Σελίδα 3 από 4

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 18, 2006 12:34 pm
από Misha
lovethink έγραψε:
Οχι αλλά για ταινία σήριαλ νομίζω ότι είναι ότι πρέπει
Οι κόρες της ντροπής το έχει δει κανείς ? τρομερό
ειχε γινει παλιοτερα σηριαλ με soundtrack το "ητανε μια φορα ματια μου κι εναν καιρο" του Ξυλουρη

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 18, 2006 12:37 pm
από tigris
Συγγνώμη, καμία σχέση με την περιγραφή του Βασίλη. Πρόκειται για αριστούργημα βαθιάς ψυχολογικής παρατήρησης + πιστότατη ιστορικά τοποθέτηση στην φραγκοκρατούμενη Άνδρο + μεταφορά στην αχαλίνωτη Βενετία των δόγηδων + αιχμηρή γραφίδα σχετικά με "ηγούμενες" και "ηγουμένους"+ + +...ΟΝΕΙΡΙΚΟ, απλώς.
Αν δεν κολλάτε στην γλώσσα του Παπαδιαμάντη...

ΥΓ Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, ο Βσίλης απέδωσε χονδρικά κάποια στοιχεία της υπόθεσης. Απλώς το μυθ/μα αυτό είναι ΠΟΛΛΑ περισσότερα...κατ'εμέ τουλάχιστον 8)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 18, 2006 12:42 pm
από lovethink
tigris έγραψε:Συγγνώμη, καμία σχέση με την περιγραφή του Βασίλη. Πρόκειται για αριστούργημα βαθιάς ψυχολογικής παρατήρησης + πιστότατη ιστορικά τοποθέτηση στην φραγκοκρατούμενη Άνδρο + μεταφορά στην αχαλίνωτη Βενετία των δόγηδων + αιχμηρή γραφίδα σχετικά με "ηγούμενες" και "ηγουμένους"+ + +...ΟΝΕΙΡΙΚΟ, απλώς.
Αν δεν κολλάτε στην γλώσσα του Παπαδιαμάντη...
Αν ήταν ιερέας θα τον λέγαν Παπαπαπαδιαμάντη ? :)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Οκτ 18, 2006 12:45 pm
από tigris
just call me Papas :wink:

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Οκτ 19, 2006 6:09 am
από vasilis_m21
Σίγουρα οι "έμποροι των εθνών" είναι όπως είπε ο Τίγρης πολλά περισσότερα πράγματα από αυτά που είπα, αυτά που ανέφερα ήταν απλά κάποια στοιχεία΄που συμπεριλαμβάνονται, δεν τα έδωσα φυσικά σαν ''περίληψη''.
Βέβαια να πούμε ότι επισήμως οι ''Έμποροι των Εθνών'' δεν συμπεριλαμβάνονται στα επιτυχημένα του Παπαδιαμάντη. Ωστόσο είναι για μένα όπως και για πολλούς ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα, είχε μεταφερθεί και σαν σήριαλ στην κρατική τηλεόραση όπως και η ''Γυφτοπούλα''.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Οκτ 19, 2006 6:19 am
από vasilis_m21
Ο Παπαδιαμάντης παράλληλα με τον σεβασμό του προς το Θείο, σε ορισμένα σημεία γίνεται πολύ αιχμηρός, πάντοτε βέβαια με διακριτικό τρόπο. Στο κείμενο για τον Δεσπότη έθιξε την τάση να γίνεται η Θεία Λειτουργία ''show'' και έθιξε τον αυταρχισμό του επίσκοπου.
Έχω την εντύπωση ότι σε κάποια κείμενα όπως στη ''Γυφτοπούλα''όπου ανάμεσα στ'αλλα θίγει Καθολικές μοναχές και καθολικούς επισκόπους, αφήνει κάποιες αιχμές και για τους ορθοδόξους έμμεσα. Φαίνεται σαν να μην ήθελε άμεσα να κριτικάρει άμεσα τους ορθοδόξους, αλλά αυτά που λέει για τους δυτικούς θα μπορούσαν να συμβούν και στην καθ'ημάς ανατολή.

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Οκτ 19, 2006 10:22 am
από helen
Έχω διαβάσει μόνο αυτό το βιβλίο από Παπαδιαμάντη, δεν περίμενα ότι ο Παπαδιαμάντης θα ήταν έτσι, πολύ προτότυπο γράψιμο και για την εποχή του... αλλά τελικά νομίζω πως με το τέλος που δίνει δείχνει την ορθόδοξη θέση του απέναντι στο αμάρτημα της αρχόντισας και γενικότερα νομίζω ότι τον τιμά το ότι περιγράφει όλα αυτά που αναφέρατε περί αμαρτωλών μοναχών. Αγαπητέ Misha περιμένω ακόμα να αναφέρεις έργα των Ρώσων συγγραφέων που ανέφερες. Ευχαριστώ

Δημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 20, 2006 7:26 am
από Misha
Παμε λοιπον...

Vladimir Lossky

1.Η μυστικη θεολογία της ορθοδοξου εκκλησιας(πολυ καλο βιβλιο,με σεβασμο στην παραδοση χωρις νεωτερισμους)Μαλλον των εκδοσεων Ρηγοπουλου
2.Η θέα του Θεού με μεταφραση του π.ΜελετιουΚαλαμαρά ,επισκοπου Πρεβεζης.
3.Κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν Θεού
τα δυο τελευταια ειναι των εκδοσεων Ρηγοπουλου με βεβαιοτητα.


Ιωαννης Μεγεντορφ

Γρηγοριος Παλαμας (αν θυμαμαι καλα των εκδοσεων Ακριτα)
δεν ειναι το καλυτερο βιβλιο για τον αγιο Γρηγοριο,πχ ο Ναυπακτου Ιεροθεος εχει γραψει καλυτερο


Γεωργιος Φλωροφσκυ

Εκκλησια,το σωμα του Ζωντος Χριστου εκδοσεις Αρμος

Σταθμοι της Ρωσικης Θεολογιας (πολυ καλο)εκδοσεις Πουρναρας

Οι Βυζαντινοι ασκητικοι Πατερες ,των ιδιων εκδοσεων


Χριστιανισμος και πολιτισμος

Δημιουργια και απολυτρωση.


στις εκδοσεις Πουρναρα κυκλοφορουν μερικα ακομα εργα του τα οποια δεν εχω διαβασει.



θα προσθεσω αν και δεν αναφερθηκε τον Παυλο Φλορενσκυ,ασκητικη και θεολογικη μορφη των Ρωσων της διασπορας .
στην ελληνικη εχουν μεταφραστει δυο του εργα

1. Η αντίστροφη προοπτική - Το εικονοστάσι

με αναφορα στην ορθοδοξη εικονογραφια

2.Η ζηλεια που εκδοθηκε φετος .και τα δυο των εκδοσεων Ινδικτος.



και τον Λεωνιδα Ουσπενσκυ

1.Η εικόνα στο φως της Ορθόδοξης ερμηνείας,

2.Η θεολογια της Εικονας

3.Προς την ενοτητα;


Νικολαι Μπερντιαεφ


1.Για την κοινωνική ανισότητα

2.Ο χριστιανισμος και η παλη των ταξεων (καστανιωτης)


3.Βασιλειο του Πνευματος και βασιλειο του Καισαρα


4.Ο νεος Μεσαιωνας


5.Χριστιανισμος και κοινωνική πραγματικοτητα

τα περισσοτερα εργα του τα εχει εκδοσει ο θεσσαλονικος εκδοτης Πουρναρας.


Θα προσθεσω ενα πολυ καλο βιβλιο με αναφορα στον μεγαλο αγιο Συμεων τον Νεο Θεολογο του Ρωσου επισκοπου Βασιλη Κριβοσέιν με τιτλο :"Μεσα στο φως του Χριστου"


βιβλια του Σεργκει Μπουλγκακωφ δεν εχω διαβασει στα ελληνικα,ουτε εχω συναντησει.Μονο καποια σκορπια κειμενα του σε περιοδικα και συλλογικους τομους.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 20, 2006 5:08 pm
από vasilis_m21
Μisha την Σκομπτσόβα την έχεις ακούσει; ήταν Ρωσίδα μοναχή στη Γαλλια, που πέθανε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Έχει γράψει κάτι ωραία κείμενα, αγιοποιήθηκε πρόσφατα.

Δημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 20, 2006 5:13 pm
από Misha
αυτη που εγραψε για τους 5 τυπους πιστων?



Εικόνα


«Θαυμαστός ο Θεός, εν τοις αγίοις αυτού». Η θριαμβευτική αυτή διαπίστωση που κάνει η Εκκλησία κάθε φορά που αναμιμνήσκει την ζωή των αγίων της, μας υπενθυμίζει και σε μας πως τίποτε άλλο δεν είναι η ζωή του πιστού παρά η αποδοχή της Ζωής του Χριστού, ως ζωής δικής του. Οι άγιοι, οι θαυμαστές αυτές προσωπικότητες των οποίων ολόκληρος ο βίος αποτελεί την σάρκωση του Ευαγγελίου και την διαπίστωση πως τα λόγια του Χριστού είναι δυνατά και εφαρμόσιμα από τον καθένα, είναι αυτοί τελικά που θα μείνουν στην ιστορική διαχρονική μνήμη, όσοι αιώνες ακόμα κι αν περάσουν, όσα δισεκατομμύρια ανθρώπων ακόμα περιπατήσουν στη γη, οι άγιοι και τα έργα τους θα παραμείνουν άσβηστα στη συλλογική μνήμη του κόσμου.


Υπάρχει η διαδεδομένη σε πολλούς εντύπωση πως η Εκκλησία δεν γεννά πια αγίους, πως η αγιότητα είμαι μια ανέφικτη εμπειρία για τον σύγχρονο άνθρωπο, πως οι άγιοι αποτελούν ιστορικές μορφές του παρελθόντος, και μάλιστα του πολύ απώτατου. Καμιά άλλη άποψη δεν είναι όμως πιο ξένη από την αλήθεια. Η ρήση του Κυρίου «γίνετε άγιοι, όπως είναι και ο επουράνιος Πατέρας σας» δεν θα είχε διατυπωθεί αν ήταν αδύνατη. Η ιστορία του περασμένου αιώνα επιβεβαιώνει την αλήθεια της παραπάνω εντολής: και στον 20ο αιώνα η Εκκλησία γνώρισε πολλές άγιες προσωπικότητες, αληθινούς δηλαδή φίλους του Χριστού που εφάρμοσαν με συνέπεια και αγωνιστικότητα τις εντολές του από αγάπη σʼ Αυτόν και την εικόνα Του, τον άνθρωπο. Η αγιότητα δεν είναι μια υπερφυσική κατάσταση, ούτε μια εξωκοσμική εμπειρία, ούτε τέλος μια ατομική κατάκτηση όπως συμβαίνει στον χώρο των ανατολικών θρησκειών, αλλά η συνέργια Θεού και ανθρώπου για την μεταμόρφωση της καρδιάς του ανθρώπου η οποία γίνεται το αληθινό κατοικητήριο του Θεού, ο όντως ναός Του, αυτός και όχι τα πέτρινα κτίσματα ενός επίγειου ναού.

Μια από τις μορφές λοιπόν που σημάδεψαν την ζωή των ανθρώπων στον αιώνα που πέρασε ήταν η Μαρία Σκόμπτσοβα, ρωσίδα αγωνίστρια του πνεύματος η οποία έζησε μια ζωή απόλυτης θυσιαστικής διακονίας σε πολύ δύσκολους καιρούς. Γεννήθηκε το 1891 στην Ρίγα της Λετονίας, η οικογένεια της ήταν αριστοκρατικής καταγωγής. Το όνομα της, πριν παντρευτεί, ήταν Ελισαβέτα Πιλένκο. Οι γονείς της ήσαν πιστοί και ευσεβείς άνθρωποι που της μετέδωσαν από μικρή τα ουσιώδη της πίστης. Ωστόσο, όπως συμβαίνει συχνά, η πίστη για να εδραιωθεί θα περάσει μέσα από την κάμινο και τα βάσανα της αμφιβολίας, για να θυμηθούμε την ανάλογη έκφραση του Ντοστογέφσκυ. Στα 14 της χρόνια θα πεθάνει ο πατέρας της, και η μικρή Ελισαβέτα θα νιώσει την αδικία του θανάτου, άρα και την απουσία του Θεού τον οποίο θεωρούσε πια ως ανύπαρκτο.

Το 1906 μαζί με την χήρα μητέρα της θα μετακομίσουν στην Αγία Πετρούπολη, όπου θα αναμειχθεί με τους κύκλους των διανοουμένων- ήταν άλλωστε εποχή μεγάλων και σημαντικών εξελίξεων στο χώρο της ρώσικης ιντελλιγκέντσια- ιδιαίτερα με τον ποιητή Αλεξάντερ Μπλοκ. Επίσης, όπως τόσοι άλλοι σύγχρονοι της, θα γίνει μέλος αριστερών πολιτικών οργανώσεων, «για να πολεμήσω την αδικία μέσα στον κόσμο» όπως έλεγε αργότερα. Το 1910 η Λίζα θα παντρευτεί τον Ντμίτρι Κούζμιν-Καράβιεφ, ένα μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, πιο γνωστό ως «Μπολσεβίκοι». Ένας γάμος που έγινε όχι από αγάπη, αλλά από συμπάθεια περισσότερο. Συνέχιζε τις επαφές της με πολιτικούς και πνευματικούς κύκλους, ενώ αν και θεωρούσε τον εαυτό της άθεο, αναζωπυρωνόταν το παλιό της ενδιαφέρον για τον Χριστό, περισσότερο όμως ως ηρωική μορφή. «Τινα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι» ρωτούσε τους μαθητές του ο Ιησούς, και από τότε ως σήμερα έχουν δοθεί αμέτρητοι χαρακτηρισμοί και έχουν σμιλευτεί πάμπολλα πορτραίτα για το ποιος πράγματι ήταν ο Κύριος, η Λίζα δεν ήταν δυνατό να ξεφύγει από τον «κανόνα» αυτό, ειδικά σε μια εποχή ανακατατάξεων όπου γραφόταν καθημερινά η ιστορία. Ωστόσο, οι παλιές της παιδικές μνήμες δεν την εγκατέλειπαν. Παράλληλα με την συγγραφή ποιημάτων (είχε ήδη εκδώσει 2 ποιητικές συλλογές) αποφάσισε νʼ ασχοληθεί με τις θεολογικές σπουδές: «ο κόσμος περισσότερο ανάγκη έχει τον Χριστό και όχι επαναστατικές θεωρίες». Γράφτηκε λοιπόν στην Θεολογική Ακαδημία της Μονής του Αλεξάνδρου Νιέβσκυ στην Αγία Πετρούπολη, αλλά σημαντικά γεγονότα έμελλαν να συμβούν σε λίγο: ο γάμος της θα διαλυθεί το 1913, αλλά τον Οκτώβρη του ίδιου έτους θα γεννηθεί το πρώτο της παιδί. Εμβαθύνοντας στις σπουδές της, παράλληλα όμως με την δική της προσωπική αναζήτηση της πίστης, θα συμπεράνει πως ο χριστιανικός ασκητισμός δεν συνίσταται στον βασανισμό του σώματος, αλλά το ενδιαφέρον για τις ανάγκες των άλλων ανθρώπων, μαζί με το ενδιαφέρον για καλυτέρευση των κοινωνικών συνθηκών. Έτσι στράφηκε προς το μικρό Σοσιαλεπαναστατικό Κόμμα τον οποίο ήταν μακρόθεν των ιδεών του Λένιν.

Τα γεγονότα τρέχουν. Καταδιώκεται από την μπολσεβίκικη εξουσία που προσπαθεί να στεριωθεί στην Ρωσία. Λόγω φιλίας της με την γυναίκα του Λένιν διασώζεται από εκτέλεση. Ωστόσο η καταδίωξη της είναι ανηλεής: αν και εκλέχθηκε δήμαρχος της μικρής πόλης Άναπα, στην Μαύρη Θάλασσα, είναι τα χρόνια του εμφύλιου πολέμου και αυτή τη φορά θα την συλλάβουν οι Λευκοί, οι αντίπαλοι των Μπολσεβίκων. Θα γλυτώσει και πάλι την εκτέλεση , την φορά αυτή χάρη στον Δανιήλ Σκόμπτσοβ ο οποίος ήταν ο δικαστής της. Αργότερα θα τον ερωτευτεί, και το ειδύλλιο θα καταλήξει σε γάμο. Για την Λίζα πλέον η ζωή στη Ρωσία ήταν επικίνδυνη, ο εμφύλιος αιματοκυλούσε όλη την χώρα και οι Μπολσεβίκοι φαινόταν πως είχαν κερδίσει σημαντικά ερείσματα. Μαζί με την οικογένεια της παίρνουν την πρωτοβουλία να μεταναστεύσουν, για να φτάσουν τελικά μετά από περιπέτειες στο Παρίσι το 1923. Το 1926 είναι χρονιά μεγάλης δοκιμασίας και θλίψης καθώς χάνει την κόρη της από μηνιγγίτιδα- «ο θάνατος κάποιου αγαπημένου σου προσώπου ανοίγει διάπλατα τις πύλες της αιωνιότητας, ενώ ολόκληρη η φυσική ύπαρξη χάνει την σταθερότητα και την συνοχή της. Οι νόμοι του χθες έχουν καταργηθεί, οι επιθυμίες έχουν σβήσει, η απουσία νοήματος αντικατέστησε το νόημα…..πριν τον μαύρο λάκκο του τάφου, τα πάντα πρέπει να επανεξεταστούν, να συγκριθούν με το ψεύδος και την διαφθορά».

Η Λίζα όλο και πιο πολύ πια θα αφιερωθεί στην μελέτη και την κοινωνική εργασία στο Παρίσι. Έγινε μέλος της Ρωσικής Φοιτητικής Χριστιανικής Κίνησης, έργο που την έφερε σε επαφή με πάμφτωχους ρώσους μετανάστες στις πόλεις και τα χωριά σε όλη την Γαλλία. Αναρωτιόταν διαρκώς για την αληθινή της κλίση στη ζωή. Της άρεσε να βοηθά τους αναξιοπαθούντες βλέποντας σʼ αυτούς το αληθινό πρόσωπο του Χριστού, διότι για την Λίζα ο ανθρωπισμός και η φιλευσπλαχνία θεμελιώνονταν όχι σε κάποια κοσμική ηθική αλλά στα ίδια τα λόγια του Χριστού, γιʼ αυτό έμεινε στην διακονία αυτή στερεωμένη ως το τέλος. Από την άλλη αναρωτιόταν για το είδος της εργασίας της εντός του εκκλησιαστικού χώρου. Οραματιζόταν ένα διαφορετικό είδος κοινότητας, μοναστικής και αδελφικής συνάμα. Ο Μητροπολίτης Ευλόγιος γνωρίζοντας τον κοινωνικό ακτιβισμό της Λίζας ανάμεσα στους πρόσφυγες, της πρότεινε να γίνει μοναχή. Η Λίζα συμφώνησε, υπήρχε όμως το πρόβλημα του υφιστάμενου γάμου της. Αν και διαφωνούσε στην αρχή, ο σύζυγος της θα συναινέσει στο εκκλησιαστικό διαζύγιο το 1932. Λίγες εβδομάδες αργότερα στο παρεκκλήσι του Θεολογικού Ινστιτούτου του Παρισιού, στον Αγιο Σέργιο, θα γίνει η κουρά της, και το νέο της όνομα θα είναι Μαρία. «Μοναχισμός μέσα στον κόσμο», όπως έλεγε η ίδια, θα είναι πια η αποστολή της, κάτι ολότελα διαφορετικό από την μέχρι σήμερα εμπειρία της Εκκλησίας, αλλά ταυτόχρονα ενταγμένο στην πρακτική της «οικονομίας» την οποία επέβαλαν οι καιροί.

Από δω και στο εξής η Μαρία αναλαμβάνει σημαντική δράση. Φτιάχνει ένα μικρό σπίτι που θα γίνει καταφύγιο όλων των κατατρεγμένων του Παρισιού, αλλά ταυτόχρονα και εστία συνάντησης σπουδαίων προσωπικοτήτων. Το 1937 θα φτάσουν να σερβίρονται μέχρι και 120 γεύματα σε απόρους. Παρακαλούσε για το φαγητό των απόρων η ίδια, όλο το Παρίσι άρχισε να γνωρίζει την καλόγρια -ζητιάνα που κάπνιζε. Κατάφερνε όμως να συγκεντρώνει μεγάλες ποσότητες τροφής για όσους είχαν ανάγκη. Ο κάθε άνθρωπος εικονίζει τον Θε
ό, αυτό ήταν το μόνο της πιστεύω. Ένας άλλος σημαντικός σταθμός υπήρξε η ίδρυση το 1935 της «Ορθόδοξης Δράσης», ενός οργανισμού στον οποίο συμμετείχε η αφρόκρεμα της ρωσικής διανόησης. Χάρη στις δωρεές που ελάμβανε από υποστηρικτές της όχι μόνο στην Γαλλία, αλλά και από χώρες του εξωτερικού, κατόρθωσαν να υλοποιήσουν ένα μεγάλο εύρος σχεδίων όπως την δημιουργία ξενώνων, καταφυγίων, σχολείων, την παροχή βοήθειας στους ανέργους και στους ηλικιωμένους, την έκδοση βιβλίων κλπ. Ο μοναχισμός όπως τον αντιλαμβανόταν η Μαρία βρισκόταν σε συμφωνία πνεύματος με όλη την υπερχιλιετή παράδοση και εμπειρία των ασκητών πατέρων και μητέρων, διέφερε μόνο στους τύπους, στην μορφή δράσης. Η Μαρία δεν απομακρύνθηκε από τον κόσμο σωματικά, γιατί ο κόσμος την χρειαζόταν. Είχε όμως απομακρυνθεί από το πνεύμα του κόσμου. Ήταν παρούσα ανάμεσα στους αδελφούς του Χριστού γιατί τούτη ήταν η κλίση της- όμως ο κόσμος δεν την έκανε ποτέ δική του. Παρέπεμπε στα λόγια του Ιωάννη Χρυσοστόμου για την θεία λειτουργία που τελείται μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας επί της Αγίας Τραπέζης. Η Τράπεζα τη φορά αυτή ήταν το σώμα και η καρδιά των ανθρώπων.

Το Παρίσι στις 14 Ιουνίου 1940 θα πέσει στα χέρια των ναζί. Ήταν η σειρά των Εβραίων να δεχτούν την αγάπη της. Για να γλυτώσει πολλούς που κινδυνεύαν με σίγουρο αφανισμό , τους προμήθευε πλαστές βεβαιώσεις ότι είχαν βαπτιστεί χριστιανοί. Ήταν βέβαιη πως σε μια παρόμοια κατάσταση και ο ίδιος ο Χριστός θα έπραττε έτσι. Τελικά, και αφού κατάφερε να περιθάλψει δεκάδες Εβραίους στο σπίτι της και να προσφέρει βοήθεια σε πολλά παιδιά τον καιρό της κατοχής, οι ναζί θα την συλλάβουν για να την στείλουν στο στρατόπεδο του Ravensbruck στην Γερμανία όπου έζησε 2 χρόνια κι αυτό χάρη στην ασκητική της ζωή. Ο θάνατος θα βρει την Μαρία τον Μάρτιο του 1945, την Μεγάλη Παρασκευή. Οι λόγοι του θανάτου της διίστανται. Υπάρχουν κάποιοι που την αποδίδουν στις κακουχίες του στρατοπέδου συγκέντρωσης, άλλοι ότι ήταν σʼ αυτούς που επιλέχθηκαν να εκτελεστούν, ενώ υπάρχουν και μαρτυρίες ότι πήρε την θέση ενός άλλου Εβραίου φυλακισμένου για εκτέλεση.

Ο θάνατος της όμως δεν ήταν δυνατό να σβήσει την μνήμη της από την Εκκλησία. Οι διασωθέντες του πολέμου που την γνώρισαν θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον γύρω από τις ιδέες της και την ανθρωπιστική της συνεισφορά. Λίγο μετά την λήξη του πολέμου δοκίμια και βιβλία θʼ αρχίσουν να γράφονται γιʼ αυτή, στα Γαλλικά και τα Ρωσικά. Βιογραφίες δημοσιεύτηκαν, και ρωσικό φιλμ γυρίστηκε το 1982.

Η Μαρία δεν έχει ανακηρυχτεί «επισήμως» αγία από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Ίσως πολλοί να σκανδαλίζονται από το «καινοτομικό» της πνεύμα. Ίσως να είναι αρκετοί ακόμα αυτοί που δεν έχουν πειστεί, δεν έχουν διαπιστώσει υπερφυσικά ασκητικά κατορθώματα, θαύματα κλπ. Όμως δεν είναι ακριβής ο παρακάτω λόγος ενός μεγάλου αγίου , του Σεραφείμ του Σαρώφ; «Το ότι είμαι μοναχός και συ λαϊκός δεν έχει καμιά σημασία, αλλά το ότι και οι δυο μας είμαστε στο φως του Αγίου Πνεύματος. Απέκτησε την ειρήνη και χιλιάδες γύρω σου θα σωθούν». Πραγματικά. Όπως έλεγε και η Μαρία, ο Κύριος δεν θα την ρωτήσει αν έκανε πολλές μετάνοιες κλπ, αλλά αν έθρεψε τον πλησίον της, αυτόν που συναντούσε και είχε την ανάγκη της. Δεν πήγε στην έρημο να μονάσει, και να αγιάσει προφανώς, η Μαρία. Έρημος γιʼ αυτήν ήταν η ανθρώπινη καρδιά που διαβιούσε μέσα στα πολλά και σημαντικά προβλήματα του κόσμου.

απο το ιδεοπολις ,δημοσίευση από Ruy_Lopez τον Οκτωβριο του 2003


στις 16 Ιανουαριου 2004 με αποφαση της Συνοδου του Οικουμενικου Πατριαρχειου η Μαρια Σκαμπτσοβα συναριθμηθηκε με τους λοιπους αγιους της πιστης μας.

η επισημη τελετη της ανακηρυξεως εγινε την 1 και 2 Μαιου 2004 στο ναο του Αγιου Αλεξανδρου Νεφσκι στο Παρισι

Η μνημη της ορισθηκε να εορταζεται στις 20 Ιουλίου.

Aς εχουμε τις αγιες ευχες της εμεις οι ψευτοχριστιανοι του φανατισμου και της αγνοιας κι ο δρομος της ας φωτιζει και τις δικες μας διαδρομες!!!



Εικόνα