Νέα Μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής
Συντονιστές: alex, Συντονιστές
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
Νέα Μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής
Οι κύριοι ήχοι της βυζαντινής μουσικής
Και είναι οι έξεις
Πρώτος
Δεύτερος
Τρίτος
Τέταρτος
Πλάγιος του πρώτου
Πλάγιος του δευτέρου
Πλάγιος του τρίτου ( ΒΑΡΥΣ)
Πλάγιος του τετάρτου
Και είναι οι έξεις
Πρώτος
Δεύτερος
Τρίτος
Τέταρτος
Πλάγιος του πρώτου
Πλάγιος του δευτέρου
Πλάγιος του τρίτου ( ΒΑΡΥΣ)
Πλάγιος του τετάρτου
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
AΠΗΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΧΩΝ
Άπηχήματα των ήχων:
Τό άπήχημα ή ένήχημα κάθε ήχου εϊναι μιά σύντομη μουσική φράση ή οποία αποδίδει, κατά τό δυνατόν, τά κύρια συστατικά του: βάση, διαστήματα, δεσπόζοντες φθόγγους, μελωδικές έλξεις καί καταλήξεις, δίνοντας έτσι τό χαρακτηριστικό του άκουσμα, τήν "ιδέα" του. Συνήθως τό άπήχημα ψάλλεται άπ' αυτόν πού διευθύνει τόν χορό, γιά νά μπορέσουν καί οί υπόλοιποι πού θά ψάλουν, ν' ακούσουν τήν ίδέα του ήχου
Στην εκκλησιαστική μουσική τα απηχήματα γίνονται με το μουσικό όνομα κάθε ήχου:
Ανανές (ήχος Α΄), Νεανές (ήχος Β΄), Νανά (ήχος Γ΄), Άγια (ήχος Δ΄), Αανές (ήχος πλ. του Γ΄ ή Βαρύς), Νεχέανες ή Λέγετος (ήχος πλ. του Β΄), Ανέανες (ήχος πλ. του Α΄), Νεάγιε (ήχος πλ. του Δ΄)
Τό άπήχημα ή ένήχημα κάθε ήχου εϊναι μιά σύντομη μουσική φράση ή οποία αποδίδει, κατά τό δυνατόν, τά κύρια συστατικά του: βάση, διαστήματα, δεσπόζοντες φθόγγους, μελωδικές έλξεις καί καταλήξεις, δίνοντας έτσι τό χαρακτηριστικό του άκουσμα, τήν "ιδέα" του. Συνήθως τό άπήχημα ψάλλεται άπ' αυτόν πού διευθύνει τόν χορό, γιά νά μπορέσουν καί οί υπόλοιποι πού θά ψάλουν, ν' ακούσουν τήν ίδέα του ήχου
Στην εκκλησιαστική μουσική τα απηχήματα γίνονται με το μουσικό όνομα κάθε ήχου:
Ανανές (ήχος Α΄), Νεανές (ήχος Β΄), Νανά (ήχος Γ΄), Άγια (ήχος Δ΄), Αανές (ήχος πλ. του Γ΄ ή Βαρύς), Νεχέανες ή Λέγετος (ήχος πλ. του Β΄), Ανέανες (ήχος πλ. του Α΄), Νεάγιε (ήχος πλ. του Δ΄)
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
AΠΗΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΧΩΝ MΕΛΟΣ
ΤΑ ΑΠΗΧΗΜΑΤΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ
ΨAΛΛOYN: KΩN/NOΣ MΠIΛAΛHΣ - AΘ. ΠAΠAΘANAΣIOY
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
http://i228.photobucket.com/albums/ee11 ... tel/74.jpg βασικες εννοιες
http://i228.photobucket.com/albums/ee11 ... tel/75.jpg μουσικη σκαλα
http://i228.photobucket.com/albums/ee11 ... tel/77.jpg μουσικη κλιμακα
βλέπετε το κείμενο από την φωτογραφία και ακούτε την παραλλαγή από το βίντεο στο YouTube
Στην ερμηνεία της παραλλαγής
Ο Πρωτοψάλτης Αλέξιος Νικολουτσόπουλος Α λαμπαδάριος Ιερού Ναού Ζωοδόχου πηγής Ψαλίδι Αμαρουσίου Καθηγητής βυζαντινής Μουσικής
http://i228.photobucket.com/albums/ee11 ... tel/75.jpg μουσικη σκαλα
http://i228.photobucket.com/albums/ee11 ... tel/77.jpg μουσικη κλιμακα
βλέπετε το κείμενο από την φωτογραφία και ακούτε την παραλλαγή από το βίντεο στο YouTube
Στην ερμηνεία της παραλλαγής
Ο Πρωτοψάλτης Αλέξιος Νικολουτσόπουλος Α λαμπαδάριος Ιερού Ναού Ζωοδόχου πηγής Ψαλίδι Αμαρουσίου Καθηγητής βυζαντινής Μουσικής
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
ΙΕΡΟΨΑΛΤΕΣ
Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι συνάδελφοι και ιεροψάλτες εμείς θα σας ονομάσουμε ορισμένους καταξιωμένους με μεγάλο έργο και γνώση της βυζαντινής μουσικής που πραγματικά το αξίζουν και θα πάρουμε πολλά παραδείγματα από αυτούς πάνω στη διδασκαλεία της βυζαντινής μουσικής
Λυκούργος Αγγελόπουλος
Δημήτριος καλομοίρης
Κώστας μπιλαλης
Φώτιος κετζετζης
Γεώργιος χατζηχρονογλου
Χάρης νταραβανογλου
θεοδωρος βασιλικος
Από τους παραπανω συναδελφους ειναι όλοι πρωτοψάλτες και καθηγητές βυζαντινής μουσικής
Όλοι οι συνάδελφοι είναι καταξιωμένοι και σεβαστοί διότι ορισμένους τους γνωρίζουμε από κοντά
Θα εστιάσω όμως σε ένα νέο άνθρωπο το Δημήτριο καλομοίρη ο οποίος συγκεντρώνει πλήθος νέων ανθρώπων
Ἡ χορωδία ἱδρύθηκε ἀπὸ τὸν Δημήτριο Καλομοίρη καὶ τοὺς μαθητὲς - συνεργάτες του, περὶ τὸ 1989, μὲ σκοπὸ τὴν μελέτη καὶ τὴν προβολὴ τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς, κατὰ τὴν αὐστηρὴ παράδοση.
Ἀπαρτίζεται ἀπὸ περίπου σαράντα (40) ἐνεργὰ μέλη (ὅλοι μαθητὲς τοῦ Δ. Κ.) καὶ ἀνανεώνεται διαρκῶς ἀπὸ νέους μαθητές. Ἡ πλειονότητα τῆς χορωδίας ἐπανδρώνει στὶς ἱερὲς ἀκολουθίες τὸ δεξιὸ ἀναλόγιο τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Κηφισιᾶς, ἐνῷ ἀρκετὰ μέλη ἤδη στελεχώνουν ἱερὰ ἀναλόγια σὲ ἄλλους ἱεροὺς Ναούς, ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς.
Ἡ Χορωδία Δημητρίου Καλομοίρη ἀναπτύσσει ἔντονη μουσικὴ δραστηριότητα στὴν Ἑλλάδα καὶ στὸ ἐξωτερικό:
• Λαμβάνει μέρος σὲ λατρευτικὲς συνάξεις, ὅπως πανηγύρεις Ἱερῶν Ναῶν καὶ Μονῶν.
• Ἔχει ἠχογραφήσει ὀκτὼ (8) ψηφιακοὺς δίσκους CD μὲ κάλυψη μουσικῶν θεματικῶν περιοχῶν (π.χ. ὀκτὼ ἦχοι, ἑσπερινός, ὄρθρος κλπ.).
• Ἑρμηνεύει τακτικὰ ὕμνους σὲ ἐκπομπὲς τῆς Ἑλληνικῆς Ραδιοφωνίας (Γ´ Πρόγραμμα).
• Συμμετέχει μὲ ἀξιοσημείωτη παρουσία σὲ πλῆθος συναυλιῶν ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς καὶ δημοτικῆς μουσικῆς μὲ τὴν συνοδεία παραδοσιακῶν ὀργάνων.
Ὅλη ἡ σύνθεση τῆς χορωδίας ἐργάζεται μὲ πολλὴ κατάθεση χρόνου καὶ ἐνέργειας μὲ στόχους τὴν ἄρτια κατάρτιση στὴν μουσικὴ ἀνάγνωση καὶ τὴν ἀπόδοση τοῦ παραδοσιακοῦ ὕφους. Πρωτίστως δέ, ὅλοι τους προσπαθοῦν νὰ βιώνουν μία ὑγιῆ σχέση μὲ τὴν παράδοση καὶ τὰ γνήσια ἑλληνικὰ ἤθη.
Ακούστε ένα δείγμα ήχου μέλος
Οι τα Χερουβείμ μυστικώς εικονίζοντες το εκτελεί ο Δημήτριος καλομοίρης
Με άψογη ρυθμική αγωγή πατώντας σωστά και δυνατά πάνω στα διαστήματα των χρόνων με απόλυτο συγχρονισμό
http://www.mediafire.com/?wznj2ey2mzm
Λυκούργος Αγγελόπουλος
Δημήτριος καλομοίρης
Κώστας μπιλαλης
Φώτιος κετζετζης
Γεώργιος χατζηχρονογλου
Χάρης νταραβανογλου
θεοδωρος βασιλικος
Από τους παραπανω συναδελφους ειναι όλοι πρωτοψάλτες και καθηγητές βυζαντινής μουσικής
Όλοι οι συνάδελφοι είναι καταξιωμένοι και σεβαστοί διότι ορισμένους τους γνωρίζουμε από κοντά
Θα εστιάσω όμως σε ένα νέο άνθρωπο το Δημήτριο καλομοίρη ο οποίος συγκεντρώνει πλήθος νέων ανθρώπων
Ἡ χορωδία ἱδρύθηκε ἀπὸ τὸν Δημήτριο Καλομοίρη καὶ τοὺς μαθητὲς - συνεργάτες του, περὶ τὸ 1989, μὲ σκοπὸ τὴν μελέτη καὶ τὴν προβολὴ τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς, κατὰ τὴν αὐστηρὴ παράδοση.
Ἀπαρτίζεται ἀπὸ περίπου σαράντα (40) ἐνεργὰ μέλη (ὅλοι μαθητὲς τοῦ Δ. Κ.) καὶ ἀνανεώνεται διαρκῶς ἀπὸ νέους μαθητές. Ἡ πλειονότητα τῆς χορωδίας ἐπανδρώνει στὶς ἱερὲς ἀκολουθίες τὸ δεξιὸ ἀναλόγιο τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Κηφισιᾶς, ἐνῷ ἀρκετὰ μέλη ἤδη στελεχώνουν ἱερὰ ἀναλόγια σὲ ἄλλους ἱεροὺς Ναούς, ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς.
Ἡ Χορωδία Δημητρίου Καλομοίρη ἀναπτύσσει ἔντονη μουσικὴ δραστηριότητα στὴν Ἑλλάδα καὶ στὸ ἐξωτερικό:
• Λαμβάνει μέρος σὲ λατρευτικὲς συνάξεις, ὅπως πανηγύρεις Ἱερῶν Ναῶν καὶ Μονῶν.
• Ἔχει ἠχογραφήσει ὀκτὼ (8) ψηφιακοὺς δίσκους CD μὲ κάλυψη μουσικῶν θεματικῶν περιοχῶν (π.χ. ὀκτὼ ἦχοι, ἑσπερινός, ὄρθρος κλπ.).
• Ἑρμηνεύει τακτικὰ ὕμνους σὲ ἐκπομπὲς τῆς Ἑλληνικῆς Ραδιοφωνίας (Γ´ Πρόγραμμα).
• Συμμετέχει μὲ ἀξιοσημείωτη παρουσία σὲ πλῆθος συναυλιῶν ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς καὶ δημοτικῆς μουσικῆς μὲ τὴν συνοδεία παραδοσιακῶν ὀργάνων.
Ὅλη ἡ σύνθεση τῆς χορωδίας ἐργάζεται μὲ πολλὴ κατάθεση χρόνου καὶ ἐνέργειας μὲ στόχους τὴν ἄρτια κατάρτιση στὴν μουσικὴ ἀνάγνωση καὶ τὴν ἀπόδοση τοῦ παραδοσιακοῦ ὕφους. Πρωτίστως δέ, ὅλοι τους προσπαθοῦν νὰ βιώνουν μία ὑγιῆ σχέση μὲ τὴν παράδοση καὶ τὰ γνήσια ἑλληνικὰ ἤθη.
Ακούστε ένα δείγμα ήχου μέλος
Οι τα Χερουβείμ μυστικώς εικονίζοντες το εκτελεί ο Δημήτριος καλομοίρης
Με άψογη ρυθμική αγωγή πατώντας σωστά και δυνατά πάνω στα διαστήματα των χρόνων με απόλυτο συγχρονισμό
http://www.mediafire.com/?wznj2ey2mzm
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ
Κάθε ήχος έχει το δικό του αναστάσιμο απολυτίκιο με αυτό τον τρόπο μπορείτε εύκολα να ξεχωρίσετε σε ποιον ήχο είστε , η για ποιον ήχο μιλάμε.
Και τα οχτώ αναστάσιμα απολυτίκια θα πρέπει να τα γνωρίζετε και τουλάχιστον να τα ξέρετε απέξω γιατί αυτά είναι η βάση του κορμού για όλα τα υπόλοιπα πάνω σε αυτά στηρίζονται όλα τα υπόλοιπα και ειδικά ο κάθε ήχος .
Στην εκκλησιά κάθε Κυριακή ψάλλουμε και ένα διαφορετικό ήχο με τη σειρά του ο καθένας και ξανά από την αρχή κάνοντας ένα κύκλο εκτός όταν πέφτει Κυριακή και μεγάλη εορτή τότε ψάλλουμε διαφορετικά το τι θα ψάλλουμε μας το λέει το βιβλίο που λέγετε (τυπική διάταξης) και είναι διαφορετικό κάθε χρόνο πωλείτε στα χριστιανικά βιβλιοπωλεία .
Αυτό το βιβλίο μας καθοδηγεί και μας λέει ακριβώς τι θα ψάλλουμε κάθε μέρα του έτους. Πολύ χρήσιμο το έχουν όλα τα αναλόγια των ναών.
Η πρώτη λοιπόν προσπάθεια για να ανέβουμε στο αναλόγιο είναι να μπορούμε να διαβάζουμε τα διάφορα κείμενα σωστά και καθαρά με καλό τονισμό διότι όλα είναι στην καθαρεύουσα και αν αλλάξουμε τόνο μπορεί να ακουστή κάτι άλλο και όχι το σωστό , ένα βιβλίο που μπορεί να σας λύσει τη γλώσσα είναι το ψαλτήριον εκεί μέσα περιέχονται όσα διαβάζουμε και ψάλλουμε Στην εκκλησιά
Και τα οχτώ αναστάσιμα απολυτίκια θα πρέπει να τα γνωρίζετε και τουλάχιστον να τα ξέρετε απέξω γιατί αυτά είναι η βάση του κορμού για όλα τα υπόλοιπα πάνω σε αυτά στηρίζονται όλα τα υπόλοιπα και ειδικά ο κάθε ήχος .
Στην εκκλησιά κάθε Κυριακή ψάλλουμε και ένα διαφορετικό ήχο με τη σειρά του ο καθένας και ξανά από την αρχή κάνοντας ένα κύκλο εκτός όταν πέφτει Κυριακή και μεγάλη εορτή τότε ψάλλουμε διαφορετικά το τι θα ψάλλουμε μας το λέει το βιβλίο που λέγετε (τυπική διάταξης) και είναι διαφορετικό κάθε χρόνο πωλείτε στα χριστιανικά βιβλιοπωλεία .
Αυτό το βιβλίο μας καθοδηγεί και μας λέει ακριβώς τι θα ψάλλουμε κάθε μέρα του έτους. Πολύ χρήσιμο το έχουν όλα τα αναλόγια των ναών.
Η πρώτη λοιπόν προσπάθεια για να ανέβουμε στο αναλόγιο είναι να μπορούμε να διαβάζουμε τα διάφορα κείμενα σωστά και καθαρά με καλό τονισμό διότι όλα είναι στην καθαρεύουσα και αν αλλάξουμε τόνο μπορεί να ακουστή κάτι άλλο και όχι το σωστό , ένα βιβλίο που μπορεί να σας λύσει τη γλώσσα είναι το ψαλτήριον εκεί μέσα περιέχονται όσα διαβάζουμε και ψάλλουμε Στην εκκλησιά
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ
Τα πρώτα δυο βιβλία που πρέπει να αγοράσουμε είναι τα έξεις
(Θεωρία και πράξη της βυζαντινής μουσικής) εκδότης Γεώργιος ν Κωνσταντίνου πρωτοψάλτης και καθηγητής βυζαντινής μουσικής στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας
Δεξί χέρι του Λυκούργου Αγγελόπουλου
To δεύτερο βιβλίο είναι το
ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ: περιέχει Εσπερινό, Όρθρο και Θεία λειτουργία.
Το δεύτερο βιβλίο δεν περιέχει βυζαντινές νότες εχει τα αποσπάσματα των κειμένων και είναι με λόγια
Εσείς λοιπόν στα πρώτα βήματα σας θα πρέπει να βρείτε ένα αναλόγιο της γειτονία σας η όπου εσείς θέλετε και να έχετε μαζί σας το ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Εκεί λοιπόν θα είστε κοντά στο αναλόγιο για να παρακολουθείτε το τη γίνετε και το τι ακριβώς λέγετε αλλά και ποια αλλά βιβλία χρησιμοποιούμε και με τη σειρά. Οπως είπαμε θα πρέπει να είστε από την αρχή του όρθρου στις 7.00 το πρωί
Στην αρχή του όρθρου μετά από τον ΙΕΡΕΑ ο αριστερός ψάλτης διαβάζει το εξάψαλμο ο όποιος περιέχετε στο εγκόλπιο του αναγνώστου και μετά συνεχίζουμε όπως πάει το βιβλίο
(Θεωρία και πράξη της βυζαντινής μουσικής) εκδότης Γεώργιος ν Κωνσταντίνου πρωτοψάλτης και καθηγητής βυζαντινής μουσικής στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας
Δεξί χέρι του Λυκούργου Αγγελόπουλου
To δεύτερο βιβλίο είναι το
ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ: περιέχει Εσπερινό, Όρθρο και Θεία λειτουργία.
Το δεύτερο βιβλίο δεν περιέχει βυζαντινές νότες εχει τα αποσπάσματα των κειμένων και είναι με λόγια
Εσείς λοιπόν στα πρώτα βήματα σας θα πρέπει να βρείτε ένα αναλόγιο της γειτονία σας η όπου εσείς θέλετε και να έχετε μαζί σας το ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Εκεί λοιπόν θα είστε κοντά στο αναλόγιο για να παρακολουθείτε το τη γίνετε και το τι ακριβώς λέγετε αλλά και ποια αλλά βιβλία χρησιμοποιούμε και με τη σειρά. Οπως είπαμε θα πρέπει να είστε από την αρχή του όρθρου στις 7.00 το πρωί
Στην αρχή του όρθρου μετά από τον ΙΕΡΕΑ ο αριστερός ψάλτης διαβάζει το εξάψαλμο ο όποιος περιέχετε στο εγκόλπιο του αναγνώστου και μετά συνεχίζουμε όπως πάει το βιβλίο
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
Εγκόλπιον Αναγνώστου και Ψάλτου
Εκδόθηκε και κυκλοφορήθηκε από την Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος –στη Σειρά των Λειτουργικών εκδόσεων– η ΣΤ´ αναθεωρημένη έκδοση του «Εγκολπίου Αναγνώστου και Ψάλτου». Η παρούσα έκδοση –της οποίας την επιμέλεια είχε ο πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Παπαγιάννης, μέλος της ειδικής επί της εκδόσεως των Λειτουργικών βιβλίων Επιτροπής της Αποστολικής Διακονίας–, εκτυπώθηκε με νέα στοιχειοθεσία και σχήμα. Στο εκτενές εισαγωγικόν σημείωμα (σελ. 7-19) ο Επιμελητής της εκδόσεως Πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Παπαγιάννης αναφέρει λεπτομερώς τι περιλαμβάνει το παρόν «Εγκόλπιον» και ποία είναι η χρησιμότητά του ως βοηθητικού Λειτουργικού βιβλίου. Τιμή: 15,00 ?
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ / ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ / ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Ν. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
ΘΕΟΣ ΚΥΡΙΟΣ
Αφού λοιπόν τελειώσει ο εξάψαλμος ο πατερ αρχίζει και ψάλλει (Εν ειρήνη του κυρίου δεηθωμεν) και με τη σειρά του ο καθένας πρώτα ο δεξιός χορός ψάλλουν κύριε ελεήσον
Η τελευταία φράση του ιερέα είναι (ότι πρέπει σοι πάσα δόξα κτλ)
Μετά την εκφώνηση του ιερέως οι χοροί εναλλάξ ψάλλουν
κατά τον ηχον της Κυριακής η του απολυτίκιου της ημέρας το ( θεός κύριος )
4 φορές το πρώτο άνευ στίχου τα δε λοιπά μετά στοίχων
Αυτά είναι στο ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ: σελίδα 92
Τα ηχητικά παραδείγματα θα μας τα δώσει ο (Φώτιος κατζετζης )
Και θα αρχίσουμε από τον πρώτο ήχο ΠΑ
http://www.mediafire.com/?nnhkenzyqzy
Στο δεύτερο παράδειγμα έχουμε το θεός κύριος μετά των στοίχων και το έχουμε ξεσηκώσει από την μικρή παράκληση της παναγίας ο ήχος είναι τέταρτος το θεός κύριος το ψέλνουμε βάση του ήχου της ημέρας που μας λέει η τυπική διάταξης και όχι σε ότι ήχο θέλουμε εμείς
http://www.mediafire.com/?tnjhjdu3bwj
ψαλλουν ο κωστας και γεωργιος μπιλαλης
Η τελευταία φράση του ιερέα είναι (ότι πρέπει σοι πάσα δόξα κτλ)
Μετά την εκφώνηση του ιερέως οι χοροί εναλλάξ ψάλλουν
κατά τον ηχον της Κυριακής η του απολυτίκιου της ημέρας το ( θεός κύριος )
4 φορές το πρώτο άνευ στίχου τα δε λοιπά μετά στοίχων
Αυτά είναι στο ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ: σελίδα 92
Τα ηχητικά παραδείγματα θα μας τα δώσει ο (Φώτιος κατζετζης )
Και θα αρχίσουμε από τον πρώτο ήχο ΠΑ
http://www.mediafire.com/?nnhkenzyqzy
Στο δεύτερο παράδειγμα έχουμε το θεός κύριος μετά των στοίχων και το έχουμε ξεσηκώσει από την μικρή παράκληση της παναγίας ο ήχος είναι τέταρτος το θεός κύριος το ψέλνουμε βάση του ήχου της ημέρας που μας λέει η τυπική διάταξης και όχι σε ότι ήχο θέλουμε εμείς
http://www.mediafire.com/?tnjhjdu3bwj
ψαλλουν ο κωστας και γεωργιος μπιλαλης