Σελίδα 2 από 9

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 8:25 am
από Elpida
YiaVi έγραψε:
Elpida έγραψε:
YiaVi έγραψε:και μετά γκρινιάζει σαν ξινισμένη γεροντοκόρη ότι δήθεν ταράζεται και σκανδαλίζεται και δεν είναι πνευματικό το φόρουμ, μάλλον "ι ντο μπίθα ατίχ" (και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε, πάντως με οπίσθια έχει σχέση :lol: :lol: :lol: ).

:
Δεν είμαι γεροντοκόρη
Χαίρομαι τον έρωτα όσο δε φαντάζεσε και νόμιμα μάλιστα οπότε θα σε παρακαλέσω να προσέχεις τι γράφεις
Δεύτερον τα αρβανίτικα δεν μου αρέσουν σαν γλώσσα αλλά μπορώ και εγώ να σου πω λέξεις που ξέρω όπως "μούτι χαπγκον του διες " και άλλα όμορφα που λένε εκεί πάνω
Δεν είπα ότι ΣΥΜΦΩΝΩ με τα παγκόσμια συμβούλια και τα χίλια δυό
Είπε ότι είναι άσχημο για όποιον είναι κακόβουλος με την Ορθοδοξία να μπει εδώ και να δει χρήστες να βάζουν φωτογραφία από ιερέα και από κάτω να τον βρίζουν και τα θέματα της πρώτης σελίδας να σου δίνουν την αίσθηση μόνιμα μιας επίθεσης
Αυτό είπα
Δεν το είπα για σένα το "ξινισμένη γεροντοκόρη", γενικά μίλησα, ειδικά για υστερικές αντιδράσεις άλλων. Η δική σου αντίδραση δεν ήταν υστερική, άλλων όμως είναι και μπορείς να τις βρεις εύκολα.
Εντάξει, υπάρχουν θέματα που κάνουν "τζιζ", αλλά ένα φόρουμ έχει κακοτοπιές. Και οι γράφοντες κρίνονται. Αλλά στο κάτω κάτω δεν ευθύνομαι για τις απρέπειες του silver, που έγραφε "σατανάδες" και από πάνω τη φωτογραφία του μητροπολίτη Λαύρου. Βέβαια, δεν είδα τον γνωστό σχολιαστή τύπου Μάπετ Σόοου (αλλά σε πιο ξινισμένη έκδοση) stratos να αντιδράσει, ενώ υποτίθεται ότι θίγεται γενικά πολύ με προσβολές ιεραρχών. Τουλάχιστον, έτσι δηλώνει :lol: :lol:

Την αρβανίτικη βρισιά αυτή που έγραψες, την κατάλαβα, αν και δεν την είχα ξανακούσει, στο χωριό του πατέρα μου ίσως δεν την λένε. Αλλά αυτό που έγραψα εγώ δεν ήταν βρισιά, μία έντονη φράση ήταν! :D
Ζητάω συγνώμμη γιατί νόμιζα πως είπες εμένα γεροντοκόρη
και απορώ γιατί δεν έχει edit το φόρουμ να μπορεί ένας άνθρωπος να διορθώσει κάτι
Οκ λοιπόν όλα μέλι γάλα :)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 8:44 am
από stratos
YiaVi έγραψε: Βέβαια, δεν είδα τον γνωστό σχολιαστή τύπου Μάπετ Σόοου (αλλά σε πιο ξινισμένη έκδοση) stratos να αντιδράσει,
:lol:

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 8:57 am
από justin
Elpida έγραψε:Τι να σας πω ρε παιδάκια
Κάντε ότι θέλετε
Εγώ προτιμώ να φορτωθώ την "αμαρτία" της σιωπής από την αμαρτία της "κατάκρισης"
και όταν λέω "σιωπής" δεν εννοώ κάλυψης γεγονότων

AΠΑΝΤΆΕΙ ΕΚ ΤΑΦΟΥ ο Αρχ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος


ΠΡΟΣ
ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ
(Ανοικτή επιστολή)
Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος
Παναγιώτατε
Από τινων ετών κατώδυνον το Πλήρωμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το συνειδητώς πιστεύον
Πλήρωμα, παρίσταται θεατής επικινδύνων προς την Πίστιν ακροβασιών του Πρώτου της Ορθοδοξίας Επισκόπου. Ούτως, ίνα παραλίπωμεν άλλου είδους ακροβασίας, η προς τον Πάπαν και τον Παπισμόν συμπεριφορά Υμών και τινών Υμετέρων αντιπροσώπων, ρίπτει εις άφατον θλίψιν, αλλά και φοβεράν ψυχικήν δοκιμασίαν, τα αληθώς ορθοδοξούντα τέκνα της Εκκλησίας.
Αλληλογραφείτε μετά του Πάπα εν πάση εκκλησιαστική τάξει, ως εάν έζωμεν εις τον Ε’ μ.Χ. αιώνα. Υποβάλλεσθε εις τας ταλαιπωρίας μακρινών ταξιδιών προς συνάντησιν αυτού. Ανταλλάσετε μετ’ αυτού τρυφεράς περιπτύξεις και αδελφικούς ασπασμούς. Καλείτε αυτόν «Πρώτον Επίσκοπον της Χριστιανοσύνης» και υμάς Αυτόν δεύτερον. Διακηρύσσετε urbi et orbi ότι «ουδεμία διαφορά χωρίζει τας δύο Εκκλησίας». Συμπροσεύχεσθε μετ’ αντιπροσώπων αυτού και φέρεσθε προς αυτούς σχεδόν όπως και προς τους Ορθοδόξους Επισκόπους. Αίρετε εκ μέσου αιωνοβίους αφορισμούς, οίτινες, έστω και αν επιβλήθησαν υπό το κράτος των εντυπώσεων εκ στιγμιαίων γεγονότων πρωτοφανούς οξύτητας και ως αντίδρασις εις τα γεγονότα εκείνα, ουχ ήττον δε εξέφραζον ει μη το καθολικόν φρόνημα της αμωμήτου και θεοφόρου Ορθοδοξίας και δεν απετέλουν ει μή απλήν εφαρμογήν, καθυστερημένη μάλιστα, των διατάξεων του Κανονικού της Εκκλησίας Δικαίου, επιβαλλουσών την αποπομπήν εκ της θεοτεύκτου Μάνδρας των «ανιάτως και προς θάνατον νοσούντων» προβάτων, των αιρετικών δηλαδή και φθορέων της Πίστεως.

Παναγιώτατε,
Τι εκ των δύο συνέβη; Ο Πάπας προσεχώρησε εις την Ορθοδοξίαν ή Υμείς εις τον Παπισμόν; Εάν το πρώτον, αναγγείλατε τούτο, ίνα πάντες φαιδρώς πανηγυρίσωμεν μετ’ αλλήλων και χορεύσωμεν. Εάν το δεύτερον, ομιλήσατε μετ’ ειλικρινείας και ευθύτητος, ίνα βεβαιωθώμεν ότι, μετά της παλαιάς, απώλετο και η νέα Ρώμη και κατεπόθη υπό της αιρέσεως
. Εάν δε ουδέν εκ τούτων συνέβη, αλλά και Υμείς και ο Πάπας εμένετε εν τοις οικείοις έκαστος όροις, τότε πως ερμηνεύονται αι προεκτεθείσαι ενέργειαι Υμών; Πώς είναι δυνατόν ο αιρετικός Πάπας να είναι ο Πρώτος Επίσκοπος της Χριστιανοσύνης και Υμείς ο δεύτερος; Πότε η Εκκλησία ημών συνηρίθμησεν ομού μετά των Ορθοδόξων Επισκόπων τους Επισκόπους των αιρετικών; Δογματικής και κανονικής ακριβείας γλώσσαν ομιλείτε ή ευελίκτου διπλωματικής υποκρισίας; Επίσκοπος είσθε ή διπλωμάτης; Πώς δ’ ακόμη είναι δυνατόν να αίρωνται αι κανονικαί της Εκκλησίας ποιναί, όταν το αντικείμενον αυτών ( η αίρεσις) ου μόνον εξακολουθή να υπάρχει, αλλά και αισίως αύξεται και μεγενθύνεται και γαυριά; Και εάν δεν υπήρχον αφορισμοί κατά των παπικών διά τας υπ’ αυτών αποτολμηθείσας αλλοιώσεις εν τη Πίστει, θα έδει ούτοι να εκφωνηθώσι σήμερον από κοινής των Ορθοδόξων Εκκλησιών ψήφου, υπηκουσών εις ρητάς και σαφείς των Ιερών Κανόνων επιταγάς. Πώς λοιπόν και διατί, υπάρχοντες, αίρωνται;

Παναγιώτατε,
άδεται ότι ενεργείτε ως ενεργείτε, ινα, προσεταιριζόμενος το πανίσχυρον κοσμικώς Βατικανόν, αντιτάξητε την εκ της συμμαχίας αυτού αίγλην και δύναμην προς τους τουρκικούς βρυχηθμούς και δυνηθήτε ούτω να στηρίξετε τον δεινώς απειλούμενον και κλονιζόμενον Θρόνον της πάλαι ποτέ βασιλευούσης. Εάν ταύτα έχωνται αληθείας, και πλανάσθε και ματαιοπονείτε. Έχομεν την συμμαχίαν του Θεού, Παναγιώτατε, ή ου; Εάν ναι, τότε «εις διώξεται χιλίους και δύο μετακινήσουσι μυριάδας», τότε καν κύματ διεγείρηται, καν πελάγη, καν τουρκικών θηρίων θυμός, αράχνης δι’ ημάς έσονται ευτελέστερα, τότε «εξανθήσει και υλοχαρήσει και αγαλλιάσεται τα έρημα του Ιορδάνου» και «αλείται ως έλαφος χωλός, τρανή σε έσται γλώσσα μογιλάλων», τότε... ώ τότε, «γνώτε έθνη και ηττάσθε ότι μεθ’ ημών ο Θεός»!... Εάν όχι τότε προς τι «πεποίθαμεν επ’ άρχοντας, επί υιούς ανθρώπων οις ουκ εστι σωτηρία»; Τότε, Παναγιώτατε, εφαρμόζονται πλέον εφ’ ημών οι λόγοι του προφήτου: «Ουαί οι καταβαίνοντες εις Αίγυπτον επί βοήθειαν, οι εφ’ ίπποις πεποιθότες και εφ’ άρμασιν, έστι γαρ πολλά,και εφ’ ίπποις πλήθος σφόδρα, και ουκ ήσαν πεποιθότες επί τον Άγιον του Ισραήλ και τον Κύριον ουκ εζήτησαν. Και αυτός σοφώς ήγεν επ’ αυτούς κακά και ο λόγος αυτού ου μη αθετηθή και επαναστήσεται επ΄οίκους ανθρώπων πονηρών και επί την ελπίδαν αυτών την ματαίαν, αιγύπτιον άνθρωπον και ου Θεόν,ίππων σάρκας και ουκ εστι βοήθεια. Ο δε Κύριος επάξει την χείραν αυτού επ’ αυτούς και κοπιάσουσιν οι βοηθούντες και άμα πάντες απολούνται»(Ης. Λα,1-3) .

Παναγιώτατε,
Μυριάκις προτιμότερον να εκριζωθή ο ιστορικός της Κωνσταντινουπόλεως Θρόνος και να μεταφυτευθή εις έρημον τινα νησίδα του πελάγους, ακόμη δε και να καταποντισθή εις τα βάθη του Βοσπόρου, ή να επιχειρηθή έστω και η ελαχίστη παρέκκλισις από της χρυσής των πατέρων γραμμής, ομοφώνως βοώντων: «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως
». Αι επτά λυχνίαι της αποκαλύψεως, διά τας αμαρτίας ημών, εσβέσθησαν προ πολλού. Αι επτά εκκλησίαι αποστολικαί, εκκλησίαι σχούσαι την υψίστην τιμήν να λάβωσιν, ειδικώς αύται, γράμματα εξ ουρανού μέσω του θεοπνεύστου της Πάτμου Οραματιστού, εξέλιπον εκ της επιφανείας της γης και εκεί, ένθα άλλοτε ετελείτο η φρικωδεστάτη Θυσία και ο τριαδικός ανεμέλπετο ύμνος, σήμερον ίσως κρώζουσι νυκτικόρακες ή «ορχούνται ονοκένταυροι». Και όμως η νύμφη του Κυρίου δεν απέθανεν. Η Εκκλησία του Χριστού δεν εξηφανίσθη. Συνεχίζει, τετραυματισμένη και καθημαγμένη ως ο Ιδρυτής αυτής, αλλ’ αείζωος και ακατάβλητος,την δια μέσω των αιώνων πορείαν αυτής, φωτίζουσα, θάλπουσα, ζωογονούσα, σώζουσα. Δεν θα αποθάνη λοιπόν αύτη και άν μετακινηθή και άν αποθάνη ο Οικουμενικός Θρόνος. Ουδείς Ορθόδοξος εύχεται την μετακίνησιν ή τον θάνατον του Οικουμενικού Θρόνου. Μη γένοιτο! Αλλά και ουδείς θα θυσιάση χάριν αυτού ιώτα έν ή μία κεραίαν εκ της Ορθοδόξου Πίστεως. Αγωνίσασθε υπέρ αυτού πάση δυνάμει. Όχι απλώς έχετε δικαίωμα, αλλά οφείλετε να στηρίξητε αυτόν, το καθ’ Υμάς. Θυσιάσατε χάριν αυτού οτιδήποτε: χρήματα, κτήματα, τιμάς, δόξας, πολύτιμα κειμήλια, Διακόνους, Πρεσβυτέρους, Επισκόπους, ακόμη και τον Πατριάρχη Αθηναγόραν! Έν μόνον κρατήσατε, έν φυλάξατε, ενός φείσασθε, έν μη θυσιάσητε: την Ορθόδοξον Πίστιν! Ο Οικουμενικός Θρόνος έχει αξίαν και χρησιμότητα μόνον και μόνον όταν εκπέμπη παντού απανταχού της γης το γλυκύ και ανέσπερον της Ορθοδοξίας Φως. Οι φάροι είναι χρήσιμοι εάν και εφόσον φωτίζωσι τους ναυτιλλομένους, ίνα αποφεύγωσι τους σκόπελους. Όταν το φως αυτών σβεσθή, τότε δεν είναι μόνον άχρηστοι αλλά και επιβλαβείς, διότι μεταβάλλονται και αυτοί εις σκοπέλους.

Παναγιώτατε,
Προχωρήσατε ήδη πολύ. Οι πόδες Υμών ψαύουσι πλέον τα ρείθρα του Ρουβικώνος. Η υπομονή χιλιάδων ευσεβών ψυχών, κληρικών και λαϊκών, συνεχώς εξαντλείται. Διά την αγάπην του Κυρίου οπισθοχωρήσατε! Μη θέλετε να δημιουργήσετε εν τη Εκκλησία σχίσματα και διαιρέσεις. Πειράσθε να ενώσητε τα διεστώτα και το μόνον όπερ κατορθώσητε, θα είναι να διασπάσητε τα ηνωμένα και να δημιουργήσητε ρήγματα εις εδάφη έως σήμερον στερεά και συμπαγή. Σύνετε και συνέλθετε! Αλλά φευ! Διηνύσατε πολύν οδόν. Ήδη «προς εσπέραν εστι και κέκλικεν η ημέρα...». Πως θα ίδητε τας χαινούσας αβύσσους, αφ’ ων θα διέλθη μετ’ όλίγον η ατραπός ήν οδεύετε; Είθε, είθε ο πάλαι ποτέ «στήσας τον ήλιον κατά Γαβαών και την σελήνην κατά φάραγγαν Αιλών», να δευτερώση το θαύμα και να παρατείνη άπαξ έτι το μήκος της ημέρας, να ενισχύση έτι πλέον το φώς αυτής και να διανοίξη τους οφθαλμούς Υμών, ίνα ίδητε, κατανοήσητε, επιστρέψητε. Αμήν.

Μετά βαθυτάτου σεβασμού


Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 9:05 am
από Elpida
justin έγραψε:
Elpida έγραψε: Εγώ προτιμώ να φορτωθώ την "αμαρτία" της σιωπής από την αμαρτία της "κατάκρισης"
Eίναι ή δεν είναι δικαίωμά μου; ή μήπως θα μου βάλετε κανένα μαχαίρι στο λαιμό ή θα με κρεμάσετε ανάποδα μέχρι να μπω στο παιχνίδι με το ζόρι των κατηγοριών ;

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 9:05 am
από Misha
YiaVi έγραψε: Αλλά στο κάτω κάτω δεν ευθύνομαι για τις απρέπειες του silver, που έγραφε "σατανάδες" και από πάνω τη φωτογραφία του μητροπολίτη Λαύρου. Βέβαια, δεν είδα τον γνωστό σχολιαστή τύπου Μάπετ Σόοου (αλλά σε πιο ξινισμένη έκδοση) stratos να αντιδράσει, ενώ υποτίθεται ότι θίγεται γενικά πολύ με προσβολές ιεραρχών. Τουλάχιστον, έτσι δηλώνει :lol: :lol:
Ετερόκλητες συμμαχίες φίλε Γιαννη ...ο "προδοτης" Ρωσος παπάς με τον Ναζι αγκαλιά,οι Ρωσοι "παμπλουτοι "παπαδες με τις λιμουζίνες,οι "σατανάδες" Λαυρος. και Αλέξιος,ο "ταλαιπωρος" Σωφρόνιος.....

αυτοί δεν έχουν ιερωσυνη φαίνεται .....

Ετεροκλητη προσωρινή συμμαχία με βαση τη συκοφαντία,το ψεύδος, την άγνοια και τα μικροσυμφεροντακια της στιγμής......Αιδως Αργειοι.!!!
:lol: :lol: :lol: :lol:

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 9:09 am
από Thomas15n
Aπαντά εκ του τάφου ο Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος

Ορθοδοξία και Αίρεση
ΠΕΡΙ ΕΝΩΣΕΩΣ (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ)

…Εάν δεν αποβάλλουν την υπερηφάνεια και ο Πατριάρχης και ο Πάπας και εάν δεν ταπεινωθούν, μιμούμενοι τον Κύριον, όχι μόνον δεν θα επιτύχουν έναν αλλά θα αυξήσουν την διαίρεσιν και θα προξενήσουν μεγάλα σκάνδαλα, ταραχάς, συγχύσεις, μεγάλην βλάβην και ζημίαν εις τα εαυτών ποίμνια.

Συμβαίνουν σ'αυτήν την ιστοσελίδα τα ως ανω προαναφερθέντα ΝΑΙ Ή ΟΧΙ, ορίστε περίτρανα η δικαίωσι του μακαριστού γέροντα Ζερβάκου.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 9:13 am
από stratos
Οταν θα μου απαντησουν οι Σωτηρες του φορουμ στις εδω και καιρο ερωτησεις μου [για συκοφαντια,προσβολη,και κατακριση μελων του φορουμ και ιερεων] τοτε θα απαντησω και εγω

Εκει κανουμε τον κινεζο κλασικα .....

:wink:
[ενας επαρχιωτης :wink: ]

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 9:27 am
από justin
Elpida έγραψε:
justin έγραψε:
Elpida έγραψε: Εγώ προτιμώ να φορτωθώ την "αμαρτία" της σιωπής από την αμαρτία της "κατάκρισης"
Eίναι ή δεν είναι δικαίωμά μου; ή μήπως θα μου βάλετε κανένα μαχαίρι στο λαιμό ή θα με κρεμάσετε ανάποδα μέχρι να μπω στο παιχνίδι με το ζόρι των κατηγοριών ;
Διάβασε και αυτό...
Στου κρεμασμένου το σπίτι...

"
Kορυφαίον γεγονός υπήρξε βεβαίως η επίσκεψις του αγαπητού εν Χριστώ αδελφού Αγιωτάτου Πάπα Ρώμης Βενεδίκτου Ιστ΄μετά της συνοδείας αυτού , το οποίον αποτελεί αφετηρίαν νέων προοπτικών όσον αφορά εις την επιτάχυνσιν και αποτελεσματικότητα του θεολογικού διαλόγου , όσον και εις την ανάληψιν παρλλήλων δράσεων εν σχέσει προς φλέγοντα ζητήματα κοινωνικής ηθικής και θεραπείας των πληγών της συγχρόνου ανθρωπότητος.
Λυπούμεθα βεβαίως οσάκις παρατηρούμεν ανοικείους τινάς συμπεριφοράς αυτοκλήτων υπερασπιστών της πατρώας δήθεν ακριβείας , οίτινες καλώς γνωρίζουν , ότι ουδέν πράττομεν πέραν των όσων πανορθοδόξως έχομεν συναποφασίσει και ότι τα συναποφασισθέντα εκφράζουν ακραιφνώς το πνεύμα της Αγιοπατερικής ημών παραδόσεως , ήτις απαιτεί υπακοήν εις το θέλημα και τα κελεύσματα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.. Ητοι εν προκειμένω, εις την εν αληθεία και εν αγάπη διαλογικήν προσέγγισιν και την συν Θεώ διόρθωσιν των περί την πίστιν και την τάξιν διεστώτων και εις την προσφοράν αληθώς λειτουργικής διακονίας , ήτοι εμπράκτου βοηθείας εν ευχαριστηριακή προθέσει και διαθέσει προς τους ανά τον κόσμον εν λιμώ δεινοπαθούντας συνανθρώπους αδιακρίτως. "

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 9:35 am
από Elpida
justin έγραψε:
Elpida έγραψε:
justin έγραψε: Eίναι ή δεν είναι δικαίωμά μου; ή μήπως θα μου βάλετε κανένα μαχαίρι στο λαιμό ή θα με κρεμάσετε ανάποδα μέχρι να μπω στο παιχνίδι με το ζόρι των κατηγοριών ;
Διάβασε και αυτό...
Στου κρεμασμένου το σπίτι...

"
[b]ουδέν πράττομεν πέραν των όσων πανορθοδόξως έχομεν συναποφασίσει και ότι τα συναποφασισθέντα εκφράζουν ακραιφνώς το πνεύμα της Αγιοπατερικής ημών παραδόσεως , [/b]ήτις απαιτεί υπακοήν εις το θέλημα και τα κελεύσματα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.. Ητοι εν προκειμένω, εις την εν αληθεία και εν αγάπη διαλογικήν προσέγγισιν και την συν Θεώ διόρθωσιν των περί την πίστιν και την τάξιν διεστώτων και εις την προσφοράν αληθώς λειτουργικής διακονίας , ήτοι εμπράκτου βοηθείας εν ευχαριστηριακή προθέσει και διαθέσει προς τους ανά τον κόσμον εν λιμώ δεινοπαθούντας συνανθρώπους αδιακρίτως. "


Mάλλον δεν είναι δικαίωμά μου να έχω άποψη και πρέπει με το ζόρι να μπω στο τρυπάκι να βάζω φωτογραφίες ιερέων και από κάτω να τους βρίζω
Λυπάμαι αλλά το παιχνιδάκι σας δεν θα το παίξω

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Μάιος 17, 2007 9:47 am
από eortologio_gr
Elpida έγραψε: Eίναι ή δεν είναι δικαίωμά μου; ή μήπως θα μου βάλετε κανένα μαχαίρι στο λαιμό ή θα με κρεμάσετε ανάποδα μέχρι να μπω στο παιχνίδι με το ζόρι των κατηγοριών ;
Αντιγράφω το εξαιρετικό παλιότερο μηνυμα του nkope που τόσο όμορφα συμμαζεύει το θέμα απο το οποίο ξεκινάνε όλα τα κακά :

Αδέλφια, ειρήνη μακροθυμία και αναστάσιμο πνεύμα, ειδικά αυτή την περίοδο, είναι αυτό που χαρακτηρίζει τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, όχι ταραχή, ανησυχία και κατάκριση.

Η συλλειτουργία, δηλαδή η από κοινού προσέλευση στα Μυστήρια της Εκκλησίας και προπαντός στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, και η από κοινού προσέλευση στο Άγιο Ποτήριο, είναι αντικανονική και χαρακτηρίζει ως αιρετικούς τους συλλειτουργούντας με αιρετικούς.

Η μνημόνευση όμως, οι ασπασμοί κ.λ.π. είναι ανθρώπινες ενέργειες που δεν αφορούν το Μυστήριο όπως παρεδόθει από τον Κύριο και τους Αποστόλους και κρίνονται για την ορθότητά τους από την πρόθεση και εκ του αποτελέσματος.

Δηλαδή, εάν η πρόθεση είναι να χαρακτηριστεί ο αιρετικός ως όμοιος ή ίσος απέναντι στην Αλήθεια του Ευαγγελίου και των Πατέρων, κι η "εκκλησία" του ως εξ ίσου προσφέρουσα την σωτηρία των ψυχών με την Ορθόδοξη Εκκλησία, τότε το όλο εγχείρημα καθίσταται αιρετικό κι οι συμμετέχοντες σ΄αυτό ως εχθροί της Εκκλησίας.

Αν όμως η πρόθεση είναι να υποβοηθηθεί η επιστροφή των πλανηθέντων στην Ορθοδοξία και την Αλήθεια, τότε δεν είναι σωστό να σπεύδουμε σαν τον μεγαλύτερο αδελφό στην παραβολή του Ασώτου, να διαμαρτυρηθούμε γιατί γίνεται καθ΄υπερβολή έστω προσπάθεια για την προσέλκυση των "ασώτων" στην Πατρική εστία.

Επίσης οι ενέργειες κρίνονται και εκ του αποτελέσματος:

Δηλαδή αν μια συγκεκριμένη ενέργεια φέρνει σαν αποτέλεσμα την επιστροφή ή έστω και την έναρξη της διαδικασίας επιστροφής των πλανημένων, τότε έστω κι αν προκαλέι κάποια ανησυχία στους Οερθόδοξους πιστούς, μπορεί να θεωρηθεί ως ορθή εκκλησιαστικά.

Αν όμως και κανένα αποτέλεσμα δεν φέρνει ως προς την επιστροφή των αιρετικών, αλλά και μεγάλο σκανδαλισμό φέρνει στο πλήρωμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, τότε η ενέργεια αυτή κρίνεται ως άστοχη, κι αυτός που την έκανε αν είχε αγαθή πρόθεση θα πρέπει να επανεξετάσει τον τρόπο που ενεργεί, αφού το αποτέλεσμα δεν δικαίωσε την πρόθεσή του.

Αυτά, λοιπόν αδέλφια με απόλυτη ψυχραιμία και "μετά λόγου γνώσεως". Νομίζω ότι σ΄ αυτά τουλάχιστον μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε.


Πραότητα και ορθόδοξο πνεύμα ξεχυλίζει απο το μηνυμα αυτό ...

Χρ.