Σελίδα 1 από 2

Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 8:45 am
από NIKOSZ
Εικόνα

«Έφυγε» αργά το βράδυ του Σαββάτου σε ηλικία 85 ετών ο Ευγένιος Σπαθάρης. Ο σπουδαίος δημιουργός του Θεάτρου Σκιών είχε υποστεί βαρύτατες εγκεφαλικές κακώσεις σε ατύχημα που είχε στο Ινστιτούτο Γκαίτε σε προς τιμήν του εκδήλωση και νοσηλευόταν κλινικά νεκρός επί τέσσερις ημέρες στο ΚΑΤ.

Ο Ευγένιος Σπαθάρης γεννήθηκε στην Κηφισιά τον Ιανουάριο του 1924. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές του άρχισε να ασχολείται με τη ζωγραφική και ιδιαίτερα με τους ήρωες του Θεάτρου Σκιών, από τους πρωτοπόρους του οποίου ήταν ο πατέρας του. Στη διάρκεια της κατοχής ξεκίνησε να δίνει ο ίδιος παραστάσεις σε θέατρα της Αθήνας, σε Πρεσβείες, στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη κ.α.

Από τότε έχει δώσει πληθώρα παραστάσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες του εξωτερικού, συμμετέχοντας σε διεθνή φεστιβάλ και συνέδρια για το Θέατρο Σκιών.

Παρουσίασε πολλά έργα με ήρωα τον Καραγκιόζη, τόσο ως άψυχο υλικό (φιγούρες ηρώων), όσο και σε παραστάσεις με ηθοποιούς, στο Κρατικό Θέατρο Β. Ελλάδος, στο «Ελληνικό Χορόδραμα», στο Θέατρο Χατζώκου, στο Θέατρο Συντεχνίας κ.α. Χαρακτηριστικά έργα του ήταν «Το ταξίδι», «Το καταραμένο φίδι», «Ο δικτάτωρας», «Ο Αλέκος με τα κυδώνια»...

Κυκλοφόρησε περίπου 15 έργα σε δίσκους και το 1980 ο Καραγκιόζης του βρήκε τηλεοπτική στέγη στην κρατική τηλεόραση.

Ως ζωγράφος έλαβε μέρος σε πολλές εκθέσεις ατομικές και ομαδικές σε Αθήνα, Ζυρίχη, Παρίσι και Νέα Υόρκη.

Ήταν μέλος του Καλλιτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Ινστιτούτου Παγκοσμίου Θεάτρου της UNESCO, ενώ είχε τιμηθεί - μεταξύ άλλων - με το Βραβείο Ρώμης (1962), το Α' Μετάλλιο του Πρίγκιπα του Μοντ, με το Α' Βραβείο Πολωνίας (1978), το Α' Μετάλλιο Τοσκανίνι (Ιταλία, 1978).

Το 1991 ιδρύθηκε το Σπαθάρειο Μουσείο Θεάτρου Σκιών Δήμου Αμαρουσίου, το οποίο λειτουργεί συστηματικά από το 1996. Το 2007 είχε τιμηθεί από το Υπουγείο Πολιτισμού για τη σπουδαία προσφορά του και του αναγνωρίστηκε ο τίτλος του μεγάλου δασκάλου του Θεάτρου Σκιών.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=253

Καλό Παράδεισο να εχει...

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 8:50 am
από eleimon
Καλο Παραδεισο να χει!!!! ο Θεος να αναπαυσει τη ψυχουλα του :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 8:55 am
από vasilikirimp
ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΝΑ ΕΧΕΙ - ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΤΟΣΑ - ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΕ ΟΤΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΜΑΣ ΔΩΡΙΣΕ ΓΕΝΝΑΙΟΔΩΡΑ

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΕΥΓΕΝΙΕ ..........ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΣΑ ΜΑΣ ΕΜΑΘΕΣ !!

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 8:56 am
από efthumhs
Καλό Παράδεισο κ. Ευγένιε, ο Θεός να σε αναπαύσει κοντά του :cry: :cry:

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 9:44 am
από Teri
Χριστός Ανέστη δάσκαλε! Καλό ταξίδι....

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 9:45 am
από petrosathonas
Ο Κύριος να τον αναπαύσει.

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 9:47 am
από heart
Καλο Παραδεισο αδελφε,καλη ανασταση

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 9:53 am
από HXOS
ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΠΑΥΣΟΝ ΧΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗΝ ΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ ΣΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ...

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 10:06 am
από theodosis79
Καλό παράδεισο κύριε Ευγένιε! Αιωνία η μνήμη.

Re: Καλό ταξίδι Ευγένιε...

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 10, 2009 10:13 am
από theodosis79