Σελίδα 1 από 1

Το πάθος της βλασφημίας-Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 15, 2008 2:56 pm
από gkou
ΟΜΙΛΙΑ ΙΓ΄

Το πάθος της βλασφημίας

Αγαπητά μου παιδιά,

Σήμερα θα μιλήσουμε για το επάρατον πάθος της βλασφημίας. Είναι κάτι πολύ φοβερό. Η γη μας σηκώνει ένα ασήκωτο βάρος βλασφημίας από τους υιούς των ανθρώπων. Βογγάει η γη από το έγκλημα αυτό. Το βλέπουμε στην πράξι. Δεν ξέρω πόσο είναι το ποσοστό ,κυρίως βέβαια των ανδρών, που προφέρουν τις φοβερές βλασφημίες εναντίον Εκείνου, που κρατά το σύμπαν με το νεύμα Του. Εγκληματούν κάθε στιγμή. Αν θα ρίξουμε μια ματιά με την φαντασία μας στο πλήθος των ανθρώπων, θα μπορέσουμε να υπολογίσουμε σε κάθε στιγμή χρόνου, πόσες τρομερές βλασφημίες εκτοξεύονται προς τον ουρανό και συναντούν ή μάλλον πληγώνουν την καρδιά Εκείνου, που σταυρώθηκε γιʼ αυτούς.
Έχουμε και το άπειρον πλήθος των δαιμόνων, που βλασφημούν απεριόριστα και ασίγαστα. Η ζωή τους, η ύπαρξίς τους ,το νόημα της υπάρξεώς τους ,δεν είναι τίποτε άλλο∙ δεν έχουν κανένα άλλο σκοπό να ζουν, παρά μόνον το πώς να κατεβάζουν τον Θεό κάτω από τα πόδια τους. Δισεκατομμύρια δαίμονες βλασφημούν απεριόριστα∙ ακολουθούν οι άνθρωποι πίσω απʼ αυτούς ,που συνεχίζουν και συμπληρώνουν το έργο των δαιμόνων. Κι έτσι ο καλός μας Χριστός βρίσκεται ανά πάσαν στιγμήν Εσταυρωμένος από τα πλάσματά Του.
Οι Εβραίοι μία φορά Τον σταύρωσαν. Ενώ εμείς οι Χριστιανοί, οι Ορθόδοξοι, οι λυτρωθέντες από την αιώνιο καταδίκη με το Πανάγιον Αίμα Του, εμείς Τον ξανασταυρώνουμε ,τον ξαναπληγώνουμε, του ξαναβάζουμε το ακάνθινο στεφάνι στην Άχραντον Κεφαλήν Του και Του προξενούμε τόσον πόνο – περισσότερο και από τον πόνο των Ιουδαίων, οι οποίοι δεν τον πίστευαν. Εμείς Τον πιστεύουμε, έχουμε λουσθή στο Ιερόν Βάπτισμα, Τον κοινωνούμε, και μετά Τον βλασφημούμε. Αυτό μπορώ να πω ότι είναι το μεγαλύτερο αμάρτημα και έγκλημα από όλα τα αμαρτήματα και εγκλήματα, που μπορεί να διαπράξη ο άνθρωπος. Όσα άλλα κι αν κάνη, θα είναι ή στον εαυτό του ή στους άλλους. Αυτό όμως αναφέρεται κατʼ ευθείαν στον Χριστό ή στην Παναγία μας.
Ο βλάσφημος άνθρωπος βλασφημεί, όχι γιατί του φταίει ο Θεός. Κάτι άλλο του συμβαίνει ή στην δουλειά του ή στο σπίτι του ή στα παιδιά του ή στη γυναίκα του κ.λπ. , και αντί να βλασφημήση αυτά τα πρόσωπα, αθέλητα και ανεξέλεγκτα κατεβάζει τον Θεό κάτω, και Τον ποδοπατεί με βλασφημίες κι απαίσια λόγια.
Να σκεφθούμε την καρδιά του Χριστού και της Παναγίας, πόσο πολύ πληγώνονται, όταν συνεχώς ,συνεχώς ακούνε βλασφημίες. Παρʼ όλην αυτήν την κατάστασι ο Χριστός μας ανά πάσαν στιγμήν είναι έτοιμος, η καρδιά Του ανοιχτή, να δεχθή αυτόν τον βλάσφημο , να τον συγχωρέση, να τον αγκαλιάση, να τον ασπασθή και να του ανοίξη την Πύλη του Παραδείσου. Η μακροθυμία του Θεού δεν έχει όρια. Εμείς οι άνθρωποι αμαρτάνουμε συνεχώς, πότε με το ένα αμάρτημα, πότε με το άλλο και συνεχώς πικραίνουμε τον Θεό. Ευτυχώς που υπάρχουν ελάχιστοι άνθρωποι ακόμη, οι οποίοι του δίνουν παρηγορία∙ «και επί τοις δούλοις αυτού παρακληθήσεται» ( Δευτερ. 32, 36 ) .
Και η Παναγία μας πολύ πικραίνεται μʼ αυτό το συνεχές αμάρτημα ! Θα σας πω το εξής: Οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας θέλοντας να στολίσουν την Μεγάλη Τεσσαρακοστή, αλλά και να προσφέρουν ιδιαίτερη τιμή και δόξα και λατρεία στην Μεγάλη μας Μητέρα, την Παναγία μας, κανόνισαν ώστε ο Ακάθιστος Ύμνος με τα αμέτρητα «Χαίρε» προς Αυτήν, να ψάλλεται κάθε Παρασκευή βράδυ τις πέντε εβδομάδες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Αυτά τα «Χαίρε» τα ψάλλουμε από ευγνωμοσύνη στην Παναγία μας, λέγοντάς της να χαίρεται ,διότι έφερε την λύτρωσι στον κόσμο.
Μέσα όμως από αυτά τα πολλά «Χαίρε» ακούγεται μία φωνή ,η οποία μας λέγει: «Γιατί μου λέτε να χαίρωμαι;»- είναι η φωνή της Παναγίας μας. «Πώς να χαίρωμαι , καθʼ ην στιγμήν εσείς οι ορθόδοξοι Χριστιανοί ,που αναγνωρίζετε όλο αυτό το μεγαλείο της ενανθρωπήσεως του Υιού μου, φθάνετε στο σημείο να σταυρώνετε το Παιδί Μου!»….

…Ξανασταυρώνουμε τον Κύριον της Δόξης ημείς οι ταλαίπωροι κι μετά περιμένουμε να μας έρθουν ημέρες καλές, ημέρες ευλογίας. Δυστυχώς μας έρχονται όλο και χειρότερες ημέρες από αυτήν την βλασφημίαν του Θεού…

Μήπως ο Θεός ζητά πολλά πράγματα; Όχι. Το βλέπουμε στην παραβολή του ασώτου υιού. Εκείνος ζήτησε το μερίδιό του, το πήρε, το σπατάλησε, και μετά με την φώτησι του Θεού Πατέρα επιστρέφει. Μόλις σκέφθηκε ότι απέτυχε στην προσπάθειά του να ζήση μόνος του κι ότι πρέπει να γυρίση πίσω, ο Θεός και Πατέρας βγήκε από το σπίτι Του και τον περίμενε. Έτσι περιμένει τον κάθε αμαρτωλό άνθρωπο.
Κι αφού ο Θεός αγαπά τον βλάσφημο και τον περιμένει, κι εμείς πρέπει να τους αγαπάμε τους ανθρώπους αυτούς και να αναλάβουμε τον αγώνα να τους βοηθήσουμε να σταματήσουν αυτό το έγκλημα. Ο κάθε ένας από μας, όταν βλέπουμε τους γύρω μας , τον άνδρα, το παιδί , τον γείτονα, να υποπίπτη στο έγκλημα της βλασφημίας, με την προσευχή μας και με διάκρισι να τους βοηθούμε, όσο μπορούμε. Να τους διαφωτίζουμε, να τους νουθετούμε καταλλήλως με αγάπη και καλό τρόπο, ώστε να μην πληγώνουν άλλο την καρδιά του Χριστού και της Παναγίας μας και να μην πανηγυρίζη άλλο ο διάβολος. Διότι ξέρει ότι με τον θάνατο αυτοί θα αντιμετωπίσουν αδέκαστο Κριτή τον Θεό, οπότε θα τους κερδίση εκείνος, ο δαίμονας.
Είναι πολύ ευχάριστο και ενθαρρυντικό το ότι έρχονται άνδρες στην εξομολόγησι, που επιστρέφουν, κλαίνε κι αλλάζουν τρόπο ζωής. Κι αυτό προέρχεται από την φώτησι του Θεού κι από τις προσευχές και την βοήθεια των Χριστιανών και ιδιαίτερα των γυναικών.
Γιʼ αυτό, ας βοηθούμε, όσο μπορούμε, με την Χάρι του θεού, ώστε να χάνη ο διάβολος συνεχώς ψυχές και να τις κερδίζη ο Χριστός μας. Αμήν.

Από το βιβλίο «ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΦΙΛΟΘΕΪΤΟΥ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ»
(ΟΜΙΛΙΑΙ)
ΤΟΜΟΣ Α΄
ΕΚΔΟΣΙΣ
ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΦΙΛΟΘΕΟΥ
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
2005

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 15, 2008 3:59 pm
από strumfi
Πολύ ωραίο.
Γιατί δεν το βάζεις εδώ, μια που τόσο μεγάλη προσπάθεια έχει κάνει ο Silver?
http://athos.edo.gr/modules.php?name=Fo ... ght=#77125

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 15, 2008 6:25 pm
από gkou
Με κάθε επιφύλαξη ,strumfi, αλλά δε νομίζω ότι πρόκειται για τον ίδιο Γέροντα.

Δεν εξαντλείται η συγγνώμη Του

Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 15, 2008 8:29 pm
από michail
Πως είναι δυνατό να εξαντληθεί η αγάπη Του, εφόσον ο Θεός είναι άπειρος; Άπειρη θα είναι και η αγάπη Του. Και επειδή ο Θεός είναι αγάπη, γι΄ αυτό και μας συγχωρεί, πρόθυμα πάντοτε και πάντα αμαρτωλό. Το διακηρύττει ο ίδιος: «Ου θελήσει θέλω τον θάνατον του αμαρτωλού, ως το επιστρέψαι και ζην αυτόν». Πολλές φορές σφάλλουμε ενώπιόν Του. Αμαρτάνοντες παραβαίνουμε το Νόμο Του. Η αμαρτία είναι ανομία, είναι ύβρις και προσβολή κατά του Θεού. Είναι σαν να λέμε στον Θεό: Συ διατάσσεις εκείνο, αλλά εγώ δεν υπακούω και δεν κάνω αυτό που παραγγέλλεις. Δεν λογαριάζω το μεγαλείο Σου και τις απειλές Σου.

Και αν μεν κάνω κάτι που δεν το ήξερα, υπάρχει ελαφρυντικό, αλλά εάν ήξερα ότι απαγορεύεται από το Νόμο Του, τότε; «Φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος». Π.χ. όταν τολμώ να λέω ότι όσα παραγγέλλει ο Θεός είναι ανεφάρμοστα, δεν γίνονται σήμερα και δεν συμβιβάζονται με το επάγγελμά μου η την εποχή μου, τι είναι αυτό; Δεν είναι προσβολή του Θεού; Διότι κατ΄ αυτόν τον τρόπο τολμούμε να ισχυρισθούμε ότι ο Θεός ζητεί πράγματα αδύνατα. Επομένως είναι άδικος. Προσβάλλουμε λοιπόν τον Θεό κατ΄ αυτόν τον τρόπο. Και όμως συγχωρεί. Παραβλέπει τις αδυναμίες μας. Μας συγχωρεί όχι μια και δύο, αλλά πολλές φορές την ημέρα όταν αμαρτάνουμε.

Εάν κάποιος μας υβρίσει η διαβάλλει, έστω και μια φορά, δημιουργείται πολλές φορές στην ψυχή μας απέχθεια, αντιπάθεια. Εάν δύο φορές, τότε δημιουργείται μίσος σε τέτοιο σημείο που δεν θέλουμε να τον δούμε. Και αν μεσολαβήσουν άλλοι για να συνδιαλλαγούμε, θα το πράξουμε με πολύ κόπο και πόνο. Και τότε ακόμη είναι ζήτημα αν θα εξαλειφθεί τελείως η απέχθεια. Ο Θεός όμως ο μεγάλος, ο παντοδύναμος, ο άπειρος, υβριζόμενος και περιφρονούμενος από τον ατελή άνθρωπο συγχωρεί.

Ο Θεός είναι άγιος. Και με τις αμαρτίες μας προσβάλλουμε την αγιότητά Του. Για να γίνει κατανοητό ένα μέρος του πόνου που δοκιμάζει ο Θεός από τις αμαρτίες μας, ας λάβουμε υπόψη μας ένα πατέρα δίκαιο, ενάρετο, που βλέπει το παιδί μου που το ανέθρεψε να τον ατιμάζει με την αμαρτωλή ζωή. Τον πόνο που δοκιμάζει ο πατέρας αυτός, δεν μπορεί να τον εξομοιώσει με κανένα άλλον πόνο του. Διατρυπά την καρδιά του πικρία ανέκφραστη. Έτσι και ο Θεός, όταν μας βλέπει να αμαρτάνουμε. Και όμως και πάλι σπεύδει και μας αγκαλιάζει και μας συγχωρεί με την αγάπη Του, σαν να μη είχε συμβεί τίποτε. Αυτό το εκφράζει ο ίδιος στην παραβολή του Ασώτου. Γιατί είναι άβυσσος η ευσπλαγχνία Του. Φρέαρ αρτεσιανό η αγάπη Του. Όπως το αρτεσιανό δεν έχει ανάγκη μηχανής, αλλ΄ εξακολουθεί να ανεβάζει σε ύψος κρουνούς καθαρού ύδατος, έτσι και η αγάπη του Θεού εκχύνεται από τα βάθη της ανεξερεύνητης σοφίας του Θεού, αυθόρμητη, πλούσια, ζωογόνος. Και μολονότι καθημερινά προσβάλλουμε την αγιότητά Του, μας συγχωρεί, όταν εμείς μετανοούμε.

Θα συνεχίσουμε στο επόμενο άρθρο.


Aρχιμ. ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ Ν. ΛΥΡΑΚΗΣ
http://www.imsamou.gr/mag.php?f=0&id=243