Σελίδα 1 από 4
Εμείς στην Ελλάδα να τα βλέπουμε...
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 2:21 pm
από alithis
Στην Ολλανδία ένα μικρό κόμμα συνεργασίας, επέβαλε στην Κυβέρνηση και εγκρίθηκε νόμος που θα ισχύει στο νέο Σχολικό έτος να διδάσκονται οι μαθητές μία ώρα την εβδομάδα Θρησκευτικά...να τα βλεπουν αυτα οι αριστερο-κουλτουριαρηδες αθεοι της Ελλαδος,που φοβουνται μην παρεξηγηθει η μειοψηφια του 3%,κ ετσι αυτη η μειοψηφια κανει ο,τι της κατεβει σε ολοκληρη χωρα...
Re: ΕΜΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ...
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 2:42 pm
από Melpomeni
alithis έγραψε:Στην Ολλανδία ένα μικρό κόμμα συνεργασίας, επέβαλε στην Κυβέρνηση και εγκρίθηκε νόμος που θα ισχύει στο νέο Σχολικό έτος να διδάσκονται οι μαθητές μία ώρα την εβδομάδα Θρησκευτικά...να τα βλεπουν αυτα οι αριστερο-κουλτουριαρηδες αθεοι της Ελλαδος,που φοβουνται μην παρεξηγηθει η μειοψηφια του 3%,κ ετσι αυτη η μειοψηφια κανει ο,τι της κατεβει σε ολοκληρη χωρα...
=D> =D> =D> Ωραιο θεμα !
Να τα βλεπει και η πλειοψηφια που αδρανει !
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 3:15 pm
από lazarr
Εγώ το διδάσκω μια 20ετία και όχι μόνο ακολουθώ το αναλυτικό πρόγραμμα , αλλά κατηχώ (φωνάζω)τα παιδιά και δεν υπάρχει και κανένα πρόβλημα.Προσπαθώ καθημερινά να δίνω μαρτυρία ζωντανή της πίστης.Τα παιδιά κουράζονται από τη θεολογική φλυαρία, θέλουν την εμπειρία και το βίωμα.Αντίθετα μπορώ να πω ότι η πλειοψηφία τους ενοχλείται όταν υπάρχει αδιάφορος ή άθεος θεολόγος.
Τέλος όσον αφορά τη μετατροπή του μαθήματος σε θρησκειολογικό έχω να πω τα εξής:Στη Β΄λυκείου υπάρχει ένα μεγάλο κεφάλαιο για τα άλλα θρησκεύματα το οποίο είναι υπεραρκετό για την πληροφόρηση των μαθητών.Εγώ προσωπικά όταν προσπαθούσα να δώσω μερικά πράγματα παραπάνω,τα παιδιά "τσινούσαν", δεν ήθελαν και μου έλεγαν "τι μας ενδιαφέρουν τώρα αυτά" κλπ .Μόνο για σατανισμούς και μαγείες ενδιαφέρονταν από περιέργεια, αλλά και αυτά καλύπτονται από την ύλη της Α' λυκείου.
Τώρα αν υπάρχουν σκοτεινοί κύκλοι στο παιδαγωγικό ινσστιτούτο και πάρουν τέτοια απόφαση με δεδομένο(;) και τον θάνατο του αρχιεπισκόπου,δεν το ξέρω , αλλά είμαι αισιόδοξος. :)
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 4:41 pm
από jimysn
Άκαιρη η ψηφοφορία γιατί μέχρι τώρα στην Ελλάδα δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα. Κι αυτοί που κατα καιρούς αναφέρονται στο ζήτημα κατάργησης του μαθήματος...το κάνουν μόνο και μόνο για λόγους προβολής.
Τα θρησκευτικά και ότι έχει να κάνει με τη θρησκεία και μάλιστα την Ορθόδοξη πίστη μας "πουλάει"
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 21, 2008 5:47 pm
από alithis
jimysn έγραψε:Άκαιρη η ψηφοφορία γιατί μέχρι τώρα στην Ελλάδα δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα. Κι αυτοί που κατα καιρούς αναφέρονται στο ζήτημα κατάργησης του μαθήματος...το κάνουν μόνο και μόνο για λόγους προβολής.
Τα θρησκευτικά και ότι έχει να κάνει με τη θρησκεία και μάλιστα την Ορθόδοξη πίστη μας "πουλάει"
αγαπητε,
καθολου ακαιρη!θα τεθει αυτο το θεμα καποια στιγμη ...και θα το δεις...να μην πω οτι αρκετοι-και μαλιστα καιριοι πολιτικοι παραγοντες -το θετουν ηδη...και προσωπικως ,νομιζω,οτι δεν το κανουν αυτο μονο και μονο επειδη πουλαει...!!!
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιαν 22, 2008 6:32 pm
από yianvla
Εγώ θα ήθελα να συγχαρώ όσους θεολόγους προσπαθούν (υπό πραγματικά αντίξοες συνθήκες πιστεύω....) να κάνουν σωστά το μάθημα τους. Χαίρομαι που έχω συναντήσει μερικούς τέτοιους που και ευσυνείδητοι είναι, αλλά πάνω απ' όλα και σωστοί χριστιανοί. Δυστυχώς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κάποιοι δάσκαλοι που έχω συναντήσει εγώ, είτε αντιμετωπίζουν το μάθημα ως δευτερεύων, είτε δεν έχουν τις γνώσεις να το διδάξουν σωστά (για να μην τους αδικήσω, στα υπόλοιπα μαθήματα, αρκετοί από αυτούς τους δασκάλους φαίνεται να είναι εξαιρετικοί....).
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 23, 2008 5:16 pm
από jimysn
alithis έγραψε:
αγαπητε.
καθολου ακαιρη!θα τεθει αυτο το θεμα καποια στιγμη ...και θα το δεις...να μην πω οτι αρκετοι-και μαλιστα καιριοι πολιτικοι παραγοντες -το θετουν ηδη...και προσωπικως ,νομιζω,οτι δεν το κανουν αυτο μονο και μονο επειδη πουλαει...!!!
Είτε το θέλουμε είτε όχι, η κοινωνία μας έχει γίνει πολυπολιτισμική. Το γεγονός της παγκοσμιοποίησης είναι πραγματικό και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Η ανάγκη της ύπαρξης του μαθήματος των θρησκευτικών ειναι χωρίς αμφιβολία απαιτούμενη....αλλά εκείνο που πιθανόν τίθεται σε συζήτηση είναι αν θα είναι όπως τώρα ή θα αλλάξει μορφή. Έχω τη γνώμη πως μπορεί να υπάρξει και το μέν και το δε. Υπάρχουν πολλά παιδιά αλλόθρησκα ή και άθρησκα. Τι είναι καλύτερο αυτά τα παιδιά να απαλλάσονται από το μάθημα ή να το παρακολουθούν γνωρίζοντας και κάποια στοιχεία της δικής τους πίστης.
Πιστεύετε πως να γίνει ένας άνθρωπος χριστιανός χρειάζεται να το μάθει στο σχολείο και μάλιστα με μια μορφή "κατηχητισμού"?
Η Ορθόδοξη πίστη στην Ελλάδα δεν διώκεται ούτε αμφισβητήται απο αρνητές της και εχθρούς. Διώχτηκε απο τις καρδιές των ανθρώπων, γιατί ακολούθησε παλιότερα λάθος τρόπους προσέγγισης και κατήχησης.
Πολλοί βίωσαν τον υποχρεωτικό εκκλησιασμό ή την κατήχηση με το αυστηρό βλέμμα του δασκάλου και την απειλή της ποινής. Και υπάρχουν και πολλά άλλα.
Γι' αυτό σήμερα συμβαίνουν όλα αυτά.....Αλλαγή πλεύσης χρειάζεται όχι ψηφοφορίες. Τον χριστιανό που βιώνει την πίστη του μέσα απο τα αμαρτήματά του και τις ατέλειές του δεν χρειάζεται να τον κάνουμε πιο χριστιανό. Τους άλλους πως θα τους πείσουμέ? Με ψηφοφορίες?? Αυτό το κάνουμε για να πείσουμε τους εαυτούς μας και να κλειστούμε περισσότερο στο καβούκι μας.
Η πολιτική και οι πολιτικοί δεν βοήθησαν ούτε βοηθούν την πίστη μας. Την εκμεταλεύονται....γιατί έχουμε την τάση να τρώμε κουτόχορτο.
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 23, 2008 5:53 pm
από teodoros
Αγαπητοί μου, καλόν θα είναι τα παδιά μας να τα καθοδηγούμε και να τα διδάσκουμε σωστά οι γονείς και να τους δίνουμε με τη συμπεριφορά μας να κατανοήσουν την ορθόδοξη πίστη. Επίσης στο Δημοτικό Σχολείο καλόν θα είναι τουλάχιστον πριν τις μεγάλες εορτές να οδηγούν τα παιδάκια στην εκκλησία και να τα κοινωνούν.
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 23, 2008 8:52 pm
από alithis
jimysn έγραψε:[
Είτε το θέλουμε είτε όχι, η κοινωνία μας έχει γίνει πολυπολιτισμική. Το γεγονός της παγκοσμιοποίησης είναι πραγματικό και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Η ανάγκη της ύπαρξης του μαθήματος των θρησκευτικών ειναι χωρίς αμφιβολία απαιτούμενη....αλλά εκείνο που πιθανόν τίθεται σε συζήτηση είναι αν θα είναι όπως τώρα ή θα αλλάξει μορφή. Έχω τη γνώμη πως μπορεί να υπάρξει και το μέν και το δε. Υπάρχουν πολλά παιδιά αλλόθρησκα ή και άθρησκα. Τι είναι καλύτερο αυτά τα παιδιά να απαλλάσονται από το μάθημα ή να το παρακολουθούν γνωρίζοντας και κάποια στοιχεία της δικής τους πίστης.
Πιστεύετε πως να γίνει ένας άνθρωπος χριστιανός χρειάζεται να το μάθει στο σχολείο και μάλιστα με μια μορφή "κατηχητισμού"?
Η Ορθόδοξη πίστη στην Ελλάδα δεν διώκεται ούτε αμφισβητήται απο αρνητές της και εχθρούς. Διώχτηκε απο τις καρδιές των ανθρώπων, γιατί ακολούθησε παλιότερα λάθος τρόπους προσέγγισης και κατήχησης.
Πολλοί βίωσαν τον υποχρεωτικό εκκλησιασμό ή την κατήχηση με το αυστηρό βλέμμα του δασκάλου και την απειλή της ποινής. Και υπάρχουν και πολλά άλλα.
Γι' αυτό σήμερα συμβαίνουν όλα αυτά.....Αλλαγή πλεύσης χρειάζεται όχι ψηφοφορίες. Τον χριστιανό που βιώνει την πίστη του μέσα απο τα αμαρτήματά του και τις ατέλειές του δεν χρειάζεται να τον κάνουμε πιο χριστιανό. Τους άλλους πως θα τους πείσουμέ? Με ψηφοφορίες?? Αυτό το κάνουμε για να πείσουμε τους εαυτούς μας και να κλειστούμε περισσότερο στο καβούκι μας.
Η πολιτική και οι πολιτικοί δεν βοήθησαν ούτε βοηθούν την πίστη μας. Την εκμεταλεύονται....γιατί έχουμε την τάση να τρώμε κουτόχορτο.
αγαπητε,
γενικως δεν συμφωνω με τον τροπο που διαπραγματευεσαι το ολο θεμα!συμφωνω με τη διαπιστωση σου περι πολυπολιτισμικοτητος-δυστυχως...!!!
κατα τα αλλα,θεωρω πως αι αποψεις σου ειναι μεν σωστες,αλλα ειναι νομιζω τοποθετημενες πολυ σε επιπεδο ορθοδοξου"διανοησεως".χανουν δηλ την πρακτικοτητα τους!γενικως
θεωρω οτι εισαι πολυ θεωρητικος,περισσοτερο απ'οσο χρειαζεται!εμεις οι θεολογοι που το ζουμε πιο πρακτικα το ζητημα και πιο-θα τολμησω να το πω-χονδρικα!δεν ζουμε πια στη εποχη των κατακομβων,ουτως ωστε να βλεπουμε τα πραγματα σε ενα διυποκειμενικο πληθος ενος ολαγαριθμου ποιμνιου !η Εκκλησια μας ειναι επισημη/επικρατουσα θρησκεια!αυτο ειναι ωσαυτως γεγονος!
ενα θρησκειολογικο μαθημα θα βαλει ολα τα θρησκευματα σε ιση μοιρα και οπωσδηποτε θα σχετικοποιησει τη αποκεκαλυμενη αληθεια της Ορθοδοξου Πιστεως!
για να γινει δέ η μετατροπη του μαθηματος πρεπει να υπαρχουν και οι αντιστοιχες ειδικοτητες θρησκειολογων,και για να υπαρχουν αυτοι πρεπει να γινουν ειδικα κεντρα ισλαμικων,βουδιστικων κ.λ. σπουδων,για να υπαρχουν αυτα πρεπει να γινουν αρκετα αποσαφηνιστικα συνεδρια,ουτως ωστε να δημιουργηθουν ελεγκτες ολων αυτων..και..και..και πολλα αλλα!!θελω να σου πω δηλαδη οτι,καλα ειναι ολα αυτα που λες,αλλα ειναι σε επιπεδο προσωπικης αναζητησηςκαι προσωπικου βιωματος.
το μαθημα των θρησκευτικων δεν ειναι κατηχητικο!!το μαθημα εισαι υποχρεωμενος να το ξερεις ,ακομη κ αν εισαι αθεος!ειναι πρωτιστως γνωσιολογικο μαθημα!αναλογως με τον διδασκοντα και την ευλαβεια του,μπορει να γινει και κατηχητικο-βιωματικο!αν εχεις εστω και καποιες παιδαγωγικες γνωσεις θα καταλαβαινεις,φανταζομαι ,τί εννοω...
απο την αλλα λυπουμαι που δεν εχεις διαπιστωσει στην Ελλαδα την αμφισβητηση της Εκκλησιας απο καποιους συγκεκριμενους ιδεολογικο-πολιτικους κυκλους-ιδιως συγκεκριμενης πολιτικης παραταξεως-και θεωρεις τους παλαιοτερους τροπους κατηχησεως και προσεγγισεως λαθος...νομιζω οτι θα πρεπει να κρινουμε το καθετι στην εποχη του και οχι να το τοποθετουμε στα δεδομενα της σημερινης εποχης κ υστερα να το κρινουμε...
τωρα ως προς το κουτοχορτο...καμμια αντιρρηση!!!!!!
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 23, 2008 9:21 pm
από jimysn
Νομίζω πως κάθε πράγμα κρίνεται από το αποτέλεσμα.
1. Η αρχή της ισότητας και ελευθερίας των ανθρώπων (βασικές αρχές της πίστης μας) απαγορεύει την ίση μεταχείριση των υπολοίπων θρησκειών??
2. Οι κατακόμβες μπορούν να επανέλθουν αν δεν προσέξουμε τους χειρισμούς?
3. Το πολυπολιτισμικό δυστυχώς δεν μπορώ να το κατανοήσω. Ας το δούμε και λίγο διαφορετικά. Μέσα απο το στοιχείο της παγκοσμιοποίησης να αναδείξουμε την ορθότητα-γνήσια θρησκευτική αλήθεια της Ορθοδοξίας.
4. Συμφωνώ με τους πολιτικούς χώρους που αναφέρεις. Θεωρώ όμως πως χρειάζεται περισσότερη προσοχή σε ορισμένους που είναι λύκοι παρουσιαζόμενοι ως πρόβατα.
5. Δεν λέω να αλλάξει μορφή το μάθημα των θρησκευτικών, απλά να γίνει πιο ιδιαίτερο, γιατί είναι ένα μάθημα ζωής.
6. Καμμία γνώση δεν υποχρεούται να μάθει ένας μαθητής. Ηγνώση κατακτιέται δεν μαθαίνεται και μάλιστα με τους τρόπους του ελληνικού εκπ/κού συστήματος. Ακόμη όλοι οι άνθρωποι έχουν την αρχική γνώση για διάφορα θέματα έστω κι αν αυτή είναι λανθασμένη. Προτείνουμε στα παιδιά και δεν τα υποχρεώνουμε.
7. Το βιωματικό της πίστης είναι όντως η πεμπτουσία της. "Πράξις θεωρίας επίβασις".