Σελίδα 2 από 4

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 29, 2005 3:08 pm
από g_aggelos
Ανάβασι στο δικό μου Θαβώρ

Δειλινό στο Όρος. Και ενώ ο ήλιος πήγαινε να βασιλεύση, εγώ ανέβαινα για να ανατείλω. Η δύση του ήλιου με βρήκε να ανεβαίνω με πολύ κόπο ένα στενό και δυσκολοδιάβατο μονοπάτι προς την ....ανατολή! Εμείς με την μικρή πίστη δυσκολευόμαστε πολύ σε τέτοιες αναβάσεις, που είναι χαρά για τους πιστούς που έκαναν πράξη την ηρωϊκή τους απόφαση να απαρνηθούν τον κόσμο με όλα του τα θέλγητρα και τις χαρές και αγάπησαν την άσκηση. Ανέβαινα λοιπόν κάπου στην βόρεια πλευρά του Όρους. Ήθελα να εφαρμόσω τον λόγο του Ιερού Χρισοστόμου : «ως έστι σοι θερμός ούτως ο έρως (καθώς είναι θερμή ακόμη η επιθυμία σου) άπελθε προς αυτούς εκείνους τους αγγέλους, ανάκρασον αυτόν πλέον (θέρμανε περισσότερο την επιθυμία, την αγάπη). Ου γαρ ούτως ο παρ’ ημών λόγος δυνήσεταί σε ανάψαι, ως η των πραγμάτων θέα».

Δεξιά και αριστερά υψωνόταν απροσπέλαστοι βράχοι με τις κοφτερές κορυφές τους, σαν να έσχιζαν τον ουρανό, όπως και η φωνή και η ζωή των «οικητόρων» του Όρους. Βάδιζα σκυφτός με την «ευχή» στα χείλη, την καρδιά και τον νού, γιατί έτσι πρέπει κανείς να επισκέπτεται το αγιώνυμο Όρος, με αισθήματα απλού προσκυνητού. Μέσα στους βράχους, σε μικρή απόσταση από το δρομάκι, βλέπει κανείς μερικά σπιτάκια που είναι τα κελλιά των μοναχών-ερημιτών πατέρων. Το ένα μέσα στην σπηλιά, το άλλο προεξέχει λιγάκι και νομίζεις, καθώς το βλέπεις, θα πέσει στην θάλασσα. Μέσα σε αυτές τις μικρές σπηλιές ζουν οι μέλισσες οι πνευματικές, που κάνουν το γλυκύτατο μέλι της ησυχίας. Θυμήθηκα το Δοξαστικό που συνέταξε ο άγιος Νικόδημος για τους αγιορείτας Πατέρας και άρχισα να το ψάλλω, «Ω μελισσών θεοσύλλεκτε, ο εν οπαίς και σπηλαίοις του Όρους καθάπερ εν σίμβλοις νοητοίς το γλυκύτατον μέλι της ησυχίας κηροπλαστήσας». Παρόμοια κελλιά υπάρχουν και στην νότια πλευρά του Όρους στα λεγόμενα Καρούλια. Εκεί το θέαμα είναι ασύγκριτα πιο υποβλητικό. «Επάνω στην κοκκινωπήν επιφάνειαν των βράχων, οι οποίοι νομίζει κανείς είναι αλειμμένοι με σκωρίας, έρπουν εις φρικτόν ύψος πλήθος κατοικιών μέχρι της οφρύος των βράχων. Αλλαι είναι σπήλαια, των οποίων την είσοδον έφραξαν με τοίχους, αφήνοντες μόνον μικράν τινά θύρα. Αλλού, μικρή προεξοχή του βράχου επέτρεψε εις κάποιον τολμηρόν ερημίτην να κτίσει ολόκληρον εκκλησίδριον με τρούλλον, ένα ή δύο κελλιά και κηπάριον από χώμα κουβαλητόν, από το οποίον αναθρώσκει θαυμάσια ανθοδέσμη από καταπράσινα δενδρύλλια, η οποία δίδει εις το τοπίον πλέον όψιν εξωτικήν. Το δε άσπιλον χώμα, δια του οποίου είναι χρισμένα όλα αυτά τα κρυσφήγετα, συντελεί, ώστε να ταπαρομοιάζει κανείς με φωλεάς γλάρων. Οι ασκηταί συγκοινωνούν μεταξύ των με ακροσφαλή μονοπάτια, τα οποία δεν δικρίνονται εκ της θαλάσσης. Αλλά η αναρρίχησις είναι απόφασις πολύ τολμηρά. Υπάρχουν πολλοί εξ’ αυτών των ασκητών, οι οποίοι επί έτη δεν εξήλθον εκ του στενού προαυλίου των. Δια τούτω εις τα ευρυχωρότερα από αυτά τα ασκητήρια υπάρχουν και μικρά νεκροταφεία και εντός των σπηλαίων κοιμητήρια, , όπου φυλάσσονται τα οστά των αδελφών, επί δε του μετώπου εκάστου κρανίου είναι χαραγμένο το όνομά του και η ημερομηνία καθ’ ήν εκοιμήθη» (Φώτης Κόντογλου). Εγκατεσπαρμένοι δεξιά και αριστερά βρίσκονται αυτοί οι πνευματικού γλάροι, τα περιστέρια του ουρανού, που ζουν τον Θεό και ανέρχονται μέχρι τρίτου ουρανού. Αυτό το θέαμα παρατηρεί και όποιος ανεβαίνει εκείνο το στενό μονοπάτι της βόρειας πλευράς του Όρους, που ανέβαινα εκείνο το δειλινό.Και τον συγκλονίζει σύγκορμα. Αισθάνεται κοντά του την Χάρι του Θεού, που τον δροσίζει, αλλά και τον κατακαίει σαν την «καταφλεγόμενη και μη καιομένην» βάτο του Μωϋσέως. Η θύμησι του φέρνει σκηνές από προγενέστερους Πατέρας, που πέρασαν από τον τόπο εκείνο και τώρα κοιμούνται ήσυχα και ήρεμα, περιμένοντας την αρχαγγελική φωνή και την έλευση του Νυμφίου που θα νυμφευθούν και ομολογουμένως του αποκόπτει την καρδιά από τον κόσμο μ’ όλα τα καλά του. Μια ολόκληρη ζωή εδώ αγωνίστηκαν για να ειρηνεύσουν και ειρήνευσαν. Τώρα αναπαύονται στους κόλπους του Αβραάμ. Η φωνή του Χριστού «ουκ απέθανε αλλά καθεύδει» αντηχεί δυνατά σε εκείνους τους απόμερους χώρους.
Ανέβαινα με σκέψεις και αισθήματα αλλοιώτικα. Η ησυχία ήταν ο κανόνας της περιοχής. Κάπου – κάπου ακούς μικρά αγριοπούλια να πετούν και να φωνάζουν ή και αηδόνια να κελαϊδούν. «Ο Αθως αηδόνας τρέφει πολλάς και καλάς» (Αγ. Νικόδημος). Κάπου-κάπου ακουγόταν ένα δυνατό κτύπημα. Καθώς προχωρούσα έφτασα σε ένα μικρό σπιτάκι και εκεί είδα έναν γαλήνιο ερημίτη να αγωνίζεται να σπάσει έναν μεγάλο βράχο.


(Συνεχίζεται.....)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιουν 02, 2005 2:52 pm
από g_aggelos
--Ευλογείτε, Γέροντα, του είπα.

--Ο Κύριος, απάντησε.

Αυτός είναι ο χαιρετισμός του Όρους. Όταν ζητάς ευλογίες σου απαντούν, ο Κύριος (να σ’ ευλογήσει). Γνωρίζουν καλά την σημασία του Χριστού για την πνευματική ζωή. Ξέρουν και την ιδική τους αδυναμία. Ο Κύριος είναι ο πόθος τους και η νοσταλγία. Το όνομά Του συχνά επαναλαμβάνουν, αφού ζουν την παρουσία Του. Αυτό είναι «συγκοιταζόμενος, συνανιστάμενος, γλυκαίνων και ευφραίνων την καρδίαν τη παρακλήσει του Αγίου Πνεύματος».

--Τι κάνετε εκεί Γέροντα;

--Να, παιδί μου. Προσπαθώ να σπάσω αυτόν τον βράχο, για να κάνω μια μικρή δεξαμενή και να συγκεντρώσω το βρόχινο νερό, για να πίνω λιγάκι. Πέρυσι υπέφερα πολύ από την δίψα.

--Μα είναι πολύ δύσκολη εργασία! Και μάλιστα με την έλλειψι των κατάλληλων εργαλείων.

--Τι να κάμω; Αφού το σώμα έχει την ανάκη του νερού. Ο Θεός θα με βοηθήσει. Τίποτε να μην έχουμε εδώ στην έρημο, αλλά λίγο νεράκι είναι απαραίτητο. Πέρασε μέσα στο κελλί για να μας το ευλογήσεις!

Να ευλογήσω εγώ το κελλί του ευλογημένου, σκέφτηκα!! Ο ρυπαρός τον κεκαθαρμένο!

Μπήκα διακριτικά, με πολύ σεβασμό μέσα στο κελλί. Στο κελλί ενός ερημίτου μπαίνεις με δέος σαν σε χώρο μυστηρίου. Ήταν ακαθάριστο, απεριποίητο. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες για τον πνευματικό αθλητή. Που υπάρχει ώρα για τέτοιες δουλειές! Μου έφερε λίγο νερό και ένα λουκούμι, δείγματα της αγάπης του. Πράγματι εκεί στην έρημο καταλαβαίνεις την άδολη και ειλικρινή αγάπη. Μέσα σε ένα μικρό δίσκο με το λίγο νερό και το μικρό γλυκό υπάρχε ολόκληρη η καρδιά του μοναχού! Σου προσφέρει τα πάντα.

--Από τον κόσμο έρχεσαι ;

--Ναι.

--Τι γίνεται ο κόσμος ;

Είναι μια συνηθισμένη ερώτηση, που ακούς στο Όρος. Αυτήν την φορά όμως έχει μεγάλη σημασία. Γιατί ο ερωτών μοναχός έχει πενήντα χρόνια που έφυγε από τον «δυσώνυμο» κόσμο και δεν ξαναγύρισε. Επίσης γνωρίζει καλά ο ασκητής, τι θα πει κόσμος. Είναι το κτίσμα του Θεού, που συγχρόνως γίνεται και απάτη του πονηρού.Μήπως με τα κτίσματα δεν ξεγέλασε ο Σατανάς και τον Αδάμ ; Πόσοι από μας δεν παθαίνουμε το ίδιο;

--Ο κόσμος, Γέροντα, ξέφυγε πολύ από τον Θεό, δεν Τον θυμάται καθόλου και ούτε ζει θεοπρεπώς. Αδειασαν οι Εκκλησίες και γέμισαν όλα τα στέκια του διαβόλου. Έφυγε από τους πνευματικούς και γέμισε τα ψυχιατρεία. Έχει άγχος από τις δουλειές και οι αασχολήσεις του είναι όλες γήϊνες. Σήμερα έχουμε εκλογές, αύριο πτώση της κυβερνήσεως, μεθαύριο συνέδρια κ.λ.π. Ώρες ολόκληρες παρακολουθούν τις προβολές του Σατανά, που τους αποκοιμίζουν και δεν βλέπουν την ζωή των Αγίων....

--Ω ο ταλαίπωρος κόσμος, είπε ο άγιος ασκητής. Τον κυβερνά ο σατανάς! Φέρνει καθημερινά περιπτώσεις και γεγονότα για να του κλέβει το ενδιαφέρον για την ενθύμιση του Ιησού. Να παύσει να βλέπει τον εαυτό του και τις εσωτερικές του πληγές. Αντικείμενο του ενδιαφέροντος να είναι οι άλλοι και όχι ο εαυτός του. Αυτή η φυγή δημιουργεί και το άγχος που είπατε προηγουμένως. Ο Αδάμ αμάρτησε, κρύφτηκε, έφυγε από τον Θεό και ήλθαν έπειτα όλα τα δεινά. Το ίδιο κάνουνκαι οι άνθρωποι. Προσεύχομαι εκτενώς για την σωτηρία όλου του κόσμου. «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με και τον κόσμο σου». Όλη την νύκτα προσεύχομαι για να τον λυπηθεί ο Θεός. Αυτή είναι η αποστολή μας σ’ αυτή την ταραγμένη εποχή. Σ’ εμάς έπεσε ο κλήρος να γίνουμε μάρτυρες...

Πολλά μου είπε ο ασκητής εκείνος. Τέτοιες σοφίες θα ακούσεις σε κάθε σου βήμα σαν επισκεφτείς το Όρος. Τον ευχαρίστησα, ζήτησα την ευχή του, τον παρακάλεσα να με θυμάται στις προσευχές του και βγήκα σκεπτικός από το κελλί, που είναι τώρα ο τάφος του, αλλά από εκεί θα αναστηθεί στην αληθινή ζωή.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιούλ 24, 2005 11:03 pm
από alithinos
Χαίρετε. Η αλήθεια είναι προτιμότερη από όμορφα βιβλιαράκια και λογάκια. Η αλήθεια είναι πως στο΄Ορος συναντά κανείς κυρίως μια άσχημη και αρρωστημένη κατάσταση με πολλά ψέματα και κοροϊδίες καθως και γελοιότητες και επιπολαιότητες.
Συναντά ηγουμένους να έχουν ξεχάσει εντελώς την πνευματική τους ιδιότητα και να προσπαθούν καθημερινά να κάνουν υλικώς καλύτερο το μοναστήρι και όχι πνευματικά. Δεν ενδιαφέρει άλλωστε η πνευματικότητα αφού όπως όλοι το γνωρίζουν, στα κοινόβια υπάρχει στρατιωτική πειθαρχία από μοναχούς που δεν αντιμιλούν στον πνευματικό προϊστάμενο όχι λόγο υπακοής και σεβασμού, αλλά από φόβο μήπως τους διώξει από το μοναστήρι και αναγκαστούν να δουλέψουν στον κόσμο που τους είναι τόσο δύσκολο, αφού επίσης είναι γνωστό πως αρκετοί μοναχοί κοινοβιάτες σωματικά και νοητικά είναι κατά κάποιο τρόπο άχρηστοι για την κοινωνία.

Στα κελιά και στις σκήτες είναι αλλιώς. Εκεί ναι σίγουρα συναντάς ζωντάνια και αλήθεια και από τους πιο χρήσιμους στην κοινωνία ανθρώπους αν έμεναν. Αλλά βέβαια όχι παντού, αφού υπάρχουν μερικοί με υπερπολυτελή κελλιά με τηλεοράσεις και internet που.. κάνουν τη ζωή τους.

Αληθινά δεν έχω κανένα λόγο να πω άσχημα λόγια για το άγιο όρος, αλλά αυτά που έγραψα και να μην είναι ακριβώς έτσι, πάντως είναι πιο κοντά στην αλήθεια και στην πραγματικότητα..... διότι έχω ζήσει και τα λέω από προσωπική πείρα μεγάλης περιόδου.

Νομίζω πως η αλήθεια είναι προτιμότερη τουτη την περίοδο από ψεύτικα λόγια. Ψεύτικα λόγια που λένε σχεδόν όλοι αυτοί οι "αγιορείτες" που ζουν ένα μήνα το χρόνο μόνο στο όρος. Όπως για παράδειγμα ο μοναχός Μωυσής που έχει γράψει πολλά βιβλία, αλλά και ως εύσωμος κοσμοκαλόγερος, παρουσιάζεται δήθεν ως ο αγιορείτης με συνεχείς ομιλίες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος.

Δηλαδή στοιχειώδη λογική... πως μπορεί να είναι αγιορείτες άνθρωποι με πλήρως κοσμικευμένο τρόπο ζωής;

Υπάρχουν και άλλα που θα μπορούσα να γράψω... και είμαι σίγουρος πως όποιος έχει μείνει στο όρος όχι μόνο σαν κοσκικός και προσκυνητής, θα ξέρει πολύ καλά τι εννοώ. Τα άλλα ας μη τα γράψουμε να μην σκανδαλίσουμε.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιούλ 25, 2005 8:26 am
από g_aggelos
Είναι πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις φίλε μου.....
ΑΛΛΑ.....
Είναι προσωπικές εμπειρίες πραγματικές αυτές που μας περιγράφεις ή απλά είναι μία άποψη για το τι νιώθεις όταν επισκέπτεσαι το Όρος ?
Παρατήρησα μία γενικότητα, πράγμα που νομίζω δεν είναι πραγματικότητα.
Μπορεί κάποιες μονές (όπως έχω ακούσει για την Ι.Μ. Βατοπαιδίου), που ίσως να έχουν προχωρήσει περισσότερο στην τεχνολογία, από ότι άλλες μονές. Αλλά δεν είναι ο κανόνας πιστεύω. Έχω πάει σε πολλές μονές του Αγίου Όρους (όχι τόσες πολλές όσες θα ήθελα), και την περιγραφή που κάνεις δεν την έχω δει.... Ίσως γιατί εκείνη την στιγμή με απασχολούν άλλα πράγματα από το να κρίνω το πως "δουλεύει" το Μοναστήρι.

Μία αλήθεια είναι (που την λέω συνέχεια) ότι μπαίνοντας στο λιμάνι του Αγίου Όρους, παρατηρείς μία "εμπορική" κίνηση. Μαγαζάκια που πουλάνε τα τιμαλφή τους και εικόνες και κομποσχοίνια.... Και άλλη μία αλήθεια είναι ότι για να επισκεφτείς το Αγιον Όρος πρέπει να πας με καμιά 100αριά Euro, για να ανταπεξέλθεις στις ανάγκες όλου του ταξιδιού, ειδικά όταν ξεκινάς από Αθήνα όπως εγώ...

Θα είμουν ευγνώμων αν μας ανέλυες περισσότερο την θέση σου...
Αγγελος

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 28, 2005 7:10 pm
από gkdgr
Απάντηση στον alithinos

Πολύ ωραία. Κάποτε αγαπητέ φίλε ένας μοναχός μου είπε το εξής: " Τό Αγιο Ορος είναι όπως ο κόσμος εκεί έξω που ζείτε. Θα δείς καλούς και κακούς, μερικούς πολύ χειρότερους απο οποιονδήποτε κοσμικό. Είναι ενας ολόκληρος κόσμος. Εξαρτάται απο εσένα τι θέλεις να δείς και τί θέλεις να βρείς.."
Αρα φίλε μου εγώ θα δεχθώ όλα όσα γράφεις και θα πιστέψω ότι τα έζησες. Και εσύ όμως πρέπει να δεχθείς ότι στο Ορος βρίσκεις και Αγιους ανθρώπους , πραγματικά διαμάντια , που σε βοηθούν όσο κανένας να έρθεις κοντά στο Θεό.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιούλ 29, 2005 8:11 pm
από KOSTAS
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΠΛΑ ΝΑ ΠΩ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10ΕΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ.
4-8-94 ΜΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΔΕΨΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ.ΜΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΟΥ ΣΤΑΘΗΚΕ ΟΡΟΣΗΜΟ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ. ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΑΤΗΣΑ ΤΟ ΠΟΔΙ ΜΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΦΕΥΓΩ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΗ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΘΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ . ΕΧΩ ΖΗΣΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΝ ΖΗΣΕΙΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ. ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ. ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΜΟΝΗΣ.ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΕΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥΣ. ΜΕ ΕΝΔΙΕΦΕΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥ. ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΒΡΑΔΑΚΥ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΗΣΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΟΝΑΧΟ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΩ ΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ(ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΛΕΙΩΤΑ). ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΣΗΚΩΘΩ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙ (ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑ ΠΡΩΙΝΑ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΚΕΡΙΩΝ ΜΑ ΤΡΕΜΟΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΑΛΗΝΗ ΤΗΣ ΝΥΚΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ). ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΩ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΠΟΥ ΕΤΡΕΞΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΗΚΑ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΩ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΟΘΕΙ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΜΕ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΕΙΣ. ΚΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΤΙ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΒΡΕΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ. ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΣΤΡΑΒΑ ΘΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΜΟΝΟ ΣΤΡΑΒΑ. ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΘΑ ΔΕΙΣ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗΝ.ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΘΑΥΜΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΘΑ ΘΑΥΜΑΖΕΙΣ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ. ΑΝ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΤΗΝ ΒΡΗΤΕ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ. ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ.

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 03, 2005 11:33 am
από g_aggelos
Έτσι είναι Κώστα.... Και σε ευχαριστώ που μοιράστηκες την σκέψη σου με εμάς...
Είναι ότι πιο αντιπροσωπευτικό αυτό που διάβασα για το Περιβόλι της Παναγίας μας....
Αλήθεια είναι πολύ δύσκολο να περιγράψεις τα συναισθήματα που σε πλυμμηρίζουν όταν είσαι εκεί πάνω....
Και η καλύτερη ώρα για μένα είναι η ώρα του δειληνού, που μιλάς με τους Μοναχούς και μαθαίνεις πάρα πολλά....

Σε ευχαριστώ και πάλι...

Δημοσιεύτηκε: Παρ Αύγ 05, 2005 7:15 pm
από KOSTAS
ΑΓΑΠΗΤΕ g_aggelos ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΝΑΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ "ΑΘΕΑΤΟ" ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ "ΘΕΑΤΟ" ΤΟ ΟΡΑΤΟ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ, ΔΕΝ ΑΓΓΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΜΑΤΙΑ.ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΑΛΗΝΕΨΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ .ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΤΟΣΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙΞΕΙ...!! ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ. ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ.

Δημοσιεύτηκε: Δευ Αύγ 15, 2005 10:46 am
από pan
Geia sas. Exo pai kai ego sto Agio Oros gia mia evdomada kai den mporo na ekfraso to poso kala perasa. Telos panton tha anafertho se ena filo pou theli na pai. H etia gia na pai itan apo ena filo tou pou eixe mia fotografia. Pigan lipon o filos tou mazi me allous 3 sto Agio Oros gia na perasoun ksekourasta gia kapies meres kai oxi gia kati allo. Itan apisti.
Afou lipon girnousan me ta podia apo moni se moni sto dromo sinantisan enan geronta kai milousan. Sto telos tis sizitisis o gerontas tous leei na tous vgali fotografia olous mazi pou itan parea. Auti dextikan, o gerontas tous evgale tous xeretise kai pigan o kathenas ston topo toy. Otan emfanise to film , ide oti pano apo ta kefalia tous ipirxan aggeloi. Mou ta elege o filos mou kai tou ixe sikothi i trixa kai se mena pou akouga.
Euxaristo gia to xrono sas.

Re: Πώς είναι στο Αγιο Όρος;

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 05, 2005 7:14 pm
από Panosv
savvas έγραψε:Χαίρετε. Η σελίδα σας είναι πάρα πολύ ωραία και ελπίζω να συνεχίσετε έτσι. Είμαι πολύ κοντά στον Θεό έτσι θέλω να πιστεύω. Από καιρό ήθελα να επισκεφθώ το Αγιο Όρος. Δυστυχώς όμως οι συγκυρίες της ζωής δεν με έχουν αφήσει να το πράξω. Ρωτώντας τον φίλο μου τακτικό επισκέπτη του Αγίου Όρους για το πώς είναι τι βρίσκει κάποιος εκεί, εκείνος δεν μου έδωσε τις λεπτομερειακές πληροφορίες που θα ήθελα παρά περιορίστηκε στις φράσεις τύπου: «Εκεί υπάρχει ο Θεός», «Μιλάμε για γαλήνη» κ.λ.π. Έτσι έχω μείνει με την απορία και θα παρακαλούσα εσάς τον Webmaster αλλά και τους φίλους της σελίδας που τυχόν έχουν πάει στο Αγιο Όρος να γράψουν τι μπορεί να βρει κάποιος εκεί, τι ακριβώς κάνουν κατά την διάρκεια της παραμονής των, ποιο είναι το πρόγραμμα που ακολουθούν κ.λ.π.
Pros savvas.
File moy exei tin eylogia apo tin Kyra toy Oroys na episkefthw ayto to monadiko topo 8 fores ki an axiwthw tha eimai ekei se 10 meres.
i empeiria oli gia ayton ton topo, kleinetai se mia kai moni frasi poy eixe pei o monaxos Mwysis o Agioreitis....: "Agion Oros einai ayto poy den fainetai"... oses wraies perigrafes loipon ki an akouseis, oti ki an soy poyn, oti exwteriko kai omorfo ki an deis esy o idios...to pragmatiko agio oros de tha to deis... para mono se stigmes poy oyte tha tis katalaveis. Kai olo ayto poy tha soy meinei meta tin episkepsi...ayto tha einai agio oros. Kai dixws na deixw kati kai na thelw na pw kati, arkei na soy pw pws egw o idios exw mia radiofwniki ekpompi gia to Agio Oros poy stirizetai se eikones apo ekei....omws oso ki an prospathw me tipota de tha mporesw na metaferw ayto to..."Allo" agion oros poy...den fainetai!!!
Soy eyxomai mono na vretheis kapote ekei...