Είναι η αμφίεση στοιχείο ορθής χριστιανικής συμπεριφοράς?
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
- eleimon
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3520
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 6:34 am
- Τοποθεσία: Ελπίδα-Αθήνα
Είναι η αμφίεση στοιχείο ορθής χριστιανικής συμπεριφοράς?
Δεν είναι τόσο απλό όσο το νομίζετε, αλλά τόσο σοβαρό όσο δεν το φαντάζεσθε
Ορισμένοι έχουν την γνώμη ότι το θέμα της αμφιέσεως (του ντυσίματος) είναι ασήμαντο από πλευράς ορθής Χριστιανικής συμπεριφοράς. Είναι όμως σωστή αυτή η άποψη ;
Ας δούμε τις πιο κάτω θέσεις,πάνω στο ζήτημα αυτό:
Από την αρχαιότητα
«Θεωρώ χαμένον, εκείνον που έχασε την ντροπή» (Πλάτων)
«Όταν η γυναίκα αποβάλλει το χιτώνα, αποβάλλει και την αιδώ» (Ηρόδοτος)
«Η μυαλωμένη γυναίκα ούτε τον πήχυ του χεριού της δεν αφήνει ελεύθερο για να τον βλέπουν δημόσια» (Πλούταρχος)
«Το χρώμα της ντροπής είναι το ωραιότερο» (Αριστοτέλης)
«Σεβάσμια ντροπή μακάρι σε όλων των ανθρώπων την ψυχή να θρονιαζόσουν και να έδιωχνες την αδιαντροπιά» (Ευριπίδης}
Από την Αγία Γραφή
«Η Εσθήρ εκαλλωπίσθη, διά να ελκύση τον Αρταξέρξην» (Εσθήρ 5, 1)
Του Κυρίου: «Καθένας που βλέπει μια γυναίκα και την επιθυμεί, αυτός πλέον αμάρτησε μέσα στην καρδιά του» (Ματ. 5, 28). - Και αν η γυναίκα είναι σεμνά ντυμένη τότε δεν φταίει βέβαια, αν όμως είναι άσεμνα ντυμένη τότε η ευθύνη της είναι τρομερή, διότι ο Χριστός μας έχυσε το αίμα Του για τη σωτηρία των ψυχών.
«Μην έχετε ψεύτικες ελπίδες και μη σας εξαπατούν πόρνοι, μοιχοί, ομοφυλόφιλοι, κλέφτες, άρπαγες... δεν πρόκειται να κληρονομήσουν την Βασιλεία του Θεού» (Α΄Κορ. 6,9). Εννοείται εάν δεν μετανοήσουν και εξομολογηθούν. Και επειδή η άσεμνη αμφίεση οδηγεί συνήθως στην πορνεία, μοιχεία, την ομοφυλοφιλία, άρα μας κλείνει την πόρτα του παραδείσου. Είναι μικρό αυτό (;). Μα υπάρχει και χειρότερο;
«Θέλω οι γυναίκες να προσεύχονται με ενδυμασία σεμνή. Να στολίζουν τον εαυτό τους με αίσθημα εντροπής και σωφροσύνης» (Α΄Τιμ. 2, 9-10)
Από τους Πατέρες της Εκκλησίας
«Γνώριζε ότι όσες ψυχές κάψει το άσχημο ντύσιμό σου θα τις ζητήσει ο Κύριος από τα χέρια σου». (Πατερικό απόφθεγμα)
«Και μη μιμείσαι τις κοινές γυναίκες γιατί αυτές με τέτοια (άπρεπη) αμφίεση πολλούς εραστές προσελκύουν. Και γιατί πολλοί απωλέσθησαν εξ αιτίας αυτής της θεωρίας. Τι θα πάθω εγώ, λέει, εάν μπει σε πειρασμό κάποιος άλλος; (Αλλά) εσύ δίνεις την αφορμή με την αμφίεση, με το βλέμμα, με τις κινήσεις. Γι' αυτό ο Απόστολος Παύλος κάνει λόγο για την αμφίεση, για την ντροπή».
«Ού βούλομαι σεμνότητι λόγων καλλωπίζεσθαι, αλλά σεμνούς ποιήσαι τους ακούοντας». (Ιωάννης Χρυσόστομος)
«Αφού μια γυναίκα αγέρωχη ντύθηκε σκανδαλωδώς καλεί κοντά της αυτούς που θα την δούν και είναι σαν να προσέφερε ένα ποτήρι γεμάτο δηλητήριο στους περαστικούς. Αδιάφορο αν κανείς δεν το ήπιε, αυτή όμως είναι ένοχος». (Ισίδωρος Πηλουσιώτης)
ΠΗΓΗ:«Ορθόδοξος Κυψέλη»
Ορισμένοι έχουν την γνώμη ότι το θέμα της αμφιέσεως (του ντυσίματος) είναι ασήμαντο από πλευράς ορθής Χριστιανικής συμπεριφοράς. Είναι όμως σωστή αυτή η άποψη ;
Ας δούμε τις πιο κάτω θέσεις,πάνω στο ζήτημα αυτό:
Από την αρχαιότητα
«Θεωρώ χαμένον, εκείνον που έχασε την ντροπή» (Πλάτων)
«Όταν η γυναίκα αποβάλλει το χιτώνα, αποβάλλει και την αιδώ» (Ηρόδοτος)
«Η μυαλωμένη γυναίκα ούτε τον πήχυ του χεριού της δεν αφήνει ελεύθερο για να τον βλέπουν δημόσια» (Πλούταρχος)
«Το χρώμα της ντροπής είναι το ωραιότερο» (Αριστοτέλης)
«Σεβάσμια ντροπή μακάρι σε όλων των ανθρώπων την ψυχή να θρονιαζόσουν και να έδιωχνες την αδιαντροπιά» (Ευριπίδης}
Από την Αγία Γραφή
«Η Εσθήρ εκαλλωπίσθη, διά να ελκύση τον Αρταξέρξην» (Εσθήρ 5, 1)
Του Κυρίου: «Καθένας που βλέπει μια γυναίκα και την επιθυμεί, αυτός πλέον αμάρτησε μέσα στην καρδιά του» (Ματ. 5, 28). - Και αν η γυναίκα είναι σεμνά ντυμένη τότε δεν φταίει βέβαια, αν όμως είναι άσεμνα ντυμένη τότε η ευθύνη της είναι τρομερή, διότι ο Χριστός μας έχυσε το αίμα Του για τη σωτηρία των ψυχών.
«Μην έχετε ψεύτικες ελπίδες και μη σας εξαπατούν πόρνοι, μοιχοί, ομοφυλόφιλοι, κλέφτες, άρπαγες... δεν πρόκειται να κληρονομήσουν την Βασιλεία του Θεού» (Α΄Κορ. 6,9). Εννοείται εάν δεν μετανοήσουν και εξομολογηθούν. Και επειδή η άσεμνη αμφίεση οδηγεί συνήθως στην πορνεία, μοιχεία, την ομοφυλοφιλία, άρα μας κλείνει την πόρτα του παραδείσου. Είναι μικρό αυτό (;). Μα υπάρχει και χειρότερο;
«Θέλω οι γυναίκες να προσεύχονται με ενδυμασία σεμνή. Να στολίζουν τον εαυτό τους με αίσθημα εντροπής και σωφροσύνης» (Α΄Τιμ. 2, 9-10)
Από τους Πατέρες της Εκκλησίας
«Γνώριζε ότι όσες ψυχές κάψει το άσχημο ντύσιμό σου θα τις ζητήσει ο Κύριος από τα χέρια σου». (Πατερικό απόφθεγμα)
«Και μη μιμείσαι τις κοινές γυναίκες γιατί αυτές με τέτοια (άπρεπη) αμφίεση πολλούς εραστές προσελκύουν. Και γιατί πολλοί απωλέσθησαν εξ αιτίας αυτής της θεωρίας. Τι θα πάθω εγώ, λέει, εάν μπει σε πειρασμό κάποιος άλλος; (Αλλά) εσύ δίνεις την αφορμή με την αμφίεση, με το βλέμμα, με τις κινήσεις. Γι' αυτό ο Απόστολος Παύλος κάνει λόγο για την αμφίεση, για την ντροπή».
«Ού βούλομαι σεμνότητι λόγων καλλωπίζεσθαι, αλλά σεμνούς ποιήσαι τους ακούοντας». (Ιωάννης Χρυσόστομος)
«Αφού μια γυναίκα αγέρωχη ντύθηκε σκανδαλωδώς καλεί κοντά της αυτούς που θα την δούν και είναι σαν να προσέφερε ένα ποτήρι γεμάτο δηλητήριο στους περαστικούς. Αδιάφορο αν κανείς δεν το ήπιε, αυτή όμως είναι ένοχος». (Ισίδωρος Πηλουσιώτης)
ΠΗΓΗ:«Ορθόδοξος Κυψέλη»
«Το θάνατο δεν τον φοβάμαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».
- eleimon
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3520
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 6:34 am
- Τοποθεσία: Ελπίδα-Αθήνα
Re: Ειναι η αμφιεση στοιχειο ορθης χριστιανικης συμπεριφορας?
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΟΣΜΟΥ"
Ελεγε ο γέροντας Παίσιος,οτι πολλές φορές οι άνθρωποι προσπαθούν να πούν σωστά πράγματα με τον χειρότερο τρόπο.Και αν και συμφωνούμε σε γενικές γραμμές σε αρκετά απο τα γραφόμενα απο τον πατέρα Ιγνάτιο,δεν μπορούμε να μην εκφράσουμε και τις διαφωνίες μας.
Και πρώτα απο όλα,συμφωνούμε μέν οτι το ντύσιμο μπορεί να προκαλέσει ως έναν βαθμό,αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι θα βγεί ο κόσμος έξω με ράσο,η με μπούρκα.Θα ντυθεί ο καθένας όπως θέλει κατα τη γνώμη μας κρατώντας όμως πάντα το μέτρο.Και όταν λέμε ο καθένας αναφερόμαστε ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ,που το ντύσιμο τους μπορεί να προκαλέσει επίσης,και όχι μόνο στις γυναίκες που τα "ακούν"παραπάνω μονόπλευρα.
Βέβαια και κλείνωντας θα συμπληρώναμε πως,όπως το ράσο δεν κάνει τον παπά,έτσι και το ντύσιμο δεν κάνει τον άνθρωπο.Ετσι πήγε κάποτε και μιά προκλητικά και άσεμνα ντυμένη γυναίκα στην Παναγία την Μαλεβή να προσκυνήσει,και η εικόνα της Παναγίας εβγαλε μπροστά της τόσο μύρο,που αποστόμωσε τις μοναχές.
Προς Θεού,δεν λέμε οτι η Παναγία επιβράβευσε το άσεμνο ντύσιμο,δεν στάθηκε όμως σε αυτό και προφανώς κοίταξε την ψυχή.Τέλος θα λέγαμε οτι όπως για όλα τα πράγματα το μέτρο κάνει καλό και η υπερβολή βλάπτει,έτσι και στο ντύσιμο καλό θα ήταν να κρατάμε ένα μέτρο.Σε αυτό θα συμφωνήσουμε με τον πατέρα Ιγνάτιο.Το ίδιο ισχύει και για το μακιγιάζ και για το κομμωτήριο κλπ.Φυσικά και δεν θα τα καταργήσουμε,αλλά δεν είναι και καλό να φτάνουμε και στα άκρα.Και σίγουρα όλα αυτά δεν θα μας πάνε στην κόλαση.Άλλα μας πηγαίνουν εκεί.
http://orthodox-world.pblogs.gr/2008/09 ... perif.html
Ελεγε ο γέροντας Παίσιος,οτι πολλές φορές οι άνθρωποι προσπαθούν να πούν σωστά πράγματα με τον χειρότερο τρόπο.Και αν και συμφωνούμε σε γενικές γραμμές σε αρκετά απο τα γραφόμενα απο τον πατέρα Ιγνάτιο,δεν μπορούμε να μην εκφράσουμε και τις διαφωνίες μας.
Και πρώτα απο όλα,συμφωνούμε μέν οτι το ντύσιμο μπορεί να προκαλέσει ως έναν βαθμό,αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι θα βγεί ο κόσμος έξω με ράσο,η με μπούρκα.Θα ντυθεί ο καθένας όπως θέλει κατα τη γνώμη μας κρατώντας όμως πάντα το μέτρο.Και όταν λέμε ο καθένας αναφερόμαστε ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ,που το ντύσιμο τους μπορεί να προκαλέσει επίσης,και όχι μόνο στις γυναίκες που τα "ακούν"παραπάνω μονόπλευρα.
Βέβαια και κλείνωντας θα συμπληρώναμε πως,όπως το ράσο δεν κάνει τον παπά,έτσι και το ντύσιμο δεν κάνει τον άνθρωπο.Ετσι πήγε κάποτε και μιά προκλητικά και άσεμνα ντυμένη γυναίκα στην Παναγία την Μαλεβή να προσκυνήσει,και η εικόνα της Παναγίας εβγαλε μπροστά της τόσο μύρο,που αποστόμωσε τις μοναχές.
Προς Θεού,δεν λέμε οτι η Παναγία επιβράβευσε το άσεμνο ντύσιμο,δεν στάθηκε όμως σε αυτό και προφανώς κοίταξε την ψυχή.Τέλος θα λέγαμε οτι όπως για όλα τα πράγματα το μέτρο κάνει καλό και η υπερβολή βλάπτει,έτσι και στο ντύσιμο καλό θα ήταν να κρατάμε ένα μέτρο.Σε αυτό θα συμφωνήσουμε με τον πατέρα Ιγνάτιο.Το ίδιο ισχύει και για το μακιγιάζ και για το κομμωτήριο κλπ.Φυσικά και δεν θα τα καταργήσουμε,αλλά δεν είναι και καλό να φτάνουμε και στα άκρα.Και σίγουρα όλα αυτά δεν θα μας πάνε στην κόλαση.Άλλα μας πηγαίνουν εκεί.
http://orthodox-world.pblogs.gr/2008/09 ... perif.html
«Το θάνατο δεν τον φοβάμαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».
- eleimon
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3520
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 6:34 am
- Τοποθεσία: Ελπίδα-Αθήνα
Re: Ειναι η αμφιεση στοιχειο ορθης χριστιανικης συμπεριφορας?
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
«Το θάνατο δεν τον φοβάμαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».
- eleimon
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3520
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 6:34 am
- Τοποθεσία: Ελπίδα-Αθήνα
Re: Ειναι η αμφιεση στοιχειο ορθης χριστιανικης συμπεριφορας?
Ο Θεος δια του Αποστολου Παυλου παραγγελει οτι" οι γυναικες πρεπει να στολιζουν τον εαυτο τους με ενδυμασια σεμνη,με συστολη και σοβαροτητα οχι με εξεζητημενη κομμωση,οχι με κοσμηματα και πολυτελη ενδυματα αλλα με οσα αρμοζουν σε θεοσεβεις γυναικες"{Α Τιμ β9} και οτι πρεπει να προσευχονται στο ναο με σκεπασμενο το κεφαλι με μαντηλα{Α Κορ ια 5,13}διαφορετικα λυπουν το Θεο.
Η Αγια μας Εκκλησια και οι Αγιοι μας και κυριως ο Ιερος Χρυσοστομος διδασκουν οτι πρεπει οι γυναικες να ερχονται στους Ναους με τη πρεπουσα σε Ορθοδοξους ταπεινη και σεμνη εμφανιση,την οποια οφειλουν και παντοτε να εχουν για να μη γινονται αιτια πονηρων λογισμων και σκανδαλων και για να εχουν την ευλογια του Θεου,της Παναγιας και των Αγιων οι οποιοι ειχαν για στολισμο τη ταπεινωση,τη σεμνοτητα και καθε αρετη.
Δε βλεπετε εσεις οι νεες τις Αγιες στις εικονες τους τι σεμνα ειναι ντυμενες?Σεις ομως αντιθετα και ξεγυμνωνετε τα μελη σας και καλλωπιζεστε,οπως θελει η αισχρη μοδα.Ετσι δινεται μεγαλη χαρα στους δαιμονες της αισχροτητας οι οποιοι καυχωνται οτι"νικησαμε τον Ναζωραιο διοτι αν και πηγαινουν στην εκκλησια οι χριστιανες ομως παραμορφωνουν και ατιμαζουν το κατ εικονα που τις εδωσε ο Θεος αφου τα καλλωπισμενα προσωπα τους,τα γυμνα μελη τους και η μοντερνα εμφανιση τους εχουν τη σφραγιδα της πορνειας η οποια προκαλει και μεσα στο ναο του Εσταυρωμενου,πονηρους λογισμους,αισχρες επιθυμιες και λοιπα πονηρα ερεθισματα"....
Δε θυμαστε οι γυναικες το φοβερο λογο που ο Κυριος για οσους προξενουν σκανδαλο στον πλησιον τους οτι θα καταδικαστουν στη κολαση?{Ματθ ΙΓ 41}Και δε σκεπτεστε την ημερα της Κρισεως για οσους σκανδαλισμους προξενησατε με την ασεμνη εμφανιση σας?
Δε φοβαστε το λογο της Αγιας Γραφης οτι ειναι "βδελυκτη ενωπιον του Θεου οποια γυναικα φοραει ανδρικα ρουχα"?{Δευτ.κβ.5}Πως τολματε και φορατε αυτα?
τα παραπανω κειμενα μου ηρθαν με ηλεκτρονικο ταχυδρομειο
Η Αγια μας Εκκλησια και οι Αγιοι μας και κυριως ο Ιερος Χρυσοστομος διδασκουν οτι πρεπει οι γυναικες να ερχονται στους Ναους με τη πρεπουσα σε Ορθοδοξους ταπεινη και σεμνη εμφανιση,την οποια οφειλουν και παντοτε να εχουν για να μη γινονται αιτια πονηρων λογισμων και σκανδαλων και για να εχουν την ευλογια του Θεου,της Παναγιας και των Αγιων οι οποιοι ειχαν για στολισμο τη ταπεινωση,τη σεμνοτητα και καθε αρετη.
Δε βλεπετε εσεις οι νεες τις Αγιες στις εικονες τους τι σεμνα ειναι ντυμενες?Σεις ομως αντιθετα και ξεγυμνωνετε τα μελη σας και καλλωπιζεστε,οπως θελει η αισχρη μοδα.Ετσι δινεται μεγαλη χαρα στους δαιμονες της αισχροτητας οι οποιοι καυχωνται οτι"νικησαμε τον Ναζωραιο διοτι αν και πηγαινουν στην εκκλησια οι χριστιανες ομως παραμορφωνουν και ατιμαζουν το κατ εικονα που τις εδωσε ο Θεος αφου τα καλλωπισμενα προσωπα τους,τα γυμνα μελη τους και η μοντερνα εμφανιση τους εχουν τη σφραγιδα της πορνειας η οποια προκαλει και μεσα στο ναο του Εσταυρωμενου,πονηρους λογισμους,αισχρες επιθυμιες και λοιπα πονηρα ερεθισματα"....
Δε θυμαστε οι γυναικες το φοβερο λογο που ο Κυριος για οσους προξενουν σκανδαλο στον πλησιον τους οτι θα καταδικαστουν στη κολαση?{Ματθ ΙΓ 41}Και δε σκεπτεστε την ημερα της Κρισεως για οσους σκανδαλισμους προξενησατε με την ασεμνη εμφανιση σας?
Δε φοβαστε το λογο της Αγιας Γραφης οτι ειναι "βδελυκτη ενωπιον του Θεου οποια γυναικα φοραει ανδρικα ρουχα"?{Δευτ.κβ.5}Πως τολματε και φορατε αυτα?
τα παραπανω κειμενα μου ηρθαν με ηλεκτρονικο ταχυδρομειο
«Το θάνατο δεν τον φοβάμαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: Ειναι η αμφιεση στοιχειο ορθης χριστιανικης συμπεριφορας?
Ελπίδα μου, και το ντύσιμο και κάθε άλλο σημείο της εμφάνισής μας και της συμπεριφοράς μας παίζει ρόλο στην πνευματική μας προσπάθεια, αλλά με τη σχετική βαρύτητα που μπορεί να έχει το καθένα.
Αυτό που πρέπει ν΄αποφεύγουμε πάντοτε με την εμφάνισή μας είναι να προκαλούμε την προσοχή των άλλων επάνω μας. "Παν μέτρον άριστον" έλεγαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας και εφαρμόζεται και στην εμφάνιση. Οι ακρότητες είναι αμαρτία προς όποια κατεύθυνση κι αν είναι.
Όμως η εμφάνιση δεν παύσει να είναι θέμα με σχετικά μικρότερη βαρύτητα από άλλα πολύ πιο σημαντικά για την πνευματική μας ζωή. Μην ξεχνάμε Αγίους της Εκκλησίας μας, που ντύνονταν με κουρέλια ή δεν ντύνονταν καθόλου. Εκείνοι όμως είχαν φτάσει σε τέτοια Αγιότητα, που έδιναν σημασία μόνο στο "ένδυμα" της ψυχής και όχι του σώματος.
Καλά είναι επομένως να δίνουμε σημασία στην εξωτερική μας εμφάνιση και γιατί απεικονίζει την εσωτερική μας κατάσταση και για να μη σκανδαλίζουμε τους αδελφούς μας, αλλά να μην της δίνουμε περισσότερη σημασία απ' όσο χρειάζεται.
Αυτό που πρέπει ν΄αποφεύγουμε πάντοτε με την εμφάνισή μας είναι να προκαλούμε την προσοχή των άλλων επάνω μας. "Παν μέτρον άριστον" έλεγαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας και εφαρμόζεται και στην εμφάνιση. Οι ακρότητες είναι αμαρτία προς όποια κατεύθυνση κι αν είναι.
Όμως η εμφάνιση δεν παύσει να είναι θέμα με σχετικά μικρότερη βαρύτητα από άλλα πολύ πιο σημαντικά για την πνευματική μας ζωή. Μην ξεχνάμε Αγίους της Εκκλησίας μας, που ντύνονταν με κουρέλια ή δεν ντύνονταν καθόλου. Εκείνοι όμως είχαν φτάσει σε τέτοια Αγιότητα, που έδιναν σημασία μόνο στο "ένδυμα" της ψυχής και όχι του σώματος.
Καλά είναι επομένως να δίνουμε σημασία στην εξωτερική μας εμφάνιση και γιατί απεικονίζει την εσωτερική μας κατάσταση και για να μη σκανδαλίζουμε τους αδελφούς μας, αλλά να μην της δίνουμε περισσότερη σημασία απ' όσο χρειάζεται.
- eleimon
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3520
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2008 6:34 am
- Τοποθεσία: Ελπίδα-Αθήνα
Re: Ειναι η αμφιεση στοιχειο ορθης χριστιανικης συμπεριφορας?
Συμφωνω Νικο μου με οσα λες,υπαρχουν αλλα πιο σοβαρα πραγματα που μπορουμε να κοιταξουμε στο βαθος της ψυχης μας και να διορθωσουμε,κι οχι τοσο το ντυσιμο.
Ξερεις τι μου κανει εντυπωση? οι πιο παλαιοι δηλαδη οι γιαγιαδες μας οι παππουδες μας τη Κυριακη στην εκκλησια φοραγανε τα καλα τους τα ρουχα,τα κουστουμια τους οι ανδρες,καλοχτενισμενοι,ηταν η Κυριακη γι αυτους ημερα τιμης για τον Κυριο μας.
Εμας μας ντυνανε με τα καλα μας τα ρουχα και παντα φοραγαμε το βαφτιστικο μας σταυρο,και με λυπει τοσο το γεγονος που δε μπορουν οι σημερινες γενιες να τα τηρησουμε ολα αυτα.
Ηταν και οι πνευματικοι πιο αυστηροι ομως,θυμαμαι σε μια βαφτιση δεν επιτρεπονταν να φορανε ουτε τιραντες οι γυναικες,επρεπε να ειχαν σκεπασμενους τους ωμους τους,νταλα καλοκαιρι.
Αλλες εποχες!!!!!
Ξερεις τι μου κανει εντυπωση? οι πιο παλαιοι δηλαδη οι γιαγιαδες μας οι παππουδες μας τη Κυριακη στην εκκλησια φοραγανε τα καλα τους τα ρουχα,τα κουστουμια τους οι ανδρες,καλοχτενισμενοι,ηταν η Κυριακη γι αυτους ημερα τιμης για τον Κυριο μας.
Εμας μας ντυνανε με τα καλα μας τα ρουχα και παντα φοραγαμε το βαφτιστικο μας σταυρο,και με λυπει τοσο το γεγονος που δε μπορουν οι σημερινες γενιες να τα τηρησουμε ολα αυτα.
Ηταν και οι πνευματικοι πιο αυστηροι ομως,θυμαμαι σε μια βαφτιση δεν επιτρεπονταν να φορανε ουτε τιραντες οι γυναικες,επρεπε να ειχαν σκεπασμενους τους ωμους τους,νταλα καλοκαιρι.
Αλλες εποχες!!!!!
«Το θάνατο δεν τον φοβάμαι, όχι βέβαια ένεκα των έργων μου, αλλά επειδή πιστεύω στο έλεος του Θεού».
- Byzantine_Spirit
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 598
- Εγγραφή: Σάβ Φεβ 09, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Είναι η αμφίεση στοιχείο ορθής χριστιανικής συμπεριφοράς?
Αν υπάρχει σεβασμός αυτό και μόνο
κάνει τον άνθρωπο σωστό σε κάποια πράγματα
και κατ' επέκταση και στο ντύσιμό του.
Οχι όμως ότι είναι και κανόνας αυτό.
Έχω δεί κάποιες φορές γυναίκες πολύ σεβαστικές
με ντύσιμο νυχτερινής εξόδουστην εκκλησία και απεναντίας
κάποιες άλλες με αμφίεση παπαδιάς, να κουτσομοπολεύουν
και να μιλάνε όλη την ώρα.
Είναι λίγο σχετικά αυτά τα πράγματα.
κάνει τον άνθρωπο σωστό σε κάποια πράγματα
και κατ' επέκταση και στο ντύσιμό του.
Οχι όμως ότι είναι και κανόνας αυτό.
Έχω δεί κάποιες φορές γυναίκες πολύ σεβαστικές
με ντύσιμο νυχτερινής εξόδουστην εκκλησία και απεναντίας
κάποιες άλλες με αμφίεση παπαδιάς, να κουτσομοπολεύουν
και να μιλάνε όλη την ώρα.
Είναι λίγο σχετικά αυτά τα πράγματα.
«Ο λύχνος του σώματος εστίν ο οφθαλμός· εάν ουν ο οφθαλμός σου απλούς η, όλον το σώμα σου φωτεινόν έσται.»
Re: Είναι η αμφίεση στοιχείο ορθής χριστιανικής συμπεριφοράς?
Νομιζω οτι ειμαστε ολοι νοημονες ωστε να ξερουμε οτι αλλο ειναι η αμφιεση για να ντυθεις και αλλο για να προκαλεσεις. Το ενα ειναι σωστο το αλλο λαθος, φυσικα παλι λαθος ειναι το μπουφαν καλοκαιριατικο για να μην εισαι ξεγυμνωμενος με το...κοντομανικο.
Σκοπος των παραπανω ειναι να κανουν να σκεφτουν κυριως οι γυναικες το ασεμνο ντυσιμο ομως η γνωμη μου ειναι οτι το "κακο" πρεπει να χτυπηθει στην ριζα του. Κανοντας τον αλλο να καταλαβει ορισμενα πραγματα θα βγαλει μονος του την "ασεμνη και σκανδαλωδη" οπως λεει το φυλλαδιο εμφανιση.
Σιγουρα η προτροπη να πανε γρηγορα στον εξομολογο ωστε να εξομολογηθουν για την μεχρι τωρα σκανδαλωδη διαγωγη που βαρυνει συλληβδην ολους και θα οδηγησει σε ολεθρο (sic) ειναι κατα την γνωμη μου λαθος.
Σκοπος των παραπανω ειναι να κανουν να σκεφτουν κυριως οι γυναικες το ασεμνο ντυσιμο ομως η γνωμη μου ειναι οτι το "κακο" πρεπει να χτυπηθει στην ριζα του. Κανοντας τον αλλο να καταλαβει ορισμενα πραγματα θα βγαλει μονος του την "ασεμνη και σκανδαλωδη" οπως λεει το φυλλαδιο εμφανιση.
Σιγουρα η προτροπη να πανε γρηγορα στον εξομολογο ωστε να εξομολογηθουν για την μεχρι τωρα σκανδαλωδη διαγωγη που βαρυνει συλληβδην ολους και θα οδηγησει σε ολεθρο (sic) ειναι κατα την γνωμη μου λαθος.
Δημοσ.: 590
Δημοσ.: 591 " Έρχομαι και εγώ...."
I'll take lives and show all no mercy that night
Attack those not knowing my force
Δημοσ.: 591 " Έρχομαι και εγώ...."
I'll take lives and show all no mercy that night
Attack those not knowing my force
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1260
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 10, 2008 6:00 am
- Επικοινωνία:
Re: Είναι η αμφίεση στοιχείο ορθής χριστιανικής συμπεριφοράς?
Καλημέρα σας. Μιας και το ντύσιμο είναι το θέμα μας θα ήθελα να αναφερθώ και να πω το εξής. Κάποτε έιχα θέσει ένα παρόμοιο θεματάκι αλλά απο κάποιους παρεξηγήθικε. Μπορεί μια γυναίκα να ντύνετε δεν θα το πω άσεμνα αλλά προβλεπόμενα και να μην κουτσομπολεύει ή κατακρίνει αλλά αυτό καμιά φορά δείχνει οτι είναι εκτός πνεύματος και τόπου.Μιλάω πάντα για ιερούς χώρους και συνάξεις. Στις εξόδους και στις επισκέψεις αναμφισβήτητα μπορεί να φοράει ο καθένας ότι θέλει. Ακουσα κάποτε απο μια αδελφή εδω μέσα οτι το να φοράει παντελόνι μια γυναίκα είναι πολύ πιο σεμνο απο το να φοραει για παράδειγμα μίνι φούστα. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ. Καταρχήν ποιος είπε ότι μόνο το προκλητικό και αποκαληπτικό ντύσιμο μπορεί να σκαδαλίσει. Οταν μια γυναίκα για παράδειγμα πηγαίνει στην εκκλησία ή στον αγιογραφικό κύκλο φορώντας φαρδύ παντελόνι καμπάνα, δεν τραβάει τα βλέμματα τον υπολοίπων ή δεν θυμίζει πιο πολύ σαν να πήγε σε καφέ? Και κάποιοι θα πούνε μα τι κακό έχει αυτό το ρούχο? Μα είναι ρούχο που δεν συνάδει με ιερό χώρο.
- smarti
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 5165
- Εγγραφή: Κυρ Μαρ 09, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Σμαρώ@Κατερίνη, Σέρρες
Re: Είναι η αμφίεση στοιχείο ορθής χριστιανικής συμπεριφοράς?
Κάτι μου θυμίζει αυτό το θέμα!!!
Θεοτόκε Παρθένε, χαίρε κεχαριτωμένη Μαρία ο Κύριος μετά Σου. Ευλογημένη Συ εν Γυναιξί και ευλογημένος ο καρπός της κοιλίας σου, ότι Σωτήρα έτεκες των ψυχών ημών.