Ασπαζόμαστε η φιλάμε τις εικόνες
Συντονιστής: Συντονιστές
Ασπαζόμαστε η φιλάμε τις εικόνες
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση.
Ασπαζόμαστε η φιλάμε τις εικόνες και το χέρι του ιερέα;
Θα ήθελα μια τεκμηριωμένη απάντηση.
Ασπαζόμαστε η φιλάμε τις εικόνες και το χέρι του ιερέα;
Θα ήθελα μια τεκμηριωμένη απάντηση.
Re: Ασπαζόμαστε η φιλάμε τις εικόνες
Ποια ειναι η διαφορα ;ellas έγραψε:Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση.
Ασπαζόμαστε η φιλάμε τις εικόνες και το χέρι του ιερέα;
Θα ήθελα μια τεκμηριωμένη απάντηση.
...ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΕΓΩ ΜΕΘ`ΥΜΩΝ ΕΙΜΙ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ. ΑΜΗΝ.
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 231
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 13, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
- Επικοινωνία:
ellas έγραψε
Αν, πραγματικά αυτό εννοείς, η απάντηση είναι σαφώς όχι!
Η δόξα, η τιμή και η προσκύνησις, ανήκουν μόνο στον Τριαδικό Θεό!
Από σεβασμό στο εικονιζόμενο πρόσωπο του-ης Αγίου-ας, ή στον ιερέα που άγγιξε το Πανάγιο σώμα και αίμα του Κυρίου, ασπαζόμαστε, είτε την εικόνα, είτε το χέρι του ιερέα.
Υποψιάζομαι πως λέγοντας "ασπαζόμαστε", εννοείς προσκυνούμε.Ασπαζόμαστε η φιλάμε τις εικόνες και το χέρι του ιερέα;
Αν, πραγματικά αυτό εννοείς, η απάντηση είναι σαφώς όχι!
Η δόξα, η τιμή και η προσκύνησις, ανήκουν μόνο στον Τριαδικό Θεό!
Από σεβασμό στο εικονιζόμενο πρόσωπο του-ης Αγίου-ας, ή στον ιερέα που άγγιξε το Πανάγιο σώμα και αίμα του Κυρίου, ασπαζόμαστε, είτε την εικόνα, είτε το χέρι του ιερέα.
Ο Κύριος εβασίλευσεν, ευπρέπειαν ενεδύσατο.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25439
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Έχω την εντύπωση πως είτε το χειροφίλημα, είτε ο ασπασμός της εικόνας, εμπεριέχουν την δόξα και την λατρεία προς τον Τριαδικό Θεό!
Το χειροφίλημα δεν έχει να κάνει με τον σεβασμό προς τον Παπα-Νίκο (ή όπως αλλιώς λέγεται), αλλά μέσω αυτού προς την Εκκλησία και κατ' επέκταση προς τον Ιδρυτή της, τον Ιησού Χριστό!
Και την εικόνα θεωρώ ότι πρέπει να την προσκυνούμε, λόγω του συμβόλου που απεικονίζει, που είναι ένα πρόσωπο που κατάφερε να πετύχει τον επίγειο στόχο μας : το καθ' ομοίωσιν!
Και μέσω του συμβόλου αυτού (του αγίου), πάλι η τιμή πηγαίνει προς τον Κύριό μας!
Παραθέτω και σχετικό απόσπασμα από το βιβλίο του Μ. Μελινού : Πίστη και Λογική :
Λατρεία απονέμουμε μόνο στον Τριαδικό Θεό, στον Πατέρα στον Υιό και στο Άγιο Πνεύμα. Τις εικόνες και τα λείψανα των Αγίων τα προσκυνούμε τιμητικά. Τους Αγίους λοιπόν τους τιμούμε, δεν τους λατρεύουμε.
Το χειροφίλημα δεν έχει να κάνει με τον σεβασμό προς τον Παπα-Νίκο (ή όπως αλλιώς λέγεται), αλλά μέσω αυτού προς την Εκκλησία και κατ' επέκταση προς τον Ιδρυτή της, τον Ιησού Χριστό!
Και την εικόνα θεωρώ ότι πρέπει να την προσκυνούμε, λόγω του συμβόλου που απεικονίζει, που είναι ένα πρόσωπο που κατάφερε να πετύχει τον επίγειο στόχο μας : το καθ' ομοίωσιν!
Και μέσω του συμβόλου αυτού (του αγίου), πάλι η τιμή πηγαίνει προς τον Κύριό μας!
Παραθέτω και σχετικό απόσπασμα από το βιβλίο του Μ. Μελινού : Πίστη και Λογική :
Λατρεία απονέμουμε μόνο στον Τριαδικό Θεό, στον Πατέρα στον Υιό και στο Άγιο Πνεύμα. Τις εικόνες και τα λείψανα των Αγίων τα προσκυνούμε τιμητικά. Τους Αγίους λοιπόν τους τιμούμε, δεν τους λατρεύουμε.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
- Harrys1934
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1041
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
- Επικοινωνία:
ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕ ΝΑΙ ¨Η ΟΧΙ;;
Θα σου δόσω την μία απάντηση φίλε μου για το χαιροφίλημα του παπά γείτονα σου. Αν προσέξεις ο ιερέας όταν ιερουργεί φοράει δύο -λεγόμενα επιμανίκια- Κάτι σαν τα κολλάρα που φοράγαμε τότε αν τα πρόλαβες. Τα επιμανίκια του ιερέα εννοεί ότι ο ιερέας δανίστηκε το χέρι του Θεού για να κάνει το Μέγα Μυστήριο της Θ. Λειτουργίας . Και αφού τελειώσει και μιράζει το αντίδωρο0, εμείς του φιλοάμε το χέρι, γιατί ακόμη φοράει τα επιμανίκια, και πριν λίγο σήκωσε ολόκληρον τον Θεό σε αυτά τα χέρια. Με τον χρόνον όμως αυτό γενικεύτηκε, και αν βρούμε ιερέα στην αγορά τρέχουμε να του φιλίσουμε το χέρι. Και μετά από όλα αυτά δεν το βρίσκω να είναι και τόσο άσκημο. ¨οσο για τις εικόνες αυτό αντισοιχεί προς το προτότυπο Αλλά και εκεί γίνεται υπερβολή Σε μέρες μεγάλης γιορτής με κόσμο πολύ να θες να προσκυνισεις την εικόνα και να φεύγεις, και είναι κάποιες γριές μπροστά σου που άμα δεν κάνου -40- μετάνιες δεν φεύγουν. Και καλά να είσαι πράος και να περιμένεις, άμα 'ομως είσαι σαν εμένα τι γίνεται; Ποιος είναι ο αίτιος της κάπιας αμαρτίας; ¨Ομως μιά άλη φορά να σου εξιγήσω για τα ιερά λείψανα που προσκυνάμε, οταν ο -31-ψαλμός λεει να μην συντριβούν τα κόκκαλα του Αγίου Χάρης
Περί της τιμητικής προσκύνησης των Ιερών εικόνων
http://www.parembasis.gr/2003/03_01_09.htm
Η τιμητική προσκύνηση των ιερών εικόνων (Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος Βλάχος)
http://www.parembasis.gr/2002/02_12_01.htm
http://www.parembasis.gr/2003/03_01_09.htm
Η τιμητική προσκύνηση των ιερών εικόνων (Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος Βλάχος)
http://www.parembasis.gr/2002/02_12_01.htm
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
- Harrys1934
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1041
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
- Επικοινωνία:
ΠΟΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΗΜΕΝΟ;
Έχεις κάτι πιο συγκεκρημένο πιο χειροπιαστό;;;
- Harrys1934
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1041
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
- Επικοινωνία:
ΠΟΥ ΟΙ ΜΑΓΟΙ ΒΡΗΚΑΝ ΤΟΝ ΓΕΝΝΙΘΕΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟ;;;;;
Καλοί μου φίλοι όπως είπα από την αρχή ¨Ολοι οι φωστήρες δεν μπόρεσαν να συμφωνίσουν σε μία ερμηνεία κάποιου. ¨Ομως εκείνος που βρίσκεται πιο κοντά σε όλους είναι ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός. Γιαυτό μην στεναχωριέστε γιατί δεν μπορέσαμε εμείς να βρούμε ΄την λίση αφού δεν μπόρεσαν εκείνοι να την βρούν. Θα αναδίξουμε τους εαυτούς μας ανότερους από αυτούς και να πούμε. Να εσείς δεν μπορέσατε αλλά την βρήκα εγώ. Είναι δυνατόν; Και όμως αρχικά φαίνετε πολύ εύκολη ¨ομως δεν θα προλάβω σήμερα γιατί για εσάς είναι ακόμη μεσημεράκι αλλά για μένα έχει περάσει η ώρα του ύπνου κατά πολύ. ¨Ομως έχει και ένα αλο ωραίο ένας διάλογος τέτιος Ακονίζει το μυαλό Ο χρόνος δεν πάει χαμένος τις γραφές μελετάμε και ο Θεός το θέλει και χαίρετε γιαυτό.
¨Ομως αυτό το κεφάλαιο έχει πολλά μυστικά. ¨Οπως στον σαραντισμό Λουκά ΄Β-23- λέει όπως είναι γραμμένο στον νόμο κάθε αρσενικό που διανίγει την μήτρα της γυναίκας κατά την γέννιση είναι άγιο αφιερομένο στον Θεό. Και εγώ ξέρω πολλά πρωτότοκα αρσενικά που όχι άγια δεν είναι αλλά μόνο η ουρά τους λείπει. Τότε γιατί το λέει η Γραφή; Θα έχουμε δρόμο να κάνουμε την δευτέρα. Για αύριο το βλέπω δίσκολο
Αναμένουμε
¨Ομως αυτό το κεφάλαιο έχει πολλά μυστικά. ¨Οπως στον σαραντισμό Λουκά ΄Β-23- λέει όπως είναι γραμμένο στον νόμο κάθε αρσενικό που διανίγει την μήτρα της γυναίκας κατά την γέννιση είναι άγιο αφιερομένο στον Θεό. Και εγώ ξέρω πολλά πρωτότοκα αρσενικά που όχι άγια δεν είναι αλλά μόνο η ουρά τους λείπει. Τότε γιατί το λέει η Γραφή; Θα έχουμε δρόμο να κάνουμε την δευτέρα. Για αύριο το βλέπω δίσκολο
Αναμένουμε