[ 31. Αν και ο καθένας μας είναι εξοικειωμένος με την νηστεία, την προσευχή και τα παρόμοια, δεν θα παραλείψω να αναφερθώ και σε αυτά, στο κατάλληλο όμως σημείο της πραγματείας μου. Θα δείξω, πως οι διακονίες αυτές που είναι εύκολες και προσιτές στον καθένα , όπως επίσης και άλλες παρόμοιες εργασίες που πολλοί θεωρούν ασήμαντες ,εκβιάζουν την θεία βοήθεια. Βεβαίως, κάθε άνθρωπος που μεριμνά για την σωτηρία του ασκείται σε κάποιο βαθμό σε αυτές. Όμως πολλοί, μη γνωρίζοντας για ποιον λόγο τις ασκούν , δεν δρέπουν καρπούς. Επιπλέον ,δεν γνωρίζουν ποια είναι η αρμόζουσα βάση της προσευχής και της νηστείας μέσα στην άσκηση. Κι αυτό γιατί η διακονία τους δεν έχει τάξη και ομαλότητα ούτε μέτρο και διάρκεια, αλλά είναι άμετρη και αποσπασματική.
32. Τι είναι πιο αδύναμο από τις σταγόνες του νερού; Κι όμως με την σταθερότητα και την μεγάλη διάρκεια σκάβουν την πέτρα, και ανοίγουν βαθιές ρωγμές στον βράχο. Έτσι είναι και η συνεχής διακονία: Ακόμη κι αν είναι μικρή, χάρη στην σταθερότητα της συσσωρεύει αμύθητους θησαυρούς.
33. Θα σου πω τώρα έναν εύκολο κανόνα, χρήσιμο για τους αδύναμους. Ακολουθώντας τον μπορεί κανείς εύκολα να προοδεύσει. Ο κανόνας αυτός φέρνει γρήγορα την χαρά, που οδηγεί τον νου στην συνεχή τήρησή του. Έτσι μπορείς να τον εκτελείς με ζήλο και κατάνυξη, χωρίς εξαναγκασμό.
34. Αυτόν τον κανόνα να τηρείς όταν το σώμα είναι αδύναμο, εξαντλημένο από την συνεχή ορθοστασία και την καθιερωμένη θεία λατρεία , και δεν μπορεί να τελέσει τις συνεχείς προσευχές ,δια των οπίων γεννάται η προσευχή της καρδιάς. Να μένεις καθιστός, όπως ακριβώς μου το περιέγραψες, προσπαθώντας να πέφτεις πολλές φορές πρηνής ,κάνοντας για αρκετή ώρα την παράκλησή σου, ώστε η θεωρία της Γραφής να αναμειχθεί με την προσευχή. Όταν αυτό συμβεί, θα ξεπροβάλει και θα απλωθεί μέσα σου το φως , και αγαλλίαση θα γεμίσει την ψυχή σου. Με τον κανόνα αυτό η προσευχή θα σου δίνει την αγαλλίαση χάρη στην ανάγνωση, κι η ανάγνωση θα φωτίζεται χάρη στην προσευχή , το κλειδί της Γραφής. Γιατί την ώρα της προσευχής η Γραφή ανοίγεται μπροστά στον νου ,κι οι θεωρίες της με την σειρά τους προκαλούν τον θαυμασμό και διεγείρουν εκ νέου τον πόθο για προσευχή. ]
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
Ισαάκ του Σύρου-"ΑΣΚΗΤΙΚΑ"
Συντονιστές: ntinoula, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2629
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος
[59. Προσευχή δεν είναι μόνο η επανάληψη λέξεων, αλλά και οι σκέψεις για τον Θεό, που αναδύονται από τα βάθη του νου. Από την συνεχή μελέτη του Θεού , ο νους αλλοιώνεται κάποτε , κοιτώντας Τον γεμάτος δέος και έκπληξη. Οι κινήσεις του ενώνονται με το Πνεύμα , και παρατηρεί τότε τον Θεό από κοντά , με έναν τρόπο άρρητο. Ευλογημένος αυτός που περιμένει πάντοτε μπροστά στην πόρτα Του, γιατί δεν θα καταισχυνθεί.
60. Ποτέ μη βασιστείς στην αυτογνωσία σου, γιατί μπορεί να καταντήσεις έρμαιο των δαιμόνων. Και αν σε κυκλώσουν και σε παγιδεύσουν στα γερά τους δίχτυα , θα σε οδηγήσουν σε πλήρη σύγχυση και ταραχή, ώσπου στο τέλος να μην ξέρεις που βρίσκεσαι.
61. Μην αρχίζεις την οδοιπορία σου χωρίς πρώτα να απευθύνεις την παράκληση, ιδίως όταν ξεκινάς για σκοτεινά μονοπάτια. Ας μην σιγήσει ποτέ στα χείλη σου η παράκληση, κι ας την συνοδεύει πάντοτε η παραδοχή της αδυναμίας και της άγνοιάς σου, ώστε το έλεος του Θεού να σε βοηθήσει για την ταπείνωσή σου, κι ας είσαι ανάξιος. Όταν λείπει η πραγματική εργασία, ο Θεός θα δεχθεί αντί για αυτήν την ταπείνωση και την παραδοχή της αδυναμίας, και θα δώσει στον ταπεινό τον μισθό για την εργασία που δεν έκανε.
62. Ο Θεός προτιμά αυτόν που στέκεται εμπρός Του ταπεινός γιατί του λείπουν τα απαιτούμενα, από εκείνον που νομίζει πως με τα πολλά έργα Του κάνει χάρη. Όμως εκείνος που συνδυάζει την εργασία με την ταπείνωση έχει μέσα του δύο μεγάλους φωτεινούς αστέρες. Θα αγάλλεται πάντοτε με το φως τους, και θα χαροποιεί τον Θεό. ]
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
60. Ποτέ μη βασιστείς στην αυτογνωσία σου, γιατί μπορεί να καταντήσεις έρμαιο των δαιμόνων. Και αν σε κυκλώσουν και σε παγιδεύσουν στα γερά τους δίχτυα , θα σε οδηγήσουν σε πλήρη σύγχυση και ταραχή, ώσπου στο τέλος να μην ξέρεις που βρίσκεσαι.
61. Μην αρχίζεις την οδοιπορία σου χωρίς πρώτα να απευθύνεις την παράκληση, ιδίως όταν ξεκινάς για σκοτεινά μονοπάτια. Ας μην σιγήσει ποτέ στα χείλη σου η παράκληση, κι ας την συνοδεύει πάντοτε η παραδοχή της αδυναμίας και της άγνοιάς σου, ώστε το έλεος του Θεού να σε βοηθήσει για την ταπείνωσή σου, κι ας είσαι ανάξιος. Όταν λείπει η πραγματική εργασία, ο Θεός θα δεχθεί αντί για αυτήν την ταπείνωση και την παραδοχή της αδυναμίας, και θα δώσει στον ταπεινό τον μισθό για την εργασία που δεν έκανε.
62. Ο Θεός προτιμά αυτόν που στέκεται εμπρός Του ταπεινός γιατί του λείπουν τα απαιτούμενα, από εκείνον που νομίζει πως με τα πολλά έργα Του κάνει χάρη. Όμως εκείνος που συνδυάζει την εργασία με την ταπείνωση έχει μέσα του δύο μεγάλους φωτεινούς αστέρες. Θα αγάλλεται πάντοτε με το φως τους, και θα χαροποιεί τον Θεό. ]
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2629
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος
63. Όταν λείπουν τα έργα, η αρετή της ταπείνωσης αναπληρώνει την ανεπάρκεια . Γιατί η δύναμη της ταπείνωσης ελέγχει την ψυχή, θυμίζοντάς της τις αμαρτίες της. Η μνήμη τούτη είναι για την ψυχή ένας εθελούσιος σκληρός μόχθος. Χωρίς αυτήν είναι αδύνατον να αποφύγουμε τα καθημερινά αμαρτήματα ή να λάβουμε συγχώρηση για τα σφάλματα του παρελθόντος. Ακόμη κι αν δεν έχουμε εργασθεί ,μπορούμε να νιώσουμε την κατάνυξη κρατώντας πάντοτε στον νου τις αμαρτίες μας ,ώστε να μην έχουμε μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μας μπροστά στον Θεό. Μπορούμε να είμαστε πράοι και ειρηνικοί με τους συνανθρώπους μας και να τιμούμε τον καθένα, να παραμένουμε συγκεντρωμένοι στον εαυτό μας και να μην παρασυρόμαστε σε αστεία και αργολογίες ,και να έχουμε έναν καλό λόγο για όλους. Μπορούμε να αποδεχόμαστε ευχαριστώντας την ώρα της δοκιμασίας, να τηρούμε σοφή σιωπή και να πειθαρχούμε τα μέλη του σώματος , και να θυμόμαστε πάντοτε πως είμαστε θνητοί, και θα εγκαταλείψουμε τον κόσμο. Όλα τούτα, αν και δεν απαιτούν σωματικό μόχθο, κοσμούν τον νου.
64. Όποιος όμως παραμελεί ακόμη και την εσωτερική διακονία που δεν απαιτεί σωματικό κόπο, και επομένως μπορεί να πραγματοποιηθεί παρά την εξασθένηση του σώματος , αυτός έχει παραδώσει τον νου του στην αμέλεια, και δικαίως κατακρίνεται από τον Θεό. Γιατί ο Θεός δεν ζητά τόσο την σωματική διακονία, όσο το ενάρετο θέλημα. Δεν εκλέγει την ενάρετη ψυχή για τα έργα της, αλλά για το ενάρετο θέλημά της που στρέφεται σε Εκείνον, και για την καρδιά που είναι πάντοτε γεμάτη συντριβή. Ούτε διαχωρίζει την αμαρτωλή ψυχή κρίνοντας τις πράξεις της. Γιατί συχνά οι πράξεις δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν για διάφορους λόγους, ενώ από την άλλη αρκετές από αυτές, καλές και κακές, γίνονται άθελά μας. Ο Θεός εξετάζει τι ζητά ο καθένας, τι θέλει και τι τον ευχαριστεί. Έτσι, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα για ενάρετα έργα, η αρετή της ψυχής αρκεί στον Θεό, ακόμη και χωρίς αυτά. Όπως λέγει ο μακαριστός Ερμηνευτής, « βλέπουμε πως ο Κύριος μας με την νομοθεσία του εξετάζει περισσότερο το θέλημα της ψυχής παρά τα έργα της ».
65. Και σε ένα άλλο χωρίο πάλι ,παίρνοντας αφορμή από τα λόγια του Κυρίου, λέγει σαν να μιλούσε εκ μέρους Του: « Το θέλημα ζητώ, και δεν εξετάζω με τον ίδιο τρόπο τις πράξεις . Γιατί το τέλειο θέλημα μιας ψυχής που επιθυμεί την αρετή μου αρκεί. Όσοι ζουν κάτω από τον μωσαϊκό νόμο εξετάζουν τις πράξεις, ώστε κάθε είδους σφάλματα, ακόμη και τα πιο μικρά, τους κεντούν την συνείδηση. Όσοι όμως ανήκουν στον δικό μου νόμο, ακόμη κι αν πράγματι συμβεί σαν άνθρωποι να σφάλλουν, εφόσον γνωρίζουν πως επέλεξαν στην συνείδησή τους την αρετή ζουν μέσα στην χαρά » .
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
64. Όποιος όμως παραμελεί ακόμη και την εσωτερική διακονία που δεν απαιτεί σωματικό κόπο, και επομένως μπορεί να πραγματοποιηθεί παρά την εξασθένηση του σώματος , αυτός έχει παραδώσει τον νου του στην αμέλεια, και δικαίως κατακρίνεται από τον Θεό. Γιατί ο Θεός δεν ζητά τόσο την σωματική διακονία, όσο το ενάρετο θέλημα. Δεν εκλέγει την ενάρετη ψυχή για τα έργα της, αλλά για το ενάρετο θέλημά της που στρέφεται σε Εκείνον, και για την καρδιά που είναι πάντοτε γεμάτη συντριβή. Ούτε διαχωρίζει την αμαρτωλή ψυχή κρίνοντας τις πράξεις της. Γιατί συχνά οι πράξεις δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν για διάφορους λόγους, ενώ από την άλλη αρκετές από αυτές, καλές και κακές, γίνονται άθελά μας. Ο Θεός εξετάζει τι ζητά ο καθένας, τι θέλει και τι τον ευχαριστεί. Έτσι, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα για ενάρετα έργα, η αρετή της ψυχής αρκεί στον Θεό, ακόμη και χωρίς αυτά. Όπως λέγει ο μακαριστός Ερμηνευτής, « βλέπουμε πως ο Κύριος μας με την νομοθεσία του εξετάζει περισσότερο το θέλημα της ψυχής παρά τα έργα της ».
65. Και σε ένα άλλο χωρίο πάλι ,παίρνοντας αφορμή από τα λόγια του Κυρίου, λέγει σαν να μιλούσε εκ μέρους Του: « Το θέλημα ζητώ, και δεν εξετάζω με τον ίδιο τρόπο τις πράξεις . Γιατί το τέλειο θέλημα μιας ψυχής που επιθυμεί την αρετή μου αρκεί. Όσοι ζουν κάτω από τον μωσαϊκό νόμο εξετάζουν τις πράξεις, ώστε κάθε είδους σφάλματα, ακόμη και τα πιο μικρά, τους κεντούν την συνείδηση. Όσοι όμως ανήκουν στον δικό μου νόμο, ακόμη κι αν πράγματι συμβεί σαν άνθρωποι να σφάλλουν, εφόσον γνωρίζουν πως επέλεξαν στην συνείδησή τους την αρετή ζουν μέσα στην χαρά » .
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2629
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος
70. Αν αυτός που κρίνει όσους τον αδικούν καταδικάζεται από την δικαιοσύνη του Θεού, τι θα συμβεί άραγε με εμάς, που κρίνουμε από μακριά πράξεις που δεν μας βλάπτουν; Αν δεν μπορείς να βλέπεις τις ανεπάρκειες και τις αδυναμίες των άλλων , αν δεν τις αντέχει ο νους σου, φύγε και πήγαινε κάπου αλλού. Δεν είναι δυνατόν να θεωρήσεις τον κάθε άνθρωπο αγαθό αν δεν έχεις αποκτήσει την ησυχία.
71. Να είσαι ειρηνικός και ταπεινός ,ώστε όλοι να σε συμπονούν. Ανάλογα με τον προσανατολισμό της ενέργειας της καρδιάς προς το αγαθό ή προς τους πειρασμούς, βλέπουμε τις εξωτερικές περιστάσεις με διαφορετικό μάτι. Να μην κατηγορείς ούτε να διορθώνεις κανέναν, να μην έχεις τέτοιου είδους οίστρο και ταραχή στην ψυχή σου. Γιατί όποιος βρίσκεται διαρκώς σε κατάσταση οίστρου και ταραχής εξαιτίας των συνανθρώπων του δεν μπορεί να αξιωθεί την πνευματική ειρήνη, δια της οποίας ενεργοποιούνται θεωρίες της αγαθότητας του Θεού για τους κόσμους. Ο οίστρος αυτός οφείλεται στον μετεωρισμό της διάνοιας, γεννάται δηλαδή όταν αφήνει κανείς την διάνοια να μετεωρίζεται ,σαν πλοίο χωρίς κυβερνήτη , εξετάζοντας τις πράξεις των άλλων.
72. Αυτός που μετεωρίζεται και εξοργίζεται εξαιτίας των κακών πράξεων των ανθρώπων δεν μπορεί να νεκρωθεί για τον κόσμο τούτο.
73. Η συνεχής αναστάτωση για τον τρόπο ζωής των άλλων ανθρώπων έχει ως αιτία την υπερηφάνεια ή την βλακεία. Εκτός από τις δύο αυτές αιτίες , δεν υπάρχει άλλος λόγος για να εξοργιστεί κανείς με τους συνανθρώπους του. Γιατί για να θεωρεί πως είναι ικανός να οδηγήσει τον καθένα στην αλήθεια, είτε νομίζει πως οι δικές του αμαρτίες είναι μικρότερες από όλων των άλλων ανθρώπων , ή πως δεν έχει καμμιά ,είτε φαντάζεται πως γίνεται φίλος του Θεού μισώντας τους αμαρτωλούς. Αυτή η αντίληψη είναι εντελώς βλακώδης και ξένη προς κάθε αληθινή γνώση του Θεού. Ένας τέτοιος άνθρωπος δεν συνειδητοποιεί πως οι άγιοι σήκωναν στους ώμους τους κάθε μορφή θανάτου για λογαριασμό κακών ανθρώπων, μέχρι και φονιάδων, ώστε με την αγάπη να τους φέρουν στον δρόμο του Θεού.
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
71. Να είσαι ειρηνικός και ταπεινός ,ώστε όλοι να σε συμπονούν. Ανάλογα με τον προσανατολισμό της ενέργειας της καρδιάς προς το αγαθό ή προς τους πειρασμούς, βλέπουμε τις εξωτερικές περιστάσεις με διαφορετικό μάτι. Να μην κατηγορείς ούτε να διορθώνεις κανέναν, να μην έχεις τέτοιου είδους οίστρο και ταραχή στην ψυχή σου. Γιατί όποιος βρίσκεται διαρκώς σε κατάσταση οίστρου και ταραχής εξαιτίας των συνανθρώπων του δεν μπορεί να αξιωθεί την πνευματική ειρήνη, δια της οποίας ενεργοποιούνται θεωρίες της αγαθότητας του Θεού για τους κόσμους. Ο οίστρος αυτός οφείλεται στον μετεωρισμό της διάνοιας, γεννάται δηλαδή όταν αφήνει κανείς την διάνοια να μετεωρίζεται ,σαν πλοίο χωρίς κυβερνήτη , εξετάζοντας τις πράξεις των άλλων.
72. Αυτός που μετεωρίζεται και εξοργίζεται εξαιτίας των κακών πράξεων των ανθρώπων δεν μπορεί να νεκρωθεί για τον κόσμο τούτο.
73. Η συνεχής αναστάτωση για τον τρόπο ζωής των άλλων ανθρώπων έχει ως αιτία την υπερηφάνεια ή την βλακεία. Εκτός από τις δύο αυτές αιτίες , δεν υπάρχει άλλος λόγος για να εξοργιστεί κανείς με τους συνανθρώπους του. Γιατί για να θεωρεί πως είναι ικανός να οδηγήσει τον καθένα στην αλήθεια, είτε νομίζει πως οι δικές του αμαρτίες είναι μικρότερες από όλων των άλλων ανθρώπων , ή πως δεν έχει καμμιά ,είτε φαντάζεται πως γίνεται φίλος του Θεού μισώντας τους αμαρτωλούς. Αυτή η αντίληψη είναι εντελώς βλακώδης και ξένη προς κάθε αληθινή γνώση του Θεού. Ένας τέτοιος άνθρωπος δεν συνειδητοποιεί πως οι άγιοι σήκωναν στους ώμους τους κάθε μορφή θανάτου για λογαριασμό κακών ανθρώπων, μέχρι και φονιάδων, ώστε με την αγάπη να τους φέρουν στον δρόμο του Θεού.
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2629
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος
81. Θέλω τώρα να γράψω για σένα λίγες λέξεις προσευχής ,και κατόπιν να κλείσω τούτο το γράμμα. Θεώρησα αναγκαίο να τις προσθέσω στην επιστολή μου, για να σε στηρίξουν στην προσευχή, ώστε ο νους σου μέσω του νοήματός τους να αποκτήσει την ταπείνωση, και μέσω της κατάνυξης που κλείνουν μέσα τους να κρατηθεί μακριά από τον μάταιο μετεωρισμό. Όταν τρως ή όταν πίνεις ,όρθιος ή καθιστός, όταν πηγαίνεις για ύπνο ή εργάζεσαι, ακόμη κι όταν περπατάς στον δρόμο ή είσαι με πολλούς ανθρώπους, να μελετάς κρυφά μέσα στην καρδιά σου τις λέξεις τούτες της προσευχής που σου γράφω. Να τις μελετάς κι όταν κάνεις μετάνοιες. Όταν έχεις ολοκληρώσει τις προσευχές του κανόνα σου και χρειάζεσαι περισσότερες για την παράκλησή σου να συνεχίζεις με αυτές. Με τέτοιες εσωτερικές κινήσεις, ο νους σου όταν προσεύχεται αφυπνίζεται στην θεωρία. Όταν λοιπόν προσεύχεσαι ,να προσθέτεις και τα εξής λόγια:
82. Θεέ μου, αξίωσέ με να γνωρίσω την ελπίδα, αυτή που θα χαρίσεις στους δικαίους όταν επιστρέψεις και πάλι με σώμα ανθρώπινο για να αποκαλύψεις την δόξα Σου στους κόσμους Σου.
83. Θεέ μου, Εσύ που έδωσες την αγάπη Σου στον κόσμο μ ʼ όλο που ο κόσμος δεν Σε αναγνώρισε, Εσύ που φανερώθηκες εν μέρει στους δικαίους όλων των γενεών επισκιάζοντάς τους με τις αποκαλύψεις Σου, δώσε και πάλι ζωή στις νεκρές εσωτερικές κινήσεις μου ώστε να αποκτήσω της επίγνωσή Σου, να σπεύσω να έλθω κοντά Σου ,και να μην σταματήσω μέχρι την ώρα που ο θάνατος θα τερματίσει την πορεία της ζωής μου και θα βρεθώ στην καταφυγή της ησυχίας.
84. Χριστέ μου, καταφύγιο του ελέους, Εσύ που αποκαλύφθηκες σε μια αμαρτωλή γενεά , Εσένα ανέμεναν οι δίκαιοι όλων των γενεών , και Εσύ αποκαλύφθηκες χαρίζοντας την αγαλλίαση σε όλη την κτίση. Χάρισέ μου μάτια διαφορετικά, διαφορετική ακοή και μια καρδιά διαφορετική ,ώστε να μπορώ να βλέπω, να ακούς και να αντιλαμβάνομαι . Να αντιλαμβάνομαι τα αγαθά εκείνα που φυλάς για την αποκάλυψη της δόξας Σου στο γένος των Χριστιανών, κι όχι τον κόσμο τούτο, την αποκάλυψη που θα γίνει μέσω μιας όρασης, ακοής και αντίληψης ανώτερης από τις κοινές μας αισθήσεις. ]
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
82. Θεέ μου, αξίωσέ με να γνωρίσω την ελπίδα, αυτή που θα χαρίσεις στους δικαίους όταν επιστρέψεις και πάλι με σώμα ανθρώπινο για να αποκαλύψεις την δόξα Σου στους κόσμους Σου.
83. Θεέ μου, Εσύ που έδωσες την αγάπη Σου στον κόσμο μ ʼ όλο που ο κόσμος δεν Σε αναγνώρισε, Εσύ που φανερώθηκες εν μέρει στους δικαίους όλων των γενεών επισκιάζοντάς τους με τις αποκαλύψεις Σου, δώσε και πάλι ζωή στις νεκρές εσωτερικές κινήσεις μου ώστε να αποκτήσω της επίγνωσή Σου, να σπεύσω να έλθω κοντά Σου ,και να μην σταματήσω μέχρι την ώρα που ο θάνατος θα τερματίσει την πορεία της ζωής μου και θα βρεθώ στην καταφυγή της ησυχίας.
84. Χριστέ μου, καταφύγιο του ελέους, Εσύ που αποκαλύφθηκες σε μια αμαρτωλή γενεά , Εσένα ανέμεναν οι δίκαιοι όλων των γενεών , και Εσύ αποκαλύφθηκες χαρίζοντας την αγαλλίαση σε όλη την κτίση. Χάρισέ μου μάτια διαφορετικά, διαφορετική ακοή και μια καρδιά διαφορετική ,ώστε να μπορώ να βλέπω, να ακούς και να αντιλαμβάνομαι . Να αντιλαμβάνομαι τα αγαθά εκείνα που φυλάς για την αποκάλυψη της δόξας Σου στο γένος των Χριστιανών, κι όχι τον κόσμο τούτο, την αποκάλυψη που θα γίνει μέσω μιας όρασης, ακοής και αντίληψης ανώτερης από τις κοινές μας αισθήσεις. ]
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2629
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος
85. Γέννησε μέσα μου , Κύριε, την αίσθηση της γνώσης Σου, ώστε να αξιωθώ να μεταβώ από τον κόσμο τούτο σε Εσένα. Γιατί ο κόσμος με τις απολαύσεις του με κρατά αιχμάλωτο μακριά Σου. Όσο τα μάτια μου απολαμβάνουν την θέα πραγμάτων φθαρτών, όσο η διάνοιά μου σκέφτεται σωματικά, αδυνατώ να ελευθερωθώ πλήρως από τα φθαρτά αισθήματα αδυναμίας που γεννά η όραση και η διάνοιά μου.
86. Αξίωσέ με, Κύριε, να αποκτήσω την όραση εκείνη την ανυπότακτη στη φθορά , και μέσα από την γνώση της να λησμονήσω τον κόσμο και τον εαυτό μου. Και να χαθεί από τα μάτια μου κάθε σωματική εικόνα.
87. Γέννησε μέσα μου, Κύριε, την αγαλλίαση που για το ανθρώπινο γένος μας δημιούργησες, την παρηγοριά για την φτώχεια μας , την βοήθεια και την στήριξη για την πτώση της ανθρώπινης φύσης μας. Γιατί η φύση μας κλονίστηκε και έπεσε, και στερήθηκε την ελπίδα των αγαθών Σου. Χάρισέ μου το τιμημένο εκείνο όνομα που φανέρωσες στην ανθρωπότητα. Ανόρθωσε την πτωτική κατάστασή μου, ανάστήσε με από την νέκρωση μου, γέννησε μέσα μου την επίγνωση της ζωής και ελευθέρωσε την ψυχή μου από την φυλακή της άγνοιας, ώστε να μπορέσω να ευχαριστήσω το όνομά Σου. Κάνε να πνεύσει λίγο πάνω στα μέλη μου ο άνεμος της νέας ζωής. Επισκέψου με στον τάφο της φθοράς και βγάλε με από τον τόπο του σκότους. Είθε η αυγή της αποκάλυψής Σου να με επισκεφθεί στον Άδη της άγνοιάς μου. Η προικισμένη με λόγο ανθρώπινη φύση μου έχει σιωπήσει. Εσύ, Κύριε, ενεργοποίησε πάλι την φυσική της ζωτικότητα , « ότι ουκ εστιν εν τω θανάτω ο μνημονεύων σου. Εν δε τω άδη τις εξομολογήσεταί σοι; » . Δεν θα έχω στόμα να προσφέρω στην δοξολογία. Είθε οι ζωντανοί ,όπως εγώ σήμερα, να Σου αποδώσουν την ευχαριστία. Οι αισθήσεις μου έχουν αμβλυνθεί , και οι κινήσεις της καρδιάς μου έχουν σιγήσει. Οι λογισμοί στέρεψαν, και η όλη ενέργεια της ανθρώπινης φύσης μου στερείται την αληθινή ζωή.
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης
86. Αξίωσέ με, Κύριε, να αποκτήσω την όραση εκείνη την ανυπότακτη στη φθορά , και μέσα από την γνώση της να λησμονήσω τον κόσμο και τον εαυτό μου. Και να χαθεί από τα μάτια μου κάθε σωματική εικόνα.
87. Γέννησε μέσα μου, Κύριε, την αγαλλίαση που για το ανθρώπινο γένος μας δημιούργησες, την παρηγοριά για την φτώχεια μας , την βοήθεια και την στήριξη για την πτώση της ανθρώπινης φύσης μας. Γιατί η φύση μας κλονίστηκε και έπεσε, και στερήθηκε την ελπίδα των αγαθών Σου. Χάρισέ μου το τιμημένο εκείνο όνομα που φανέρωσες στην ανθρωπότητα. Ανόρθωσε την πτωτική κατάστασή μου, ανάστήσε με από την νέκρωση μου, γέννησε μέσα μου την επίγνωση της ζωής και ελευθέρωσε την ψυχή μου από την φυλακή της άγνοιας, ώστε να μπορέσω να ευχαριστήσω το όνομά Σου. Κάνε να πνεύσει λίγο πάνω στα μέλη μου ο άνεμος της νέας ζωής. Επισκέψου με στον τάφο της φθοράς και βγάλε με από τον τόπο του σκότους. Είθε η αυγή της αποκάλυψής Σου να με επισκεφθεί στον Άδη της άγνοιάς μου. Η προικισμένη με λόγο ανθρώπινη φύση μου έχει σιωπήσει. Εσύ, Κύριε, ενεργοποίησε πάλι την φυσική της ζωτικότητα , « ότι ουκ εστιν εν τω θανάτω ο μνημονεύων σου. Εν δε τω άδη τις εξομολογήσεταί σοι; » . Δεν θα έχω στόμα να προσφέρω στην δοξολογία. Είθε οι ζωντανοί ,όπως εγώ σήμερα, να Σου αποδώσουν την ευχαριστία. Οι αισθήσεις μου έχουν αμβλυνθεί , και οι κινήσεις της καρδιάς μου έχουν σιγήσει. Οι λογισμοί στέρεψαν, και η όλη ενέργεια της ανθρώπινης φύσης μου στερείται την αληθινή ζωή.
Από το βιβλίο «ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ
Ασκητικά
Τόμος Β1
Λόγοι Α΄- Γ΄
Μετάφραση από τα Συριακά
Νέστωρ Καββαδάς
θεσβίτης