ευθανασία...
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 11, 2009 4:38 pm
Μετά το θάνατο(δολοφονία;) της Ιταλίδας που ήταν 17 χρόνια σε κώμα, ενέκυψε πάλι το θέμα της ευθανασίας. Σας δίνω, ένα μικρό κομμάτι ενός Ρώσσου Επισκόπου, που με εκφράζει:
«Η νομιμοποιημένη ευθανασία προσφέρει στους γιατρούς τις δυνατότητες ενός δήμιου» δήλωσε σε Ρωσικό Πρακτορείο ειδήσεων ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας
στην Ευρώπη, Επίσκοπος Βιέννης και Αυστρίας κ. Ιλαρίωνας.
«Η νομιμοποίηση της ευθανασίας θα ανοίξει εκείνη την πόρτα όπου οι γιατροί θα γίνονται επαγγελματίες δολοφόνοι, όπως ο Αμερικάνος Παθολόγος Τζάκ Κεβορκιάν (υπερασπιστής του δικαιώματος για την ευθανασία, επονομαζόμενος ως και «Δρ. Θάνατος») και ο Βρετανός Παθολόγος Χάρολντ Σίπμαν (υπάρχουν υποψίες ότι δολοφόνησε 215 ασθενείς)» τόνισε ο Επίσκοπος Ιλαρίωνας.
Ακόμη ο Επίσκοπος Ιλαρίωνας υπενθύμισε, ότι σύμφωνα με την θρησκευτική έννοια η οποία επιβεβαιώνεται από την παράδοση πολλών αιώνων, το καθήκον του ιατρού είναι η θεραπεία της αρρώστιας και η διατήρηση της ζωής του ασθενή, και όχι η διακοπή της ζωής του, αναφέροντας τα λόγια από τον όρκο του Ιπποκράτη «Θα χρησιμοποιήσω τη θεραπεία για να βοηθήσω τους ασθενείς κατά την δύναμη και την κρίση μου, αλλά ποτέ για να βλάψω και να αδικήσω. Ούτε θα δίνω θανατηφόρο φάρμακο σε κάποιον που θα μου το ζητήσει, ούτε θα του κάνω μια τέτοια υπόδειξη».
«Ο γιατρός εκείνος που συμβάλει στον θάνατο ενός ασθενή, ακόμη και αν αυτό συμβεί με την συναίνεση και την παράκληση του τελευταίου, ο γιατρός αυτός αναλαμβάνει τον ρόλο του δήμιου. Έτσι εξαφανίζετε εκείνο το ηθικό κριτήριο, το οποίο κατά την διάρκεια πολλών αιώνων έκανε το επάγγελμα του γιατρού αξιότιμο, και χάρις αυτό ο ασθενής εμπιστεύθηκε την ζωή του στον γιατρό» συνέχισε ο Επίσκοπος Βιέννης και Αυστρίας κ. Ιλαρίωνας.
Σύμφωνα με τον Επίσκοπο Ιλαρίωνα, με την ευθανασία συνδέεται μια ακόμη ηθική σύγκρουση – η σταδιακή γήρανση του πληθυσμού παγκοσμίως, ιδιαίτερα στις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης.
Έτσι σ΄ αυτή την περίπτωση, τονίζει ο Επίσκοπος, «όσο υψηλότερος θα είναι ο μέσος όρος της ηλικίας του πληθυσμού μιας χώρας, τόσο μεγαλύτερο οικονομικό βάρος θα πέσει στους ώμους του κάθε νέου ανθρώπου της χώρας αυτής, διότι θα πρέπει αναγκαστικά να πληρώνουν όλο και μεγαλύτερους φόρους, για την συντήρηση μιας διαρκώς αυξανόμενης στρατιάς ηλικιωμένων».
«Σ’ αυτή την περίπτωση η ευθανασία μπορεί να φανεί ιδιαίτερα δημοφιλής και ως ένας εύκολος τρόπος, ώστε να απαλλαγούν από την ανάγκη να δαπανούν πόρους για την συντήρηση των ηλικιωμένων. Τελευταία υπενθυμίζουν όλο και πιο συχνά το «δικαίωμα στον θάνατο» και την δυνατότητα «να φύγει ο άνθρωπος με αξιοπρέπεια» τόνισε ο Επίσκοπος.
------------------------------------
Παράλληλα θέλω να αναφερθώ στο θέμα των μεταμοσχεύσεων, έχω μια πολύ μεγάλη διστακτικότητα, νομίζω πως είμαι ενάντιος..Πιστεύω πως υπάρχουν γιατροί που δε θα δίσταζαν να "τελειώσουν" κάποιον ταπεινό άνθρωπο για να δώσουν τα όργανά του σε άλλο "πλούσιο"... Εδώ παίρνουν τα όργανα από παιδάκια στις Ινδίες και αλλού(όπως ξέρω πολύ καλά) για ένα κομμάτι ψωμί...
Ακόμη πιστεύω πως είναι σαν να λέμε στο Θεό, "δεν σου δίνω το δικαίωμα να αναστήσεις τον άνθρωπο αυτό", εννοώ να αναστήσει σε αυτή τη ζωή.
«Η νομιμοποιημένη ευθανασία προσφέρει στους γιατρούς τις δυνατότητες ενός δήμιου» δήλωσε σε Ρωσικό Πρακτορείο ειδήσεων ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας
στην Ευρώπη, Επίσκοπος Βιέννης και Αυστρίας κ. Ιλαρίωνας.
«Η νομιμοποίηση της ευθανασίας θα ανοίξει εκείνη την πόρτα όπου οι γιατροί θα γίνονται επαγγελματίες δολοφόνοι, όπως ο Αμερικάνος Παθολόγος Τζάκ Κεβορκιάν (υπερασπιστής του δικαιώματος για την ευθανασία, επονομαζόμενος ως και «Δρ. Θάνατος») και ο Βρετανός Παθολόγος Χάρολντ Σίπμαν (υπάρχουν υποψίες ότι δολοφόνησε 215 ασθενείς)» τόνισε ο Επίσκοπος Ιλαρίωνας.
Ακόμη ο Επίσκοπος Ιλαρίωνας υπενθύμισε, ότι σύμφωνα με την θρησκευτική έννοια η οποία επιβεβαιώνεται από την παράδοση πολλών αιώνων, το καθήκον του ιατρού είναι η θεραπεία της αρρώστιας και η διατήρηση της ζωής του ασθενή, και όχι η διακοπή της ζωής του, αναφέροντας τα λόγια από τον όρκο του Ιπποκράτη «Θα χρησιμοποιήσω τη θεραπεία για να βοηθήσω τους ασθενείς κατά την δύναμη και την κρίση μου, αλλά ποτέ για να βλάψω και να αδικήσω. Ούτε θα δίνω θανατηφόρο φάρμακο σε κάποιον που θα μου το ζητήσει, ούτε θα του κάνω μια τέτοια υπόδειξη».
«Ο γιατρός εκείνος που συμβάλει στον θάνατο ενός ασθενή, ακόμη και αν αυτό συμβεί με την συναίνεση και την παράκληση του τελευταίου, ο γιατρός αυτός αναλαμβάνει τον ρόλο του δήμιου. Έτσι εξαφανίζετε εκείνο το ηθικό κριτήριο, το οποίο κατά την διάρκεια πολλών αιώνων έκανε το επάγγελμα του γιατρού αξιότιμο, και χάρις αυτό ο ασθενής εμπιστεύθηκε την ζωή του στον γιατρό» συνέχισε ο Επίσκοπος Βιέννης και Αυστρίας κ. Ιλαρίωνας.
Σύμφωνα με τον Επίσκοπο Ιλαρίωνα, με την ευθανασία συνδέεται μια ακόμη ηθική σύγκρουση – η σταδιακή γήρανση του πληθυσμού παγκοσμίως, ιδιαίτερα στις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης.
Έτσι σ΄ αυτή την περίπτωση, τονίζει ο Επίσκοπος, «όσο υψηλότερος θα είναι ο μέσος όρος της ηλικίας του πληθυσμού μιας χώρας, τόσο μεγαλύτερο οικονομικό βάρος θα πέσει στους ώμους του κάθε νέου ανθρώπου της χώρας αυτής, διότι θα πρέπει αναγκαστικά να πληρώνουν όλο και μεγαλύτερους φόρους, για την συντήρηση μιας διαρκώς αυξανόμενης στρατιάς ηλικιωμένων».
«Σ’ αυτή την περίπτωση η ευθανασία μπορεί να φανεί ιδιαίτερα δημοφιλής και ως ένας εύκολος τρόπος, ώστε να απαλλαγούν από την ανάγκη να δαπανούν πόρους για την συντήρηση των ηλικιωμένων. Τελευταία υπενθυμίζουν όλο και πιο συχνά το «δικαίωμα στον θάνατο» και την δυνατότητα «να φύγει ο άνθρωπος με αξιοπρέπεια» τόνισε ο Επίσκοπος.
------------------------------------
Παράλληλα θέλω να αναφερθώ στο θέμα των μεταμοσχεύσεων, έχω μια πολύ μεγάλη διστακτικότητα, νομίζω πως είμαι ενάντιος..Πιστεύω πως υπάρχουν γιατροί που δε θα δίσταζαν να "τελειώσουν" κάποιον ταπεινό άνθρωπο για να δώσουν τα όργανά του σε άλλο "πλούσιο"... Εδώ παίρνουν τα όργανα από παιδάκια στις Ινδίες και αλλού(όπως ξέρω πολύ καλά) για ένα κομμάτι ψωμί...
Ακόμη πιστεύω πως είναι σαν να λέμε στο Θεό, "δεν σου δίνω το δικαίωμα να αναστήσεις τον άνθρωπο αυτό", εννοώ να αναστήσει σε αυτή τη ζωή.