Σελίδα 20 από 23

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 19, 2008 6:52 pm
από inaapp
Ionas έγραψε: ... Αναμφισβήτητα δεν θα λυθούν, ως δια μαγείας, όλα τα προβλήματα στη Εκκλησία αν καταργηθούν τα "τυχερά" αλλά θα συντελέσει πάρα πολύ στην εξυγίανση μια τέτοια αλλαγή. Δεν νομίζω ότι υπάρχει καλοπροαίρετος άνθρωπος που να μην εννοεί ότι αυτό θα είναι θετικότατο για την Εκκλησία μας................. Τώρα χωρίς αμφιβολία κινητήριος δύναμη είναι το χρήμα... Υπάρχουν ανάγκες , δεν μπορεί κανείς να το αρνηθεί, υπάρχουν και τρόποι όμως αυτοί που υποδεικνύουν οι Απόστολοι και οι Πατέρες που δεν αντιβαίνουν στην Εντολή: Δωρεάν λάβετε δωρεάν δότε. Τα έχω γράψει παραπάνω αυτά...δεν υπάρχει κανένα πείσμα..απλά εγώ πιστεύω ότι πρέπει να κάνουμε βήματα και να καλλιεργούμε τέτοιες σχέσεις ώστε πράγματι να αισθανόμαστε ενωμένοι στο σώμα της Εκκλησίας που είναι Σώμα Χριστού.
Την θέση μου την έχω εκφράσει. Στα περισσότερα συμφωνούμε και σε ένα-δύο διαφωνούμε.
Σε αυτά που διαφωνούμε, όπως εσύ, έτσι κι εγώ έχω διατυπώσει τις απόψεις μου. Όποιος θέλει δέχεται τη θέση σου και όποιος διαφωνεί μ`εσένα δέχεται τη δική μου. Τουλάχιστον οι επιλογές μας, όλων μας, να γίνονται κατόπιν σκέψης και αν γίνεται προσωπικής έρευνας και οποσδήποτε συζήτησης με πνευματικούς.

Χάρηκα που ανταλλάξαμε απόψεις και που συμφωνήσαμε σε κάποιες από αυτές. Όσο γι`αυτά που διαφωνούμε, ελπίζω με τον καιρό να ξεδιαλύνουν μέσα μας κάποια πράγματα, ώστε με σύνεση και νηφαλιότητα να επιλέγουμε ότι δεν προκαλεί πρόβλημα στα μέλη της Εκκλησίας και δημιουργεί προστριβές, χωρίς να υπάρχει λόγος.

Θα τα ξαναπούμε σε κάποιο άλλο θέμα. :hello2:

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 19, 2008 8:04 pm
από inaapp
konstantinoupolitis έγραψε:
Σου έγραψα ότι με την στενή έννοια του όρου δεν είναι ακριβώς σιμωνία αφού

"τα τυχερά δεν είναι σιμωνία, είναι κάτι πολύ χειρότερο.

Στη σιμωνία εξαιρέσεις ανθρώπων προσπαθούν να χρηματίσουν τον ιερέα προς ίδιον όφελος.

Στα "τυχερά", που δυστυχώς σε πάρα πολλές περιοχές δεν είναι εξαιρέσεις αλλά ο κανών, ο ίδιος ο ιερέας επιβάλει με έμμεσο ή άμεσο τρόπο την καταβολή χρημάτων για την τέλεση του Μυστηρίου
".

Η απαίτησή τους άμεσα ή η έμμεση καθιέρωσή τους με διάφορες αστήρικτες δικαιολογίες, ( ψάλτης γαρ έχουν δει τα μάτια μου αρκετά, δεν λέω πολλά γιατί λόγω Αυγουστίνου Φλωρίνης το τυχερό διώκονταν σε εμάς ), συνιστά λόγω αργίας αν όχι καθαιρέσεως. Το πλέον φαιδρό είναι πως πολλάκις μέρος αυτών δεν πάει καν στο Ναό ( σχεδόν πάντα όταν δεν υπάρχει απόδειξη δωρεάς ) .

Το "δωρεάν ελάβατε δωρεάν δότε" αποτελεί Νόμο Ακατάλυτο ως προς την Ιεροσύνη και την χρηματική εισφορά των εκάστοτε τελετουργιών ιδίως απο την στιγμή που ο κληρικός είναι έμμισθος.

Το "δεν αγοράζεται η ΧΑΡΙΣ, ούτε με χρήματα τον αγιασμό του Πνεύματος μεταδίδομεν" ισχύει γενικά ανεξάρτητα αν είναι κλασσική σιμωνία ή τυχερά.

Οι πιστοί με τα τυχερά δεν εξαγοράζουν την χάρη αλλά επίορκοι κληρικοί ή επίτροποι συμμετέχουν σε ένα συνεχές αλισβερίσι μετατρέποντας σε κοντραμπάτο το θρησκευτικό συναίσθημα των πιστών.

Ως προς τα Σαρανταλείτουργα το παράδειγμα είναι ατυχές. Αυτός που ζητά ιδιωτική Θεία Λειτουργία οφείλει να πληρώσει το κόστος της Λειτουργίας, σε είδος -δηλαδή την Αρτοκλασία- και σε χρήμα αναφορικά με το λειτουργικό κόστος που έχει να κάνει με τον ψάλτη, τον "κανδηλανάπτη", την καθαρίστρια, καθώς αυτοί εκτάκτως πέραν της μισθοδοσίας τους θα εργασθούν. Αυτά δεν είναι "τυχερά".

3 περιστατικά θα πώ κλασσικές περιπτώσεις στο χώρο:

Γίνεται Γάμος ψέλνω εγώ. Ιερέας αδελφικός φίλος μου ο οποίος γνωρίζει ότι στο συγκεκριμένο Ναό -που δεν λειτουργεί αλλά εκτάκτως πήγε λόγω ασθενείας του εφημερίου-, ζητούν τυχερά 100 € και γι΄αυτό φεύγει αμέσως για να μη θεωρήσει κάποιος ότι αυτός ζητάει τα χρήματα και μην κατηγορηθεί αδίκως. Ξαφνικά έντρομος έρχεται ο επίτροπος ιδρωμένος και λέει: "Φύγαν χωρίς να αφήσουν χρήματα". Γιατί, του λέω είναι υποχρεωμένοι; Απάντηση; Τί τζάμπα τα κάνουμε τα Μυστήρια !

Ψέλνω σε συγγενικό μου πρόσωπο και ο εφημέριος επικαλείται πως πρέπει να πληρωθεί ο ψάλτης....................

Βαπτίζει φίλη μου στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης. Είμαι στο γραφείο και εκεί ενώ ήδη έχουν δώσει σε άλλη συνάντηση 100 €, οι γονείς, απευθύνεται στον κουμπάρο και του λέει θέλω 50 € για το κληρικόσημο. Τότε δεν κόστιζε πάνω απο 1 €.

Απλά έχω την εντύπωση πως όπως ο κόσμος κατηγορεί την Εκκλησία ακόμα και για το .............πάγιο του ΟΤΕ έτσι και στον χώρο αυτό ακόμα και όταν προκύπτουν τέτοια εξώφθαλμα θέματα συχνά οι εκκλησιαστικοί τα κάνουν ανεξέταστα γαργάρα με κλασσικές παρόλες του τύπου Κρίση, Ιεροκατηγορία και γενικά δικαιολογίες που μόνο κακό κάνουν στην εκκλησιαστική συνείδηση.

Έλα τώρα κι εσύ. Η σειρά σου :-x

Αυτό που είπες ότι η λήψη τυχερών είναι χειρότερη αμαρτία από τη Σιμωνία είναι δική σου επινόηση;
Το διάβασες από κάπου; Νομίζω πως όχι. Ή, εκτός εαν η εμπειρία της εκκλησίας που είναι εμπειρία των πατέρων, δεν είχε εντοπίσει τέτοιου είδους αμαρτία, βαρβάτης , και ευτυχώς στη σημερινή εποχή βρέθηκαν άνθρωποι θεοφόροι να ξεπροβάλλουν μια αμαρτία που έκανε την εμφάνισή της εδώ και κάποιες δεκαετίες.

Επίσης, καμία έμμεση καθιέρωση των τυχερών δεν υφίσταται. Αυτό που λες περί ψαλτών και νεοκόρων είναι άστοχο. Είναι υποχρεωμένοι αυτοί που κάνουν μια ακολουθία, ένα γάμο, μια βάπτιση να πληρώσουν τον ψάλτη και τον/την νεοκόρο. Εάν υπάρχει οικονομικό πρόβλημα, τότε ούτε συζήτηση. Είναι υποχρεωμένος ο ψάλτης να παραβρίσκεται στην εκκλησία εκτός των συγκεκριμένων Λειτουργιών που είναι συμφωνημένο; Εκτός αν ο ίδιος δεν δέχεται τίποτα και αυτό είναι πρός τιμή του.
Ή η νεοκόρος να μαζεύει το ρίζι από όλο το ναό που μπορεί να είναι και εκατοντάδες τετραγωνικά; Και δεν είναι μόνο αυτά. Αφήνω τις λεπτομέρειες.

Και επειδή ένας Καντιώτης επέβαλλε τη δική του γραμμή πάει να πεί πως αυτό είναι το σωστό; Εγώ γνωρίζω Μητροπολίτη και του οποίου οι γνώσεις είναι πολύ μεγάλες όσον αφορά την ερμηνεία Π.Δ και Κ.Δ , ο οποίος σε Ιερατική Σύναξη είπε το εξής: καλύτερο για εμάς (τους Ιερείς) είναι, να σταματήσει το κράτος να πληρώνει τους Ιερείς, να εύχεσθαι όμως τα τυχερά να μην πάψουν ( ο ίδιος έχει δυο μισθούς, που τους μοιράζει αφειδώς και τυχερά δεν παίρνει γι`αυτόν παρά μόνο για το φιλόπτωχο της Μητροπόλεώς του).


Οπότε, εάν επρόκειτο για Σιμωνία ή για χειρότερη αμαρτία όπως εσύ ισχυρίζεσαι, τότε ο Μητροπολίτης θα υποστήριζε κάτι τέτοιο μπροστά σε πλήθος Ιερέων; Και μην αρχίσει κανείς τη γενίκευση του τύπου, τους ξέρουμε και τους Δεσποτάδες......... Με τη θέση μου έχω αποδείξει τι είναι Σιμωνία και τι όχι. Και όλοι οι Δεσποτάδες δεν είναι ίδιοι.

Επίσης, με τη λογική τη δική σου ακόμα κι εγώ θα αρνιόμουν τις αποδείξεις των εμπειριών κάποιων ανθρώπων.

Αλλά όμως κι εσύ δεν ξεφεύγεις από την κακή γενίκευση.
Φέρνεις ως παραδείγματα ακραίες περιπτώσεις, που μόνο σκάνδαλο προκαλούν, όπως πολύ σωστά θέλεις να εννοηθεί, μα κι εγώ από την πλευρά μου γνωρίζω περιπτώσεις άκρως αντίθετες. Ιερείς που ποτέ δεν ζητούν , ούτε δείχνουν στεναχώρια, ούτε το παραμικρό εάν δεν τους δώσουν. Πιστεύεις ότι μέσα από τα παραδείγματά μας θα αποδείξουμε τι είναι Σιμωνία και τι όχι;

Για τους επίορκους κληρικούς και τα άλλα που αναφέρεις, έχω αναφερθεί σε προηγούμενες δημοσιεύσεις και συμφωνώ μαζί σου. Μα είναι εξαιρέσεις.
Και ξέρεις, μια προβολή κακής εξαίρεσης καταπνίγει δέκα καλών περιπτώσεων. Η αμαρτία θα διαδοθεί και όχι το καλό.


Να φέρω ένα παράδειγμα τραβηγμένο; Και συγχωρήστε με γι`αυτό.
Επειδή υπάρχουν 5, 10 ανώμαλοι μέσα στον κλήρο θεωρείς ότι ο σωστός τρόπος για να αποφύγουμε τέτοιου είδους σκάνδαλα το καλύτερο είναι να τους πάρουμε όλους τους παπάδες και να τους αφαιρέσουμε τα γεννητικά όργανα;
Την αμαρτία πολεμούμε και όχι την ύλη.

Ένα ερώτημα και σ`εσένα: Αλήθεια ποιά πιστεύεις ότι είναι η θέση της επίσιμης Εκκλησίας της Ελλάδος για τα τυχερά;

Δημοσιεύτηκε: Παρ Σεπ 19, 2008 9:59 pm
από Ionas
« Από τις δεκάτες και τις απαρχές σαν Θεού άνθρωποι (θα τρώτε)…Όπως το βόδι, που εργάζεται στο αλώνι δεν φιμώνεται, τρώει μεν αλλά δεν κατατρώει τα πάντα, έτσι και εσείς που εργάζεσθε στην Εκκλησία του Θεού, από την Εκκλησία θα τρώτε…θα προσφέρετε οι λαϊκοί τας προσφοράς σας και θα τις διανέμη ο επίσκοπος κατά τις ανάγκες εκάστου».( Διαταγαί των Αποστόλων β΄ΧΧV 15).
Αυτό πως το ερμηνεύεις???
Αφού τους κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων τους ερμηνεύεις κάθε φορά με κάποια προσαρμογή...δηλαδή όταν ανέφερα τον κη΄Αποστολικό , τον αντίστοιχο της Δ΄οικουμενικής και την Κανονική Επιστολή του Μεγάλου Βασιλείου, είπες ότι αφορούν ΜΟΝΟ τη χειροτονία και όχι τα άλλα μυστήρια... Όταν σου έφερα και τον Κγ΄της Στ Οικουμενικής είπες ότιτα λένε γι αυτούς που κοινωνούν αναξίους...........................Το κάνουμε όπως οι Χιλιαστές κάθε φορά διαφορετική ερμηνεία...
Μα αγαπητέ μου είναι ξεκάθαρο και το επεναλαμβάνουν συνεχώς οι Άγιοι Πατέρες: ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΑΙ Η ΧΑΡΗ.
Αυτά τα συμβάντα συνέβησαν τότε αυτά περιγράφουν...το Ευχέλαιο έκανε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός γι αυτό λέει...ΟΛΑ ΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟ ΠΝΕΥΜΑ. Είναι δυνατόν τώρα να μου πεις ότι δεν λέει κανένας τίποτα για το Βάπτισμα??? Θα είναι εμπαιγμός....

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 20, 2008 10:26 am
από inaapp
Ένα ερώτημα και σ`εσένα: Αλήθεια ποιά πιστεύεις ότι είναι η θέση της επίσιμης Εκκλησίας της Ελλάδος για τα τυχερά;


Βρέ μ`αυτά τα λάθη: Αλήθεια ποιά πιστεύεις ότι είναι η επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος για τα τυχερά;

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 20, 2008 10:53 am
από inaapp
Ionas έγραψε:« Από τις δεκάτες και τις απαρχές σαν Θεού άνθρωποι (θα τρώτε)…Όπως το βόδι, που εργάζεται στο αλώνι δεν φιμώνεται, τρώει μεν αλλά δεν κατατρώει τα πάντα, έτσι και εσείς που εργάζεσθε στην Εκκλησία του Θεού, από την Εκκλησία θα τρώτε…θα προσφέρετε οι λαϊκοί τας προσφοράς σας και θα τις διανέμη ο επίσκοπος κατά τις ανάγκες εκάστου».( Διαταγαί των Αποστόλων β΄ΧΧV 15).
Αυτό πως το ερμηνεύεις???..............................................................

Στεναχωρήθηκα :sad: που μετά από τόοοοοοοοοοοοοοσο καιρό δεν επικοινωνήσαμε και σκέφτηκα εάν είσαι καλά. Αλλά ευτυχώς έδωσες το παρόν. Θα απαντήσω μετά το Σαββατοκύριακο. Καλό διήμερο να έχετε όλοι.

Υ.Γ Να ξέρεις ότι εάν διαπιστώσω λάθη στις απόψεις μου θα ζητήσω συγγνώμη απ`όλους. Και όχι από εγωισμό και μόνο να επιμείνω σ`αυτές....αυτό χωρίς να σημαίνει ότι εσύ που έχεις την άποψή σου σκέφτεσαι εγωιστικά. Για τον εαυτό μου μιλάω. Εξάλλου μέσα από τα λάθη και τις αδυναμίες μας μαθαίνουμε. Μπορεί να έχουμε μια άποψη και να πιστεύουμε ότι αυτή και καμία άλλη. Να το κάνουμε εγωιστικά, νομίζοντας ότι υπηρετούμε την αλήθεια, ή μέρος αυτής.
Επίσης, θα απαντήσω για τελευταία φορά για το θέμα, διότι κάποιους περισπασμούς είναι απαραίτητο να τους θέσουμε στο περιθώριο.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 20, 2008 1:40 pm
από theodosis79
Αλλού γίνονται χειρότερα. Αν πας πχ στη Ρώμη στον αγ. Πέτρο, πληρώνεις για το ασανσερ που θα θα σε παει στον τρούλο και οι πίνακες φωτίζονται μόνο όταν ρίξεις κέρμα τον κερματοδέκτη που υπάρχει δίπλα. Και αν δεν προλάβεις να περιεργαστείς τον πίνακα και σβήσει ο φωτισμός, ξαναρίχνεις κέρμα για να τον δεις ξανά.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 20, 2008 1:44 pm
από alithis
δεν βλεπω να επερχεται συμφωνια επιτ ου θεματος..!!!

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 20, 2008 3:16 pm
από Ionas
inaapp έγραψε:Ένα ερώτημα και σ`εσένα: Αλήθεια ποιά πιστεύεις ότι είναι η θέση της επίσιμης Εκκλησίας της Ελλάδος για τα τυχερά;


Βρέ μ`αυτά τα λάθη: Αλήθεια ποιά πιστεύεις ότι είναι η επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος για τα τυχερά;
Φίλε Inaap

Την έκανες πολλές φορές την ερώτηση και πρέπει να σου απαντήσω....
Για μένα Θέση της Εκκλησίας είναι αυτά που ΟΡΙΖΟΥΝ οι Άγιοι Πατέρες. Αν τώρα κάποιοι δεσποτάδες κλπ.κλπ. λένε άλλα, πρόβλημα δικό τους...
Δεν μπορείς να λες αυτή είναι επίσημη θέση της Εκκλησίας και να έρχονται σε ευθεία αντίθεση αυτά που λες με κανόνες Οικουμενικών Συνόδων ή Κανονικές Επιστολές όπως του Μεγάλου Βασιλείου, του Αγίου Γενναδίου ή τις Αποστολικές Διαταγές. Επίσης δεν μετρούν περισσότερο τα λεγόμενα οποιουδήποτε δεσπότη ή και δεσποτάδων από τις Διδαχές του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού που σφράγισε με το αίμα του τη διδασκαλία του.
Ειρήνευσον, αγαπητέ Inaap, και βάλε καλό λογισμό στο νου σου και θα δεχθείς την ΑΛΗΘΕΙΑ κάποια στιγμή.......
Δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι αυτά που λέει ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είναι ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Θα παραθέσω σε λίγο και άλλο κείμενο πιο απόλυτο... Ίσως βέβαια να θέλεις εσύ να δεις το Απόστολο Πέτρο να έρθει και να σου πει: ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΟ ΔΟΣΙΜΟ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΡΤΙΑ...για να δεχτείς την αλήθεια.
Δεν ξέρω μπορεί να έρθει..... Αλλά και τότε φοβάμαι ότι θα λες: Μου είπε για μυστήρια δεν μου είπε για τα μνημόσυνα και για το διάβασμα στα μνήματα κλπ.κλπ.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Σεπ 21, 2008 6:22 pm
από inaapp
Ionas έγραψε:Θα παραθέσω σε λίγο και άλλο κείμενο πιο απόλυτο... Ίσως βέβαια να θέλεις εσύ να δεις το Απόστολο Πέτρο να έρθει και να σου πει: ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΟ ΔΟΣΙΜΟ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΡΤΙΑ...για να δεχτείς την αλήθεια.
Δεν ξέρω μπορεί να έρθει..... Αλλά και τότε φοβάμαι ότι θα λες: Μου είπε για μυστήρια δεν μου είπε για τα μνημόσυνα και για το διάβασμα στα μνήματα κλπ.κλπ.
Δεν άντεξα στον πειρασμό και είπα να πω κάτι, για να μη φύγει και αυτή η ημέρα χωρίς "σύγκρουση" :-x

Τελικά είσαι μέσα σ`όλα. Έγινε αυτό που είπες: μου εμφανίστηκε ο απόστολος Πέτρος. Μου είπε ότι ακριβώς είπες. Μου έκανε λόγο για μυστήρια αλλά δε μου είπε για μνημόσυνα, για το διάβασμα στα μνήματα κλπ. :D :D :D

Χρόνια πολλά και πάλι φίλε Iona. Ο άγιος προφήτης Ιωνάς να σου δίνει τη φώτισή του.

Δεν θα επιχειρηματολογίσω στις θέσεις που παίρνεις. Αλλά για τελευταία φορά και παρακαλώ προσπάθησε να καταλάβεις τι εννοώ, θα συνοψίσω τις απόψεις μου.
Συμφώνησα μαζί σου ότι προτιμώ τη λύση που προτείνεις (εισφορές).
Η λήψη τυχερών είναι σκάνδαλο και πρόκληση.

Η διαφωνία μας είναι όσον αφορά το το χαρακτηρισμό τους ως πράξη Σιμωνίας.

Μου αρέσει για κάθε θεολογικό και πνευματικό ζήτημα να ψάχνω το βάθος του πράγματος, το γιατί. Η θέση που παίρνω στο θέμα που συζητάμε προκύπτει από την παραπάνω άποψη. Για τον λόγο αυτό τόνισα αρκετές φορές άμεσα και έμμεσα το υποκειμενικό στοιχείο.......... π.χ μια αμαρτία δεν αρκεί μόνο να φαίνεται αλλά να είναι κιόλας. Πολλές φορές κρίνουμε εντελώς επιφανειακά. Βλέπουμε ένα "λάθος" του διπλανού μας και ήδη τον κατατάσουμε....Την βαθύτερη αιτία όμως την αγνοούμε. Ο Θεός βλέπει το βάθος των πραγμάτων και οι άγιοι ως φέροντες το Πνεύμα βλέπουν και αυτοί τα ενδόμυχα.

Το πρόβλημα που υπάρχει πάνω σ`αυτό που συζητάμε, έτσι όπως το βλέπω,
έχει άμεση σχέση με τα παραπάνω. Τι θέλω να πω;

Άλλο είναι να δείς μια γυναίκα ωραία και να πείς: όμορφη γυναίκα,
και άλλο να πείς: ωραία γυναίκα....μακάρι να μπορούσα να την έχω δική μου και να ξαπλώναμε...... (καταλαβαίνεται ότι άλλο θέλω να γράψω αλλά για λόγους ευνόητους ...). Στην πρώτη περίπτωση δεν μοιχεύεις στην καρδιά σου αλλά στη δεύτερη σίγουρα. Ας θυμηθούμε το λόγο του Χριστού.

Σχετικά με το θέμα των τυχερών, έτσι όπως θέλω να το "δικαιολογήσω",
κάτι ανάλογο ισχύει. Το πρόβλημα ξέρεις που υφίσταται; Στο πως αντιλαμβάνεται ο κόσμος το δόσιμο ενός ποσού, δηλ., που αποσκοπεί μια τέτοια κίνηση (ούτε καν το συζητάω να απαιτεί ο Ιερέας). ΓΙΑΤΙ κάποιος ή κάποια θέλουν να δώσουν χρήματα σ`έναν Ιερέα;
Αν ο λόγος είναι για να εξασφαλίσουν μια θέση στο παράδεισο τότε έχουμε Σιμωνία. Η γιαγιά π.χ γιατί βάζει 1 ή 2 ή 3 ή 4 ή 5 ευρώ κ.ο.κ στο πρόσφορο και το δίνει στον Ιερέα; Αν η αιτία είναι για να "πιάσει" τότε Σιμωνία είναι και για τους δύο (Ιερέα και πιστό/ή). Μεγαλύτερη ευθύνη όμως έχει ο Ιερέας που επιτρέπει να καλλιεργείται ένα τέτοιο "ήθος", χωρίς να επιδιώκει να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Σ`ένα γάμο π.χ, γιατί ο κουμπάρος πρέπει να πληρώσει τον Ιερέα;(για ψάλτη και νεοκόρο δεν το συζητάω, υποχρεωμένος είναι να δώσει κάτι. Δεν πειράζει, εκεί που έκανε έξοδα 3000 ευρώ ας κάνει 3060. Εδώ δεν έχουμε εξαγορά). Δεν επιβάλλεται κάτι τέτοιο, και όπου επιβάλλεται έχουμε Σιμωνία. Εάν από μόνος του θέλει να δώσει κάτι γιατί π.χ του αρέσει η φάτσα του παπά, ή γιατί ευχαριστίθηκαν ακολουθία, τότε αποδεκτό.


Γνωρίζω περίπτωση Ιερέως ο οποίος μετά το τρισάγιο, μόνο εκατοστάρι δεν έκανε για να φύγει, και τον κυνηγούσαν για να του δώσουν 5 ευρώ.
Μου έχει τύχει να βρεθώ μπροστά σε ανάλογη περίπτωση και να ακούω να λέει ο συγγενής του νεκρού, του οποίου το τρισάγιο τελέστηκε, στον Ιερέα που δε τα δεχόταν, το εξής: πάρε αυτά, εσύ έχεις οικογένεια.
Πές μου σε παρακαλώ πολύ Iona, βλέπεις κάπου Σιμωνία;


Δεν θα συνεχίσω. Αυτές είναι οι απόψεις μου. Αν είμαι λάθος ας με διορθώσει ο Μεγαλοδύναμος να ξεφύγω από τυχόν αστοχίες.
Θυμήσου όμως, αυτά που έγραψα στην αρχή, καθώς και όλα μέχρι τώρα.

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Σεπ 21, 2008 8:51 pm
από Ionas
inaapp έγραψε:
................................
Συμφώνησα μαζί σου ότι προτιμώ τη λύση που προτείνεις (εισφορές).
Η λήψη τυχερών είναι σκάνδαλο και πρόκληση.

Η διαφωνία μας είναι όσον αφορά το το χαρακτηρισμό τους ως πράξη Σιμωνίας.
....................
Αγαπητέ Inaap

Αυτά που λες εδώ οπωσδήποτε είναι ικανοποιητικά δηλαδή εναρμονίζονται κατά βάση με τα λεγόμενα των Αγίων Πατέρων....
Αναγνωρίζω επίσης ότι όλα τα υπόλοιπα που περιγράφεις είναι μια παρούσα κατάσταση την οποία πρέπει να ζήσουμε αναγκαστικά οπότε πολλές φορές καλούμαστε να συμβιβάσουμε τα ασυμβίβαστα...
Το κείμενο που είπα θα το ανεβάσω σε λίγο...σ΄αυτό φαίνεται η Βούληση του Θεού για το θέμα και οι αυστηρότητα των Αγίων Πατέρων...