Θετικά και αρνητικά Ιεροψαλτών
Συντονιστές: alex, Συντονιστές
-
- Απλό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 13
- Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 23, 2006 6:00 am
Θετικά και αρνητικά Ιεροψαλτών
Ο Καθένας μπορεί να γράφει εδώ τα θετικά και τα αρνητικά που βλέπει στους ιεροψάλτες της ενορίας του . Αυτό γίνεται φυσικά για την βελτίωση του χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένας Ιεροψάλτης στο αναλόγιον . Και πως θα θέλαμε να είναι ο Ιεροψάλτης . Όσοι είστε Ιεροψάλτες δώστε μας και τισ δικές σας συμβουλές .
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
Ιεροψάλτης και Ψάλτης είναι γενικά ο ψάλλων εκκλησιαστικούς ύμνους.
Είναι κατώτερος κληρικός και καθίσταται στο βαθμό του χειροθεσία.
Κατά την Ορθόδοξη λειτουργική διδασκαλία δεν τελείται Θεία Λειτουργία άνευ της παρουσίας Ιεροψάλτη.
Ο Ιεροψάλτης συναισθάνεται την υψηλή και φοβερή διακονία και δεν νοιώθει ως υπάλληλος ή βεντέτα
Είναι κατώτερος κληρικός και καθίσταται στο βαθμό του χειροθεσία.
Κατά την Ορθόδοξη λειτουργική διδασκαλία δεν τελείται Θεία Λειτουργία άνευ της παρουσίας Ιεροψάλτη.
Ο Ιεροψάλτης συναισθάνεται την υψηλή και φοβερή διακονία και δεν νοιώθει ως υπάλληλος ή βεντέτα
Επειδή είναι ένα θέμα το οποίο με έχει απασχολήσει αρκετά θα ήθελα να μοιραστώ κάποιους προβληματισμούς..
Η ψαλτική τέχνη κατά την άποψη μου διαθέτει δύο χαρακτήρες για ευνόητους λόγους. Τον λειτουργικό και τον αισθητικό.
Ως προς τον λειτουργικό με προβληματίζει το γεγονός ότι υπάρχουν ναοί που δεν έχουν ψάλτες και άλλοι που έχουν άνω των δύο. Καλή και η χορωδία αλλά δεν θα έπρεπε στην κοινή ψαλτική συνείδηση να στελεχωθούν αρχικά οι ναοί που έχουν λειτουργικό πρόβλημα??
Ως προς τον αισθητικό χαρακτήρα βλέπω ότι όλες οι σχολές έχουν εξομοιωθεί με το κατάντημα των ωδείων Κοινώς διδάσκουν εκτέλεση κ όχι σύνθεση κάτι που κατά την άποψη μου υποβιβάζει την έννοια της μουσικής στην κατηγορία των cd player. και πως θα γράψει λοιπόν κάποιος νέα μουσική αφού τα πάντα στο επίσημο διδακτικό πεδίο τον κατακρεουργούν?
Η ψαλτική τέχνη κατά την άποψη μου διαθέτει δύο χαρακτήρες για ευνόητους λόγους. Τον λειτουργικό και τον αισθητικό.
Ως προς τον λειτουργικό με προβληματίζει το γεγονός ότι υπάρχουν ναοί που δεν έχουν ψάλτες και άλλοι που έχουν άνω των δύο. Καλή και η χορωδία αλλά δεν θα έπρεπε στην κοινή ψαλτική συνείδηση να στελεχωθούν αρχικά οι ναοί που έχουν λειτουργικό πρόβλημα??
Ως προς τον αισθητικό χαρακτήρα βλέπω ότι όλες οι σχολές έχουν εξομοιωθεί με το κατάντημα των ωδείων Κοινώς διδάσκουν εκτέλεση κ όχι σύνθεση κάτι που κατά την άποψη μου υποβιβάζει την έννοια της μουσικής στην κατηγορία των cd player. και πως θα γράψει λοιπόν κάποιος νέα μουσική αφού τα πάντα στο επίσημο διδακτικό πεδίο τον κατακρεουργούν?
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
Σίγουρα υπάρχουν πολλοί ναοί με ένα η κανέναν ψάλτη και αυτό είναι κακό
Και σίγουρα τα ωδεία διδάσκουν εκτέλεση και θεωρία και όχι πρακτική μέθοδο
Νομίζεις ότι ένας όποιος τελειώνει βυζαντινή και δεν έχει ανέβει στο αναλόγιο, δεν θα μπορέσει να κάνει τίποτα
Και βεβαία όποιος έχει μεγάλο ταλέντο για να κάνει συγγραφή βυζαντινής νέας μουσικής δεν φτάνει το πτυχίο του ιεροψάλτη τουλάχιστον θα πρέπει να έχει πτυχίο ευρωπαϊκής μουσικής και πτυχίο μουσικοδιδάσκαλου μη πω και πτυχίο αρμονίας και έχει ταλέντο μπορεί να φτιάξει διάφορα
Βεβαία οι ήχοι δεν αλλάζουν είναι οι ίδιοι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε ένα μέλος είναι να βάλουμε μερικές σάλτσες.
Και σίγουρα τα ωδεία διδάσκουν εκτέλεση και θεωρία και όχι πρακτική μέθοδο
Νομίζεις ότι ένας όποιος τελειώνει βυζαντινή και δεν έχει ανέβει στο αναλόγιο, δεν θα μπορέσει να κάνει τίποτα
Και βεβαία όποιος έχει μεγάλο ταλέντο για να κάνει συγγραφή βυζαντινής νέας μουσικής δεν φτάνει το πτυχίο του ιεροψάλτη τουλάχιστον θα πρέπει να έχει πτυχίο ευρωπαϊκής μουσικής και πτυχίο μουσικοδιδάσκαλου μη πω και πτυχίο αρμονίας και έχει ταλέντο μπορεί να φτιάξει διάφορα
Βεβαία οι ήχοι δεν αλλάζουν είναι οι ίδιοι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε ένα μέλος είναι να βάλουμε μερικές σάλτσες.
Ακριβώς εδώ είναι το πρόβλημα κατά την γνώμη μου. Καλά είναι και τα πτυχία αλλά ως προς τη σύνθεση το θέμα αλλάζει.Δεν είναι τόσο απαραίτητα. Άλλα πράγματα όπως το φαινόμενο του ήχου, μορφολογία, ψυχοακουστική κλπ είναι ίσως υπερβολικά πιο απαραίτητα κ σίγουρα όχι μονον αυτά. Η νοοτροπία όμως το οτι μόνον σαλτσες μπορείς να βάλεις είναι κατά βάση απαισιόδοξη και οπισθοδρομική. Αν οι προηγούμενοι από εμάς κατάφεραν να φτιάξουν τα πάντα τότε τα πάντα είναι μάταια...alex έγραψε: Και βεβαία όποιος έχει μεγάλο ταλέντο για να κάνει συγγραφή βυζαντινής νέας μουσικής δεν φτάνει το πτυχίο του ιεροψάλτη τουλάχιστον θα πρέπει να έχει πτυχίο ευρωπαϊκής μουσικής και πτυχίο μουσικοδιδάσκαλου μη πω και πτυχίο αρμονίας και έχει ταλέντο μπορεί να φτιάξει διάφορα
Βεβαία οι ήχοι δεν αλλάζουν είναι οι ίδιοι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε ένα μέλος είναι να βάλουμε μερικές σάλτσες.
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
φίλε μου κάλε ωραία τα λες και μπράβο σου και εγώ είμαι νεωτεριστής
κάποια πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν από την μια στιγμή στην άλλη
υπαρχή η σύνοδος οι ΟΠΟΙΑ αποφασίζει γι αυτά τα οποία γίνονται εδώ και χρόνια
με καταξιωμένους επιστήμονες πάνω στη μουσική και παράδοση σε αυτή την βάρια κληρονομιά
ΠΟΛΛΑ έχουν αλλάξει από τότε όχι ομως να χάνουμε τον αρχικό μα στόχο
κάποια πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν από την μια στιγμή στην άλλη
υπαρχή η σύνοδος οι ΟΠΟΙΑ αποφασίζει γι αυτά τα οποία γίνονται εδώ και χρόνια
με καταξιωμένους επιστήμονες πάνω στη μουσική και παράδοση σε αυτή την βάρια κληρονομιά
ΠΟΛΛΑ έχουν αλλάξει από τότε όχι ομως να χάνουμε τον αρχικό μα στόχο
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος alex την Παρ Σεπ 12, 2008 11:58 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να χάνουμε τον αρχικό μας στόχο αλλά βλέπεις η μουσική είναι τέχνη και ως τέχνη είναι για τους καλλιτέχνες κι όχι για τους επιστήμονες. Και η μοναδική επιτροπή ως προς το αισθητικό μέρος κ όχι το θεολογικό που μπορεί να κρίνει μια τέχνη είναι το πέρασμα του χρόνου κ η αποδοχή ή όχι από τον ίδιο τον λαό της εκκλησίας.
Και αυτά με προβληματίζουν διότι η παράδοση δεν είναι αυτά μόνον που μας παρέδωσαν άλλοι αλλά κ αυτά τα οποία θα παραδώσουμε εμείς και θα φτιάξουμε για τους επόμενους γιατί αλλιώς θάβουμε το ταλαντο σαν την παραβολή.
Αυτά όλα που λέω είναι προσωπικοί προβληματισμοί κι όχι απαραίτητα γνώμες.
Μην προβληματίζεσαι για τους τόνους, είμαι των θετικών επιστημών.. :D
Και αυτά με προβληματίζουν διότι η παράδοση δεν είναι αυτά μόνον που μας παρέδωσαν άλλοι αλλά κ αυτά τα οποία θα παραδώσουμε εμείς και θα φτιάξουμε για τους επόμενους γιατί αλλιώς θάβουμε το ταλαντο σαν την παραβολή.
Αυτά όλα που λέω είναι προσωπικοί προβληματισμοί κι όχι απαραίτητα γνώμες.
Μην προβληματίζεσαι για τους τόνους, είμαι των θετικών επιστημών.. :D
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1260
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 10, 2008 6:00 am
- Επικοινωνία:
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Παρ Φεβ 09, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ ΑΤΤΙΚΗ
- Επικοινωνία:
Πάντως είσαι πολύ καλός ομιλητήςCarlos έγραψε:Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να χάνουμε τον αρχικό μας στόχο αλλά βλέπεις η μουσική είναι τέχνη και ως τέχνη είναι για τους καλλιτέχνες κι όχι για τους επιστήμονες. Και η μοναδική επιτροπή ως προς το αισθητικό μέρος κ όχι το θεολογικό που μπορεί να κρίνει μια τέχνη είναι το πέρασμα του χρόνου κ η αποδοχή ή όχι από τον ίδιο τον λαό της εκκλησίας.
Και αυτά με προβληματίζουν διότι η παράδοση δεν είναι αυτά μόνον που μας παρέδωσαν άλλοι αλλά κ αυτά τα οποία θα παραδώσουμε εμείς και θα φτιάξουμε για τους επόμενους γιατί αλλιώς θάβουμε το ταλαντο σαν την παραβολή.
Αυτά όλα που λέω είναι προσωπικοί προβληματισμοί κι όχι απαραίτητα γνώμες.
Μην προβληματίζεσαι για τους τόνους, είμαι των θετικών επιστημών.. :D