζεται και στην Ελλάδα.
Κατά τους ισχυρισμούς τους «η θεραπεία αυτή συνίσταται -ανάμεσα στα άλλα- στη χρήση του περιεχομένου 94 μικρών, -γυάλινων, γωνιαίων μπουκαλιών (αριθμούνται 0-93), κάθε ένα από τα οποία περιέχει δυό -διαφορετικών χρωμάτων- επίπεδα υγρών»1.

Τι είναι όμως στην πραγματικότητα και πού στηρίζεται το εν λόγω νεοεποχίτικο και δήθεν «θεραπευτικό» σύστημα τού Aura Soma, πού διαφημίζεται ως «Είσαι τα χρώματα πού διαλέγεις»2; Ο Μάικ Μπούθ, ο πιο πιστός μαθητής και διάδοχος της Βίκυ Γουόλ πού το δημιούργησε, αποκαλύπτει: «η δελεαστική, αισθησιακή πλευρά δεν είναι η μοναδική σχετικά με τα έλαια του Αύρα-Σώμα. Υπάρχουν πολλά περισσότερα. Το Αύρα-Σώμα συνδέεται με συστήματα αρχαίας Σοφίας, πως το Δέντρο της Ζωής από την Καμπάλα, τα Ταρό και το κινέζικο Ι Τσίνκ. Η αποκάλυψη των χρωμάτων συνδέεται επίσης με το Ινδουιστικό σύστημα των Τσάκρα. Υπάρχουν επίσης πολλές ακόμη ενδιαφέρουσες αναφορές στην αρχαία σοφία»3

Τι παρατηρούμε εν προκειμένω σχετικά με το εν λόγω νεοεποχίτικο «θεραπευτικό» σύστημα; Ότι θεμελιώνεται εξ ολοκλήρου σε αντιχριστιανικές αποκρυφιστικές πρακτικές και δοξασίες και στερείται και της παραμικρής επιστημονικής βάσης. Επιπλέον, στο εν λόγω σύστημα υπάρχουν πολλές ακόμα παράμετροί του, πού σχετίζονται με τον αποκρυφισμό όπως π.χ, για να γίνει υποτίθεται ενεργοποίηση των ουσιών πού περιέχουν τα μπουκάλια γίνεται χρήση Καμπαλιστικών επικλήσεων4. Ακόμα στα μπουκάλια Ν 50-64 δόθηκαν τα ονόματα 14 «Αναληφθέντων διδασκάλων της πλανητικής Ιεραρχίας». Διαπιστώνουμε δηλαδή εδώ την χρήση ορολογίας και δοξασιών θεοσοφικών και όχι μόνο.5

Και στο ερώτημα, πώς «θεραπεύουν» τα χρώματα, τα έλαια, οι ουσίες γενικά τού Aura Soma δίνεται ως απάντηση των οπαδών του, ότι θεραπεύουν μέσω της «ζωτικής ενέργειας των Δασκάλων» πού αντιπροσωπεύεται από τις ακτίνες «πού αφομοιώνονται από τα ορυκτά και τα φυτά πού έχουν το αντίστοιχο χρώμα»6. Βλέπουμε, δηλαδή, μια ακόμα τυπική αποκρυφιστική απάντηση.


______Θεραπεία πνευματικής απόκρισης_______

Ιδρυτής της εν λόγω ανορθόδοξης «θεραπευτικής» μεθόδου είναι ο Robert Detzler, πάστορας της αιρετικής κίνησης Unity Church, σε συνεργασία με τους Κλάρκ και Σάρον Κάμερον. Στο εν λόγω σύστημα συναντά κάποιος σύνθεση στοιχείων από την παραχριστιανική - πανθεϊστική κίνηση της «Χριστιανικής Επιστήμης» - θετικής σκέψης και αποκρυφισμού7. Βάσει τού προγράμματος εργασίας της «Θεραπείας πνευματικής απόκρισης» (Spiritual Response Therapy) αποτελούν επίσης οι «εσωτερικές» ανακαλύψεις τού ιδρυτή σχετικά με το Θεό, την ψυχή, τον κύκλο της ζωής κ.ά.

Κατά τους οπαδούς τού συστήματος η «θεραπεία» στοχεύει στη διερεύνηση, στον προσδιορισμό και την ελευθέρωση των «ψυχικών αρχείων» από τραυματικά περιστατικά. Ποια είναι αυτά τα «ψυχικά αρχεία»; Κατά την μέθοδο τα «ψυχικά αρχεία» ταυτίζονται με τα λεγόμενα «Ακασικά αρχεία», ένα θεμελιώδη, δηλαδή, όρο για πολλές αποκρυφιστικές κινήσεις8.

Νεοποχίτικη και αποκρυφιστική ορολογία, πως π.χ. «επαφή με τον ανώτερο εαυτό μας» και σύνδεση με τον «εσωτερικό Οδηγό μας» συναντάμε και σε άλλες θεωρητικές αρχές της εν λόγω μεθόδου. Από την μέθοδο, επίσης, δεν απουσιάζει και η αντιχριστιανική πλάνη της μετενσάρκωσης, καθώς οι οπαδοί της «Θεραπείας πνευματικής απόκρισης» (SRT) ισχυρίζονται ότι η μέθοδός τους ερευνά ενέργειες και περιστατικά «προηγούμενων ζωών»9.


Σημειώσεις
1. Ειρήνη Νταλίχωβ - Μάικ Μπούθ, Aura Soma, Αθήνα 2002, σ. 11 . Panorama der neuen Religiositat, π.π., σσ. 118-119.
2. Ειρήνη Νταλίχωβ - Μάικ Μπούθ, Aura Soma, π.π, σ. 12.
3. Όπ.π, σ. 12.
4. Όπ.π., σ. 72
5. Όπ.π., σσ. 302-303. Panorama der neuen Religiositat., σ. 118
6. Όπ.π, σσ . 304
7. Βλ. Μίρ: www.religio.de/lex/daten/S/srt.html.
8. Βλ. Π. Γράβιγγερ, Εγκυκλοπαίδεια Εσωτερισμού και Α-πόκρυφου Γνώσεως, Τόμος Α', Αθήναι, 1974, σσ. 124-125.
9. Βλ.:www.iathiein.gr

Πηγή: Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 8:50 am
από lovethink
Είχε γίνει συζήτηση επί συζητήσεων και τσακωμός και χαμός πριν κάμποσο καιρό
Αλλο η Ομοιοπαθητική , άλλο οι ενεργοθεραπείες πάντως πιστεύω
Κάποτε είχε γράψει τη γνώμη του και ένας Ομοιοπαθητικός ο οποίος πίστευε και στο Θεό
Τεράστιο θέμα
Που πολύ θα ήθελα να είμαι 100000000000000000% σίγουρος ότι δεν είναι κάτι κακό , γιατί είναι θα έπρεπε να κάνω ότι καλύτερο μπορώ προσωπικά για την υγεία μου μιας και ταλαιπωρούμαι χρόνια από άσθμα

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 9:02 am
από filotas
Μάνο, το έχω ξαναπεί παλιότερα. Εμείς ρωτήσαμε τον Πνευματικό μας, επειδή η γυναίκα μου πάσχει από προβλήματα που έχουν πιθανή θεραπεία με Ομοιοπαθητική, και μας απάντησε ότι δεν έχει κατ΄αρχήν αντίρρηση, αρκεί ο γιατρός στον οποίο θ΄απευθυνθούμε ν΄ασκεί την Ομοιοπαθητική σαν ιατρική και να μην τη μπερδεύει με τις ανατολικές θρησκείες. Έπειτα ρώτησα το Γέροντα στην Κωνσταμονίτου και μου είπε ακριβώς το ίδιο.

Δεν είναι, λοιπόν, κατ΄αρχήν αμαρτία, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα βρεις και θεραπεία, γιατί τ΄αποτελέσματα της ομοιοπαθητικής δεν είναι σίγουρα ούτε ίδια σε κάθε άνθρωπο. Η γυναίκα μου ας πούμε δεν θεραπεύτηκε.

Δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις, έχοντας πάντοτε την ελπίδα σου στο Θεό.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 9:20 am
από lovethink
filotas έγραψε:Μάνο, το έχω ξαναπεί παλιότερα. Εμείς ρωτήσαμε τον Πνευματικό μας, επειδή η γυναίκα μου πάσχει από προβλήματα που έχουν πιθανή θεραπεία με Ομοιοπαθητική, και μας απάντησε ότι δεν έχει κατ΄αρχήν αντίρρηση, αρκεί ο γιατρός στον οποίο θ΄απευθυνθούμε ν΄ασκεί την Ομοιοπαθητική σαν ιατρική και να μην τη μπερδεύει με τις ανατολικές θρησκείες. .
Συμφωνώ , αλλά όταν ακούς κάποια φίλη να σου λέει "κάνε ενεργοθεραπεία , εγώ έχω πάρει το χρήσμα από το σύμπαν"
Τι να κάτσω να σκεφτώ ? μου ήρθε τρέλλα να ακούω τέτοιες βλακείες΄
Τα έχουν ανακατέψει ΟΛΑ
Η Ομοιοπαθητική όμως κι εγώ πιστεύω ότι έχει βάση

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 12:33 pm
από anny
Μάστερ Ομοιοπαθητικής από... μηχανικούς

Πηγή: http://www.enet.gr/online/online_text/c ... 2,31005144

Με αφορμή την ίδρυση μεταπτυχιακού προγράμματος ομοιοπαθητικής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, εξήντα δύο καθηγητές πανεπιστημίου και ερευνητές υπέγραψαν και έστειλαν στην «Κ.Ε.» το παρακάτω κείμενο:

«Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε από τον ημερήσιο τύπο ότι στο Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου θα λειτουργήσει το τρέχον ακαδημαϊκό έτος μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών (Μάστερ), με τίτλο "Ολιστικά Εναλλακτικά Θεραπευτικά Σχήματα - Κλασική Ομοιοπαθητική" (βλέπε www.syros.aegean.gr/homeopathy/el/index_el.htm ). Φοιτητές του θα είναι "πτυχιούχοι των ιατρικών και των οδοντιατρικών σχολών του πανεπιστημιακού τομέα της ημεδαπής ή τμημάτων αναγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2083/1992".

* Θεωρούμε ότι αποτελεί ντροπή για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και γενικά για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας μας η εισαγωγή ενός αντιεπιστημονικού αντικειμένου σε προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ μας, καθώς και σοβαρότατο παράπτωμα του υπουργείου Παιδείας που ενέκρινε το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Τα πανεπιστήμια είναι ταγμένα να προάγουν και να διδάσκουν αξιόπιστες γνώσεις, γνώσεις δηλαδή που προκύπτουν μετά από επιστημονική έρευνα, ακολουθώντας την επιστημονική μέθοδο. Χαρακτηριστικό της αξιόπιστης γνώσης είναι ότι μπορεί να αποδειχθεί λανθασμένη με βάση την επιστημονική μέθοδο. Η ομοιοπαθητική έχει αποδειχθεί ότι είναι λανθασμένη ως στηριζόμενη σε αντιεπιστημονικές υποθέσεις που διατυπώθηκαν πριν από δυο αιώνες. Ως εκ τούτου, μελέτη της δεν έχει καμιά θέση στο πανεπιστήμιο. Επιπροσθέτως, η παντελής έλλειψη σχέσεως με το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος που προωθεί το πρόγραμμα αυτό είναι χαρακτηριστική της αναξιοπιστίας του όλου εγχειρήματος, και μόνο εξω-επιστημονικές σκοπιμότητες μπορεί να υπηρετεί.

* Φαίνεται πως ισχυρά οικονομικά συμφέροντα προωθούν την ομοιοπαθητική και τα "φάρμακά" της σε βάρος αδαών, αφελών, αλλά και ταλαιπωρημένων από αρρώστιες συνανθρώπων μας, δυστυχώς, με τη βοήθεια του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων και μιας μικρής μερίδας γιατρών (λόγω επιστημονικής άγνοιας ή/και επαγγελματικών αδιεξόδων τους). Πιθανόν να ακουστεί ως αντίλογος ότι και σε ορισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού λειτουργούν αντίστοιχα προγράμματα.

* Οντως αυτό ισχύει σε ορισμένα περιθωριακά, κυρίως βρετανικά πανεπιστήμια, τα οποία έχουν υποστεί έντονη κριτική από τους πλέον έγκυρους επιστημονικούς οργανισμούς (βλ. σχετικές δημοσιεύσεις [1], [2] στο έγκριτο περιοδικό "Nature"). Κανένα από τα πλέον έγκριτα πανεπιστήμια του εξωτερικού (Oxford, Cambridge, Harvard, Yale, ΜΙΤ, Princeton, Columbia κ.ά.) δεν παρέχει διπλώματα στην ομοιοπαθητική.

* Θέλουμε να τονίσουμε ότι η διαμαρτυρία μας αυτή δεν στρέφεται εναντίον ορισμένων μορφών εναλλακτικής θεραπείας, που έχουν ενσωματωθεί στην κλασική ιατρική ως υποστηρικτικές αγωγές καθιερωμένων ιατρικών θεραπειών (π.χ. φυσικοθεραπεία), αλλά εναντίον της ομοιοπαθητικής και του φαρμακευτικού σκέλους της ως στερούμενων στοιχειώδους επιστημονικής τεκμηρίωσης. Οποιο τυχόν θετικό αποτέλεσμα έχει παρατηρηθεί, έχει επιβεβαιωθεί ότι οφείλεται στο πασίγνωστο placebo effect, δηλαδή την ευεργετική επίδραση που προκύπτει από τις προσδοκίες ενός ασθενή σχετικά με μια θεραπεία, παρά από την ίδια τη θεραπεία [3].

* Εν καταλήξει, καλούμε το υπουργείο και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να αναθεωρήσουν άμεσα αυτή την εσφαλμένη απόφασή τους, η οποία θέλουμε να πιστεύουμε ότι βασίζεται μόνο σε επιστημονική πλάνη».

1. Colquhoun D. Science degrees without the science. Nature. 2007 Mar 22-446 (7134): 373-4.

2. Giles J. Degrees in homeopathy slated as unscientific. Nature. 2007 Mar 22-446 (7134): 352-3.

3. Shang Α, Huwiler-Muntener Κ, Nartey L, Juni Ρ, Dorig S, Sterne JA, Pewsner D, Egger Μ. Are the clinical effects of homoeopathy placebo effects? Comparative study of placebo-controlled trials of homoeopathy and allopathy. Lancet, 2005 Aug 27-Sep 2:366 (9487): 726-32.




--------------------------------------------------------------------------------

Οι 62 υπογραφές


Γεωργάτσος Ι., ομότιμος καθηγητής Βιοχημείας, ΑΠΘ, Γεωργίου Χρ., αν. καθηγητής Βιοχημείας, Τμήμα Βιολογίας, Παν. Πατρών, Αγγελής Γ., αν. καθηγητής Μικροβιολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Παν. Πατρών, Αλέξης Μιχ., υπεύθυνος προγράμματος Μοριακής Ενδοκρινολογίας, Ινστιτούτο Βιολογικών Ερευνών και Βιοτεχνολογίας, Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, Αλετράς Αλ., αν. καθηγητής Βιοχημείας, Τμήμα Χημείας, Παν. Πατρών, Αλιφέρης Κων., επ. καθηγητής, Τμήμα Βιοϊατρικής Πληροφορικής, Vanderbilt University, ΗΠΑ, Αντιμησιάρη Σοφία, αν. καθηγήτρια Φαρμακευτικής, Παν. Πατρών, Αντωνάκης Γ., επ. καθηγητής Γυναικολογίας, Ιατρική Σχολή, Παν. Πατρών, Βεζεριάνος Αν., καθηγητής, Ιατρικής Σχολής, Παν. Πατρών, Βύνιος Δ., καθηγητής Βιοχημείας, Τμήμα Χημείας, Παν. Πατρών, Γεωργάτσου Ελενα, επ. καθηγήτρια Βιοχημείας-Μοριακής Βιολογίας, Τμήμα Ιατρικής Παν. Θεσσαλίας, Γιαννακούρος Θ., αν. καθηγητής, Εργ. Βιοχημείας, Τμήμα Χημείας, ΑΠΘ, Γιαννουκάκος Κ., Ερευνητής Β', Μοριακή Διαγνωστική, ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, Γκούτος Γ., ερευνητής Ba, Bioinformatics/Biochemistry/Genetics, Department of Genetics, University of Cambridge, Δενάζης Σπ., επ. καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών, Παν. Πατρών, Δραΐνας Διονύσης, καθηγητής Βιοχημείας Τμήμα Ιατρικής, Παν. Πατρών, Δραΐνας Κων., καθηγητής Βιοχημείας-Μοριακής Γενετικής και Βιοτεχνολογίας, Τμήμα Χημείας, Παν. Ιωαννίνων, Κανελλής Αγγ., αν. καθηγητής Βιοτεχνολογίας Φαρμακευτικών Φυτών, ΑΠΘ, Καλπαξής Δ., καθηγητής Βιοχημείας, Τμήμα Ιατρικής, Παν. Πατρών, Κολίσης Φρ., καθηγητής ΕΜΠ και διευθυντής ΙΒΕΒ, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Κολοκούρης Αντ., επ. καθηγητής, Τομέας Φαρμακοχημείας Τμήμα Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ, Κουτσούκος Π., καθηγητής, Τμήμα Χημικών Μηχανικών Παν. Πατρών, Λαδιάς Ι., αν. καθηγητής, Ιατρική Σχολή, Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, Λάζου Αντιγόνη, καθηγήτρια Φυσιολογίας, Τμήμα Βιολογίας, ΑΠΘ, Λιανίδου Εύη, αν. καθηγήτρια, Τμήμα Χημείας, ΕΚΠΑ, Λεωνίδας Δημ., ερευνητής Β', Ινστιτούτο Οργανικής και Φαρμακευτικής Χημείας, Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, Μανιάτης Γ., ομότιμος καθηγητής Γεν. Βιολογίας, Τμήμα Ιατρικής, Παν. Πατρών, Μαστέλλος Δ., ερευνητής Γ', Ινστιτούτο Ρ-ΡΠ, ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», Μαχαίρας Π., καθηγητής, πρόεδρος Τμήματος Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ, Μόσιαλος Γ., αν. καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας, ΑΠΘ, Μπονάνου Σοφία, αν. καθηγήτρια Βιοχημείας, Τμήμα Ιατρικής, Παν. Θεσσαλίας, Μυλωνάκης Γ., επ. καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, Παν. Πατρών, Νικολακάκη Ελένη, επ. καθηγήτρια Βιοχημείας, Τμήμα Χημείας, ΑΠΘ, Ξενάκης Α., δ/ντης ερευνών, Ινστιτούτο Βιολογικών Ερευνών και Βιοτεχνολογίας, Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, Οικονομάκος Ν., διευθυντής Ινστιτούτου Οργανικής και Φαρμακευτικής Χημείας, Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, Παναγιώτου Γ., διευθυντής Ινστιτούτου Μοριακής Ογκολογίας, ΕΚΕΒΕ Φλέμιγκ, Παπαγεωργακοπούλου Ν., αν. καθηγήτρια Βιοχημείας, Παν. Πατρών, Παπαδοπούλου Λευκοθέα, επ. καθηγήτρια, Εργαστήριο Φαρμακολογίας, Τμήμα Φαρμακευτικής, ΑΠΘ, Παρασκευά Ευφροσύνη, επ. καθηγήτρια Κυτταρικής Φυσιολογίας, Τμήμα Ιατρικής, Παν. Θεσσαλίας, Πατρινού-Γεωργούλια Μερόπη, ερευνήτρια Β', Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, Πέτρου Χρ., φαρμακοποιός M.Sc, Ph.D, συνεργάτης ερευνητής, Κέντρο Εφαρμοσμένων Ερευνών και Τεχνολογίας, Κύπρος, Πολίτου Αναστασία, επ. καθηγήτρια Βιολογικής Χημείας, Τμήμα Ιατρικής, Παν. Ιωαννίνων, Πουλάς Κων., λέκτορας Βιοχημείας, Τμήμα Φαρμακευτικής, Παν. Πατρών, Ράλλης Μ., επ. καθηγητής, Τμήμα Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ, Σακελλάρης Γ., κύριος ερευνητής, Ινστιτούτο Βιολογικών Ερευνών και Βιοτεχνολογίας, ΕΙΕ, Σγούρας Δ., εντεταλμένος ερευνητής, Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ, Σίμος Γ., επ. καθηγητής Βιοχημείας, Τμήμα Ιατρικής Παν. Θεσσαλίας, Σταματόπουλος Κ., λέκτορας Τομέας Βιολογίας Ζώων, Τμήμα Βιολογίας, Παν. Πατρών, Στρατίκος Ε., ερευνητής Γ', ΙΡΡΠ, ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», Σφενδουράκης Σπ., επ. καθηγητής Οικολογίας και Βιογεωγραφίας, Τμήμα Βιολογίας ,
Παν. Πατρών, Τζάρτος Σ., καθηγητής Ανοσοβιολογίας, Παν. Πατρών, Τοπούζης Στ., επ. καθηγητής Φαρμακολογίας-Τοξικολογίας, Φαρμακευτικό Τμήμα, Παν. Πατρών, Τριανταφυλλίδης Κ., καθηγητής Γενετικής, Τμήμα Βιολογίας, ΑΠΘ, Τρούγκος Κων., αν. καθηγητής, Βιοχημείας-Μοριακής Βιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ, Τσαμαρδίνος Ι., εντεταλμένος επ. καθηγητής, Τμήμα Βιοϊατρικής Πληροφορικής, Vanderbilt University, ΗΠΑ, Τσάπανος Β., αν. καθηγητής Μαιευτικής-Γυναικολογίας - Εμβρυομητρικής Ιατρικής Παν. Πατρών, Τσιφτσόγλου Αστ., καθηγητής Φαρμακολογίας και πρόεδρος του Τμήματος Φαρμακευτικής, ΑΠΘ, Τσιτήλου Σόνια, επ. καθηγήτρια Μοριακής Βιολογίας, ΕΚΠΑ, Φραγκούλης Εμ., καθηγητής Βιοχημείας, ΕΚΠΑ, Χατζοπούλου-Κλαδαρά Μαργαρίτα, καθηγήτρια Βιοχημείας-Βιολογίας Ανάπτυξης, ΑΠΘ, Χριστοφορίδης Σ., επ. καθηγητής, ΙΒΕ/ΙΤΕ, Παν. Ιωαννίνων, Χρόνη Αγγελική, ερευνήτρια Γ', Ινστιτούτο Βιολογίας, ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος.


ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 25/11/2007

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 2:21 pm
από tinios
Οι "εναλακτικές" θεραπείες και πρακτικές συχνά βασίζονται πάνω στην πίστη μεταφυσικών οντοτήτων όπως το Τσι και και προσφέρονται για ad hoc υποθέσεις ώστε να εξηγήσουν την αποτυχία ή την αναποτελεσματικότητα.
Στην επιστημονική ιατρική θα υπάρξει διαφωνία και αντιπαράθεση, σφάλματα και επιχειρήματα, πειράματα και περισσότερα πειράματα κλπ. Οι αποφάσεις θα λαμβάνονται από ατελείς ανθρώπους που θα εξασκούν την ατελή επιστημονική ιατρική. Κάποιες από αυτές τις αποφάσεις θα είναι κακές, αλλά με την πάροδο του χρόνο θα αναγνωριστούν γι' αυτό που είναι και θεραπείες που κάποτε ήταν επικρατούσες θα απορριφθούν και θα αντικατασταθούν από καινούργιες.
Η ιατρική θα μεγαλώσει, θα προοδεύσει, θα αλλάξει δραματικά. Η ομοιοπαθητική, η ιριδολογία, η ρεφλεξολογία, η αρωματοθεραπεία, το θεραπευτικό άγγιγμα κλπ δεν θ' αλλαξουν κατά οποιονδήποτε σημαντικό και θεμελιώδη τρόπο. Οι ιατροί τους δεν αντιπαρατίθονται μεταξύ τους, όπως απαιτεί η επιστημονική ιατρική. Αντ' αυτού, οι "εναλλακτικοί" ιατροί δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να υποστηρίζουν αλλήλους.


Οι "εναλλακτικές" θεραπείες επικαλούνται τη μαγική σκέψη.

Ιδέες με πενιχρή επιστημονική υποστήριξη, όπως αυτή της συμπαθητικής μαγείας, είναι δημοφιλείς ανάμεσα στους "εναλλακτικούς" ιατρούς και στους πελάτες τους. Η συμβατική ιατρική απορρίπτεται από μερικούς γιατί δεν είναι μαγική. Αν και η συμβατική ιατρική φαίνεται μερικές φορές να κάνει θαύματα, τα θαύματα αυτά βασίζονται στην επιστήμη και όχι στην πίστη.


New England Journal of Medicine

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 2:47 pm
από filotas
Anny το κείμενό σου δεν αποτελεί σε καμιά περίπτωση απάντηση στο αρχικό μου κείμενο, που δεν έχει σχέση με την Ομοιοπαθητική, ούτε και στη δημοσίευσή μου, όπου περιγράφω την προσωπική μου εμπειρία.

Δε μ΄ενδιαφέρει τι κάνει κάποιο Πανεπιστήμιο κι αν κάποτε βγούνε κάποιοι μηχανικοί, που θα ονομάζουν τον εαυτό τους γιατρό. Αυτά ας τα λύσουνε οι γιατροί. Εγώ ξέρω από προσωπική εμπειρία ότι οι περισσότεροι ομοιοπαθητικοί γιατροί στην Ελλάδα έχουν τελειώσει την Ιατρική και στη συνέχεια έκαναν ειδίκευση στην Ομοιοπαθητική. Έχουν άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος από τον Ιατρικό Σύλλογο και δεν είναι κομπογιαννίτες.

Όσο για το αν η καταφυγή στην Ομοιοπαθητική για τη νοσηλεία από τις συγκεκριμένες ασθένειες, στις οποίες έχει εφαρμογή, είναι αμαρτία ή όχι δεν έχετε παρά να ρωτήσετε τον Πνευματικό σας και να μην ακούτε τον καθένα τι λέει.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 4:12 pm
από Melpomeni
lovethink έγραψε:Είχε γίνει συζήτηση επί συζητήσεων και τσακωμός και χαμός πριν κάμποσο καιρό
Αλλο η Ομοιοπαθητική , άλλο οι ενεργοθεραπείες πάντως πιστεύω
Κάποτε είχε γράψει τη γνώμη του και ένας Ομοιοπαθητικός ο οποίος πίστευε και στο Θεό
Τεράστιο θέμα
Που πολύ θα ήθελα να είμαι 100000000000000000% σίγουρος ότι δεν είναι κάτι κακό , γιατί είναι θα έπρεπε να κάνω ότι καλύτερο μπορώ προσωπικά για την υγεία μου μιας και ταλαιπωρούμαι χρόνια από άσθμα

Εαν η Ομοιοπαθητικη ειχε επιστημονικη βαση,θα ηταν ειδικοτητα της Ιατρικης και θα την διδασκομασταν κατα την εκπαιδευση μας.
Εναλλακτικες θεραπειες δεν ειναι θεραπειες ,Αν ηταν,θα ηταν επιστημη.
Με μελετες,στατιστικες,πειραματα, επιστημονικες εξηγησεις και αποδειξεις.

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 4:16 pm
από Melpomeni
lovethink έγραψε:, γιατί είναι θα έπρεπε να κάνω ότι καλύτερο μπορώ προσωπικά για την υγεία μου μιας και ταλαιπωρούμαι χρόνια από άσθμα
βρες την αιτια που σου προκαλει ασθμα και μετα ενα την καταπολεμησεις

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 04, 2007 4:20 pm
από Melpomeni
filotas έγραψε:Εγώ ξέρω από προσωπική εμπειρία ότι οι περισσότεροι ομοιοπαθητικοί γιατροί στην Ελλάδα έχουν τελειώσει την Ιατρική και στη συνέχεια έκαναν ειδίκευση στην Ομοιοπαθητική. Έχουν άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος από τον Ιατρικό Σύλλογο και δεν είναι κομπογιαννίτες.

Αποριας αξιον !
Εχουν αδεια απο τον Ιατρικο Συλλογο για την εξασκηση της Ομοιοπαθηττικης,η οντας γιατροι ειχαν αδεια εξασκησεως του Ιατρικου Επαγγελματος και μετα το γυρισαν στην Ομοιοπαθητικη;