Πότε γιορτάζουμε το Ορθόδοξο Πάσχα;;; Και πώς;;;
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 15, 2009 10:43 am
ΠΟΤΕ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΣΧΑ;;;Και πως;;;
Ρώτησε κάποιος γιατί δεν γιορτάζουμε όλοι μαζί το Πάσχα, όπως γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα. Η απορία του είναι δικαιολογημένη, αφού εκτός από το μεροκάματο που χάνεις, έχεις και το αφεντικό που δεν του αρέσει η απουσία σου από την δουλειά
Το Πάσχα μας είναι μελετημένο να μην συμπίπτει με το Πάσχα των Εβραίων, γιατί αυτοί εορτάζουν το νομικό Πάσχα της Εξόδου τους, από την Αίγυπτο, ύστερα από 430 χρόνια δουλείας. Η λέξη Πάσχα παράγεται από την Αραμαϊκή PASHA που συγγενεύει με την εβραϊκή πεσάχ και σημαίνει ‘διάβαση υπερπήδηση’.
Εμείς γιορτάζουμε το καινούριο Πάσχα (Α, Κορινθ, Ε,7), την έξοδο από την αμαρτία με την Σταύρωση του Ιησού Χριστού, πάντοτε ύστερα από την ισημερία της ανοίξεως φέτος Ανατολή Ηλίου -06:33-Δύσις-18:34
Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση της ημέρας αυτής με το Πάσχα των ιουδαίων. Και τα δύο διορίζονται από τον παρόντα Ζ. Αποστολικό κανόνα. Το Πάσχα μας εξάλλου δεν γιορτάζεται αόριστα μετά από την ισημερία, αλλά ύστερα από την πρώτη πανσέληνο του Μαρτίου, μετά από την ισημερία και μάλιστα την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο όποτε είναι αυτή μετά την ισημερία.
Αυτά έχομε από την παράδοση και όχι από κανόνα. Στα πρώτα χρόνια της Χριστιανοσύνης εορταζόταν η ανάμνηση της σταύρωσης από τους Χριστιανούς της Μικράς Ασίας, αλλά στην Ανατολή και την Δύση εορταζόταν η Ανάσταση του Κυρίου.
Όταν ο μεγαλομάρτυρας Πολύκαρπος, που ήταν μαθητής του Ιωάννη ρωτήθηκε από τον Ρώμης Ανίκητο 154, 155-μ.Χ γιατί αυτή η διαφορά από τους άλλους της Μικράς Ασίας απάντησε ότι καταυτόν τον τρόπο εορταζόταν από τον Απόστολο Ιωάννη και τους άλλους Αποστόλους.
Οι καθολικοί, οι οποίοι ήταν Ορθόδοξοι μέχρι το 1054, εόρταζαν κατά τον ίδιο τρόπο. Αφού λοιπόν αποσπάστηκαν και έκαναν δική τους θρησκεία, άλλαξαν τα πάντα. δεν θα είναι σωστό να εορτάζουμε το Πάσχα μαζί με τους Εβραίους, επειδή θα πιστέψουν ότι το πραγματικό Πάσχα είναι το νομικό Πάσχα. . Στο ερώτημα πότε σταυρώθηκε ο Χριστός», η απάντηση είναι ο μήνας Μάρτιος και το συμπέρασμα βγαίνει από την μελέτη της Αγίας Γραφής
Λένε λοιπόν οι μαθητές Του ‘Διδάσκαλε, αφού στην Ιουδαία ήθελαν να σε λιθοβολήσουν, γιατί θέλεις να πας εκεί πάλι;» Ο Κύριος τους απάντησε: Δεν έχουν η μέρα και η νύχτα από 12, ώρες; Δεν είναι η ώρα που θα συμβεί αυτό». Ο μήνας που οι μέρες του έχουν από 12, ώρες είναι ο Μάρτιος. Οι Εβραίοι τη νύχτα τη μετρούν από τη δύση του Ηλίου και ο Χριστός παρέδωσε το πνεύμα του στις 3, το απόγευμα, άρα έως τις 6, που αρχίζει η επόμενη μέρα, υπολείπονται 3, ώρες.
Η νύχτα της Παρασκευής έχει 12, ώρες έως την ανατολή του ηλίου στις 6, το πρωί και άλλες 12, ώρες του Σαββάτου έως τη δύση του Ηλίου συν τις 6, ώρες μέχρι τα μεσάνυχτα του Σαββάτου που γιορτάζουμε την Ανάσταση, όλες μαζί είναι, 33, ώρες, όσα και τα χρόνια του Χριστού. Στο Ναό της Αναστάσεως , στα Ιεροσόλυμα , ο Πατριάρχης όταν παίρνει το ¨Αγιο Φώς από τον Τάφο του Χριστού, κρατά 33, κεριά
και μοιράζει στο πλήθος που κατά χιλιάδες είναι έξω του Ναού στο προαύλιο .
Την ίδια ώρα έρχεται θαυματουργικώς από τον Ουρανό πάντα με διαφορετικό τρόπο και ανάβει τα κεριά των πιστών.
Τα πρώτα δευτερόλεπτα ¨η λεπτά δεν θυμάμαι καλά ,το φως αυτό δεν σε καίει όπου και να το βάλεις, ας είναι και μέσα στο στόμα σου. Αυτή είναι η Ορθοδοξία μας
ΑΜΗΝ.
Ρώτησε κάποιος γιατί δεν γιορτάζουμε όλοι μαζί το Πάσχα, όπως γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα. Η απορία του είναι δικαιολογημένη, αφού εκτός από το μεροκάματο που χάνεις, έχεις και το αφεντικό που δεν του αρέσει η απουσία σου από την δουλειά
Το Πάσχα μας είναι μελετημένο να μην συμπίπτει με το Πάσχα των Εβραίων, γιατί αυτοί εορτάζουν το νομικό Πάσχα της Εξόδου τους, από την Αίγυπτο, ύστερα από 430 χρόνια δουλείας. Η λέξη Πάσχα παράγεται από την Αραμαϊκή PASHA που συγγενεύει με την εβραϊκή πεσάχ και σημαίνει ‘διάβαση υπερπήδηση’.
Εμείς γιορτάζουμε το καινούριο Πάσχα (Α, Κορινθ, Ε,7), την έξοδο από την αμαρτία με την Σταύρωση του Ιησού Χριστού, πάντοτε ύστερα από την ισημερία της ανοίξεως φέτος Ανατολή Ηλίου -06:33-Δύσις-18:34
Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση της ημέρας αυτής με το Πάσχα των ιουδαίων. Και τα δύο διορίζονται από τον παρόντα Ζ. Αποστολικό κανόνα. Το Πάσχα μας εξάλλου δεν γιορτάζεται αόριστα μετά από την ισημερία, αλλά ύστερα από την πρώτη πανσέληνο του Μαρτίου, μετά από την ισημερία και μάλιστα την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο όποτε είναι αυτή μετά την ισημερία.
Αυτά έχομε από την παράδοση και όχι από κανόνα. Στα πρώτα χρόνια της Χριστιανοσύνης εορταζόταν η ανάμνηση της σταύρωσης από τους Χριστιανούς της Μικράς Ασίας, αλλά στην Ανατολή και την Δύση εορταζόταν η Ανάσταση του Κυρίου.
Όταν ο μεγαλομάρτυρας Πολύκαρπος, που ήταν μαθητής του Ιωάννη ρωτήθηκε από τον Ρώμης Ανίκητο 154, 155-μ.Χ γιατί αυτή η διαφορά από τους άλλους της Μικράς Ασίας απάντησε ότι καταυτόν τον τρόπο εορταζόταν από τον Απόστολο Ιωάννη και τους άλλους Αποστόλους.
Οι καθολικοί, οι οποίοι ήταν Ορθόδοξοι μέχρι το 1054, εόρταζαν κατά τον ίδιο τρόπο. Αφού λοιπόν αποσπάστηκαν και έκαναν δική τους θρησκεία, άλλαξαν τα πάντα. δεν θα είναι σωστό να εορτάζουμε το Πάσχα μαζί με τους Εβραίους, επειδή θα πιστέψουν ότι το πραγματικό Πάσχα είναι το νομικό Πάσχα. . Στο ερώτημα πότε σταυρώθηκε ο Χριστός», η απάντηση είναι ο μήνας Μάρτιος και το συμπέρασμα βγαίνει από την μελέτη της Αγίας Γραφής
Λένε λοιπόν οι μαθητές Του ‘Διδάσκαλε, αφού στην Ιουδαία ήθελαν να σε λιθοβολήσουν, γιατί θέλεις να πας εκεί πάλι;» Ο Κύριος τους απάντησε: Δεν έχουν η μέρα και η νύχτα από 12, ώρες; Δεν είναι η ώρα που θα συμβεί αυτό». Ο μήνας που οι μέρες του έχουν από 12, ώρες είναι ο Μάρτιος. Οι Εβραίοι τη νύχτα τη μετρούν από τη δύση του Ηλίου και ο Χριστός παρέδωσε το πνεύμα του στις 3, το απόγευμα, άρα έως τις 6, που αρχίζει η επόμενη μέρα, υπολείπονται 3, ώρες.
Η νύχτα της Παρασκευής έχει 12, ώρες έως την ανατολή του ηλίου στις 6, το πρωί και άλλες 12, ώρες του Σαββάτου έως τη δύση του Ηλίου συν τις 6, ώρες μέχρι τα μεσάνυχτα του Σαββάτου που γιορτάζουμε την Ανάσταση, όλες μαζί είναι, 33, ώρες, όσα και τα χρόνια του Χριστού. Στο Ναό της Αναστάσεως , στα Ιεροσόλυμα , ο Πατριάρχης όταν παίρνει το ¨Αγιο Φώς από τον Τάφο του Χριστού, κρατά 33, κεριά
και μοιράζει στο πλήθος που κατά χιλιάδες είναι έξω του Ναού στο προαύλιο .
Την ίδια ώρα έρχεται θαυματουργικώς από τον Ουρανό πάντα με διαφορετικό τρόπο και ανάβει τα κεριά των πιστών.
Τα πρώτα δευτερόλεπτα ¨η λεπτά δεν θυμάμαι καλά ,το φως αυτό δεν σε καίει όπου και να το βάλεις, ας είναι και μέσα στο στόμα σου. Αυτή είναι η Ορθοδοξία μας
ΑΜΗΝ.